Poltatko "pinnasi" herkästi?

Mettis ei kirj

Tässä iltapäivällä yritin saada raivaussahaa käyntiin, mutta ei suostunut käymään.

En tiedä, mutta tietynlainen suuttumus valtasi mieleni ja onneksi ei ollut ketään lähellä kuulemassa sadatteluani.

Miten on, oletko hyvähermoinen, vai verrattavissa "mettäläiseen" vastoinkäymisten suhteen?

69

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmisten kanssa touhutes kärsivällisyyttä riittää mut noi työkoneet.
      Jos olen omasta mielestäni laittanut ne viimesen päälle iskuun ja silti ne konstailee.
      Silloin repee ja ohjeistan niitä hyvinkin äänekkäästi ja värikkäillä ilmaisuilla.

      • .mollis

        Minulla ei ole kärsivällisyyttä, ei edes lukea pitkiä kommentteja


      • .mollis kirjoitti:

        Minulla ei ole kärsivällisyyttä, ei edes lukea pitkiä kommentteja

        Oleks sä Turust ,ko pätkimäl tykkät lukke.


      • .mollis
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Oleks sä Turust ,ko pätkimäl tykkät lukke.

        En oo Turkkusest, e hämäläinenkää. Oon hätäne :-)
        Ei mikkä onnistu pitkä kaava mukkaa.


      • katti p.irulainen

        Minä hermostun kun kissa temppuilee syömisen kanssa. Olen laittanut lautaselle sen mieliruokaa, lähtee nokka pystyssä ruokakorin luo ja naukuu syyttävästi, jotain muuta sieltä pitäisi löytyä. Se ruokiin menee enemmän kuin omiini. Oma vikani kun olen hemmotellut sen pilalle.


    • pinnan alla

      Pinna palaa herkästi, sitä on juuri ja juuri omiksi tarpeiksi.

      Jos puoliso olisi laiseni pinnaton, ei olisi oikein hyvää, tai sitten minun olisi pitänyt oppia vähemmän pinnattomaksi.

    • äijä.

      -ei tässä iässä enää kannata pinnaa poltella, rupee oleen vaarallista terveydelle...tietysti perkeleet puissa soi joskus silleen, mut ihmettely on terveellisempää, ja järkevämpää, ku raivoaminen ja manailu, vaikka kuuluukin ns. työväenluokkaan, jossa tupakoidaan enemmän, ryypätään raskaammin ja hermoillaan herkemmin, kuin keskimäärin, niin ei se kyl mun juttu oo ikinä ollut.....

    • t.l.

      Ei nykyään enää kovin herkästi pala, mutta nuorena yhestä sataan meni hetkes. Taisin olla melko kiukkunen likka. Taitaa nuo nuoremmat perilliset perineet mummunsa, kun itkupotkuraivarit tulee kuin salamanisku.

      • Pirre*

        t.l, onneksi ne kohtaukset on yleensä lyhytaikaisia, ainakin meijjän nuorimmaisella (lapsenlapsella), ja seuraavassa hetkessä hän on jo itse aurinkoinen


      • t.l.
        Pirre* kirjoitti:

        t.l, onneksi ne kohtaukset on yleensä lyhytaikaisia, ainakin meijjän nuorimmaisella (lapsenlapsella), ja seuraavassa hetkessä hän on jo itse aurinkoinen

        Niinpä ja ite olemalla rauhallinen eikä lähe siihen mukaan niin tilanne rauhoittuu.


    • Viaton sivullinen

      En polta pinnaa. Sanon "ei tästä tuu lasta eikä p..askaa" ja jätän homman.

    • ...

      Venyvä ja kerrasta katkeava.

      Hah, ite aloin keväällä ähräämään raivaussaha käyntiin. Sitten kun sain sen käyntiin, olin niin wittuuntunut, että laitoin sen varastoon odottelemaan ensi vuotta :DD

      Jolloin se tietenkään ei lähde käyntiin. Noin nopesti käynnistyksestä. Pienkonepensa ei vanhene, kallista ehkä, mutta kuulemma taoimii. Jos tavallista, pitää ajaa tankki tyhjäksi. Noh tulppa. Sitten itellä on pari pensaletkua, joihin tahtoo jäädä ilmakupla, ne pitää tyhjätä. Kaasari nyt on mikä on, itellä älyttömän tarkka kaasuvivun asennosta. Mutta suunnalleen noi kattelemalla sen on käyntiin saanut.

      =DW=

      • Se pensajuttu on tosi,ei kannata omia sekotuksia käyttää jos haluaa toimivan pelin.
        Muuten sellanen kone joka on oranssi valkoinen neljä kirjainta nimessä toimii aina.


      • Mettis ei kirj
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Se pensajuttu on tosi,ei kannata omia sekotuksia käyttää jos haluaa toimivan pelin.
        Muuten sellanen kone joka on oranssi valkoinen neljä kirjainta nimessä toimii aina.

        Taidan tietää merkin ja olen hyväksi havainnut omillakin sekoituksilla, mutta tämä s.....n vanha "Jonsku" on täysin paska. No, tässä saunanlauteilla mietiskelin ja rauhoittelin mieltäni, että täytyy taas lähteä tarkistelee ensiksi tulppa, bensaletku, seokset ym säädöt ja etsiä vika.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Se pensajuttu on tosi,ei kannata omia sekotuksia käyttää jos haluaa toimivan pelin.
        Muuten sellanen kone joka on oranssi valkoinen neljä kirjainta nimessä toimii aina.

        "koti-kiusattu"

        Olen onnellinen nainen, kun ei tarvitse enää nykiä ruohonleikkuria käyntiin. Se oli
        hyvää merkkiä, mutta hieman jo ikääntynyt. Edesmennyt puolisoni, oli sitä
        mieltä, ettei uutta tarvita, osasi vaihtaa tulpat ja viedä terät teroitettavaksi, ymmärsi muutenkin sen metkuja.

        Minäpä en sitten eräänä keväänä saanutkaan sitä käymään, vaikka nyin hihnasta otsani hiessä. Olin käyttänyt sen vuotta aiemmin huollossa, mutta ei vaan lähtenyt.
        Minä, joka en koneista mitään ymmärrä, ajattelin että bensa loppu, öljyt vähissä,
        tai tulppa sökö. Kävin siis ostamassa huoltoasemalta bensaa, uutuutena kätevässä pienessä kanisterissa. Öljyä löysin pihavajan hyllyltä.

        Kotiin päästyäni kaadoin löpöä tankkiin, laitoin öljyä jostain reiästä, jonka satuin löytämään, ja ei kun käynnistämään. Kuului joku tsuff, ja hieman savua pöllähti.
        Katsoin sen bensapänikän tarkemmin, kakstahti-bensaa. Jotenkin tuli tunne,
        että nyt meni vikaan, tavallisestihan bensaa oli haettu huoltsikalta isolla kanisterilla, samasta letkusta kuin autoonkin. Luulin, että vain yhdenlaista bensaa oli myytävänä pienissä kanistereissa pienkoneita varten. Olisi tietenkin pitänyt
        muistaa koulun fysiikan tunneilta, että on erilaisia moottoreita ;-), vaan tieto oli käyttämättömänä päässyt happanemaan.

        Ei auttanut kuin tunnustaa itselle mokanneensa. Leikkuri naapurin avustuksella
        auton takakonttiin ja korjaamolle. Siellä sitten jouduin niille miehille selittämään
        kaiken, mitä olin onnettomalle masiinalle tehnyt. Eniten minua jurppi, se miesten ilme, taas yksi naisen tumpelo, jolle ei pitäisi antaa mitään konetta. Melkein, potkiskelivat, että - aika vanha- , tarkoittaen sentään konetta.


    • Viaton sivullinen

      Siskonmies kun käynnistää moottorisahaa, se on vaikeaa, hirveästi menee
      kaljaa.

      • Mettis ei kirj

        Niin, tietysti, jos kaljaa käyttää polttoaineena.


    • Pirre*

      Ruuti palaa ja savuaa, esim. kun mieheni haluaa laittaa moottorisahaan pelkkää 95 oktaanista bensaa ja pitelee kanisterista kouristuksenomaisesti ja hävittyään taistelun uhkaa ampua haulikolla minut, no onneksi sitä haulikkoa ei ole saapuvilla, mutta nuo tilanteet saa minut hyppimään tasajalkaa, - hypitkö sie sen sahan päällä? :)

      t.s. pinna palaa nykyään aika herkästi, vaikkei saisi :(

      • Pirre*

        ..ai niin, kun nurmikon leikkuri ei meinaa lähteä eka nykäsyllä, voin potkasta sitä - ja lähden rauhoittumaan eli veetutus tauolle.


      • Mettis ei kirj
        Pirre* kirjoitti:

        ..ai niin, kun nurmikon leikkuri ei meinaa lähteä eka nykäsyllä, voin potkasta sitä - ja lähden rauhoittumaan eli veetutus tauolle.

        Näinhän se välillä on näiden pienkoneitten kanssa, että pinna palaa, jos ei toimi. Tahtoo välillä olla syynä oma huolimattomuuskin jos ei toimi, eli huoltaminen, mutta tietyt moottorit tuntuvat varmemmilta ja ovat takuu varmoja käynnistymään.

        En ole sahan päällä hyppinyt, mutta ehkä sivullisen on parempi vältellä suuttunutta Mettistä:))


    • Pirre*

      Lisään etten herkästi polta pinnaani, olen ollut aika pitkä pinnainen mutta nämä o -hoitaja vuodet rassaa, vaikka vappaehtoistahan tämä...

      • Mettis ei kirj

        Ymmärrän, olen huomannut itsessäni samaa, eli sairaudet rassaa myös o- hoitajaa, vaikka en itseäni vielä täysin siihen lue, koska puolisolla on omatoimisuuttakin vielä jäljellä


      • Pirre*
        Mettis ei kirj kirjoitti:

        Ymmärrän, olen huomannut itsessäni samaa, eli sairaudet rassaa myös o- hoitajaa, vaikka en itseäni vielä täysin siihen lue, koska puolisolla on omatoimisuuttakin vielä jäljellä

        Onhan tuolla miehelläkin liikaakin, sitä omatoimisuutta, touhuaan ihan järettömiä välillä, ja kun sanotaan että sairas omainen sairastuttaa koko perheen, niin alan kyllä olla samaa mieltä minäkin.


    • miksi hermostua?

      Ei minulla pala pinna. Päin vastoin, kärsivällisyyttä riittää niin, että joskun yritän liiankin kauan toivottoman tapauksen parissa. (...) Lemmikkien kanssa olen oppinut kokonaan luopumaan sellaisesta asiasta kuin pinnan kärähtämisestä. Se on nimittäin täysin opittu asia; hermoston tapa reagoida. Voit oppia siitä pois. Kymmenen kertaa niin, ettet reagoi mitenkään, pysyt vain viilipyttynä, ja hermosto alkaa oppimaan uuden tavan.

      Maailmastahan ei lopu syyt pinnan palamiseen. Kokeilkaa, ihan tosi juttu. Monelle ongelma on se, että ei hermostuminen tuntuu oudolta ja tavallaan repivät hermonsa, koska siinä tapahtuu jotain. Rauhallisena pysyminen voi tuntua oudolta.

    • L - L

      Reagoin spontaanisti mutta haitallisia seuramuksia välttäen.
      Tosin primitiivireaktiotkaan eivät ole tavattomia mutta kuitenkin harvinaisia.

      En jätä juuri mitään kaivelemaan sisikuntaani. Ihmissuhteissa se on merkinnyt jyvien erottumista akanoista.

      Vaimoni on samaa maata mutta onneksi herkkyysalueemme eivät limity.

    • Enemminkin viilipytty.
      Harmittaahan se jos koneet ei toimi ja silleen, muutama ei-niin-leidimäinen ilmaisu voi päästä minunkin huuliltani.
      Olen (omasta mielestäni) kärsivällinen ja pitkäjänteinen.
      Suuremmat koneet käynnistää ja käyttää Mr. Lutunen, jolla on suurempi lahjakkuus sillä alalla.

    • ent. siivoojaparka

      Kuumuus, pahat hajut, liian lyhyet yöunet, nälkä, mahoton meteli. Kaiken sen yhdistelmä saa minut äkkipikaiseksi kuin Pilli-Ollin varsa. Silloin ei tarvitse kuin pieni kipinä kun leimahtaa. Ja siitä on leikki kaukana, sen voin luvata.

      Normaalioloissa olen hyvinkin kärsivällinen. Jos joku homma ei onnistu, niin voimakkain reaktio lieneen otsan rypistäminen suun mutristus. Ihan rauhallisesti pystyn purkamaan ristipistotyöstäni sellaiset parisataa pistoa, jos huomaan tehneeni jotain väärin ja ompelemaan uusiksi. Ehkä pieni huokaisu pääsee, kun huomaan, että persiilleen on taas mennyt.

    • €ero

      Tuskimpa sellasta onkaan, mullakin ylen rauhallisena typpinnä ja noi koneet justiinsa kun ne reistailee ja ei meinoo ponjata.

    • eppu2

      On erittäin harvinaista, jos pinnani palaa, eikä se edes kestä kauan.
      Saha se joskus temppuilee, vaan oottelee hetken, kyllä se siitä ja jos ei, mennään huoltoon.
      Miksi koneitten tähden hermojaan kuluttaisi, ei ne mitään ymmärrä.
      Minä käytän energiani rupeamalla heti miettimään tilanteeseen ratkaisua.

      • €ero

        Eppu
        Joo mökillä korvessa 25 km kauppaan, meinaa kiehahtaa joskus mutta harvemmin, toinen juttu on puhelin ja netti yhteys ei toimi aina, laiturin nokalla toimii, pieniä varjopuolia.


    • ----'

      Riippuu päivästä ja tapauksesta.

      Joskus herkästi paukahtaa ja joskus kestää kauemmin.

      Joskus pitäs päästä nettiin, jota ei saa toimimaan tai kaikki menee pieleen.

    • Teen työtä, jossa tarvitaan pitkää ja joustavaa pinnaa. Siinä ei pala koskaan, jos vähän ärsyttää niin katson kaukaisuuteen ja , hengitän syvään ja ajattelen hetken omia ihania asioitani. Niin se menee ohi.

      Mutta juuri nuo värkit, moottorisaha, raivari ja ruohonleikkuri. Ne jo näyttävätkin silmissäni niin punaisilta niin punaisilta.
      Vähän helpotusta olen saanut kun hankin sähkösahan, mutta sitä saa aina olla putsaamassa ja jos siinä putsaamisessa on kärsivällinen niin hyvin toimii.
      Ruohonleikkurin olen joutunut uusimaan ja nyt sekin toimii kuin unelma, on kevyt ja hiljainenkin.
      Mutta tuo raivari, olkoon, menen metsään vain raivausveitsen kanssa.

    • Minulla on kerros-talon yksi yleisimmistä koneista.
      Kynsi-Leikkuri.
      Meitä kerros-talo-asujia on niin paljon että.
      Minulla on myöskin kaksi pakettia Laastaria ja putkilo Bacimysiiniä.
      Sekä parta-trimmeri.
      Leikkurit eivät minua harmita nekään, kun ei oikein muukaan asia.
      Tuskastun kyllä siihen, kuinka nopeasti tukka, karvat ja kynnet kasvavat.

      H.

      • Viaton sivullinen

        "hunksz"
        Entäs, jos se trimmeri alkaa nipistelemään, sanotko tuhman sanan?


      • Viaton sivullinen kirjoitti:

        "hunksz"
        Entäs, jos se trimmeri alkaa nipistelemään, sanotko tuhman sanan?

        "Viaton sivullinen"

        Hän on hyvä ja alkaa tehdä kokeita pitkillä karvoillaan.
        Jos sattuu kasvamaan jonnekin.
        Pari kertaa vuodessa lipsahtaa minultakin.
        Sana, joka ei liity kovinkaan kiinteästi omiin elimiini.
        Kunhan satuu satunnaisesti.

        H.


      • mimmimummi*

        Helsingissä lähtee miehiltä karvat helpommin .....kuin muualla maassa...heh
        Kertoo Yle tänään....


    • demeter1

      Riippuu peruskuormasta tuo pinnan kärähtäminen. Jos sitä on, korsikin voi katkaista kamelin selän.

      Normaalioloissa itsekuri ja mielenmaltti takaavat sen, ettei mittavia ylilyöntejä tapahdu. Ikäkin on rauhoittanut, ei juuri tunne tarvetta kiivailla edes niiden asioiden puolesta, jotka näyttävät menevän päin peetä.

      Tekniikka on minulle täysin vieras laji. Nyrhin nurmikot - silloin kun se on ihan pakollista - käsikäyttöisellä pelillä, heinät kaatuvat viikatteella, pensaat parturoin pensassaksilla...

      .

    • Sanovat jotta itse-kuri ja mielen-maltti rasittavat pollaa ylen-määrin.
      Pidätyksestä ollaan montaa mieltä.
      Lääkärienkin keskuudessa.
      Yleinen näkemys näyttää olevan että paras pidätys on ihmisten keskeinen sopimus.
      Anna palaa...älä sytytä vielä.
      Varsinkin ennenkin kulotetuilla alueilla.
      Uusilla alueillahan ei kukaan tiedä miten käyttäytyä.
      Harva pystyy edes asiaa ajattelemaan.

      Nyrhiminen on hyvin kuvaava sana.
      Vähän tuolta, sitten täältä.
      Vähän nyhtään, tuon mättään päältä.

      Mielestäni on tärkeintä, ettei anna koneille valtaa.

      H.

    • demeter1

      En olisi tuosta rasittavuudesta ihan varma, hunksi. Jos nuo ominaisuudet ovat osa luonnetta, tuskin ne niin kovasti rasittavat. Vaikka voihan sitä itseensä väsyäkin tai velvollisuuksiinsa.
      Fiilikset tulevat ja menevät, mutta tolkku niissä pitää olla.

      • "demeter"

        Jaa...a kaunis neito.
        Haluaako joku Kapin, jotta olisi ihanaa raapia?
        Vai haluaako vain kuvitella olevansa Kapinen...
        Hän katkaiskoon kiukkuissaan Haravansakin varren, jos hänestä siltä tuntuu.
        Hypätköön sitten mahtavaan lehti-kasaansa.
        Antaen piilostaan onnellisen naurunsa raikua.
        Antaen myös piu-paut henkisten Siiliensä piikeistä.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Jaa...a kaunis neito.
        Haluaako joku Kapin, jotta olisi ihanaa raapia?
        Vai haluaako vain kuvitella olevansa Kapinen...
        Hän katkaiskoon kiukkuissaan Haravansakin varren, jos hänestä siltä tuntuu.
        Hypätköön sitten mahtavaan lehti-kasaansa.
        Antaen piilostaan onnellisen naurunsa raikua.
        Antaen myös piu-paut henkisten Siiliensä piikeistä.

        H.

        y

        H.


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        y

        H.

        No nyt lähti hunksin runoratsu niin uljaaseen laukkaan, että putosin selästä...

        Kai y on sentään entisessä merkityksessään ? Ettei se tarkoita "yskien", "yökäten" tai muuta arvelluttavaa...))


      • demeter1 kirjoitti:

        No nyt lähti hunksin runoratsu niin uljaaseen laukkaan, että putosin selästä...

        Kai y on sentään entisessä merkityksessään ? Ettei se tarkoita "yskien", "yökäten" tai muuta arvelluttavaa...))

        "demeter"

        Yskien sitä arkailija etsii lempensä riimejä.
        Köh...yksin kun oon...köh en halua olla..
        Vaan ei tuo tietenkään sinua koske.
        Ihan vähän vaan minuun...köh.
        Pois tuo kuitenkin meistä!
        Aikuiseksi kasvaneista.

        yH.


      • läpäti läpäti
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Jaa...a kaunis neito.
        Haluaako joku Kapin, jotta olisi ihanaa raapia?
        Vai haluaako vain kuvitella olevansa Kapinen...
        Hän katkaiskoon kiukkuissaan Haravansakin varren, jos hänestä siltä tuntuu.
        Hypätköön sitten mahtavaan lehti-kasaansa.
        Antaen piilostaan onnellisen naurunsa raikua.
        Antaen myös piu-paut henkisten Siiliensä piikeistä.

        H.

        Nuo säälittävät yritykset apinoida Kettusta ovat jo tavallisen lapsellisia.


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        Yskien sitä arkailija etsii lempensä riimejä.
        Köh...yksin kun oon...köh en halua olla..
        Vaan ei tuo tietenkään sinua koske.
        Ihan vähän vaan minuun...köh.
        Pois tuo kuitenkin meistä!
        Aikuiseksi kasvaneista.

        yH.

        :):):) Hunksi. Hän se ei jää koskaan sanattomaksi.. Kiitos nauruista!

        Ymmärrän kyllä yskän. Se on tupakka, nääs...


    • mimmimummi*

      Olen kyllä pitkäpinnainen....ja melko kärsivällinen kaikenlaisten asioiden suhteen..
      En polta päreitäni kovin helposti.... nykyään ärsyttää lähinnä oman itsensä kanssa.... nytkin "lupasin" itselleni että lähden tänään aikaisin liikenteeseen....vähän shoppailemaan ja tässä nyt vielä nyhrään....
      Koneitten kanssa on peukalo keskellä kämmentä.....

    • Viaton sivullinen

      Olisi kiva nähdä millainen olen kun menetän malttini oikein perusteellisesti.
      Sellaista ei ole koskaan tapahtunut. En myöskään korota ääntä tehostaakseni
      sanomisiani. Tytär on sanonut että näin on. Paheita ei silti puutu, sana
      on hallussa, osaan sivaltaa jos haluan. Ehkä se onkin siinä, se juttu.

      • ent. siivoojaparka

        Miten sinä niillä sanoilla sivallat konetta, joka ei suostu lähtemään käyntiin? Minkälaiset loitsut sinä luet sille? Laulatko suohon?


      • Viaton sivullinen
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Miten sinä niillä sanoilla sivallat konetta, joka ei suostu lähtemään käyntiin? Minkälaiset loitsut sinä luet sille? Laulatko suohon?

        "ent. siivoojaparka"
        Vanha ruohonleikkuri lähti hyvin käyntiin, nyt tämä uusi käynnistyy ekavedolla.
        Jos joku kone ei lähde käyntiin, vien sen korjattavaksi enkä ala parkumaan.
        Luen myös tarkasti käyttöohjeet ja katson öljyt joka kerta. Jos ikivanhoja romuja
        yrittää käynnistää, ei siitä mitään tule, koneet täytyy uusia välillä. Muihin kyllä
        rahaa laitetaan, mutta ruohonleikkurin pitää muka kestää ihmisiän.


    • eppu2

      viaton s

      Paljolti, se on juuri siinä.
      Tarpeellisen pystyy kyllä julki tuomaan, ilman räyhääkin.
      Se, joka malttinsa menettää, menettää myös asioiden hallinnan helposti.

      • Samaa mireltä eppu2, hän joka menettää malttinsa on hävinnyt pelin.


      • ent. siivoojaparka
        mrshedgehog kirjoitti:

        Samaa mireltä eppu2, hän joka menettää malttinsa on hävinnyt pelin.

        Joskus on niinkin, että menettää malttinsa, kun toiset häviävät pelin.
        Vanhempi tyttäreni on hirmuista katseltavaa silloin kun Suomi häviää Ruotsille kiekossa.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Joskus on niinkin, että menettää malttinsa, kun toiset häviävät pelin.
        Vanhempi tyttäreni on hirmuista katseltavaa silloin kun Suomi häviää Ruotsille kiekossa.

        Nii ja joksus niinkin et "maltin menettäminen" näkyy päällepäin kylmyytenä ja rauhana, tavallaan niinkö hylkäämisenä.


    • Poltan vissiin pinnani sissäänpäin ja kaikeskin kotenkin näkyy ;).

      • .....'

        Minä taas olen opetellut hymyilemään sisäänpäin. Aina ei uskalla hymyillä ulospäin kun ei kehtaa paljastaa hymyn syytä.


      • .....' kirjoitti:

        Minä taas olen opetellut hymyilemään sisäänpäin. Aina ei uskalla hymyillä ulospäin kun ei kehtaa paljastaa hymyn syytä.

        Juu se onkin melkoinen taito, hymyillä sisäänpäin :


    • svedufani

      Hieman keitti vähän aikaa sitten katsoessani ohjelmaa "Merentutkijamestarit".

      Rantaruotsia puhuva tutori onnistui sisöllyttämään yhteen lyhyeeseen lauseeseen niin paljon virheitä, että pelkästään ne olisivat minun aikani kokeissa pudottaneet arvosanan 8 :aan.
      Rantaruotsalaiset pakolliseen ruotsinkielen koulutukseen!

      • Sisöltyykös siihen niin et jokaisesta virheestä palaa pinnat ;). Pitää olla armollinen ihtelleen ja siinä samalla muille :).


    • .mollis

      Voi pesusieni sentään! Jäin lukemaan näitä tekstejä ja köröttelin monta pysäkkiä ohi. Onneksi Tää ajaa ympyrää niin pääsen oikealle pysäkille. Jaa, minäkö hätänen, Perun sanani, ainakin toistaiseksi.

    • eppu2

      Voi mollis, kun mua rupesi niin naurattamaan tuo Sinun ohi ajosi.
      Sellaista sattuu, kun oikein keskittyy.

      • ent. siivoojaparka

        Semmonen tapahtuu helposti. Joskus seisonut junalaiturilla uneksimassa ja kun havahtui, niin junan perävalot näkyi kaukana.

        Yksi tuttavani oli nukahtanut kerran töistä tullessaan iltabussin peräpenkille ja heräsi keskellä yötä päätepysäkin tallissa kaukana kotoaan.


      • .mollis
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Semmonen tapahtuu helposti. Joskus seisonut junalaiturilla uneksimassa ja kun havahtui, niin junan perävalot näkyi kaukana.

        Yksi tuttavani oli nukahtanut kerran töistä tullessaan iltabussin peräpenkille ja heräsi keskellä yötä päätepysäkin tallissa kaukana kotoaan.

        Nauraa saa :)
        Käänsin ohiajon hyödyksi ja kävin ostamassa tyrni-mustikka-kapseleita. Luin, että ne auttaisivat kuiviin silmiin. Odotan kovasti, että saan teiltä sitten naurun aihetta ja saan nauraa vedet silmissä ;) Jos nää kapselit auttaa.


      • mimmimummi*
        .mollis kirjoitti:

        Nauraa saa :)
        Käänsin ohiajon hyödyksi ja kävin ostamassa tyrni-mustikka-kapseleita. Luin, että ne auttaisivat kuiviin silmiin. Odotan kovasti, että saan teiltä sitten naurun aihetta ja saan nauraa vedet silmissä ;) Jos nää kapselit auttaa.

        Sori .... en huomannut että olit käynyt ostamassa luontaistuottetta...kun kirjoitin ravintolisistä....on niissä hyviä ja hyödyllisiäkin...en sitä suinkaan tarkoita..
        mutta kymmenen "lisää"päivässä on aika paljon ....mielestäni.


      • eppu2
        .mollis kirjoitti:

        Nauraa saa :)
        Käänsin ohiajon hyödyksi ja kävin ostamassa tyrni-mustikka-kapseleita. Luin, että ne auttaisivat kuiviin silmiin. Odotan kovasti, että saan teiltä sitten naurun aihetta ja saan nauraa vedet silmissä ;) Jos nää kapselit auttaa.

        Mollis

        Tyrnin vaikutuksista en tiedä, mitä nyt vähän lukenut.
        Mutta mustikka on ihan superfoodiksi kutsuttu.
        Muistan jo ´´vanhan kansan´´ puhuneen, että se on hyvää silmille.


    • ..a---

      Jos saan pinnoja, en kai minä niitä heti polta.

    • sitroen.

      Enpä viitsi polttaa.
      25 vuotta narsistin työparina ja 15 v psykopaatin kanssa aviossa on antanut mahtavan tilaisuuden opetella kehräämään kärsivällisyyden ohutta lankaa...

      Ja mitä noihin koneisiin tulee, niin ainahan niistä se vika löytyy kuitenkin.

    • Viaton sivullinen

      "Pinnan"polttamisesta hyvä muistaa.
      Pikkuasioiden takia ei kannata isoa koneistoa käynnistää.

      Isäntä sanoi emännälle että takapuolesi on kun puimakone, illalla sängyssä
      isäntä ehdotti, emäntä sanoi ettei yhden oljenkorrentakia kannata puimakonetta käynnistää. (Joku voi olla ettei ole kuullut vielä tätä.)

      • jakolasku

        Hohhoijaa meille nauru maittoi, kiitos päivän parhaasta!


      • ----

        Hyvä vitsi, ennen kuulematon, ennen kuultu vain rinssinakki.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe