Mersu on paras!

mersumies100%

Toyota on täyttä pas-kaa. Kuskitkin pikku homppeleita ja tuulipukupellejä

42

713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fantastista

      Toyotaa kadehtivat kaikki. Niinkuin nyt tämäkin poitsu, joka ei yölläkään saa nukuttua kun Toyotan myyntijohtajuus vie unet. Ps. Jokos hitsautit ne rupiset ovet?

      • Myynti sakkaa

        Nyt olet yhtä jäljessä aikaasi kuin Tojon koneet. Tojo on ollut myyntijohtaja viimeksi 2010.


      • Todellinen ykkönen
        Myynti sakkaa kirjoitti:

        Nyt olet yhtä jäljessä aikaasi kuin Tojon koneet. Tojo on ollut myyntijohtaja viimeksi 2010.

        Milloinkas mersu on ollut "myyntijohtaja" ?
        Tiedän rutosti merkkejä jotka ei koskaan ole olleet myyntijohtajia
        eivätkä varmaan koskaan tule sellaisiksi vaikka ei ainakaan hinta ole
        esteenä. Toyota on ollut sitä aika usein ja aina kärkisijoilla.
        Eniten rekisterissä Suomen autokannasta.


      • Eemeli W
        Todellinen ykkönen kirjoitti:

        Milloinkas mersu on ollut "myyntijohtaja" ?
        Tiedän rutosti merkkejä jotka ei koskaan ole olleet myyntijohtajia
        eivätkä varmaan koskaan tule sellaisiksi vaikka ei ainakaan hinta ole
        esteenä. Toyota on ollut sitä aika usein ja aina kärkisijoilla.
        Eniten rekisterissä Suomen autokannasta.

        Mersu on ollut aina johtotähti omassa segmentissään. Siellä minne Lexus on yrittänyt änkeä mukaan apinoimalla Mersun ja Bemarin muotoilua.
        Toiset ovat esikuvia ja toiset perässähiihtäjiä.

        Halvat pienet bulkkiautot ovat sitten oma maailmansa, niissä segmenteissä Mersu on valitettavasti mukana näillä etuvetoisilla härpäkkeillä. Eivät ole oikeita mersuja ne.


      • corolla WRC
        Eemeli W kirjoitti:

        Mersu on ollut aina johtotähti omassa segmentissään. Siellä minne Lexus on yrittänyt änkeä mukaan apinoimalla Mersun ja Bemarin muotoilua.
        Toiset ovat esikuvia ja toiset perässähiihtäjiä.

        Halvat pienet bulkkiautot ovat sitten oma maailmansa, niissä segmenteissä Mersu on valitettavasti mukana näillä etuvetoisilla härpäkkeillä. Eivät ole oikeita mersuja ne.

        Niin toyota on ollut aina johtotähti omassa segmentissään. Sinne mersu on yrittänyt tunkea mukaan apinoimalla toyon muotoilua. Toiset on esikuvia ja toiset perässä hiihtäjiä.


      • Hillitön juttu
        corolla WRC kirjoitti:

        Niin toyota on ollut aina johtotähti omassa segmentissään. Sinne mersu on yrittänyt tunkea mukaan apinoimalla toyon muotoilua. Toiset on esikuvia ja toiset perässä hiihtäjiä.

        No olipa hauska juttu.

        Jos Mersu haluaisi jotain kopioida, se olisi viimeiseksi tojon muotoilu.
        Japsi-jenkki-pullasorsia jotka eivät ole koskaan menestyneet MB:n päämarkkina-alueella.


      • whitetrashCseries
        Hillitön juttu kirjoitti:

        No olipa hauska juttu.

        Jos Mersu haluaisi jotain kopioida, se olisi viimeiseksi tojon muotoilu.
        Japsi-jenkki-pullasorsia jotka eivät ole koskaan menestyneet MB:n päämarkkina-alueella.

        Mersun päämarkkina-alueita ovat Kiina, rättipäämaat, Venäjä, ja USA. Se myy lähinnä statuksen takia, kaltaises idiootit kuolaavat kalliiden (ja oikeasti hienojen) mersun mallien perään, ja ostavat käytettyjä c-sarjalaisia luullen ajavansa hienolla autolla. Siinä vanhassa mersun romussa on vain kaikki suoraan 90-luvulta, ja kunto olisi muuten täysin romuttamoluokkaa, mut ku se o mersu niin pidetään väkisin hengissä...


    • esikuva

      Niin eikös se mersukonsernin johtaja taannoin sanonut että yrittävät nostaa laadun toyotan tasolle. Pitäähän johtotähdelläkin olla esikuvansa.

    • hoohohoohoiijjaaa

      mersumies 100% voisi perustaa "mannemersu" osaston.

      Jutuista päätellen natsaisi mainiosti.

    • mieti sitä

      Miksiköhän Toyota on tällä hetkellä maailman arvokkain autobrändi?

      • BMW #1

      • dfgsdfgsdfg
        BMW #1 kirjoitti:

        Näihin heittoihin olisi aina hyvä laittaa lähde. Esimerkiksi näin:

        http://www.forbes.com/powerful-brands/list/

        Ei näy mersua listalla..
        Here’s the list, according to mojomotors.com:

        1. Toyota – 210,705 miles until worthless;

        2. Honda – 209,001 miles until worthless;

        3. Ford – 198,409 miles until worthless;

        4. Dodge – 198,266 miles until worthless;

        5. Chevrolet – 195,754 miles until worthless;

        6. Nissan – 195,593 miles until worthless;

        7. Subaru – 189,370 miles until worthless;

        8. GMC – 188,584 miles until worthless;

        9. Acura – 178,947 miles until worthless;

        10. Mazda – 177,729 miles until worthless.


      • heitteelleelleeppee
        BMW #1 kirjoitti:

        Näihin heittoihin olisi aina hyvä laittaa lähde. Esimerkiksi näin:

        http://www.forbes.com/powerful-brands/list/

        No Forbes ei ole suurin eikä arvostetuin brandien arvioija.
        Interbrands ja Brandz mm. ovat arvostetummat.

        Toki BMW on usein toisena Toyotan jälkeen.
        tässä Interbrands
        http://bestglobalbrands.com/2014/ranking/

        (Oikeestaan tosin mitä välii...................)


      • Brandmaster
        heitteelleelleeppee kirjoitti:

        No Forbes ei ole suurin eikä arvostetuin brandien arvioija.
        Interbrands ja Brandz mm. ovat arvostetummat.

        Toki BMW on usein toisena Toyotan jälkeen.
        tässä Interbrands
        http://bestglobalbrands.com/2014/ranking/

        (Oikeestaan tosin mitä välii...................)

        "No Forbes ei ole suurin eikä arvostetuin brandien arvioija.
        Interbrands ja Brandz mm. ovat arvostetummat."

        Mä sanoisin kyllä että Mojo Motors on se arvostetuin. Nutbushin kolmanneksi suuri autojobbari sentään on kyseessä.


      • idiootti olet

        Oletko hullu?


    • @jellaan

      Mesestä juttuu:http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288750370322.html
      Kun auton kaasu lakkaa toimimasta vakionopeuden säätimen käytön jälkeen, auton omistajan mielestä kysymyksessä on vika. Maahantuojan mukaan kysymyksessä on ominaisuus - auton kuuluukin toimia niin.
      Espoolaismies osti vuoden 2012 alussa Mercedes-Benzin A-sarjaa olevan henkilöauton, joka on varustettu vakionopeudensäätimellä. Pian auton hankkimisen jälkeen vakionopeudensäädin alkoi toimia omituisesti.Auton kaasu lakkaa toimimasta miehen mittausten mukaan jopa lähes kymmeneksi sekunniksi. Hänen mukaansa vika on aiheuttanut vaaratilanteita esimerkiksi moottoritieajossa, kun auton vauhti hyytyy pitkäksi ajaksi...Uutena miehen ostama Mercedes maksoi yli 27 000 euroa.

      • Vekselimersu

        Tuommoisilla pikkumersuilla ne taksikuskitkin jatkossa ajaa, kun ei enää paapota verohyvityksillä. No saahan ne edelleen vähentää alvia.


      • Väärä käyttö.

        Toi kuski on oikeasti poikkeava yksilö. Käyttää nopeudenrajoitinta kaupungissa, sitten kääntää sen pois päältä ja ja siirtyy vakionopeussäätimen käyttöön maantiellä. Ja päinvastoin.
        Nopeusrajoitin on tarkoitettu esim. talvirenkaiden kanssa käytettäväksi, syksyllä päälle keväällä pois. Ei sitä säädetä viiteenkymppiin ja räplätä ajossa päälle/pois kokoajan.

        En ole mersukuski eikä ole tarvetta puolustella, mutta tässä tapauksessa ongelma on oikeasti käyttäjässä. Ton voisi ratkaista niin ettei nopeudenrajoitinta voi säätää muuten kuin auton ollessa paikallaan. Loppuisi tuollainen räplääminen.


    • Tojota sen olla pitä

      Mersu on auto, joka herättää käyttäjässä ylenpalttiset halut huoltaa ja puunata murustaan. Sitten shellillä puhutaan, että mersu kestää suomen oloja pisimpään ja tojopotta lahoaa ensimmäisenä.

    • ojoa

      Takseista on Suomessa yli 30% Mersuja. Vieläpä kalliimpia E sarjalaisia enemmän kuin C. A / B mallit aika hyljeksittyjä taksien keskuudessa. Toyota ei taksiksi kelpaa eikä kestäkkään. Lisäksi kukaan ei haluaisi sellasella ajaa, niin paljon parempi kyyti Mersussa.

      • metaksikuskin kaveri

        Niin ja on 2X kalliimpi kun toyota. Miksi kaksi näin erilaista autoa voisi olla samaa tasoa. Vähän taas rajaa näihin juttuihin. Mersun ohjaus ei koskaan ole ollut hyvä. Ja monenmoista ongelmaa niissäkin on. On ruosteongelmaa, jota peitellään. On ollut jarruongelmia joista ei veho ei huutele. On automaattilaatikon ongelmia joista vaan vehon takahuoneissa kuiskitaan jne. Ja näistä vioista on todenperäistä faktaa ihan lähipiirin kahden mersukuskin kokemuksista. Taksikuskeille eemeli on jonkinlainen kullinjatke sekin. Mersutaksikuskit luulevat olevansa muita taksareita parempia ihmisiä. On niillä ainakin on velkaa enemmän. Jos ostat kerran mersun niin itsetunto ei anna enää ostaa muuta autoa. Sehän olisi muiden silmissä sitä että rahat loppuu.


      • Kiertotähti
        metaksikuskin kaveri kirjoitti:

        Niin ja on 2X kalliimpi kun toyota. Miksi kaksi näin erilaista autoa voisi olla samaa tasoa. Vähän taas rajaa näihin juttuihin. Mersun ohjaus ei koskaan ole ollut hyvä. Ja monenmoista ongelmaa niissäkin on. On ruosteongelmaa, jota peitellään. On ollut jarruongelmia joista ei veho ei huutele. On automaattilaatikon ongelmia joista vaan vehon takahuoneissa kuiskitaan jne. Ja näistä vioista on todenperäistä faktaa ihan lähipiirin kahden mersukuskin kokemuksista. Taksikuskeille eemeli on jonkinlainen kullinjatke sekin. Mersutaksikuskit luulevat olevansa muita taksareita parempia ihmisiä. On niillä ainakin on velkaa enemmän. Jos ostat kerran mersun niin itsetunto ei anna enää ostaa muuta autoa. Sehän olisi muiden silmissä sitä että rahat loppuu.

        Mersua on pidetty aina jonkinlaisena autojen ikonina mutta
        todellisuudessa arvon lasku aika nopeasti kertoo jostain muusta.
        Vitonkin valmistus Espanjassa ei ainakaan paranna mainetta.
        Ruoste ei pitäisi olla Mersun hintaisen auton ongelma missään
        vaiheessa eikä missään vuosimallissa eikä missään mallissa.
        Todellisuudessa se sitä kuitenkin on monessa Mersun mallissa
        eikä vähiten paketiautoissa. Brändiarvossakin hävisi Toyotalle
        (interbrand), arvonlaskusta puhumattakaan.


      • Toyotataksiylivoimaa

        Jaa, asun taksitolpan lähellä, ja kyllä siinä sellaiset joka viides taksi on avensis tai prius. Prius on muuten yksi suosituimpia takseja Saksassa ja Itävallassa. Wienissä tuli yhteen Priuksen miljoona kilometriä täyteen juuri alkuvuodesta, auto jatkaa työssään edelleen Prius on toiminut ilman ylimääräisiä korjaamokäyntejä. Olisiko yksikään Mersun "yksilö" pystynyt tähän? Enpä usko..


    • mersu ja maha 100%

      Lisätään tähän vielä yksi totuus... Yleensä noin 99% varmuudella mersutaksari on rajusti ylipainoinen ja ainut auto mihin mahansa kanssa mahtuu on mese. Joka on mitoitettu johtoporsaalle.

    • köyhyys tekee kipeää

      Mersun ohjaus on nykyään erittäin hyvä. Laatuongelmatkin ohitettu ( Autobild 300tkm C180 kompressor selvitti helposti).

      No ken on ja ken ei päässyt uudehkon Mercedeksen rattiin. Itse kävin koeajamassa viimeksi C180 Be vuosimallia 2014. Itsellä alla C250 cdi 2011 sedan.

      Toyoteroilla ei yleensä kokemusta Mersuista ollenkaan tai sitten ne ajokokemukset on niitä peräkylän sedän vanhassa Mersussa mallia 200d -90

      • kiertokuulaohjaus

        Ei se tenavatähti silti ole maailman paras auto. 200d mersu olikin vielä auto verrattuna näihin uusiin mersun ritsoihin.


      • apinamersu

        Jos olisit oikeasti varakas et vaivautuisi noin vaatimatonta ja vanhanaikaista autoa ostamaan Yleensä noihin C-sarjalaisiin päätyvät roskasakki vaurastuessaan (velaksi totta kai), sekä älyllisesti rajalliset.
        Usein myös Toyotan haukkujilla kokemukset ko merkistä ovat jostain 1984 DX corollasta, ja se saa luvan kelvata. Euroopan romuja kyllä selitellään, "nyt se on kestävä" kun on tehty sitä ja tätä korjausta ja päivitystä. Auton suunnittelijat, kokoonpanijat, ja omistajat samaa laiskaa idioottisakkia.


      • natsifatsi
        apinamersu kirjoitti:

        Jos olisit oikeasti varakas et vaivautuisi noin vaatimatonta ja vanhanaikaista autoa ostamaan Yleensä noihin C-sarjalaisiin päätyvät roskasakki vaurastuessaan (velaksi totta kai), sekä älyllisesti rajalliset.
        Usein myös Toyotan haukkujilla kokemukset ko merkistä ovat jostain 1984 DX corollasta, ja se saa luvan kelvata. Euroopan romuja kyllä selitellään, "nyt se on kestävä" kun on tehty sitä ja tätä korjausta ja päivitystä. Auton suunnittelijat, kokoonpanijat, ja omistajat samaa laiskaa idioottisakkia.

        Juu nykyään huomaa, että Saksassa kaasutettiin ihan väärää porukkaa aikanaan, juutalaiset kait yritteliäimpiä ja älykkäimpiä Euroopassa?


      • Jatkuu nekin

    • Corolla Ykkönen
      • pussihousumies

        Nollasta kun lähdetään, saadaan isoja prosentteja.


    • Joppe Jokilaivuri

      Mikä ongelma ?...
      Oletko nähnyt pahoja unia mersusta, älä usko niihin. Kyllä se mersu on ihan hyvä auto.

    • mersu on auto

      älkää viitsikö naurattaa vertaatte riisikuppia mersuun josmersu ja tojota avensis seisovat rinnakkain vaihtoauto hallissa .ja mersulla on ajettu 300t tojolla150t kumpi ostetaan ensin ei ainakaan riisi kuppia onhan autojen hinnan erokin20000 euroa kai se jo laadussakin näkyy 33 autoa omistanut montaa eri merkkiä myös tojotaa 3 kpl. nyt mersu 200cdi2013 nyt on auto alla ajettu65000t eikä mitään murheita.tiedän kyllä millä merkillä ajan loppu elämäni kilometrit ps ei ole muuten velka rahalla hankittu mese.vaan käteisellä nappasin.

      • @jellaan

        Onhan se ajettava, mutta ei hintansa väärti, toista oli -80 luvun mese jossa tosiaan oli laatu nähtävissä, eli kun muut oli paalissa niin mesellä ajeli vielä piitkään. Nyt ne on samalla tasolla jonkun citikan kanssa eli joko latu heikentynyt tai muilla merkeillä parantunut, veikkaan kohteliaisuuttani jälkimmäistä:)


    • meselikka

      Totta puhut.-)) 100% meselikka

      • mersu on paras

        Joo mene sinne sitikkaan istu penille ja vedä ovi kiinni,mitä kuuluu kukuu? kuuluu kuin kattilan kannet lyötäisin yhteen! kokeile halinta laitteita miten ne toimivat esim vaihteisto kuuluuko sieltäkin epämääräistä kolahtelua jos ei ole automaatti vaihteisto.Jos tämä on laatua niin HUH HUH. Osta se sitikka aja 100000 ja mene tarjoamaan vaihtoon, taitaa ala leuka loksahtaa kun kuulet autosi arvon.JA SITTEN ASIAAN.Mersu on auto joka aiheuttaa kateutta -keskustelua sen olen itsekkin huomannut 33auton omistamisen kokemuksella! Toki myönnän ettei se mersukaan ole enää kestävyydeltään se mitä oli80luvulla mutta mikä auto on?Se vaan on niin että ne joilla ei ole varaa otaa mersua kadehtivat. kanattaa kuitenkin muistaa että se mersukuski saattaa olla IHAN TAVALLINEN IHMINEN!


    • tavajanu

      "Se vaan on niin että ne joilla ei ole varaa otaa mersua kadehtivat. kanattaa kuitenkin muistaa että se mersukuski saattaa olla IHAN TAVALLINEN IHMINEN! "

      Juri nai, iha navalliten ihmonen. Usi marsu makaa akaen 26 981,41€. Ali köhien ato. Kanattaa otaa marsu.

    • Oletko TMstä?

      Ja samankokoisen mersun hintalapussa sama hinta vastaavilla varusteilla?

    • perseille lens

      Mersun merkki maksaa. Auto itsessään yliarvostettu. Muutaman vuoden Mersuja saa kohtuurahalla. Miksi? Koska ruoste raiskaa ja koit syövät.

      • faktat pöytään

        Saksassa saksalaisten kansanautoja ovat VW ja MB. Laatuautoja BMW ja AUDI.


      • Nähty on
        faktat pöytään kirjoitti:

        Saksassa saksalaisten kansanautoja ovat VW ja MB. Laatuautoja BMW ja AUDI.

        Riippuu alueesta, jossain suositaan opelia, jossain skodaa jne. Jos katsoo autonvalmistuskaupunkeja, niin niissä "omamerkki" ylisuosittu, kuten volvo ruotsissa. Kun menee kaupunkiin jossa muuta teollisuutta, niin eipä enää premiumit juhli, katukuva pääasiassa focusta yms.


      • @jellaan
        faktat pöytään kirjoitti:

        Saksassa saksalaisten kansanautoja ovat VW ja MB. Laatuautoja BMW ja AUDI.

        Palataanpas maanpinnalle!

        Yksi auto hallitsee luotettavuustilastoissa, kertoo tuorein Tüv 2012 -raportti.

        Raportissa autot oli jaoteltu viiteen eri ikäkategoriaan, joissa jokaisessa oli kymmenen parhaiten menestynyttä automallia. Toyota nappasi peräti 19 kappaletta Top 10 -sijoituksia...

        ...Toinenkin japanilaismerkki nousi listalla, mutta jäi Toyotasta reilusti: ...
        Lukaise lisää tuosta linkistä:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288438105446.html


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe