Pisin ajomatka traktorilla

kylän mies

Mikä on pisi ajomatka yhteen suuntaan, jonka olet ajanut traktorilla? Miten matka sujui ja paljon meni aikaa sekä polttoainetta? Mikä merkki?

48

4097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • natikka82

      160km.hyvin meni noin 5 tuntia kaasupohjassa 3,3l natikalla.en tiedä mitä meni ainetta,vissiin joku 30-35litraa.ajan sillä aika usein 80km edestakaista matkaa ja kyllä vanha natikkka kestää..

      • kylän mies

        Okei, siinä varmasti karstat paloi koneesta :) Aihe vähän kiinnostaa, kun olisi tiedossa semmoiset 180km siirtoajoa 905 Vallulla. Matka voipi tosin olla pidempikin, kun joutuu kiertämään moottoritiepätkät.


    • semmosta.

      Aikoinaan kun juurikasta ajettiin tehtaalle oli matka 22 km yhteen suuntaan, 6 kuormaa päivässä.
      264 km välissä kuorman teko ja tankkaus, niin mies kuin konekin.
      Aamulla ylös klo.5 ja petiin pääsi illalla klo 10, jos pääsi.

      • totta vai ei

        etpä pitkiä päiviä tehnyt kun jo 10 aikaan olit kotona


    • foortin tallissa

      200km olen ajanut monasti yhteen suuntaan, kun olen hakenut Suolahdesta uuden Valtran tänne maatilalleni. Ei ole kummoinen juttu, semmoinen 5 tuntia siinä menee, vähän reilusti.
      Meillä on kauimmaisille peltolohkoille matkaa 54km, sen olen vuosien varrella eräänkin kerran ajanut. Aamulla työmaalle, päivä töitä äestystä, kylvöä ja illalla/yöllä kotiin, traktori liikkuu 16 tuntia.
      Pisin matka jota itse suunnittelin ajettavaksi traktorilla, oli 800km, kun olin Savukoskelta ostamassa traktoria ja halvin tapa kuljettaa se tänne etelään olisi ollut ajamalla. Ei kuitenkaan toteutunut kauppaan liittyvistä syistä.

      Vaan onhan näitä pitkiä matkoja ajaneet traktorilla, lapsuudessani eräs isäntä kävi Ruotsissa Haaparannan kautta Fordson Majorilla, polttoainetynnyri perälaatikossa. Myöhemmin eräs isäntämies käväisi Fergusonilla Italiassa, yöpyi peräkärryyn tehdyssä kopissa. Olipa aikoinaan eräs naapurini kyntökilpailuissa David Brownillaan melkoisen kaukana ulkomailla, tosin osan matkaa traktori meni laivan kyydissä. Huvittavinta tässä oli, että tämä isäntä esitteli traktoriaan kyläkaupalla jälkeenpäin aina, kun konepellissä oli tullauslappuja (?) ym. laivaukseen liittyvää lipuketta. Olihan se tietty elämän tapaus, kun pääsi ulkomaille traktorilla siihen aikaan.

    • hyvin tuli

      Noin satakilometriä sata kymppi viiatilla, oli helpompi/halvempi ajaa kuin maksaa rahdista.

      • väinö pyyrö

        tientukkoja oletta kitupiikit!.Käyttäkää vaihtolava autoja trattorin siiroihin!EI maksa paljon.


      • foortin tallissa
        väinö pyyrö kirjoitti:

        tientukkoja oletta kitupiikit!.Käyttäkää vaihtolava autoja trattorin siiroihin!EI maksa paljon.

        Säästetty euro on ansaitun veroinen ja oikeastaan parempi, kun siitä eole tarvinnut maksaa veroa.
        Tietty traktori lavoilla jollakin paluurahdilla on edullinen. Olen jokusen traktorin, leikkuupuimurin ja työkoneita tuottanut paluurahdeillakin. Ongelmana vaan on monasti, että lastaus on aika vaikeaa, ellei ole vaihtolavaa. Olen tilannut joskus paikallisen hinausauton ottamaan lavalleen ostamaani traktorin ja sieltä on sitten siirretty varsinaisen kuljetuksen kyytiin. Täällä farmillani on hyvä ajosilta, missä saa kyllä alas koneen kuin koneen.
        Tientukkonna en itse koe olleeni, sillä kalustoni on ollut laillista ja siten olen oikeutettu tieliikenteessä niillä ajamaan. Annan kyllä tietä, en kerää perääni mielettömästi jonoja ja ajan hiljaisina vuorokauden aikoina tai ainakin pyrin siihen.
        Jos olisin kaikki traktoreiden ja leilluupuimurien siirrot teettänyt kuljetusyrittäjillä, olisin maksanut melkoisen määrän rahaa vuosien varrella. Vaan tapauskohtaisesti nämä on otettava!


      • sinisin ajatuksin
        väinö pyyrö kirjoitti:

        tientukkoja oletta kitupiikit!.Käyttäkää vaihtolava autoja trattorin siiroihin!EI maksa paljon.

        Kyse ei ole aina rahasta eikä siitä että halvalla saa vaihtolava auton kuljettamaan rattoria. Ajoihan eräs italiasta oleva viljelijäkin suolahdesta kotiinsa saakka uudella valtralla euroopan läpi palmujensa alle.


    • Mv=maalivahti

      Pisimmältä reissulta tuntui, kun lähdin traktorilla ja hinattavalla jyrällä naapurikylään sivumaille eräänä keväänä. Puolimatkassa huomasin,että tankkaamatta jäi, ja laiskuus yllätti enkä viitsinyt lähteä takaisin. Polttoainemittari oli punaisen alarajassa, mutta viisari heilahteli vielä. Ajattelin löpön silti riittävän ja aloin jyrätä. Jotenkin tuntui, että jyrättävä ala ei vähene ollenkaan ja polttoainetta säästääkseni ajoin silti rauhallisilla kierroksilla ja isolla vaihteella . Aina vainion kulmaan päästessä tein äkkinäisen ohjausliikkeen, että vieläkö viisari reagoi heilahtamalla. Näin sain vainion silti jyrätyksi tuskastuttavan ajan jälkeen. Hankaluutta lisäsi se, että kevyt rapamaa piti ajaa limittäin joten se tuli ajetuksi kauttaaltaan kaksinkerroin. Lopulta takaisin lähtiesä pa-mittari ei enää liikahdellut, mutta pääsin kuin pääsinkin ratilla edestakaisia liikkeitä tehden takaisin kotiin ja farmarisäiliön viereen, ilman löpön totaalista loppumista. Pitkältä tuntui, vaikka en ollut 2,5-3 tuntia kauempaa poissa kotoa.

      • kohtaeläkeellä

        Ajelin 2000v alussa MF 165, vm -71 vantaan petikosta virolahteen. Noin 220km. Oli marraskuinen sateinen yö. Kärryt oli perässä, täynnä kaikkea museokamaa. koppina oli mallin eka turvaohjaamo. Takaseinä puuttui. Auki alhaalta. Nollan keli. tuli vilu, ennenkuin tajusin vetää jalkoihini mustat jätesäkit. Ilman virtaus loppui jaloista, eikä paletanut enää. Onneksi oli yökahviloita matkalla, joten sai lämmintä juomaa. Ajelin vanhoja teitä. Moottoriteillehän ei ollut asiaa. Lähdin illalla ja olin aamuyöllä perillä. Oli onneksi multipover 45km/tunnissa.. En lähtis enää ajelemaan sellaisella vehkeellä..


      • Kulkurikuski

        Hyvin muistan ajon kaksikymmentä vuotta sitten Tarton eteläpuolelta Ulenurmesta Väätsään . Tarkoitus oli siirtää esittelytraktori Valmet 705 maatalouskonenäyttelyyn. Matka kertyi aika tarkkaan 100 km, mukavahan sitä oli lasketella kesäillalla ja katsella maisemia.
        Toinen erikoinen matka oli noin 30 vuotta sitten Bagdadista eteläpuolella olevaan Iskanderijan teollisuuskaupunkiin. Ajopelinä oli Syväsen konepajan tekemä Valtra-kaivurikuormaaja tyyppiä 1112. Matkaa kertyi joku 80 km, oli jo pimeä ilta, leppeä tuuli toi kuskin nenään kaikenlaisia eksoottisia tuoksuja ja hajuja, hajuja esim. mätänevistä elukoiden raadoista jotka olivat jääneet tien varteen.


    • nuffieldi

      330 km. 6.5 tuntia. nuffi loikkarilla.

      • kylän mies

        Ai kylmäkosken kertojalla?


      • nuffieldi
        kylän mies kirjoitti:

        Ai kylmäkosken kertojalla?

        Kyllä. https://www.youtube.com/watch?v=8JxIJZalXls Tuo meni harjoittelureissuna vappuna. Samalla yhdistelmällä olin liikenteessä välillä ilomantsi - koljonvirran perinnekonepäivät - ilomantsi.


    • suolahesta

      sovitaanko että tässä ketjussa ei kirjoiteta miten isännän uusi valmetti kesti ajaa suolahdesta kotiin 200km..kertokaa vanhemmista koneista miten reissu meni,uudet kestää kyllä..

      • foortin tallissa

        No noiden uusien Valtrojen lisäksi olen ajanut mm. Ford 5000 traktorilla pitkiä matkoja ja samoin samoja matkoja Ford 4000 traktorilla, kun olen viennyt kaupunkiin rakennustyömailleni näitä. Matkaa kuitenkin kertynyt alle 200km yhteen suuntaan.
        Nuorena miehenä tuli ajettua Ford Super Dexta 3000 traktorilla peräkärry perässä Toivakkaan Jyväskylän lähelle, matkaa kertyi kaikkineen 150km. Belaruksellakin tuli tehtyä matkaa tien päällä melkoisesti.
        Traktorilla matkatessa tienpäällä ei ole ollut mitään ongelmaa, ajamistahan se vain on, jos kone on huollettu ja polttoainetta tankissa. Talvella vaatetus oli joskus ongelma hytittömällä traktorilla ajettaessa, kun ei ollut näitä nykyisiä hyviä turkishaalareita. Sadetakki oli hyvä varuste kovalla pakkasella ajoviimaa vastaan, kun alla oli riittävästi lämmintä. Joskus laitettiin vain sanomalehteä palttoon alle rintamukselle, kun napitus taikka vetoketju vuoti niin, että napa oli sinisenä. Rukkasia joutui joskus lämmittämään pakosarjassa.

        Vaan mitä tulee tuohon uuden traktorin ajamiseen, niin se ei olekaan lainkaan niin huoleton juttu, kuin asiaa tuntematon saattaa luulla. Vanha traktori, varsinkin oma ja vuosia omassa käytössä ollut on luotettava, mutta uusi traktori juuri linjalta tullut ei sitä ole. Juuri uusia traktoreita korjataan takuuseen monista vioista (kuten uusia autojakin!!) ja ne saattavat ilmetä jo kotimatkalla, vaikka tehtaalla onkin suoritettu koeajo. Tiedän lukuisia tapauksia, että uutta traktoria siirrettäessä on tapahtunut kaikenlaista, irronnut pyörä, tullut öljyt pihalle taikka jäähdytysnesteet. Vakuutusyhtiöt korvaavat aika paljon merivaurioita. Juuri hiljattain näin kun uutta Jontikkaa otettiin öljylammikosta tienpäällä hinausauton kyytiin, ei ehtinyt isäntä edes kotiinsa uudella traktorilla...


    • kylän mies

      No millätavalla autoilijat ja muut tiellä liikkujat suhtautuvat traktoriin? Nopeushan on kuitenkin siinä 35-40km/h välillä (nyt ei puhuta liikennemalleista), joten paikoitellen syntyy jonoja. Reilu traktorikuski päästää jonon tietenkin ohitseen sopivalla levikkeellä, mutta aina sellaista ei satu kohdalle. Soitellaanko torvia, välkytelläänkö valoja vai heilutellaanko käsimerkkejä hitaalle kulkuneuvolle?

      • foortin tallissa

        Viksut autoilijat suhtautuvat ymmärtäväisesti traktorilla tiellä liikkujiin, koska harvemmin siellä kuitenkaan ollaan ihan huviajeluilla. Toki niitä kansainvälisiä sormimerkkejäkin jotkut sivistymättömät näyttävät, vaikka kuinka ajat liikennesääntöjen mukaan ja lasket ohitse pysäkeillä ja levennyksillä matkustavaisia.

        Suurin osa autoilijoista kuitenkin vilkuttaa tyytyväisenä ohittaessaan, kun olen antanut ohitusmerkin sopivassa kohdassa taikka väistänyt pysäkille heidät ohitse päästäessäni.

        Äänimerkkiähän suomalaiset käyttävät liikenteessä äärimmäisen harvoin ja yleensä monessa ajoneuvossa vain katsastusmies käyttää äänimerkkiä, sekä omistaja ennen katsastukseen vientiä. Valojakin vilkutellaan vain poliisin ratsiasta varoitukseksi (joka on kyllä todella väärin, mm. moni rattijuoppo välttää ratsian), ehkä törkyohittajalle vilkutetaan valoja.


    • valpuri702

      Ostopäätöksen tehtyäni ajoin vanhan vm79 valmet 702:sen n.200km reissun että sain koneen kotiin. Matka kesti muistaakseni 8h ja oli kuuma kesäpäivä kuulosuojaimet jäi kotiin. =D Extriimiä matkaan toi se että Traktori oli seissyt vuoden ulkona ja siitä suoraan koeajolenkin jälkeen maantielle.. Kone ja Kuski kesti koitoksen hyvin.

    • tutisuttaavieläkin

      ajoin kymmenisen vuotta sitten BMW.llä 20 kilsan pätkän
      eipä ollut nautinto, polttoainetta meni 40 litraa ja aikaa
      3 tuntia..nyt olen myynyt tuon traktorin

    • Valmettimiehen poika

      Isäpappa kävi eläkkeelle jäätyään ostamassa harrastetraktoriksi Valmet 502:sen. Mukana tuli Velsan kippikärri viljalaidoilla, takakuuppa ja lumilinko. Kaikki olivat todella siistejä kamppeita. Kärrin ukko myi pois. Linko ja kuuppa oli lastattu kärriin.
      Ukko ajoi eteläisestä lapista kotiin jotain 700 km. Oli laittanut kärriin vanhan kupoliteltan johon heiniä ja jonkun kevytpeitteen sekä makuupussin. Neljä päivää se kotiin ajeli. Välillä oli kuulemma ottanut teltassa päiväunet ja käynyt jossain kylässäkin. Kylällä pitivät ukkoa erikoisena mutta hänestä itsestään se oli ollut hauskaa.
      Itseltäni olisi kyllä jäänyt tekemättä.

      • foortin tallissa

        Joutuuhan se matka traktorilla ja muilla hitailla kulkuneuvoilla, mopollakin tuli ajettua kerran 1200km reissu neljässä päivässä. Siirsihän sirkuskin Belaruksilla kalustoaan takavuosina paikkakunnalta toiselle, Pudasjärven miehet ajaa vissiin koneet lumitöihin pääkaupunkiseudulle jne. Monet salaojaurakoitsijat ajoivat kaluston takavuosina työmaalta toiselle ja lopuksi talven tullen hyvinkin kaukaa kotinurkille huollettavaksi seuraavaan kauteen.


    • Elmeri Rummukainen
    • Valtralla Italiaan
      • meltion vatalli

        Tais tulla tunnit täyteen tolla reissulla. Vai pääsikö edes puoleenväliin?? 8)


      • Valtralla Italiaan
        meltion vatalli kirjoitti:

        Tais tulla tunnit täyteen tolla reissulla. Vai pääsikö edes puoleenväliin?? 8)

        Niin kyllä koko matkasta löytyy facebookissa kuvallista materiaalia ja taitaa isäntä ajella edelleen Valtrallaan siellä Italiassa.


    • ake3

      Kyllä 700 km on yhteen suuntaan matkaa tehty ja toiset takaisin! Somerolta-Mikkeliin ja siitä Imatran kautta- Kurkijoelle Venäjälle! Perässä oli vielä Deutz-Fahr M66S compain! Rakensin hirrestä vetopuomin ja takaperin puimuria vedin! Kolmen vuorokauden aikana matkaa tein yhteen suuntaan! Ajoissa kun lähtee niin on määrä aikaan perillä!

      • mv.37

        Voi perkuless....


    • maori...

      Kaopalta oon hakenna monesti viikkoon kaljoo ja joskus tupakit unohtunna ni lähe takasi.

      • papanpoika

        50-luvulla ajoivat Lahdesta kuusamoon nuveltilla jossa oli työntävä kärry,kärryssä koppi jossa parikaveria lepäs kun kolmas anto mennä.Olivat menossa tukinajoon.tais nuhve jäädä pohjoiseen.


      • Asutustilanpoika
        papanpoika kirjoitti:

        50-luvulla ajoivat Lahdesta kuusamoon nuveltilla jossa oli työntävä kärry,kärryssä koppi jossa parikaveria lepäs kun kolmas anto mennä.Olivat menossa tukinajoon.tais nuhve jäädä pohjoiseen.

        Meillä isäukko oli setäni kanssa Fordson Majorilla 1950-luvun puolivälissä Vapon koesavotassa, missä kokeiltiin puun ajoa traktorilla, kyllä sieltä keväällä traktori tuotiin takaisin kylvöhommiin


      • Asutustilanpoika
        papanpoika kirjoitti:

        50-luvulla ajoivat Lahdesta kuusamoon nuveltilla jossa oli työntävä kärry,kärryssä koppi jossa parikaveria lepäs kun kolmas anto mennä.Olivat menossa tukinajoon.tais nuhve jäädä pohjoiseen.

        Ei varmasti jäännyt nuhve pohjoiseen, ellei savotat jatkuneet siellä seuraavana talvena ja sitäkin epäilen, sillä yleensä jo keväällä riitti etelässä hommia traktorille, jos ei muuta, niin kenttäsirkkelin pyöritystä ja kesällä heinänniittoa, jos muuta hommaa ei ollut. Traktorit oli silloin v. 1957 asti tuontisäännöstelyssä, joten jos ei ollut pistänyt uutta traktoritilausta hyvissä ajoin vetämään, ei vanhasta kannattanut niin vain heti luopua. Pitkiäkin matkoja siirrettiin traktoreita vielä 1960-70 luvuilla työmailta toiselle talvellakin.
        Muistan, kun 70-luvulla naapurin velalla ostetut koneet lähti työmaalta rahoittajien mukaan ja puunajot oli pahasti kesken, niin kaverukset hakivat Pohjois-Karjalasta vanhan Fordson Majorin ajamalla talvipakkasessa siihen hätään, matkaa 400km.
        Toisella naapurilla oli salaojakone Fordson Power Majorissa, kesällä tehtiin salaojituksia aina Keski-Suomea myöten ja talven tullen koneet ajettiin tänne etelään ja ketju-Mara irroitettiin siitä traktorista ja traktorilla tehtiin lumitöitä talvi Mäntsälän eteläpuolella. Eihän se salaojakoneeseen muunneltu Fordson Majori lumitöihin oikein hyvin soveltunut, mutta oli kuitenkin töitä koko vuodeksi sillä traktorilla.

        Kirjallisuuttakin löytyy aiheesta, kun traktoreilla alettiin talvella tekemään puunajoa. http://www.huuto.net/kohteet/kylma-kyyti-traktorilla-puun-ajoa-metsasta-tapio-vilkuna/340584557


    • J.K2

      Puimurin hakureissu

      Kävin muutama vuosi sitten hakemassa puimurin Ford 5610:lla ja lavetilla Kotkasta.
      Lähdin Alavudelta työpaikaltani n.klo12.00 ja olin perillä Myllykoskella n. klo 23.30 ja aamulla sieltä Kotkaan. Puimuri lavetille ja kohti Seinäjokea. Kotona olin seuraavana päivän n.klo 1.30. Tulomatka kesti selvästi pidempään, kuin menomatka. Polttoainetta kului n. 200l. Puimurin tuonti olisi maksanut junalla tai kuorma-autolla n.1000€.
      Kotiin päästyäni huomasin traktorin takarenkaan tyhjentyneen ja seuraavana aamuna rengas oli tyhjä. Oli todella varjelus matkalla, ettei tarvinnut aloittaa rengashommia missään "korvessa".

    • valmet uskovainen

      Entisöin valmetteja ajanvietteeksi kuluja vastaan täällä lapissa, sallan kirkonkylässä. Sain puhelun suolahdesta siihen aikaan kun valtra sponsoroi Vatasen rallihommia oikein kovasti, puhelun valtran tuotantopäälliköltä. Hän oli kiinnostunut ostamaan minulta valmetin ja ajamalla viemään sen Suolahteen, vaikka tarjosinkin kuljetusta, se ei sopinut hänelle. Kaupat tehtiin valmet 361 mallista, jonka olin kUnnostanut piharattori tarpeisiin, renkat näyttivät oikein hyvältä ja entinen omistaja kehui konetta pihatarpeisiin hyväksi, olihan kyseessä uskovainen mies joten ostin koneen, kunnostin valtran tarpeisiin ja valtran tuotantopäällikkö ,ostaja, olikin tuotapikaa iloisen optimistisena lukemassa euroja keittiöpöydälläni ja hyvin malttamattomana lähdössä kahvikupposen jälkeen tienpäälle, edessä suolahden tehdas. Lähtiessään mainitsi tekevänsä joka päivä uusia valtroja 50 kpl päivässä. Siinä minulla myyjänä olikin miettimistä miksi noin hieno herrasmies tuollaista tekee, vaimon saatellessa häntä uudehkolla volvo autolla valmet 361 traktorin perässä. Edessä hänelä oli 700 km matka avomallin rattorilla,jonka kaikinpuolisesta kestävyydestä kenelläkään ei ollut tietoa. Kuusamosta tuli ensimmäinen puhelu muutaman ajotunnin jälkeen, että kaikki renkaat vuotavat ilmaa. Myyjänä ajoin välittömästi perään ja katsoimme syytä tähän asiaan. Yhdessä ostajan kanssa totesimme,että renkaat ovat kulutuspinnaltaan virheettömät, mutta 30 vuoden rengaskumi oli niin kovettunut auringonpaisteesta, että rengas murtui kyljistä hiushalkemien tavoin ja vuoti ilmat sitä kautta, jollaisesta tiedosta etukäteen ei ollut kokemusta. Rattoriin ostettiin vianorilta uudet renkaat ja matka jatkui. Aamuyöstä tuli seuraava puhelu, moottori syö öljyä, mutta pelaa hyvin. Tuo kuulosti luonnolliselta asialta, kaasu pohjassa 24 tuntia pitkin asfalttia syö miestäkin, entäpä moottoria, mutta silti moottori kesti yli 40 vuoden työrupiaman jälkeen tämänkin koettelemuksen, öljyä moottoriin ja menoksi vain. Sitten ei kuulunutkaan matkaraporttia ennempää, vaan periltä tuli parin vuorokauden kuluttua puhelu, että savusauna on lämpiämässä ja ja valmetti pihalla jäähtymässä, kaikki hyvin. Nyt minulla myyjänä oli varaa kysyä syytä moiseen ajoon. Oli vastauskin mielenkiintoinen,. Hän sponsoroi vatasen rallihommia ja kisojen jälkeen vatanen on polleeta poikaa lauteilla, mutta rahottaja vain joutuu vaikenemaan vatasen edessä. Nyt on aihetta vatasella vaieta, kun kysyn onko hän ajanut valmetilla lapista suolahteen, ei ole ja vatanen vaikenee.

    • Forssoni

      Reilu 100km taitaa olla pisin minkä itse olen ajanut.
      Hiljattain myin vm.80 Fordin, jonka ostaja vei ajamalla kotiin 320km päähän. 12h oli reissussa vierähtänyt, kerran oli vetäny ilmat ylämäessä ei sen kummempia ongelmia.

    • Tempaukset

      Onhan noita monenlaisia tarinoita täällä kirjoitettu pitkistä ajomatkoista, kun on ajettu pari sataa kilometriä, vaan hattua nostan tälle miehelle, kun ajoi Valmet 20 traktorilla Helsingistä Utsjoella ja takaisin http://urhovirkkunen.blogspot.fi/p/tempaukset.html

      • äskettäin

        No, 1 tyyppi ajoi valmetin Suolahdelta italiaan.


      • enhuomannutajoissa
        äskettäin kirjoitti:

        No, 1 tyyppi ajoi valmetin Suolahdelta italiaan.

        Ai, joku toine ehti ensin. En lukenut koko ketjua läpi. Ennen kuin kommentoin.


      • Anonyymi

    • MF50B59035X

      100 km Vihdistä kesämökille Nummi-Pusulaan 590 Massikalla. Tulipahan ainakin koeajo tehtyä. Kaupassa mukana tulleessa takakauhassa petti rynkytyksessä lukko ja tuli annettua Bombers-tyylinen kipinänäytös pimeässä räntäsateessa 2-tiellä ;)

    • Faijan kanssa noin 80km putkeen vm.71 1100 Valmetilla.
      Kova räntäsade eikä ovetkaan ollu paikoillaan.
      Seuraavana päivänä oltiin sisällä talossa kun kuului: POFF!
      Toinen takarengas puhkes koneen ollessa parkissa! Omituinen juttu kun ei (onneks) matkalla puhjennut :O

      • konekuskii

        Ei se poikkeuksellista ole että traktorin rengas räjähtää vaikka seisoo parkissa. En tiedä mistä ilmiö johtuu.


      • konekuskii kirjoitti:

        Ei se poikkeuksellista ole että traktorin rengas räjähtää vaikka seisoo parkissa. En tiedä mistä ilmiö johtuu.

        Joo, ei ois ollu kiva jos ois matkalla hajonnu!(oli muuten alkuperäset Nokian renkaat)


      • Anonyymi

        Jo. Ajoin isolla takaveto narikalla kesällä multaa ja polttopuuta 3000km / kk ei kulkenut kun 40km tunnissa mutta kerkesin kesä oli -86v


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo. Ajoin isolla takaveto narikalla kesällä multaa ja polttopuuta 3000km / kk ei kulkenut kun 40km tunnissa mutta kerkesin kesä oli -86v

        1046...vai isompi ?


    • jokuuskytluvulla

      McCormik Farmall.

      Sinne ja takaisin!!

    • Anonyymi

      Ostetut uudet traktorit tuotiin kotiin 50 ja 60 -luvulla yleensä Helsingistä kotiin ajamalla, kopittomalla traktorilla, kuskia täytyi vaihtaa välissä. Huono kartta vain ohjeena, jos sitäkään ja toivoa sopi, että löysi paikan päälle ja takaisin kotiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe