Nyt keskustellaankin sitten kaurapuurosta...

halpaa herkkua

Puuro on hyvää ja terveellistä murkinaa.
Ruispuurokin maistuu ja ohrapuuro kelpaa myöskin.
Mutta kaurapuurosta saa monta erilaista annosta:

Kun jättää k-kirjaimen pois, se maistuu aura-auton kuljettajalle.
Jos taas poistaa ensimmäisen a-kirjaimen, se on montunkaivajan muonaa.
Sitten kun ottaa sekä k ja a-kirjaimen pois, tulee puurosta liikemiehen aamupala.
U-kirjaimen pois jättäminen puolestaan tekee tästä porarin sapuskaa.

Ja kun vielä viitsii poistaa k,r ja a-kirjaimet alusta, saadaankin sopiva puuro yksinhuoltajalle.
Eikä tässä vielä kaikki:
Kun k,u ja r tiputetaan syrjään, tämä maittava eines kelpaa jopa alkoholistille.

Niin että siitä vain kattilat hellalle ja puuroa keittämään!

31

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

      Ja kun noin innoissasi olet, niin älä nyt vaan pudota sitä kattilaa lattialle, sitten siitä tulee siivoojan puuroo.

    • .pirkko

      Syödään nyt vaikka ura-avaimella kurapuuroa, mutta kaurapuuro on hyvää, kuin sen pitäisi olla myös terveellistä.
      Ihme yhdistelmä nykyisin.
      En minä kattiloita kahden hengen annokselle kuumentele, mikroon ja kling, pian voisilmä mukaan.
      Joskus pitäisi keittää vanhan, hyvän ajan puuroa, kauan ja kunnolla kypsytettyä, neste puoleksi maitoa, jos lie enää kaupassa muita kuin pikahiutaleita?
      Päälle sokkuria, kulaus maitoa lautaselle.

      Toissapäivänä meillä syötiin viimeksi samettia vatsalle.

    • papparainen.

      Kyllä nuo puurot sekä vellit sinänsä ovat melko mauttomia. Voisilmä ei paljoa auta, sokeri lihottaa, maitoa en missään muodossa. Kanelia ainakin puuroon reilusti jotta tulee makua.

      • mynni ja sätkä

        Koskaan kessuttelemattomana minun suuni maistaa kyllä kaikkien ruokien ominaismaut.
        Ei tarvi chilillä mannapuuroaan maustaa.

        Tosin, en minä väitä, että tupruttelisit syöpäkääryleitä.


    • miten lie

      H nimiset tykkää puurosta, väittämän mukaan.

      • ?-?

        Puhutko moista joka ketjussa, oli aihe mikä hyvänsä??


    • ...

      Pikakaurapuuroa mikrossa. Joskus.

      En erityisesti ole innostunut puuroista. Aikanaan söin paljon kaurahiualeita maidon ja vaikka marjojen kanssa, myslinä. Pitäiskin joskus taas muistaa.

      Tässäkin puuropoliittisessa asiassa just se, hankala keittää yhtä, tai kahta lautasellista puuroa, liikaa duunia, liikaa tiskiä, helpolla liikaa biojätettä. Samaten, eipä innosta ostaa jotain kaurahiutaleita kaappiin vanhenemaan. Just oli kuivamuonakaapin siivous. Paljon oli kaikenoaisia jauhoja ja mitä lie leseitä, jotka oli jostain kistä lie, viime vuosikymmenen alusta Liian suuret pakkaukset. On juu pienempiä pakkauksia tullut nykyisin myyntiin, hävikki pienenee. Mutta jos nyt on monenlaista sorttia, kyllä siinä sitten kuitenkin aina jotain jää käyttämättä.

      Tuli mieleen, on noita keliaakikoita. Mä en leivo, mutta jokin keliakikolle sopivalle pitsapohjareseptille olisi käyttöä. Muutamaa reseptiä kokeillut, sama kuin olisi tehnyt sahajauhoista. Koittanut netistäkin joskus katella, mutta ne nyt tietenkin kehuu reseptejään, eikä oikein saa selkoa, mikä nyt sitten on millanen.

      =DW=

      • tiskaan astioita

        Mixet mikrota puuroa, ei täytä tiskipöytää.


      • ...
        tiskaan astioita kirjoitti:

        Mixet mikrota puuroa, ei täytä tiskipöytää.

        "Pikakaurapuuroa mikrossa. Joskus."

        =DW=


      • tiskaan astioita
        ... kirjoitti:

        "Pikakaurapuuroa mikrossa. Joskus."

        =DW=

        Niinpä näytti. ;)) Tahtoo tapanani olla hökeltää pitkät kirjoitukset pikalukemalla.


    • L - L

      Tuoteseloste hiutalepakkauksen kupeessa kertoo kaiken tarvittavan.

      Usein lauantaina kuittaamme lounaan kaurapuurolla jättäen tilaa illan epäterveellisyyksille.

    • eppu2

      Ei ole pikapuurot mikrossa mistään kotoisin, sen rinnalla, kun höyrykattilalla hiljalleen kypsyttelee.
      Luomuohrasta ja - kaurasta viimeksi tehnyt. Kyllä on maku ihan toista.

      • tihkuvat pihkurat

        Huonoa parempi mikropuurokin, kuin jostain nakkarilta rasvassa kuumennetut ranskalaiset ja makkaranpäistä kootut makkarapotut.


      • eppu2
        tihkuvat pihkurat kirjoitti:

        Huonoa parempi mikropuurokin, kuin jostain nakkarilta rasvassa kuumennetut ranskalaiset ja makkaranpäistä kootut makkarapotut.

        On toki, itse en käy nakkareilla, kuin ehkä kerran vuodessa.


    • Lukeudumme myös kaurapuuron ystäviin. Keitän kaurapuuron aamiaiseksi ainakin kolme kertaa viikossa ja ahhhh miten hyvää kun ei keitä liikaa, vain kiehauttaa, ensin kanelitangon muutaman minuutin ajan ja sitten kaurahiutaleet kiehuvaan veteen, ripaus suolaa, kolme minuuttia ja valmis Nautitaan pähkinä rouheen, amerikkalaistyylisen "omenavoin" (piparkakkumausteita, ruokosokeria, omenoita ja pikkasen sitruunaa keitetään tuntitolkulla paksuksi levitteeksi) ja täysmaidon kaa....Lutunenkin tykkää, lapsenlapset vaativat kotonakin vaikka äiti inhoaa puuroja, poika joka inhosi puuroa on oppinut myös tykkäämään...

    • .mollis

      Kiitos aloittaja, pistit vääntelemään aivosolmuja. Heittelinpä äskettäin tuorepatukoihin kauragryynejä joukkoon. Nyt on pakastimessa jähmettymässä, saan huomiseksi välipalaksi.
      Aamusella semmosta pikakaura-kuivamarja-puuroa syön.

      • moikka..

        Kaura kai kuuluu kannabiskasvien joukkoon alunperin.
        Mitään huumaavia ominaisuuksia ei liene, mutta vatsassa lempeän
        rauhallinen olo puuroaterian jälkeen.
        Ei gluteiinia joten maksakin erittää sitä kilpirauhasen normaaliin toimintaan
        tarvittavaa hormoniosaa, mitä rauhanen tarvitsisi hormonieritykseensä pitääkseen
        elimistöä kunnossa.
        Maistuu ihan hyvältä chilikastikkeen ja sitruunamehunkin kanssa.


      • puuronpuraisema
        moikka.. kirjoitti:

        Kaura kai kuuluu kannabiskasvien joukkoon alunperin.
        Mitään huumaavia ominaisuuksia ei liene, mutta vatsassa lempeän
        rauhallinen olo puuroaterian jälkeen.
        Ei gluteiinia joten maksakin erittää sitä kilpirauhasen normaaliin toimintaan
        tarvittavaa hormoniosaa, mitä rauhanen tarvitsisi hormonieritykseensä pitääkseen
        elimistöä kunnossa.
        Maistuu ihan hyvältä chilikastikkeen ja sitruunamehunkin kanssa.

        No kun munkin vatsa tykkää hitaasti haudutetusta kaurapuurosta joka aamu. On oikeesti kurja olo, jos ei jostain syystä sitä puuroo ollu. Se on surku ku kaikki pilataan joksikin pika-pika ryyneiksi, ettei oikeita ryynei enää juuri löydy. Keitinveteen puolet maitoo ja oppii sitä tekeen yhden satsin kerralla, mausteeksi voinokare ja sokeria hiukan. Pitää syödä lämpimänä, kylmä puuro ei ole hyvää.


      • puuronpuraisema kirjoitti:

        No kun munkin vatsa tykkää hitaasti haudutetusta kaurapuurosta joka aamu. On oikeesti kurja olo, jos ei jostain syystä sitä puuroo ollu. Se on surku ku kaikki pilataan joksikin pika-pika ryyneiksi, ettei oikeita ryynei enää juuri löydy. Keitinveteen puolet maitoo ja oppii sitä tekeen yhden satsin kerralla, mausteeksi voinokare ja sokeria hiukan. Pitää syödä lämpimänä, kylmä puuro ei ole hyvää.

        Eikö se hauduttaminen just tee kaurapuurosta sellasta limasta?
        Mä tykkään karkeasta, ryynimäisestä puurosta jossa hiutaleet on melkein kokonaisina.


    • erikoisruokavalio

      Moikalle
      Tavallinen kaura ei ole gluteenitonta , on saatavissa erikoisviljeltyä ja käsiteltyä kauraa

    • Markus-sedän puurooo

      Myynnissä on annoskaurapuuroa hiutaleita eri makuisina. Siinä kiireiselle aamu nälkäiselle nopea ja ravitseva ateria, on suoranaista voiteluöljyän ruuansulatus kanavalle. Ei röyhtäsytä, turvota eikä pieretä, kaikella tavalla laadukas ateria.

      • ...

        Ei liity puuroon.

        Itse tykästynyt riisiin annospussissa. Syön aika paljon riisiä, eihän sen keitteleminen silleen ole työlästä sekään, mutta sitä yleensä tulee kuitenkin keitettyä liikaa, jolloin osa saattaapi mennä haaskiin. Annospussissa sekin hyvä puoli, ei pala kattilaan, kun pussi on koko ajan liikkeessä ja tiski tosi helppoa. Ei niissä oikein valinnanvaraa ole, paria merkkiä käyttänyt. Mutta ainakin toi Uncle Benz on mun käsittääkseni ihan samaa kamaa, kuin pahvilaatikossakin. Noh, pussissa tietenkin kilohinta kovempi, mun mielestä kuitenkin säästää sen verran biojätteen määrässä, että ei merkitystä.

        =DW=


      • hyvältä maistuu
        ... kirjoitti:

        Ei liity puuroon.

        Itse tykästynyt riisiin annospussissa. Syön aika paljon riisiä, eihän sen keitteleminen silleen ole työlästä sekään, mutta sitä yleensä tulee kuitenkin keitettyä liikaa, jolloin osa saattaapi mennä haaskiin. Annospussissa sekin hyvä puoli, ei pala kattilaan, kun pussi on koko ajan liikkeessä ja tiski tosi helppoa. Ei niissä oikein valinnanvaraa ole, paria merkkiä käyttänyt. Mutta ainakin toi Uncle Benz on mun käsittääkseni ihan samaa kamaa, kuin pahvilaatikossakin. Noh, pussissa tietenkin kilohinta kovempi, mun mielestä kuitenkin säästää sen verran biojätteen määrässä, että ei merkitystä.

        =DW=

        Tokihan tiedät, että riisiäkin voi kerralla keittää enemmänkin, niin meillä tehdään.
        Eilisestä takeaway-kahden annoksesta on vielä mahan täytettä täksikin päiväksi, vaikka lihakastikkeen liha on vähentynyt puoleen, ja on kuin kynsisaksilla leikottua, lihasilppua.

        Meinasin tukehtua, kun kaapasin haarukan kärjellä suuhuni kiinalaisesta ostettua Paholaisen kastiketta.


      • hyi kamala
        hyvältä maistuu kirjoitti:

        Tokihan tiedät, että riisiäkin voi kerralla keittää enemmänkin, niin meillä tehdään.
        Eilisestä takeaway-kahden annoksesta on vielä mahan täytettä täksikin päiväksi, vaikka lihakastikkeen liha on vähentynyt puoleen, ja on kuin kynsisaksilla leikottua, lihasilppua.

        Meinasin tukehtua, kun kaapasin haarukan kärjellä suuhuni kiinalaisesta ostettua Paholaisen kastiketta.

        Paholaiskastiketta silläkö nimellä myydään , en usko.
        Teillä on ihme juttuja toisessa ketjussa mutantti rotista mitä vielä keksitte.
        Toiseksekseen kaurapuuroa ei syö kuin hullut ja vielä kamalan makusta, sahanjauokin on parempaa.


      • hyvältä maistuu
        hyi kamala kirjoitti:

        Paholaiskastiketta silläkö nimellä myydään , en usko.
        Teillä on ihme juttuja toisessa ketjussa mutantti rotista mitä vielä keksitte.
        Toiseksekseen kaurapuuroa ei syö kuin hullut ja vielä kamalan makusta, sahanjauokin on parempaa.

        Mitä ihmettä et usko???
        Minulle yksi ja sama, mihin sinä uskot. Minä uskon omaan makuaistiini.
        Syö sinä sahajauhoa, minä en syö.

        Siis, mihin sinä et usko? Uskotko edes, että on chili-nimisiä kasveja?


      • markus sedän kaurapu
        hyi kamala kirjoitti:

        Paholaiskastiketta silläkö nimellä myydään , en usko.
        Teillä on ihme juttuja toisessa ketjussa mutantti rotista mitä vielä keksitte.
        Toiseksekseen kaurapuuroa ei syö kuin hullut ja vielä kamalan makusta, sahanjauokin on parempaa.

        Ai-jai, pidätkö siitä mutanttirotista tehdystä paholaissoossista? Mahtaa olla todella hyvä makuelämys, mutta mutta sittenkin, kyllä kaurapuuro mennen tullen hakkaa paholaisoossin à la mutantti......., hyvää ruokahalua !


      • voisilmäinen
        markus sedän kaurapu kirjoitti:

        Ai-jai, pidätkö siitä mutanttirotista tehdystä paholaissoossista? Mahtaa olla todella hyvä makuelämys, mutta mutta sittenkin, kyllä kaurapuuro mennen tullen hakkaa paholaisoossin à la mutantti......., hyvää ruokahalua !

        Perussa juhlissa tarjotaan marsuja. Tulee mieleen Reinikainen ja tupakka-aski.


      • hyi kamala
        hyvältä maistuu kirjoitti:

        Mitä ihmettä et usko???
        Minulle yksi ja sama, mihin sinä uskot. Minä uskon omaan makuaistiini.
        Syö sinä sahajauhoa, minä en syö.

        Siis, mihin sinä et usko? Uskotko edes, että on chili-nimisiä kasveja?

        En usko tiedän että on chilikoiria ja kuumiakoiria .


      • ... kirjoitti:

        Ei liity puuroon.

        Itse tykästynyt riisiin annospussissa. Syön aika paljon riisiä, eihän sen keitteleminen silleen ole työlästä sekään, mutta sitä yleensä tulee kuitenkin keitettyä liikaa, jolloin osa saattaapi mennä haaskiin. Annospussissa sekin hyvä puoli, ei pala kattilaan, kun pussi on koko ajan liikkeessä ja tiski tosi helppoa. Ei niissä oikein valinnanvaraa ole, paria merkkiä käyttänyt. Mutta ainakin toi Uncle Benz on mun käsittääkseni ihan samaa kamaa, kuin pahvilaatikossakin. Noh, pussissa tietenkin kilohinta kovempi, mun mielestä kuitenkin säästää sen verran biojätteen määrässä, että ei merkitystä.

        =DW=

        Tiedäthän että keitettyä riisiä voi myös pakastaa?


    • ei sovi kaikille

      kaurapuuro ei ole hyväksi, jos on löysä ruokatorven sulkija, ryynit nousee kurkkuun

    • hytinä

      Juu, kyllä noista sämpylöistä tuli taas niin mehukkaita ja hyviä kun pohjana oli kaurapuuroa. Ja on toisiaan eroa ryynissä kuin ryynissä ja kauraryynien valmistajassakin.
      Kaurapuuroon kun laittaa keittovaiheessa vaikkapa sekaan pikkuisen kuivattua luumua tai rusinoita tai aprikooseja tai marjoja niin pikkuvieraillekin kelpaa aamiaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe