bussikuskit jotka eivät osaa hommiaan

Idontlike

Tänään jäin kahdesti väärällä pysäkillä koska bussikuskit eivät oikein osanneet oikein puhua suomea vaan neuvoivat kahdesti jäämään väärällä pysäkillä. Tapiolassa bussiin mennessäni sanoin selkeästi millä pysäkillä olin jäämässä ja kuski ei osannut ohjeistaa ja he sianoivat vain "mina ei tieta" kun kysyin matkan kestosta/pysäkkien määrästä.

12

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hölskyleuka

      no on se nyt kumma. muutamia muukin linja saattaa olla niin eihän kaikkia kadun nimiä ja paikkoja voi millään tietää/muistaa. itse anna kuskille tästä ymmärrykseni. sinäkin vatipää katso karttaa ja seuraa itsekin matkantekoa

    • no jos nyt siitä

      Jos nyt siitä kuitenkin lähdettäisiin että vaikka ei kaikkia kadun nimiä tietäisikään( aloittaja tosin kertoi pysäkkien nimistä) niin kun ollaan vielä ilmeisesti Suomessa niin että asiakaspalvelua suorittava ihminen osaisi puhua ymmärrettävästi maan kieltä missä on töitäkin tekemässä..? Lienee liikaa vaadittu kun täytyy kilpailla ja olla tehokas..
      Entäpä kun on oikein lakisääteiset koulutuksetkin nykyään..!? No entäpä kun ko koulutukseen osallistuja ei ymmärrä Suomen kielistä puhetta johon väistämättä saattaa törmätä koulutuksen ollessa kyseessä..vai lieneekö lakisääteistä että koulutus täytyy pitää kaikkien siihen osallistuvien äidinkielellä. Lienee seuraavaksi myös asiakkaiden opeteltava palvelua halutessaan kaikki mahdolliset kielet (n 100?) joita tämä monikansallinen huippu-osaaja joukkio edustaa

      Kilpailemisiin !

      ps eräs käyrälä varmaan tulee selittämään miksi toisten täytyy osata puhua alalla ja toisten ei.

    • Ugga Bugga

      miski pita osa puhu kieli? mina ei osata puhu somi kili muta osa aja busi se rita

    • Monta ongelmaa

      Usein vaikka puhuminen jotenkuten onnistuu niin esim. vahinkoilmoitusta ei pystytä tekemään kun ei osata kirjoittaa. Vikailmoituksia ei tehdä kun kirjoituksesta ei kukaan saa selvää. Aika hankalaa ilmoittaa esim. hätäkeskukseen kun kukaan ei ymmärrä mitä on tapahtunut ja missä.

    • ........

      No hups keikkaa olen kuskanut asiakkaita useastikin ihan väärään suuntaan koska eivät osaa lukea linjakilpeä evät osaa sanoa minne on menossa ja mitä haluavat ja jos osaavat sanoa jotain niin huutavat vittuako se sulle kuuluu! (No koska ei kuulu mulle niin päätteellä jossain skutsissa ilmoitus että vuoro päättyi auto tyhjäksi ja näkemiin ).

    • Helpkuski

      Minä yleensä tahallisesti neuvon väärään suuntaan kun kysytty epämääräisiä :) pitää olla hupia työssä.
      On se kumma kun ei nykypäivänä tiedetä mihin ollaan menossa kunhan kyytiin pääsee....

      • Ala Vaihdettu

        No mitäs ne pomot nyt sanoo kun sä tommosen kannan otit ? Yleensähän sä kumarrat joka suuntaan ja pyllistätkin samalla.


    • superkuski

      Aivan oikein ottakoot matkustajat ennen bussiin nousua selville millä autollaa pääsee sinne minne olevat menossa. Jos ei muuten niin kännykästä katsomalla. Mut eivät nuo poloiset tunne edes numeroita jotka aika selkeästi on nähtävillä. Usei joutuvat kysymään kuskilta mikä bussi tämä on. Suurimmilla osalla matkustajilla on tainneet koulut jäädä käymätä.

    • apuvaksi

      to idontlike voin sanoa että koitas itse oppia 80 linjaa ensin ja aletaan sitten katsoa kadunkulmia ym? Taitaa jäädä homma "silleen".Suomalaisten pahin vika on suunsoitto ja luulo että olemme yliihmisiä.Mietis nyt mitä suustas päästät sillä tuo mitä kirjoitit on panettelua vailla pohjaa.Ota nyt äly avuksi eli puhelin ja laita siihen hsl:n reittiopas niin voit itse seurata missä mennään?

    • pääkipeä

      sano vaan miksi meidän täyttyy käyttää noin 80% tapauksissa englantia, mutta emme saa erikoistaidon lisiä?
      vitutusta vaan englanniksi ja päälle suomeksi.

      bussikuskin ei ole pakko osata kaikki osoitteet ulkoa, se on vaan hyvän palvelun merkki, josta emme saa yhtä senttiä lisää,

      jos haluat sellaista palvelua, tila taxi. se vaan maksa ei 3 euroa vaan 40. siinä se ero on..
      jos on varaa maksa 10 000 pääset ruuhka aikanakin nopeasti perille, koska täällä rahalla helikopteri tulee hakemaan sinut.

    • 13+18

      Sinäkin vajakki haluat kuitenkin sen saatanan lipun mahdollisimman halvalla häh? Ymmärrä sitten että mitään palvelua et saa. Joten hanki sitten älypuhelin ja siihen reitti- ja navigointisovellukset että voit itse seurata missä se dösä liikkuu. Ainakin minua lähinnä naurattavat tuollaiset pellet joita kyytiin lappaa tämän tästä.

    • 123456789

      silloin kannattaa itse mennä bussikuskiksi...niin tietää kaiken...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe