Mitä lääkkeitä syöt? Masennus/ahdistus/uni jne..

Zakeys

Eli ihan tällanen yleinen lääkekysely kun ois kiva tietää mitä lääkkeitä muilla menee.
Itselläni menee:

Masennukseen: Venlafaxin 225mg/ vrk
Ahdistukseen: Lyrica 2x150mg ja Diapam 10-30mg/vrk
Illalla unen turvaamiseksi: Ketipinor 50mg ja mirtazapin 15mg/vrk

Diapam minulla on ns tarvittaessa ja yleensä pärjään tuolla 10mg/vrk
Lyrican olen vasta aloitellut ja se nostetaan varmaan maksimiin eli 600mg/vrk.

8

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hippokrates...

      Nyt onnellisesti lääkkeetön, takana aikamoinen lääkerumba.. minäkin onneton menin aikoinaan psykiatrian höpö juttuihin mukaan ja uskoin sekä luotin heidän "ammattitaitoon"

      Homma alkoi tyylikkäästi rauhoittavista, josta siirryttiin hyvin pian masennuslääkkeisiin (ssri, snri, mirtazapin) pregabaliini, neuroleptit (ketiapiini
      sekä risperidoni) Eli lääkkeitä vaihdeltiin ja lisättiin kun masennus ei vaan helpottanut.. vaikka lääkkeitä meni aivan järjettömiä annoksia ei olo ja vointi vain helpottanut. Tuota kierrettä aikoinaan kesti 1,5 vuotta.

      Lopulta olin jo oikeasti sekaisin päästäni, väsynyt ja saamaton. Lihoin kymmeniä kiloja pienessä ajassa, olin passiivinen, muistini katosi ja mikä huolestuttavinta en osannut ajatella enää muuta kuin kuolemaa (itsemurhaa) Terveydenhuollon puolella ei yksikään sielu myöntänyt että olojeni outous ja kummallisuus olisivat psyykelääkkeiden aiheuttamia.

      Olin kuulema sairastunut henkisesti!

      Itse ja läheiseni kuitenkin yhdistimme hulluuteni lääkkeisiin ja niiden syömiseen. Olen aikoinaan "hakenut apua" kiusaamiseen, en siihen että päässäni olisi naksahtanut tai olisin sekoillut tms.

      Apu kaikenkaikkiaan oli hyvin kummallista, outoja keskusteluja mt-toimistolla.. keskustelujen sisältö, pari esimerkkiä:

      Hoitaja: Luetko lehtiä?
      Minä: Kyllä, olen lapsesta saakka pitänyt lukemisesta. Minulle on tärkeää seurata aikaani ja tapahtumia/ilmiöitä.
      Hoitaja: Mitä lehtiä?
      Minä: Tiede lehti ja Geo
      Hoitaja: Ei ole kyllä hyväksi, että luet noin raskaita lehtiä!
      Minä: Miksi? Mitä suosittelet?
      Hoitaja: Seiska lehteä...

      Hoitaja: Milloin valmistuitkaan ammattiin?
      Minä: 1998
      Hoitaja: Saanko arvata.. sait varmasti päästötodistuksen rimaa hipoen?
      Minä: En kai.. minä sain kurssini toiseksi parhaimmat paperit, eli ihan kiitettävin arvosanoin valmistuin

      Tämä vuodatukseni kertokoon sitä karua kieltä mitä psykiatrinen "hoito" todellisuudessa on. Lääkkeitä ja ihmismielen lyttäämistä ja tallomista. Kaikki tuolla lähtee siitä, että on sairas. Sairas nyt ja aina. Mitään asioita ei voida käsitellä siltä pohjalta että yksilö voikin olla "terve" mutta toisinaan ajautuu yhteisöihin jotka toimivat kieroutuneesti / sairaasti ja saavatkin yksilön murtumaan.

      Onneksi olen nykyisin vapaa lääkkeistä, vapaa psykiatrisesta järjestelmästä. Tulen toimeen terveellä järjellä, olen elämäni paras asiantuntija. Saan itse päättää menenkö tänään sienimetsään vai lähdenkö pohjoiseen vaeltamaan. Saan tehdä sitä työtä mitä haluan, eikä minun tarvitse pitää mitään tiliä ajatuksistani ja tunteistani vieraalle henkilölle.

      En ole riippuvainen lääkkeistä, ja mihin ihmeeseen minä lääkkeitä tarvitsen jos tulen toimeen itseni ja ympäristön kanssa?

      Ruoka olkoon lääkkeeni

      • Zakeys

        Vähän off topic puolelle meni tuo sinun viestisi mutta kaikkea hyvää sinulle ja harmi että olet saanut noin huonoa kohtelua ja ettei lääkkeet sopineet sinulle.


      • Hippokrates....
        Zakeys kirjoitti:

        Vähän off topic puolelle meni tuo sinun viestisi mutta kaikkea hyvää sinulle ja harmi että olet saanut noin huonoa kohtelua ja ettei lääkkeet sopineet sinulle.

        No, menihän se hieman valituksen ja avautumisen puolelle =)

        Olen kuitenkin nähnyt tuon lääkinnällisen puolen ja siihen liittyvät ikävät seuraukset.

        Ravinteikkaalla ruualla ei nykyisin ole sijaa sairauksien ehkäisyssä saatikka hoidossa. Tämän päivän terveydenhuolto ei edes perustu missään määrin ennaltaehkäisyyn, mikä olisi mielestäni se järkevä malli.

        Joten ruoka olkoon lääkkeeni.


    • Nazguliini

      Taidat olla todella pahasti traumatisoitunut kun tarvitset lääkkeet jotka sekä stimuloivat, rauhoittavat, turruttavat, päihdyttävät ja nukuttavat. Varmaan pienemmät sivuvaikutukset olisi jos käyttäysit ihan vaan kovia huumeita esim. opiaatteja. Voi kuulostaa provolle mutta toi lääkemäärä on jo pelottavampi kuin yksittäinen huumausaine.

      • Zakeys

        Kyllähän mä aika traumamöykky olen ja huumausaineita ei saa laillisesti nii noilla mennään. Ymmärrän myös että ns normaali ihminen saattaa säikähtää tollasia lääkkeitä/määriä.


      • 10+6
        Zakeys kirjoitti:

        Kyllähän mä aika traumamöykky olen ja huumausaineita ei saa laillisesti nii noilla mennään. Ymmärrän myös että ns normaali ihminen saattaa säikähtää tollasia lääkkeitä/määriä.

        Et itse sitten ole normaali ihminen vai? Oletko muukalainen, miltä planeetalta, jos saa kysyä?

        Kiitos nimim. Hippokrates...., että jaoit kokemuksesi. Tarinasi on erittäin tavallinen psykiatrian alalta. Ongelma on "hoito" itse. Alkuperäinen ongelma on aina pientä siihen verrattuna mitä psykiatrisestä "hoidosta" seuraa. Onneksi sinä heräsit todellisuuteen lopulta. Monet eivät ole yhtä viisaita ja tarkkaavaisia.


    • Seergeei

      Joo olisi todella mielenkiintoinen tutkimus jos tutkittaisiin mikä olisi mahdollisimman tehokas ja vähähaittainen aine verrattuna tuommoiseen lääkekomboon. Tulokset saattaisivat yllättää. No mutta jos itselle sopii niin eihän siinä sitten ole mitään väärää. Olisi se silti vaan hieno maailma jossa lääkäri voisi määrätä mitä tahansa mikä potilaan elämää parhaiten auttaa ja saa sen kulkemaan mahdollisimman pienillä pitkäaikaisvaikutuksilla.

    • Eipä kummoset

      Paniikkihäiriöön 5mg escitalopram actavis ja 0,5mg rivatril.

      Nukkumiseen 5mg triptyl.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe