VAIN ME -oppi

Melperi1

Eihän kukaan täysjärkinen ihminen voi uskoa sellaiseen, että vanhoillislestadiolaiset lapset kehitysvammaiset ovat koko maailmassa ainoita Jumalalle kelpaavia.

Kaikkien muiden maailman vilpittömien uskovaisten elävä usko Kristukseen valuu hiekkaan, koska he eivät ole vanhoillislestadiolaisia.

Tämähän on MIELISAIRAS ajatus ja oppi!

En tiedä, kuka tuon VAIN ME -opin on aikanaan keksinyt, mutta ihmisen on täytynyt olla vahvasti SEKOPÄÄ.
Samanlaisia ovat tätä oppia opettavat ja siihen uskovat.

54

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viljami L
    • Samaa mieltä!
    • Sinne kuuluu

      Tuollainen oppi kuuluu hourulaan.

      • Eiköhän vanhoillislestadiolainen herätysliike hyvin pitkälle sellainen olekin:

        - Raamatun vastaiset VALHEOPIT
        - pakkosynnyttäminen, ettei joudu silmätikuksi
        - älyttömät käskyt ja kiellot
        - yhteiskunnasta eristäytyminen
        - suuri pedofilia
        - uskovaisten ivaaminen "epäuskoisiksi"
        - hoitokokoukset
        - korkeimman virkamiehen suorittama piispan nolaaminen julkisesti
        - lehtiboikotti-agiteeraukset (M. Lääkkö)
        - lasten hylkääminen (ellei lapsi suostu vl-valheoppien orjaksi)
        - totuuksien esilletuojien vainoaminen (esim. Vuokko Ilola)

        - ja paljon muuta.


      • ihme seko olet
        Melperi1 kirjoitti:

        Eiköhän vanhoillislestadiolainen herätysliike hyvin pitkälle sellainen olekin:

        - Raamatun vastaiset VALHEOPIT
        - pakkosynnyttäminen, ettei joudu silmätikuksi
        - älyttömät käskyt ja kiellot
        - yhteiskunnasta eristäytyminen
        - suuri pedofilia
        - uskovaisten ivaaminen "epäuskoisiksi"
        - hoitokokoukset
        - korkeimman virkamiehen suorittama piispan nolaaminen julkisesti
        - lehtiboikotti-agiteeraukset (M. Lääkkö)
        - lasten hylkääminen (ellei lapsi suostu vl-valheoppien orjaksi)
        - totuuksien esilletuojien vainoaminen (esim. Vuokko Ilola)

        - ja paljon muuta.

        Miksi järjestään vastailet itsellesi...


      • ei paljon muuta
        Melperi1 kirjoitti:

        Eiköhän vanhoillislestadiolainen herätysliike hyvin pitkälle sellainen olekin:

        - Raamatun vastaiset VALHEOPIT
        - pakkosynnyttäminen, ettei joudu silmätikuksi
        - älyttömät käskyt ja kiellot
        - yhteiskunnasta eristäytyminen
        - suuri pedofilia
        - uskovaisten ivaaminen "epäuskoisiksi"
        - hoitokokoukset
        - korkeimman virkamiehen suorittama piispan nolaaminen julkisesti
        - lehtiboikotti-agiteeraukset (M. Lääkkö)
        - lasten hylkääminen (ellei lapsi suostu vl-valheoppien orjaksi)
        - totuuksien esilletuojien vainoaminen (esim. Vuokko Ilola)

        - ja paljon muuta.

        #- uskovaisten ivaaminen "epäuskoisiksi"#

        Mikäli tarkoitat tällä itseäsi, niin ei sua pidä uskovaisena vl:t,hellarit,ortodoksit,
        katolilaiset ja eivätkä ketkään muutkaan. Joka opettaa pahaa ja puhuu pahaa,
        niin hän ammentaa sen sisimmästään,omasta epäuskostaan,saa*tanasta.


      • ihme sakki
        ei paljon muuta kirjoitti:

        #- uskovaisten ivaaminen "epäuskoisiksi"#

        Mikäli tarkoitat tällä itseäsi, niin ei sua pidä uskovaisena vl:t,hellarit,ortodoksit,
        katolilaiset ja eivätkä ketkään muutkaan. Joka opettaa pahaa ja puhuu pahaa,
        niin hän ammentaa sen sisimmästään,omasta epäuskostaan,saa*tanasta.

        Eikö teillä puup'äillä tosiaan ole ASIAAN mitään sanottavaa, kun kaikki aikanne menee ase tuojan riipimiseen !!

        Oletteko noin tolloja vai mikä on syy moiseen häh !


      • ??????
        ihme sakki kirjoitti:

        Eikö teillä puup'äillä tosiaan ole ASIAAN mitään sanottavaa, kun kaikki aikanne menee ase tuojan riipimiseen !!

        Oletteko noin tolloja vai mikä on syy moiseen häh !

        Ootko "ihme sakki" melperin perskärpänen?


      • olli 5v

        Oletko jo ala-asteella tukiopetuksessa?


      • flema
        Melperi1 kirjoitti:

        Eiköhän vanhoillislestadiolainen herätysliike hyvin pitkälle sellainen olekin:

        - Raamatun vastaiset VALHEOPIT
        - pakkosynnyttäminen, ettei joudu silmätikuksi
        - älyttömät käskyt ja kiellot
        - yhteiskunnasta eristäytyminen
        - suuri pedofilia
        - uskovaisten ivaaminen "epäuskoisiksi"
        - hoitokokoukset
        - korkeimman virkamiehen suorittama piispan nolaaminen julkisesti
        - lehtiboikotti-agiteeraukset (M. Lääkkö)
        - lasten hylkääminen (ellei lapsi suostu vl-valheoppien orjaksi)
        - totuuksien esilletuojien vainoaminen (esim. Vuokko Ilola)

        - ja paljon muuta.

        Etkös Melperi puutu muiden uskontojen asiaan kuin vain tähän vanh.lestad.
        Puutu hyvä mies joskus Jehovan Todistajien uskontoon, jossa vasta kummallista oppia saarnataan ja on ollut viime aikoina myös Mediassa esillä.


      • flema kirjoitti:

        Etkös Melperi puutu muiden uskontojen asiaan kuin vain tähän vanh.lestad.
        Puutu hyvä mies joskus Jehovan Todistajien uskontoon, jossa vasta kummallista oppia saarnataan ja on ollut viime aikoina myös Mediassa esillä.

        Tämän palstan yläreunassa lukee:

        "Keskustele vanhoillislestadiolaisuudesta."


      • 2+2+2
        Melperi1 kirjoitti:

        Eiköhän vanhoillislestadiolainen herätysliike hyvin pitkälle sellainen olekin:

        - Raamatun vastaiset VALHEOPIT
        - pakkosynnyttäminen, ettei joudu silmätikuksi
        - älyttömät käskyt ja kiellot
        - yhteiskunnasta eristäytyminen
        - suuri pedofilia
        - uskovaisten ivaaminen "epäuskoisiksi"
        - hoitokokoukset
        - korkeimman virkamiehen suorittama piispan nolaaminen julkisesti
        - lehtiboikotti-agiteeraukset (M. Lääkkö)
        - lasten hylkääminen (ellei lapsi suostu vl-valheoppien orjaksi)
        - totuuksien esilletuojien vainoaminen (esim. Vuokko Ilola)

        - ja paljon muuta.

        lucifer666
        6.11.2014 23:43
        0
        Sulje
        ei mellui ole feikki, vaan helluntailainen, kuten Admata kertoi, hän taas on mellun joku ent. perhetuttu ja siis lauri pietilän poika

        melluhan helluntaievankelista ja onhan sillä puheetkin kuin suoraan luciferuksen suusta


      • Tiedoksi
        Melperi1 kirjoitti:

        Tämän palstan yläreunassa lukee:

        "Keskustele vanhoillislestadiolaisuudesta."

        Kaikki aikuiset vanhoillislestadiolaiset eivät osaa lukea.

        Sukurutsaa.


    • Inhottava realisti

      Yleisesti ottaen, koko oppi pelastumisesta hengellisessä mielessä on omituinen. Uskonnoilla on aina pyritty vain lievittämään kuolemanpelkoa, mutta Lähi-Idässä syntyneet ahdasmieliset uskonnot ovat vieneet ihmisen manipuloinnin äärimmäisyyteen.

    • tyhjän toimittajille

      En tunne mitään melperiä enkä ..kärpäsiäkään, esitin selvän kysymyksen sivusta ja johon ei pitäisi olla vaikeaa vastata, paitsi jos sattuu itse olemaan jokin kärpänen!

      Siis eikö ole mitään asiaan kommentoitavaa kun aikanne menee tuon olkiukkonne pistelemiseen.

      eikö täällä tosiaan ole ainuttakaan järjissään olevaa veeällää jolal olisi jotain aikuista sanottavaa melperin ilmiselviin totuuksiin!

      • controller!

        Ystävällisesti ilmoitan, että tästä aloituksesta ja koko palstalla viimeaikoina
        vanhoillislestadiolaisuudesta ovat keskustelleet muut kuin vl:t.
        Please. Have fun!


      • olen vl
        controller! kirjoitti:

        Ystävällisesti ilmoitan, että tästä aloituksesta ja koko palstalla viimeaikoina
        vanhoillislestadiolaisuudesta ovat keskustelleet muut kuin vl:t.
        Please. Have fun!

        Oletko selvännäkijä, vain miten pystyt näkemään ketä täällä kirjoittaa.


      • olen vl kirjoitti:

        Oletko selvännäkijä, vain miten pystyt näkemään ketä täällä kirjoittaa.

        SRK:n miehet ja vl-saarnamiehet pystyvät näkemään kaikkien maailman ihmisten sydämeen ja osaavat sanoa, että Jumalalle kelpaavaa uskoa löytyy vain vanhoillislestadiolaisten sydämestä.

        Etkö tiennyt tätä?


      • psykiatrian tri
        Melperi1 kirjoitti:

        SRK:n miehet ja vl-saarnamiehet pystyvät näkemään kaikkien maailman ihmisten sydämeen ja osaavat sanoa, että Jumalalle kelpaavaa uskoa löytyy vain vanhoillislestadiolaisten sydämestä.

        Etkö tiennyt tätä?

        Hakeudu hoitoon.


    • niin että

      No missä ne veeällät sitten ovat j a miksi heillä on palsta jota eivät tarvitse!?

      • tältä näyttää

        Vl:t ovat toki fiksua sakkia ja eivät halua olla mukana ala-arvoisessa keskus-
        telussa. Näyttää siltä, että palsta "vanhoillislestadiolaisuus" on liukunut ei-vl:ien
        vanhoillislestadiolaisuuden parjausareenaksi.


      • olen vl
        tältä näyttää kirjoitti:

        Vl:t ovat toki fiksua sakkia ja eivät halua olla mukana ala-arvoisessa keskus-
        telussa. Näyttää siltä, että palsta "vanhoillislestadiolaisuus" on liukunut ei-vl:ien
        vanhoillislestadiolaisuuden parjausareenaksi.

        Melko varmasti sinäkin olet vl, vai arvasinko väärin.


      • tältä näyttää

        Älä apinoi melperiä,vai olitko itse melperi.


    • tuli mieleen

      Avarretaan hieman keskustelun teemaa "vain me-oppia".Oletteko koskaan
      ajatellut,kun Jeesus itse oli,eli ja opetti maan päällä Israelissa, niin elämää
      ja ihmisiä oli myös muualla kuin Israelissa ja sen lähialueilla,esim. Kiinassa.
      Oliko Jumalalle tärkeintä kohdistaa pelastava toimintansa valittuun kansaan-
      sa ja lähettää myös Poikansa valitun kansan keskuuteen, jossa ajallisen
      elämänsä vietti ja suoritti koko ihmiskunnan syntien sovituksen. Miten muut maapallon ihmiset, jotka eivät asuneet Israelissa tai lähialueilla
      siihen aikaan olisivat voineet tietää Jumalasta ja Jeesuksesta,kun
      raamattu ei kerro mitään. Mikä näiden ihmisten kuoleman jälkeinen elämä
      on, jos he eivät koskaan kuulleet tai tienneet Jumalasta ja Jeesuksesta?
      Voidaan ajatella ,että Jumalalla oli myös eräänlainen "vain me-oppi",koska
      kohdisti alkujaan pelastavan toimintansa valittuun kansaansa. Vasta Jeesuksen
      Taivaaseen astumisen jälkeen avautui mahdollisuus myös pakanoille pelastua.
      Vai onko nyt niin,että mitä Jumala on tehnyt,se on Hänen tahtonsa,vaikka
      inhimmillisesti ajatellen kaikkia joskus maanpäällä eläneitä ihmisiä kohtaan
      Hänen toimintansa ei tunnu reilulta.

      Jos joku pahentuu kannanotostani,niin pyydän anteeksi.

      • 2. Piet. 2:5

        Tuollainen oppi kuuluu hourulaan.


    • vl veriveli

      Luuk. 4:
      25 Vaan minä sanon teille totuudessa: monta leskeä oli Israelissa Eliaan ajalla, kuin taivas oli suljettu kolme vuotta ja kuusi kuukautta, niin että suuri nälkä tapahtui kaikessa maakunnassa,
      26 Ja ei Elias lähetetty yhdenkään heidän tykönsä, vaan leskivaimon tykö Sidonin Sareptaan.
      27 Ja monta spitalista oli Israelissa Elisa prophetan ajalla, ja ei yksikään heistä puhdistettu, vaan Naeman Syrialainen.
      28 Ja kaikki jotka synagogassa olivat, tulivat vihoja täyteen, kuin he nämät kuulivat,

      2. Piet. 2:5
      Ja ei ole armahtanut entistä maailmaa, vaan vapahti Noan vanhurskauden saarnaajan itse kahdeksantena, ja toi vedenpaisumisen jumalattomain maailman päälle;

      Luuk. 13:
      23 Niin sanoi yksi hänelle: Herra, vähäkö niitä on, jotka autuaaksi tulevat? Ja hän sanoi heille:
      24 Pyytäkäät ahtaasta portista mennä sisälle, sillä monta on, sanon minä teille, jotka pyytävät mennä sisälle, ja ei taida.
      25 Kuin perheenisäntä on noussut ja oven sulkenut, ja te rupeette ulkona seisomaan ja oven päälle kolkuttamaan ja sanomaan: Herra, Herra, avaa meille! ja hän vastaa ja sanoo teille: en minä teitä tunne, kusta te olette;
      26 Niin te rupeette sanomaan: me olemme syöneet ja juoneet sinun edessäs, ja meidän kaduillamme sinä opetit.
      27 Ja hän on sanova: minä sanon teille: en minä teitä tunne, kusta te olette; menkäät pois minun tyköäni, kaikki te väärintekiät.
      28 Siellä pitää oleman itku ja hammasten kiristys, kuin te näette Abrahamin ja Isaakin ja Jakobin ja kaikki prophetat Jumalan valtakunnassa, mutta itsenne ajettavan ulos.
      29 Ja heidän pitää tuleman idästä ja lännestä, pohjoisesta ja etelästä, ja Jumalan valtakunnassa istuman.
      30 Ja katso, ne ovat viimeiset, jotka tulevat ensimäsiksi, ja ne ovat ensimäiset, jotka tulevat viimeisiksi.

      Matt. 7:
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
      23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

      1. Kor. 1:
      18 Puhe rististä on hulluutta niiden mielestä, jotka joutuvat kadotukseen, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. [Room. 1:16 ]
      19 Onhan kirjoitettu: -- Minä hävitän viisaitten viisauden ja teen tyhjäksi ymmärtäväisten ymmärryksen. [Jes. 29:14]
      20 Missä ovat viisaat ja oppineet, missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hulluudeksi? [Jes. 19:12]
      21 Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat. [Matt. 11:25,26]
      22 Juutalaiset vaativat ihmetekoja, ja kreikkalaiset etsivät viisautta. [Mark. 8:11; Luuk. 11:16; Joh. 4:48; Ap. t. 17:18]
      23 Me sen sijaan julistamme ristiinnaulittua Kristusta. Juutalaiset torjuvat sen herjauksena, ja muiden mielestä se on hulluutta, [Ap. t. 22:22, Ap. t. 26:24]
      24 mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin, ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus. [2. Kor. 13:4; Kol. 2:3]
      25 Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi.
      26 Ajatelkaa, veljet, mitä te olitte, kun teidät kutsuttiin: teissä ei ollut monta ihmisten mielestä viisasta, ei monta vaikutusvaltaista, ei monta jalosukuista. [Luuk. 16:15; Joh. 7:48; Jaak. 2:5]
      27 Mikä maailmassa on hulluutta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailmassa on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen häpeään sen, mikä on voimakasta. [Matt. 11:25]
      28 Mikä maailmassa on vähäpätöistä ja halveksittua, mikä ei ole yhtään mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen tyhjäksi sen, mikä on jotakin.

      Luuk. 10:21
      Silloin Pyhä Henki täytti Jeesuksen riemulla, ja hän sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut tämän järkeviltä ja viisailta mutta olet ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt. [Matt. 11:25-27]

      Matt. 18:
      2 Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen
      3 ja sanoi: "Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. [Matt. 19:14]

      • vl veriveli

        Luuk. 18:8
        Minä sanon teille: hän auttaa heitä pian. Kuitenkin, kuin Ihmisen Poika on tuleva, löytäneekö hän uskoa maan päältä?


      • uni ei tuu

        Mielenkiintoista! Samassa luvussa mainitaan Karmi ja Raami. Melkein sama asia mutta karmeiksi sanotaan vain ikkunoiden ja ovien raameja. Ikkunalla on lisäksi sisemmät raamit itsessään.


    • tuli mieleen

      "vl veriveli" voisitko vastata kannanottooni jotain muuta kuin raamatun jakeita,
      tiedän ne.

    • Huomaa tämä

      Vl-puhujalta ei vaadita täysjärkisyyttä.

      • ekumenia-VL

        Uskovaisia vaeltaa myös VL-laumassa, harhaopeista huolimatta. Mieluummin VL-puhujaa kuuntelee kuin Askolaan tätiä. Mitä muka VL-liike menettäisi, jos tunnustaisi saman kirkon = oman kirkkonsa muut Jeesuksen seuraajat sisariksi ja veljksi Kristuksessa Jeeuksessa. Johtajat pelkäävät tämän askeleen ottamista yli kaiken. Ei ole tuohon askeleeseen VIljostakaan. Hän on ulkonäöstä päätellen ainakin 70 v. eli ei hänen PJ-aikana vielä pitkälle päästä pois sulkevan seurakuntaopin harhan hylkäämisessä. Sinänsä on piristävää nähdä hymyilevä SRK:n PJ-hahmo.


      • Viljo = vaari
        ekumenia-VL kirjoitti:

        Uskovaisia vaeltaa myös VL-laumassa, harhaopeista huolimatta. Mieluummin VL-puhujaa kuuntelee kuin Askolaan tätiä. Mitä muka VL-liike menettäisi, jos tunnustaisi saman kirkon = oman kirkkonsa muut Jeesuksen seuraajat sisariksi ja veljksi Kristuksessa Jeeuksessa. Johtajat pelkäävät tämän askeleen ottamista yli kaiken. Ei ole tuohon askeleeseen VIljostakaan. Hän on ulkonäöstä päätellen ainakin 70 v. eli ei hänen PJ-aikana vielä pitkälle päästä pois sulkevan seurakuntaopin harhan hylkäämisessä. Sinänsä on piristävää nähdä hymyilevä SRK:n PJ-hahmo.

        Joo - vanhan vaarin valitsivat Voittosen seuraajaksi.


      • Kiitos!

        ***Vl-puhujalta ei vaadita täysjärkisyyttä.***

        Kiitos tiedosta.


      • Huomaa tämä
        Kiitos! kirjoitti:

        ***Vl-puhujalta ei vaadita täysjärkisyyttä.***

        Kiitos tiedosta.

        Ole hyvä.


    • Brita Kajsa

      Kuule Mellu,

      kun Kristus vapauttaa, on todella vapaa.

      Uskohan sinäkin ja julista evankeliumia. Jätä jo opin alkeet, olethan jo aikamies.

      Brita

    • ekumenia-VL

      VL-kristityt, tiedoksi: Jos joku kommentoi MELPERI1-kirjoittelijan kirjoituksia niin, että on samaa mieltä hänen kanssansa, ei sen samaa mieltä olevan tarvi olla MELPERI1 itse. On yli-naiivia edes väittää tällaista. Tätäkin palstaa lukee satoja ihmisiä. Minäkään en ole MELPERI1 sivunimimerkillä, olen silti pääosin samaa mieltä opillisista harhoista, joita minäkin näen VL-kristillisyydessä olevan. Mun tapani ilmaista asiat on vain hiukan toisenlainen. Miksi teidän mitää alkaa mustamaalata MELPERI1-kirjoittajaa. Miksi ette joko puolusta harhojanne tai myönnä niitä erheiksi ja tee parannusta niistä. Väitättekö todella, että "seurakuntanne" on erehtymätön ja opetus "muuttumattomassa siionissa" on prikulleen samaa kuin 1970-luvun hoippareiden vuosina. Siis ovatko Kososlaisuus- yms. henkiparannusharhat, voimissaan, HV-oppi, oppi SRK: jtk. "Jumalan huoneen hallituksena" voimissaan. Onko SMP:n (PS) äänestäminen uskonopillinen synti / onko korvikset edelleen uskonopillinen synti? Väitättekö, että sama "muuttumaton oppi" vallitsee? Jos, niin miksi SRK-johdon on pitänyt pahoitella 1970-luvun sadistisia julmuuksia? Vastatkaa mulle, jos ette halua vastata MELPERI1-kirjoittajalle. Olen ihan eri henkilö.

    • Psykiatrian tri

      Melperi hakeudu hoitoon.

    • Kirkkoherra

      Kun joku vastaa raamatun tekstillä niin sitä paheksutaan. Kun joku seuranjohto tai edustaja sanoo jotain, niin siihen tartutaan kynsin ja hampain kiinni.Nimenomaan siihen raamattuunhan perustuu tämä uskonto ja Lutherin kirjoituksiin, mitkä nekin on raamatusta.

      Ei kai kukaan väitä että, seurakunta on virheetön tai että ei tekisi virheitä. Eihän kukaan väitä myöskään sitä, että SRK johdon sanominen on totuus ja laki tai jonkun pedofiilitapaus on jotenkin hyväksyttävää?? En myöskään tiedä, mikä on ollut oppi 70-luvulla eikä edes kiinnosta. Muutenkin perustan omat käsitykseni Lutherin tulkintoihin paljon ja raamattuun. Ne on hieman avannut VL-tarkoitusta itselleni. En kuitenkaan ole VL, mutta en sano ettenkö joku päivä olisi. Sen takia tutkin kirjallisuutta ja haen vastaukseni mielummin sieltä kuin jonkun SRK-johdon puheista ja se että kuuluu johonkin yhdistykseen ei tarkoita, että he puhuvat minun suullani. Jos äänestän persuja ja liityn heihin niin ei se tarkoita sitä, että olen kaikessa samaa mietä tai että Soinin sana on lakini vaan että siellä ajatellaan monen asian suhteen samoin ja yleensä niiden mitkä ovat sinulle tärkeitä. Tarkoittaako teillä?

      • ekumenia-VL

        Kyllä on väitetty nimenomaan, että mm. 1970-luvun HOIPPARI-JULMUUKSISSA vika on ollut yksittäisten hoitomiehien, ei "seurakunnan". Tällä silmänkääntötempulla saadaan "seurakunta" aina näyttämään puhtoiselta. Kyllä väitettä SRK-vanhoillisuuden oppien "muuttumattomuudesta" esitetään S24-foorumilla esitetään. Ja sitä, että kristityt SRK-vanhoillisuuden piirissä uskovat "prikulleen samalla tavalla". Kaikesta huomaa, että nimimerkki "Kirkkoherra" itse ei lukeudu SRk-vanhoillisuuteen.


    • Kirkkoherra

      En kai ole väittänytkään kuuluvani ja olen sen jopa maininnut?

    • miksi ette vastaa

      Siis mitään asiallista kommenttia ei tullut selvään haasteeseen aloituksen kauttaa ?

      Kaikkea muuta roskaa yllin kyllin, mutta missä asialliset vastaukset ?

      Jokainen suunnilleen tässä maassa tietää omien kokemuksiensa kautta, kuten minäkin, että veeällien oppi on heidän mielestään mailman ainut pelastava oppi !

      Ainioastaan he itse eivät ole siitä tietävinään kun joku kysyy asian perusteita.

      • Oikein hyvä

        """Kaikkea muuta roskaa yllin kyllin, mutta missä asialliset vastaukset ?"""

        Hyvä kysymys.


      • ekumenia-VL

        Tätä nimitetään kaksois-viestinnäksi. Tuollaisen viestinnän saa yleensä katkaistua kun pyytää VL-kristittyä mainitsemaan nimeltä vaikkapa vain yhdena sellaisen Suomen ev. lut. kirkon yli 20-vuotiaan ja ei-kehitysvammaisen jäsenen, jota VL-kristitty pitää veljenä tai sisarena Kristuksessa ja jota hän (VL-uskova) voi tervehtiä "Jumalan terveellä" samoin kuin VL-kristityitä. Koskaan ei ole nimeä löytynyt VL-kansan ulkopuolelta em. ehdot täyttäen. Esim. ministeri Päivi Räsästä ei pidetä VL-katsannossa uskovaisena vaan helvetin matkalaisena.


      • Vain roskaa

        *Kaikkea muuta roskaa yllin kyllin*

        Lähinnä tätä ovat vl-vastaukset palstalla, jos kysytään vl-oppien raamatullisia perusteita.


    • 48+33

      #### . Tuollaisen viestinnän saa yleensä katkaistua kun pyytää VL-kristittyä mainitsemaan nimeltä vaikkapa vain yhdena sellaisen Suomen ev. lut. kirkon yli 20-vuotiaan ja ei-kehitysvammaisen jäsenen, jota VL-kristitty pitää veljenä tai sisarena Kristuksessa ja jota hän (VL-uskova) voi tervehtiä "Jumalan terveellä" samoin kuin VL-kristityitä. Koskaan ei ole nimeä löytynyt VL-kansan ulkopuolelta em. ehdot täyttäen. ####

      Olet liikuttavan oikeassa! Ei löydy! Tämä viittaa vahvasti siihen Melperin "Vain Me"- oppiin.

      • Ei kahta sanaa

        Virallinen vl-oppi = Vain me -oppi


      • monta sanaa
        Ei kahta sanaa kirjoitti:

        Virallinen vl-oppi = Vain me -oppi

        Eikö hellarit koe pelastuksen varmuutta hellurei-opissa?


    • hyvä esimerkki

      "Kaikkien muiden maailman vilpittömien uskovaisten elävä usko Kristukseen valuu hiekkaan, koska he eivät ole vanhoillislestadiolaisia."

      Hyvänä esimerkkinä tällaisesta on lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä viiden vuoden ehdottoman vankeusrangaistuksen saaneen helluntaievankelistan usko. Hänkään ei vl-opin mukaan ole uskovainen, vaikka olisi kannon nokassa rukoillut syntinsä anteeksi. Törkeää!

      "Helsingin käräjäoikeus langetti HELLUNTAISEURAKUNNAN EVANKELISTANA aiemmin toimineelle miehelle viiden vuoden vankeustuomion. Syynä oli lapsen törkeä seksuaalinen hyväksikäyttö."

    • esimerkkikin löytyy:

      "maailman vilpittömien uskovaisten elävä usko Kristukseen"

      Yksi esimerkki tällaisesta vilpittömästä uskovaisesta on Melperin helluntaipastoriystävä, joka sai puolen vuoden tuomion lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Melperin mukaan helluntaipastoriystävä vain "erehtyi hiplaamaan", hyväksikäytetty "ei ollut oma tytär" ja "sen pidemmälle ei menty". Mielisairaan vl-opin mukaan esimerkiksi tämä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä puolen vuoden vankeustuomion saanut helluntaipastori ei ole saanut syntejään anteeksi rukoilemalla Jumalaa kannon nokassa.

      "Melperi1 17.2.2012 22:15 Vastavetona vellovaan vl-pedofilia-keskusteluun jotkut vl:t ovat vetäneet tälle palstalle yhden helluntalaisen saarnamiehen, joka erehtyi v. 2008 hiplaamaan erästä 15-vuotiasta tyttöä. Ei ollut oma tytär. Sen pidemmälle ei menty."

      "Iltalehti uutisoi tunnetun HELLUNTAIPASTORIN saamasta puolen vuoden ehdollisesta vankeustuomiosta."

    • saa ehkäistä

      Niin heti nousi pää kun joku mainitsi "roskaa " sanan !

      Miksi tuotatte pelkkää roskaa, sellaistako se veeällyys onkin?

      koita nyt edes hiukan ehkäistä.

    • VAIN ME.

      VAIN ME.

    • 2+4

      Onneksi jatkossa ilmeisesti äitisi ehkäisi.

    • No ompas

      Ompas...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe