15v ja 23v?

Argh15v

Moi! Oon 15v tyttö (helmikuus 16). Mä oon ysillä ja tetissä yhessä kahvilassa. Siinä kahvilassa on kokkina 23v jätkä, joka on maailman sulosin ja mukavin jätkä. Se ei vaikuta mua 7,5 vuotta vanhemmalta ensinnäkää. Mä oon ollu nyt puoltoista viikkoo sen apuna keittiössä ja ihastunu täysin. Se on komee, kuuntelee samaa musaa ku mä, tykkää samoista asioista ku mä ja meil on samanlainen huumorintaju. Seki tykkää luultavasti musta, ku se voivotteli tänää sitä, etten oo täysi-ikäinen. Se myös punastu kun yks toinen kokki tokas, että tää mun ihastuskokki tykkää musta, eikä anna siks muitten autella sitä. Perjantaina (31.10) on mun viimenen päivä siellä, enkä tiiä mitä pitäis tehä.. Oon jättäny monta ihastusta taakse ja itkeny niitten perään viikko tolkulla, ja nyt en haluu tehä sitä virhettä. Uskallanko halata sitä perjantaina ja sanoo ''kirjottele'' tai jotai vastaavaa? Oonko liian nuori ees ajattelee, et voitais olla jollai taval yhes? (Seksi on kiellettyy viel pari kk) Oon ennenki ihastunu yli 20-vuotiaisiin miehiin eikä teinit oikeestaan kiinnosta enää..

13

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juridi98

      Seksihän ei ole kiellettyä alle 16-vuotiailta. Alle 16-vuotias saa harrastaa seksiä vapaaehtoisesti, toisen samalla kehitysasteella fyysisesti ja henkisesti olevan kanssa.

      Siinä oli juridinen osuus...

      Ja totta kai sä voit halata :) ja sanoa et nähään viel joskus. Kun en nyt sua tunne tarkemmin, niin mä en ota kantaa voisko tollanen suhde toimia. Useimmilla tuskin :( mutta jos susta tuntuu että olis ok juttu, niin mikä ettei :) Tosin saattaa vanhemmat kattoa vähän oudosti, mut omapa on suhtees (:

      • Argh15v

        Seksi on kiellettyä täysi-ikäisen ja alle 16-vuotiaan välillä.
        Mun porukat on kyl huomannu et tykkään siit kokist ja kyl luulen et se vois toimii, vaikken pystyiskää maistelee oluita sen kanssa.. Toi halaus jännittää aivan sairaasti..


      • jussi20
        Argh15v kirjoitti:

        Seksi on kiellettyä täysi-ikäisen ja alle 16-vuotiaan välillä.
        Mun porukat on kyl huomannu et tykkään siit kokist ja kyl luulen et se vois toimii, vaikken pystyiskää maistelee oluita sen kanssa.. Toi halaus jännittää aivan sairaasti..

        Itseasiassa suojaikä on 16 eli jos vaikka 15v ja 17v harrastaa seksiä, niin tietyissä tapauksissa siitä tulee seurauksia sille vanhemmalle osapuolelle. Mutta suoraan sanottuna jos halaaminenkin jännittää, niin oot liian nuori sille.

        23-vuotias on kokenut aika paljon ja pystyy halailemaan ketä vaan. Tämä jätkä todennäköisesti ettii parisuhdetta, jossa saa seksiä ja todennäköisesti vaatii tytöltä kypsyyttä. Ihan kaveritasolla voitte vaikuttaa saman tasoisilta, mutta todennäkösesti tää jätkä on paljo sua eellä.


      • Argh15v
        jussi20 kirjoitti:

        Itseasiassa suojaikä on 16 eli jos vaikka 15v ja 17v harrastaa seksiä, niin tietyissä tapauksissa siitä tulee seurauksia sille vanhemmalle osapuolelle. Mutta suoraan sanottuna jos halaaminenkin jännittää, niin oot liian nuori sille.

        23-vuotias on kokenut aika paljon ja pystyy halailemaan ketä vaan. Tämä jätkä todennäköisesti ettii parisuhdetta, jossa saa seksiä ja todennäköisesti vaatii tytöltä kypsyyttä. Ihan kaveritasolla voitte vaikuttaa saman tasoisilta, mutta todennäkösesti tää jätkä on paljo sua eellä.

        Tähä mun on pakko sanoo, että hali jännitti koska olin nii ihastunu ja oon edelleen, ei siks etten ois halaillu ihmisiä. Halasin sitä perjantaina (jipii). Mä en oo neitsyt jos sitä hait tos takaa. Mua on sanottu kypsemmäks ku 15v:ks ja se kokki ite sano, etten vaikuta nii nuorelta. Nään sen huomenna ku unohin yhen jutun sen keittiöön.


    • 3+14

      Jos kerran tunne on molemminpuolinen, niin en usko että halista ja viestittelystä mitään haittaa on. Nuorena (kun ei olla vielä täysi-ikäisiäkään) ikäero voi tuntua ahdistavalta ja kaikin puolin erottavalta asialta, mitä se ehkä onkin siinä mielessä, että ihmisen biologinen kehitys ei ole silloin(kaan) vielä täysin valmis.

      Ajattele kuitenkin siltä kantilta, että tuntuuko ikäero enää siinä kohtaa niin vakavalta asialta, kun itse olet esim. 26.v ja herra olisi 33-34.v? Tuossa kohtaa 7,5 vuoden ikäero on enää turha pikku yksityiskohta, joka ei kiinnosta ketään. :D

      Toki, tällä hetkellä olet ihastunut kyseiseen kundiin, ja varmasti toivoisit että tunteet olisivat ennemmin rakkaus kuin ystävyystasolla, mutta itse olen sitä mieltä, että jos vain molemmat jaksatte pitää suhdettanne edes ystävyystasolla yllä sen 3-5 vuotta, niin olet tulevaisuudessa saanut vähintään
      1) todella hyvän ystävän (ne tuntuvat olemaan nykyään vähissä)
      2) ken tietää mitä tulevaisuus tuo, ehkä vielä jonakin päivänä voisitte kokeillakin yhdessä oloa?

      Go for it girl! Ei sulla oo mitään menetettävää, kunhan pidät järjen päässä ja vaihtoehdot avoimina. :)

      • fdsfdfs

        "Ajattele kuitenkin siltä kantilta, että tuntuuko ikäero enää siinä kohtaa niin vakavalta asialta, kun itse olet esim. 26.v ja herra olisi 33-34.v? Tuossa kohtaa 7,5 vuoden ikäero on enää turha pikku yksityiskohta, joka ei kiinnosta ketään. :D"

        Ei niin, mutta miten tämä auttaa sitä tällä hetkellä 16-vuotiasta? "Odota kymmenen vuotta ja palaa sitten asiaan"?

        Selvähän se, että 7v ikäero ei ketään kiinnosta vanhemmalla iällä, useimmiten 26 ja 33-vuotias ovat kuitenkin enempi tai vähempi samankaltaisessa elämäntilanteessa, mahdollinen työ ja harrastus, laskut maksettavana jne. 16v ja 23v ovat tässä mielessä usein hyvin kaukana toisistaan, siinä missä toinen tekee "aikuisten juttuja", niin toinen kyyhöttää lukiossa/amiksessa, asuu vanhempien luona, eikä tällä ole paljoakaan vastuuta tai velvotteita.


    • Vieteriukko.

      No et todellakaan voi edetä tuossa tilanteessa. Olet liian nuori.

      Ja, jos tuo jätkä suunnittelee jotian se pitää hirttää munistaan ja kuohita!

      • Argh15v

        Se jätkä ei itseasiassa oo suunnitellu tai ainakaa sanonu/näyttäny mitää siihe suuntaankaa. Muutenki toi munista hirttäminen on aika raju toimenpide jos mä ite haluun koko sydämestäni olla sen kanssa.


    • tyttsy

      Ai muillakin sama ongelma itekin ihastunu 23-vuotiaasee :D luulin olevani ainoo minun ikäluokasta :D

    • Höh.

      Mä oon 22v poika ja en tosiaan oo vielä kokenu yhtään mitään. Halaaminenkin tuntuu etäseltä asialta. Monet 14-15vuotiaat on paljon mua edellä noissa asioissa.

    • janneeee

      kerro ihmeessä, jälkeenpäin harmittaa

    • VÄÄÄÄRIN

      VÄÄRIN VÄÄRIN VÄÄRIN !!!

      RAKKAUS EI KATO IKÄÄ LAUSE ON KUSETUSTA !!!

      VÄÄRIN VÄÄRIN VÄÄRIN !!!

      • Argh15v

        Rakkaus ei näköjään kato ikää ku ihastun liian vanhaan, mutta sen eteen ei oo pakko tehdä mitään. Rakkaus on tunne eikä tunteille voi oikein mitään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe