Voiko laihtua nälkää näkemättä?

Onnistuuko?

Vai jos laihduttaa, niin onko pakko kärsiä nälästä ajoittain, jotta saa kiloja pois?

25

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyfikenin neuvo

      Ei tarvitse kärsiä nälkää missään dieetissä jos huolehtii oikeasta annoskoosta ja syö hitaasti kunnolla pureskellen. Kun ruokaa purraan riittävästä, syljestä jo erittyy ruuansulatusentsyymejä ja vatsaan päädyttyään ruoka on jo osittain sulanut. Tämä helpottaa vatsalaukun ruuansulatusentsyymien tuotantoa ja aiheuttaa aivoille sellaisen informaation, että aivot luulevat ruokaa syödyn enemmän kuin todellisuudessa tapahtui.
      Toinen hyöty on se, ettei vatsaan kerry liian suuria annoksia sulatusentsyymiä, joka on yksi vatsahaavan ja refluksivaivojen aiheuttaja; entsyymin tuotanto kiihtyy jos ruoka on ahmittu isohkoina paloina, sillä saadakseen palat sulatettua, on entsyymiä tuotettava isompi määrä. Lapsille opetetaan rauhallista syömistä sanoen, että mahalaukulla ei ole hampaita, siis pureskele kunnolla. Valitettavasti nykytahti työpaikoissa on niin kiivas, ettei se puolen tunnin ruokatauko ole terveellinen riittämättömyytensä vuoksi.

    • Eikös sitä pidä syödä useamman kerran päivässä,niin ei ehdi tulemaan mitään hirmunälkää. Sehän tekee sitten sen,että tulee sorruttua ahmimiseen.

      • Siis syödä useammin, mutta kohtuullisen pieniä annoksia.


    • vkin

      Voi hyvinkin, netti on täynnä ohjeita kuinka se tapahtuu.

      Yksinkertaisesti, tankkaa vähemmän kuin kulutat.

    • -,,-

      Ei voi. Miksi pitäisikään?

      *moninkertainenkokemus*

    • Rimmir tänään

      Ensimäisellä viikolla näkee nälkää, tai tuntee olevansa nälkäinen. Yksi ainoa ns dieetti/laihdutusohjelma, jossa ei tarvitse olla nälkäinen, on painonvartijat. Mutta heidänkin ruokavaliorytmiään täytyy myös noudattaa jotta elinikäinen painonhallinta onnistuisi.

    • ...

      Voi voi.

      Tosiaankin, netti ja naistenlehdet täynnä laihdutusohjeita. Utelit kai omakohtaisia kokemuksia. No on, ei tosin tuoreita.

      Näläntunne asia, millä ei ole tekemistä todellisuuden kanssa. Kun vatsa tyhjä, tuntee nälää, se selvä. Tässä onkin se suurin onkelma laihduttamisessa, pitää saada vatsalaukku pienemmäksi ja se on hankala asia ja vie aikaa. Itelle kävi joskus, pudotin parikymmentä kiloa painoa, tietenkin mitatkin muuttui. Muutin rajusti ruokavaliota, täytin mahaa vihanneksilla, hedelmillä jne ja jätin raskaat ruuat pois. Hommeli toimi. Mutta eipä kestänytkään palata normaaliin ruokavalioon, kilot kerty sitten aikanaan takaisin osittain. Maha piti saada täyteen.

      Sitten on paasto. Kun paastoaa, aluksi tietenkin nälkä, mutta se häipyy ja tilalle tulee jonkinlainen eufoorinen olotila. Mutta paastota ei voi pitkään, muutenhan sitä kuolee.

      Tämä nyt ihan varmasti kuulostaa terveysihmisistä ja kaikenmaailman kukkahattutädeistä kamalalta. Mutta mä sain painonhallinnan kuriin alkamalla juopottelemaan ja polttamaan ketjussa tupakkia, kuureittain. Kun dokaa, tuleehan siinä energiaa. Mutta syöminen jää vähemmälle, tai unohtuukin välillä. Kun viettää ns. "taiteilijaelämää" muutamia vuosia, paino tippuu ja mahalaukkukin pienenee. Sitten kun vähemmän taiteilijaelämässä, pieneen mahalaukkuun ei saa kerralla tungettua liikaa ravintoa ja kun keskariakaan ei kulu, painokin kivasti asettuu kohdilleen. Koko menetelmä omanlaisensa, tarvitaan lisäravinteita vitamiinien jne takia ja kaikenlaista muuta kikkaa.

      Pitkällinen prosessi ja voihan tuosta äkkinäinen saada sivuvaikutuksiakin. Mutta itellä ei ole ollut paino-onkelmia, tai onkelmia näläntunteen kanssa tosiaan kymmeniin vuosiin. Elintavat nykyisellään olleet kohtuullisia jo pitkään. Kuluu juu keskaria ja tupakkia, mutta niin kuluu ruokaakin. Jonkinlainen tasapaino. Oletan, jos alan absolutistiksi, alan laihtumaan liikaa.

      Juopottelu taitolaji, erittäin harvoille se sopii. Mutta laihdutusmenetelmä sekin on. Ja mun mielestä aivan liian vähän käsitelty mediassa. Tsekkaile alanmiehiä, erittäin harvassa lihavat puliukot.

      Ja yks on tietenkin narkkaaminen. Narkomaanit riisitautisen näköisiä ihan kaikki. Laiton menetelmä, ei voi suositella. Mutta ei narkkareillakaan ole mun tietojen mukaan nälkä.

      Ja sitten on se radikaalein juttu. Eikun lekurille puukotettavaksi ja liiat mahalaukut pois. Eip ole nälkä ja painokin alkaapi tippumaan. Keskustele täsätä menetelmästä sen lekurin kanssa.

      Että kyllä laihduttaminen onnistuu ilman nälän tunnetta ihan varmasti. Perusidea mun mielestä koko asiassa on mahalaukun pienentäminen ja totuttautuminen pieniin aterioihin.

      =DW=

      • - 35 kg.

        Monestiko olet laihduttanut.
        Läski on tottunut syömään suuria annoksia.
        Kun sitten alkaa noudattamaan dieettiä kuin dieettiä, ihan varmasti tulee useinkin nälkä, kun ei enää saa/saisi vetää maaruaan täyteen.
        Tiedän, mistä puhun.
        Enkä lue naistenlehtiä.


      • ...
        - 35 kg. kirjoitti:

        Monestiko olet laihduttanut.
        Läski on tottunut syömään suuria annoksia.
        Kun sitten alkaa noudattamaan dieettiä kuin dieettiä, ihan varmasti tulee useinkin nälkä, kun ei enää saa/saisi vetää maaruaan täyteen.
        Tiedän, mistä puhun.
        Enkä lue naistenlehtiä.

        Nyt tärkeä näkökohta.

        On sairauksia, jotka vaikuttavat moniin asioihin, vaikka nyt aineenvaihduntaan. Diapeettes, elikkäs sokeritauti tunnetuin sellainen. Läheskään kaikki ulipainoiset ei suomessakaan ole syömällä läskiä lihottaneet itseään. Syöneet ehkä hyvinkin terveellisesti, mutta vääränlainen ruokavalio. Sokeritaudissa se, ei kaikki tiedä sitä sairastavansa. Ja kun sokerit heittelee, ei mene normaalilla ruokarytmillä, tarvitaan jokin välipala, että vireystaso säilyy. Ja sitten kun syö ns. tavallisesti, sitä energiaa kertyykin enenpi, kuin käyttää.

        Ja näitä sairauksia, kun elimistö kerää nestettä- Jokin maksasairaus voi olla sellainen. Kun elimistö pragaa, nestettä kertyy, kiloja, ympärysmittaa. Eikä läheskään kaikki maksasairaudet johdi mistään juopottelusta, enenpi niitä muita on. Yks pitää muistaa, myös lääkkeet rasittavat maksaa. Eli jonkin ihan muun sairauden sivuoireena voi tulla maksasairaus, sitäkautta aineenvaihduntajäiriöitä.

        Ja sitten ammatteja, joissa kertyy keskivartalopainoa, Autokuski kai tunnetuin. Sitä nyt vaan kertyy, jos ei ole äärettömän tarkka energiatasojen kanssa. Istumatyö, tarvitaan energiaa. Sitä tulee työhön nähden erittäin helpolla liikaa. Sama kaikissa ns. konttorihommissa. Syödä pitää, mutta olla jatkuvasti tarkkana.

        JA sitten on sellainenkin asia, kuin töistä pois jääminen. Jos on tehnyt ruumiillisesti raskasta työtä, se vaatinut enetgiaa. Kun pääsee ns. istuskeluhommiin, erittäin usein tulee paino-onjelmia, just näläntunteen takia ja siksi, että ei itse hokaa tulannetta. Ja mainiten, työttömillä onkelmana rahatulanne. Useasti kaikki terveellinen ruoka kallista. Eurolla saa muutaman päivän nuudelit, tai tarjouslenkkimakkaran. Ei ole varaa ostaa niitä terveellisä aiheita. Ihan sama kaikilla köuhillä, eläkeläiset myös.

        Että itse toki tiedän normaalin lihavuuden omalta kohdaltani. Se johtui nimenomaan siitä. että energiaa kulunut vähemmän kuin sitä saanut. Mutta ei kaikki ylipaino aina johdu suoraviivaisesti läskinsyömisestä tai karamellin popsimisesta.

        Siis kyssymukseen. Olen tosiaan ollut kvon ylipainoinen kakarana. Sen jälkeen laihdtin kerran kovalla kuurilla, toisen kerran intissä ja kolmannen kerran kolmikymppisenä. Siis kolme tarkoituksellista kuuria. Elämän, työn, elintapojen jne muutosten kautta, asiat kokolailla ok. Sama puku muuten menee päälle vieläkin, kuin kolmikymppisenä. En ehkä ole ihannepainossa, mutta mahdun tavallisiin vaatteisiin, enkä näytä mitenkään lihavalta.

        Mä nyt kirjoitin tosta "taiteilijaelämästä", ihan totta kaikki. Jos oisin tehnyt fyysisä hommia, tai ollut työtön, olisi efelleen jatkuvia paino-onkelmia. Ja sitä painoa nyt vaan aia välillä olisi liikaa, että joituis laihduttamaan. Nyt elämä stabiilia, ei ehkä oppikirjojen mukaan terveellisintä, mutta ihan ok. Eikä jatkuva laihdutuskuurilla oleminen ole mitään herkkua, se häiritsee muuta elämää. Ja ylipaino vaarallista, itselläkin vähän jaloissa onkelmia nuoruuden peruja. Että siinä suhteessa mun mielestä aloitus oivallinen suunnalleen tämän ikäisille. Ihmeesti se alkaa terveys kiinnostamaan, kun ekoja terveysonkelmia ilmaantuu ja kaverit saa sydäreitä lenkkipolulla jne.

        =DW=


      • *****
        ... kirjoitti:

        Nyt tärkeä näkökohta.

        On sairauksia, jotka vaikuttavat moniin asioihin, vaikka nyt aineenvaihduntaan. Diapeettes, elikkäs sokeritauti tunnetuin sellainen. Läheskään kaikki ulipainoiset ei suomessakaan ole syömällä läskiä lihottaneet itseään. Syöneet ehkä hyvinkin terveellisesti, mutta vääränlainen ruokavalio. Sokeritaudissa se, ei kaikki tiedä sitä sairastavansa. Ja kun sokerit heittelee, ei mene normaalilla ruokarytmillä, tarvitaan jokin välipala, että vireystaso säilyy. Ja sitten kun syö ns. tavallisesti, sitä energiaa kertyykin enenpi, kuin käyttää.

        Ja näitä sairauksia, kun elimistö kerää nestettä- Jokin maksasairaus voi olla sellainen. Kun elimistö pragaa, nestettä kertyy, kiloja, ympärysmittaa. Eikä läheskään kaikki maksasairaudet johdi mistään juopottelusta, enenpi niitä muita on. Yks pitää muistaa, myös lääkkeet rasittavat maksaa. Eli jonkin ihan muun sairauden sivuoireena voi tulla maksasairaus, sitäkautta aineenvaihduntajäiriöitä.

        Ja sitten ammatteja, joissa kertyy keskivartalopainoa, Autokuski kai tunnetuin. Sitä nyt vaan kertyy, jos ei ole äärettömän tarkka energiatasojen kanssa. Istumatyö, tarvitaan energiaa. Sitä tulee työhön nähden erittäin helpolla liikaa. Sama kaikissa ns. konttorihommissa. Syödä pitää, mutta olla jatkuvasti tarkkana.

        JA sitten on sellainenkin asia, kuin töistä pois jääminen. Jos on tehnyt ruumiillisesti raskasta työtä, se vaatinut enetgiaa. Kun pääsee ns. istuskeluhommiin, erittäin usein tulee paino-onjelmia, just näläntunteen takia ja siksi, että ei itse hokaa tulannetta. Ja mainiten, työttömillä onkelmana rahatulanne. Useasti kaikki terveellinen ruoka kallista. Eurolla saa muutaman päivän nuudelit, tai tarjouslenkkimakkaran. Ei ole varaa ostaa niitä terveellisä aiheita. Ihan sama kaikilla köuhillä, eläkeläiset myös.

        Että itse toki tiedän normaalin lihavuuden omalta kohdaltani. Se johtui nimenomaan siitä. että energiaa kulunut vähemmän kuin sitä saanut. Mutta ei kaikki ylipaino aina johdu suoraviivaisesti läskinsyömisestä tai karamellin popsimisesta.

        Siis kyssymukseen. Olen tosiaan ollut kvon ylipainoinen kakarana. Sen jälkeen laihdtin kerran kovalla kuurilla, toisen kerran intissä ja kolmannen kerran kolmikymppisenä. Siis kolme tarkoituksellista kuuria. Elämän, työn, elintapojen jne muutosten kautta, asiat kokolailla ok. Sama puku muuten menee päälle vieläkin, kuin kolmikymppisenä. En ehkä ole ihannepainossa, mutta mahdun tavallisiin vaatteisiin, enkä näytä mitenkään lihavalta.

        Mä nyt kirjoitin tosta "taiteilijaelämästä", ihan totta kaikki. Jos oisin tehnyt fyysisä hommia, tai ollut työtön, olisi efelleen jatkuvia paino-onkelmia. Ja sitä painoa nyt vaan aia välillä olisi liikaa, että joituis laihduttamaan. Nyt elämä stabiilia, ei ehkä oppikirjojen mukaan terveellisintä, mutta ihan ok. Eikä jatkuva laihdutuskuurilla oleminen ole mitään herkkua, se häiritsee muuta elämää. Ja ylipaino vaarallista, itselläkin vähän jaloissa onkelmia nuoruuden peruja. Että siinä suhteessa mun mielestä aloitus oivallinen suunnalleen tämän ikäisille. Ihmeesti se alkaa terveys kiinnostamaan, kun ekoja terveysonkelmia ilmaantuu ja kaverit saa sydäreitä lenkkipolulla jne.

        =DW=

        Kerrot aina novellin asioista, jotka ovat muillekin itsestäänselvyyksiä.


      • Rimmir tänään
        ***** kirjoitti:

        Kerrot aina novellin asioista, jotka ovat muillekin itsestäänselvyyksiä.

        Ei se mitään, anna ihmisen kirjoittaa kun hänellä on sen taito. Mutta eikö ole aika kumma juttu että työelämässä nämä joilla sana hallussa ja jotka puhuvat hartaasti ja pitkään , vaikka he eivät oikeastaan mitään sanoisikaan, saavat melkein aina ne helpoimmat hommat. Ja heihin työnantaja panostaa. Työkaverit sitten parsivat heidän virheitään ja tekevät ne uskomattoman ikävät rutiinihommat jotta firma edes jonkin verran saisi voittoa.


      • *****
        Rimmir tänään kirjoitti:

        Ei se mitään, anna ihmisen kirjoittaa kun hänellä on sen taito. Mutta eikö ole aika kumma juttu että työelämässä nämä joilla sana hallussa ja jotka puhuvat hartaasti ja pitkään , vaikka he eivät oikeastaan mitään sanoisikaan, saavat melkein aina ne helpoimmat hommat. Ja heihin työnantaja panostaa. Työkaverit sitten parsivat heidän virheitään ja tekevät ne uskomattoman ikävät rutiinihommat jotta firma edes jonkin verran saisi voittoa.

        Ei kommenttini ollut mikään muu kuin toteamus. Ei täällä kirjaimet eikä tila lopu.
        Ihmettelen, kuinka nopea ulostuonti hänellä on, ja laaja tietämys monelta alalta.

        Töissä suulaimmat juoksivat kiireissään paikasta toiseen, hiljaiset saivat parsia heidän tekemänsä virheet.

        Töissä oli helppoa heillä, joilla oli pomon kanssa sama harrastus, vaikkapa nuken teko.


      • ...
        ***** kirjoitti:

        Ei kommenttini ollut mikään muu kuin toteamus. Ei täällä kirjaimet eikä tila lopu.
        Ihmettelen, kuinka nopea ulostuonti hänellä on, ja laaja tietämys monelta alalta.

        Töissä suulaimmat juoksivat kiireissään paikasta toiseen, hiljaiset saivat parsia heidän tekemänsä virheet.

        Töissä oli helppoa heillä, joilla oli pomon kanssa sama harrastus, vaikkapa nuken teko.

        Pahasti sivuun.

        "Töissä suulaimmat juoksivat kiireissään paikasta toiseen, hiljaiset saivat parsia heidän tekemänsä virheet." Täsmälleen samaa mieltä. Meitsi ehkö puhelias, kova kirjoittamaankin, mutta kun jotain duunia pitääpi tehdä. keskityn sutten siihen.

        Siitä oli valtavasti onkelmia aikanaan. Totaalityperykset, laiskimukset, aamuvirkut ja kaikki tollot aina junaili kaikkia juttuja, sillä aikaa kun meitsi koitti tehdä niitä paljon puhuttuja töitäkin.

        Sen verran aloitukseen liittyen. Jos nyt joskus kerkesi kahville muitten kanssa, kyllä kuuli työkavereitten laihdutskuurit, verenpaineet ja kolesterolit, vaikkei kiinnostanut päykääkään. Onneksi jonkin verran kerkisi puhumaan työasioistakin, aina joskus. Tai jostain muust kiinnostavasta.

        Pitk'sanaisuus on juu mun ominaisuus. Hassua sinällään, mun tykkilaji on sloganien tai otsikoiden kehitteleminen, siinä olen oikeasti omasta mielestänikin hyvä. Mutta kaikki perustuu just siihen, että kerään valtavasti materiaalia jotain parin sanan otsikkoa varten, siis paljon. Ja sen sitten karsin ja tiivistän. Näillä huuhaa nettipalstoilla kirjoitan just niin, kuin sillä hetkellä sattuu tuntumaan. Eivi, tai sitten pari sivua. Se on loput sitten lukijan vastuulla, mitä ajattelee :D

        Ai niin itse en ole savolainen, huumorintaju ehkä on.

        =DW=


      • *****
        ... kirjoitti:

        Pahasti sivuun.

        "Töissä suulaimmat juoksivat kiireissään paikasta toiseen, hiljaiset saivat parsia heidän tekemänsä virheet." Täsmälleen samaa mieltä. Meitsi ehkö puhelias, kova kirjoittamaankin, mutta kun jotain duunia pitääpi tehdä. keskityn sutten siihen.

        Siitä oli valtavasti onkelmia aikanaan. Totaalityperykset, laiskimukset, aamuvirkut ja kaikki tollot aina junaili kaikkia juttuja, sillä aikaa kun meitsi koitti tehdä niitä paljon puhuttuja töitäkin.

        Sen verran aloitukseen liittyen. Jos nyt joskus kerkesi kahville muitten kanssa, kyllä kuuli työkavereitten laihdutskuurit, verenpaineet ja kolesterolit, vaikkei kiinnostanut päykääkään. Onneksi jonkin verran kerkisi puhumaan työasioistakin, aina joskus. Tai jostain muust kiinnostavasta.

        Pitk'sanaisuus on juu mun ominaisuus. Hassua sinällään, mun tykkilaji on sloganien tai otsikoiden kehitteleminen, siinä olen oikeasti omasta mielestänikin hyvä. Mutta kaikki perustuu just siihen, että kerään valtavasti materiaalia jotain parin sanan otsikkoa varten, siis paljon. Ja sen sitten karsin ja tiivistän. Näillä huuhaa nettipalstoilla kirjoitan just niin, kuin sillä hetkellä sattuu tuntumaan. Eivi, tai sitten pari sivua. Se on loput sitten lukijan vastuulla, mitä ajattelee :D

        Ai niin itse en ole savolainen, huumorintaju ehkä on.

        =DW=

        Sulla täytyy olla älyttömän nopea aivotoiminta. Onko perittyä, utelen.
        Ei vastauspakkoa.


    • Ei tarvitse olla nälässä. Jos et yksin löydä tietoa tai osaa suunnitella niin etsi painonhallinta ryhmä jollaisia kyllä kaikilla paikkakunnilla taidetaan järjestää eikä ole kalliita. Saat tietoa liikunnan lisäämisestä ja siitä miten ajoitat syömisen ja mitä syöt. Loppu on kiinni sinun omasta itsekurista sillä on niin helppo haksastaa makeaan ;)

    • Syömingit seis!

      Syön vain aamupalalla yhden leipäviipaleen, useimmiten se on Reissumies-puolikas. Siihen päälle juustoa ja jotain paprikaa tai kurkkua. Kahvia juon ja jonkin hedelmän syön. Kerran päivässä lämmin ruoka, jota syön reilusti. Välipalalla jotain pientä ja illalla otan viilin tai kaurapuuron. Puuroon vain rasvasilmän laitan ilman sokeria.
      Vettä juon pitkin päivää reilusti. Olen laihtunut aika mukavasti. Ja jatkan tällä linjalla. Ei ole ollut nälkä juuri lainkaan.
      Tietysti jos menen vaikkapa pizalle tai muuten syömään ravintolaan, en laske kaloreita. Sama myös vieraisilla ollessa.

      Olen eläkkeellä, joten on suht helppo noudattaa tämmöstä ruokavaliota.

      • Pulla pannaan

        "Välipalalla jotain pientä ..." sisältää valitettavasti sen asian, miksi liikalihavuutta on niiin paljon. Immeiset aivan yleisesti eivät ymmärrä miten paljon se 'pieni' sisältää kaloreita ja tulos on sen mukainen.

        Kun olet jo eläkeläinen, niin kannattaa opetella ajoissa se hyvä 3 - 4 tunnin ruokailu- ja välipalarytmi ja pitää huolta siitä, että joka syöminen on terveellistä ja ravintorikasta oikeaa, eli ei "pientä".


    • vaka vanha

      Riippuu ihmisestä että mikä toimii, itsellä toimii karppaus. Proteiini ja rasva pitää nälän kurissa ja tulee siten syötyä vähemmän, eikä tarvii nälästä kärsiä.

    • Woi woi

      Jos aikoo laihtua ja haaveksii hoikemmasta huomisesta, niin ekaensimmäinen ja tärkein juttu on huolehtia aineenvaihdunnasta ja sokeritasapainosta. Molempiin vaikuttaa suuresti se, mitä ja milloin ääntä kohti haarukoit tai lusikoit ja se, miten liikut.

      Jotta verensokeri pysyisi hyvällä tasolla koko ajan, pitäisi syödä 3 - 4 tunnin välein hyvää ja ravitsevaa, terveellistä ruokaa tai välipalaa. Laadulla voi korvata määrän eikä nälkää todellakaan tarvitse nähdä.

    • Mie vaan

      Minua auttoi 3kk jäsenyys Kalorilaskuri.fi kun halusin 7-10 kg pois. Ostin halvan keittiövaa' an ja aloin mitata ruokien painoa. Yllätyin kyllä melkoisesti miten luulottelemani mitat oikeasti heittivät kauas totuudesta! Olen siis aina syönyt liian suuria annoksia.
      Hyvä oli tietää myös rasvojen, proteiinien ja hiilihydraattien määrät. Oli tärkeää laittaa joka päivä laskuriin kaikki liikunta päivän mittaan, vaikka imurointi 1 tunti, rauhallinen kävely x-km, puutarhatyöt 2 tuntia jne. Laskuri ilmoitti minkä verran oli vielä lupa syödä ko. pvänä. Eikä se maksanut paljon.
      Mahalaukku tuntui pienentyvän ja kerrankin opin juomaan vettä riittävästi; virtsan värikin vaaleni eikä haissut enää pistävälle (epäterve merkki).
      Suosittelen. Kalorilaskurin on kuulemma perustanut joku joka oli monia dieettejä kokeillut mutta sitten paneutunut kunnolla asiaan ja laihtui. Laittoi sitten nettiin sen muillekin käyttöön. Nyt siitä on kaksi versioo, ilmainen on suppeampi kuin maksullinen.
      Kyllä sen 3 kk tekee kuka vaan, aloittajakin.

      • valpurikm

        Minä "löysin" karppauksen pari vuotta sitten ja entiseen ei ole paluuta. Voi syödä hyvää ruokaa vatsansa täyteen ja paino tippuu itsestään. Lisäksi ovat terveysvaikutukset. Verenpaine laski, verensokeri laski, närästys loppui ja muutenkin olo virkeämpi. Myös iho voi paremmin, kun syön tarpeeksi rasvaa. Käyn joka vuosi hammaslääkärillä tarkastuksessa ja nyt tajusin, ettei mulla ole ollut kahteen vuoteen yhtään reikää hampaissa ja hammaslääkärikin ihmetteli, kun hammaskiveä oli vain vähän etuhampaissa, eikä takana ollenkaan. Mikään muu ei ole muuttunut kuin ruokavalio. Siis pelkkiä positiivisia asioita. Suosittelen!


    • paastolla alkuun

      80-90-luvulla oli tapana pitää nestepaasto ja aina löytyi muutama työkaveri, jonka kanssa aloimme yhtä aikaa. Aloitus piti sovittaa vapaapäiville, esim viikonloppu riittää.
      Kun pääsee alkuun eli vie kaksi päivää, niin nälän tunne häviää. Niin ainakin hävisi meikäläisellä ja muilla nestepaastoilijoilla. Alussa tuli yleensä päänsärkyä jonkin verran mutta meni ohi. Paastossa tippuu ensiksi nestettä pois ja sitten alkaa palaa rasvaakin, mutta kaikki tulee takaisin jos ei jatka jollain tapaa. Yleensä viikossa putosi neljästä - kahdeksaan kiloon.

      Kun kaksi päivää paastoa oli takana, alkoi tulla euforinen olo. Halu siivota, leipoa ja esim leipominen ei tuonut halua maistella leipomistuotteita. Nälkä meni. Paaston jälkeen voi jatkaa vähähiilarisella ruokavaliolla ja laittaa kaikin puolin elämäntapa remonttiin. Katsoa mitä laittaa suuhunsa ja liikuntaa lisää jne...
      Ei ole tullut pastottua noin kymmeneen vuoteen. Paino on tasaantunut samoille lukemille ja liikaa muutama kilo, mutta ei haitaksi.

      • Alter ego

        Minäkin olen harrastanut silloin niin muodikkaita paastoja ja muistan hyvin tuon euforisen olon. Viimeisin paasto oli 2006 syksyllä ja se oli iso virhe: sain sellaiset kivut että ikinä en olisi uskonut olevankaan! Nettiä tutkimalla löytyi infoa, että sappivaivaa se olisi. Lopetin paaston, kivut lakkasivat ja menin tutkimuksiin, löytyi sormenpään kokoinen sappikivi. Sitä ei kuitenkaan operoitu, päätettiin seurata. 2010 se sitten poistettiin kun kolmesti tulehtui.
        Mutta, kelle se paasto sopii, niin pedantille ihmiselle. Sellaiselle joka pilkuntarkasti etenee ohjeiden mukaan. Ylipainon hoitoon siitä ei oikein ole, mutta ehkä mahalaukun kutistamiseen jos malttaa lopettaa paaston oikein ja jatkaa siitä niukoilla annoksilla.


    • ____

      palstat täynnä läskien valitusta

      • Alter ego

        Höpö höpö, harvemmin tuosta aiheesta nyt kuitenkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe