Älkää ostako mersua.

Älä vaan osta mersua

On niin vanhentunut 2000-2010 vuoden mallit .

-ruostuu

-vikoja

-ei kaunis

-kaikki murheet

-vanhan näköinen

Ylihinnoiteltu ja tähti maksaa ,en tosin ole kateellinen kun muitakin merkkejä on olemassa.

On volvoa .bmw ja erikoisesti aen auton hiljaisuu on sitä jotain,oikein ajan autohan toki on,ja citröen C5 ja c6 joka on pesee s sarjan mersun alustaltaan vaikka onkin ilmaalusta mersussa.

Mersu kun ruostuu ja ei ole kummanen ajaa,volvokin on parempi hintalaadultaan.

Mitäs tuumaatte kun nuo merkit kiilaa siis matka autoissa helposti ohi volvokin kun eihän se edes ruostu v70 d5 tai bemun 500 sarjat 6 kuutoskoneella ai että miten matka taittuukin kivasti noilla autoilla.

No pahahan tää on mersu miehille, mutta mersu vaan ei ole hintansa väärti.

31

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esikuvia

      Tämä sama shit ikka-fani jaksaa heittää provoa, oikea elämän sisältö hänellä!

    • Älä vaan osta mersua

      Ei kannata muuten vastata tähän koska mersumiehet ei voi kumota bmw dieseleiden hilaisuutta ja volvon erinomaista hintalaatua sekä citröen äärimmäisen hyvää ajettavuutta.

      Mersu vaan ei pysty ei kykene E tai C sarjalla mihinkään näihin.

      • E220 CDI

        Vastaanpa silti, vaikka Volvomies olenkin, tällä hetkellä ajan tosin korvikeautolla odotellessani oikeiden Volvojen valmistuksen alkamista uudelleen.

        Ei vain moottori, vaan koko voimalinja on BMW:n vahvaa aluetta. Hiljaisia ja taloudellisia dieseleitä, eikä vertailun vaihtaminen bensamoottoreihin pelasta ainakaan Mersua tai Volvoa. Tästä pisteet BMW:lle.

        Kuten kulutuslukemat todistavat, ei etuvetoiseen ole vielä tarjolla kunnolla toimivaa perinteistä mehulinkoautomaattia. BMW ja M-B vievät tämän kisan komealla marginaalilla.

        Jopa nokkapainoisten etuvetoistenkin joukossa Citroen ja Volvo tekevät RASKAASTI nokkapainoisia etuvetoisia. Vaikka ajettavuuden osa-alueista suuntavakavuus onkin mainio ja ohjaustuntumakin ihan kohtuullinen, kun etuvetoisen vetelyä on Volvossa vain vähän ja Citikassa ei nollapisteohjauksen vuoksi juuri lainkaan, on molempien kaarretasapaino täysi katastrofi. Kesällä vielä menee, mutta liukas keli repii vaikkapa Mersun tai Bemarin neutraaliin kaarrekäytökseen tottuneen hermot riekaleiksi hetkessä. Tärkein syy neljännesvuosisadan pelkästään Volvoilla ajaneelle ensimmäisen Mersun ostoon oli V70.

        Sanokaa nyt etuvetoekspertit, mihin tarvitaan mahdollisuutta ajaa autoa muuhun kuin etupyörien osoittamaan suuntaan? Kolme talvea yritin keksiä tuolle outoudelle järjellistä käyttöä? En keksinyt, joten vaihdoin takaisin normaalisti ratista kääntyvään autoon. Etuvetoista luisupulkkaa ei ole ikävä.

        Vanha vitsi vasaran heittämisestä varsi edellä kuvasi perinteisesti VW Kuplan ajamista talvella. Yritys kääntää laakana lentävän 8 kilon pajamoukarin suuntaa lennossa kuvaa aika osuvasti nokkapainoisen etuvetoisen ajamista jäällä. Vastahakoinen puntti haraa vastaan kaikelle ohjaustominnalle. Väärin painotettu rakkine kääntyy ainoastaan ESP:n teinikotkotusten turvin: jarrua sisäkaarteen takapyörään.

        Tasapainoisen ja aliohjaavan nokkapainoisen auton ESP:n ero on siinä, että aliohjaavassa ESP:n tehtävänä on pakottaa väärin suunniteltu auto kääntymään ja neutraalisti kääntyvässä ESP ei tee mitään, ellei kuljettaja hölmöile.

        Kahden farkun jälkeen minulla ei ole myöskään ikävä aina kuraista takalasia, takarenkaiden ääntä eikä takaluukun jumittavaa jääkerrosta takapuskurin päällä. Iso sedan on minun käytössäni niin paljon mukavampi ja käytännöllisempi kuin V70, C5 tai muu pakettiauto, johon on lisätty takapenkit.

        Koska Volvo, Skoda, Audi ja Citroen eivät valmista isoja sedaneita, ovat Mersu ja BMW ainoat vaihtoehtoni. Tälle valinnalle saa nauraa, mutta en tosiaan ole löytänyt presidentin virka-auton alapuolelta muita sedaneita, joiden takapenkillä olisi mukava istua. Jalkatila riittää aina, mutta jonkun A6, C5 tai S80 tapaisen neliovisen coupen katto on vaan liian matalalla.

        Helppoahan se teillä vertikaalirajoittuneilla on ostaa millainen auto huvittaa.


    • En osta enään mersua

      "E220 CDI"

      Minä taas en tarvitse takatiloja juuri,volvossahan ne on kohtuuliset v 70 d5 mallissa mutta citröenissa on kyllä ajo ominaisuudet dieselissä huikean hyvät kun vain on kaasualusta.

      Muta tosiaan bmw hiljaisuus tuossa 524 korimallia E61 on todella kohtuullinen ja mainitsit volvosta ja sen tulevista dieseleistä niin sehän ykkönen diesel autoista samantien.

      Eihän nämä mersu miehet edes käsitä mitä volvo on tehnyt,se harpaus tulevaisuutta ja volvo on siinä nyt diesel puolen kunkku.

      Minulla on ollut 11 mersua ja tiedän ettei ole häävejä ajella ne on tasaisia joista ei voi ajan autona pitää,eli mitään niistä ei voi kehua,ruostepuoli onkin sitten se painajainen ja ihan suomessa.

      Tuossa muuten mietin niin eihän bmw ole iso loppupeleissä sedanina ainakaan E60 .

      Etuveto auto eteenee lumella maakunissa paljon paremmin kuin takaveto se vaan menee,citikassa nostaa vain maavaraa ja ajaa sinne minne haluaa melkein,ei jää mökkiteille ym.....miten on mersun,no viime keväänäkin oli yhdellä mersu niin piti sanoa kun oli laskettu alustaa jonkin verran, ettei kannatta lähtee sillä yrittämäänkään tuonne se jää alkutaipaleelle.


      Kerrot muuten ajavasi korvike autolla,niin ajan minäkin nyt korvike autolla,joten edellä mainitut merkit eivät ole siis yksikään minulla omassa ajossa eli korvike autoijana mennään ja katsellaan minkä ostaa,muttamersu se ei ole,minä en ruosteesta ja vanhan tyylisestä maksa enään.

      Joten oikein mukavaa lukea bmw palstalta tai mersujen palstalta millä minä muiden milestä ajan ,oikein naurattaa välillä lukea kun tulee itkupotkuraivarit jollain citröenin takia tai bemun palstalla joku käyttää nimimerkkiäni ja on täältä mesu puolelta mennyt sinne,mutta onpahan halvat huvit.

      Mutta ainakin nyt tietävät ettei ole omalehmä ojassa,11 mersua oli ja meni enkä varpilla ota enään ,saa muut ihan rauhassa taistella hangissa ja korjaamoilla ja vedellä maaleja pitkin kylkejä.

      • Älä osta mersuja

      • E220 CDI

        Muistapa, että "huikean hyvät ajo-ominaisuudet" voivat olla jollekin vähän eri asia kuin sinulle. Kaikille ei riitä junamainen suuntavakavuus ja voimakas aliohjaavuus.

        Jos sinä et tarvitse takapenkkiä, osta toki matala neliovinen coupe. Ei se ole minulta pois, kunhan minun ei tarvitse istua matalassa kopissa pää katossa.

        Jos ongelmasi on vetovoima talvella, ei vastaus ole vajaavetoisen vetopyörien järjestely eri akseleille, vaan neliveto. Minä harrastan talviurheilulajeja ja mökkeilyä Suomen runsaslumisimmalla alueella yli 600 km Stadista pohjoiseen, mutta ei minulla ole ollut ongelmaa edes vanhanaikaisten nokkapainoisten oikeiden Takaveto-Volvojen kanssa. Niihin (ja nykyajan etuvetoisiin) verrattuna nykyaikaiset tasapainoiset Mersut ja Bemarit ovat mielestäni erittäin helppoja ja mukavia ajaa talvella. Vetovoimassa ne vähän häviävät useille etuvetoisille, mutta kaikki muu onkin sitten paljon helpompaa.

        Anteeksi vain mökkinaapurille viime pääsiäisestä. Teidän perheenne laskettelureissu jäi yhtenä päivänä tekemättä, kun etuvetoisennen ei kuulemma noussut mökin pihasta mihinkään koko päivänä ennen hiekoitusta. Olisimme toki tulleet talkoisiin kantamaan etuvetoisen luisupulkan mäen päälle, mutta emme vanhoilla paljon ajetuilla talvirenkailla samasta pihasta mäkeen lähtiessä huomanneet pihaa häiritsevän liukkaaksi.

        Jos sinä ajat mieluummin ahtaalla etuvetoisella, antaa palaa vain. Älä silti kuvittele mielipidettäsi universaaliksi totuudeksi. Minusta etuvetoinen on hankala ajaa liukkaalla, joten minä en halua sellaista kiusakseni. Jos osaat ajaa etuvetoista, sinunhan on helppo ostaa sellainen. Mutta ei luulisi olevan sinulta pois, jos minä ajan mieleiselläni autolla, johon perheeni mahtuu kyytiin ja joka ihan tosielämässäkin kulkee EU-normilukemillaan myös pitkän ajan keskiarvona.


      • E220 CDI
        Älä osta mersuja kirjoitti:

        Ai niin se citröenin paino, jos se ei kerran ole iso niin se on 2l dieselissä noin

        1800kg http://www.nettiauto.com/citroen/c5/6616073


        ja mersun 2.1 l Eemelissä http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6776983

        1735 kg



        volvossa v 70 d4 se on http://www.nettiauto.com/volvo/v70/6540652
        1850kg



        bmw 2.0 http://www.nettiauto.com/bmw/525/6638982


        1795


        On siinä bemussa löylyä ja kahden litran koneella ja 4.6l sadalla ja neliveto kaupan tekijöiksi.

        Meni ohi aiheesta. Ensinnäkin, vertaat taas pakettiautoa sedaniin. Juuri V70 on se syy minkä vuoksi en halua kiusata itseäni etuvetoisella luisupulkalla, aina kuraisella takalasilla enkä puskurin päälle kertyvällä takaluukun reunan maalittomaksi hakkaavalla jääkinoksella. Toisekseen, etuveto oli aikanaan teoreettisesti edullisempi rakenne keveytensä ja halpuutensa vuoksi. Nykyisin myös takavetoinen voimalinja, jousitus, jarrut ja ohjauslaitteet asennetaan tehtaalla koriin yhdellä liikkeellä. Kuten itsekin yllä olevassa vertailussa osoitat, pienet ja ahtaat etuvetoiset painavat enemmän kuin tilavat takavetoiset, joten teoreettinen etu on nyt syöty myös tässä suhteessa.

        Ja kolmannekseen, nokkapaino ei viittaa omamassaan vaan painojakaumaan.

        Jopa etuvetoisista parhaiden ajettavien, siis Audin, painojakauma on nokkapainoinen. Kaarretasapainosta piittaamatta suunnitellut raskasnokkaiset Citroen C5 ja Volvo ovat selvästi raskaammin etupainoisia ja kääntyvät sitä vastahakoisemmin, mitä liukkaampi keli on.

        Audin nokkapainoon on aivan loistava korjaussarja nimeltään quattro. Se korjaa painojakauman lisäksi myös voimanjakosuhteen takavetoiseksi.

        Minkähän vuoksi Audin viimeisin parannus aiempaan 50/50 voimanjakoon on nykyisen quattron 60/40 TAKApainoinen voimanjako? A3 ei liity tähän, koska ei ole mekaaninen neliveto, vaan Haldex valeneliveto.

        Jos nelivedon tarvitsisin, olisi BMW ilman muuta ostoslistallani. xDrive on hieno esimerkki siitä, kuinka älykäs neliveto toimii kuljettajan avuksi, eikä hänen kiusakseen. BMW ei etuvetoisesta kyhättyjen valenelivetojen tavoin irrota takavetoa autoa käänettäessä, ja sitten pakota autoa kääntymään jarruilla kikkaillen, vaan säätää voimanjakosuhdetta hyvinkin suurissa rajoissa. Vasta viimeisenä keinonan kuljettajan pyytäessä mahdottomia, käyttää ESP jarrua.

        quattrolla ajaisin myös erittäin mielelläni, se on mieluisin koskaan ajamani neliveto katuautoon. Myös Mersun 4Maticista pidän, vaikka se voimanjakosuhteensa ja tiukemmalle puuttumiskynnykselle säädetyn ESP:nsä vuoksi onkin hieman tosikkomaisempi ajaa kuin leikkisä Audi.

        Volvon Haldex on ärsyttävä esimerkki etuvetoiseen kyhätystä valenelivedosta, joka on minusta ärsyttävä ajaa, koska se irrottaa takavedon juuri silloin, kun minä sitä takavetoa tarvitsisin auton ohjaamiseen. Ei se kauas karkaa, kyllä DSTC hoitaa tilanteen. Mutta kun mitään tilannetta ei neutraalisti kääntyvällä BMW:lla, Mersulla tai Audilla olisi edes syntynyt.

        Mitä Citroenia suosittelet nelivetoa tarvitsevalle?

        Ei minua häiritse yhtään, jos haluat ajaa etuvetoisella. Antaa mennä vaan, jos hyvin kulkee. Mutta ei sen mielipiteesi tueksi tarvitse yrittää kehittää olemattomia perusteluja. Riittää kun myönnät itsellesi, että ylipainostaan, nokkapainostaan ja ahtaudestaan huolimatta Volvo ja Citroen tuntuvat sinusta mukavammilta.


    • Älä osta enään mb:tä
      • E220 CDI

        Ei nyt silti riehaannuta tekemään päätelmiä, joille lähdemateriaalissa ei ole pohjaa. Näitä sattuu kaikille, ja vastuulliset valmistajat hoitavat takaisinkutsunsa kunnolla, jotkut muut pakotettuna.

        Juuri nyt on yleensä erittäin huolella virheidensä korjaamiseen suhtautuvalla Hondalla Suomessa avoinna yhteensä 9 takaisinkutsukampanjaa. Lexuksia ja Mersuja korjataan 15 käynnissä olevan kampanjan voimalla ja Toyotalla on auki 47 korjauskampanjaa.

        Näistä numeroista on ihan turha laskea mitään keskiarvoja. Katsokaa ennemmin, millaisia vikoja on korjauksessa ja minkä korimallin mitä runkonumeroita ne koskevat, että tiedätte käyttää oman autonne korjattavana, jos tarpeen. Meidän perheestä Volvo ja Honda kävivät jo.


    • kraci

      On aivan selvää että on järkevämpää kun takapyörät vetää ja etupyörät ohjaa.
      Järjetöntä että vetävät,kääntyvät pyörät ovat myös vetäviä.Hullua mutta halpaa.
      Onneksi on tasapainoin mersu best or nothing

    • Darracq

      Miksi näillä palstoilla vaaditaan että mersuja pitää myydä halvalla. Ettekö ymmärrä että esim. minä olen hankkimassa uutta sitikkaa, nyt sitten kun laitoin 2008 mallisen C5 tourerin myyntiin joka on ehta premium auto ja ominaisuuksiltaan verrattavissa 500S langiin niin ainoat jotka ottivat yhteyttä kehtasivat vielä kysyä paljonko olen valmis maksamaan että hakevat auton pois pihasta. Minä selitin että tämä premium yksilö olisi hinnaltaan 20 k€:a niin lupasivat että jos maksan 250€:a hakevat pois. Kuitenkin minulla on ollut 11 sitikkaa ja pikkupoikana istunut kerran taksimersun takapenkillä tiedän omasta kokemuksesta kuinka paljon parempi on sitikka on autona. Sitikan pehmeä runko ja kori myötäilevät ilman pehmeästi routavauriotiestön pinnanmuotoja. Sen tuntee takapuolen alla kuinka letkeästi alusta ja kori taipuu montun kohdalla vaimentaen iskua. Saksalaisissa autoissa on kovat alustat ja liian hyvät korit kun niistä puuttuu tämä olennainen pehmeys.

      • pröts pröts

        "pikkupoikana istunut kerran taksimersun takapenkillä"

        Onpa siinä mersukokemusta kerrakseen.


      • Äläpä osta mersua

        "Darracq"

        Väität siis noin,mutta sinähän tiedät varmasti bmw ja sen ajo ominaisuudet esim:530 d 2005 sitä uutta koria jossa kone on kutonen ja sisään ei kuulu mitään kun menee tienpäällä ne on sitä luokkaa ne autot.

        Mikähän lie sitten on kun katsot alla laitetun linkin ja sielä olevan ostajan halun vaihtaa citröeniin mutta myyjä ei lämpiä samantien miksi?

        Arvaa jos E sarja olisi esim 2.7 ja sitä koittaisit saada vaihdettua,ei varpilla vaihdu on se kuule nyt niin erimukavuus alueella ruosteineen.

        http://www.nettiauto.com/citroen/c5/6395962


      • E220 CDI
        Äläpä osta mersua kirjoitti:

        "Darracq"

        Väität siis noin,mutta sinähän tiedät varmasti bmw ja sen ajo ominaisuudet esim:530 d 2005 sitä uutta koria jossa kone on kutonen ja sisään ei kuulu mitään kun menee tienpäällä ne on sitä luokkaa ne autot.

        Mikähän lie sitten on kun katsot alla laitetun linkin ja sielä olevan ostajan halun vaihtaa citröeniin mutta myyjä ei lämpiä samantien miksi?

        Arvaa jos E sarja olisi esim 2.7 ja sitä koittaisit saada vaihdettua,ei varpilla vaihdu on se kuule nyt niin erimukavuus alueella ruosteineen.

        http://www.nettiauto.com/citroen/c5/6395962

        Mee nyt vaan ostaan se auto, jonka halusitkin. Ei se sua nappaa, mitä jonkun muun auto maksaa tai ei maksa.


    • hoh....

      Saahan sitä ostella jos pätätäkkää riittää.

    • Älä osta mersua.

      ei enää koskaan nyt ajelen lada samaralla saan sossusta rahaa olen työtön ja juon joka päivä

      • En ostas mersua

        No nyt sitten koski sinua pahasti faktat.

        Vale nimimerkilläkin meuhkaat eli minun ja ladasta vaahtoot,käytäppä neiti omaa merkkiä niin ei tarvii kolehdilla kerätä sulle hame kangasta.

        On ne vaan autoja jotkut ,ei ruostu ja ajaminen on yhtä juhlaa käsittämättömän hienoa,ajella bmw :llä hiljaisuudessa ja citrönilla vakaata menoa kaikin puolin,no eihän mersu ole missään muussa hyvä kun taksien huoloissa.


    • Ei mersua millään

      Minä kun kävin ajamassa 240000km ajetulla s sarjan w220 korilla niin ei riemua tullut vaikka airmatic yritti tehdä epämääräistä työtä tienpäällä mutta ei niin ei,citröenin c5 olisi pessyt samantien koko ajokokemuksen saatikka c 6 malli jolle ei pärjää enään s sarjan halvimmat tuotannot.

      Pitää mennä suuriin koneisiin niin sitten on mukavaa muttei taloudellista sittenkään.

      No toyotan tekniikka on loistava maastureissa,ihan on rimpula tuo mersun ml sarja ,eiitä vaan ei ole autoksi.

      Kyllä citröen on oikeasti sitä jotain kaikin tavoin.

      https://www.youtube.com/watch?v=Oyd8OF330ZE

      • Älä osta mersua.

      • Wuk Yu

        Mitä museo autoja sinä oikein koe-ajat? Käyppäs kokeilemassa W221 ja W222 malleja. Jätä se Citrus kotiin ja mene taksilla autoliikkeeseen, niin voit päästä ajamaan Autolla. Citruksella menessäsi he luokettelevat sinut varteenottamattomaksi asiakaaksi. Ja sitten vielä Citrus C5/C6 on koppimopo verrattuna S-sarjalaiseen.


    • Älkää ostako mb:tä

      Ajatella kun tulee ne uudet volvon disel koneet niin mersu aatamin aikuinen vikoinen päivineen,huh huh sanon minä,volvo on valovuosia edellä disel tekniikassa,ei pärjää edes mikään ei edes bemu.

      • E220 CDI

        Toivotaan, että löytävät paperilla ihan mielenkiintoisen moottorin jatkoksi kunnollisen automaatinkin? Tähän saakka vanhanaikainen automaatti on pilannut Volvon kulutuslukemat. Samalla voisi palauttaa Volvon aiemman perinteen, eli mukavan tilavat henkilöautot.

        Jos uusi Volvo tarjoaa vanhanaikaisen Volvon tilat nykyaikaiseen kulutukseen yhdistettynä, harkitsen ilman muuta sellaisen hankintaa. Jos tilaa on E-sarjaa vähemmän tai jos 60-80-100 km/h rajoitusnopeuksilla liikkuen menee käytännön maantieajossa yli 4 sadalle, en näe mitään syytä vaihtaa.

        En osta urbaanilegendaa normikulutuksen teoreettisuudesta, koska pitkän ajan keskikulutukseni on täsmälleen E-sarjalaisen normilukemissa. Tankkikirjan, ei ajotietokoneen mukaan.


    • buhahahaahha

      Tollasen hyypän muuten näin A sarjan ratissa tänään,pikkusen pelotti ohittaa se.

      • Darracq

        Tojotero koeajolla, vain karvalakki puuttuu.


      • sen se tekee
        Darracq kirjoitti:

        Tojotero koeajolla, vain karvalakki puuttuu.

        Turkissa valmistettu Tojo tekee sen, että muut merkit alkavat kiinnostaa.


    • älä osta mersua

      Mersu ja muut ei kestä oiekin suosittelen ostamaan kaikkien vanha lada.

      Räikkönen paljastaa: "Minulla oli Lada"

      http://www.iltalehti.fi/formulat/2014101618751709_fo.shtml

      Sain sen ystävältäni. Vaihdoimme auton moottorin. Se oli täydellinen - ilmainen ja hyvin vankkarakenteinen auto, Räikkkönen kertoi CNN:lle.

      Alun perin Räikkösen saama Lada oli punainen, mutta väri meni vaihtoon.

      - Me maalasimme sen mustaksi. Se ei koskaan hajonnut, Räikkönen kertoi.

    • Paavo Pesusieni

      Silloinkun olin nuori ja tukkaakin oli päässä nuoriso asentelu BMW:n neloskoneita mossen eliteen ja fiatin tiukempia neloskoneita ladoihin. Ruojat kiusasivat 240 ja 740 volvoja sekä saappi kuskeja liikenteessä.

      • koita kiusata

        Minullaoli 240 Volvo. Kerran BMW sattui valoihin Helsingin päässä oltiin molemmat kääntymässä Turun motarille (satoi) . Kiihdyttelin volvolla siinä 0-120 ja BMW tarjosi perää sivulle kiihdytyksessä vaikkaoli ulkomutkassa..
        Volvo meni kiltisti ilman luistoja ja BMW jäi ku seisomaan koska lähti sivuluisuun.

        Toisen kerran käännyt Länsiväylältä ramppiin ja ooppeli koitti seurata samaa vauhtia ramppissa (etuveto) ja sekin lähti luisuun keskellä ramppia kuivalla asfaltilla. Aika ripeä peli pitää ollajos haluaa kiusata volvoa.
        Nimittäin ne turbo mallit on aika ripeitä pikkuisen piristettyinä.

        Näyttää se BMW kone sopivan myös volvoon.
        http://globalcarslist.com/data_images/gallery/02/volvo-240-coupe/volvo-240-coupe-11.jpg

        Pikku vinkkinä sanoisin et sinne sopii myös V moottori.
        http://www.dailyturismo.com/2012/08/5k-1989-volvo-240-wagon-v8-swap-ragtop.html

        Muistaakseni tuollainen V8 volvo 240 farkku on ollut myös suomessa kilvissä. IAS-801 rekisteri nro. (muistaakseni)


    • älä osta päivä

      Ei osteta, skoda on laatu peli, et silleen!

    • Darracq

      Minulle opetettiin lapsena ettei sivistynyt ihminen nouse julkisella paikalla alasti suihkusta tai mene sisään tai tule ulos skodasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe