Liika kiintyminen

who am I?

Onko muilla semmoista ongelmaa että ihastutte/kiinnytte johonkin ihmiseen vaikka vasta tapasitte ja olette jutelleet vasta muutamia kertoja?
Olen itse semmoinen että ihastun todella helposti, luulen että se johtuu siitä koska kaipaan niin paljon omaa tyttöystävää, sitä minulla ei siis koskaan ole ollut.

Vanhat ihastukset pyörivät mielessä myös, tiedän että yksi ainakin piti minusta enemmänkin, mutta elämäntilanne ei ollut suotuisa, ei siitä enempää. Nyt olen aloittanut uudessa paikassa ja olen taas ihastunut erääseen henkilöön, odotan että nään hänet taas. Tyhmälle kuulostaa koska enhän oikeasti tiedä henkilöstä mitään, miten voi vain ihastua ulkonäköön.
Toinen kysymys, onko outoa jos googlettaa toisen nimen ja katsoo mitä sieltä löytyy? Teettekö näin henkilölle joka kiinnostaa?
En tiedä tuntuu jo että minussa on tosi pahasti joku vialla, koska jos ulkonäkö ja henkilön muu käytös miellyttää olen aina ihastunut ja sitten se taas pelottaa että särjen sydämeni kun en tätä ihastusta voi saadakkaan ja taas häntä "itken". Onko olemassa jokin sairaus tai muu mikä liittyy läheisyyden kaipuuteen mikä heijastuu tässä? Minulla on muutamia ystäviä mutta heitäkään en nää usein. Tuntuu että kaikilla muilla nuorilla on paljon kavereita ja he ovat bilettämässä joka viikonloppu, heillä on siis paljon sosiaalista elämää, ehkä se estää sen että muut eivät ole kuin minä, ihastu koko ajan. Kertokaa vaan mitä mieleen tulee, en pahastu mistään, sen takia kysynkin teiltä.

16

703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pipipää

      Voi liittyä lapsuudessa koettuun hylkäämiseen tms kuten mulla. Saan helposti ihmisistä itselleni pakkomielteen. Mutta se on vaan nieltävä ja pistettävä piiloon.

    • hyvä vaan

      Oletko kenties ihastunut ihastumiseen? Siitä pääsee eroon, kun mietit kymmeniä vuosia samaa arkea! Kotitöitä seksielämä finaalissa. Talousongelmia ja tyttiskin on jossain välissä muuttunu rumaks. Kyllä tässä vaiheessa elämää kaipaa sitä ihastumisen tunnetta!

    • Teettis

      Se on ihan normaalia ja ikään liittyvää. :)

      Sitten kun löydät tyttöystävän, niin useimmilla helpottaa.

      Ja onhan maailma pullollaan ihania ihmisiä, että senpuoleen toi mitään outoa ole.

      Yleensä ihastutaan johonkin bändiin, julkisuuden henkilöön tms. , kun se on tavallaan turvallista ja ykspuolista ja voi tykätä niinpaljon kun haluaa. :)

      • who am I?

        Kiitos :)
        Niin uskon minäkin että helpottaa kunhan löydän tyttöystävän. Sanoit hyvin tuon julkisuuden henkilö asian, se on kyllä totta.


    • libra energy

      Ihan normaalia toi on. Sussa on voimakas elämän virta ja palat halusta päästä kohdistaan sen johonkin erityiseen. Aloita vaikka kohtelemalla itseäsi kuten kohtelisit rakastasi. Älä tyydy vähempään tai huomaat pian, että olet antanut itsestäsi kaiken ja toinen ei lopulta mitään. Säilytä tasapaino ja lähde heti, jos huomaat, että et saa vastakaikua. Hyvää kannattaa odottaa vaikka vähän pidempäänkin. Kyllä se sieltä tulee.

      • who am I?

        Kiitos viestistä :) "Sussa on voimakas elämän virta ja palat halusta päästä kohdistaan sen johonkin erityiseen" Sinä sen sanoit! Olen miettinyt pitkään mistä syystä voisi johtua, ehkä se johtuu juuri siitä kun ei ole ketään kenelle sitä kohdistaa.


    • 17.

      "Onko olemassa jokin sairaus tai muu mikä liittyy läheisyyden kaipuuteen mikä heijastuu tässä?"
      Ongelmana taitaa olla se, ettei sinulla kauheasti kavereita ole. Kun on ollut pitkään yksin ja joku yhtäkkiä antaakin huomiota, ei ihme, että ihastuu helposti.

      • 17.

        Katsele ympärille, tutustu uusiin ihmisiin rauhassa ja ole oma itsesi. Kyllä sä tyttöystävän löydät.


    • kukalohduttaisnyytiä

      Mä olen myös mielestäni ehkä liikaakin kiintynyt erääseen naiseen. Olen ollut häneen ihastunut jo jonkin aikaa ja ihastus on todellakin syventynyt... pelottaa ihan ajatellakin mihin. Koen että kiintymykseni on liiallista ja en pysty hallitsemaan sitä, olosuhteet huomioiden koska oletan ettei tämä toinen osapuoli varmastikaan tunne samoin.

      • anna sen soida

        Millainen tilanne teillä sitten on? Ja miks koet kiintymyksesi liialliseksi? Kyselen vain kun itsekin olen samantyyppisessä tilanteessa. Olen suht lyhyessä ajassa todella ihastunut erääseen naiseen. Aluksi pidin hänestä, sit vähän ihastuin. Joka kerta kun näen häntä ihastun enemmän ja enemmän, ja nyt tunnnun olevan ihan sekaisin hänestä. Enkä voi tätä tunnetilaa täysin läväyttää esiin, vaikka kyllä hän varmasti tietää että ihastunut olen.

        Toisaalta...mikä se sellainen laimea ihastuminen on?


      • 16+17
        anna sen soida kirjoitti:

        Millainen tilanne teillä sitten on? Ja miks koet kiintymyksesi liialliseksi? Kyselen vain kun itsekin olen samantyyppisessä tilanteessa. Olen suht lyhyessä ajassa todella ihastunut erääseen naiseen. Aluksi pidin hänestä, sit vähän ihastuin. Joka kerta kun näen häntä ihastun enemmän ja enemmän, ja nyt tunnnun olevan ihan sekaisin hänestä. Enkä voi tätä tunnetilaa täysin läväyttää esiin, vaikka kyllä hän varmasti tietää että ihastunut olen.

        Toisaalta...mikä se sellainen laimea ihastuminen on?

        Miksi et voi "läväyttää"? Onko hän osoittanut kiinnostusta sinuun?


      • anna sen soida
        16+17 kirjoitti:

        Miksi et voi "läväyttää"? Onko hän osoittanut kiinnostusta sinuun?

        Eikö sellainen "läväyttäminen" yleensä voi säikäyttää toista, luo paineita, voi alkaa ahdistaa jne.
        Ja kiinnostusta; on ja ei ole osoittanut...


    • lapsuli

      Itse googlailen kiinnostuksen kohteita myös. :) Eipä siinä mitään pahaa ole, kai. se on mukavaa ajanvietettä ja eikai loppupeleissä ole sen kummempaakaan kuin vaikka oman ihastuksen kuvan katselu silloin kun ei vielä nettiä ollut.

      Itse en ihastu helposti mutta jään kyllä kiinni ihmiseen. Nykyään yritän ajatella eteenpäin menevästi. En pistä liikaa paineita ja odotuksia yhteen henkilöön, nautin tunteesta, katson jos se johtaa johonkin mutta ennen kaikkea yritän olla itsenäinen ja tyytyväinen omaan elämääni. Omaa onneaan ei kannata ripustaa kenenkään varaan.

      • läheisriippuvainenko

        Mulla on just toi ongelma, et ripustaudun toiseen ihmiseen liiaksikin. Mun viikko saattaa mennä "pilalle" murehtiessani että pitääks se musta ja taisin sanoo ny vähä tyhmästi ja voi ei, se ei vastaa mun viestiin, se varmaa vihaa mua. Tiiän että ei pitäis murehtia tommosista asioista näin paljoo, mut en vaa voi sille mitään. Ehkä mäkin jonain päivänä tästä itsenäistyn:)


    • ihastunuttttt

      No täällä yks samanmoinen ja melkein jo nelikymppinen. Taas niin voimakkaasti ihastunut, ilman että toinen on vielä tajunnutkaan. Tuntuu jopa ihan hullulta, mutta olen aina ollut todella voimakkaasti tunneihminen, ja ihastuessa se oikein korostuu onhan tämä kyllä välillä aika hemmetin rankkaa, toki antoisaakin.
      Huhhuh mitä tästä taas seuraakaan.

    • "Onko muilla semmoista ongelmaa että ihastutte/kiinnytte johonkin ihmiseen vaikka vasta tapasitte ja olette jutelleet vasta muutamia kertoja?"

      Joo, mutta mä olenkin läheisriippuvainen.

      "Toinen kysymys, onko outoa jos googlettaa toisen nimen ja katsoo mitä sieltä löytyy? Teettekö näin henkilölle joka kiinnostaa?"

      En tee ja minusta se on epäkohteliasta urkkimista. Ihminen ei ole hänen menneisyytensä. Jos asia välttämättä kiinnostaa, niin ensin kysyn tätä henkilöltä itseltään. Selitän. Ihmiset ovat juorunneet minusta Googlen hakutulosten perusteella. Olen ollut parissa vaaleissa sitoutumaton, mutta SKP:n listoilla. Nyt he väittävät, että kuulun puolueeseen. Olen kommunisti, mutta eroan SKP:n harjoittamasta kommunismin muodosta jonkin verran, siksi en ole jäsen. Turha tarjota minulle kritiikkiä Leninistä tai Chestä, kun olen todennäköisesti vielä samaa mieltä. Tämä näin esimerkkinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe