Millon tieto valintakokeista tulee?

kouluunko

Ihmettelen ettei vieläkään ole tullut tietoa valintakokeeseen pääsystä, eikö tule jokatapauksessa kirje pääsee tai ei? milllon mahtaa tieto tulla

33

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pidetään peukkuja

      Meille ne tuli viime keväänä kutsu muistaakseni noin viikkoa ennen pääsykoetta.

      Joillekin on joskus tullut kutsu tosi myöhään, olen kuullut että jopa edellisenä päivänä on joku saanut kutsun kun seuraavana päivänä oli sitten pääsykoe. Taisi olla Metropolian kultturialalla.

    • Monimuotoisesti

      No huh, tuleepa ne myöhään, pitäis kuitenki työt saada järjestettyä..

    • kokela

      Mihin valintakokeisiin porukka olisi menossa? Itselläni on varmaan Laurean liiketalouden valintakoe. Millainen mahtaa olla?

    • laurea

      kertokaa jos teille on tullut laureaan koekutsu!

    • laurea2

      Mäkin odottelen kutsua Tikkurilan Laurean pääsykokeisiin (sosiaaliaala)! Tuleekohan sieltä myös kirje tiedoksi, vaikka ei pääsisikään pääsykokeisiin?

      • minäkinhain

        Laurean sivuilla luki, että kutsut lähetetään viikolla 43. Ensiviikolla siis :)


    • diipadaapadei

      Onko joku saanut vielä kutsua Metropoliaan toimintaterapeuttien valintakokeeseen? Inhottavaa, kun ei tiedä yhtään, koska kutsu tulee, jos tulee. Töiden puolestakin vähän jännittää, jos kutsu tulee kovin myöhään, joten oispa kivaa, kun olis joku takaraja, jonka jälkeen ei enää kannata odotella. :P

      • teetee2014

        Samaa odottelen. Kerrothan, jos sellaisen saat? :) Keväällä tuli tieto kirjeitse myös siitä, jos pisteet ei riittäneet pääsykokeeseen.


      • diipadaapadei
        teetee2014 kirjoitti:

        Samaa odottelen. Kerrothan, jos sellaisen saat? :) Keväällä tuli tieto kirjeitse myös siitä, jos pisteet ei riittäneet pääsykokeeseen.

        Juu kerron! Kiva tietää, että tieto tulee myös, jos ei pääse kokeeseen.:)


    • Haku amkkiin

      Hakuohjeissa lukee, että kutsut tulevat noin viikkoa ennen koetta. Ja ainahan voi hakutoimistoon /-toimistoihin olla yhteydessä ja kysyä asiasta. Koulujen nettisivujen ohjeita kannattaa lukea.

      • tiedotuskeinot

        Samoin osa tiedottaa sähköpostitse, osa perinteisellä postilla. Havaitsin tänään, että TAMK käyttää ensisijaisesti sähköpostia.


    • 1710

      Mäkin olen hakenut Metropoliaan toimintaterapeutiks.. Ehdin jo hiukan pettyä kun ei ole mitään kuulunu! Kauheeta tällänen jännittäminen! :D

      • diipadaapadei

        No mäkin olin jo melkein maani myynyt, kun ei kirjettä tullut. :D Jännittäminen on kyllä kamalaa, mutta eipä tässä enää kovin kauaa voi mennä... :)


      • teetee2014
        diipadaapadei kirjoitti:

        No mäkin olin jo melkein maani myynyt, kun ei kirjettä tullut. :D Jännittäminen on kyllä kamalaa, mutta eipä tässä enää kovin kauaa voi mennä... :)

        Ei vieläkään mitään. Ehkä mulla ei taaskaan pisteet riittäneet valintakokeeseen asti :(


      • diipadaapadei
        teetee2014 kirjoitti:

        Ei vieläkään mitään. Ehkä mulla ei taaskaan pisteet riittäneet valintakokeeseen asti :(

        Ei tännekään mitään. Inhottavaa, kun ei ole mitään tietoa.


      • 1710
        diipadaapadei kirjoitti:

        Ei tännekään mitään. Inhottavaa, kun ei ole mitään tietoa.

        Ääh, mulle ei oo kyl vieläkään tullu kutsua niihin valintakokeisiin.. :( Mites teille muille? Mietin kanssa et mulla ei varmaan sit pisteet riittänyt sinne valintakokeeseen asti ;( Ilmoitetaanko noista jos pisteet ei riittänyt valintakokeisiin asti?


      • teetee2014
        1710 kirjoitti:

        Ääh, mulle ei oo kyl vieläkään tullu kutsua niihin valintakokeisiin.. :( Mites teille muille? Mietin kanssa et mulla ei varmaan sit pisteet riittänyt sinne valintakokeeseen asti ;( Ilmoitetaanko noista jos pisteet ei riittänyt valintakokeisiin asti?

        Mitään ei oo kuulunut. Harmittaa. Keväällä tuli kirjeitse tieto, ettei pisteet riittäneet valintakokeeseen pääsyyn.

        Tää on hyvinkin voinut kaatua siihen, että ykkösvalinnasta ei enää saa lisäpisteitä, jolloin kaikki hakeneet, joilla paremmat lähtöpisteet, menee ohi :(


      • 1710
        teetee2014 kirjoitti:

        Mitään ei oo kuulunut. Harmittaa. Keväällä tuli kirjeitse tieto, ettei pisteet riittäneet valintakokeeseen pääsyyn.

        Tää on hyvinkin voinut kaatua siihen, että ykkösvalinnasta ei enää saa lisäpisteitä, jolloin kaikki hakeneet, joilla paremmat lähtöpisteet, menee ohi :(

        Todella ärsyttävää kyllä! Toi on kyl ihan kökkö systeemi ettei enään ykkösvalinnasta saa lisäpisteitä..!! :(

        No luulis sit nytkin tulevan jonkunmoisen kirjeen kotiin ettei pisteet riittänyt valintakokeeseen asti(?). Eniten tässä ärsyttää tää arvuuttelu, jos tulis kirje et ei oo asiaa niihin valintakokeisiin niin tarttis enään miettiä ja stressata!:)


      • diipadaapadei
        1710 kirjoitti:

        Todella ärsyttävää kyllä! Toi on kyl ihan kökkö systeemi ettei enään ykkösvalinnasta saa lisäpisteitä..!! :(

        No luulis sit nytkin tulevan jonkunmoisen kirjeen kotiin ettei pisteet riittänyt valintakokeeseen asti(?). Eniten tässä ärsyttää tää arvuuttelu, jos tulis kirje et ei oo asiaa niihin valintakokeisiin niin tarttis enään miettiä ja stressata!:)

        Ei vieläkään mitään. Joko ollaan kaikki epäonnisia tai sitten ne kutsut tulee huomenna. :P Sais tosiaan tulla joku tieto, ettei tarvi enää kärvistellä epätietoisuudessa...

        Mutta kyllä mä aattelin, et jos se ei huomenna tule, niin voi varmaan heittää toivon kokonaan nurkkaan. Mutta jos se vaan oliskin hukkunut postissa...? :D


      • teetee2014
        diipadaapadei kirjoitti:

        Ei vieläkään mitään. Joko ollaan kaikki epäonnisia tai sitten ne kutsut tulee huomenna. :P Sais tosiaan tulla joku tieto, ettei tarvi enää kärvistellä epätietoisuudessa...

        Mutta kyllä mä aattelin, et jos se ei huomenna tule, niin voi varmaan heittää toivon kokonaan nurkkaan. Mutta jos se vaan oliskin hukkunut postissa...? :D

        :D

        Millaisilla arvosanoilla haette? Mulla M x 3 ja lukion päättärin ka 8,06. Kevään haussa oli 19 mua ennen jotka ei päässeet valintakokeeseen.

        Mä oon kyllä jo luopunu toivosta, odotan vaan ei-kirjettä että saa asian päätökseen.


      • Kutsua odotellessa..
        1710 kirjoitti:

        Todella ärsyttävää kyllä! Toi on kyl ihan kökkö systeemi ettei enään ykkösvalinnasta saa lisäpisteitä..!! :(

        No luulis sit nytkin tulevan jonkunmoisen kirjeen kotiin ettei pisteet riittänyt valintakokeeseen asti(?). Eniten tässä ärsyttää tää arvuuttelu, jos tulis kirje et ei oo asiaa niihin valintakokeisiin niin tarttis enään miettiä ja stressata!:)

        Siis mitä? Voi eiiiii, eikö ykkösvalinnasta saa enää lisäpisteitä? Nooh, voi varmaan sitten lopettaa odottelun.. :( :(


      • teetee2014
        Kutsua odotellessa.. kirjoitti:

        Siis mitä? Voi eiiiii, eikö ykkösvalinnasta saa enää lisäpisteitä? Nooh, voi varmaan sitten lopettaa odottelun.. :( :(

        Joo ei tipu mitään ekstraa ykkösvalinnasta. Eilen vissiin on ihmiset saanu metropolitan sote-alan kutsuja.


      • 1710
        teetee2014 kirjoitti:

        Joo ei tipu mitään ekstraa ykkösvalinnasta. Eilen vissiin on ihmiset saanu metropolitan sote-alan kutsuja.

        Mulle ei oo kyl kutsua kuulunu joten ei sitä taida myöskään tulla.. Ellei sitten tänään satu tulemaan tänään postin mukana..

        Toivottavasti ilmoittavat myös jos pisteet eivät valintakokeeseen asti riittäneet..


      • teetee2014
        1710 kirjoitti:

        Mulle ei oo kyl kutsua kuulunu joten ei sitä taida myöskään tulla.. Ellei sitten tänään satu tulemaan tänään postin mukana..

        Toivottavasti ilmoittavat myös jos pisteet eivät valintakokeeseen asti riittäneet..

        Mulla meni hermo! Hain siis toimintaterapiaan sekä päivä- että monimuotototeutukseen ja ei kumpaankaan ees valintakokeeseen pääse, vaikka ei mulla ihan surkeat paperit ole. Huh huh! Pitää lähtee korottamaan 10 vuoden takaisia lukioarvosanoja! Anna mun kaikki kestää! Ei jaksa!

        -kiitos että sain avautua-


      • diipadaapadei
        teetee2014 kirjoitti:

        Mulla meni hermo! Hain siis toimintaterapiaan sekä päivä- että monimuotototeutukseen ja ei kumpaankaan ees valintakokeeseen pääse, vaikka ei mulla ihan surkeat paperit ole. Huh huh! Pitää lähtee korottamaan 10 vuoden takaisia lukioarvosanoja! Anna mun kaikki kestää! Ei jaksa!

        -kiitos että sain avautua-

        Juu ei tullut kutsua tännekään, enkä sitä enää odottanutkaan noiden sun arvosanojen jälkeen. :P Hain ammatillisen papereilla, ja mun pisteet oli aika varmasti vähemmän kuin sulla. En kehtaa ees ka:a sanoa. :P

        Oottelen sit vielä sosionomi-puolen koekutsua, mutta en mä jotenkin jaksa uskoa, että sinnekään pääsisin. Ja vaikka pääsisinkin, niin en mä oikein edes tiedä, haluanko. :D

        Onko kukaan muu hakenut Diakkiin sosionomiksi?Jos on, niin ilmotelkaa jos/kun kutsu tulee, niin voi lopettaa odottelun...


    • Tuleva opiskelijako

      Onko kellekään tullut Lahden AMK:hon fysioterapeutin pääsykoekutsuja? Jännityksellä ootellaan josko sellai omalle kohdalle osuisi :)

      • Kutsua odotellessa..

        Minäkin odottelen LAMKiin kutsua! Ei ole tullut :( :( Minkälaisilla pisteillä sinä haet? Jos laskin oikein niin minulla yhteensä 30p.


      • Kutsua odotellessa..

        Tuliko kutsu? Olin jo luopunut toivosta kun tuosta ensisijaisuudesta ei tule pisteitä.. Mulla oli 25p ilman niitä ekstrapisteitä ja tänään tuli kutstu!!!


    • iuowrer

      Karelia AMK:n sivuilla lukee, että valintakoekutsut valtakunnallisesti myöhässä, tiedä sitten mistä syystä... Esim. juuri Kareliassa fysioterapeutin pääsykokeissa jätetty ennakkomateriaaliin perustuva osuus kokonaan pois, koska kirjeet olleet niin myöhässä. Saas nähdä, koska muut koulut saavat kirjeensä postitettua tai sähköpostinsa lähetettyä :S

    • Joopa joo

      Pyysin viime viikolla ma-ti päivät lomaa töistä kokeita varten varmuuden vuoksi, en tiedä pääsenkö kokeisiin tai kumpana päivänä koe olisi, kun yksipäiväinen koe on kuitenkin eikä kutsua näy eikä kuulu. Toisaalta näin lyhyellä varoitusajalla enpä tiedä saanko lomaakaan. Joka tapauksessa tämä tietää 2 päivän tulon menetystä.

      Luokattoman huonosti ja AMK-tyylillä hoidettu. Mten niiden kutsujen laittaminen voi olla noin vaikeaa? Nehän laittaa vaan todistukset paremmuusjärjestykseen ja kokeisiinhan voi kutsua ylimääräistäkin väkeä. No, todennäköisesti olen jo kisasta pudonnut, onnea voittajille.

      • MenenköVaiEnkö

        Samaan sarjaan kuulun, vapaata haettu keskiviikko-torstai, koska hakujutuissa luki, että jompana kumpana päivänä pääsykoe. Tänään tuli kutsu ja koe onkin jo tiistaina! Ja tämä on kuitenkin monimuotototeutus, eli voisi kuvitella hakijoiden olevan enimmäkseen jo työelämässä olevia, joten tuo muutos päivässä tekee kyllä kipeää.


    • laurea2

      Mulle tuli tänään Laurealta sähköpostitse kutsu. :)

      • 11ja5

        Tamk:n kutsu sairaanhoitajan monimuoto-opiskeluun on tullut :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe