Pelko lopullisesta menetyksestä

rakashtunut

Mun piti jo olla tänne kirjoittamatta. Nyt kuitenkin palasin tänne. Tällä kertaa mahdollisia apuja muilta palstalaisilta kysymään.

Huoon suhteen aikana ihastuin toiseen mieheen. Estelin tunteitani, koska olin varattu. Lopulta uskalsin ottaa siitä miehestä eron. Jäljelle jäivät minä ja lapset. Ajattelin, että nyt varmaan ihastumiseni tuohon toiseen mieheen, olkoon hän vaikka Herra V, laantuu. Eipä laantunut, päinvastoin, voimistuivat.

Sain Herra V:lta pientä vihiä tunteiden molemminpuolisuudesta. Rohkaistuin ja otin yhteyttä. Herra V vaikutti samantien kiinnostuneelta. Yhteydenpito jatkui ja päätyi treffeiksi ja toisiksi. Jatkui suorastaan tapailuna. Mukana oli myös rakastelua (kyllä, minulle se oli rakastelua).

Jossain vaiheessa Herra V varoitteli, ettei osaa seurustella. Itsekään en ollut vielä valmis vakavaan seurusteluun. Tapailu jatkui. Ihastuin tai mahdollisesti vähän jo rakastuin Herra V:n.

Ylättäen Herra V otti etäisyyttä. Kysyin syytä ja kävi ilmi, että hän oli sitä mieltä että olisi parempi lopettaa tapailu. Jäin kuin nalli kalliolle. En ymmärtänyt mitään, enkä ymmärrä vieläkään. Haluan ymmärtää. Haluan tietää. Mitä tapahtui. Näemme toisiamme säännöllisesti hommien merkeissä, mutta aluksi minua vain nolostutti mennä hänen juttusilleen enää ja nyt ujostuttaa.

Haluaisin mennä juttusille, mutta samalla en halua ahdistella/häiritä häntä. En halua hänen ajattelevan, että vainoan häntä. Todellisuudessa kaipaan häntä aivan mielettömän paljon.Keskustelujamme, hänen läheisyyttään...kaikkea hänessä.Hän vain sopi minulle niin hyvin.

Minua raastaa kuilu välillämme... haluaisin edes kaverina jutella hänen kanssaan. Mietin mitä hänelle kuuluu. Mutta en tiedä miten uskaltaisin lähestyä? En tiedä mitä hän ajattelee minusta. En tiedä pilaisinko kaiken jos nyt ottaisin tämän hiljaiselon jälkeen häneen yhteyttä. Kysymällä edes kuulumisia. Olisiko sekin syytä tehdä irl vai viestillä..?

Haluaisin myös selvennystä. Olinko hänelle koko ajan vain yksi valloitus lisää, vai oliko välillämme todella jotain..

20

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaankin näin

      Sä olit sille vain yksi nainen muiden joukossa. Se on mennyt eteenpäin ja seuraavaan kohteeseen.

    • Kauanko

      aikaa tapailitte? Jos satunnaisesti tapailitte ja seksin merkeissä, niin luulen että sinussa oli ehkä jotain mikä sai perääntymään tiedä sitten. Toinen vaihtoehto on, että jos olette töiden kautta tekemisissä, voi olla että olet sulkana hatussa vain, ehkä olit helppo tapaus hellyydenkipeänä ja huonon suhteen jälkeen?

      • rakashtunut

        Kolmisen kuukautta tapailimme. Olemme tienneet toisemme jo paljon kauemmin. Vielä kun olin edellisessä suhteessa tämä mies alkoi ottaa varovaisesti kontaktia minuun, vaikka eri porukoissa lähinnä olimme/olemme. Kuitenkaan hän ei koskaan lähestynyt minua, vaikka muihin hyvänpäiväntuttuihin nähden hän poikkeuksellisen paljon yritti kontaktia edes tervehdyksien merkeissä ottaa. Tätä siis kesti noin pari vuotta, kunnes lopulta erosin. Tämän jälkeen tuntui, että tämä mies alkoi yhä vain enemmän ottaa kontaktia. Hän se minut treffeille ensin pyysikin.

        Hän yritti pariin kertaan kutsua minua "yksille" ollessaan kavereidensa kanssa ulkona. Mutta minusta riippumattomista syistä en päässyt, mikä erityisesti näin jälkeenpäin harmittaa aivan suunnattomasti.

        Tapaillessamme teimme mm. ruokaa, juttelimme, kävimme keskustassa ja rakastelimme. Näimme yleensä 1-2 kertaa viikossa, parina viikkona emme lainkaan. Itse mietinkin, että voisiko olla mahdollista, että hän mahdollisesti oli kiinnostunut, mutta lapsieni olemassaolo alkoi ahdistaa (hän ei lapsiani nähnyt kertaakaan) ja sai hänet perääntymään? Jos se oli syy, voisiko minulla silti olla mahdollisuuksia vielä?


    • Älähaikailevarattua

      Niin tai hän oli varattu. Tekstisi todella sekava mutta keskity nyt lapsiisi,älä ajattele nyt itseäsi. Ehdit vielä löytää kumppanin jonka kanssa jakaa arkea! Mitä hommia jos tarkoitat teidän kahden kanssakäymistä niin suurennella syyllä keskityt lapsiisi!

      • rakashtunut

        Hän ei ole varattu.

        Keskityn kyllä lapsiini, älä siitä murehdi.

        En kaipaa miestä, suorastaan pelkään parisuhdetta. Edellisessä kärsin väkivallasta, henkisestä ja fyysisestä. En halua parisuhdetta parisuhteen takia.

        Tässä miehessä oli vain sitä jotain. En oikeasti ole helppo ihastumaan. Minun on vaikea mennä satunnaisen henkilön kanssa sänkyyn. Joskus nuorempana "kokeilin" yhden yön juttuja, ja niistä tuli lähinnä etova olo.

        En edes haluaisi juosta tämänkään miehen kanssa parisuhteeseen. Haluaisin vain hänet elämääni. Edes ystävänä. Haluaisin voida jutella hänen kanssaan. Olla lähellä. Hänen lähellään oli niin hyvä olla. Helpottunut olla.


    • 16+8 M

      olit vain valloitus tai välipala, ihan miten vaan haluat sen kuulla.
      Tai varattu.

    • SÄÄLI lapsia

      ihmeellisimmillä tavoilla tai tekosyitä keksimällä yhteyttä haluat pitää muka kuulumisia tahdot tietää todellisuudessa olet läheisriippuvainen

      • rakashtunut

        En ole läheisriippuvainen. Ja lapseni voivat erittäin hyvin kanssani. En ymmärrä miksi heidät tarvii tähän nyt vetää.

        En halua miestä miehen takia. Olen mielummin yksin kuin tunteettomassa suhteessa. Pärjään varsin hyvin itsekseni. En ihastu helposti ja tiedän, että jos tämä jää nyt tähän, tulen jatkamaan matkaa yksin, eikä se minua sinänsä haittaa.

        En ihan ymmärtänyt, miksi olisin läheisriippuvainen, jos kaipaan tätä miestä?


    • Joillekkin se

      ruoho vaan on vihreämpää siellä aidan toisella puolella.

    • Laastaria?

      Laastaria äkkiä tai muuten alkaa vuotaa...nykynaiset ja salkkarit

      • rakashtunut

        Laastaria mihin? En vuoda. Exääni varten en tarvitse laastaria. Herra V:tä varten en sellaista hanki.

        Ai niin. Unohdin, että tänne kun kirjoittaa saa vain p.askaa niskaansa ja turha odottaa vastauksia kysymyksiin.. hmmh jos voisin poistaisin koko aloituksen..höh


      • huh huh
        rakashtunut kirjoitti:

        Laastaria mihin? En vuoda. Exääni varten en tarvitse laastaria. Herra V:tä varten en sellaista hanki.

        Ai niin. Unohdin, että tänne kun kirjoittaa saa vain p.askaa niskaansa ja turha odottaa vastauksia kysymyksiin.. hmmh jos voisin poistaisin koko aloituksen..höh

        Totuus voi satuttaa, mutta lapset elää sitä sinun unelmaasi.


      • Mietittävää

        Tällä palstalla on hyvin erikoisen oloisia ihmisiä. Tämä ketju on tullut täyteen negatiivisia katkeran kuuloisia viestejä.

        Kuka terve kirjoittaa tällaisia tekstejä? Ihan kuin jotain miestä ottaa päähän, kun naiset ovat olleet parisuhteessa, mutta itselle ei löydy ketään.

        Ei tuosta aloittajan kirjoituksesta tullut ollenkaan mieleen laastarisuhde.

        Mielestäni syitä eroon voi yrittää analysoida. Onko mies ylipäätään ollut parisuhteissa, onko sitoutumiskammoinen, miten edellinen suhde päättyi? Onko miehellä jo ikää ja omien tapojensa vanki? Onko hän hyvin nirso naisten suhteen? Onko häntä loukattu aikaisemmissa suhteissa, eikä usko enää parisuhteeseen? Onko miehellä heikko itsetunto ja oletko itse liian vahva miehelle? Se, että hän sanoi, että ei osaa seurustella taisi tarkoittaa, että hän ei halua seurustella.

        En usko, että tulet saamaan mieheltä mitään vastausta. Tällainen ihminen ei välttämättä opi ennenkuin joku toinen tekee hänelle samoin ja ymmärtää, miten raukkamaista se on. Eikä välttämättä opi silloinkaan. Parisuhteen pelisäännöt pitää tehdä molemmille selväksi heti alussa. Jos seikkaillaan, niin silloin seikkaillaan ja jos seurustellaan vakavasti, niin silloin ei seikkailla. Ei kannata päästää suhdetta epämääräiseen tilaan. Ihminen, joka rakastaa sinua aidosti, tietää, että hän haluaa parisuhteen kanssasi ja sanoo, että haluaa yrittää, vaikka tunnustaisi, että ei osaa kaikkea.


      • lohduttaudu sillä
        rakashtunut kirjoitti:

        Laastaria mihin? En vuoda. Exääni varten en tarvitse laastaria. Herra V:tä varten en sellaista hanki.

        Ai niin. Unohdin, että tänne kun kirjoittaa saa vain p.askaa niskaansa ja turha odottaa vastauksia kysymyksiin.. hmmh jos voisin poistaisin koko aloituksen..höh

        Voihan olla että lapset ovat nimenomaan se seikka joka rajasi tämän henkilön pois, joten tarkenna miessihtiäsi kun seuraavaa etsit. Lapsista on hyvä mainita heti, se rajaa pois ei-perhekeskeiset miehet tai itsekkäät miehet tai mukavuudenhaluiset ikisinkut ym. Ei eron jälkeen kannata lähteä ensimäisen häntäheikin perään, rakastuneena saatat tehdä isoja virheitä ja perheesi asiat ja muutkin menevät päin puuta. Tästä pitäisi säätää suoranaisesti laki, sillä ikävä kyllä on paljon huijareita jotka tekevät juuri eronneen rakastuneen kustannuksella paljon huonoa lapsille ja tälle hurahtaneelle, eron jälkeen on maailmaa hyvä katsella heti ihan hiljakseen. Etkö pysty hyväksymään tunteitasi tähän ihmiseen jota et saanut /et ainakaan nyt ja keskittyä uuden elämän rakentamiseen siten että lapset laitat etusijalle etkä jotain kakslahkeista otusta?Suosittelen kaikille eronneille hetkeä yksin.


      • elämän makuista
        lohduttaudu sillä kirjoitti:

        Voihan olla että lapset ovat nimenomaan se seikka joka rajasi tämän henkilön pois, joten tarkenna miessihtiäsi kun seuraavaa etsit. Lapsista on hyvä mainita heti, se rajaa pois ei-perhekeskeiset miehet tai itsekkäät miehet tai mukavuudenhaluiset ikisinkut ym. Ei eron jälkeen kannata lähteä ensimäisen häntäheikin perään, rakastuneena saatat tehdä isoja virheitä ja perheesi asiat ja muutkin menevät päin puuta. Tästä pitäisi säätää suoranaisesti laki, sillä ikävä kyllä on paljon huijareita jotka tekevät juuri eronneen rakastuneen kustannuksella paljon huonoa lapsille ja tälle hurahtaneelle, eron jälkeen on maailmaa hyvä katsella heti ihan hiljakseen. Etkö pysty hyväksymään tunteitasi tähän ihmiseen jota et saanut /et ainakaan nyt ja keskittyä uuden elämän rakentamiseen siten että lapset laitat etusijalle etkä jotain kakslahkeista otusta?Suosittelen kaikille eronneille hetkeä yksin.

        Paljon hyvää kirjoituksessasi lohduttaudu sillä, mutta ihmisen ei mielestäni kannata laittaa mitään määräaikoja siihen koska voi eron jälkeen alkaa seurustelemaan. Jos se oikea osuu kohdalle melko pian se voi olla ok ja joskus aikaa voi mennä pidempään. Ei tuollaisia aikoja voi etukäteen päättää ja moni saattaa eroaan käsitellä huomattavasti jo suhteensa aikana. Mitä tulee miehiin ja heidän suhatutumisestaan lapsiin, niin itse olen ainakin positiivisesti yllättynyt. Vaikka itse en ole varattuna ollessa etsinyt mitään niin minuun on yhteyttä ottaneet miehet, jotka ovat tienneet lapsistani ja ovat kunnon suhteesta olleet kiinnostuneet. Ja onhan tuolla ulkomaailmassa paljonkin myös eronneita isiä, jotka nykypäivänä yhteishuoltajuuden myötä myös lastensa hoitoon osallistuvat ja kyllä heistä montaa kiinnostaa myös nainen jolla voi olla jo lapsia. Eiköhän se ole se rakkaus ja uskallus, jotka näissä asioissa ovat tärkeimpiä, moni kuitenkin kaipaa parisuhdettakin ja tyytyväinen äiti tai isä on lapsellekin tutkitusti paras. Niin ja eihän seurustelukumppania nyt heti seurustelun alkuvaiheessa kannata lapsille esitellä.


    • mitähän sitä sanois

      Hienosti kirjoitit mietittävää. Ihmissuhteet on aina hieman kimurantteja. Ihmisillä on takana erilaiset taustat, erilaiset pettymykset ja ylipäätään erilainen eletty elämä. Mutta itse uskon, että jos kaksi ihmistä toisensa löytää ja tosissaan haluavat yhteen päätyä niin kummankin täytyy suhteen eteen jotain tehdä. Ei se homma niinkään toimi, että toinen olisi koko ajan aloitteellinen ja suhteen eteen toimisi. Monet suhteet kaatuvat tähän. Mitä se on sitten, jos sitä jo alkumetreillä. Tarvitaan sitä tahtoa ja halua ja kummankin puolista. Eikä vastuuta asioista voi jättää vain toiselle osapuolelle, kun se on vaikka rohkeampi tai itse on vaikka ujompi tai sitä tai tätä, aina löytyy joku syy. Kyse on loppujen lopuksi siitä mitä haluaa. Eikä kukaan aluksi tiedä miten suhde etenee ja mihin se johtaa. Ap:n tapauksessa toisen osapuolen etäisyyden otto voi johtua sitoutumiskammosta, mutta kannatisiko yrittää jotenkin jutella.

    • mies sanoi jo EI

      Ööh, sinulle tuli ehkä iso pettymys edellisessä suhteessasi ja täten tarvitsit noita suuria tunteita tätä uutta kohtaan. Vaikka sinulle on sanottu EI edelleen kuvittelet ja ripustaudut haaveisiin tätä miestä kohtaan, varsin luonnollista mutta toivotonta.

    • tsempiikuitenkin

      Mä toivon sulle aloittaja viisautta ja voimia, sulla on paljon mietittävää ja tunteet vie. Täällä moni asettuu tuomarin valtaan. Vaikea sanoa miksi hän perääntyi, moni ei varmaan halua sitoutua lastesi vuoksi, koska sen jälkeen kun on ottanut myös heidät elämäänsä on vaikeampi noin vain katkaista suhde.

      Anna hänen tehdä omat päätökset ja jos hän jätti sanomatta syytä, niin älä jää sitäkään kovin kauaksi aikaa miettimään. Varman aikuisena ihmisenä voit sanoa hänelle että se sua vaivaa ja haluaisit vain keskustella.

    • SiirryEteenpäin

      Kyllä mä sanoisin näin että häntä kiinnosti sinussa helppo ja hyvä seura miinus lapset.

      Ei kannata haikailla perään koska sinun mielestäsi hän sopii sinulle hyvin, mutta tästä päätellen sinä et sovi hänelle hänen mielestään.

      Minä veikkaan että tällä hetkellä koska itsekkin sanoit jääneesi kuin "nalli kalliolle" niin ehkä kaipaat jotain lohduttajaa ja tämä mies sattui sinusta tuntumaan hyvältä?

      En usko että teillä voisi olla yhteistä tulevaisuutta koska häntä ei selkeästi kiinnosta tutustua sinuun ja lapsiisi enempää.

      "Tapaillessamme teimme mm. ruokaa, juttelimme, kävimme keskustassa ja rakastelimme. Näimme yleensä 1-2 kertaa viikossa, parina viikkona emme lainkaan."

      Kuutostaa aika normaalilta nykyajan helpolta seksisuhteela jossa on helppo ja hyvä olla sen aikaa kuin sitä kestää.
      Tuo että näitte niin harvoin kertoo että ei teillä ollut tuossa sen enempää meneillään ja miestä vain ei kiinnostanut enempää.

      "Itse mietinkin, että voisiko olla mahdollista, että hän mahdollisesti oli kiinnostunut, mutta lapsieni olemassaolo alkoi ahdistaa (hän ei lapsiani nähnyt kertaakaan) ja sai hänet perääntymään? Jos se oli syy, voisiko minulla silti olla mahdollisuuksia vielä?"

      En näe teillä kyllä hirvittävästi mahdollisuuksia.
      Jos nyt päädyt jossain vaiheessa tapailemaan jotain uutta miestä ja haluat hänet pitemääksi aikaa elämääsi niin silloin kannattaa vähitellen tutustuttaa häntä elämäänsä.

    • Tietenkin.niin

      Todellisuudessa, et sitä täällä kysele. Otat yhteyttä häneen ja rohkeasti kysyt kuulumisia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe