Kuka huijaa ja ketä?

Tiha

Ostin vuosi sitten auton liikkeestä ja kauppahinnaksi tuli 18 000. Siis näin minun papereissa. Nyt tuli tarve vaihtaa auto isompaan ja kävimme saman ketjun eri toimipisteessä pyytämässä tarjousta. Heidän koneellaan oli tieto, että kauppahinta oli ollut 15 500?? Rupesi ihmetyttämään kuka huijaa ja ketä? Tiedän, että myyjä on huijannut minua, mutta se kuuluu pelinhenkeen. Onko myyjä huijannut myös autoliikettä ja laittanut 2500 omaan taskuun? Vai huijaako autoliike verottajaa ilmoittamalla pienemmän kauppahinnan? Onko tämä normaalia toimintaa?

19

737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turskas

      Maksoitko käteisellä vai tilisiirrolla / autorahoituksella?

      Mikäli olet maksanut tilisiirrolla tai autorahoituksella ei ole mahdollista mikään huijaaminen tai vilunki. Vai sanoiko myyjä että he ovat hyvittäneet siitä viimeksi tai vuosi sitten 15000euroa? Mutta myyneet kuitenkin sinulle 18000eurolla?

    • Et setteraa

      Menikö vuosi sitten kaupassa vanha auto vaihdokkina?
      Silloinhan sovitaan käytännössä välirahasta ja papereihin tulee taas verotussuunnittelua paremmin tukevat hinnat....

    • Kamuksi

      Eli jos olet antanut vanhan autosi vaihdossa olette tosiaan sopineet välirahasta
      jolloin myyjä on voinut laskea myytävän auton hintaa vaikka 2500eurolla ja vastaavasti laskenut vanhasta autostasi saatua hyvityshintaa samat 2500euroa jolloin väliraha pysyy samana.

      Vaihtokaupassa molempien autojen hintojen lasku on todella yleistä sekä luvallista = täysin laillista. Varsinkin niissä tapauksissa mikäli liike on "hyvittämässä" sinun vanhasta autosta yli sen reaaliarvon, niin on varsin järkevää laskea hinnat järkitasolle. (ettei myyjäliikkeen varastossa makaa ylihintaista autoa joka myydään tappiolla).

    • Tiha

      Annoin vanhan auton vaihdossa ja loppu rahoituksella. Minulla on sopimus, missä lukee ajoneuvon käteishinta 18 000, vaihtoajoneuvo xxxx ja rahoitettavaosuus xxx. Liikkeen papereissa on käteishinta 15 500. En uskonut tätä, joten myyjä näytti minulle heidän version sopimuksesta ja epäili että muistan väärin kauppahinnan.

      • Tiha

        Ja vielä asiasta. Ymmärrän, että hinnat papereissa voi olla eri kuin tuulilasissa. Mutta ihmetyttää miksi minun papereissa on eri hinta kun liikkeen papereissa?


    • käyppäskyykkyyn

      Myytävän auton hintaa on ollut pakko laskea paperilla ja vaihdokin hintaa nostaa , koska sulla onnettomalla sutarilla on ollut vain ylivelkainen vaihdokki eikä penniäkään rahaa, tämä siksi, että rahoitus on saatu läpi, näin autoliikkeet yleisesti toimii perseaukisten kohdalla. Saatana noihin muutaman tonnin kippoihin on joka äijällä jolla pää vähänkin pelaa, rahat rahapussissa. Voi, helvetti sitten vielä piipitetään netissä......

      • Kyykyssä

        Kysehän ei ole minun taloudellisesta tilanteesta, mutta kiitos että kartoitit sen.

        Kyse on siitä, että minä maksoin verot 18 000 mukaan, mutta autoliike tilitti ne valtiolle 15 500 mukaan. Laitoin verottajalle s-postia, palaan asiaan kun saan vastauksen.


      • Mitkä verot?
        Kyykyssä kirjoitti:

        Kysehän ei ole minun taloudellisesta tilanteesta, mutta kiitos että kartoitit sen.

        Kyse on siitä, että minä maksoin verot 18 000 mukaan, mutta autoliike tilitti ne valtiolle 15 500 mukaan. Laitoin verottajalle s-postia, palaan asiaan kun saan vastauksen.

        Mitkä verot sinä olet maksanut ostaessasi käytetyn auton?


      • Ja pysyt
        Kyykyssä kirjoitti:

        Kysehän ei ole minun taloudellisesta tilanteesta, mutta kiitos että kartoitit sen.

        Kyse on siitä, että minä maksoin verot 18 000 mukaan, mutta autoliike tilitti ne valtiolle 15 500 mukaan. Laitoin verottajalle s-postia, palaan asiaan kun saan vastauksen.

        Ethän sä mitään maksanut, ilman käsirahaa ylivelkaisella vaihdokilla otit lisää velkaa, no saapahan verottajakin päivän huutonaurut sepustuksistasi


      • kikkki
        Mitkä verot? kirjoitti:

        Mitkä verot sinä olet maksanut ostaessasi käytetyn auton?

        esim. autovero


    • jeppistä

      Ihan hyvä jos verottaja kiinnostuu. Tosin niitä ei juurikaan kiinnostanut edes Mercedes-Benzin veropetos, jonka liike junaili ja autoverosika todisti.

    • voihan kiesus

      Ólet vaihtamassa autoa isompaan, miksi alat miettimään muita juttuja.
      Rahaa väliin ja uutta alle, niin se toimii.

      • rahallahoituis

        Niinhän se normaalisti, mut jos on ylivelkanen peli ja aukinainen perse, niin pistäähän se valittamaan...(aivan turhasta)


    • Mitä se haittaa

      Ei yritys maksa veroa myyntihinnasta, vaan tuotosta eikä tuolla välirahalla tule yhtään enempää eikä vähempää oli myyntihinta mikä tahansa, koska vain hinnat joustaa ja rahamäärä pysyi ennallaan. Taloon ei tule yhtään enempää rahaa. Käytetyistä autoista maksetaan vain marginaalivero eli myyntihinta ei vaikuta siihenkään.
      Tässä tapauksessa on leikattu vain ylihintaisen vaihdokin hintaa.

    • mikä mikä tä hä

      Lue hyvä lapsi paperit mihin nimesi laitat heti äläkä vuosien päästä, olisit silloin tutkinut, nyt on turha itkeä ja narista enään mistään.

    • Myyjän taskuun

      Myyjä laittoi omaan taskuunsa osan kauppasummasta.

      • u..pot

        V..tun urpot. Kyllä valveutuneiden ihmisten pitää kysyä ja kyseenalaistaa
        mitä ja miten autokaupat käyvät kauppaa. Ne jotka eivät ole kiinnostuneita
        asioista ovat niitä jotka mutustavat sitä banaania oksallaan jos edes sillä tasolla...


    • Automyyjä

      Kauppahinta paperille muodostuu sovittusta välirahasta vanhasta velasta. Välirahaksi paperille tulostuu noiden yhteenlaskettu summa kun automasterissa (järjestelmä mitä autoliikekäyttää) kauppasummana näkyy summa ilman loppuvelkaa.

      Monestikkin kun tuo loppuvelka vaihdokissa on vähän häpeällinen asia niin sen kertomista pitkitetään..

      • 132 autoa myynyt2014

        Mikä siinä on häpeällistä automyyjälle? Olet väärällä alalla, jos edes ajattelet noin. Aivan sama, mikä on asiakkaan auton velkasaldo, jos sillä saadaan kauppa aikaan. Et tule ainakaan meidän taloon myyjäksi noilla arvoilla. Häpeile sinä vaan siellä häkissäsi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe