Naapurit käy kerran kuussa etelän lämmössä

Eemeli Hyrkäs

Mie lähen aina kesällä vaimon kanssa Lappiin jaNorjaan, mutta etelän matkat on jääneet. Onko se pakko lähteä Lanzaroten turistihälyyn?

28

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkki66

      Pohjoisen rauha ja raikkaat ilmat on ihanat asiat. :)

    • .-,mn-

      Olette sopineet riitanne?

    • €--

      Samma juttu pohjoinen kutsui, kerran laskin paljonko olen aikaani viettänyt lapin reissuilla yhteensä, liki vuoden aika monta reissua, etelässä muutama kerta.

    • hytinä

      Eihän sinne etelään pakko ole lähteä, Suomi on vaan niin kallis turistimaa ettei paljon ole varaa enää siellä matkustella. Halpalennoilla pääsee niin edullisesti etelään ja netistä kun tilaa hotellin, niin pystyy tekemään 4-5 reissua etelään samalla hinnalla kuin yhden reissun Lappiin.
      Pikkuisenhan se riippuu myös omasta elämäntilanteesta haluaako olla ihmisjoukossa vaiko hiljaisuudessa.

      • €--

        Lappiin voi mennä erittäin halvalla, kun ei mene turisti paikkoihin.


    • hihihii

      HAHAHAA...Lnazarotellako turisti rysä ,,,hahanaa

    • sinne haluisin mennä

      just tänään mietin että lähden yksin kanarialle puoleksivuodeksi,
      täällä on niin mustaa ja synkää ja kylmää ja sateista,
      sitä vaan mietin mistä rahat käärin,
      ottasinko asuntoa vastaan lainaa, vai voitaisinko lotosta,
      siinä onnnniiiki miettimistä,
      hyvät neuvot tarpeen,,,,, onko niitä teillä ?????

    • En kadehdi

      On varma melanooma tulossa jos kerran kuussa käyvät etelässä. Shokkihoitoa iholle kun välillä täällä pimeydessä ja vaatteet päällä, ja sitten yhtäkkiä etelän auringossa paljaalla iholla. SItä rataa joka kuukausi.

    • muuan--

      mulla varmaan on jo melanooma, en vaan ole viittiny mennä lääkäriin kyseleen voiko sitä hoitaa,
      on ihomuutos jalassa, noin vajaa kymmen senttiä tumma ruskee läiskä,
      kuoleehan tuota joskus jokatapausessa,

      • ...

        Sivusta.

        Sattumalta tunnen kaksi ihmistä, joilla just jalassa jokin tollanen. Ei ole syöpä, en muista nimeä. Ne on jotain ihosairautta, jolle ei oikein voi mitään. Kummallakin samassa paikassa, polven alapuolella sääriluun päällä.

        Käy ihmeessä lekurilla, siltä saapi reseptisalvoja. Toisekseen tehdään tutkimuksen sen syövänkin varalta. Kortisoonivoiteita, keinoihoa, sen tyyppistä hoitoa. Lisäksi vanha kunnon bacimysin on kuulemma hyvä. Tai se jollakin muulla kauppanimellä nykyisin, siinä on antibioottia, reseptimättömiä biootteja ei paljoa ole, ite tiedän ton ja sitten yhden ruusufinnin hoitoon tarkoitetun salvan, jonka nimeä en muista.

        Ja voihan se olla jokin vaaraton värimuuntumakin, iän mukaan sellaisiakin tulee. Mutta käy hotossa lekurissa, ihosyöpään kuoleminen ei ole kaikista miellyttävimpiä tapoja kuolla. Tai ala sitten säästämään rahaa saattohoitoon sveitsiin.

        =DW=


    • ...

      Tee mitä haluat.

      Jos teet omilla rahoillasi, ei loispummieläkkeillä. Mutta noin aloituksen aiheeseen, siis lomailukohteesta. Itteä ei turistirysät kiinnosta, ei ole tullut käytyä aikoihin, Jokin omatoimimatkailu kiinnostaisi, sille rajoitteensa.

      Mutta noin ideana, mua kiinnostaa pohjoismatkailu. Noh, talvi etelämantereella pingujen keskellä ehkä ois just liian rankka. Mutta talvi jossain norjan lapissa mökissä kiinnostaisikin ja ois ehkä mahdollinen myös toteuttaa. Kun mä enenpi kiinnostunut kokemuksista, elämyksistä, en niinkään äidin tekemistä lihapullista suomalaisessa karaookkepaarissa epsanjassa.

      Kandee muistaa, tekemättömät matkat harmittaa eniten jälkikäteen. Ihan kuin kaikki muukin tekemättä jätetyt asiat. Aina voi harmitella virhevalintoja. Mutta kun sitä eloa on vaan yks kerta, ei pitäis jättää kovin paljoa harmittamaankaa. Mä en paljoa kadu, mutta, en lähtenyt nuorena interreilaamaan eurooppaan. Ei oikein ollut varallisuutta. Siinä ois vaan nähnyt sitä paljon puhuttua maailmaa ja siitä ois saanut erittäin paljon valmiuksia elämässä jatkossa vastaan tulleisiin juttuihin.

      Ok. olemassa aikuisten interrailikin. Mutta sellaiseen reppu. ja puistonpenkkielämään ei enää yksinkertaisesti pysty. Eli tekemättä, jäi se siitä.

      =DW=

    • kaikenlaista

      Jollekkin ei aurinko sovi, mulle sopii erittäin hyvin psoriasiksen takia viime kesä oli kuuma aurinkoinen psori hävisi melkein oireettomaksi.
      Nyt on oireet palaamassa, sitä tää on ollu parikymmentä vuotta joten pakko pärjäillä rasvojen ja liuosten avulla tuleva talvi.

      • ...

        Hupaissaa.

        Psori on monille tuttu ja sen aurino jne asiat tuttuja. Hah, mulla ruusufinni. Kokolailla samantyyppinen vaiva. Alkaapi puskemaan paisetta ja näppylää naamariin, jos on kovin kuumaa tai stressi päällä. Just päinvastaiset joitojutut. Pitääpi olla viileää, pois auringosta, ei psyykkistäkään stressiä, ihan ok.

        Elikkäs tämä suomen neljä vuodenaikaa on karseita. Iho-ongelmien takia pitäis muttaa igluun pihjoisnavalle. Sinne vaan ei ole tiristimatkoja :DDD

        Psori voi olla käytännössä ikävämpi vaiva, mun vaiva on lähinnä ulkonälöön liittyvä. Nyt hyvä vuodenaika, oikein mukava olla suomessa, ei liian kuumaa, kesä ei ollut sitten niinkään häävi. Ei sen puoleen, kukapa ei kesäauringosta sinällään pitäis, mulle se vaan ei sovi. Haitta pieni, mutta kiusallinen.

        =DW=


      • kaikenlaista
        ... kirjoitti:

        Hupaissaa.

        Psori on monille tuttu ja sen aurino jne asiat tuttuja. Hah, mulla ruusufinni. Kokolailla samantyyppinen vaiva. Alkaapi puskemaan paisetta ja näppylää naamariin, jos on kovin kuumaa tai stressi päällä. Just päinvastaiset joitojutut. Pitääpi olla viileää, pois auringosta, ei psyykkistäkään stressiä, ihan ok.

        Elikkäs tämä suomen neljä vuodenaikaa on karseita. Iho-ongelmien takia pitäis muttaa igluun pihjoisnavalle. Sinne vaan ei ole tiristimatkoja :DDD

        Psori voi olla käytännössä ikävämpi vaiva, mun vaiva on lähinnä ulkonälöön liittyvä. Nyt hyvä vuodenaika, oikein mukava olla suomessa, ei liian kuumaa, kesä ei ollut sitten niinkään häävi. Ei sen puoleen, kukapa ei kesäauringosta sinällään pitäis, mulle se vaan ei sovi. Haitta pieni, mutta kiusallinen.

        =DW=

        No en minäkään auringosta hirveesti tykkää, viime kesän helteet oli aluksi tukahduttavia mutta totuin, tuulisella rannalla oli aika siedettävää.
        Psoriasis siihenkin vaikuttaa tressi ja välillä on helppoja aikoja välillä luulee parantuvan sitten taas ei.


    • .mollis

      Aloittajalle
      Kaikki käy ja ihoni tykkää auringosta. Turistirysään en halua missään.
      Myös narskuva pakkasyö kuutamoineen on ihana. Pakko päästä ulos.

    • ,.-,.-,

      Mitä he päntiönään täällä käyvät. Matkoillaan saastuttavat monta ilmahiukkasta.

      • .mollis

        Jaa, meinaat että kaikki käy ja bititkii saastuttaa. Ohan se niinkin.


      • ,.-,.-,
        .mollis kirjoitti:

        Jaa, meinaat että kaikki käy ja bititkii saastuttaa. Ohan se niinkin.

        Sinun sanoja, eivät minun. Mistä putkesta ne "kaikki" näit?

        Vastasin aloitukseen. Oikeastaan en edes tajua, mistä sinä puhut.


    • att2

      Aivan sama missä naapurit käyvät.

      • att2

        Lisä auringosta sain ihosyöpä joka tuli esiin vain kuin olisi ollut finni (finnissä) puristin tuli verta ja siinä se sitten näkyi muutaman kuukauden päästä.

        Suomessakin on liian kuumaa kesällä kun on muitakin tauteja.

        Tiedän paikankin mistä se tuli Italiassa asuntovaunumatkalla 1997.

        ps. anteeksi huono kielenkirjoitus.


    • €--

      Paras paikka ? Kyllä se on kiva reissusta kotia palata, vastaus: KOTI

      • L - L

        1:n ->3:n kuukauden oleilun jälkeen on haikeaa virittää Suomeen lähtöä.


    • L - L

      En tiedä naapureitteni menoista mutta otsikkosi "kerran kuussa etelän lämmössä" ei vaikuta järkevältä.
      Miksi ei sitten muutaman kerran vuodessa, kuukaudeksi kerrallaan etelään, joka on maantieteellinen, epämääräinen käsite eikä rajoitu Lanzaroteen.
      Mistätiedät mitä he lomillaan puuhailevat?

      Me palasimme tänään "etelästä" Tallinnasta, jossa korjautin kirurgisesti meikäläisen puukkomiehen 3-vuotta siiten tekemiä jälkiä jota tehosti taitamattoman kuntouttajan toiminta.
      2-h hotellitason potilashuone. Vaimo oli mukana rattona.
      Ainoa epäsuhta oli ravinto. Siinä kun vaimoni söi savulohta, savulihakastike spagettia, sian ulkofileleikkeleitä yms. ja popsi jälkkäriksi mm. lettuja mansikkahillolla jne. minä sain lihalientä jossa oli keitetty kananmuna, sokeritonta teetä ja minikorppuja, ruisleipässivun ilman rasvaa tai päällysiä ja kaiken huipuksi inhoamaani, maitoon keitettyä riisivelliä!! Yms.
      Kaiken kukkuraksi, leikkauspäivänä minut yritettiin tappaa nälkään mutta laardivarastot pelastivat tuholta.
      Onneksi kesti vain 2 yötä.

      Viestini tarkoitus on kertoa, että etelän matkoissa voi olla hyvinkin erilaisia sisältöjä.

    • Moititaan aina "turistirysiä". Itse tykkään että on palveluja, iltaelämää ja erilaisia vaihtoehtoja.
      Jos rauhaa kaipaa hyppää linjaa-autoon ja ajaa jonnekin maaseudulle. Olen viettänyt päiviä vuoristokylissä, illaksi Inglesin turistirysään syömään. Ingelissä tykkään pitkästä hiekkarannasta, aamuisin on mukava kävellä Ingelsistä Maspalomasiin rantaa pitkin.
      Olen käynyt jokaisella saarella kanarialla, eniten Inglesissä tykkään käydä vaikka sille naureskellaankin.
      En ole lapinhullu, sain tarpeekseni kun hyttyset meinasivat syödä hengiltä käydessäni, talvella siellä on pimeää ja kylmää.

      • Lämpöön......

        Kyllä lämpö tekee hyvää ikäihmiselle. Reissaamme etelässä noin viisikertaa vuodessa. Omakotitalo ja kesämökki alkavat olla turhia. Minkälaisia eläkeasuntoratkaisuja olette tehneet?


      • L - L

        Aution palmurannan autuus? Vapaa-ajan asuntomme kaupungin välittömässä läheisyydessä on autioita, rakentamattomia, palmuja kasvavia hiekkarantoja joilla saa olla omissa oloissaan.

        Todellisuudessa tapahtuu täysin kuvaamallasi tavalla.
        Muutama tunti menee mukavasti hyvän kumppanin ja kylmälaukun kanssa mutta sitten iskee levottomuus. Ei ole mitään! Ei kioskia, ei kuppilaa, ei baaria, ei ravintolaa, ei mitään.
        Hohto katoaa hyvin nopeasti.

        Varsinaista leiriä sinne ei saa pystyttää. Jossakin vaiheessa se kuitenkin havaittaisiin.
        Ja vaikka karkoitusta ei tulisikaan niin kaipuu ihmisten pariin iskisi kuitenkin.

        Voi sitä onnea romantisoida mutta todellisuus on kuvitelmaa karumpi.


    • L - L

      Ihmeen yleinen käsitys on se, että etelän matkat olisivat päivät makailua auringossa ja yöt ryypätä rälläämistä!

      Siellä voi elää aivan tavallista elämää mutta hieman erilaisessa ympäristössä nauttien toisenlaisista virikkeistä ja mahdollisuuksista.

      Tosin meidän pisin oleilumme on kestänyt vain 3kk mutta kyllä siinäkin ajassa jo mukautuu tavalliseen elämään.

      • et niin.

        Mulla olisi edullista asua talvet esim. Kanarialla sairauteni takia koska siellä olisi kyllin aurinkoa, viime kesä oli siinä mielessä suomen kesä loistava.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe