Höpsö on höpsö - ikänsä!

Katselin tuossa TV-1 lauantaijännäriä, sitä poliisijuttua. Jutun lopussa oli onnellinen kohtaus kun hyvät näyttelijät halasivat toisiaan jutun ratkettua.

...kele ikäjätkällä kihosi tippa linssiin.

Kuten sanottu, höpsö on höpsö, ikänsä.

13

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjoutava

      Tanagle samat höpsöyvet. Katteltiin DVD filmiä Felmanin pelto tapahtumista kun siinä muisteltiin siellä ollutta vankileiriä. Se oli sovintoon pyrkivä filmi ettei osapuolet enää syyttelis toisiaan kun eivät enää elossakaan ole.

      Pyyhkäsin silmäkulmia niin toiset sanoivat ettei sentään tuommosesta kannata vetistellä. Minkä teet kun höpsö elläytyy niin siihen historiaan.

      • capt. cöpenick

        Nuo v, 1918 tapahtumat järkyttävät yhä mieltä niin itseltä kuin tuhansilta muilta suomalaisilta. Se viimeisin vankileiri Hangossa päin...kosto oli kauheaa.
        Ei sille mielelleen mitään voi panee laittaen silmäkulman märrääks kuten hämpsyt ennen sanoivat.


    • Minusta on ehjän ihmisen merkki jos osaa eläytyä, eihän niin tunteeton saisi olla ettei empatia nosta päätään kun näkee jotakin sydäntä liikuttavaa.
      Itse katselin filmiä tulivuoren purkauksesta, hyvä ja jännittävä filmi olikin saunaillan päätteeksi.

      Pientä stressiä koen päätettyäni laittaa asuntoni myyntiin, joskin nyt jo tuumailen mitä otan mukaani ja mitä en. Pitkään myyntiaikaan voi kyllä varautua,, niin tottuu jo ajatukseen.

      Hyvää illanjatkoa ja

      Onnellista Isänpäivää kaikille isille ja vaareille!

    • :((((

      Minä itkin suen kollaa, kun mediasta luin kuolevan naisen ja 25-vuotiaan hevosen jäähyväisistä.

    • Kiitän Sini-sirkkua lämpimistä sanoista. Kuluva vuosi on ollut kuluttava ja rasittava noin henk.koht. mielessä. Pahinta on elämänhallinnan menettäminen.

      Siinä määrin, että tuntuu hyvältä tuo edessä häämöttävä "takaseinä".

      Tuolla toisella palstalla mies tuskaili edessäolevan isänpäivän kanssa. Sanoi olevan sen paha paikka.
      Sisäisten ongelmieni takia olen olen onnellinen, ettei syntymättömien lapsieni tarvi kokea maailman nurjaa puolta raadollisimmillaan.
      Luulen, että olisin repinyt heidät sisäisesti rikki ja kirpoamaan syntymänsä. Kun itse ei ole tarpeeksi hyvä mielestään, se yritetään toteuttaa lapsissa.

      Uhrautuvalle ja nöyrälle sankari-isälleni liputan edes henkisesti. Olin hänelle iso pettymys. Ehkä poutapilven päällä paiskaamme ylävitoset, noin fiktiivisessä mielessä.

      • Merilii

        Tuo viimeinen kpl viestissäsi sai minut painamaan plussaa , minkäs ihminen tunteilleen voi.
        En ollut isälle pettymys, ehkä olin yllätys päinvastaiseen suuntaan, tarkoitan vain, jos pystyisin hänen kanssaan vielä ylävitoset paiskaamaan, niin kuolisin onnellisena. - Sitten kun sen aika tulee.


    • Nuo muistot tuosta kapina-ajaksi nimitetystä, koskettavat kyllä käsittämättömyydellään.

      Torpparien jälkeläisenä on mieltäni järkyttäneet nuo hirvittävät teot, joiden kohteeksi punavangit joutuivat esim. Tammisaaressa, josta täälläkin mainittiin.

      Eivät saaneet meikäpojat tietää, että kapina syntyi kun Eduskunta hajoitettiin vsemmistovoiton takia. Olen muuten tehnyt töitä aika pitkään aika pitkään entisen punavangin kanssa, joka ensimmäisenä vangittiin Hämeenlinnassa. Aivan hillitön velmu ja tarinoiden kertoja oli tuo vahus. Kertoi mm. varastaneensa vanginvartijan saappaatkin vankina ollessaa.

      Mitä tulee Sinuun capt. cöpenic, jonka hienon nimimerkin olen joskus "suomentanut" köpikapuksi, ikäänkuin ruuneperilaisittain.

      Olet elämäsi suuri sankari ja suorittaja, oikea jätkien jätkä, josta voit tuntea ylpeyttä

      Tiedän oman vammaisen menneisyyteni ja asemani palstallakin. .Olen palstan haukutuin, niin kuin jjoutava kirjoitti monien muiden ohessa.

      Hyviä hetkiä edetessämme kohti "takaseinää", jonka minä kohtaan kolme vuotta aiemmin sinua.

      • jjoutava

        Vaikka aiheesta oletkin haukutuin, en kuitenkaan hauku vaan kunnioitan tietouttasi ja panyeutumistasi palstaan.
        Punikki isäni, silloin 18vuotias oli kaverinsa kanssa kävelemässä Hyvinkään kylän työväentalolle koska sieltä kuului torvisoittoa eivätkä tienneet että Saksalaiset siellä jo soitteli.

        Miten pojille olisi käynyt ellei joku tuttu tuli vastaan ja neuvoi heittämään kaikki punaisten merkit ja kiväärit pois ja olemaan mistään mitään tietämättömiä.


      • jjoutava
        jjoutava kirjoitti:

        Vaikka aiheesta oletkin haukutuin, en kuitenkaan hauku vaan kunnioitan tietouttasi ja panyeutumistasi palstaan.
        Punikki isäni, silloin 18vuotias oli kaverinsa kanssa kävelemässä Hyvinkään kylän työväentalolle koska sieltä kuului torvisoittoa eivätkä tienneet että Saksalaiset siellä jo soitteli.

        Miten pojille olisi käynyt ellei joku tuttu tuli vastaan ja neuvoi heittämään kaikki punaisten merkit ja kiväärit pois ja olemaan mistään mitään tietämättömiä.

        Ruune, olet useasti kirjoittanut olevasi haukutuin, jopa ylivoimaisesti. Pitäneekö edes paikkaansa ja virhemarginaaliin luulen tuo väite kaatuu.
        Pysytään pinnalla ja kapinaa`!


      • capt. cöpenick

        Aivan Ruuneperi, eteenpäin se on elävän mieli vaikka kontaten kotio joskus. Niitä tasaisia osuuksia elämän rallipoluilla tulee eteen harvakseltaan.

        Filosofi Eino Kaila sanoi jossakin teoksessaan, että elämä on puurtamista, vastaantulevien vaikeuksien voittamista. Kuitenkin niin, että hyviä hetkiä on sen verran että elämä tuntuu mielekkäältä.


      • etikkahappoa
        jjoutava kirjoitti:

        Ruune, olet useasti kirjoittanut olevasi haukutuin, jopa ylivoimaisesti. Pitäneekö edes paikkaansa ja virhemarginaaliin luulen tuo väite kaatuu.
        Pysytään pinnalla ja kapinaa`!

        ...niin mutta ku---
        täälä on joku kapteeniki jolta puuttuu vain tähdet ja ruunen haukutuin haju..
        ei Kai pääse edes listoille kun kukaan ei ymmärrä hänen etikkaans ryypätä ees


    • Nappaanpa viestin tähän höpsettely ketjuun. Ehkä tunnen jonkinlaista sympatiaa tässä esiintyneitä kohtaan. En kuitenkaan niin paljoa, että väkisin kuokkavieraaksi änkeäisin. Kunhan pistäydyn.

      Täytyy myöntää, että joskus elokuvista, tai muista kertomuksista silmänurkkani kostuu. Sen on vain merkki, että olen eläytynyt jopa fiktioonkin. Yleensä enemmän olen saanut mainintoja "kivikasvoisuudestani", vaikka nauraakin osaan. Sanotaan, että yskiminen tarttuu, mutta en ole esim. hautajaisissa kyynelehtimään herennyt. Se asia on jo tullut käsitellyksi, enkä ole sipulia taskuuni piilottanut viritystä tehostamaan.

      Olenhan sen verran elämässäni oppinut kolhuja vastaanottamaan, että kyllä se menee aidan vitaksen tavoin, kestää vaikka heikolta näyttäisikin.

      Mitä Ruuneperin kunniaan palstan haukutuimpana tulee, ei se ole aivan tuulesta temmattu, mutta kyllä siinäkin kilpailija löytyy. Voihan tuon "tittelin" niinkin käsittää, että parasta huonoimmat haukkuu. Sehän tuntuu jo paljon helpommalta.

    • Niin, elämänhallinta välillä on tuntunut olevan hiuskarvan varassa. Ei sillekään ole voinut mitään, kun minullakin huonommassa jamassa olevan elämästä kiinni saaminen on ollut elämäntehtävä, nyt sen voi sanoa, kun omatkin voimat alkavat välillä, siis välillä hiipua. Voiman puuskia tulee vielä kuitenkin, kun ymmärtää omat vaatimattomat vaivansa jättää sivummalle, mutta itsestäänkin on pidettävä huolta, jotta jaksaa vielä muutaman ajan, ehkä vuoden kaksi voimansa tunnossa pysyä. Olen niin luvannut. Muita tavoitteita ei enää olekaan, joutaahan sitten jo rauhallisin mielin lepoon. Ihan hymyillen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2184
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      50
      1714
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      35
      1537
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1456
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe