Valikko

Mercedes-Benz

Keskustele saksalaisen "johtotähden" ominaisuuksista ja vaikkapa omistajista.

ALOITA UUSI KESKUSTELU


Keskustelut

Eilen 17.23
Avautuminen
Monen superköyhän unelmoima E430 Mersu vuosimallia 1997 tarjoaa nykyisin enää elähtäneen haaveen laadukkaasta tunnelmasta, faktaahan on matkustamon epämukavuus nykystandartilla mitattuna, vanhan v8 epätasainen lotina ja loppuunruostunut kori,nämä yhdistettynä vanhojen nivelin yms kuluineisuuden aikaansaamiin karmeisiin ajo-ominaisuuksiin tekevät meistä köyhistä "reemium"miehistä naurettavia pellejä. Varsinainen vitsi on, kun ajamme polleina kuvitellen, että toiset autoilijat jotenkin kadehtisivat kivikauden aikaisia romujamme. Mittaustulostenkin perusteella (eurooppalaisten autolehtien tekemät kokoelmassa) 1997 E430 mersu ei ole uutenakaan kulkenut läheskään niin hyvin, mitä meidän luusereiden mielissä ja "kellotuksissa". Itse olen "kellottanut" suljetulla alueella 6,6s 0-100km/h E430 Mersulleni. Ajettuna oli 779 tkm silloin. Eikö olekin säälittävää haaveilua ja itsepetosta. Tietysti arvonalennus on mahdotonta nolla-arvoisessa gyntherin saksassa romuttamon pihalle hylkäämässä mannelavetissa, jonka lisäksi istuminen ja ajaminen on todella nöyryyttävää. Aivan uskomatonta tälläinen omaehtoinen itsensä nöyryyttäminen vieläpä rahallista korvausta vastaan. Mersulla on kunniakas historia, mutta vanhoina nämäkin ovat vain kasa ruosteista romurautaa ja toimimatonta tekniikkaa, kaltaiseni unelmoijat ovatkin häpeäksi oikeille mersumiehille, jotka usein paukaisevatkin meitä turpaan. Ja lyöhän meitä kaikki muutkin ja sekös sapettaa, mutta minkäs paskahousuna teet????
12
 
20.05.2015
Mercedes arvostetuin, palstalla voimissaan kateus
Mercedes-Benz on maailman arvostetuimpia ja samalla maailman vanhin autonvalmistaja. Brändin nimen loppuosa Benz juontaa juurensa automobiilin keksijän Karl Benzin sukunimestä. Patentti kyseiselle keksinnölle tuli 1880-luvulla. Mercedes on ollut aina tekniikassa edelläkävijöiden joukossa ja sellaiset turvallisuuskeksinnöt kuin esim. ESP ja ABS tuotiin varusteiksi onnistuneesti ensimmäisenä maailmassa Mercedes-Benzin automalleissa (S-sarjassa) ja heti seuraavaksi yleensä E-sarjassa.Kestävät autot ovat aina olleet Mercedes brändin kulmakivi. Insinöörit Stuttgartin tuotekehitysosastolla saivat vapaat kädet luoda autoja, joiden komponentit olivat lujia ja ylisuunniteltuja. Mercedes on edelleen automaailman kärkijoukkoa ja sen haluttavuus on korkea. Kateus kuitenkin ajaa ihmisiä haukkumaan sellaista, mihin heillä itsellään ei ole mahdollisuutta. Ääni muuttuu yleensä kellossa, kun näille henkilöille annetaan mahdollisuus edes kokeilla jotakin, mihin heillä ei ole ollut mahdollisuutta. Hymy leviää naamalle ja perusteita vailla oleva provoilu ja kateuden siivittämänä tapahtuva lässytys loppuu. Näinhän se vain menee. Ei väliä onko Mercedes klassikko (mallit -1980), vanha (1980-1995), keski-ikäinen (omani 1997-2005), sopivasti sisäänajettu (2005-2010) uudehko (2010-) vai uusi (2014 tai 2015). Kaikkille löytyy lojaali käyttäjäkunta ja kaikista ryhmistä joutuu lompakolle ja vaatimuksille sopiva vaihtoehto. Oli sitten kyseessä valtavan tavaratilan omaava E-sarjan taloudellinen perhefarkku vuodelta 2010, SLK350 V6-moottorinen avosportti vuodelta 2005 tai oma markkinoilla aliarvostettu mutta mekaanisesti luja sopivan suorituskykyinen ja hyvin varusteltu E430 V8 90-luvulta.
15
 

Sivu /866