En jaksa enään köyhyyttä

Peltoniemi on rikas

En voi sanoin kuvailla sitä tuskaa mitä koen kun köyhänä kun istun vuokrayksiössäni ilman parveketta ja ilman ilmastointia. Taistelen joka päivä että saan rahat riittämään edes ruokaan, mieli on maassa ja omanarvontunto pohjassa kun ei ole mitään muuta elämässä kuin velkaa ja köyhyyttä.

Kiva katella kun koivuhaan pakolaiset käy kahviloissa ja ravintoloissa syömässä ja juomassa hyvin ja pitämässä hauskaa kun itsellä ei ole varaa kuin keskiolueen makkaraan pottujen kanssa Ei, se ei ole sama asia tehdä itse ja mennä ulos syömään. Kahvilassa olossa on oma tunnelmansa joka lieventää ahdistusta, niin se vain on.

Talvella ei ahdista 1% niin paljon kuin kesällä, silloin on paljon helpompaa olla rahttatta mutta kesällä rahattomuus korostuu moninkertaisesti kun tosiasiat kolahtaa helpommin ja sitten ei voi ostaa mitään,,, sitä tuntee itsensä kesällä 100% luuseriksi aivan kirjaimellisesti.

Mä vedän kohta ranteet auki jos tämä köyhyys ei lopu ja rahatilanne parane:(((((

6

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi voi voi

      Ei riitä rahat jos ostaa keskiolutta, hinta lähes 3€/l, maito maksaa alle 1€/l. Ei ole ilmastointia monellakaan Kokkolassa omistusasunnossakaan. Töihin kun menee niin rahat riittää paremmin ja eläkekin kertyy kohtalaiseksi, niin voi elää vapaammin sitten vanhana. Eipä kannata kenenkään käydä ravintolassa syömässä tai juomassa,muuten kohta on rahat loppu.

    • en jaksa köyhäillä

      En osta paljon 12 kappaletta olusia viikolla ja viikonloppuna 24 sisältävän pakkauksen olusia.

    • köyhä mutta rikas

      Raskasta se on pitää rikauksistaankin kiinni, mielialakin vaihtelee pörssikurssien mukaan.

      Alkoholin valmistus on erittäin halpaa, valtion pitäisikin jakaa alkoholia köyhille ilmaiseksi, leipäjonojen leipäkin on kalimpaa valmistaa.

      Valtio voisikin laittaa ilmaiseen alkon juomien jakeluun ehdon, että jos haet ilmaista viinaa, niin et saa perusturvasta rahaa olen laskeskellut, että suomi säästäisi noin 4 miljardia ilmaisella viinan jakelulla.
      Eläkeikääkään ei tarvitsisi nostaa, koska "luonnollinen" poistuma lisääntyisi niin paljon, että eläkeikää voisi laskea 55 vuoteen.

      • fdghmghm

        Sanoistasi paistaa ettei sinulla ole kokemusta paljoa mistään asiasta. Itse kuitenkin sanoisin, että köyhien pilkkaaminen ja syyllistäminen on jotain sellaista sairasta ääriporvariutta.


    • köyhä mutta rikas

      Eihän tässä köyhiä pilkata, vaan köyhillä pitää olla sama mahdollisuus ottaa viinaa kuin rikaillakin.

      Rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta köyhällä ei ole kumpaakaan.
      Rikkat ottavat enemmän viinaa kuin köyhät, mutta rikkaat eivät näy katukuvassa.

      Minulla on kokemusta vaikka toisille jakaa, mutta köyhän ei pidä alistua valtaa pitävien pomputteluun, jolloin asiat piiloittetaan esimerkiksi moraalin taakse.

      Köyhyys joka on osittain järjestelmän rahanjako poliittisen systeemin vika sitä ei pidä piiloitella nurkkiin ja komeroihin, vaan asiat pitää nostaa pöydälle ja käsitellä niin kauan kunnes köhät saa omansa.

    • kiva tyyppi

      Joo ja vuokra on pakko maksaa, ettei joudu pihalle asunnosta.

      Sen virheen, kun tekee että jättää vuokrat maksamatta, niin ei ole enää kotia ja tukeutuu sosiaalitoimeen, että maksaisivat vuokran.

      Ottaa päähän, kun se vie 80% tuloista, mutta se on pakko maksaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe