Neonin puhallin sylkee käpyjä ja muuta roskaa

Pazilla

Missähän mahtaa sijaita suodatin joka suodattaa sisään tulevaa ilmaa? Onko laisinkaan? Auto on Neon 1996....

8

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha märköpohja

      Hyvä kysymys. Sitä ei ole missään. Ei ainakaan vm. 2005 mallissa. LX, kaikki herkut.
      Veikaisin ihan, ettei vanhemasaakaan ole. Kysytty on ihan maahantuojalta.

      Joskus aina tähän keskusteluun voi palata. Ihan oikeesti jossain mallissa suodatin voi vaikka ollakin. Mutta ei siis tarvitse hätäillä kun sitä ei löydy mistään.

      Minulla oli aikaisemmin vm. 1996, mutta siinä ei ollut edes ilmastointiakaan, niin ettei joulahtunutkaan mieleen etsiä suodatinta. Se oli L-malli

      • 2004 LX

        Löytyy raitisilmasuodattimet (pyyhkijöiden alta ritilä irti, laitetaan ilmanottoreikiin) ainakin merkkivaraosamyyjiltä.


    • aitoa isolokoa

      No ainaki melko huono suodatin jos sieltä joku löytyy. Yleensä ne pitää vähintään pölyt pois kabiinista. Onko oravia käynyt laittamassa käpyjä talvivarastoon?

    • Kiitos vastauksista, taisin vähän liioitella käpyjen kanssa. Täytyypä tutkia jospa ritilän alta jotain löytyisi. Sanotaan että kokonaisia tammenlehtiä tulee läpi.

      • Märkäpohja

        Jos on aikaa niin saahan niitä ruuvailla. Kerroppa sitte mitä löytyi. En nyt väitä, etteikö mahdollisesti saattaisi ollakin. Siitä ritilän reiästä kun katselee niin ihan nyt ei uskoisi. Minulla on ollut noita Neoneita vuodestaa 2001 tammikuusta ja kyllä aina tullut uutta asiaa tietoon. Siis autoa ei voi kuvailla ainakaan tylsäksi. Siis nyt taas en tarkoita, että huono. Se vaatii vähän vihkiytymistä aiheeseen.

        Keväällä vedätän kovavahat pintaan niin kehtaa sitä katella. Ja kurtut on oiotto. Ainakin Helsingissä lommoa tulee vaikkei ite mihinkään törmäisi niin muut hakkaa ja kolhii kun viarasta sikaa. Parkkipaikoilla meinaan.


      • Kerttukirsikka1
        Märkäpohja kirjoitti:

        Jos on aikaa niin saahan niitä ruuvailla. Kerroppa sitte mitä löytyi. En nyt väitä, etteikö mahdollisesti saattaisi ollakin. Siitä ritilän reiästä kun katselee niin ihan nyt ei uskoisi. Minulla on ollut noita Neoneita vuodestaa 2001 tammikuusta ja kyllä aina tullut uutta asiaa tietoon. Siis autoa ei voi kuvailla ainakaan tylsäksi. Siis nyt taas en tarkoita, että huono. Se vaatii vähän vihkiytymistä aiheeseen.

        Keväällä vedätän kovavahat pintaan niin kehtaa sitä katella. Ja kurtut on oiotto. Ainakin Helsingissä lommoa tulee vaikkei ite mihinkään törmäisi niin muut hakkaa ja kolhii kun viarasta sikaa. Parkkipaikoilla meinaan.

        Hei kun sinulla kokemusta noista Neoneista, minulla vuoden 2000 neon ja laitoin valmista vihreetä jäähdytinnestettä paisuntasäiliöön...onko oikein?
        T.Huelestunut nainen, auto ollut vasta vuoden ja huomasin et säiliö vajaa


      • automaattimies
        Kerttukirsikka1 kirjoitti:

        Hei kun sinulla kokemusta noista Neoneista, minulla vuoden 2000 neon ja laitoin valmista vihreetä jäähdytinnestettä paisuntasäiliöön...onko oikein?
        T.Huelestunut nainen, auto ollut vasta vuoden ja huomasin et säiliö vajaa

        Mikään ei kiellä käyttämästä perus vihreää nestettä. Kunhan sitä ei sekoita keskenään punaisen nesteen kanssa.

        Ja mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen niin raitisilmasuodatinta tuossa ei ole ellei erikseen sellaista virittele sinne ritilän alle. Minulle riitti kun irrotin ritilän ja imurilla pois mikä lähtee.


      • märkäpohja
        Kerttukirsikka1 kirjoitti:

        Hei kun sinulla kokemusta noista Neoneista, minulla vuoden 2000 neon ja laitoin valmista vihreetä jäähdytinnestettä paisuntasäiliöön...onko oikein?
        T.Huelestunut nainen, auto ollut vasta vuoden ja huomasin et säiliö vajaa

        Vihree on oikea väri. Itse olen käyttänyt Shell-huoltomolta ostettua vihreetä Shell:in pullossa. Muutkin vihreet käy. Viimeksi kun sylkäs syyläri remonttin vaiheilla kaikki pihalle, niin vihreetä sanoivat laittaneensa. Vihreetä oli se alkuperäinen Chrysler-nestekin. Siinä pullon kyljessä on lanttausohje suomeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe