Jos tulisin uskoon...

Mitä tapahtuisi?

Jos tulisin uskoon mitä tapahtuisi, mikä olisi paremmin? Olen varsin tyytyväinen elämääni, kuolema ei pelota enkä osaa kaivata mitään ikuista elämää.

76

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atesimi =

      Jos elämä on ihanaa, niin miksi ei sitten halua elää iankaikkisesti. Minä ainakin iloitsen että elämä on ikuista.

      • ---

        Mitä ihanaa siinä olisi, että elää mielipiteettömänä, sukupuolettomana ja tunteettomana jahvenpalvontakoneena ikuisesti?


      • "Jos elämä on ihanaa, niin miksi ei sitten halua elää iankaikkisesti."

        -- Mitä tekemistä tuolla on uskoontulemisen kanssa? Jos elää ikuisesti, niin sitten elää ikuisesti riippumatta uskooko jumaluuksiin tai ei. Ellet totta kai halua uhkailla ja pitää ikuista elämää panttivankina vaatien että toisen täytyy alistua sinun sanelemaasi uskoon.


      • Kaikkeen kyylästyy, jopa elämään.

        "Ja hän kuoli elämästä kylläksi saaneena", sanottiin useimmista patriarkoista.


      • ateismi =
        jason_dax kirjoitti:

        "Jos elämä on ihanaa, niin miksi ei sitten halua elää iankaikkisesti."

        -- Mitä tekemistä tuolla on uskoontulemisen kanssa? Jos elää ikuisesti, niin sitten elää ikuisesti riippumatta uskooko jumaluuksiin tai ei. Ellet totta kai halua uhkailla ja pitää ikuista elämää panttivankina vaatien että toisen täytyy alistua sinun sanelemaasi uskoon.

        Minä en uhkaile, mutta Jumalan sana puhuu ihmiskunnalle. Jumala ei ole tilivelvollinen meille, mutta me olemme.


      • hfthhfhfhf
        ateismi = kirjoitti:

        Minä en uhkaile, mutta Jumalan sana puhuu ihmiskunnalle. Jumala ei ole tilivelvollinen meille, mutta me olemme.

        Sinä olet monesti uhkaillut, valehdellut ja ylistänyt itesäsi, olet yksinkertaisesti vain huono ihminen.


      • --- kirjoitti:

        Mitä ihanaa siinä olisi, että elää mielipiteettömänä, sukupuolettomana ja tunteettomana jahvenpalvontakoneena ikuisesti?

        "Jos elämä on ihanaa, niin miksi ei sitten halua elää iankaikkisesti. Minä ainakin iloitsen että elämä on ikuista. "

        Ramatun mukaan kaikkien elämä on iankaikkista, miksi valehtelet jopa raamatun opeista?


      • ateismi = kirjoitti:

        Minä en uhkaile, mutta Jumalan sana puhuu ihmiskunnalle. Jumala ei ole tilivelvollinen meille, mutta me olemme.

        Ja kas kummaa, että kävikin hyvin: Sattumoisin juuri 'ateismi=' onkin juuri 'jumalan sanan' äänitorvi.


      • 5+6>10
        ateismi = kirjoitti:

        Minä en uhkaile, mutta Jumalan sana puhuu ihmiskunnalle. Jumala ei ole tilivelvollinen meille, mutta me olemme.

        Eli Jumala loi ensin meidät ja jos emme alistu Jumalalle hän kiduttaa meitä ikuisesti.

        Olisi jättänyt sen luomisen väliin.


      • hihulisu=

        "Minä ainakin iloitsen että elämä on ikuista."

        Luulosi ei tee sinusta ikuista, tollo.


      • ateismi =
        hfthhfhfhf kirjoitti:

        Sinä olet monesti uhkaillut, valehdellut ja ylistänyt itesäsi, olet yksinkertaisesti vain huono ihminen.

        Minä en uhkaile, kerron vain mitä Raamattu puhuu, jos ei ota vastaan pelastusta Jeesuksessa.
        Jos ette usko Jumalaan ja helvettiin, niin mitä uhkaa sinne joutumisessa sitten on? Te siis sittenkin uskotte, kun koettu totuuden uhkana?


      • kjkffkfk
        ateismi = kirjoitti:

        Minä en uhkaile, kerron vain mitä Raamattu puhuu, jos ei ota vastaan pelastusta Jeesuksessa.
        Jos ette usko Jumalaan ja helvettiin, niin mitä uhkaa sinne joutumisessa sitten on? Te siis sittenkin uskotte, kun koettu totuuden uhkana?

        "Minä en uhkaile, kerron vain mitä Raamattu puhuu, jos ei ota vastaan pelastusta Jeesuksessa."

        Sinä olet monesti uhkaillut, valehdellut ja ylistänyt itesäsi.

        "Jos ette usko Jumalaan ja helvettiin, niin mitä uhkaa sinne joutumisessa sitten on? Te siis sittenkin uskotte, kun koettu totuuden uhkana?"

        Ajatteleppa sitä senkin uhkailija.


      • ateismi = kirjoitti:

        Minä en uhkaile, kerron vain mitä Raamattu puhuu, jos ei ota vastaan pelastusta Jeesuksessa.
        Jos ette usko Jumalaan ja helvettiin, niin mitä uhkaa sinne joutumisessa sitten on? Te siis sittenkin uskotte, kun koettu totuuden uhkana?

        "Minä en uhkaile, kerron vain mitä Raamattu puhuu, jos ei ota vastaan pelastusta Jeesuksessa."

        -- Minäkään en uhkaile, kerron vaan että sinut hakataan ellet tee kuten sanon.

        "Jos ette usko Jumalaan ja helvettiin, niin mitä uhkaa sinne joutumisessa sitten on?"

        -- Olemattomillakin uhilla uhkailu on (ainakin teknisesti) uhkailua.


      • 1213
        satan kirjoitti:

        "Jos elämä on ihanaa, niin miksi ei sitten halua elää iankaikkisesti. Minä ainakin iloitsen että elämä on ikuista. "

        Ramatun mukaan kaikkien elämä on iankaikkista, miksi valehtelet jopa raamatun opeista?

        "Ramatun mukaan kaikkien elämä on iankaikkista, miksi valehtelet jopa raamatun opeista? "

        Niinkö, kertoisitko missä kohdassa niin sanotaan?


      • Epäjumalienkieltäjä

        "Jos elämä on ihanaa, niin miksi ei sitten halua elää iankaikkisesti."

        Kun elämä ei ole ikuista, niin miksi tätä rajallista aikaa kannattaa tuhlata ikuisen elämän haikailuun?


      • Pakstori.
        satan kirjoitti:

        "Jos elämä on ihanaa, niin miksi ei sitten halua elää iankaikkisesti. Minä ainakin iloitsen että elämä on ikuista. "

        Ramatun mukaan kaikkien elämä on iankaikkista, miksi valehtelet jopa raamatun opeista?

        "Teille on opetettu, että murhaajalla ei ole iankaikkista elämää"(Johanneksen kirjeestä).
        "Syömärit ja juomarit eivät ole perivä Jumalan valtakuntaa"(joku muu apostoli)...

        => Kukaan ei pääse Jumalan valtakuntaan, vaan kaikkien on saatava syöntinsä ja syntinsä anteeksi, ei ole mitään sellaista julmaa lakia, jolla kukaan ihminen välttyisi helvetiltä, koska ihmisen liha on kelvoton tallentamaan oikeita käyttäytmismalleja.
        Paperilla voi tosin hetken pysyä muutama oikea päätelmä, mutta ei ihminen sitä uskalla kovin hyvin noudattaa....


      • 1213 kirjoitti:

        "Ramatun mukaan kaikkien elämä on iankaikkista, miksi valehtelet jopa raamatun opeista? "

        Niinkö, kertoisitko missä kohdassa niin sanotaan?

        Sehän kuuluu kristinuskon oppeihin.

        Elät joko ikuisesti taivaassa ja kärsit iänkaikkisesti hel.vetissä.

        Meneekö kristityiltä omat opit aina noin pahasti ohi.

        Kuinka monta kymmentä hihhulita on tälläkin palstalla paasannut sitä että "missä aiot ikuisuutesi viettää?"


      • 1213
        satan kirjoitti:

        Sehän kuuluu kristinuskon oppeihin.

        Elät joko ikuisesti taivaassa ja kärsit iänkaikkisesti hel.vetissä.

        Meneekö kristityiltä omat opit aina noin pahasti ohi.

        Kuinka monta kymmentä hihhulita on tälläkin palstalla paasannut sitä että "missä aiot ikuisuutesi viettää?"

        " Kuinka monta kymmentä hihhulita on tälläkin palstalla paasannut sitä että "missä aiot ikuisuutesi viettää?" "

        Jos ruumiisi palaa ikuisesti helvetissä, se ei tarkoita, että elät sielä ikuisesti. Raamatussa ei ole minun tietojeni mukaan kohtaa, joka lupaa kaikille ikuisen elämän. Jos kristinuskon opit ovat ristiriidassa Raamatun kanssa, suosittelen pysymään rAamatun opissa.


      • ateismi =
        agnoskepo kirjoitti:

        Kaikkeen kyylästyy, jopa elämään.

        "Ja hän kuoli elämästä kylläksi saaneena", sanottiin useimmista patriarkoista.

        Ajallisessa elämässä saattaa tulla kyllästymisen tunteita, mutta taivaallisessa elämässä ei ole mitään negatiivista ja ikävää,


      • Aada agnostikko

        ateismi=


        Iloitse vaan.Ei se elämä sinun tai kenenkään muunkaan halulla ikuisesti kuitenkaan jatku.Minä iloitsen siitä että lapsieni ei tarvitse uskotella mitään epätosia asioita elämästä,maailmasta tai Jumalasta.


      • lkjkljjlkljlk
        ateismi = kirjoitti:

        Ajallisessa elämässä saattaa tulla kyllästymisen tunteita, mutta taivaallisessa elämässä ei ole mitään negatiivista ja ikävää,

        Sitä nopeammin kyllästyy, kun ei ole kontrastia. Tai tietenkin, jos on älyllisesti kasvin asteella, ei kai kyllästy.


      • 1213 kirjoitti:

        " Kuinka monta kymmentä hihhulita on tälläkin palstalla paasannut sitä että "missä aiot ikuisuutesi viettää?" "

        Jos ruumiisi palaa ikuisesti helvetissä, se ei tarkoita, että elät sielä ikuisesti. Raamatussa ei ole minun tietojeni mukaan kohtaa, joka lupaa kaikille ikuisen elämän. Jos kristinuskon opit ovat ristiriidassa Raamatun kanssa, suosittelen pysymään rAamatun opissa.

        "Jos ruumiisi palaa ikuisesti helvetissä, se ei tarkoita, että elät sielä ikuisesti."

        Jeesuksen puheissa lähetetään syntiset ikuiseen tuleen itkemään ja kiristelemään hampaitaan Paavalin mukaan taas pelastuksen ja ikuisen elämän vastakohta oli kuolema ja häviäminen olemattomiin

        Kumpaa aiot uskoa? Jeesustasi vai paavaliasi?

        Eihän se ruumis siellä pala vaan sielu ja sielu on ikuinen, vai rupeaako nyt opit taas muuttumaan?

        "Raamatussa ei ole minun tietojeni mukaan kohtaa, joka lupaa kaikille ikuisen elämän"

        Kristinuskon helvettiopiksi vakiintui kolme asiaa. Ensinnäkin oppi ihmiskunnan kahtia jaosta hyviin ja pahoihin, mikä tarkoitti, että kaikkien pelastuminen ei ole mahdollista. Toiseksi oppi siitä, että sielu on ikuinen, joten helvettikin on ikuinen. Kolmanneksi kehittyi oppi kiirastulesta.

        Kristinuskon levittäminen oli myös helvettiopin levittämistä. Ensiksi pakanoille eli ei-kristityille kerrottiin huono sanoma, jonka mukaan kaikki ihmiset ovat synnin vallassa ja matkalla kadotukseen. Tämän jälkeen kerrottiin hyvä sanoma, jossa Kristuksen puoleen kääntyvät vapautuvat synneistä ja helvetin otteesta. Kristittyjen mukaan parannus on tehtävä tämän elämän aikana, sillä tuonpuoleisessa se ei ole enää mahdollista. Ei-kristitylle kuulijakunnalle käsite synti ei ollut uutta, mutta ikuinen tuonpuoleinen kauhu oli

        Aika huonosti te kristityt osaatte omat oppinne.


      • 1213
        satan kirjoitti:

        "Jos ruumiisi palaa ikuisesti helvetissä, se ei tarkoita, että elät sielä ikuisesti."

        Jeesuksen puheissa lähetetään syntiset ikuiseen tuleen itkemään ja kiristelemään hampaitaan Paavalin mukaan taas pelastuksen ja ikuisen elämän vastakohta oli kuolema ja häviäminen olemattomiin

        Kumpaa aiot uskoa? Jeesustasi vai paavaliasi?

        Eihän se ruumis siellä pala vaan sielu ja sielu on ikuinen, vai rupeaako nyt opit taas muuttumaan?

        "Raamatussa ei ole minun tietojeni mukaan kohtaa, joka lupaa kaikille ikuisen elämän"

        Kristinuskon helvettiopiksi vakiintui kolme asiaa. Ensinnäkin oppi ihmiskunnan kahtia jaosta hyviin ja pahoihin, mikä tarkoitti, että kaikkien pelastuminen ei ole mahdollista. Toiseksi oppi siitä, että sielu on ikuinen, joten helvettikin on ikuinen. Kolmanneksi kehittyi oppi kiirastulesta.

        Kristinuskon levittäminen oli myös helvettiopin levittämistä. Ensiksi pakanoille eli ei-kristityille kerrottiin huono sanoma, jonka mukaan kaikki ihmiset ovat synnin vallassa ja matkalla kadotukseen. Tämän jälkeen kerrottiin hyvä sanoma, jossa Kristuksen puoleen kääntyvät vapautuvat synneistä ja helvetin otteesta. Kristittyjen mukaan parannus on tehtävä tämän elämän aikana, sillä tuonpuoleisessa se ei ole enää mahdollista. Ei-kristitylle kuulijakunnalle käsite synti ei ollut uutta, mutta ikuinen tuonpuoleinen kauhu oli

        Aika huonosti te kristityt osaatte omat oppinne.

        "Jeesuksen puheissa lähetetään syntiset ikuiseen tuleen itkemään ja kiristelemään hampaitaan Paavalin mukaan taas pelastuksen ja ikuisen elämän vastakohta oli kuolema ja häviäminen olemattomiin"

        Olisi hienoa, jos voisit näyttää Raamatun kappaleet, joissa sanotaaan, mitä väität.

        Vaikka ihminen lähetetttäisiin, ikuiseen tuleen, ei Jeesus missään kohdassa väitä sinne joutuvan elävän ikuisesti. Päin vastoin, Jeesus sanoo Jumalan voivan tuhota ruumiin ja sielun helvetissä, mikä voidaan tulkita häviämiseksi olemattomiin.

        "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa (=destroy)helvettiin."
        Matt. 10:28

        " Kristinuskon helvettiopiksi vakiintui kolme asiaa. "

        Kristinuskon oppi ei ole automaattisesti sama kuin Raamatun oppi. Minä kannatan ja uskon Raamatun oppia.


      • 1213 kirjoitti:

        "Jeesuksen puheissa lähetetään syntiset ikuiseen tuleen itkemään ja kiristelemään hampaitaan Paavalin mukaan taas pelastuksen ja ikuisen elämän vastakohta oli kuolema ja häviäminen olemattomiin"

        Olisi hienoa, jos voisit näyttää Raamatun kappaleet, joissa sanotaaan, mitä väität.

        Vaikka ihminen lähetetttäisiin, ikuiseen tuleen, ei Jeesus missään kohdassa väitä sinne joutuvan elävän ikuisesti. Päin vastoin, Jeesus sanoo Jumalan voivan tuhota ruumiin ja sielun helvetissä, mikä voidaan tulkita häviämiseksi olemattomiin.

        "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa (=destroy)helvettiin."
        Matt. 10:28

        " Kristinuskon helvettiopiksi vakiintui kolme asiaa. "

        Kristinuskon oppi ei ole automaattisesti sama kuin Raamatun oppi. Minä kannatan ja uskon Raamatun oppia.

        Sinä et taida oikeasti olla kristitty ollenkaan.

        Annakuin arvaan.

        Jehova? mormooni? Taikavalilainen?

        42 Enkelit heittävät heidät tuliseen pätsiin, ja siellä itketään ja kiristellään hampaita ikuisesti. [Dan. 3:6; Mal. 3:19 | Matt. 8:12 ]

        "Kristinuskon oppi ei ole automaattisesti sama kuin Raamatun oppi. Minä kannatan ja uskon Raamatun oppia. "

        Mitä jos teet silleen tästä lähtien että jokaiseen vastaukseesi tunnustat mihinkä kuppikuntaan kuulut ensiksi niin on helpompaa tunnistaa mitä pellehaaraa edustat.


      • Tulensa ei sammu
        1213 kirjoitti:

        "Jeesuksen puheissa lähetetään syntiset ikuiseen tuleen itkemään ja kiristelemään hampaitaan Paavalin mukaan taas pelastuksen ja ikuisen elämän vastakohta oli kuolema ja häviäminen olemattomiin"

        Olisi hienoa, jos voisit näyttää Raamatun kappaleet, joissa sanotaaan, mitä väität.

        Vaikka ihminen lähetetttäisiin, ikuiseen tuleen, ei Jeesus missään kohdassa väitä sinne joutuvan elävän ikuisesti. Päin vastoin, Jeesus sanoo Jumalan voivan tuhota ruumiin ja sielun helvetissä, mikä voidaan tulkita häviämiseksi olemattomiin.

        "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa (=destroy)helvettiin."
        Matt. 10:28

        " Kristinuskon helvettiopiksi vakiintui kolme asiaa. "

        Kristinuskon oppi ei ole automaattisesti sama kuin Raamatun oppi. Minä kannatan ja uskon Raamatun oppia.

        Raamattu väittää. ...heidän tulensa ei sammu eikä matonsa kuole....Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.


      • ateismi = kirjoitti:

        Ajallisessa elämässä saattaa tulla kyllästymisen tunteita, mutta taivaallisessa elämässä ei ole mitään negatiivista ja ikävää,

        "...mutta taivaallisessa elämässä ei ole mitään negatiivista ja ikävää,"

        -- Mistä sinä tuon tiedät? Muistaakseni Raamatussa ei mainita mitään tuollaista.


    • olen onnellinen ja

      Et sinä koe elämää ja sen mielekkyyttä niin kuin minä koen. Sille en tietenkään mahda mitään, onni kun on niin henkilökohtainen tuntemus ja silloin sitä ulkopuolinen ei voi edes ottaa eikä kieltää kokijalta.

      • Ei kukaan voikaan kokea elämää toisen puolesta. Siihen voi korkeintaan jotenkin eläytyä omien käsitystensä kautta mutta myös siten, että tavalla tai toisella kokee toisen ihmisen onnen tai tuskan. Sekin voi ilostuttaa tai sattua vaikka se ei elämääsi olekaan. Olisiko se sitä myötäelämistä?


      • ateismi =
        a-teisti kirjoitti:

        Ei kukaan voikaan kokea elämää toisen puolesta. Siihen voi korkeintaan jotenkin eläytyä omien käsitystensä kautta mutta myös siten, että tavalla tai toisella kokee toisen ihmisen onnen tai tuskan. Sekin voi ilostuttaa tai sattua vaikka se ei elämääsi olekaan. Olisiko se sitä myötäelämistä?

        Enhän minä voi tälläkään hetkellä tietää ja kokea mitä sinä sielussasi koet. En ole kaikkitietävä. Puhun vain miten itse elämäni koen. Ja siinä ole paras asiantuntija.


      • ateismi = kirjoitti:

        Enhän minä voi tälläkään hetkellä tietää ja kokea mitä sinä sielussasi koet. En ole kaikkitietävä. Puhun vain miten itse elämäni koen. Ja siinä ole paras asiantuntija.

        Ei kuitenkaan ole ihan harvinaista, että tällä palstalla (joka on sentään "omamme") joku kaikkitietävä kertoo kaiken jumalakaipuustamme ja sen sellaisesta :D


      • ateismi on...
        a-teisti kirjoitti:

        Ei kuitenkaan ole ihan harvinaista, että tällä palstalla (joka on sentään "omamme") joku kaikkitietävä kertoo kaiken jumalakaipuustamme ja sen sellaisesta :D

        Se teillä kyllä on. Siihen viittaa jo tämä ruotimamme aloitus?


      • Satchel Charge
        ateismi on... kirjoitti:

        Se teillä kyllä on. Siihen viittaa jo tämä ruotimamme aloitus?

        ''Enhän minä voi tälläkään hetkellä tietää ja kokea mitä sinä sielussasi koet.''
        Kuitenkin olet suunapäänä kertomassa miten masentuneita, itsemurha-alttiita, ahdistuneita ja onnettomia ateistit on. Mutta kuten aian ennekin kiellät tämän, epärehellisyytesi on palstalla tunnettu jo kauan.


      • Satchel Charge kirjoitti:

        ''Enhän minä voi tälläkään hetkellä tietää ja kokea mitä sinä sielussasi koet.''
        Kuitenkin olet suunapäänä kertomassa miten masentuneita, itsemurha-alttiita, ahdistuneita ja onnettomia ateistit on. Mutta kuten aian ennekin kiellät tämän, epärehellisyytesi on palstalla tunnettu jo kauan.

        niinpä.

        Ja sitten vielä semmoiset tarinat kuin "ateisti varasti vaatteita liikkeestä" tarinoita mitä välillä keksii.


      • närkästynytnäkki
        ateismi on... kirjoitti:

        Se teillä kyllä on. Siihen viittaa jo tämä ruotimamme aloitus?

        "Se teillä kyllä on. Siihen viittaa jo tämä ruotimamme aloitus?"

        Jos luit tuon lyhyehkön aloituksen ihan kokonaan, niin varmaan huomasit ettei aloittaja kaivannut yhtään mitään. Siksi hän teki aloituksen että halusi ihmetellä että mitä enää pitäisi kaivata kun ei kaipaa mitään.


    • Uskon tyhmyys

      Jos tulisit uskoon, niin sinä alkaisit vihaamaan homoja, tasa-arvoa, feministejä, naispappeja, vääräuskoisia, uskonnonvapautta, ateisteja, tiedettä ja evoluutiota, kuten palstan uskovat aina tekevät ja päivittäin meille osoittavat.

      Sinusta tulisi jänkkävajakki, joka kuvittelisi että tuhansia vuosia sitten eläneillä vuohipaimenilla oli oikeus määrätä miten ihmiset nykyään saavat elää. Pitäisit tieteen tuloksia uskolle vihamielisenä eksytyksenä ja inttäisit, että maailma ja ihmiskunta on 6000 vuoden ikäinen.

      Halveksisit avoimesti tiedettä, tiedemiehiä ja tieteen saavutuksia. Etkä koskaan näkisi mitään ristiriitaa siinä, että kirjoitat sähkövalon loisteessa tietokoneella internettiin tulikivenkatkuisia vuodatuksia siitä miten tiede ei toimi eikä voi toimia, ja haet välillä jääkaapista ruokaa jonka kuumennat mikroaaltouunissa ja soitat kännykälläsi hammaslääkärille varataksesi ajan, koska mikään rukoilu ei ole tuonut Jeesusta paikkaaman hampaitasi. Vihaat ja halveksit tiedettä, jonka tuloksia käytät joka päivä jatkuvasti - ellet sitten asu luolassa nuotion loisteessa, kirjoita hiilenpalalla vuohennahalle ja metsästä sekä kalasta itse omat ruokasi.

      Mutta kaiken tuon tajuaminen edellyttäisi normaalia järkeä ja kykyä loogiseen päättelyyn, joista sinä olet uskoon tullessasi joutunut luopumaan. Koska juuri ne asiat, yhdessä tieteen ja sivistyksen kanssa, ovat uskosi pahimmat viholliset.

      • Älä unohda että kreationistinä et viitsisi edes yrittää todistaa kreationismiä vaan hyökkäisit tiedemiesten persoonaa vastaan.


    • dshgdhsgfy

      Luettuani ketjun vastauksia ihmetten suuresti sitä, miksi teillä ateisteilla on noin ruma käsitys uskovista? Olette koskaan sellaisia edes tavanneet, ihan oikeassa elämässä?

      • Oletko myöskin lukenut niitä palstalla olevia keskusteluita missä hihhulit väittävät ateisteja kommunisteiksi, murhaajiksi, natseiksi, paholaisen omiksi sun muuta?

        Tai niitä missä selitellään että ateistilla ei voi olla moraalia koska ei usko jumalaan?

        Tai niitä missä uhkaillaan helvetillä koska ei usko hihhulin jumalaan?

        Tai niitä ylmielisiä aloituksia missä haukutaan ateisteja kamelin nussijoiksi tai muuksi vastaavaksi.

        lueppa niitä ensiksi.


      • liitoitteletko
        satan kirjoitti:

        Oletko myöskin lukenut niitä palstalla olevia keskusteluita missä hihhulit väittävät ateisteja kommunisteiksi, murhaajiksi, natseiksi, paholaisen omiksi sun muuta?

        Tai niitä missä selitellään että ateistilla ei voi olla moraalia koska ei usko jumalaan?

        Tai niitä missä uhkaillaan helvetillä koska ei usko hihhulin jumalaan?

        Tai niitä ylmielisiä aloituksia missä haukutaan ateisteja kamelin nussijoiksi tai muuksi vastaavaksi.

        lueppa niitä ensiksi.

        "Tai niitä ylmielisiä aloituksia missä haukutaan ateisteja kamelin nussijoiksi tai muuksi vastaavaksi"

        En näe tällä palstalla yhtään tällaista aloitusta.

        "Tai niitä missä uhkaillaan helvetillä koska ei usko hihhulin jumalaan"

        Enkä näitäkään.

        Ethän nyt vain yritä valehdella minulle?

        Mitä pahaa siinä on jos väittää toista kommunistiksi? Tai homoksi? Eivätkös kummatkin ole ihan kunniallisia ja tasavertaisia kansalaisia.


      • ....
        liitoitteletko kirjoitti:

        "Tai niitä ylmielisiä aloituksia missä haukutaan ateisteja kamelin nussijoiksi tai muuksi vastaavaksi"

        En näe tällä palstalla yhtään tällaista aloitusta.

        "Tai niitä missä uhkaillaan helvetillä koska ei usko hihhulin jumalaan"

        Enkä näitäkään.

        Ethän nyt vain yritä valehdella minulle?

        Mitä pahaa siinä on jos väittää toista kommunistiksi? Tai homoksi? Eivätkös kummatkin ole ihan kunniallisia ja tasavertaisia kansalaisia.

        Ottaisit sinäkin jeesuslasit pois.


      • liitoitteletko kirjoitti:

        "Tai niitä ylmielisiä aloituksia missä haukutaan ateisteja kamelin nussijoiksi tai muuksi vastaavaksi"

        En näe tällä palstalla yhtään tällaista aloitusta.

        "Tai niitä missä uhkaillaan helvetillä koska ei usko hihhulin jumalaan"

        Enkä näitäkään.

        Ethän nyt vain yritä valehdella minulle?

        Mitä pahaa siinä on jos väittää toista kommunistiksi? Tai homoksi? Eivätkös kummatkin ole ihan kunniallisia ja tasavertaisia kansalaisia.

        "En näe tällä palstalla yhtään tällaista aloitusta."

        Kyllä niitä välillä on, eilen viimeksi.

        ""Tai niitä missä uhkaillaan helvetillä koska ei usko hihhulin jumalaan"
        "Enkä näitäkään."

        juuri tänään nimimerkki Ateismi = kirjoitti noin.

        "Mitä pahaa siinä on jos väittää toista kommunistiksi? Tai homoksi? Eivätkös kummatkin ole ihan kunniallisia ja tasavertaisia kansalaisia. "

        Mutta valheellisia yleistyksiä.


      • Uskon tyhmyys

        Olen kasvanut uskovassa perheessä uskovan suvun keskellä. Minulla on siis todella paljon erilaisia, vuosikymmenten aikana tulleita kokemuksia uskovista. Käsitykseni uskovista pohjautuu siis vankkaan todellisuuteen ja pitkään kokemukseen. Se että nämä kokemukset eivät uskovia mairittele tuskin on minun vikani. Samat kokemukset saa tällä palstalla, aina uudestaan ja uudestaan.

        Kun te uskovat katsotte ylimieliseksi oikeudeksenne jatkuvasti sortaa & solvata muita ihmisiä ja kohdella näitä kuin saastaa, niin ei kannata ihmetellä jos se joskus puree omaan nilkkaan. Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan ja sitä saa mitä tilaa.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10021674

        Jos olisin saanut 5 euroa joka kerta kun joku uskova kutsuu minua täysin moraalittomaksi paskiaiseksi, kouluammuskelijaksi, materialistiksi, hedonistiksi, paholaisen palvelijaksi, aivottomaksi apinaksi ja iljettäväksi saastaksi joka ansaitseekin ikuisen kiduttamisen, niin sillä rahalla ostaisi oikein hyvän auton. Tai oikeastaan hyvän talon merenrantatontilta, sen auton olisin saanut jo 70-luvulla.


      • hyvä valinta
        liitoitteletko kirjoitti:

        "Tai niitä ylmielisiä aloituksia missä haukutaan ateisteja kamelin nussijoiksi tai muuksi vastaavaksi"

        En näe tällä palstalla yhtään tällaista aloitusta.

        "Tai niitä missä uhkaillaan helvetillä koska ei usko hihhulin jumalaan"

        Enkä näitäkään.

        Ethän nyt vain yritä valehdella minulle?

        Mitä pahaa siinä on jos väittää toista kommunistiksi? Tai homoksi? Eivätkös kummatkin ole ihan kunniallisia ja tasavertaisia kansalaisia.

        Iankaikkisessa elämässä meillä on uudet kehot. Aistit toiminevat nykyisestä poikkeavalla tavalla. Äänet, musiikki, värit, "ylistyksen pauhina" ovat jotakin käsittämättömän hienoa. Ihmiset ovat valtavan Rakkauden ympäröiviä ja rakastavat toisiaan ja Jumalaa. Väsymystä ja kyllästymistä fyysisinä ominaisuuksina ei ole. Ajankulu ei ole ehkä lineaarista (?)...siis sellaista, minä sen nyt koemme.

        Tästä iankaikkisuudesta saa esimakua (ei välttämättä kovin paljon, mutta kuitenin..), jolloin huolet, pelot, kärsimys yms. eivät saa sellaisia mittoja, kuin ihminen muuten ne kokisi. Ilon lähde on Jumala ja suhde Häneen Jeesuksessa. Kaikki aineellinen, minkä voimme hyvällä omalla tunnolla vastaanottaa, on lahja Jumalalta ja siksi arkiset ilotkin saavat syvemmän merkityksen. Kärsimyksessä Jumala on erityisen lähellä lohduttaen eri tavoin. Emme joudu kohtaamaan enempää, kuin mitä kestämme, koska Jumala tuntee meidät.

        Aineellista menestymistä emme välttämättä saa ja esim. sivullisen silmin saatamme joutua kohtaamaan suuriakin vaikeuksia. Ne eivät ole välttämättä seurausta siitä, että jotakin olisi pielessä. Jumala voi puhua kärsimyksen kautta meille ja voi antaa meidän ymmärtää syyn siihen. Se voi olla vaikka sitä, että viettäisimme enemmän ja kokosysämisemmin aikaamme Jumalan seurassa. Yleinen syvältä nouseva ilo ja syvimpien henkisten tarpeidemme täyttyminen tapahtuu uskossa ollessamme...kaikki lahjana Jeesuksen veren tähden. "Tämä hetken kestävä ahdistuksemme ei ole mitään sen rinnalla..."


      • valitettavasti..
        Uskon tyhmyys kirjoitti:

        Olen kasvanut uskovassa perheessä uskovan suvun keskellä. Minulla on siis todella paljon erilaisia, vuosikymmenten aikana tulleita kokemuksia uskovista. Käsitykseni uskovista pohjautuu siis vankkaan todellisuuteen ja pitkään kokemukseen. Se että nämä kokemukset eivät uskovia mairittele tuskin on minun vikani. Samat kokemukset saa tällä palstalla, aina uudestaan ja uudestaan.

        Kun te uskovat katsotte ylimieliseksi oikeudeksenne jatkuvasti sortaa & solvata muita ihmisiä ja kohdella näitä kuin saastaa, niin ei kannata ihmetellä jos se joskus puree omaan nilkkaan. Niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan ja sitä saa mitä tilaa.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10021674

        Jos olisin saanut 5 euroa joka kerta kun joku uskova kutsuu minua täysin moraalittomaksi paskiaiseksi, kouluammuskelijaksi, materialistiksi, hedonistiksi, paholaisen palvelijaksi, aivottomaksi apinaksi ja iljettäväksi saastaksi joka ansaitseekin ikuisen kiduttamisen, niin sillä rahalla ostaisi oikein hyvän auton. Tai oikeastaan hyvän talon merenrantatontilta, sen auton olisin saanut jo 70-luvulla.

        "Uskon tyhmyys"
        Olet valitettavasti joutunut epäoikeudenmukaisen käytöksen uhriksi. Ajattelemattomat ihmiset ovat puhuneet ja kohdelleet Sinua väärin luullessaan, että heillä olisi "jumalanlapsina" oikeus uskon varjolla sanoa, mitä mieleen juolahtaa. Sortamiset, solvaamiset yms. ovat väärin, syntiä, koska siinä tehdään räikeästi pahaa toiselle ihmiselle. Kristinuskon yksi ydinsanomista, rakkaus, ei ole selvinnyt heille. Toiselle voi sanoa, mikä on hyvää ja tavoiteltavaa, mutta toistemme tuomareita emme ole.


      • hyvä valinta kirjoitti:

        Iankaikkisessa elämässä meillä on uudet kehot. Aistit toiminevat nykyisestä poikkeavalla tavalla. Äänet, musiikki, värit, "ylistyksen pauhina" ovat jotakin käsittämättömän hienoa. Ihmiset ovat valtavan Rakkauden ympäröiviä ja rakastavat toisiaan ja Jumalaa. Väsymystä ja kyllästymistä fyysisinä ominaisuuksina ei ole. Ajankulu ei ole ehkä lineaarista (?)...siis sellaista, minä sen nyt koemme.

        Tästä iankaikkisuudesta saa esimakua (ei välttämättä kovin paljon, mutta kuitenin..), jolloin huolet, pelot, kärsimys yms. eivät saa sellaisia mittoja, kuin ihminen muuten ne kokisi. Ilon lähde on Jumala ja suhde Häneen Jeesuksessa. Kaikki aineellinen, minkä voimme hyvällä omalla tunnolla vastaanottaa, on lahja Jumalalta ja siksi arkiset ilotkin saavat syvemmän merkityksen. Kärsimyksessä Jumala on erityisen lähellä lohduttaen eri tavoin. Emme joudu kohtaamaan enempää, kuin mitä kestämme, koska Jumala tuntee meidät.

        Aineellista menestymistä emme välttämättä saa ja esim. sivullisen silmin saatamme joutua kohtaamaan suuriakin vaikeuksia. Ne eivät ole välttämättä seurausta siitä, että jotakin olisi pielessä. Jumala voi puhua kärsimyksen kautta meille ja voi antaa meidän ymmärtää syyn siihen. Se voi olla vaikka sitä, että viettäisimme enemmän ja kokosysämisemmin aikaamme Jumalan seurassa. Yleinen syvältä nouseva ilo ja syvimpien henkisten tarpeidemme täyttyminen tapahtuu uskossa ollessamme...kaikki lahjana Jeesuksen veren tähden. "Tämä hetken kestävä ahdistuksemme ei ole mitään sen rinnalla..."

        ''Iankaikkisessa elämässä meillä on uudet kehot. Aistit toiminevat nykyisestä poikkeavalla tavalla. Äänet, musiikki, värit, "ylistyksen pauhina" ovat jotakin käsittämättömän hienoa. Ihmiset ovat valtavan Rakkauden ympäröiviä ja rakastavat toisiaan ja Jumalaa. Väsymystä ja kyllästymistä fyysisinä ominaisuuksina ei ole. Ajankulu ei ole ehkä lineaarista (?)...siis sellaista, minä sen nyt koemme.''

        Mistä tiedät? Kuvaillaanko oleskelu taivaassa jossakin tuolla tavalla, vai onko kyse toiveistasi?


      • ich_werde_sein kirjoitti:

        ''Iankaikkisessa elämässä meillä on uudet kehot. Aistit toiminevat nykyisestä poikkeavalla tavalla. Äänet, musiikki, värit, "ylistyksen pauhina" ovat jotakin käsittämättömän hienoa. Ihmiset ovat valtavan Rakkauden ympäröiviä ja rakastavat toisiaan ja Jumalaa. Väsymystä ja kyllästymistä fyysisinä ominaisuuksina ei ole. Ajankulu ei ole ehkä lineaarista (?)...siis sellaista, minä sen nyt koemme.''

        Mistä tiedät? Kuvaillaanko oleskelu taivaassa jossakin tuolla tavalla, vai onko kyse toiveistasi?

        Taitaa hihhulit pitää taivasta semmoisinaan mitä itse toivovat.

        Mutta raamatun mukaanhan taivas on semmoine paikka missä pedofiilin uhri voi joutua yhtäkkiä viettämään ikuisuuden pedofiilin kanssa ja murhattu murhaajan kanssa.

        Aikoinaanhan kristityt väitti että Stalin olisi kääntynyt uskoon kuolinvuoteellansa mutta se synnytti älämölöä koska Stalin olisi taivaassa odottamassa kristittyjä niin tarina ajettiin unholaan ja seurakunnat lopettivat sen kertomista.

        Raamatun mukaan taas taivaaseen menee pelkkä sielu, sielussahan ei ole ihmisen ajatusta eikä tajuntaa joten ihmisen kuoltuessa tajunta loppuu ja pelkkä sielu siirtyy taivaaseen niinkuin kalapalkinto, sitten se istuu siellä hyllyllä ja pölyyntyy kun Jumala niitä kerää hullun loiste silmissä.

        Tuhkasta tuhaan niin sanotusti.


      • Aada agnostikko
        valitettavasti.. kirjoitti:

        "Uskon tyhmyys"
        Olet valitettavasti joutunut epäoikeudenmukaisen käytöksen uhriksi. Ajattelemattomat ihmiset ovat puhuneet ja kohdelleet Sinua väärin luullessaan, että heillä olisi "jumalanlapsina" oikeus uskon varjolla sanoa, mitä mieleen juolahtaa. Sortamiset, solvaamiset yms. ovat väärin, syntiä, koska siinä tehdään räikeästi pahaa toiselle ihmiselle. Kristinuskon yksi ydinsanomista, rakkaus, ei ole selvinnyt heille. Toiselle voi sanoa, mikä on hyvää ja tavoiteltavaa, mutta toistemme tuomareita emme ole.

        valitettavasti..


        Kaikki äärihihhulointi (hellarit ym. vapaat suunnat)johtaa juuri siihen mitä nim.uskon tyhmyys kuvaa.Itse mukana olleena tiedän kuinka älyttömiin päätelmiin ja tekoihin voi noihin raamatun paimentolaisteksteihin kirjaimellinen uskominen johtaa.

        Valitettavasti raamatun "sanatarkka"(mitä se nyt sitten onkin)noudattaminen saa aikaan suunnatonta tyhmyyttä ja sitä ei haluta tässä luterilaisessa kultturissa myöntää eikä nähdä, ainakaan siten että se tulisi ihmisille kunnolla selväksi.


      • tällaista voisi olla
        ich_werde_sein kirjoitti:

        ''Iankaikkisessa elämässä meillä on uudet kehot. Aistit toiminevat nykyisestä poikkeavalla tavalla. Äänet, musiikki, värit, "ylistyksen pauhina" ovat jotakin käsittämättömän hienoa. Ihmiset ovat valtavan Rakkauden ympäröiviä ja rakastavat toisiaan ja Jumalaa. Väsymystä ja kyllästymistä fyysisinä ominaisuuksina ei ole. Ajankulu ei ole ehkä lineaarista (?)...siis sellaista, minä sen nyt koemme.''

        Mistä tiedät? Kuvaillaanko oleskelu taivaassa jossakin tuolla tavalla, vai onko kyse toiveistasi?

        Olen yhdistänyt mielikuvaani taivaasta Raamatun kuvauksia, muutamien ihmisten "taivaskokemuksia" sekä omia päätelmiä. Esim. väsyminen ja kyllästyminen ovat käsitykseni mukaan fyysisiä ja aivokemiallisia kokemuksia. Kuvaukseeni tulee luonnollisesti suhtautua paljolti olettamuksena, johon kuitenkin itse suhtaudun realistisena mahdollisuutena.


      • järki sallittua
        Aada agnostikko kirjoitti:

        valitettavasti..


        Kaikki äärihihhulointi (hellarit ym. vapaat suunnat)johtaa juuri siihen mitä nim.uskon tyhmyys kuvaa.Itse mukana olleena tiedän kuinka älyttömiin päätelmiin ja tekoihin voi noihin raamatun paimentolaisteksteihin kirjaimellinen uskominen johtaa.

        Valitettavasti raamatun "sanatarkka"(mitä se nyt sitten onkin)noudattaminen saa aikaan suunnatonta tyhmyyttä ja sitä ei haluta tässä luterilaisessa kultturissa myöntää eikä nähdä, ainakaan siten että se tulisi ihmisille kunnolla selväksi.

        Aada agnostikko
        Tarkkaa raamatuntulkintaa on myös kehoitus rakkauteen, missä ei tee (tahdo) toiselle mitään pahaa. Tämä tahtoo välillä unohtua meiltä. Jeesuksen omat sanat antavat meidän käyttää järkeämme, milloin voimme vahingoittaa toista jopa jollakin raamatunkohdalla, mikä ei liity tilanteeseen. Jumala kurittaa jokaista rakastamaansa lasta. Tämän menee sitten sanomaan tuskissaan olevalle sairaalle tai ihmiselle, jonka talo on palanut.yms.


      • tällaista voisi olla kirjoitti:

        Olen yhdistänyt mielikuvaani taivaasta Raamatun kuvauksia, muutamien ihmisten "taivaskokemuksia" sekä omia päätelmiä. Esim. väsyminen ja kyllästyminen ovat käsitykseni mukaan fyysisiä ja aivokemiallisia kokemuksia. Kuvaukseeni tulee luonnollisesti suhtautua paljolti olettamuksena, johon kuitenkin itse suhtaudun realistisena mahdollisuutena.

        "Esim. väsyminen ja kyllästyminen ovat käsitykseni mukaan fyysisiä ja aivokemiallisia kokemuksia."

        Kaikki kokemukset ovat fyysisiä ja aivokemiallisia. Päätelmäsi eivät oikein toimi.


      • tällaista voisi olla kirjoitti:

        Olen yhdistänyt mielikuvaani taivaasta Raamatun kuvauksia, muutamien ihmisten "taivaskokemuksia" sekä omia päätelmiä. Esim. väsyminen ja kyllästyminen ovat käsitykseni mukaan fyysisiä ja aivokemiallisia kokemuksia. Kuvaukseeni tulee luonnollisesti suhtautua paljolti olettamuksena, johon kuitenkin itse suhtaudun realistisena mahdollisuutena.

        Raamattu ei muistaakseni paljoakaan kuvaa taivasta. Voisi väittää jopa päin vastoin seuraavan raamatunkohdan perusteella.
        1. Kor 9: "niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".

        Eräs Jaakobin kirjeen kohta antaa erikoisen kuvan taivaasta.
        Jaak 1: 17 kertoo: "...valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa. "
        Jos ei ole muutosta eikä vaihteen varjoa, ei ole aikaa, ei kokemista, ei yhtään mitään. Pysähtynyt aika selittäisi ikuisuuden. Tyydyttäisikö sellainen taivas ihmistä?


    • gero534656

      Jos minä ikinä tulisin uskoon, siskoni saisi hakata minulle järkeä päähän. Meillä on sellainen puolivakava sopimus.

      • Käske hakata fysiikan kirjalla, se tepsii.


      • satan kirjoitti:

        Käske hakata fysiikan kirjalla, se tepsii.

        Jos tartunta on oikein sitkeä, voi hakata vuoroin Darwinin "Lajien synnyllä" ja Dawkinsin "Jumalharhalla". Kyllä niillä lähtee ;-)


      • hehheeh
        agnoskepo kirjoitti:

        Jos tartunta on oikein sitkeä, voi hakata vuoroin Darwinin "Lajien synnyllä" ja Dawkinsin "Jumalharhalla". Kyllä niillä lähtee ;-)

        Itse juuri löysin laatikostani aivan mielettömän kokoisen University Physics-kirjan. Se on niin painava, että en kyllä uskaltaisi (jos edes jaksaisin) hakata sillä ketään, sillä jälki olisi varmasti pahaa :-)

        Täyttä tavaraa ja painavaa asiaa, sanoisin.


      • hehheeh kirjoitti:

        Itse juuri löysin laatikostani aivan mielettömän kokoisen University Physics-kirjan. Se on niin painava, että en kyllä uskaltaisi (jos edes jaksaisin) hakata sillä ketään, sillä jälki olisi varmasti pahaa :-)

        Täyttä tavaraa ja painavaa asiaa, sanoisin.

        "Täyttä tavaraa ja painavaa asiaa, sanoisin. "

        Minulla onkin kirjahyllyssäni lähes yhdeksänsataasivuinen Andre` Domine`:n Viini. Sillä kun tietoa kalloon iskee, niin päähän menee kuin....viini?
        Vielä jos vastustelee, niin järeämpänä astalona löytyy lähes 1400 sivuinen normaalia sivukokoa suurempi Molecular biology of the cell. En tiedä, tohtisinko sillä mätkiä, kun kirja ei ole oma. ;-)


    • Heenokki

      Taivas voittaisi ja kadotus häviäisi yhden ihmissielun.

      • Jos siis uskoo noihin kansantaruihin.


    • ottaa pottaan

      Jumala lentää liihottaa,
      onnea Pirulle toivottaa.
      Jeesus viiniä tuottaa,
      enkelit sillä hän juottaa.
      Pietarikin vetää nuottaa
      ja samalla ryyppyä ottaa.
      Sekös mahaa kuumottaa
      ja luulemukset turvottaa.

    • 1213

      "Jos tulisin uskoon mitä tapahtuisi, mikä olisi paremmin?"

      Jos tulisit uskoon, uskoisit tämän:

      'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
      Mat. 22:37-39

      Lähimmäistesi asiat olisivat sen jälkeen paremmin, koska toimisit hyvin heitä kohtaan.

      • ''Jos tulisit uskoon, uskoisit tämän:

        'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.

        Tuotakin ohjetta voi seurata uskomatta jumaliin.


      • Öteisti.
        ich_werde_sein kirjoitti:

        ''Jos tulisit uskoon, uskoisit tämän:

        'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.

        Tuotakin ohjetta voi seurata uskomatta jumaliin.

        Lainaa: ich_wede_sein
        'Jos tulisit uskoon, uskoisit tämän:
        'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        Tuotakin ohjetta voi seurata uskomatta jumaliin.

        No, ei voi. Jumalan nimi, Jehova, tarkoittaa:"MINÄ OLEN"; et voi rakastaa minua tai minä en voi rakastaa sinua, ilman Jumalaa. Ymmärrä että Jumala tarkoittaa tuota, niin tyhmempi ateismisi loppuu, mutta se on totta, että emme me minustamme, ennen "kypsää sielunikää", mitään tiedä....Ei kypsiä sieluja ole enemmistö maailman ihmisistä, korkeintaan kymmenisen prosenttia....
        Siksi olen silti ateisti, koska en minä ymmärrä, mikä ajatukset aiheuttaa päässäni, en minä sitä Jumalaa ole "nähnyt".... Eikä aivojen halkileikkaus, joka röntenillä tai lobotmialle tiedettä mitenkään "kehitä". Varmaan sama sen aiheuttakuin tietokoneenkin koodin, että siellä on ohjelma jäytämässä sisällään, mutta kuka sen on rakentanut?


      • Öteisti. kirjoitti:

        Lainaa: ich_wede_sein
        'Jos tulisit uskoon, uskoisit tämän:
        'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        Tuotakin ohjetta voi seurata uskomatta jumaliin.

        No, ei voi. Jumalan nimi, Jehova, tarkoittaa:"MINÄ OLEN"; et voi rakastaa minua tai minä en voi rakastaa sinua, ilman Jumalaa. Ymmärrä että Jumala tarkoittaa tuota, niin tyhmempi ateismisi loppuu, mutta se on totta, että emme me minustamme, ennen "kypsää sielunikää", mitään tiedä....Ei kypsiä sieluja ole enemmistö maailman ihmisistä, korkeintaan kymmenisen prosenttia....
        Siksi olen silti ateisti, koska en minä ymmärrä, mikä ajatukset aiheuttaa päässäni, en minä sitä Jumalaa ole "nähnyt".... Eikä aivojen halkileikkaus, joka röntenillä tai lobotmialle tiedettä mitenkään "kehitä". Varmaan sama sen aiheuttakuin tietokoneenkin koodin, että siellä on ohjelma jäytämässä sisällään, mutta kuka sen on rakentanut?

        "'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        Mat. 22:37-39 "

        Tällähän palstalla sitä kristillistä lähimmäisrakkautta on tosiaan nähty ja se on ollut kauheata valehtelemista ja ennakkoasenteista vihaamista.


      • Öteisti. kirjoitti:

        Lainaa: ich_wede_sein
        'Jos tulisit uskoon, uskoisit tämän:
        'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        Tuotakin ohjetta voi seurata uskomatta jumaliin.

        No, ei voi. Jumalan nimi, Jehova, tarkoittaa:"MINÄ OLEN"; et voi rakastaa minua tai minä en voi rakastaa sinua, ilman Jumalaa. Ymmärrä että Jumala tarkoittaa tuota, niin tyhmempi ateismisi loppuu, mutta se on totta, että emme me minustamme, ennen "kypsää sielunikää", mitään tiedä....Ei kypsiä sieluja ole enemmistö maailman ihmisistä, korkeintaan kymmenisen prosenttia....
        Siksi olen silti ateisti, koska en minä ymmärrä, mikä ajatukset aiheuttaa päässäni, en minä sitä Jumalaa ole "nähnyt".... Eikä aivojen halkileikkaus, joka röntenillä tai lobotmialle tiedettä mitenkään "kehitä". Varmaan sama sen aiheuttakuin tietokoneenkin koodin, että siellä on ohjelma jäytämässä sisällään, mutta kuka sen on rakentanut?

        ''No, ei voi.''

        Kylläpäs voi.

        ''Jumalan nimi, Jehova, tarkoittaa:"MINÄ OLEN"... ohjelma jäytämässä sisällään, mutta kuka sen on rakentanut?''

        Pakstori?

        Ihan samma. Luomasi jumala ei vaikuta kenenkään kykyyn rakastaa, paitsi ehkä sinun kykyysi.


      • ich_werde_sein kirjoitti:

        ''No, ei voi.''

        Kylläpäs voi.

        ''Jumalan nimi, Jehova, tarkoittaa:"MINÄ OLEN"... ohjelma jäytämässä sisällään, mutta kuka sen on rakentanut?''

        Pakstori?

        Ihan samma. Luomasi jumala ei vaikuta kenenkään kykyyn rakastaa, paitsi ehkä sinun kykyysi.

        Nyt puutun tähän väliin.

        Jehova ei tarkoita "MINÄ OLEN" vaan on kehittynyt vuosinevarren sanasta Yahweh joka tarkoittaa ""El who is present, who makes himself manifest"

        http://en.wikipedia.org/wiki/Yahweh


      • 1213
        ich_werde_sein kirjoitti:

        ''Jos tulisit uskoon, uskoisit tämän:

        'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.

        Tuotakin ohjetta voi seurata uskomatta jumaliin.

        "Tuotakin ohjetta voi seurata uskomatta jumaliin."

        Henkilö joka todella noudattaa tuota, uskoo Jumalaa minun nähdäkseni ja riittää mielestäni. :)


      • 1213 kirjoitti:

        "Tuotakin ohjetta voi seurata uskomatta jumaliin."

        Henkilö joka todella noudattaa tuota, uskoo Jumalaa minun nähdäkseni ja riittää mielestäni. :)

        "Henkilö joka todella noudattaa tuota, uskoo Jumalaa minun nähdäkseni ja riittää mielestäni. :) "

        Muista, että siinä on se ikävä puoli, että Jumalaa pitää rakastaa yli kaiken, jopa itsensä ja lähimmäisen. Siinä se ongelma tuleekin, kun tuo Jumalan palvominen menee ihmisten edelle ja sen me näemme tosielämässä liiankin usein.


      • 1213 kirjoitti:

        "Tuotakin ohjetta voi seurata uskomatta jumaliin."

        Henkilö joka todella noudattaa tuota, uskoo Jumalaa minun nähdäkseni ja riittää mielestäni. :)

        ''Henkilö joka todella noudattaa tuota, uskoo Jumalaa minun nähdäkseni ja riittää mielestäni. :)''

        Ymmärrätkö, että jos uskoisin kehoituksen rakastaa lähimmäistäni olevan peräisin jumalaltasi, en olisi ateisti?


      • 1213
        ertert kirjoitti:

        "Henkilö joka todella noudattaa tuota, uskoo Jumalaa minun nähdäkseni ja riittää mielestäni. :) "

        Muista, että siinä on se ikävä puoli, että Jumalaa pitää rakastaa yli kaiken, jopa itsensä ja lähimmäisen. Siinä se ongelma tuleekin, kun tuo Jumalan palvominen menee ihmisten edelle ja sen me näemme tosielämässä liiankin usein.

        "Muista, että siinä on se ikävä puoli, että Jumalaa pitää rakastaa yli kaiken, jopa itsensä ja lähimmäisen. "

        Totta, mutta Raamatun mukaan Jumalan rakastaminen tarkoittaa tätä:

        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        Ensimmäinen Johanneksen kirje 5:3

        Ja kaikki käskyt ovat siinä rakasta lähimmäistäsi:

        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
        Room. 13:8-10

        Jos siis pidät kiinni siitä, että rakastat lähimmäistäsi niin kuin itseä, osoitat samalla rakkauden Jumalaa kohtaan.


      • 1213 kirjoitti:

        "Muista, että siinä on se ikävä puoli, että Jumalaa pitää rakastaa yli kaiken, jopa itsensä ja lähimmäisen. "

        Totta, mutta Raamatun mukaan Jumalan rakastaminen tarkoittaa tätä:

        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        Ensimmäinen Johanneksen kirje 5:3

        Ja kaikki käskyt ovat siinä rakasta lähimmäistäsi:

        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
        Room. 13:8-10

        Jos siis pidät kiinni siitä, että rakastat lähimmäistäsi niin kuin itseä, osoitat samalla rakkauden Jumalaa kohtaan.

        "Jos siis pidät kiinni siitä, että rakastat lähimmäistäsi niin kuin itseä, osoitat samalla rakkauden Jumalaa kohtaan. "

        Ainoa ongelma tuossa on se, että kun sinä tai joku muu uskova pitää lakien noudattamista rakkautena, ei se henkilö, jota kohtaan niitä lakeja sovellat välttämättä pidä sitä rakkautena. Silloin tuo "rakkaus" on tosiasiassa itsekästä ja sille lähimmäiselle haitallista. Rakkaus onkin pian rakkauden irvikuva.


      • ertert kirjoitti:

        "Jos siis pidät kiinni siitä, että rakastat lähimmäistäsi niin kuin itseä, osoitat samalla rakkauden Jumalaa kohtaan. "

        Ainoa ongelma tuossa on se, että kun sinä tai joku muu uskova pitää lakien noudattamista rakkautena, ei se henkilö, jota kohtaan niitä lakeja sovellat välttämättä pidä sitä rakkautena. Silloin tuo "rakkaus" on tosiasiassa itsekästä ja sille lähimmäiselle haitallista. Rakkaus onkin pian rakkauden irvikuva.

        Jos otetaan tähän analogia, niin pahoinpitelevä mies voi puhua rakkaudesta, mutta vaimo tuskin sitä sellaisena kokee.


      • 1213 kirjoitti:

        "Tuotakin ohjetta voi seurata uskomatta jumaliin."

        Henkilö joka todella noudattaa tuota, uskoo Jumalaa minun nähdäkseni ja riittää mielestäni. :)

        "Henkilö joka todella noudattaa tuota, uskoo Jumalaa minun nähdäkseni ja riittää mielestäni."

        -- Joten mikä on sinun ongelmasi ateistien kanssa? Ja eikö olisi parempi levittää lähimmäisenrakkauden sanomaa kuin jumaluskon sanomaa?


    • Pakstori...

      Raamatuilla päähän: Matt 10:28-31
      28. Opetuslasten tuleva palkka
      Silloin puuttui Pietari puheeseen ja kysyi: "Entä me? Me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua."
      29. Jeesus vastasi: "Totisesti: kuka ikinä minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talostaan, veljistään tai sisaristaan, äidistään, isästään tai lapsistaan tai pelloistaan,
      30. hän saa satakertaisesti: nyt, tässä maailmanajassa, taloja, veljiä ja sisaria, äitejä ja lapsia ja peltoja - tosin myös vainoa - ja tulevassa ajassa hän saa iankaikkisen elämän.
      31. Mutta monet ensimmäiset tulevat olemaan viimeisiä ja viimeiset ensimmäisiä."

      "Iankaikkisen ELÄMÄN takia kannattaa tulla uskoon, emme me kaikkea ehdi muutenkaan saada maan päällä, ja ylimääräiset, liiat 7-kertaiset rahamäärät on vain kirous."

      • teitä rakastetaan

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Joh. 3:15 -18.


      • kyllä on kirottua
        teitä rakastetaan kirjoitti:

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Joh. 3:15 -18.

        Kyllä on kauhea Jumala, joka tapattaa oman poikansa ainoastaan omaa vihaansa tyynnytelläkseen. Hyi oksetus sentään! Eikä se per-keleen poika sitten edes kuollut! Pelkkää tyhjänpäiväistä teatteria! Hyi saa-tana tuollaista uskoa!


      • Aada agnostikko
        teitä rakastetaan kirjoitti:

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Joh. 3:15 -18.

        Jos kerran rakastetaan, niin miksi sitten mielestäsi joutuu helvet...n jos ei usko Jumalaan?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe