irtisanottu ennen työn alkamista

miks joku tekee näin!?!?

Valmistuin ammattiin kiitettävin arvosanoin kuukausi sitten. Hain kovasti alani töitä ja löysinkin yhden paikan. Eräs mies toiselta paikkakunnalta omistaa kahvilaravintolan ja pyysi haastatteluun. Pitkän keskustelun jälkeen hän lupasi minulle työpaikan. Aloin heti etsiä asuntoa kyseiseltä paikkakunnalta. Tämä mies halusi palkkatukea kelalta ensimmäiseksi kuukaudeksi. Puhuin tästä työkkärissä ja palkkatuki myöbnettiin. Tämän jälkeen mies sanoi että haluaakin palkkatuen pidemmäksi aikaa. Tämäkin myönnettiin. Sain asunnon tältä paikkakunnalta 2 viikkoa sitten. Vielä viikko sitten (kuten monta kertaa aiemminkin) soitin tulevalle pomolleni ja kysyin, onko minulle todella työpaikka odottamassa, olen saanut asunnon ja kerroin muuttopäivän. "Kyllä kyllä, täällä on sulle kokopäivätyö, niinkuin on sovittu". Muuttoon on nyt kaksi päivää. Tänään soitin vielä "pomolleni" että tulen kirjoittamaan kelan paperit alle heti muuttopäivänä. Mutta NYT hän ilmoitti ettei olekkaan minulle töitä
6 viikkoa vakuutteli että aloitan marraskuun alussa työt. ja nyt kahta päivää enne muuttoa peruu! Paperista sopimusta ei tehty JOO! Kun odoteltiin työkkärin ja kelan palkkatukipäätöspapereita. Mieskin sanoi itsensä irti työpaikastaan muuton takia. Nyt ollaan molemmat työttömänä (toivottavasti ei kauaa) ja apuahan ei vuokriin saa ainakaan 3kk:een, kun mies on saanu palkkaa vielä viikko sitten. Kyllä vituttaa. Ja kaikki haukkujat ja muut avautujat; todellakin tartuin epätoivoisena tähän työtarjoukseen, luotin kaikkiin toistuviin lupauksiin. oman alan töitä kun olen etsinyt 3kk ilman tulosta. Ei näköjään auta kiitettävät todistuksetkaan. Niin paljon sieppaa nyt. Mitä hittoo uudella paikkakunnalla nyt tehdään? No.... luulen että töitä on kuitenkin helpompi saada päijät-hämeestä kuin savosta. HOPE SO! T. Hirveää avautuminen pettyneeltä ihmiseltä.

6

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fbehhth

      "Työsopimus voidaan tehdä suullisesti, kirjallisesti tai sähköisesti."

      Lähde: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010055

      Luulisi, että asiaa tukee myös tuon "erään miehen" saamat myönteiset palkkatukipäätökset, koska niissä varmaan lukee, kuka tuo palkkatuettu työntekijä on.

      Älä anna periksi, vaan hae yleistä oikeusapua ja vaadi korvauksia ainakin muuttokustannuksista ja miehesi ansionmenetyksistä.

    • mimmi

      minä menisin sinne työkkäriin ja kertoisin asian niinkuin se on tapahtunut . ilmoitaisin työnantajasta kai sinulla on siitä jotain tietoja . ja jos olet viellä opiskelija jäsen oman alasi liitossa niin sinne yhteys . Ilmoita tää kuppari työnantaja

    • ikuiset traumat jäi

      Otan osaa.

      Oletko varma, ettei työnantaja ole huijannut palkkatukirahoja itselleen Kelasta, vaikka ei ole sinua palkannutkaan?

      Itsellä oli aikoinaan kaksi työpaikkaa. Otin uuden asunnon naapurikunnasta, josta oli lyhyemmät matkat töihinkin. Kun irtisanoin toisen työn, tuli potkut toisestakin työstä. Että näin.

    • kiitettävää tyhmyytt

      Miksei aloittaja joka on valmistunut kiitettävin arvosanoin älynnyt tallentaa keskustelujaan työpaikasta. Olisi jonkilaista todistetta vaikkei sillä ehken tilannetta muuksi muuteta...

    • Laura.

      Lue meilisi ja unohda koska minäkin olen melkein unohtanut.
      Toipunut joten anna olla.

      • Laura.

        Mikä noissa äijissä on niin omituista että pitää uhota?
        Vaikka onkin veli ja onhan se kivaa jos autetaan mutta anna olla.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe