Yliopiston opinnoista

Kysyjä96

Moi, olen ensi keväänä valmistuva abi ja olen tässä miettinyt jatkoa opinnoilleni. Biologian ja maantiedon numerot ovat olleet 9-10 ja olenkin miettinyt erityisesti biologian opiskelua ylopistossa. Millaista yliopisto-opiskelu on verrattuna lukioon? Onko esitelmiän paljon, maillaisia ja kuinka suurelle yleisölle? Itse olen aina inhonnut esiintymistä mutta olen saanut ne pidettyä, tosin en mielestäni ns. luontevasti vaan lukenut kaiken nopeasti paperista täristen. Kuinka haastavaksi olette kokeneet ylioisto-opinnot? Olen myös miettinyt AMK mutta en oikeen tiedä mitä alaa, minua kiinnostaa paljon biologia/lääketiede/tiede. Jotkut näistä aloista tyrmäsi se etten ole kemiaa opiskellut kuin yhden pakollisen lukiossa. Opo on meille myös puhunut amikseen menosta jossei ole varma alasta muttei oikein lukion jälkeen innostaisi enää sinne mennä.

3

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppoa kuin

      Kyllä yliopistossa pidetään jonkin verran esitelmiä, yleensä kuitenkin hyvin pienelle joukolle, noin 10 henkeä voi olla. Ylivoimaista ongelmaa en tiedä näistä kenellekään tulleen.

      Opiskelunsa voi suunnitella aika lailla mielensä mukaan. Tietyssä mielessä opiskelu on helpompaa kuin lukiossa, kun saa itse valita alansa. Paitsi ruotsi on pakollinen kaikille, ja siinä joillakin nykyään on kovin paikka.

    • Blbosk

      Joudut esiintymään ja aika paljon. Biologia ei työllistä nykyään. En suosittele.

      • wugsi

        Tämä on valitettavan totta. Itseänikin olisi saattanut tuo bilsa kiinnostaa mutta en sitten ees ruennu miettii sen pidemmälle.

        Mutta toisaalta kyllä sieltä aina joku töitäkin saa. Sanoisin, että mene vaan jos tunnet intohimoista paloa nimenomaan biologiaa kohtaan. Jos taas se on sillein että "no kai se vois olla ihan jees enkä muutakaan keksi" niin sitten jättäisin väliin

        lääkis on hyvä jos vaan pääset sisään. Jos et pärjää matikassa/fysiikassa tai oot huono pänttäämään niin voi olla aika vaikeaa

        yliopistossa opiskelusta: hirveen itsenäistä, ja pitää ite pitää huoli että tietää mitä pitää tehä ja milloin (tulipas römpsä lause :D). oma-aloitteisuus on ensisijaista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe