Huono olla

10+20

Nykyään on paljon masentuneita ja Suomihan siitä tunnetaan, mutta kuinka paljon teitä on täällä palstalla ketkä ovat masentuneita/teillä on paha olla juuri sen takia että olette homo, tarkoitan ihan kaikkea siihen liittyvää eli yksinäisyyttä, huoli kumppaninen löytymisestä tai kaapissaoloa? Itsellä tulee viikottain kausia jolloin on hyvä olla ja jolloin olen ihan maassa. Mutta en haluaisi mennä psykologille puhumaan että paha olo johtuu siitä että pidän naisista.

11

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä nyt pahaa oloa siitä tunne, että pidät naisista. Vaarallisempia tykkäämisen aiheita on kuule paljon enemmän.

      Tänä päivänä ei tarvitse masistella sen vuoksi, että on oma itsensä. Päinvastoin opettele olemaan ylpeä sellainen.

      Itsetunto-ongelmat tuntuvat olevan enemmän sääntö, kuin poikkeus näillä "markkinoilla".

      Ei se psykologikaan mikään kummajainen ole ja auttaa varmasti monessa asiassa. Ainakin keskustelemalla ja luomalla uusia näkökulmia.
      Itsetunto kohilleen, niin opit nauttimaan naisista pitämisestäkin :)

    • nelikymppinen*Plus5

      Ihmettelen, että minkä takia viittaat kirjoituksessasi huonoon itsetuntoon, jos on mieli maassa ajoittain , sen takia että naisena ei voi näyttää ihastustaan toiseen naiseen tai joutuu peittelemään sitä , että pitää naisista. Olen itse juuri tälläisessä elämän vaiheessa ja minulla ei todellakaan ole mitään itsetunto-ongelmia. Olen ns.normaalin kirjoissa, työelämässä ja pidetty ja fiksuksikin joskus sanottu. Mutta erinäisistä syistä en voi itseäni toteuttaa sillä tavoin kuin haluaisin eli olla naissuhteessa, vaikka niin toivoisin.

      • f*ck

        ihmisen suurin kahle on pelko. Jos sä haluat ja sulla on tahto, mikään ei voi sua pysäyttää. Siinä ei ole sen kummempia selityksiä. Se on kauheen helppoa laittaa syyt niihin missä se syy ei oikeasti edes ole, monihan asettuu melkein marttyyriksi uhraten itsensä perheensä ja miehensä onnen eteen tai suvun yms mieliksi.

        Se ettet sä voi elää sellaista elämää kuin haluaisit on ihan susta kiinni, ei erinäisistä syistä vaan puhtaasti siitä että sä et tahdo sitä tarpeeksi. Toivotaan ettei sun tarvi katua joskus päätöstäsi ja miettiä miksi et silloin aikanaan ollut rohkeampi. Se mitä ihmiset katuu vanhana eniten on ettei kuunellut itseään enemmän kun vielä pystyi tekemään asoita toisin.


      • nelikymppinen*plus5
        f*ck kirjoitti:

        ihmisen suurin kahle on pelko. Jos sä haluat ja sulla on tahto, mikään ei voi sua pysäyttää. Siinä ei ole sen kummempia selityksiä. Se on kauheen helppoa laittaa syyt niihin missä se syy ei oikeasti edes ole, monihan asettuu melkein marttyyriksi uhraten itsensä perheensä ja miehensä onnen eteen tai suvun yms mieliksi.

        Se ettet sä voi elää sellaista elämää kuin haluaisit on ihan susta kiinni, ei erinäisistä syistä vaan puhtaasti siitä että sä et tahdo sitä tarpeeksi. Toivotaan ettei sun tarvi katua joskus päätöstäsi ja miettiä miksi et silloin aikanaan ollut rohkeampi. Se mitä ihmiset katuu vanhana eniten on ettei kuunellut itseään enemmän kun vielä pystyi tekemään asoita toisin.

        Hyvä f*ck, täytyy sanoa, että olet tosi taitava, nimittäin juuri näin, tiesit heti mistä oli kysymys. Olen naimisissa , on lapsia, vanhemmista toinen ainakin homokielteinen. Niin miten tästä tilanteesta voi lähteä yhtään mihinkään päin, ei ole rohkeutta ja pelko vain, että selät käännetään, jos totuuden tietäisivät mitä ajattelen ja mitä kaipaan. Kyllä minulla on tahtoa tai ei ehkä sitten tarpeeksi, toivoisin, että minulla olisi ,sillä olen tavannut ikäiseni naisen ja hän on selkeästi sanonut ihastuneensa minuun. Itselläkin hyvin vahvoja tunteita häntä kohtaan on...mutta miten edetä...mistä rohkeutta ensimmäiseen askeleeseen...


      • elämä jatkuu
        nelikymppinen*plus5 kirjoitti:

        Hyvä f*ck, täytyy sanoa, että olet tosi taitava, nimittäin juuri näin, tiesit heti mistä oli kysymys. Olen naimisissa , on lapsia, vanhemmista toinen ainakin homokielteinen. Niin miten tästä tilanteesta voi lähteä yhtään mihinkään päin, ei ole rohkeutta ja pelko vain, että selät käännetään, jos totuuden tietäisivät mitä ajattelen ja mitä kaipaan. Kyllä minulla on tahtoa tai ei ehkä sitten tarpeeksi, toivoisin, että minulla olisi ,sillä olen tavannut ikäiseni naisen ja hän on selkeästi sanonut ihastuneensa minuun. Itselläkin hyvin vahvoja tunteita häntä kohtaan on...mutta miten edetä...mistä rohkeutta ensimmäiseen askeleeseen...

        Pakko sanoa tähän väliin, että jos kerran olet jo nelikymppinen, niin toisen vanhempasi homokielteisyys ei kyllä ole ollenkaan sellainen asia, minkä pitäisi vaikuttaa elämääsi. Se on heidän ongelmansa eikä sinun.

        Satun tietämään tässä omasta kokemuksesta mistä puhun, koska mulla oli ilo syntyä helluntailaisille eli erittäin homokielteisille vanhemmille ja lesbo olen, tätä nykyä melkein nelikymppinenkin jo. Toki heidän takiaan olisi voinut jättää oman elämänsä elämättä, mutta en halunnut tehdä niin enkä ole tehnytkään.

        Jos rakastat syvästi miestäsi, niin sitten on tietysti vähän eri asia, mutta jos taas et ole täysillä mukana siinä suhteessa miehesi kanssa, niin ei ole hänellekään reilua olla vähän niinkuin lohdutuspalkinto.

        Ainahan voi olla huolissaan siitä, mitä muut ajattelevat, mutta miten pitkälle siitä kannattaa lopulta välittää? Jokaisen elämässä on asioita, joista kaikki muut eivät tykkää niin paljon kuin haluaisi. Se ei ole kuitenkaan mielestäni kovin pätevä syy jättää omaa elämäänsä elämättä omana itsenään. Pelkuruutta enemmänkin.

        Kukapa olisi täydellisen rohkea tekemään aloitteita, mutta jos kukaan ei aloitetta lopulta tee, ei mitään myöskään ikinä tule tapahtumaan. Ehkä sulla käy tuuri ja se toinen on aloitteellisempi? Jos ei ole, niin kerää rohkeutesi kasaan ja lähesty häntä itse. Pahinta mitä voisi tapahtua olisi se, että hän sanoisi ei. Kuolisiko siihen? Tuskin.

        Sinua kiinnostaa, häntä kiinnostaa - tehkää asialle jotain. Turha sitä on täällä vässyttää.


    • Sinuiksi-palvelu

      Valtakunnallinen tuki- ja neuvontapalvelu SINUIKSI on käytettävissäsi.

      Päivystys on avoinna maanantaisin ja torstaisin klo 19–21
      Voit soittaa numeroon 044 300 2355 tai lähettää kysymyksesi verkon kautta koska tahansa: http://www.sinuiksi.fi/kysy-neuvoa

      Voit kysyä meiltä mistä tahansa mieltäsi askarruttavasta oman tai läheisen seksuaaliseen suuntautumiseen (mm. a-, bi-, homo- ja panseksuaalisuuteen tai lesbouteen) ja sukupuolen moninaisuuteen (mm. inter-, muun-, ja transsukupuolisuuteen, transvestisuuteen, transgender- tai queer-identiteettiin) liittyvistä kysymyksistä kuten sosiaalisista paineista, vertaisuudesta, seurustelusta, seksistä,kaapista ulostulosta, parisuhde-, perhe- ja työelämästä, ikääntymisestä, yksinäisyydestä, eheyttämisestä, vihapuheesta, kiusaamisesta tai muista syrjintäkokemuksista.

    • eräs lukija

      Fuck, sinä et osaa nähdä asioita toisen näkökulmasta, sen saa kerta toisensa jälkeen todeta juttujasi lukiessaan. "Rohkeus", joksi ilmeisesti sanot syrjivien asenteiden ja kokemusten keskellä elämistä niistä hetkahtamatta, ei ole pelkästään tietoinen valinta. Osa ihmisistä on ihan syntyjään herkempiä ja haavoittuvampia kuin sinä.

      Joskus mietin, mitä traagista julman ja kylmän ulkokuoresi alla on piilotettuna.

      • palstalainen

        Olisi todella jännä nähdä onko tämän fuck-nimimerkin takana joku

        a) boheemi, turhautunut, aggressiivinen, vähän kouluja käynyt juppihippipunkkari
        b) työtön alkoholisti, jolla on myös nettiaddiktio
        c) maskuliinen rekkis, joka kuvittelee itsestään liikoja
        d) kylmän viileä ja todella laskelmoiva, kouluja käynyt businesswoman
        e) joku myöhäisherännyt, joka on kokenut ensimmäisen ihastuksensa plus 20-30v., ei merkittävää elämänkokemusta, teini-iän elänyt vasta aikuisiässä ja kuvittelee olevansa todella kokenut
        f) joku, joka ei ole saanut elää nuoruuttansa ja lapsuuttansa, taantunut sinne lapsi/nuorisoasteelle
        g) joku bisse
        h) joku mies, joka kuvittelee tietävänsä kaiken lesbojen elämästä
        i) joku boheemi julkkistaiteilijasielu, jolla on karski kielenkäyttö ja henkinen tarve saada itselleen kaiken aikaa faneja
        j) joku hieman yksinkertaisempi ja alemmuuskompleksia älykkyydestä kokeva, joka saa kiksejä esittämällä netissä muuta kuin on. Parhaimman kiksit saa kun joku kehuu fiksuksi. Oikeasti aika yksinäinen persoona, joka kaipaa huomiota.
        k) parisuhteessa yksinäinen ihminen, joka ei saa kumppaniltaan huomiota eikä rakautta, elämä liian tylsää ja tasaista, elää toisten elämää, koska itsellään ei ole sitä, parisuhde kriisissä
        l) kaavoihin kangistunut ihminen, joka kuvittelee, että tietää kaikesta kaiken ja hän on aina oikeassa, vaikka ei tiedä asiasta yhtikäs mitään oikeasti ja oikeasti ei ole kokemusta asiasta laisinkaan
        m) joku, jolla on tarve tunkea itseänsä nuorison joukkoon, kuvittelee, että tällä palstalla kirjoittelevat vain nuoret ja hän on se vanhin ja fiksuin täältä, saa sairaalloisia kiksejä
        n) joku stalkkeri


      • Tsiisus
        palstalainen kirjoitti:

        Olisi todella jännä nähdä onko tämän fuck-nimimerkin takana joku

        a) boheemi, turhautunut, aggressiivinen, vähän kouluja käynyt juppihippipunkkari
        b) työtön alkoholisti, jolla on myös nettiaddiktio
        c) maskuliinen rekkis, joka kuvittelee itsestään liikoja
        d) kylmän viileä ja todella laskelmoiva, kouluja käynyt businesswoman
        e) joku myöhäisherännyt, joka on kokenut ensimmäisen ihastuksensa plus 20-30v., ei merkittävää elämänkokemusta, teini-iän elänyt vasta aikuisiässä ja kuvittelee olevansa todella kokenut
        f) joku, joka ei ole saanut elää nuoruuttansa ja lapsuuttansa, taantunut sinne lapsi/nuorisoasteelle
        g) joku bisse
        h) joku mies, joka kuvittelee tietävänsä kaiken lesbojen elämästä
        i) joku boheemi julkkistaiteilijasielu, jolla on karski kielenkäyttö ja henkinen tarve saada itselleen kaiken aikaa faneja
        j) joku hieman yksinkertaisempi ja alemmuuskompleksia älykkyydestä kokeva, joka saa kiksejä esittämällä netissä muuta kuin on. Parhaimman kiksit saa kun joku kehuu fiksuksi. Oikeasti aika yksinäinen persoona, joka kaipaa huomiota.
        k) parisuhteessa yksinäinen ihminen, joka ei saa kumppaniltaan huomiota eikä rakautta, elämä liian tylsää ja tasaista, elää toisten elämää, koska itsellään ei ole sitä, parisuhde kriisissä
        l) kaavoihin kangistunut ihminen, joka kuvittelee, että tietää kaikesta kaiken ja hän on aina oikeassa, vaikka ei tiedä asiasta yhtikäs mitään oikeasti ja oikeasti ei ole kokemusta asiasta laisinkaan
        m) joku, jolla on tarve tunkea itseänsä nuorison joukkoon, kuvittelee, että tällä palstalla kirjoittelevat vain nuoret ja hän on se vanhin ja fiksuin täältä, saa sairaalloisia kiksejä
        n) joku stalkkeri

        Palstalainen . Näet kyllä niin paljon vaivaa toisen olemusta pohtiessasi että kehoittaisin hankkimaan oman elämän . Tuu sit kertoon mitä kuuluu ja keskustelemaan avoimesti !


      • palstalainen
        Tsiisus kirjoitti:

        Palstalainen . Näet kyllä niin paljon vaivaa toisen olemusta pohtiessasi että kehoittaisin hankkimaan oman elämän . Tuu sit kertoon mitä kuuluu ja keskustelemaan avoimesti !

        En sentään näe niin paljoa vaivaa kuin fuck. En edes kirjoittele päivittäin tänne, saati sitten edes kuukausittain. Siihen verrattuna se on melko vähän kuin se vaiva mitä fuck näkee aina kun kirjoittelee tänne=) Kenellä se elämä oli ja kenellä ei, hmmm...


    • kuorsauskiskot

      Mä oisin varmaan yhtä masentunut heteronakin...koska siihen on taipumus.

      Sen kanssa pitää vaan oppia elämään, ja hyväksyä, että tulee parempia ja huonompia aikoja. Onhan niitä monia muitakin sairauksia, joille ei mitään
      mahda.

      Mutta rohkaisen sua meneen jutteleen psykalle..ne on ammattilaisia, ja sä
      voit saada tosiaan uusia näkökulmia ajatteluus, ja rohkeutta.
      Näin ainakin mulle on käynyt. Ja eihän sitä heti eka kerralla tarvi kertoa
      jos siltä tunutuu, edetä hitaasti voi ola siinäkin ok. Nekin on vaan ihmisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe