Koulukaverit susirajalla alkaa olla jo mullan alla.

James Jesse

Ottaakohan ne viinaa liikaa. Eihän siellä susirajalla niitä iloja niin ole. Kävellä
soratietä pitkin puoli päivää ja tulla puoli päivää takasin.

29

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiirettä

      Hirvenmetsästysaika.

    • neuvo nyt!

      Susirajalla,
      mieli hajalla,
      pullon henki,
      mies on renki.

    • Gaddalfi K

      Kävin peijaiskeikalla
      oma pullo oli veikalla
      juotiin omista ja vieraista
      henki lähti, ei ehtinyt pieraista

      • VainKuolleillePeijaisia

        Eikös henki ollut lähtenyt jo ennen peijaisten aloittamista?


    • knalli ja sateenvarj

      Että ihan ope,
      kumma ettei Bob Hope.
      Rännin alle kastumaan,
      lätäköihin astumaan.

    • mieli halajaa

      Onhan siellä peräkammari

      • ei ketään

        Se on tyhjä.


    • ?????

      Missä on susiraja?

    • suden sukua

      Jospa ne kaverit ovat muuttaneet Helsinkiin. Helsingissä on kapakkeja joka kulmassa. Suisirajalla harvakseltaan.

    • .....

      Susirajalla hyvää elämää,
      moni viettää.
      Helsingissä useampi jää,
      yksinään.

      Susirajalla saa keuhkoihinsa happea,
      suurkaupungissa autojen sappea.

      • Mä kirjottelin pitkän riimityksen sulle mut sit ku luin se tuntui niin harmaalle.
        Mä pyhkisin sen pois jos noin uskot ja sen koet niin mikä mä sit olen erimielt olemaan.
        Sit ku tulee ilonen loru nii mä sen tällään tähän ketjuun.
        On ne kaverit menneet maanalus hommiin tääl rintamaillakin.


      • .....
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Mä kirjottelin pitkän riimityksen sulle mut sit ku luin se tuntui niin harmaalle.
        Mä pyhkisin sen pois jos noin uskot ja sen koet niin mikä mä sit olen erimielt olemaan.
        Sit ku tulee ilonen loru nii mä sen tällään tähän ketjuun.
        On ne kaverit menneet maanalus hommiin tääl rintamaillakin.

        Vaikea vastata, kun en tiedä mistä olen eri mieltä.
        Minä en koskaan ole täällä niin kovin kivenkovaa mitään mieltä, kun juuri täällä on suurin vaara väärinymmärryksen.

        Lisään siis, ei susiraja kenenkään päähän mene, ja moni nauttii siellä asuakseen.


      • ..... kirjoitti:

        Vaikea vastata, kun en tiedä mistä olen eri mieltä.
        Minä en koskaan ole täällä niin kovin kivenkovaa mitään mieltä, kun juuri täällä on suurin vaara väärinymmärryksen.

        Lisään siis, ei susiraja kenenkään päähän mene, ja moni nauttii siellä asuakseen.

        Sitä vaan tarkotin et palstal oli sellanen riimitys ja siihen riimillä vastasin.
        Kun sit kattelin sitä niin se vaikutti sellaselta et se maaseutuu aliarvioi ja siks sen poistin.
        Minäkään en oo ketään vastaan kuhan näpyttelen aikani kuluks.
        Asukoon kukin missä lystää ,mä olen varsinais suomen lehtojen asukki.


      • ......
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Sitä vaan tarkotin et palstal oli sellanen riimitys ja siihen riimillä vastasin.
        Kun sit kattelin sitä niin se vaikutti sellaselta et se maaseutuu aliarvioi ja siks sen poistin.
        Minäkään en oo ketään vastaan kuhan näpyttelen aikani kuluks.
        Asukoon kukin missä lystää ,mä olen varsinais suomen lehtojen asukki.

        Hyvä kun selitit. Viitsit, oisi jäänyt vaivaamaan, mutta nyt tajuan.
        Ei minusta asuinpaikka merkkaa, jos ihmisellä on koti asuttavanaan.
        Oletko talvikeita tavannut, minä en 40 vuoteen.
        Talvikkien tantereet on rakennettu täyteen kerrostaloja.
        Mistä niihin riittänee asukkaita?


      • ...... kirjoitti:

        Hyvä kun selitit. Viitsit, oisi jäänyt vaivaamaan, mutta nyt tajuan.
        Ei minusta asuinpaikka merkkaa, jos ihmisellä on koti asuttavanaan.
        Oletko talvikeita tavannut, minä en 40 vuoteen.
        Talvikkien tantereet on rakennettu täyteen kerrostaloja.
        Mistä niihin riittänee asukkaita?

        Sanonta mieletön mailma pitää paikkansa,jostain niitä kerrostalojen asukkeja putkahtaa esiin.
        Kaikkien pitäs vaan suuriin keskuksiin asettua ja rakennemuutos siihen patistaa.
        Tulee kuulemma kustannuksia kun hajallaan ollaan sekin on sit sellanen arvo kysymys.
        Olen mä yhren talvikin tuntenut mut se oli semmonen isotalvikki, 210cm kyykys.
        Tais olla ruskee tukkanenkin , kasveja sensijaan huonosti tunnen ,mustikan ja kanervan suhteen olen vahvoilla, oman pihan kasveja.


      • ......
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Sanonta mieletön mailma pitää paikkansa,jostain niitä kerrostalojen asukkeja putkahtaa esiin.
        Kaikkien pitäs vaan suuriin keskuksiin asettua ja rakennemuutos siihen patistaa.
        Tulee kuulemma kustannuksia kun hajallaan ollaan sekin on sit sellanen arvo kysymys.
        Olen mä yhren talvikin tuntenut mut se oli semmonen isotalvikki, 210cm kyykys.
        Tais olla ruskee tukkanenkin , kasveja sensijaan huonosti tunnen ,mustikan ja kanervan suhteen olen vahvoilla, oman pihan kasveja.

        Mun talvikit oli vain n. 2 m. omaasi lyhyempiä.
        Ajattelepa, jos ja kun luonto muuttuu samaa tahtia, kuin meidän aikana on tehnyt.
        "Miks meillä kaikki kaunis tahtoo kuolta. " Kissankäpälät laukkaa muualle, kaikki loppuu, vain läski on ikuista.
        Vasta 70-luvulla rakennettuja kerrostalokolosseja aiotaan purkaa, jo on lyhytnäköistä yhteiskuntakulttuuria.

        Minusta on luonnotonta asuttaa ihmisiä aina vain useammassa kerroksessa päällekkäin.


      • ...... kirjoitti:

        Mun talvikit oli vain n. 2 m. omaasi lyhyempiä.
        Ajattelepa, jos ja kun luonto muuttuu samaa tahtia, kuin meidän aikana on tehnyt.
        "Miks meillä kaikki kaunis tahtoo kuolta. " Kissankäpälät laukkaa muualle, kaikki loppuu, vain läski on ikuista.
        Vasta 70-luvulla rakennettuja kerrostalokolosseja aiotaan purkaa, jo on lyhytnäköistä yhteiskuntakulttuuria.

        Minusta on luonnotonta asuttaa ihmisiä aina vain useammassa kerroksessa päällekkäin.

        Olen joskus seuraillut merta ammattini puitteissa ja muista 60luvulla tuol yyttöös ku lehrettiin ulos laivalla.
        Hytin venttiilist näki loputtoman syvälle mereen kun jäälauttojen palat siel pyörähteli.
        Viimeisinä vuosina oli näkymä sumentunut.
        Yks juttu mikä on yllättävä on se et korpit on lisääntyneet tai ne on sit muuttaneet tapojaan, alkuaikoina ei yhtään näkynyt nyt niit menee parvissa.
        Kettu on joka öinen vieras pihalla ja lintulaudalla pikkuvarpunen uutuutena.


      • ......
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Olen joskus seuraillut merta ammattini puitteissa ja muista 60luvulla tuol yyttöös ku lehrettiin ulos laivalla.
        Hytin venttiilist näki loputtoman syvälle mereen kun jäälauttojen palat siel pyörähteli.
        Viimeisinä vuosina oli näkymä sumentunut.
        Yks juttu mikä on yllättävä on se et korpit on lisääntyneet tai ne on sit muuttaneet tapojaan, alkuaikoina ei yhtään näkynyt nyt niit menee parvissa.
        Kettu on joka öinen vieras pihalla ja lintulaudalla pikkuvarpunen uutuutena.

        Luen juuri kirjaa Muutoksia Suomen luonnossa.
        Aivan mahdottomasti on tullut uusia lajeja, hävinnyt entisiä.
        Miksi karhut ja ketut ahtavat itsensä kaupunkien jopa keskustoihin.
        Onko metsien anti loppunut, vai matkivatko ne meitä ihmisiä, valmiina minulle ja nyt.
        Ei jaksa jahdata.
        Kohta varmaan loikovat sohvilla.


      • ..... kirjoitti:

        Vaikea vastata, kun en tiedä mistä olen eri mieltä.
        Minä en koskaan ole täällä niin kovin kivenkovaa mitään mieltä, kun juuri täällä on suurin vaara väärinymmärryksen.

        Lisään siis, ei susiraja kenenkään päähän mene, ja moni nauttii siellä asuakseen.

        Susirajan sijaintia kyseltiin. - Olen kuullut, että susiraja on pääkaupungin seudulla tie nimeltä Kehä III. Ovatkohan sudet pysyneet rajansa takana?


    • täällä on hyvä

      Susirajalla ihminen toisesta välittää
      kaupungissa toista välttää
      susirajalla ystävä lähtee lenkille mukaan
      kaupungissa sinusta ei välitä kukaan.

      • Tietosi on vanhentunutta. Nykyisin yhteisöllisyys on lisääntynyt ja lisääntymässä sekä kaupungeissa, että maaseudulla.

        Myös kaupunkilaiset kävelevät sorateillä ja pururadoilla. Ehkä jopa enemmän kuin ihmiset maaseudulla. Luulenpa, että kaupungeissa ihmiset liikkuvat enemmän omalla lihasvoimallaan kuin ihmiset maalla. Esim. polkupyörät ovat lisääntyneet todella runsaasti ainakin Helsingissä.

        Kaupungissa apu on useimmiten lähempänä kuin maaseudulla. Hätätilassa naapurin voisi kutsua vaikka huutamalla apuun, ja sen lisäksi ainakin meillä on tarjolla monenlaisia omia, vain oman talon asukkaille tarkoitettuja yhteydenpitokanavia. Kavereita ja apua on aina tarjolla, aina ei tarvitse edes pyytää.

        Monilla on myös kakkosasunto maaseudulla. Itse viihdyn hyvin sekä maaseudulla että kaupungissa. Onneksi luontoon pääsee myös kaupungissa, ja luontoa vaalitaan monin tavoin.


    • €--

      Tietön tie missä korpikuuset ja vaivaiskoivu lumeen viitoittaa oletko sä käynyt siellä missä tuli räiskyy nuotiolla alla revontulten.

      • O-Orvokki

        Revontuliakin on nähty jo etelä-Suomessa.


    • ......,

      Ihana pehmeä sammal,
      johon jää jalanjälki kävellessä.

      Jäätynyt aapa suo,
      jossa jäätyneitä rimpiä,
      kävelyn kestäviä.
      .
      Välillä heinätupsuisia mättäitä,
      kuuraisia, lumisia.

      Kanervainen kangas
      jäkälineen,
      mustikan- ja puolukanvarpuineen.

      Järven ranta,
      kuuraisina kuiskivina,
      kaisloineen.

      Kirkas jää, josta
      heijastuvat rannan puut.

      Luminen laituri, valkoinen
      vene laiturilla
      yllä jäätyneiden
      laineiden.

      Talvi.
      Jokavuotinen pakkasineen,
      lumipyryineen,
      valkoisine hankineen.

      • * * * * * *


      • pisteet.pilkku

        Mitähän nuo tähdet tarkoitti?


      • TähdetTähdet

        Montako sinä antaisit?


      • vienohymy
        TähdetTähdet kirjoitti:

        Montako sinä antaisit?

        ;-)


    • Olen asunut isossa kaupungissa, nyt susirajalla. Syrjäytyneitä on molemmissa.
      Nuorena tykkäsin asua siellä missä tapahtui, oli elämää ympärillä. Nyt en enää kaipaa täältä susirajalta mihinkään. Omassa ikäluokassani on peräkammarin poikia aika paljon, voimakastahtoisen äidin esiliinanauhoissa, ovat reppanoita kun äiti sairastuu ja kuolee. Luulisin heitä olevan vähemmän nuoremmissa sukupolvissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe