Miten olette valinneet: poikakaveri vai yksinäisyys anoreksiassa

MZ=1

Suhteeni on tullut siihen pisteeseen että minun on luultavasti erottava pitkäaikaisesta poikakaverista.

- Kyttää minun syömistä, vaatii että syön yhteisillä aterioilla normimäärän.
- Vaatii että kotona on "normaalia" ruokaa, tämän jotenkin käsitän, koska hän maksaa ruuan.
- Kyttää minun lääkkeiden ottoa, ne tekee minusta ihan sotanorsulihavan. Lääkkeet pitäisi ottaa hänen nähden, jos ja kun lääkkeet joutuu ottamaan ruokailun alussa, en voi mitenkään olla nielemättä niitä.

Olen jotenkin henkisesti loppu, etsin asuntoa itselleni, poikakaveri jää asumaan omaansa joka tapauksessa, minä lähden.

Järki jotenkin sanoo ettei pitäisi lähteä, tahto sanoo haluan itse päättää vapaasti asioistani. Olematta mitenkään tilivelvollinen.

8

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sochi

      Käytännössähän olet joidenkin tuossa mainitsemiesi asioiden perusteella sanomassa, että olet mieluummin sairautesi kuin poikaystäväsi kanssa.

      • Sochi

        Itse valitsin poikaystävän. Ollaan neljä vuotta seurusteltu, ja vaikka kuinka olisin toivonut itselleni muuta ja elämää ilman "kyttäämistä", tiedän hänen haluavan vain parastani. Tästä syystä en voisi heittäytyä täysin tuuliajolle sairauden kanssa. Tiedän että, sinkunkin poikaystäväsi tahtoo vain parastasi, vaikkei aina siltä tuntuisikaan :)


    • 120kg lihasta

      Koko juttuhan on mielisairautta, poikakaverin pitäisi ymmärtää lähteä, ennenkuin altistuu liikaa mieleltään sairaassa parisuhteessa.

    • ei koskaan ei ikinä

      Teillä on poikaystävä? Mulla ei ole ollut vuosiin. Miten olette ylipäätään saaneet poikaystävää? Tai että ne on pysyneet teidän rinnalla? Minä en sais vaikka jostain kumman syystä haluaisin (mitä en tee). Kukaan ei ole suotunut eikä suostu oleen mun kanssa, koska olen "liian laiha", "epämiellyttävän luinen," "luuranko" jne.
      Mutta en edes halua. Mitä sillä tekisin? En voi antaa itseeni koskea kenenkään. Se inhottaa liikaa. Ja haluan elää just omalla tavallani ja päättää kaikki ITSE! Kukaanei pääse ronkkimaan mun asioihin!
      Mieluiten olen ruma luuranko niinkun saan kuulla. Tämä luuranko on VAPAA!!!

    • Sosiaalihoitaja...

      Et muuten lähde minnekkään siitä asunnosta, puhut sosiaalihoitajalle: että hankkii sille entiselle poikakaverille uuden luukun.

      Ei ole mitään syytä sinun muuttaa, tai etsiä asuntoa.

    • shminäkin

      Oo ylpeä tollasesta poikaystävästä, joka tukee noin paljon. Ei oo jokaisella mahdollisuutta. Oletan, että oot huomattavan alipainoinen, kun poikaystäväs on ottanu noin ison roolin huolehtimisessa..koska eihän siinä muuten ois mitään järkeä..
      Tosin tuo mitä hän tekee, kuuluis hoitohenkilökunnalle.

    • plaa

      Valitsin mieheni,nykyisen aviomieheni. Anoreksia ei ole kumppani vaan vie sinut vain syvemmälle mereen.

    • NykyKumppani

      Hyvin sanottu "plaa"

      Oikea kumppani saattaa jaksaa pitää anoreksian kurissa tai jopa auttaa sen voittamisessa.


      Mutta "shminäkin" on ihan hukassa ajatuksensa kanssa että "Tosin tuo mitä hän tekee, kuuluis hoitohenkilökunnalle." Asia kuuluu koko perheelle tai pariskuntana kumppanille.

      Kaikkien tulee olla luomassa kannustavaa ja valvovaa yhteisöä. Hyvin tärkeätä on että kaikille on samat säännöt....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe