Peugeot 206

Ekapösöperheessä

katsastuksessa pomppasi: taka-akseliston laakerointi välyksellinen oikealla: rengas hankaa lokasuojaan ja vilkut ja valot jotenkin sekaisin: etuvilkut naputtaa melkein yhtä aikaa ja takana ei vilkut toimi, ajovalot ei toimi automatiikalla, viiksestä väännettynä lyhyet pelittää mutta ei pitkät, merkkiliikeessä en ole käyttänyt mutta autosähkökorjaamossa sanoivat että viiksi joku bsi yksikkö pitäsisi vaihtaa ja kustannusarvio oli 1500eur ? pitäneekö paikkaansa, keväällä ostin ja eka pösö:206 1.4 oxygo -07 ja 85tkm ajettu, kuulemma ihan tuttua pösössä tuo valojen sekoilu, miten muut on em saaneet korjattua ? tuo akselin laakerin vaihto ei lie kallis homma ? mutten kyllä ollut mieluinen auto

31

1905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • b,e

      Jotkut on avanneet sen BSI boksin, ja kolvanneet itse uutta relettä sinne. Sillä pääsee halvemmalla, mutta pitää tietää mitä tekee. Taka-akselin kanssa voi käydä niinkin, että koko akselisto menee vaihtoon, jos myös akseliputki on ehtinyt vaurioitua. Tonnin paukku suunnilleen. Tuurilla pääset halvemmalla jos riittää pellkän laakerin tai tukivarren vaihto.

      peugeot-foorumi.com, sieltä löytyy lisätietoja.

    • hohohohohoho

      Herää kysymys, että missä sillä on ajettu ja miten kun jo noin varhain on mennyt taka-akselisto tuohon kuntoon. Olin käsittänyt, että 206:ssa ne kestäisivät kuitenkin pidempään.

      Viiksi ei tarvikkeena pitäisi olla kallis, mutta en ymmärrä miksi ihmeessä pitää vaihtaa kokonainen bsi-mötikka, kun vielä 90-luvun lopun pösöissä pystyi vaihtamaan releet ihan itsekin, kunhan tiesi mitä teki. Hulluksi on mennyt nykyautot, jos releen takia vaihdetaan jokin kokonainen ohjauslaite.

      Ja tottahan se on. Tuolla neuvotaan miten rele vaihdetaan. Kauhea homma.

      http://deruiter.jp/index.php?page=PeugeotBSI&sub=Projects

      Pitänee siis pysyä kaukana 2000-luvun autoista, kun alkaa jo vaikuttaa hehkulamppuhuijaukselta. Onkohan kaikissa merkeissä mennyt noin ennen niin yksinkertainen korjaus tehty ihan mahdottomaksi?

      • ex206getari

        Ei ne taka-akselit kestä...muka parantivat ...206 gti oli aikoinaan siinäkin taka-akseli sökö alle 80tkm ajettuna / 5v ikäisenä ja uudesta oli toi pommi : ainahan siinä joku vika oli: jostain kolisi alusta, mutta toimiessaan mukava värkki eli harvoin, joka itse tuon taka-akselin korjannut niin ymmärtää: hiuksen ohuet neulalaakerit ja huonot tiivisteet eli ranskis toleranssi: ei niin sentin päälle...joku sanoi että missä ajettu kun akseli hajoaa, varmaan ei kannata ajella missään jos sitten kestäisi ?


      • sitroen.
        ex206getari kirjoitti:

        Ei ne taka-akselit kestä...muka parantivat ...206 gti oli aikoinaan siinäkin taka-akseli sökö alle 80tkm ajettuna / 5v ikäisenä ja uudesta oli toi pommi : ainahan siinä joku vika oli: jostain kolisi alusta, mutta toimiessaan mukava värkki eli harvoin, joka itse tuon taka-akselin korjannut niin ymmärtää: hiuksen ohuet neulalaakerit ja huonot tiivisteet eli ranskis toleranssi: ei niin sentin päälle...joku sanoi että missä ajettu kun akseli hajoaa, varmaan ei kannata ajella missään jos sitten kestäisi ?

        Suunnitteluvikahan se on kun kunnon tiivisteet puuttuu.
        Onneksi kuulin tutulta katsurilta tuon taka-akselin laakerivian ja asensin jo 4 v vanhaan autooni neulalaakereitten väleihin rasvanipat. Pari kertaa vuodessa niistä rasvaprässillä laakerit voitelen ja laakerit on vieläkin uuden kunnossa, kun autolla on ikää 25 vuotta ja takana 500 000 km. Nippojen asennuksessa meni 15 minuuttia kun silloin oli rasvamonttu käytettävissä.
        Sähkövikoja on minulla ollut todella vähän. Muutama merkkivalo vaihdettu, yksi laturi vaihdettu (hiilet loppu), monet startin hiilet uusittu, yksi merkkilampun kosketushäiriö korjattu. Ajovalolamput lienee ainakin 10 v vanhat - se alennettu jännite päivävaloissa todella säästää polttimoita!
        Ja todellakin: minulla on vanhempi auto. Eli vm -89 Pösö 205.
        Oikeastaan minulla on niitä kaksikin, mutta vain toinen käytössä.


    • rapeapatonki

      Tytöllä oli vuoden 206, ja olihan se värkki, jäi monesti välille vuoden aikana jonka omisti...mutta siinä myös oli toi taka.akseli sökö, kaverilla autokorjaamo ja hän sen laittoi, muistaakseni 640 eur oli vaihtoakseli leijonaosat yms oli mistä tilasi, 125tkm oli tytön pösöllä ajettu ja 1.4 -04 mallia, tosi heikkoja ovat

      • hohohohohoho

        Hah! 125tkm:n sisään saa tehdä paljon huoltoa ja korjauksia autoon kuin autoon. Ei ihan tankkaaminen riitä. 640e ei ole paha hinta ollenkaan. Autollahan ajaa sitten toisen mokoman.

        Toki jos on persaukinen, eikä auton pitoon ole rahaa ja on ostanut käytetyn auton, niin pistäähän se toki hatuttamaan, kun ne korjaukset lankeaa omalle kohdalle.

        Ajotyylikin vaikuttaa. Jos jokaseen risteykseen menee jarrut kirskuen ja tekee voimakkaita kiihdytyksiä, niin akselithan ne siellä kuluu. Vois luulla, että maantieajossa moiset kestää kauemmin. Jos ajaa lyhyttä pätkäajoa ja täräyttää joka kuoppaan ja töyssyyn niin kyllä joku kohta on kaputt nopeammin.

        En toki väitä vastaan, etteikö 206:n akseli välttämättä olisi heikompi esitys kuin pösöltä yleensä. Ja joo eihän näitä paljon ajettuna kannata ostaa, kun samaan hintaan saa vähillä kilsoilla olevia hyviä yksilöitä.


    • miten se voi

      akselisto mennä 206 alle 100 tuhatta ajetusta,kun 205 ei vielä ollut kuin hiukan lappia 270 tuhannen jälkeen.

      • Hdi on pop

        Ajoin 206 Pösöllä 175tkm. Takaakseli ei oireillut. Ainoat ylimääräiset korjaukset olivat peruutusvalon rele. Polttimoita meni myös enemmän kuin aikaisemmissa autoissani, onneksi ovat helppo vaihtaa. 1,4Hdi oli malli. Nykyinenkin auto on Pösö.


      • 2051.6gti -90

        Omasta meni vaihtoon 170tkm ajettuna ja parilla naapurilla myös, eli tuo em lukema missä ne hajoaa, tosin katsastuksesta meni oma läpi vaikka akseli jumissa....naapureilla: 205 1,4 -89 mallit ittellä getari, ja tosiaan nuissa uudemmissa josta puhutaan että vahvistettu akselit: kaverin 206 gti akseli oli sökö jo alle 100tkm ajettuna...näköjään nämä 205: sen ei vahvistetut akseli kestävempiä


      • P S A
        2051.6gti -90 kirjoitti:

        Omasta meni vaihtoon 170tkm ajettuna ja parilla naapurilla myös, eli tuo em lukema missä ne hajoaa, tosin katsastuksesta meni oma läpi vaikka akseli jumissa....naapureilla: 205 1,4 -89 mallit ittellä getari, ja tosiaan nuissa uudemmissa josta puhutaan että vahvistettu akselit: kaverin 206 gti akseli oli sökö jo alle 100tkm ajettuna...näköjään nämä 205: sen ei vahvistetut akseli kestävempiä

        309 taka-akseli kesti 480tkm, jos oli viitsinyt rasvanipat laittaa niin pitmpään ois menny.


      • ei pösö
        P S A kirjoitti:

        309 taka-akseli kesti 480tkm, jos oli viitsinyt rasvanipat laittaa niin pitmpään ois menny.

        Niin, mutta 309 ei ollutkaan oikeasti Peugeot vaan Talbot. Sitä ainoastaan myytiin Peugeotin nimellä jostakin kauppapoliittisesta syystä. Peugeot 309:n oikea merkki oli Talbot Arizona.


      • jaapajaa niinpäniin
        ei pösö kirjoitti:

        Niin, mutta 309 ei ollutkaan oikeasti Peugeot vaan Talbot. Sitä ainoastaan myytiin Peugeotin nimellä jostakin kauppapoliittisesta syystä. Peugeot 309:n oikea merkki oli Talbot Arizona.

        Niin, mutta tarina ei mene ihan noin niinkuin sen kerrot.

        Auto kyllä suunniteltiin alunperin talbotin toimesta, mutta kun PSA osti talbotin, jo valmiiseen autoon tehtiin huomattavia muutoksia, yksi niistä oli nimen vaihtaminen.

        Edellämainitun lisäksi autoon vaihdettiin peugeotin suunnittelema moottori ja vaihteisto, sekä taka-akselisto.


    • NoName25

      Hallelujaa vain teille ja viestiketjun avaajalle. Vuoden 2006 patonkimaan Pösötin kuullostaa jo itsemurhalta. Hei ihan oikeasti myy Se fucking romu pois ja osta tilalle joku Premium merkki.

      Ton ikäinen Pösötin on jo sellainen rakkine, että kuluttajasuojavirastonkin pitäisi puuttua asiaan.

      Sääliksi käy sinua 206 omistaja..

    • NäinMeillä

      "autosähkökorjaamossa sanoivat että viiksi joku bsi yksikkö pitäsisi vaihtaa ja kustannusarvio oli 1500eur ? "

      Vedättävät pahasti. Tuon ikäiseen halpaan autoon ei kannata laittaa noin kalliita uusia osia. Soittele autohajottamoja ja vahinkokeskuksia läpi ja hae vastaava yksilö. Saat sieltä toimivat osat muutamalla kympillä. Sitten sopivalle pajalle asentamaan.

      • hohohohoho

        Harmi vain, että bsi yksikkö on täysin auto kohtainen ja sen voi asentaa ja ohjelmoida vain merkkihuolto. Käytetty ei kai kelpaa.

        Kolvatahan sen releen sinne kans voi.


      • kyllä se käy
        hohohohoho kirjoitti:

        Harmi vain, että bsi yksikkö on täysin auto kohtainen ja sen voi asentaa ja ohjelmoida vain merkkihuolto. Käytetty ei kai kelpaa.

        Kolvatahan sen releen sinne kans voi.

        Kyllähän se käytettykin käy, mutta sen mukana pitää kulkea samaan BSI-yksikköön ohjelmoitu moottorinohjausyksikkö sekä ajonestosiru.


    • patonkia syödään

      Toivattavasti tuo rakkine on myös teidän perheen viimeinen patonkimaan auto..

      • Ranskalaiset yes

        Toivottavasti teidän perheessä joku tekee töitä, eikä keskellä päivää lavertele lapsellisia juttuja autoista?


    • nyt onjo

      trollin lepäämässä jotta jaksaa tyydyttään,tänään pätemisen tarpeensa.

      • pelastuslaitos

        Tässä trolli: tojotalla taas jokunen takaisinkutsu...palovaarankin takia, mutta psa tuotteita palaa kaikista eniten myyntimäärään nähden, ainut takaisin kutsu kun hinausauto vie vakuutusyhtiön säilöön.... veli palomies: aina kun hälytys tulee että auto palaa niin lyövät vetoa kumpiko sitikka vai pösö,,,vai relluko...

        http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2014/06/24/Auto paloi lunastuskuntoon/2014217541224/4

        http://www.istv.fi/kotimaa/vid-1288578467990.html

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/63307-poliisi-erikoinen-yo-turussa-henkiloautoja-paloi-parin-tunnin-valein

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288685966767.html

        "Mikä on todennäköisyys sille, että samassa kunnassa syttyy vartin sisään kaksi samanmerkkistä autoa vartin sisään, kesken ajon?" vastaus; "Jos auton merkki on peugeot niin se on vain ajan kysymys"


      • P s aaa
        pelastuslaitos kirjoitti:

        Tässä trolli: tojotalla taas jokunen takaisinkutsu...palovaarankin takia, mutta psa tuotteita palaa kaikista eniten myyntimäärään nähden, ainut takaisin kutsu kun hinausauto vie vakuutusyhtiön säilöön.... veli palomies: aina kun hälytys tulee että auto palaa niin lyövät vetoa kumpiko sitikka vai pösö,,,vai relluko...

        http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2014/06/24/Auto paloi lunastuskuntoon/2014217541224/4

        http://www.istv.fi/kotimaa/vid-1288578467990.html

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/63307-poliisi-erikoinen-yo-turussa-henkiloautoja-paloi-parin-tunnin-valein

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288685966767.html

        "Mikä on todennäköisyys sille, että samassa kunnassa syttyy vartin sisään kaksi samanmerkkistä autoa vartin sisään, kesken ajon?" vastaus; "Jos auton merkki on peugeot niin se on vain ajan kysymys"

        8 Pösöä kymmenien vuosien aikana, eikä yhtään palanut, että niin herkkiä palamaan.


      • qqqqqqqqqqql,e,e
        P s aaa kirjoitti:

        8 Pösöä kymmenien vuosien aikana, eikä yhtään palanut, että niin herkkiä palamaan.

        joo mutta on se siitä huolimatta ihan sairaan surkea autoa tämä Pösötin. JA oikeasti viestiketkun avaajaa käy sääliksi. Noin vanha pösötin ja tuollanen remontti.....


      • Nyt406
        qqqqqqqqqqql,e,e kirjoitti:

        joo mutta on se siitä huolimatta ihan sairaan surkea autoa tämä Pösötin. JA oikeasti viestiketkun avaajaa käy sääliksi. Noin vanha pösötin ja tuollanen remontti.....

        Parhaat tiedot löytyvät hevosmiesten tietotoimistoa kuuntelevat. Kaikki hajoaa ja palaa. Pösöjä tienvarret täynnä? On tosin harmi että 405:ssä esiintynyt taka-akselivika esiintyy myös muissa perheenjäsenissä. Rasvanippa hyvä ja halpa konst, mutta kuinka Moni sen tietää.


    • klööälm1

      vaihtakaa ne pösöttimet oikeisiin Premium autoihin esim. BMW:hen. Sen jälkeen elämä hyvmäilee teille ja omistatte erinomaisen auton.

      • 206 heikko jo uus

        Perjantaina laitettiin paaliin naapurin 206: moottori hajosi 155tkm ajettuna ja taka-akseli olisi pitänyt uusia ja sähkövikoja oli, 1,4 -04 mallia oxygo yms, vuoden oli naapurilla ja sanoi: jos vielä tallissa näkyy ranskis auto hänen omistuksessa: niin hänet saa ampua ja pitääkin...niin kypsyi pesoseen et ei ottanut aluvanteita vetoakseleita talteen jotka uusi omistuksen aikana. äkkiä pois silmistä sanoi kun ehdotin että ota talteen em...


      • äly älä jätä
        206 heikko jo uus kirjoitti:

        Perjantaina laitettiin paaliin naapurin 206: moottori hajosi 155tkm ajettuna ja taka-akseli olisi pitänyt uusia ja sähkövikoja oli, 1,4 -04 mallia oxygo yms, vuoden oli naapurilla ja sanoi: jos vielä tallissa näkyy ranskis auto hänen omistuksessa: niin hänet saa ampua ja pitääkin...niin kypsyi pesoseen et ei ottanut aluvanteita vetoakseleita talteen jotka uusi omistuksen aikana. äkkiä pois silmistä sanoi kun ehdotin että ota talteen em...

        Miten uskallat asua tuollaisen naapurina? Jos vaikka suuttuu sinuunkin ja laittaa pakettiin?


      • hohohohohoho
        206 heikko jo uus kirjoitti:

        Perjantaina laitettiin paaliin naapurin 206: moottori hajosi 155tkm ajettuna ja taka-akseli olisi pitänyt uusia ja sähkövikoja oli, 1,4 -04 mallia oxygo yms, vuoden oli naapurilla ja sanoi: jos vielä tallissa näkyy ranskis auto hänen omistuksessa: niin hänet saa ampua ja pitääkin...niin kypsyi pesoseen et ei ottanut aluvanteita vetoakseleita talteen jotka uusi omistuksen aikana. äkkiä pois silmistä sanoi kun ehdotin että ota talteen em...

        Eihän auto kestä tuon pitempään, jos ei siihen ole moottoriöljyjä vaihdettu säntillisesti. Kyseessä ollut huono yksilö. Käytettynä kun ei koskaan tiedä millaisen saa. Jotkut oikeasti eivät autostaan kamalasti välitä.

        Kyllä 206:n moottorit kestävät paljon kauemmin, jos on huollettu asiallisesti.

        Eipä oikeastaan tule mieleen mikään muukaan syy kuin öljynvaihtojen laiminlyönti, jos moottori noilla lukemilla hajoaa. 206:n moottoreilla ajetaan hyvinkin yli 300tkm ilman huolia.

        Jätit vaan kertomatta miten moottori hajosi. Katkesiko jakopäänhihna? Oliko ollut 10 vuotta jo sama hihna?


      • 206 heh heh
        hohohohohoho kirjoitti:

        Eihän auto kestä tuon pitempään, jos ei siihen ole moottoriöljyjä vaihdettu säntillisesti. Kyseessä ollut huono yksilö. Käytettynä kun ei koskaan tiedä millaisen saa. Jotkut oikeasti eivät autostaan kamalasti välitä.

        Kyllä 206:n moottorit kestävät paljon kauemmin, jos on huollettu asiallisesti.

        Eipä oikeastaan tule mieleen mikään muukaan syy kuin öljynvaihtojen laiminlyönti, jos moottori noilla lukemilla hajoaa. 206:n moottoreilla ajetaan hyvinkin yli 300tkm ilman huolia.

        Jätit vaan kertomatta miten moottori hajosi. Katkesiko jakopäänhihna? Oliko ollut 10 vuotta jo sama hihna?

        Ei jakohihna pettänyt, autolla 2-omistajaa ja huoltokirja pörhön leimoilla: oli huollettu hyvinkin: 1 ja 3 sylinterin paineet alle 3kg ja jakohihna oli ehyt 2 ja 4 sylinterit noin 7kg paineet, sen verran oli tutkittu ennen paaliin laittoa, ja turha tupista heikko auto on, pösö on pösö...vain sisäkäyttöön eikä kannata ajaa pidemmälle kuin mistä kunto kestää kävellä takaisin kotosalle


      • tarkuutta peliin nyt
        206 heh heh kirjoitti:

        Ei jakohihna pettänyt, autolla 2-omistajaa ja huoltokirja pörhön leimoilla: oli huollettu hyvinkin: 1 ja 3 sylinterin paineet alle 3kg ja jakohihna oli ehyt 2 ja 4 sylinterit noin 7kg paineet, sen verran oli tutkittu ennen paaliin laittoa, ja turha tupista heikko auto on, pösö on pösö...vain sisäkäyttöön eikä kannata ajaa pidemmälle kuin mistä kunto kestää kävellä takaisin kotosalle

        Kertomuksesi tekee loistavaa työtä alentaakseen käytettyjen peugeottien jälleenmyyntiarvoa. Kiitos Sinulle siitä.

        Mutta, toivoisin tarinaltasi kuitenkin enemmän uskottavuutta. Ellei yksityiskohdat ole hiottu huippuunsa, paniikkia ja pakokauhunomaista tunnetilaa ei synny.

        Aiemmassa viestissä kertomasi "1,4 -04 mallia oxygo yms" tuli kauppoihin lokakuussa 2006.


      • hohohoohoho
        206 heh heh kirjoitti:

        Ei jakohihna pettänyt, autolla 2-omistajaa ja huoltokirja pörhön leimoilla: oli huollettu hyvinkin: 1 ja 3 sylinterin paineet alle 3kg ja jakohihna oli ehyt 2 ja 4 sylinterit noin 7kg paineet, sen verran oli tutkittu ennen paaliin laittoa, ja turha tupista heikko auto on, pösö on pösö...vain sisäkäyttöön eikä kannata ajaa pidemmälle kuin mistä kunto kestää kävellä takaisin kotosalle

        Niin liekö sitten öljyjä vaihdettu vai ei. Sitä kun on huoltoja ja huoltoja.

        Tuonkii vian ois voinu korjata. Oisko kannentiiviste ollu vuotava. Muitakin tiivistesarjoja on... Ja meni sitten paaliin. No onnittelut vaan siitä.


    • laukeeva malli

      Ensimmäinen ja Viimeinen vai mitä luulet?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe