Kukaan ei ota minua vastaan

ei apua mistään

Työterveyshuolto kyllä, mutta on minun suhteeni ymmällä, mitä tehdä. Asuinpaikkakuntani psykiatrian klinikka ei ota potilaaksi syystä, että olen ollut aiemmin heidän potilaansa enkä silloin parantunut ja olen liian vanha. Asuinpaikkakunnan mielenterveysyhdistys ei siitä syystä, että olen saanut heiltä kaikki kerrat, viisikö niitä oli ja elämässäni hoitoa tarpeeksi muutenkin. Siellä on erittäin aggressiivinen se nainen (en usein sano ammattiauttajasta, etten pidä, sillä yleensä he pyrkivät auttamaan).

Entä jos/ kun jotain tapahtuu, sitten ollaan viisaina selittämässä, mitä olisi pitänyt tehdä.

Onko Facebookissa millään piilonimellä asiallista vertaistukiryhmää, jossa voisi keskustella jonkin aikaa ko. tekoa ennen? Täällä asiaan sotkeutuvat kaikenmaailman kukkahattusedät ja Jessestä seuraavat. Eikä täällä voi keskustella avoimesti siitä, mistä on puhe.

Tässäkään viestissä en ole maininnut sitä kiellettyä sanaa ollenkaan. En ole koskaan yrittänyt sitä enkä yritä, vaan teen sen sitten kun teen.

8

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toipunut

      Varaa aika yksityiseltä sektorilta.

      • ei apua mistään

        Olen käynyt yksityiisellä puolella yhteensä n. 20 vuotta, enää ei ole varaa.


    • Hei sinä, joka et saa apua mistään. Millaista apua toivoisit? Onko sinulla itselläsi ajatusta siitä, millainen apu voisi auttaa sinua? Onko sinulla läheisiä ihmisiä, jotka voisivat olla tukenasi? Varmaan lasket minut kukkahattutädiksi tms., mutta siltikin haluaisin rohkaista, älä menetä toivoasi. Ei voi tietää, mitä hyvää elämällä on sinulle annettavaa.

      Tervehtien Päivi-pappi Hämeestä

      • ei apua mistään

        Minulla ei ole yhtään läheistä ihmistä, jos olisi, niin en kaiketi täällä kirjoittaisi. En usko, että kukan jolla on ns. läheisiä, on kovin pahasti häiriintynyt ja toisaalta läheiset estävät sairastumista. Minulla ei ole ollut läheisiä alunalkaenkaan ja ihmiset eivät ole koskaan halunneet ystävystyä kanssani.

        Haluaisin vain että joku juttelisi kanssani aika ajoin. Työterveyshuolto päättyy pian, koska jään vanhuuseläkkeelle jossain vaiheessa.

        Elämällä ei ole mitään annettavaa tämänikäiselle, minun olosuhteissani elävälle ihmiselle, se on realiteetti, josta en lähde kiistelemään. Kaikki muu on kukkahattutäteilyä. Kommenttini ei tietenkään tarkoita, ettei elämällä olisi annettavaa vanhenevalle ihmiselle noin yleisesti.

        Sitten jos lähden täältä oman käden kautta (kun työelämä on ohi, aion lähteä), ollaan kyllä lätisemässä, että miksei kukaan tehnyt mitään. Niin, miksei? Miksei kroonisesti psyykkisesti sairasta ihmistä, jolla ei ole läheisiä, auteta missään????? Ei tulisi kovin kalliiksi esimerkiksi joku omahoitajasysteemi julkisessa terveydenhuollossa. Ihminen, johon ludaan kontakti muutamalla käynnillä ja johon voi sitten tarvittaessa ottaa yhteyttä. Mutta kun ihminen on tehnyt sen virheen, että on hankkinut hoitoa "liikaa2, niin ei käy.


      • Ala aktiiviksi!
        ei apua mistään kirjoitti:

        Minulla ei ole yhtään läheistä ihmistä, jos olisi, niin en kaiketi täällä kirjoittaisi. En usko, että kukan jolla on ns. läheisiä, on kovin pahasti häiriintynyt ja toisaalta läheiset estävät sairastumista. Minulla ei ole ollut läheisiä alunalkaenkaan ja ihmiset eivät ole koskaan halunneet ystävystyä kanssani.

        Haluaisin vain että joku juttelisi kanssani aika ajoin. Työterveyshuolto päättyy pian, koska jään vanhuuseläkkeelle jossain vaiheessa.

        Elämällä ei ole mitään annettavaa tämänikäiselle, minun olosuhteissani elävälle ihmiselle, se on realiteetti, josta en lähde kiistelemään. Kaikki muu on kukkahattutäteilyä. Kommenttini ei tietenkään tarkoita, ettei elämällä olisi annettavaa vanhenevalle ihmiselle noin yleisesti.

        Sitten jos lähden täältä oman käden kautta (kun työelämä on ohi, aion lähteä), ollaan kyllä lätisemässä, että miksei kukaan tehnyt mitään. Niin, miksei? Miksei kroonisesti psyykkisesti sairasta ihmistä, jolla ei ole läheisiä, auteta missään????? Ei tulisi kovin kalliiksi esimerkiksi joku omahoitajasysteemi julkisessa terveydenhuollossa. Ihminen, johon ludaan kontakti muutamalla käynnillä ja johon voi sitten tarvittaessa ottaa yhteyttä. Mutta kun ihminen on tehnyt sen virheen, että on hankkinut hoitoa "liikaa2, niin ei käy.

        Jos ei mielenterveystoimisto auta sinua, niin sitten varaat ajan terveyskeskukseen ja kerrot kuoleman toiveistasi- heillä on velvollisuus järjestää sinulle jonkinlaista apua- en tiedä miten paikkakunnallasi systeemit toimivat. Onko paikkakunnallasi esim SPR:n vapaaehtoisystäväpalvelua?

        Jos teet itsemurhan, ei se aiheuta yhteiskunnan rattaissa mitään muutoksia. Ei tulla etsimään syyllisiä tai vaadita lääkäreitä tilille. Tulet halvaksi yhteiskunnalle, kun ei tarvitse maksaa eläkkeitä.

        Sinuna eläisin mahdollisimman pitkään ja yrittäisin saada parannuksia aikaan mielenterveyskuntoutujille. Onko teidän paikkakunnalla mielenterveysyhdistystä. esimerkiksi Helsingissä on suuri mielenterveysyhdistys Helmi, jonka parissa on monenlaista toimintaa. Muuta Helsinkiin ja ala ajamaan mielenterveyskuntoutujien asiaa!


      • ei apua mistään
        Ala aktiiviksi! kirjoitti:

        Jos ei mielenterveystoimisto auta sinua, niin sitten varaat ajan terveyskeskukseen ja kerrot kuoleman toiveistasi- heillä on velvollisuus järjestää sinulle jonkinlaista apua- en tiedä miten paikkakunnallasi systeemit toimivat. Onko paikkakunnallasi esim SPR:n vapaaehtoisystäväpalvelua?

        Jos teet itsemurhan, ei se aiheuta yhteiskunnan rattaissa mitään muutoksia. Ei tulla etsimään syyllisiä tai vaadita lääkäreitä tilille. Tulet halvaksi yhteiskunnalle, kun ei tarvitse maksaa eläkkeitä.

        Sinuna eläisin mahdollisimman pitkään ja yrittäisin saada parannuksia aikaan mielenterveyskuntoutujille. Onko teidän paikkakunnalla mielenterveysyhdistystä. esimerkiksi Helsingissä on suuri mielenterveysyhdistys Helmi, jonka parissa on monenlaista toimintaa. Muuta Helsinkiin ja ala ajamaan mielenterveyskuntoutujien asiaa!

        Olen läpikäynyt kaikki auttamismahdollisuudet vuosikymmenten varrella. Kukaan ei enää ota minua vastaan ja yksityiseen hoitoon ei ole enää varaa.

        En omista mitään paikkakuntaa Suomessa. Mielesterveydyhdistyksissä voi toimia paikkakunnista riippumatta. Myös ne ovat minulle tuttuja. Miksi ihmeessä minun pitäisi muuttaa paikkakuntaa toimiakseni jossain yhdistyksessa?

        Yhdistykset ovat kiinnostuneita vain lääketokkurassa laahustavista kuntoutujista. Myös mainitsemasi yhdistys. Eikä yhdistyksissä toimivan tarvitse odottaa, että joku järjestää sitä toimintaa, vaan sitä voi yrittää itse. Mutta entä jos ketään ei saa mukaan? Yhdistyksillä on normaalisti vain sellaista toimintaa, että ekalla viikolla kudotaan patalappu, tokalla puretaan se, kolmannella kudotaan uusi jne. Sellaiseen ihmiset lähtevät, koska yhdistyksen jäseniksi valikoituu hyvin huonokuntoista porukkaa.

        On muutan täysin maailmasta irti oleva neuvo "muuta Helsinkiin". Totta mooses olisin muuttanut sinne jo ajat sitten, jos minulla olisi varaa asua siellä. Jos varaa olisi, olisi varaa myös yksityisiin palveluihin.

        Apua saavat vain ne, jotka ovat juuri nyt sairastuneet ja ne, jotka ovat työkyvyttömyyseläkkeellä ja jo puoliksi muissa maailmoissa.


      • huonokohtalo
        ei apua mistään kirjoitti:

        Olen läpikäynyt kaikki auttamismahdollisuudet vuosikymmenten varrella. Kukaan ei enää ota minua vastaan ja yksityiseen hoitoon ei ole enää varaa.

        En omista mitään paikkakuntaa Suomessa. Mielesterveydyhdistyksissä voi toimia paikkakunnista riippumatta. Myös ne ovat minulle tuttuja. Miksi ihmeessä minun pitäisi muuttaa paikkakuntaa toimiakseni jossain yhdistyksessa?

        Yhdistykset ovat kiinnostuneita vain lääketokkurassa laahustavista kuntoutujista. Myös mainitsemasi yhdistys. Eikä yhdistyksissä toimivan tarvitse odottaa, että joku järjestää sitä toimintaa, vaan sitä voi yrittää itse. Mutta entä jos ketään ei saa mukaan? Yhdistyksillä on normaalisti vain sellaista toimintaa, että ekalla viikolla kudotaan patalappu, tokalla puretaan se, kolmannella kudotaan uusi jne. Sellaiseen ihmiset lähtevät, koska yhdistyksen jäseniksi valikoituu hyvin huonokuntoista porukkaa.

        On muutan täysin maailmasta irti oleva neuvo "muuta Helsinkiin". Totta mooses olisin muuttanut sinne jo ajat sitten, jos minulla olisi varaa asua siellä. Jos varaa olisi, olisi varaa myös yksityisiin palveluihin.

        Apua saavat vain ne, jotka ovat juuri nyt sairastuneet ja ne, jotka ovat työkyvyttömyyseläkkeellä ja jo puoliksi muissa maailmoissa.

        Kuuleppas asia on täällä päinvastoin. Itse haluaisin vielä elää mutta oman sairauteni vuoksi ei ole enään mahdollista. Terveys yksinkertaisesti petti alta. Kävin kunnan rarjoamat mahdollisuudet mielenterveystoimistosta terveyskeskuksen lääkäreihin. Kukaan heistä ei osannut auttaa ja tulos tämä. Eikä kavereita joka olisi osannut auttaa ajoissa. Sukulaiset eivät koskaan ole välittäneet kun aina olen ollut sairas. Iloitse vielä kun voit. Niin minäkin olisin tehnyt jos vielä voisin. Ikää vasta 33.


      • ei apua mistään
        huonokohtalo kirjoitti:

        Kuuleppas asia on täällä päinvastoin. Itse haluaisin vielä elää mutta oman sairauteni vuoksi ei ole enään mahdollista. Terveys yksinkertaisesti petti alta. Kävin kunnan rarjoamat mahdollisuudet mielenterveystoimistosta terveyskeskuksen lääkäreihin. Kukaan heistä ei osannut auttaa ja tulos tämä. Eikä kavereita joka olisi osannut auttaa ajoissa. Sukulaiset eivät koskaan ole välittäneet kun aina olen ollut sairas. Iloitse vielä kun voit. Niin minäkin olisin tehnyt jos vielä voisin. Ikää vasta 33.

        En nyt oikein ymmärtänyt, mistä minun pitäisi iloita.

        "Iloitse kun vielä voit." ??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe