Kaikki ennusteet pieleen!

voi kurjuus

Kaikista hehkutteluista huolimatta Toyotan edustama "laatu" ei nappaa eurooppalaisiin autonostajiin. EU 15 Eftamaan syyskuun rekisteröintitilasto näyttää miinusmerkkistä kasvua Toyotalle, samalla kun useimpien kilpailijoiden rekisteröintimäärät ovat kasvaneen. Kyseisellä alueella Toyotia rekisteröitiin viime syyskuussa 959 kpl vähemmän kuin viime vuoden vastaavana aikana. Samaan aikaan tärkeimmät kilpailijat ovat lisänneet rekisteröintejä tuhansilla, Volkswagen jopa lähes kymmenellätuhannella yksiköllä.
Kyseisellä alueella Toyotan markkinaosuus on painunut tänä vuonna jo alle 4%:n.
http://acea.us3.list-manage1.com/track/click?u=b866db8b5c180ede6cd4ec0f2&id=de240499c2&e=a7f0e82121

31

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Global premium

      Eurorutkuttimet myyvät vain omissa nurkissa mutta Toyota on
      koko maailman ykkönen. No broblem!

      • näin on näppylät

        Niinpä- Täällä Euroopassa jopa Citroen myy paremmin kuin koko Toyota-konserni. Yhteesähän PSA-konserni on kakkosena Euroopan myynnissä.


      • onhan ne huteria

        Näin on, Toyota on pärjännyt perinteisesti hyvin köyhissä ja kehittyvissä maissa.
        Miksiköhän, onkohan halpa hinta ja duppaus perussyy?


    • Rauhoittele meitä!

      Olis hauska lukea tähän corollapapan luottomyyjältä kuulemiaan selityksiä huonoon suosioon Euroopassa.
      Vai onko suosio oikeasti huonontunut, onko kyseessä sittenkin eurorutkuttimien ropakanta?

      • gorillapappa

        Corolla papalla on nyt renkaan vaihto ja jarru herkistely kiireitä joten sovimme että minä voin vastata kun tuo luotto myyjä on meidän kumpaisenkin kaveri ja on kyllä monasti kertonut meille pulla kahvien ja kampa viinereiden lomassa mistä nuo miinus merkkiset luvut johtuvat ja itse kunnioitettu ja rakastettu corolla pappakin on ne useasti maininnut mutta tässä vielä kerran pähkinän kuoressa syyt. Eli ensinnäkin Toyotalla on vielä tsunamista johtuvia tiettyjen osien saanti vaikeuksia jotka väistämättä leikkaavat tuotantoa eikä Toyota vastuullisenna valmistajana käytä b luokan osia niinkuin euro rutkuttimissa ja toinen syy on nuo Euroopan tuonti kiintiöt jotka euro rutkuttimien lopparit ovat saaneet aikaan ja niiden takia Toyotaa eivät kaikki halukkaat voi Suomessakaan hankkia ja tästä juurikin luotto myyjä kertoi että hänen tilaus kirjansa ovat kyllä täynnä ja monta uutta Toyota kaupppaa tehtäisiin jos odotus ajat eivät olisi niin pitkät. Esimerkiksi uutta ProAve mallia oli luotto myyjä myynyt jo syys kuussa alun kolmatta kymmentä kappaletta ja ensimmäiset toimitukset oli luvattu vasta kesä kuulle. Moni hätä housu ei jaksa odottaa niin pitkään vaikka ProAve olisi juuri sitä mitä haluaisi ja siksi jotku heikko uskoiset sortuvat euro rutkuttimiiin.


      • 19+3
        gorillapappa kirjoitti:

        Corolla papalla on nyt renkaan vaihto ja jarru herkistely kiireitä joten sovimme että minä voin vastata kun tuo luotto myyjä on meidän kumpaisenkin kaveri ja on kyllä monasti kertonut meille pulla kahvien ja kampa viinereiden lomassa mistä nuo miinus merkkiset luvut johtuvat ja itse kunnioitettu ja rakastettu corolla pappakin on ne useasti maininnut mutta tässä vielä kerran pähkinän kuoressa syyt. Eli ensinnäkin Toyotalla on vielä tsunamista johtuvia tiettyjen osien saanti vaikeuksia jotka väistämättä leikkaavat tuotantoa eikä Toyota vastuullisenna valmistajana käytä b luokan osia niinkuin euro rutkuttimissa ja toinen syy on nuo Euroopan tuonti kiintiöt jotka euro rutkuttimien lopparit ovat saaneet aikaan ja niiden takia Toyotaa eivät kaikki halukkaat voi Suomessakaan hankkia ja tästä juurikin luotto myyjä kertoi että hänen tilaus kirjansa ovat kyllä täynnä ja monta uutta Toyota kaupppaa tehtäisiin jos odotus ajat eivät olisi niin pitkät. Esimerkiksi uutta ProAve mallia oli luotto myyjä myynyt jo syys kuussa alun kolmatta kymmentä kappaletta ja ensimmäiset toimitukset oli luvattu vasta kesä kuulle. Moni hätä housu ei jaksa odottaa niin pitkään vaikka ProAve olisi juuri sitä mitä haluaisi ja siksi jotku heikko uskoiset sortuvat euro rutkuttimiiin.

        Toyota ei käytä B- luokan osia, se on varmasti helpotus kaikille. Takaisinkutsuja satelee jo nyt A-luokan osia käytettäessä siihen tahtiin, että pelottaa edes ajatella mitä tapahtuisi jos käytettäisiin B- luokan osia.

        Eurorutkuttimet kestävät mainiosti niillä B- luokan osillakin, mahtaisivat olla jo ikuisia jos käyttäisivät A- luokan osia Toyotan tapaan.

        Ei-Toyota-liikkeessä myyjä kertoi luottamuksellisesti, että autovalmistajat ovat yhteisesti salaisella kassakaappisopimukseella sopineet, että kaikki A- luokan osat annetaan Toyotan käyttöön, että maanteillä olsis edesn hitusen turvallisempaa liikkua, kun B- osista kasattuna Toyotat räjähtelisivät koko ajan omia aikojaan. Eikö se olisi muillekaan autonvalmistajille eduksi, kun ihmisiä kuolisi Tootan rattiin kuin kärpäsiä.


    • Hondankin kohtalo

      Sama kohtalo näyttää olevan japsimerkeillä Hondalla. Kutistuu kuin tojoteron kikkeli avannossa.
      Sen sijaan Nissan on huiman kasvun myötä mennyt viime kuun myynnissä Toyotan ohi.

      • Tojo kura

        Nissanissa laadukkaat rellun Dieselit jotka kestää ja kuluttaa vähän.


    • reisille meni

      Heh hee... Aina kun joltain automerkiltä tulee uusi malli niin tulee myyntiin hetkellinen piikki. Esim. nissanilta tuli uusi Qashqain, tottahan se näkyy myynnissä. Ihan surkeaa kirjoittelua. Odotetaan kun ave saa seuraajan euroopan markkinoille niin myyntitilasto suorastaa räjähtää petterin reisille.

      • Teron arki

        Tojomies aina odottaa jotain ja joka kerta tulee pettymys. Milloin odotetaan uutta naurista, milloin anjovista ja milloin mitäkin ja aina teron mukaan tulee myyntipiikki joka kyykyttää muut, mutta totuus on toisenlainen. Tero ahdistuu kerta kerran jälkeen ja vetää lippalakkia entistä syvemmälle päähän, pettymys puretaan tänne suoli24 palstalle teron kerta kerran jälkeen pahenevalla itkulla, sekä naurettavalla oksennuksella.


      • reisille meni
        Teron arki kirjoitti:

        Tojomies aina odottaa jotain ja joka kerta tulee pettymys. Milloin odotetaan uutta naurista, milloin anjovista ja milloin mitäkin ja aina teron mukaan tulee myyntipiikki joka kyykyttää muut, mutta totuus on toisenlainen. Tero ahdistuu kerta kerran jälkeen ja vetää lippalakkia entistä syvemmälle päähän, pettymys puretaan tänne suoli24 palstalle teron kerta kerran jälkeen pahenevalla itkulla, sekä naurettavalla oksennuksella.

        Työnnä jo se lippalikkisi perseeneen. Pitääkö se joka juttuun ottaa mukaan. Mitä piikkiä toyota tarvitsee kun on piikki paikalla suomessa kokoajan. Vanhat ja uudet mallit myy yhtä hyvin. Muilla merkeillä uusi malli myi yhden kk hyvin sitten taantuu. Toyota vaan porskutta koko vuoden kärki paikalla. Eurokotteroiden omistaja odottaa vieläkin sitä laadukasta euroautoa, ei taida se haave koskaan toteutua. Ei muuta kun karvalakki korville ja jääkaapilla suomen talveen.


      • sikakiikku nitisee
        reisille meni kirjoitti:

        Työnnä jo se lippalikkisi perseeneen. Pitääkö se joka juttuun ottaa mukaan. Mitä piikkiä toyota tarvitsee kun on piikki paikalla suomessa kokoajan. Vanhat ja uudet mallit myy yhtä hyvin. Muilla merkeillä uusi malli myi yhden kk hyvin sitten taantuu. Toyota vaan porskutta koko vuoden kärki paikalla. Eurokotteroiden omistaja odottaa vieläkin sitä laadukasta euroautoa, ei taida se haave koskaan toteutua. Ei muuta kun karvalakki korville ja jääkaapilla suomen talveen.

        Autossa on tärkeitä hyvä kyyti ja mukavuus, koska Toyota pystyy vastaamaan noihin haasteisiin?


    • Missä piikki

      "Aina kun joltain automerkiltä tulee uusi malli niin tulee myyntiin hetkellinen piikki. Esim. nissanilta tuli uusi Qashqain, tottahan se näkyy myynnissä. "

      Tojon SUV-malli RAV4 esiteltiin 2013, missäs sen piikki näkyy?

      • maailman ykkönen

        Ei Toyotalla ole mitään piikkejä vaan on tasaisesti ykkönen maailmalla
        valmistuksessa ja myynnisssä vuodesta toiseen Eurorutukuille pitää etsiä jotain tiettyjä alueita tehtaan ympäriltä jossa myy enemmän. Petteri vastaa
        kohta että "sivistyneessä maailmassa ei Toyota kuitenkaan myy ja on
        pa ska"


      • Kehitysmaakamaa
        maailman ykkönen kirjoitti:

        Ei Toyotalla ole mitään piikkejä vaan on tasaisesti ykkönen maailmalla
        valmistuksessa ja myynnisssä vuodesta toiseen Eurorutukuille pitää etsiä jotain tiettyjä alueita tehtaan ympäriltä jossa myy enemmän. Petteri vastaa
        kohta että "sivistyneessä maailmassa ei Toyota kuitenkaan myy ja on
        pa ska"

        "Ei Toyotalla ole mitään piikkejä vaan on tasaisesti ykkönen maailmalla"

        Toi Reisi-Tero kirjoitteli että Nissan on painellut Toyotan ohi koska uusi CashCow on aiheuttanut myyntipiikin. Niinkuin uusi malli aina tekee.

        Maailman-Tero on oikeassa että tojolla tällaisia piikkejä ei tapahdu. Se johtuu siitä että piikin aiheuttavan auton tulisi olla hyvä ja yleisöä kiinnostava. Jotain uutta, jotain hyvää joka vetää ihmisiä vaihtamaan automerkkiä. CashCow on loistava esimerkki sellaisesta autosta. Sekä alkuperäinen, että tämä uusi versio. Crossover-konseptin ensimmäisenä, muotoilu, downsized-moottorit, viimeistelyn laatu...

        Tojon uudet tai uudistetut mallit ovat samaa perässähiihtoa vanhalla tekniikalla. Ei ihme että piikkien sijasta merkin myynti on jatkuvaa luisua,varsinkin vaativilla markkinoilla. Myyntitilastot eivät valehtele.


      • Maailman ykkönen
        Kehitysmaakamaa kirjoitti:

        "Ei Toyotalla ole mitään piikkejä vaan on tasaisesti ykkönen maailmalla"

        Toi Reisi-Tero kirjoitteli että Nissan on painellut Toyotan ohi koska uusi CashCow on aiheuttanut myyntipiikin. Niinkuin uusi malli aina tekee.

        Maailman-Tero on oikeassa että tojolla tällaisia piikkejä ei tapahdu. Se johtuu siitä että piikin aiheuttavan auton tulisi olla hyvä ja yleisöä kiinnostava. Jotain uutta, jotain hyvää joka vetää ihmisiä vaihtamaan automerkkiä. CashCow on loistava esimerkki sellaisesta autosta. Sekä alkuperäinen, että tämä uusi versio. Crossover-konseptin ensimmäisenä, muotoilu, downsized-moottorit, viimeistelyn laatu...

        Tojon uudet tai uudistetut mallit ovat samaa perässähiihtoa vanhalla tekniikalla. Ei ihme että piikkien sijasta merkin myynti on jatkuvaa luisua,varsinkin vaativilla markkinoilla. Myyntitilastot eivät valehtele.

        Myyntitilastot eivät valehtele. "kehitysmaa"USA:ssa ja Japanissakin
        Toyota myy aivan eri tahtiin kuin Euvostoliittolaiset saavutukset.


      • Kehitysmaakamaa
        Maailman ykkönen kirjoitti:

        Myyntitilastot eivät valehtele. "kehitysmaa"USA:ssa ja Japanissakin
        Toyota myy aivan eri tahtiin kuin Euvostoliittolaiset saavutukset.

        ""kehitysmaa"USA:ssa ja Japanissakin
        Toyota myy aivan eri tahtiin kuin Euvostoliittolaiset saavutukset. "

        Japanissa on tuontikiintiöt.

        Jenkkien automarkkinat ovat suuret, mutta autojen taso kehitysmaa-kamaa. Siellä auton pitää olla iso, hyvinvarusteltu ja halpa. Hyvällä ajettavuudella tai kulutuksella ei ole oikein mitään väliä kun ajellaan high-waytä, madellaan ruuhkissa tai seisotaan valoissa.
        Jokainen vähänkin autoista tietävä ei voi kieltää että jenkkimarkkinoilla myydään pääasiassa eurooppalaisen vaatimustason alle sijoittuvaa höttöä. Ota 5v vanha jenkkiauto ja katso missä iskussa se on, puolet napeista jää kouraan ja kaikki repsottaa.

        Jokainen euro-auto mielletään jenkeissä automaattisesti premiumiksi. Kysy vaikka joltain fiksummalta jos et itse ymmärrä tai usko kun sanon.


      • he heee
        Kehitysmaakamaa kirjoitti:

        ""kehitysmaa"USA:ssa ja Japanissakin
        Toyota myy aivan eri tahtiin kuin Euvostoliittolaiset saavutukset. "

        Japanissa on tuontikiintiöt.

        Jenkkien automarkkinat ovat suuret, mutta autojen taso kehitysmaa-kamaa. Siellä auton pitää olla iso, hyvinvarusteltu ja halpa. Hyvällä ajettavuudella tai kulutuksella ei ole oikein mitään väliä kun ajellaan high-waytä, madellaan ruuhkissa tai seisotaan valoissa.
        Jokainen vähänkin autoista tietävä ei voi kieltää että jenkkimarkkinoilla myydään pääasiassa eurooppalaisen vaatimustason alle sijoittuvaa höttöä. Ota 5v vanha jenkkiauto ja katso missä iskussa se on, puolet napeista jää kouraan ja kaikki repsottaa.

        Jokainen euro-auto mielletään jenkeissä automaattisesti premiumiksi. Kysy vaikka joltain fiksummalta jos et itse ymmärrä tai usko kun sanon.

        Onko volsukin muka ameriikassa preemiumia. Olisiko arvotonta arvon nousua.


      • Toyota jyrää
        Kehitysmaakamaa kirjoitti:

        ""kehitysmaa"USA:ssa ja Japanissakin
        Toyota myy aivan eri tahtiin kuin Euvostoliittolaiset saavutukset. "

        Japanissa on tuontikiintiöt.

        Jenkkien automarkkinat ovat suuret, mutta autojen taso kehitysmaa-kamaa. Siellä auton pitää olla iso, hyvinvarusteltu ja halpa. Hyvällä ajettavuudella tai kulutuksella ei ole oikein mitään väliä kun ajellaan high-waytä, madellaan ruuhkissa tai seisotaan valoissa.
        Jokainen vähänkin autoista tietävä ei voi kieltää että jenkkimarkkinoilla myydään pääasiassa eurooppalaisen vaatimustason alle sijoittuvaa höttöä. Ota 5v vanha jenkkiauto ja katso missä iskussa se on, puolet napeista jää kouraan ja kaikki repsottaa.

        Jokainen euro-auto mielletään jenkeissä automaattisesti premiumiksi. Kysy vaikka joltain fiksummalta jos et itse ymmärrä tai usko kun sanon.

        Aivan käsittämätöntä soperrusta. Jos kaikki euroautot on parempia
        kuin jenkkiautot ja siellä valmistetut japsit niin miksei niitä siellä osteta?
        Todellinen europremium ,joka tarkoittaa kallista eurooppalaista
        premiumautoa,myydään USA:ssakin mutta ei todellakaan nämä
        taaviskoda/shitroen luokan härvelit kelpaa jenkeille. Eurooppahan
        on autoilun kehitysmaa ollut aina USA:han verrattuna.
        USA.ssa ovat ensin yleistyneet kaikki autoilun mukavuusvarusteet
        kuten automaattilaatikot ja ilmastoinnit. Mersu on Mersu USAssakin ja
        arvostettu ohi useiden omien merkkien mutta onhan sillä paras brändiarvokin
        Toyotan jälkeen interbrändin mukaan.


      • Kehitysmaakamaa
        he heee kirjoitti:

        Onko volsukin muka ameriikassa preemiumia. Olisiko arvotonta arvon nousua.

        "Onko volsukin muka ameriikassa preemiumia. Olisiko arvotonta arvon nousua."

        Naurattaa ehkä täällä, mutta näin se vaan menee. Etsipä joku asioista perillä oleva hemmo (mieluusti jenkki) ja kysy.
        Esimerkiksi jenkille on aivan yliymmärryksen juttu että Suomessa taksitolpalla seisoo mersuja, audeja, volvoja ja bemuja.


      • Kehitysmaakamaa
        Toyota jyrää kirjoitti:

        Aivan käsittämätöntä soperrusta. Jos kaikki euroautot on parempia
        kuin jenkkiautot ja siellä valmistetut japsit niin miksei niitä siellä osteta?
        Todellinen europremium ,joka tarkoittaa kallista eurooppalaista
        premiumautoa,myydään USA:ssakin mutta ei todellakaan nämä
        taaviskoda/shitroen luokan härvelit kelpaa jenkeille. Eurooppahan
        on autoilun kehitysmaa ollut aina USA:han verrattuna.
        USA.ssa ovat ensin yleistyneet kaikki autoilun mukavuusvarusteet
        kuten automaattilaatikot ja ilmastoinnit. Mersu on Mersu USAssakin ja
        arvostettu ohi useiden omien merkkien mutta onhan sillä paras brändiarvokin
        Toyotan jälkeen interbrändin mukaan.

        "Jos kaikki euroautot on parempia
        kuin jenkkiautot ja siellä valmistetut japsit niin miksei niitä siellä osteta?"

        Tätä on hieman vaikeaa selittää sulle jos et itse sitä ymmärrä.
        Kyse pitkälti mielikuvista, eurooppalaiset autot ovat siellä keskivertoa kalliimpia ja siten vähemmän myytyjä. Siitä seuraa premiumleima vaikkei auto sen parempi olisikaan.
        Lisäksi, kuten sanoin jenkkien isot volyymit liikkuvat luokissa joihin euroilla ei ole edes tarjontaa truckit, yli-isot SUVit, Vanit yms. Ja kaikki TOSI HALVALLA.

        halpuus ei ole peli johon eurooppalaiset hakuavat lähteä mukaan, ainakaan Euroopan ulkopuolella.


      • Ylitse muiden
        Kehitysmaakamaa kirjoitti:

        "Jos kaikki euroautot on parempia
        kuin jenkkiautot ja siellä valmistetut japsit niin miksei niitä siellä osteta?"

        Tätä on hieman vaikeaa selittää sulle jos et itse sitä ymmärrä.
        Kyse pitkälti mielikuvista, eurooppalaiset autot ovat siellä keskivertoa kalliimpia ja siten vähemmän myytyjä. Siitä seuraa premiumleima vaikkei auto sen parempi olisikaan.
        Lisäksi, kuten sanoin jenkkien isot volyymit liikkuvat luokissa joihin euroilla ei ole edes tarjontaa truckit, yli-isot SUVit, Vanit yms. Ja kaikki TOSI HALVALLA.

        halpuus ei ole peli johon eurooppalaiset hakuavat lähteä mukaan, ainakaan Euroopan ulkopuolella.

        Tosiasiahan on ettei eurooppalainen pärjää kilpailussa Jenkeissä,
        eivätkä edes pysty tarjoamaan niille kiinnostavia malleja. Japanilaisuus
        on jo kauan hallinnut henkilöautomarkkinoita, Toyota ja Honda. Siihen
        rakoon ei ranskanrutkuttimilla ole mitään jakoa ja Volkkarin maine
        karkottaa asiakkaita jo ympäri maapalloa.


      • Stats 2013
        Ylitse muiden kirjoitti:

        Tosiasiahan on ettei eurooppalainen pärjää kilpailussa Jenkeissä,
        eivätkä edes pysty tarjoamaan niille kiinnostavia malleja. Japanilaisuus
        on jo kauan hallinnut henkilöautomarkkinoita, Toyota ja Honda. Siihen
        rakoon ei ranskanrutkuttimilla ole mitään jakoa ja Volkkarin maine
        karkottaa asiakkaita jo ympäri maapalloa.

        Jos aivan tarkkoja ollaan niin Volkkarin myynnit on nousseet ja Tojon laskeneet. VW painanut jo ohikin.

        http://www.statista.com/statistics/275520/ranking-of-car-manufacturers-based-on-global-sales/


    • asikggk

      Myyntitilastot eivät valehtele: Italiassa ykkösenä Fiat, Ranskassa ranskalaiset, Saksassa saksalaiset, Ruotsissa ruotsalainen...

      • omamaamansikka

        ja Suomessa Toyota- eniten rekisterissä !


      • Kehitysmaakamaa
        omamaamansikka kirjoitti:

        ja Suomessa Toyota- eniten rekisterissä !

        Suomikin voidaan autoilumielessä laskea Euroopassa kehitysmaaksi. Korkean autoverotuksen takia täällä myydään pienempiä ja lähtöhinnaltaan halvempia autoja kuin muualla Euroopassa.
        Sen lisäksi tilastojen mukaan täällä ajetaan autot aivan loppuun muuhun Eurooppaan verrattuna. Oliko jossain tilastossa että vain jossain Albaniassa autot ovat keskimäärin vanhempia.


    • ?????????

      Tätä se on kun pitää arvailla eikä tiedä asioista kovinkaan paljoa.
      Suosittelen käyntiä vaikka Italiassa toteamassa autojen pienuuden
      ja Romaniassa ja Bulgariassa niiden ikääntymisen

      • Kehitysmaakamaa

      • Kehitysmaakamaa

    • Ale alkoi sakuilla

      TS kertoo:
      "Synkkien näkymien keskellä ainakin saksalaiset autokauppiaat ovat joutuneet turvautumaan hinnanleikkauksiin alan julkaisun Autohaus PulsSchlagin mukaan, uutistoimisto Bloomberg kertoo"
      "Kauppaa kiihdytti alennusmyynti Saksassa, Ranskassa ja Italiassa. "

    • Edustat autona?

      "Näin on, Toyota on pärjännyt perinteisesti hyvin köyhissä ja kehittyvissä maissa.
      Miksiköhän, onkohan halpa hinta ja duppaus perussyy?"

      Oletettavasti Toyotaa ei myydä Suomessa? Olemme köyhtyvä ja seisahtamassa oleva maa, emme köyhä ja kehittyvä maa. Reppana ei tiedä myöskään sanan duppaus merkitystä. Arvaten tarkoitit tummpausta?

      Toyota on Aasian, mielipide oli aasin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe