Syyt käydä hellaripalstalla?

Ties mones kerta se taas oli kun sanoin etten ole täällä kirjoittamassa siksi että olisin kiinnostunut uskonasioista ja eräs uskova siihen että epäilee ja että varmaan valehtelen tässä asiassa.

Että jotenkin salaa kumminkin olisin kiinnostunut.

Minä osaa ulko krisseleiden opit, ja olen kyllästynyt toistoon ts.en ole kiinnostunut lainkaan.

Ai että ottaa päähän kun sitä ei uskota.

Enkä tasan tarkkaan ole ainut joka käy täällä muista syistä.

Ei kaikkien käsitys hellureista ole positiivinen niin että niiden juttuja oikein janoaisi lisää !

Tätä ei uskovat tajua itsekeskeisyydessään.

Olen täällä ihan vain tappamassa aikaa.

Entä mikä hellari tms uskova sinun syysi on käydä täällä palstalla?

Onkohan jollain asiat niin hullusti että kokee että se on tehtävä taivaasta julistaa tällä paltalla...jos näin on sinun kohdalla niin sanonmpa vain että oletpa vaikea keskustelukumppani jos missiosi on vain opettaa ja olla kuuntelematta muita.

Se toinen ihminen, se kenen kanssa keskustelen on myös syy miksi viihdyn palstalla.

Jos se ei ole käännyttäjä tai julistaja.

Täällä käy paljon muita agnostikkoja ja myös ateisteilla on mielenkiintoista asiaa useasti.

Onko uskova niin että etsit palstalta uskonvahvistusta ja siksi et itse ole kiinostunut ateistien/agnostikkojen jutuista?

Vai mikä sinut tälle palstalle tuo?

Kauanko olet kirjoittanut? Aiotko jäädä palstalle? Jos niin miksi, ja jos et niin mikä sinut saa harkitsemaan pois lähtöä?

10

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en usko satuihin

      Mielenkiintoinen avaus. Itsekkin käyn ehkä poikkeavasta syystä täällä. Minulla on yks helluntailaiseksi hurahtanut sukulainen jonka aivoituksien perässä on vaikea pysyä ns. normaalijärjellä. Olenkin ottanut tavakseni välillä lukea täältä helluntailaisten juttuja jotta paremmin osaisin suhtautua sukulaiseeni.

      Myönnettäköön, että joskus myös kommentoin jotakin, eikä se yleensä ole positiivisessa hengessä. Lähinnä se kohdistuu sellaisiin asioihin joista sukulaiseni on minulle aikaisemmin inttänyt mutta joista on jäänyt harmittamaan samalla se että mitenn usko voi sokaista aikuisen ihmisen ajatuksenjuoksun. Eli eräänlaista purkautumista ja terapiaa itselleni kun joskus argumentoin täällä jotain.

      • On hyvä että palstasta on sinulle hyötyä. Jokaisella on ne omat syyt käydä palstalla. Itse luen mieluiten juuri sinunkaltaisten ihmisten tekstejä ennemmin kuin uskovien. Se vahvistaa minua.

        Ei tämä kait sit ihan turha palsta ole.


    • hellari...

      Ihan asiallinen ja mielenkiintoinen avaus. Eikö tässä elämässä ja maailmassa sitten löydy mitään muuta keinoa ja tappaa aikaa ja etkö keksi itsellesi jotain rakentavaa tekemistä ja seuran ja sosiaalliseen nälkään luulisi olevan pilvin pimein muita vaihtoehtoha kuin hellarit.

      Olen ollut pitkään uskossa, jo reilut 40 vuotta ja voin kyllä rehellisesti vastata että mitään uskoni vahvistavaa en etsi palstalta enkä kyllä kaipaa siinä mielessä ateistienkaan saarnoja.
      Olen helluntailainen ja uskovainen ja kaikki uskoon ja uskonasioihin liittyvä on osa minua. Uskon että tälläkin palstalla käy etsijöitä, vaikka kyllä he varmaan janoavat tietoa enemmän asiallisilta palstoilta ja kristillistä tietolähteistä. Haluan osaltani julistaa.

      Olen seurannut palstaa reilut puolitoista vuotta: siitä asti kun hankin nettiyhteyden kotiini.
      Aloittaja vakuuttaa niin vuoren varmasti, että on immuuni uskonasioille ja ei ole sitten mitään mielenkiintoa tulla uskoon. Uskovaisena yritän muistaa totuuden, että olen vain ihminen ja riippuvainen päivittäin Jumalan armosta ja voimasta. Tämä matka on kilvoittelua loppuun asti ja jopa loppusuoralla voi luopua ja langeta. Pietari vannoi, että ei ikinä kiellä Jeesusta ja oli valmis vaikka kuolemaan uskonsa vuoksi. No me tiedämme, miten siinä sitten kävi.
      Eräs markkinointiluennoija esitti kysymyksen, että kuka tulee todennäköisesti huijatuksi? Kielsi kertomasta vastausta, jos joku oli kuullut jo jossain oikean vastauksen. Antoi porukalle aikaa miettiä. No asia on niin, että uhriksi joutuu herkemmin hän, joka luulee mielestään 100 % varmana, että kiertää sudenkuopat ja on riittävän älykäs ja nokkela joutumatta petokseen.
      Kyllä kai se on jokin tehtävä seurata tätä palstaa. Pitäähän tietää mitä vihollisenkin leirissä tapahtuu. Se kuuluu osana hengelliseen sodan käyntiin. Loput syyt olla täällä saattavat olla alitajuisia.

      • Hieman sarkastisesti sanon että oikein teit kun vertasit uskoontuloa huijatuksi tulemiseen.

        Ei pahalla, meillä on vain eri usko.

        Nimmari leahimn kirjoitti hienosti oman avauksensa loppuun toiveen meille kirjoittajille että koetetaan kunnioittaa toistemme uskoa/uskomattomuutta.

        Minä olen lukenut sun tekstejä ja tiedän että teet sielunhoitotyötä ja elät muutenkin kunnollisesti ja ilman ns haureutta ja pahoja tapoja.

        Totta kai kunnioitan ja sovit monelle esimerkiksi miten tätä elämää kuuluu elää.

        Tuota en ymmärrä"Kyllä se on jokin tehtävä seurata tätä palstaa. Pitäähän tietää mitä vihollisenkin leirissä tapahtuu, Se kuuluu osana hengelliseen sodankäyntiin."

        Minä näen kirjoittajat pelkästään ihmisinä-en jonain vihollisen kätyreinä. Enkä koe tarvetta sotia mitään vastaan.


      • ateismi =
        auroraboreallis kirjoitti:

        Hieman sarkastisesti sanon että oikein teit kun vertasit uskoontuloa huijatuksi tulemiseen.

        Ei pahalla, meillä on vain eri usko.

        Nimmari leahimn kirjoitti hienosti oman avauksensa loppuun toiveen meille kirjoittajille että koetetaan kunnioittaa toistemme uskoa/uskomattomuutta.

        Minä olen lukenut sun tekstejä ja tiedän että teet sielunhoitotyötä ja elät muutenkin kunnollisesti ja ilman ns haureutta ja pahoja tapoja.

        Totta kai kunnioitan ja sovit monelle esimerkiksi miten tätä elämää kuuluu elää.

        Tuota en ymmärrä"Kyllä se on jokin tehtävä seurata tätä palstaa. Pitäähän tietää mitä vihollisenkin leirissä tapahtuu, Se kuuluu osana hengelliseen sodankäyntiin."

        Minä näen kirjoittajat pelkästään ihmisinä-en jonain vihollisen kätyreinä. Enkä koe tarvetta sotia mitään vastaan.

        Saat pitää minua huijattuna höperönä. Kyllä uskonnon ja politiikan, bisnesmaailmasta puhumattakaan, tapahtuu koko ajan huijaamista, tunteisiin vetoamista. Jumala on antanut järjen ja sitä on suotavaa käyttää. Sielunvihollinen, huppuluokan huijari on koko ajan kintereilläni.
        Kun on ollut kauan uskossa, niin on tässä tullut testattua mikä kestää ja mikä ei, vaikka ei nyt niin tunneihminen olekkaan.


    • Hallet sille!

      Avaus oli napakka juttu. Ja tarpeellinen.

      Yritin juuri tunti sitten kysyä syytä, miksi helluntailaisen Netmission-foorumin kirjoittajat tuomitsevat erään henkilön tarvitseman hengitystavan sillä syyllä, että sama hengitystapa tunnetaan myös joogassa.

      Nainen ei saisi hengittää lääkärin kehottamalla tavalla eli luultavasti palleahengityksellä, koska sitä kautta saa pahoja henkiä sisäänsä. Joogalainen hengitystapa tuo kuulemma pahoja henkiä. Se on Netmissionin tulkinta sairaan ihmisen riittävästä hapensaannista.

      • No, toi ois aika huvittava juttu ellei se ois taas tätä ...sarjassamme uskonnon uhrit.


    • harvemmin käyn

      Minulle tämä palsta paljasti kuinka kaunaisia, ristiriitaisia, epäilijöitä, riitelijöitä uskovat voivat olla toisiaan kohtaan. Se oli aivan uutta siihen mitä olin olettanut uskovista.

    • tunnusta pois?

      Kyllä sinua varmaan uskonasiat enemmän kiinnostaa kuin esim. urheilu, jos vierailet useammin näillä palstoilla kuin urheiluun liittyvillä sivuilla.

      • Kuten jo sanoin tänne kirjoittaa monet agnostikot/ateistit ja luen etupäässä niiden kirjoituksia, en uskovaisten niinkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe