Sukupuolineutraali avioliitto, mikä haitta sinulle?

mateellinen

Ihmettelen, kuinka suuria aaltoja asia herättää ihmisissä?
Eikö tänä aikakautena ole todellisia hätiä, kun jokin tuollainen asia on joidenkin suurin murhe.
Rakkaus on melkein rajatonta, laki säätää rajat.
Sukupuolisuus on arpajaisia, kuka on ääripäitä, kuka missäkin kohdassa janaa.
Tuntuu, kuin kateelliset pelkäävät, että jotkut muut kuin itse, saavuttavat onnen?

Kuinka kade sinä olet?

186

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????

      Vastakysymys, kuinka suuri onni Sinulle.?

      • mateellinen

        Valtavin onni elämässä, saada rakastaa ja olla rakastettu.


    • laki tai ei

      Suurin murhe näyttää olevan niillä jotka sitä lakia haluavat. Ei se suhdetta muuta miksikään.

      • ???

        Siis onko tasapuolisuus sukupuolikysymys?


      • järjetöntä vääntöä

        Olen käsittänyt, että kyse on juridiikasta. Ilman tasa-arvoista avioliittolakia perimysoikeus puuttuu puolison kuolemantapauksissa ja missä muussa tuleekaan eriarvoisuus esiin. Ihmetyttää, että suomessa viitsitään vääntää kynsin hampain asiaa, joka on ajan myötä hyväksyttävä kuitenkin. Kuten on kaikissa pohjoismaissa. Ja meillä riittää OIKEITA asioita ja ongelmia ja niiden ratkaisuja tarvitaan. Miksi tuhlata energiaa ko avioliittolain vääntöön? Järjetöntä.

        http://blogit.iltalehti.fi/sari-sarkomaa/2014/02/20/tasa-arvoinen-avioliittolaki/


    • laki tai ei

      Kyllä on sukupuolikysymys , monessakin merkityksessä.

      • uusi aika kaiken

        Onneksi vanhakantainen ymmärtämättömyys lopahtaa aikojen kuluessa.


      • laki tai ei
        uusi aika kaiken kirjoitti:

        Onneksi vanhakantainen ymmärtämättömyys lopahtaa aikojen kuluessa.

        Ymmärtämättömyydestä ei olekaan kysymys. Voit aivan vapaasti olla jo nyt , kenen kanssa haluat, mitä sukupuolta vaan haluat.


      • ap.
        laki tai ei kirjoitti:

        Ymmärtämättömyydestä ei olekaan kysymys. Voit aivan vapaasti olla jo nyt , kenen kanssa haluat, mitä sukupuolta vaan haluat.

        Naisena minä ainakin olen hyvin onnellinen oman aviomieheni kanssa, mutten sitä edellytä muilta maailman aikuisilta.
        Miksi siis ei kaikkia halukkaita voida siunata avioliittoon.
        Luulisi tässä rikkinäisessä maailmassa olevan enemmänkin tähdellisiä asioita mietittävänä, kuin millä estää muiden onni.


      • laki tai ei
        ap. kirjoitti:

        Naisena minä ainakin olen hyvin onnellinen oman aviomieheni kanssa, mutten sitä edellytä muilta maailman aikuisilta.
        Miksi siis ei kaikkia halukkaita voida siunata avioliittoon.
        Luulisi tässä rikkinäisessä maailmassa olevan enemmänkin tähdellisiä asioita mietittävänä, kuin millä estää muiden onni.

        Onko se onni jonkun siunauksesta kiinni.? Onnellisuus ja onni ja sitoutuminen on aina vapaaehtoista.


      • ap.
        laki tai ei kirjoitti:

        Onko se onni jonkun siunauksesta kiinni.? Onnellisuus ja onni ja sitoutuminen on aina vapaaehtoista.

        Ei, vaan lain pitäisi perustua tasapuolisuuteen, ilman, onko ihmisellä kummallakin munat tai ei.
        Sehän ei kerro ihmisyydestä, vaan ennakkoluuloista.
        Otetaan siunailut kaikilta pois.


      • laki tai ei
        ap. kirjoitti:

        Ei, vaan lain pitäisi perustua tasapuolisuuteen, ilman, onko ihmisellä kummallakin munat tai ei.
        Sehän ei kerro ihmisyydestä, vaan ennakkoluuloista.
        Otetaan siunailut kaikilta pois.

        Tiedät varsin hyvin jos olet 60 ikäluokkaa miten meidät on kasvatettu. Jos suvaitsemme jo nämä suhteet, miksi meidän pitäisi vielä avioliiton kautta vaikeuttaa systeemiä.


      • no onnistuuko?
        ap. kirjoitti:

        Ei, vaan lain pitäisi perustua tasapuolisuuteen, ilman, onko ihmisellä kummallakin munat tai ei.
        Sehän ei kerro ihmisyydestä, vaan ennakkoluuloista.
        Otetaan siunailut kaikilta pois.

        Jahas, koittakaapa lesbot ja homot tehdä lapsia ihan keskenänne. Jos ovat tasavertaisia, myös sen pitää onnistua!
        Haluan nähdä kun mies synnyttää. Ei siis saa käyttää esim. naista tuohon tarkoitukseen. Ihan mies ja mies.


      • ap.
        no onnistuuko? kirjoitti:

        Jahas, koittakaapa lesbot ja homot tehdä lapsia ihan keskenänne. Jos ovat tasavertaisia, myös sen pitää onnistua!
        Haluan nähdä kun mies synnyttää. Ei siis saa käyttää esim. naista tuohon tarkoitukseen. Ihan mies ja mies.

        Pitäisikö sinun "oppiesi" mukaan jättää lapsettomaksi mies/naispari, joille ilman lääkärin oppeja ei synny jälkikasvua.

        Täällä häkäpöntössä on helppo olla kova.


    • Minäminä

      Minä olen positiivisesti kade. Jos naapuri onnistuu, yritän onnistua vielä paremmin. Tässä asiassa eli rakkauden löytämisessä olen onnistunut sen verran hyvin etteivät naapurit pääse nokittamaan.

    • Vaatimukset jatkuvat

      Eivätkö homot voi olla ja asua yhdessä ilman avioliittoakin? Miksi sitä poikkeavuutta pitää kuuluttaa kaikille? Saavathan he asua jo olla yhdessä missä haluavat. Jopa uimahallissa.
      Eivät heterotkaan sukupuolista suuntaustaan kaikille julista. Julistamattomuus johtuu siitä, että heterosuhde ja heteroavioliitto on luonnollista. Heterosuhteeseen myös kuuluvat luonnollisena sivutuotteena lapset.
      Homojen yhdessä ololle pitää kehittää joku toinen nimi kuin -avioliitto-. Jos koetaan, että ei olla tasa-arvoisia heterojen kanssa, niin sille ei voi mitään.
      Homoavioliiton nimenä voisi olla vaikka -Tasaliitto-. Avioliitto-sana olkoon vain heteroille ja siten heteroita kunnioittava.

      Seuraavaksi homot alkavat vaatia adoptio-oikeutta koska keskinäinen omien lapsien saanti on mahdotonta. Lapsen saantia homopareille aletaan vaatia adoptiolla, keinosiemennyksellä tai vuokrakohdulla heti kun homoavioliitto on sallittu. Tietysti kaikki yhteiskunnan tuella ja tasa-arvon nimissä. Sen verran yhteiskunta voisi lapsen saannissa auttaa, että soisi naishomolle yhden sisäänkäynti- ja narikkamaksun paikalliselle Seurahuoneelle tai yökerhoon. Eiköhän sieltä raavaita hetero-siittäjiä löydy. Ainakin tuleva lapsi olisi luonnollisella tavalla alkuun saatettu....

      Säälin jo etukäteen homoparille keinotekoisesti yhteiskunnan tuella ja avustamana tuotettua lasta, joka todennäköisesti joutuu heteroiden huomion kohteeksi jo tarhassa. Lapset ovat toisilleen tosi julmia ja pitää olla aika kova luonne jotta kiusan ja huomion kestää tarhassa. Lapsen piina jatkuu koulussa ja ulkosalla. Jossain vaiheessa kysellään missä on minun äiti / isä.
      Myös homoparin vanhemmat ja sukulaiset eivät ole takuusti ole aidosti mielissään kun ainoa poika Pekka tuo ensivisiitille kotiinsa rakkautensa - Jarmon.

      Olin kahvilla konditoriossa mutta kahvittelu jäi kesken. Syynä oli naapuripöytään tullut mies-homopari, joka antoi toisilleen syväkurkku-kielipusuja. Alkoi inhottamaan tuo suutelu ja jätin kahvin ja pullan siihen. Oli pakko. En tiedä mikä siinä on niin inhottavaa. Ehkä luonnottomuus? Mitään kaunista eikä heteroa kiihottavaa siinä ei ollut lainkaan.

      Olisi parempi homoille, ettei sitä homouttaan niin julkituotaisi ja julistettaisi. Me heterot annamme kyllä teille vapauden harjoittaa rakkauttanne samaa sukupuolta kohtaan, mutta rajansa kaikella. Yksi on tuo -avioliitto-. Nuolkaa toisianne kotonanne ja tehkää vaikka temput tavallanne miten se sitten tehdäänkään.

      Tuosta tempun teosta; kukaan homo, ei edes J.Toivola ole selittänyt miten 2 miestä rakastelee keskenään. Miksi sellaista ei ole kysytty? Onko arka asia?Eikö kehdata? Onhan heilläkin sukupuolivietti?
      Seuraavan kerran kun on homotusohjelma TVssa, haluaisin kuulla miten kaksi mieshomoa tekee temput. Käykö se sittenkin sillä tapaa mitä luullaan. Vai? Siinä saattaa sitten ka#ka haista...

      Meistä heteroista homoseksi on luonnotonta. Sille tunteelle me heterot emme voi mitään.

      • ap.

        Sääli sinä emmemminkin heteroparien pikkulapsia, joita otetaan jo muutaman vuoden vanhoina lapsipsykiatrisiin sairaaloihin.

        Mitä rakkautta ja huolenpitoa heille on herunut alko/huumevanhemmilta?

        Kenestä meistä, älä ylennä itseäsi miksikään "meiksi"!


      • älä houri
        ap. kirjoitti:

        Sääli sinä emmemminkin heteroparien pikkulapsia, joita otetaan jo muutaman vuoden vanhoina lapsipsykiatrisiin sairaaloihin.

        Mitä rakkautta ja huolenpitoa heille on herunut alko/huumevanhemmilta?

        Kenestä meistä, älä ylennä itseäsi miksikään "meiksi"!

        Montako prosenttia väestöstä ?


      • Nuori Hetero

        Miten tasa-arvoisia homot kuvittelevat olevansa kun sitten ovat naimisissa keskenään verraten hetero-avioliittopariin? Meinaan että tekeekö naimisiin meno heistä mukamas samanlaisia kuin heterot ovat? Olemme nyt sitten AVIOLIITOSSA! Voi pyhä sylvi!

        Rekrytointitilaisuudessa kysytään ketään sortamatta kaikilta sääty. Onko naimaton vai naimisissa. Kohta homot vaativat, että aviopuolison nimeä ei saa kysyä keneltäkään - tasaarvon nimissä.

        Avioliitto-termejä pitää selvyyden vuoksi olla kaksi: Heteroavioliitto ja homoavioliitto.


      • ap.
        älä houri kirjoitti:

        Montako prosenttia väestöstä ?

        Houri sinä kuin paljon tahdot.
        Muistelen lukeneeni, että aina on ollut, on ja aina tulee olemaan homoja 10%.

        "Suomen väestöstä, noin 10-20% on homoseksuaaleja, joten homous ei ole mikään outo asia."

        http://yle.fi/uutiset/homot_eivat_ole_kummajaisia/6160399


      • ap.
        Nuori Hetero kirjoitti:

        Miten tasa-arvoisia homot kuvittelevat olevansa kun sitten ovat naimisissa keskenään verraten hetero-avioliittopariin? Meinaan että tekeekö naimisiin meno heistä mukamas samanlaisia kuin heterot ovat? Olemme nyt sitten AVIOLIITOSSA! Voi pyhä sylvi!

        Rekrytointitilaisuudessa kysytään ketään sortamatta kaikilta sääty. Onko naimaton vai naimisissa. Kohta homot vaativat, että aviopuolison nimeä ei saa kysyä keneltäkään - tasaarvon nimissä.

        Avioliitto-termejä pitää selvyyden vuoksi olla kaksi: Heteroavioliitto ja homoavioliitto.

        Miksi ihmeessä?

        Kannatatko rotusortoa?


      • älä houri
        ap. kirjoitti:

        Houri sinä kuin paljon tahdot.
        Muistelen lukeneeni, että aina on ollut, on ja aina tulee olemaan homoja 10%.

        "Suomen väestöstä, noin 10-20% on homoseksuaaleja, joten homous ei ole mikään outo asia."

        http://yle.fi/uutiset/homot_eivat_ole_kummajaisia/6160399

        Homoja juu, mutta olikin kysymys huostaan otetuista hetero vanhempien lapsista .
        Niin sanoit.


      • ap.

      • älä houri

      • ap.
        älä houri kirjoitti:

        Eikös se huostaan otettu ole sama asia periaatteessa, hoitoon otettu.

        Ei ole, huostaan otettu on muiden, kuin vanhempiensa vastuulla, jota taas sairaalassa oleva lapsi on.


      • älä houri
        ap. kirjoitti:

        Ei ole, huostaan otettu on muiden, kuin vanhempiensa vastuulla, jota taas sairaalassa oleva lapsi on.

        Huomaa että sinulla ei lapsia ole.


      • ap.
        älä houri kirjoitti:

        Huomaa että sinulla ei lapsia ole.

        En keksi, luen faktan faktana. Jos minut vietiin lapsena keuhkokuumeen takia sairaalaan, en ollut huostaanotettu.

        Hyvää Yötä, toivotaan parasta maailman lapsille!


      • ällöttävää!
        ap. kirjoitti:

        Houri sinä kuin paljon tahdot.
        Muistelen lukeneeni, että aina on ollut, on ja aina tulee olemaan homoja 10%.

        "Suomen väestöstä, noin 10-20% on homoseksuaaleja, joten homous ei ole mikään outo asia."

        http://yle.fi/uutiset/homot_eivat_ole_kummajaisia/6160399

        On ollut aina, en minäkään sitä epäile. Vaan ovat pysyneet kaapissaan, eikä tulleet julisuuteen huutelemaan, että hei, minä olen homo!


      • lukutaitoinen.

        Taitaa suurin ongelma olla sinun, ja laillasi uskovien aivoissa.

        "Homo- ja lesboparien kasvattamat lapset voivat vähintään yhtä hyvin kuin heteroparien kasvattamat lapset. Jos tarkastellaan terveyttä ja perheen yhtenäisyyttä, homo- ja lesboparien lapset voivat keskimääräistä paremmin, kertoo australialainen tutkimus."

        http://www.verkkouutiset.fi/ulkomaat/homo lesbo parit lapset hyvinvointi-23005


    • Homot ovat harvinaisia

      Essolla on monesti puhuttu homoista, mutta yhdelläkään parlamentin jäsenellä ei ole omakohtaista kokemusta heistä. Vaikka olemme jo vanhoja miehiä, niin kukaan meistä ei ole koskaan nähnyt homoa livenä. Esson televisiosta olemme nähneet Pekka Haaviston, Jani Toivolan ja Jari Sillanpään, mutta koskaan emme ole nähneet oikeaa homoa Essolla. Tämän perusteella arvelemme homouden olevan hyvin harvinaista.

      Me emme kannata sukupuolineutraalia avioliittoa, sillä se johtaisi vaikeuksiin perhe-elämässä. Jos kaksi miestä olisi naimisissa keskenään, niin silloinhan he molemmat istuskelisivat vain Essolla, joten kotityöt jäisivät hoitamatta. On paljon parempi, että vaimo on nainen, niin silloin hän voi parlamentin päiväistuntojen aikana siivota kodin ja laittaa ruokaa perheenpäälle. On mukava tulla Essolta kotiin, kun ruoka on valmiina pöydässä.

      • ap.

        Hohhoijaa, mistä tunnet sä homon, vai?
        Minä en mistään, normihomot nauravat julkisuuden julkkuhomoille.


      • tutka oikeassa
        ap. kirjoitti:

        Hohhoijaa, mistä tunnet sä homon, vai?
        Minä en mistään, normihomot nauravat julkisuuden julkkuhomoille.

        Monella on "homotutka". Minä muistan kun Jari Sillanpää tuli kuuluisaksi iskelnmälaulajana. Minun äitini tykkäsi hänestä kovasti. Minä en ikinä tykännyt, sanoin jo äidille heti alussa, että mieshän on homo. Ja niinpä sitten olikin.


      • ap.
        tutka oikeassa kirjoitti:

        Monella on "homotutka". Minä muistan kun Jari Sillanpää tuli kuuluisaksi iskelnmälaulajana. Minun äitini tykkäsi hänestä kovasti. Minä en ikinä tykännyt, sanoin jo äidille heti alussa, että mieshän on homo. Ja niinpä sitten olikin.

        Hittoako se ihmisen taitavuuteen kuuluu?

        Niin on Elton Johnkin, maailmankaikkeuden musikaalisimpia ihmisiä.

        Täytyy olla itsellä jokin ongelma, että homoja homouden takia vihaa.


    • ...

      Haittaa lähinnä kiihkouskovaisia. Kysehän nimenomaan kirkosta, joka ei suostu vihkimään homoja. Kuitenkin monet homot ovat kristittyjä. Kirkon sisäinen ongelma, jossa syrjitään sukupuolisen suuntautumisen takia osaa jäsenistöä. Papin aamenella kun ei ole mitään tekemistä naimisiin menemisen kanssa muuten, kuin että se on pakanallinen riitti, jota kirkko käyttää, sotkeentuakseen sitten senkin kautta ihmisten asioihin. Ja vain tähän riittiin kuuluvaan rasismiin halutaan muutosta.

      Jos laki menee läpi, se hyvä. Jos laki ei mene läpi, siinäkin hyvät puolensa, Räsäskä ilmoittanut kaatavansa hallituksen, koska kristillisten pakko luemma jättää hallitus. Mikä sinällään olisi erittäin hyvä asia. Huono puoli siinä kylläkin on sitten ennen aikaiset vaalit. Aina tietenkin mahdollista jatkaa varsinaisiin vaaleihin, jonkin hätätilahallituksen voimin. Muutamat uskonkiihkoilijat voivat siis aiheuttaa maalle vakaviakin ongelmia homofobiansa takia.

      Mua haittaa asiassa just uskisten sekoilu omissa asioissaan, maassa on nimellisesti uskonvapaus, vaikka se ei käytännössä välttämättä toteudu, pahin puoli lapsikaste. Ja kirkon rasismi tietenkin tympii, rasismi kielletty myös kirkon piireissä, mutta itse harjoittavat sitä avoimesti. Kaksinaismoralismi huipussaan.

      =DW=

    • Tasavertainen

      Typeriä ovat sukupuolineutraalin avioliiton kannattajien perustelut.

      Harvempi on ottanut huomioon sitä tosiasiaa, että pariutuminen ei johdu seksistä, vaan suvun jatkamisesta, jossa seksin kokeminen hyvänä, on vain sitä varten, että sukua tulisi jatkettua. Ja sellaista pariutumista, jossa suvun jatkaminen on mahdollista sanotaan avioliitoksi. Site ei esim. sanota sotilasliitoksi. Siis avioliitto sanana tarkoittaa miehen ja naisen välistä parisuhdetta, ei mitään muuta.
      Miksi kummassa pitää jotain muutakin parisuhdetta sanoa avioliitoksi? Pian kai halutaan kahden ihmisen ystävyyssyhdettakin sanoa avioliitoksi ja se on tietenkin pakko kirjata lakiinkin.

      Avioliitto ei ole vain uskovaisten keksintöä, vaan hyvin tarpeellinen ihmislajin säilymisen kannalta. Jos pariteltaisiin miten sattuu, niin lapsiakin syntyisi aika holtittomasti. Avioliitolla pyritään turvaamaan lapsille hyvä elämän alku. Siihen tarvitaan vanhempien huolehtimista ja hoivaa.
      Jos esi-isämme olisivat vain leikkineet seksin kanssa ja viis välittäneet lapsistaan, niin ei meitä olisi.
      Jos esim. homous olisi periytyvää, niin montako sukupolvea sitä periytymistä voisi tapahtua?

      Suvun jatkamiseen ei vielä näihin aikoihin samaa sukupuolta olevien parisuhde ole sopiva. Siihen asiaan se on aivan järjetön.

      Jos sukupuolineutraali avioliitto olisi hyvä sen takia, että samaa sukupuolta olevat voisivat kokea olevansa tasavertaisia heteroiden kanssa, niin kaiketi seuraavaksi halutaan homoja ja lespoja nimitettävän heteroiksi, etteivät olisi epätasa-arvoisia muihin nähden.
      Se tasavertaisuus ei voi olla yhdestä sanasta kiinni.

      Mieluummin tehtäsiin niin, että kaikkia parisuhteita nimitettäisiin vain parisuhteeksi ja jos joku haluaa tuoda seksuaalisen suuntauksensa esille, niin sitten voidaan heteroliittoja sanoa avioliitoiksi ja homoliittoja joksikin muuksi, miksi nyt sitten he haluaisivat.

      Siis avioliitto on heteroparisuhde. Siinä ei ole mitään epäselvää. Se ei syrji ketään.

      Onhan meillä selvästi sukupuolikin, vai pitäisikö, tasapuolisuuden nimissä säätää laki, että kaikki ovat samaa sukupuolta.

      Oman miettimisen aiheensa on siinäkin, että jos kaikki pariutuisivat vain samaa sukupuolta olevan kanssa, niin eiköhän väki pian vähenisi?
      Heteroliitoissa ei tällaista vaaraa ole.

      Lopuksi haluan tuoda esiin oman kantani heteroista, homoista ja lespoista ihmisinä: he ovat silmissäni kaikki ihmisiä, joilla on tasavertainen ihmisarvo.
      Heissä kaikissa on erilaisilla lahjoilla varustettuja osaajia. Ihan tavallisia ihmisiä kaikki.
      Tiedän, että monet tekevät sellaisia asioita, joista itse en ole innostunut, mutta myös minua kiinnostavia asioita.
      Kaikkien ei tarvitse kaikesta tykätä, mutta sietää voi.

      • Ei lapsitehtailija

        En todellakaan halua pariutua tässä iässä saadakseni lapsia. Ja nuoremmistakin pariskunnista tunnen monia jotka eivät halua lapsia, vain sen vakituisen rakkaan jonka kanssa haluavat elämänsä jakaa.


    • k/k

      Sikäli mikäli olen oikein ymmärtänyt niin ei nyt väänetä kättä oikeudesta avioliittoon menemisest.
      Siihen he jo pääsevätkin halutessaan ,luulisin.
      Pointti on siin adoptiooikeudessa, ohimennen toi Holmlund sen uutisis mainitsikin.
      Se lapsen antaminen onkin sellanen juttu et en oo omaa kantaanikaan selväks saanu.
      On niin sanotust kinttaalla.

      • eppu2

        k/k

        Näin se on.
        Lailla haetaan juuri adoptio-oikeutta ja avioliitto sanan käyttöä.
        Muilta osin tasa-arvoinen laki on jo olemassa.
        Joku on ehdottanut, (en muista kuka) pariliitto-nimitystä homoille.


      • "feikki-k/k"

        Suku-puoli-neutraalisuus on yksinkertainen termi.
        Suku-puoleile miten haluat, kunhan et pane näppejäsi lapsi-asioihin koskaan,
        mitenkään.
        Ainoastaan lapsen-teko-elimiin.
        Ja niihinkin vain pinta-puolisesti.
        Kakka-puolelle saat tunkea mitä mieleen juolahtaa.
        Ja kuinka syvälle tahansa.
        Jopa teräviäkin esineitä.
        Sana-muodoista huolematta teksti ei sinulle henkilö-kohtaisesti.

        Elämä on laatinut loistokkaan suunnitelman, jolla elämä edistyy luonnollisesti.
        Syntyy, ja kuolee kun sen aika on.
        Elämän väkisin-vääntäminen on aina kohtalokasta.

        Täällä jo mainittu Tasa-liitto saa riittää noille vääntäjille.
        Sanon minä, joka olen moraalia arvostava elämä-uskonnollinen.
        Toistan: ELÄMÄ-
        Hyväksyn myös raamatullisen moralismin.
        Ja monet muut asiaan liittyvät arvokkaat kirjat.
        Jumalani kuitenkin ovai ihan toisenlaisia.



        H.


    • Jullikka1

      Olkoon homot puolestani keskenään niin paljon kun huvittaa. Mutta EI lapsia homoperheeseen. Hiekkalaatikolla: "kumpi on sun äitis? Toi parrakas vai viiksekäs". Luonnotonta, eikä lapsen edun mukaista vaan lapsi joutuu helposti kiusattavaksi.

      • koettu on.

        Luonnotonta, etä lapsi joutuu jonkun luonnottoman "isin" pahoinpitelemäksi.


      • Sun luonnottomat
        koettu on. kirjoitti:

        Luonnotonta, etä lapsi joutuu jonkun luonnottoman "isin" pahoinpitelemäksi.

        Kahdessa akassa on kyllä lapselle rangaistusta tarpeeksi jos ei liikaakin.


      • mullikka10

        Aina lapset on toisilleen ilkeilleet, niin väärin kuin se onkin.
        Ketä on haukuttu rillipääksi, ketä miksikin.
        Keksi parempi tekosyy.


    • hulluja on liikaa

      Näyttää vahvasti siltä, nämä homot ja lespot on menneet lopullisesti päästään sekasi,
      mikä avioliitto voi olla kahden mihen muodostama tai kahden naisen muodostama, EI MIKÄÄN

    • €--

      Mielestäni pitäisi hyväksyä homo ja lesbo avioliitot jos he menevät keskenään avioon,

      • jään miettimään

        Kuinka sujuisi homon ja lesbon yhteis elo, niin kuin sängyssä ?


      • £££££
        jään miettimään kirjoitti:

        Kuinka sujuisi homon ja lesbon yhteis elo, niin kuin sängyssä ?

        Sitäköhän € tarkoitti, minäkin ihmettelin.


    • Järjen hiven uupuu

      Kateus on suomalaisten kansantauti nro 1., rajoittuneisuus ja ahtaus -aihelmat nro 2.

      Kun nämä kaksi yhdistyvät yhdessä persoonassa, syntyy kaikenlaisia fobioita, joihin koetetaan saada mukaan kaikki muutkin. Foobikot pitävät itsestään suurta hälyä ja ääntä, koska pelko aiheuttaa paniikkia eikä paniikissa pysty toimimaan eikä varsinkaan ajattelemaan oikein ja järkevästi

    • typerä vouhotus on

      loputtava,






      Äly hoi älä jätä,

      MIKSI homojen / lespojen pitää sana a v i o liittää sanaan liitto,

      avioliitto ON AINA miehen ja naisen välinen liitto,

      homot / lespot EI voi käyttää avio sanaa liitostaan, se on parisuhde , eikä mikää muu, tyytyköön siihen, miksi eivät tyytyisi ????

      miksi ihmeessä homot kitisee avioliiton perään, ??????? hullujako ne on,
      miten sana avio voisi tehdä homoliitosta kunioitettavamman
      jos siihen liitetään snaa avio,
      ei mitenkää, päinvastoin alkaa ällöttämään entistä enemmän niitten touhu, ,

      homojen on hyväksyttävä se että ne on homoja ja homoliitossa, sillä hyvä,
      turha tulla kitesemään muuta,
      tehköön keskinäisen testamentin jos haluavat samat edut kuin avioliitossa olevilla hetero pareilla on,
      sillä keskinäinen testamenti korvaa täysin samat oikeudet kuin heteroilla on,
      mutta avio sanaa ne ei ikinä tule saamaan käyttöönsä,

      vai onko niin että todellisuudessa homot häpeää itseään homoina heh ja luulevat että jos saavat avio sanan käytöön heistä tulisi omissaki silmissään parempia ihmisiä,
      turha luulo, hyväksykää ittenne semmosena kuin olette homona ,

      • kamalaa.

        Ihmisarvoa sortavaa, ettei heillä ole samaa lakia kuin muillakin.

        Sinullahan melkoinen asenne on ihmisiä kohtaan. Hui!


      • tasa-arvoako
        kamalaa. kirjoitti:

        Ihmisarvoa sortavaa, ettei heillä ole samaa lakia kuin muillakin.

        Sinullahan melkoinen asenne on ihmisiä kohtaan. Hui!

        Jos tämä sitten hyväksytään, voimme odottaa seuraavaksi, että ihminen voi mennä AVIOLIITTOON vaikkapa koiran kanssa. Sillä ei enää ole sitten väliä vaikka olisivat samaa sukupuolta. Onneksi tämä ei taatusti tapahdu minun elinaikanani, mutta jo ehkä lapsenlapsemme saavat "nauttia tästä".


      • ap.
        tasa-arvoako kirjoitti:

        Jos tämä sitten hyväksytään, voimme odottaa seuraavaksi, että ihminen voi mennä AVIOLIITTOON vaikkapa koiran kanssa. Sillä ei enää ole sitten väliä vaikka olisivat samaa sukupuolta. Onneksi tämä ei taatusti tapahdu minun elinaikanani, mutta jo ehkä lapsenlapsemme saavat "nauttia tästä".

        Siihenhän puuttuisi jo eläinsuojelulaki. Eikö tullut mieleen?


      • eppu2
        ap. kirjoitti:

        Siihenhän puuttuisi jo eläinsuojelulaki. Eikö tullut mieleen?

        Voidaanhan sekin laki muuttaa. Laithan on ihmisten tekemiä.
        Tarvitaan vain eduskunnan ennenmistö.


      • ap.
        eppu2 kirjoitti:

        Voidaanhan sekin laki muuttaa. Laithan on ihmisten tekemiä.
        Tarvitaan vain eduskunnan ennenmistö.

        Miksi? Useimmat ihmiset ovat eläimien puolella, vaikka ihmisiä lähes vihaavatkin.


      • tasa-arvoako kirjoitti:

        Jos tämä sitten hyväksytään, voimme odottaa seuraavaksi, että ihminen voi mennä AVIOLIITTOON vaikkapa koiran kanssa. Sillä ei enää ole sitten väliä vaikka olisivat samaa sukupuolta. Onneksi tämä ei taatusti tapahdu minun elinaikanani, mutta jo ehkä lapsenlapsemme saavat "nauttia tästä".

        ai tää on vielä täällä
        tää eläimiin suuntautuva tyyppi
        tän saman jutun oon lukenu jo niin monta kertaa

        aloituksessa puhutaan nyt kumminkin ihmisistä
        niin mikä into tällä tyypillä on aina vetää
        elukat mukaan.


      • eppu2
        ap. kirjoitti:

        Miksi? Useimmat ihmiset ovat eläimien puolella, vaikka ihmisiä lähes vihaavatkin.

        ap.
        Tarkoitin periaatteessa, minkä lain muuttamiseen tahansa tarvitaan vain eduskunnan enemmistö.
        Oli laki sitten osan ihmisten mielestä miten järjetön tahansa.

        Aivan kuten tässäkin, laki voidaan hyväksyä, vaikka vastustuskin on suurta.


    • älytöntä vouhotusta

      kamalaa.

      oletko vähä älynen?
      onhan kyseessä kaksi aivan erilaista ihmis-suhdetta,
      toinen on homo suhde ja toinen hetero suhde
      eikös kaiken järjenmukaan silloin pidä olla myös kaksi erilaista liittoa,

      siis, homoliitto joka on toisella sanalla parisuhde, joka on aina samaa sukupuolta olevien suhde,

      siis kaksi AIVAN erilaista ihmis-suhdetta,

      heteroliitto, eli avioliitto, joka on aina miehen ja naisen välinen suhde
      tuliko nyt selväksi miksi ei voi olla sama molemmilla ??

      jo on paksupäistä porukkaa kun tämä ei mene muutamien homojen päähän,

      eihän niitä voi miltää kantilta katsottuna verrata toisiinsa eikä samaistaa,

      kahdesta miehestä ei ikinä voi tulla toisesta äitiä, eikä mies voi ikinä synnyttää lasta,

      eikä kahdesta lesposta voi ikinä tulla toisesta miestä,

      miten kauan näitä itsestään selvyyksiä ihmiskunnan pitää jauhaa ennenkuin homot huomaa että he ovat samaa sukupuolta keskenään,

      varmaan ikuisesti,

      • ja tummissa

        Sinulla on vain yksi ääni vaaleissa.


    • normaali nainen

      Minua ällöttää niin kauheasti, että meinaan oksentaa! Siinä on jo tarpeeksi haittaa. Tässä yhtenä päivänä bussissa kaksi tyttöä lääppivät toisiaan, suukottelivat ja halailivat, ihan minun silmieni edessä. Meinasin oksentaa. Olisivat edes sen verran fiksuja, etteivät yleisellä paikalla lääppisi toisiaan. En ole niin monasti nähnyt edes tavallisen parin (mies ja nainen) lääppivän toisiaan. Ilmeisesti näiden lesbojen ja homojen PITÄÄ vaan näyttää, että hei katso, minä olen lesbo/homo. Kaiken lisäksi luulen, siltä ainakin näytti, että olivat aika piikitetty. Ihan muissa maailmoissa. Kenenkähän lapsia olivat, säälin heidän vanhempiaan!
      Jos nyt joku mainitsee, että oli ennenkin, niin olivat sentään julkisuudelta piilossa. Olisivat vieläkin kaapissa, niin olisi parempi. Vai vielä avioliittoon! Hyi olkoon!

      • ----

        Kannattaisiko kaapittaa itsensä. Jäisi kaikki maailman pahuus näkemättä.


      • ---- kirjoitti:

        Kannattaisiko kaapittaa itsensä. Jäisi kaikki maailman pahuus näkemättä.

        Moraali nainen@.... älä käytä yleisiä kulkuneuvoja laita säkki päähän. Säkki suojaa ohikulkijoita oksenteluistasi voit vielä sairastuttaa viattomia ihmisiä. Et ilmeisesti tunne yhtään homoa tai lesboa. Näillä kymmenillä kannattaisi jo tutustua, yllättyisit.

        Hollannissa ystäväpiiriimme kuuluu mm. psykoterapeutti/psykologi miespari. Asuvat Amsterdamissa kauniissa talossaan ovat taiteen kerääjiä, vieraanvaraisia ja ihania ihmisiä.

        Matkailu voisi avartaa sinunkin mielipiteitä. Vierilin sateenkaari ravintolassa jonne olin hyvin tervetullut. Vapautunutta ja ystävällistä porukkaa kuten nyt hollantilaiset ovat.

        Tiesitkö, että suurin osa kaduilla ja kulkuneuvoissa jne. liikkuvista homoista ja lesboista jää sinulta tunnistamatta. Humalaisen tai huumehörhön voi tunnustaa helposti.


      • Homotus riittää!

        Juuri niin. Voisiko joku heteropsykologi selvittää, mistä johtuu tuo inhottavuuden tunne kun hetero näkee keksi homoa suutelemassa?
        Itse heterona en osaa selventää, mistä inho ja etovuus johtuu. Kai se jokin luonnonvastaisuuden tai sairauden näkemisestä johtuva reaktio on. Sukupuolielämä leimaa koko ikää ja vietti on voimakas. Samaa sukupuolta olevien esileikki, =kielipusut, menee jo heteron mielestä sairauden ja poikkeavuuden ilmentymäksi. Kielipusut ovat lupaus aktiin ja tuleva akti on luonnoton.
        Miten homomiehet rakastelevat? Miten orgasmi saadaan aikaiseksi ja mihin purkaudutaan? TÄMÄ olisi syytä homojen selventää. Asia on tärkeä tietää. Tietoa kehiin homot!

        Turha puhua homoparin lapsista. Vanhempi voi olla vain heistä toinen. Yhteisiä lapsia ei takuusti ole. meinaan biologisesti.

        Kannatan heterojen avioliittoa nimellä AVIOLIITTO. Homot saavat puolestani mennä naimisiin nimellä TASALIITTO tai jollakin muulla nimellä.

        Ei homoja noin paljoa ole kuin on arveltu. Tällä keinotekoisella määrällä yritetään ajaa jotakin.
        Kuinka paljon olenkaan tuntenut ihmisiä lapsuusaikana, nuorena, armeijassa ja lukemattomissa satojen työntekijöiden yrityksissä.Ketään homoa en ole havainnut. Myöskään uimahallissa, uimarannoilla turuilla ja toreilla en ole tavannut
        yhtäkään homoa. Ei ole koko asia tullut edes mieleeni. Olisiko näin paras jatkaa?

        Miksi nyt homotusta tulee asiaohjelmien ja elokuvien muodossa pilvin pimein? Noista elokuvistakin voin sanoa, että ne loukkaavat heteroa. Kaiken lisäksi ne ovat inhottavia.
        Onko kaikki homojulistus edes tarpeen?
        Me heterot olemme saaneet jo tarpeeksemme kokohomotus asiasta. Jatkuva jauhanta menee jo aivopesun puolelle. Eikä se tepsi halutulla tavalla. Päinvastoin, se kääntyy homoja vastaan.


      • 100%nen hetero
        Homotus riittää! kirjoitti:

        Juuri niin. Voisiko joku heteropsykologi selvittää, mistä johtuu tuo inhottavuuden tunne kun hetero näkee keksi homoa suutelemassa?
        Itse heterona en osaa selventää, mistä inho ja etovuus johtuu. Kai se jokin luonnonvastaisuuden tai sairauden näkemisestä johtuva reaktio on. Sukupuolielämä leimaa koko ikää ja vietti on voimakas. Samaa sukupuolta olevien esileikki, =kielipusut, menee jo heteron mielestä sairauden ja poikkeavuuden ilmentymäksi. Kielipusut ovat lupaus aktiin ja tuleva akti on luonnoton.
        Miten homomiehet rakastelevat? Miten orgasmi saadaan aikaiseksi ja mihin purkaudutaan? TÄMÄ olisi syytä homojen selventää. Asia on tärkeä tietää. Tietoa kehiin homot!

        Turha puhua homoparin lapsista. Vanhempi voi olla vain heistä toinen. Yhteisiä lapsia ei takuusti ole. meinaan biologisesti.

        Kannatan heterojen avioliittoa nimellä AVIOLIITTO. Homot saavat puolestani mennä naimisiin nimellä TASALIITTO tai jollakin muulla nimellä.

        Ei homoja noin paljoa ole kuin on arveltu. Tällä keinotekoisella määrällä yritetään ajaa jotakin.
        Kuinka paljon olenkaan tuntenut ihmisiä lapsuusaikana, nuorena, armeijassa ja lukemattomissa satojen työntekijöiden yrityksissä.Ketään homoa en ole havainnut. Myöskään uimahallissa, uimarannoilla turuilla ja toreilla en ole tavannut
        yhtäkään homoa. Ei ole koko asia tullut edes mieleeni. Olisiko näin paras jatkaa?

        Miksi nyt homotusta tulee asiaohjelmien ja elokuvien muodossa pilvin pimein? Noista elokuvistakin voin sanoa, että ne loukkaavat heteroa. Kaiken lisäksi ne ovat inhottavia.
        Onko kaikki homojulistus edes tarpeen?
        Me heterot olemme saaneet jo tarpeeksemme kokohomotus asiasta. Jatkuva jauhanta menee jo aivopesun puolelle. Eikä se tepsi halutulla tavalla. Päinvastoin, se kääntyy homoja vastaan.

        Eikö sinulla ole suurempia murheita, kuin toisten seksuaalisuus?

        Hoh hoijaa.


      • Homotus riittää! kirjoitti:

        Juuri niin. Voisiko joku heteropsykologi selvittää, mistä johtuu tuo inhottavuuden tunne kun hetero näkee keksi homoa suutelemassa?
        Itse heterona en osaa selventää, mistä inho ja etovuus johtuu. Kai se jokin luonnonvastaisuuden tai sairauden näkemisestä johtuva reaktio on. Sukupuolielämä leimaa koko ikää ja vietti on voimakas. Samaa sukupuolta olevien esileikki, =kielipusut, menee jo heteron mielestä sairauden ja poikkeavuuden ilmentymäksi. Kielipusut ovat lupaus aktiin ja tuleva akti on luonnoton.
        Miten homomiehet rakastelevat? Miten orgasmi saadaan aikaiseksi ja mihin purkaudutaan? TÄMÄ olisi syytä homojen selventää. Asia on tärkeä tietää. Tietoa kehiin homot!

        Turha puhua homoparin lapsista. Vanhempi voi olla vain heistä toinen. Yhteisiä lapsia ei takuusti ole. meinaan biologisesti.

        Kannatan heterojen avioliittoa nimellä AVIOLIITTO. Homot saavat puolestani mennä naimisiin nimellä TASALIITTO tai jollakin muulla nimellä.

        Ei homoja noin paljoa ole kuin on arveltu. Tällä keinotekoisella määrällä yritetään ajaa jotakin.
        Kuinka paljon olenkaan tuntenut ihmisiä lapsuusaikana, nuorena, armeijassa ja lukemattomissa satojen työntekijöiden yrityksissä.Ketään homoa en ole havainnut. Myöskään uimahallissa, uimarannoilla turuilla ja toreilla en ole tavannut
        yhtäkään homoa. Ei ole koko asia tullut edes mieleeni. Olisiko näin paras jatkaa?

        Miksi nyt homotusta tulee asiaohjelmien ja elokuvien muodossa pilvin pimein? Noista elokuvistakin voin sanoa, että ne loukkaavat heteroa. Kaiken lisäksi ne ovat inhottavia.
        Onko kaikki homojulistus edes tarpeen?
        Me heterot olemme saaneet jo tarpeeksemme kokohomotus asiasta. Jatkuva jauhanta menee jo aivopesun puolelle. Eikä se tepsi halutulla tavalla. Päinvastoin, se kääntyy homoja vastaan.

        Essolla on järjestys

        " Homotus riittää! 23.11.2014 18:42 "

        Einari Essonen pitää baarissaan niin hyvän järjestyksen, että siellä eivät homot tai lesbot koskaan pääse suutlemaan toisiaan. Jos Einari näkee, että joku mies alkaa katsella toista miestä liian pitkään ja kiihkomielinen ilme naamallaan, niin hän heittää sellaisen kaverin baarista ulos. Essolla siis torjutaan jo ennakkoon mahdollisuus ajautua luonnottomaan ja epäsiveelliseen käyttäytymiseen.

        Ehkä juuri tästä syystä Essolla ei ole koskaan nähtykään homoja. Se on hyvä asia, sillä nyt voimme pitää parlamentin päivittäiset kokoukset siistissä ja siveässä paikassa, jossa aivomme tuottavat suuria ja kauniita ajatuksia. Tästä on suuri hyöty koko yhteiskunnallemme.


      • Epänormaalipas

        "Normaalin naisen" mielestä olisi siis ollut paljon parempi, ihanaa ja kaunista, kun tytöt olisivat tapelleet kunnolla keskenään, nyrkein, potkien ja toisensa verille raastaen.


      • Sepalus & Sepalus
        Epänormaalipas kirjoitti:

        "Normaalin naisen" mielestä olisi siis ollut paljon parempi, ihanaa ja kaunista, kun tytöt olisivat tapelleet kunnolla keskenään, nyrkein, potkien ja toisensa verille raastaen.

        "Epänormaalipas" kommentti onavuton. Samoin mitä avuttomin homomyönteisten vetominen siihen, että maailmassa on rikollisuutta ja sairautta koska heterot saavat lapsia!
        Homopari ei lapsia saa, eikä yhteiskunnan avustamana niitä pidä homoille tehdäkään. Homous on geenipoikkeama. Siksi homous homosta itsestään on mitä luonnollisin asia.


      • Onko se auki ?
        Sepalus & Sepalus kirjoitti:

        "Epänormaalipas" kommentti onavuton. Samoin mitä avuttomin homomyönteisten vetominen siihen, että maailmassa on rikollisuutta ja sairautta koska heterot saavat lapsia!
        Homopari ei lapsia saa, eikä yhteiskunnan avustamana niitä pidä homoille tehdäkään. Homous on geenipoikkeama. Siksi homous homosta itsestään on mitä luonnollisin asia.

        No niinpä. Ihan samalla tavalla siis kuin ahtaasta ja rajoittuneesta ihmisestä ahtaus ja rajoittuneisuus on iiihan luonnollinen asia. Kulkeeko estoisuuskin geeneissä?

        Entä sitten, jos homopari olisikin paljon parempi ja terveempi kasvatusvastuupari kuin heteroparit ikinä? Entä jos rikollisuus ja sairaus vähenisi maailmasta erilaisten vaihtoehtojen myötä, kun ihmiset saisivat toteuttaa ominta sisintään.


      • äijä.
        Onko se auki ? kirjoitti:

        No niinpä. Ihan samalla tavalla siis kuin ahtaasta ja rajoittuneesta ihmisestä ahtaus ja rajoittuneisuus on iiihan luonnollinen asia. Kulkeeko estoisuuskin geeneissä?

        Entä sitten, jos homopari olisikin paljon parempi ja terveempi kasvatusvastuupari kuin heteroparit ikinä? Entä jos rikollisuus ja sairaus vähenisi maailmasta erilaisten vaihtoehtojen myötä, kun ihmiset saisivat toteuttaa ominta sisintään.

        -aika outoa ja ajattelematonta kutsua ahtaaksi ja rajoittuneeksi ihmisiä, jotka haluavat vain lapsen saavan kaksi asiaa; isän ja äidin...


      • CCCCCI((((((((((((((
        Onko se auki ? kirjoitti:

        No niinpä. Ihan samalla tavalla siis kuin ahtaasta ja rajoittuneesta ihmisestä ahtaus ja rajoittuneisuus on iiihan luonnollinen asia. Kulkeeko estoisuuskin geeneissä?

        Entä sitten, jos homopari olisikin paljon parempi ja terveempi kasvatusvastuupari kuin heteroparit ikinä? Entä jos rikollisuus ja sairaus vähenisi maailmasta erilaisten vaihtoehtojen myötä, kun ihmiset saisivat toteuttaa ominta sisintään.

        Niin. Eihän se ole luonnollista että lasten vanhemmat ovat samaa sukupuolta. Jos näin asennoituu ei se ole rajoitteisuutta. Rajoitteisuus on siinä, että vanhempien malli on väärä ja siis luonnoton.
        Voihan homoparikin olla hyvä isä-isä tai äiti-äiti.
        Asia vaan on niin, että kautta aikain lapsella on ollut eri sukupuolta olevat vanhemmat äiti ja isä. Kummallakin on oma roolinsa tässä yhteisössä joka on muovautunut vuosituhansien aikana jota on seurannut myös lainsäädäntö ja käytäntö.


      • 'Muija'
        äijä. kirjoitti:

        -aika outoa ja ajattelematonta kutsua ahtaaksi ja rajoittuneeksi ihmisiä, jotka haluavat vain lapsen saavan kaksi asiaa; isän ja äidin...

        En kutsukaan ahtaiksi ihmisiä, jotka haluavat lapsia vaan ihmisiä ihan yleisesti. Esim. sinua, koska ihmistaimelle ei ole mitään väliä sillä, ovatko hoitajat isä ja äiti vai kaksi isää vai kaksi äitiä. Ainut väli on sillä, että lapsi saa rakkautta ja huolenpitoa ja turvallisen kasvualustan. Eikä niitä asioita saa aina äidiksi ja isiksi nimetyiltäkään.


      • Menneet ovat menneit
        CCCCCI(((((((((((((( kirjoitti:

        Niin. Eihän se ole luonnollista että lasten vanhemmat ovat samaa sukupuolta. Jos näin asennoituu ei se ole rajoitteisuutta. Rajoitteisuus on siinä, että vanhempien malli on väärä ja siis luonnoton.
        Voihan homoparikin olla hyvä isä-isä tai äiti-äiti.
        Asia vaan on niin, että kautta aikain lapsella on ollut eri sukupuolta olevat vanhemmat äiti ja isä. Kummallakin on oma roolinsa tässä yhteisössä joka on muovautunut vuosituhansien aikana jota on seurannut myös lainsäädäntö ja käytäntö.

        Vuosituhannet, lainsäädäntö ja käytäntö varmaankin määrittelevät rajoittuneelle ja ahtaalle yksilölle mikä on luonnollista, mikä oikeaa ja mikä väärää?

        Karsinasta katsotaan taaksepäin, koska ahtaat karsinan rajat estävät näkymät eteenpäin. Muutokset ja uusiutuminen ovat kuitenkin portti tulevaisuuteen, jonne karsinaansa jämähtäneillä ei ole mitään asiaa.


      • ap.
        Menneet ovat menneit kirjoitti:

        Vuosituhannet, lainsäädäntö ja käytäntö varmaankin määrittelevät rajoittuneelle ja ahtaalle yksilölle mikä on luonnollista, mikä oikeaa ja mikä väärää?

        Karsinasta katsotaan taaksepäin, koska ahtaat karsinan rajat estävät näkymät eteenpäin. Muutokset ja uusiutuminen ovat kuitenkin portti tulevaisuuteen, jonne karsinaansa jämähtäneillä ei ole mitään asiaa.

        Ihmetyttää nuo vastaanpanijat, kyse ole muusta kuin ajasta.

        Onneksi aika ei taannu.


      • äijä.
        'Muija' kirjoitti:

        En kutsukaan ahtaiksi ihmisiä, jotka haluavat lapsia vaan ihmisiä ihan yleisesti. Esim. sinua, koska ihmistaimelle ei ole mitään väliä sillä, ovatko hoitajat isä ja äiti vai kaksi isää vai kaksi äitiä. Ainut väli on sillä, että lapsi saa rakkautta ja huolenpitoa ja turvallisen kasvualustan. Eikä niitä asioita saa aina äidiksi ja isiksi nimetyiltäkään.

        "Muija"..oletko aivan varma, että lapselle on aivan sama? Et tietenkään voi olla, mutu-tietoa textaat totuutena. Ei yhteiskunnan tarkoitus ole alkaa ehdoin tahdoin tuottaa isättömiä, ja/tai äidittömiä lapsia, on paljon, paljon tärkempiäkin tehtäviä pilvin pimein. Oikeasti.


      • ap.
        äijä. kirjoitti:

        "Muija"..oletko aivan varma, että lapselle on aivan sama? Et tietenkään voi olla, mutu-tietoa textaat totuutena. Ei yhteiskunnan tarkoitus ole alkaa ehdoin tahdoin tuottaa isättömiä, ja/tai äidittömiä lapsia, on paljon, paljon tärkempiäkin tehtäviä pilvin pimein. Oikeasti.

        Rakkaus ja hyvinvointi on lapselle kaikki, sama, antaako sen kaksi miestä, kaksi naista, tai nainen ja mies.
        Tai yksinhuoltaja.
        Loputon jurnutus ei vanhoja ennakkoluuloja saa pysymään elossa.


      • äijä.
        ap. kirjoitti:

        Rakkaus ja hyvinvointi on lapselle kaikki, sama, antaako sen kaksi miestä, kaksi naista, tai nainen ja mies.
        Tai yksinhuoltaja.
        Loputon jurnutus ei vanhoja ennakkoluuloja saa pysymään elossa.

        ap. et oikein nyt sisäistä tuota pointtia, eli jurnutat kyllä ihan itse...


      • ,.--.,
        äijä. kirjoitti:

        ap. et oikein nyt sisäistä tuota pointtia, eli jurnutat kyllä ihan itse...

        Täällä jokaisella saa olla oma mielipiteensä, juu sii.


      • äijä.
        ,.--., kirjoitti:

        Täällä jokaisella saa olla oma mielipiteensä, juu sii.

        -toivottavasti se mielipiteenvapaus koskee kaikkia, myös allekirjoittanutta.... :)


      • ,.--.,
        äijä. kirjoitti:

        -toivottavasti se mielipiteenvapaus koskee kaikkia, myös allekirjoittanutta.... :)

        Sitähän se tarkoittikin.

        Onneksemme emme ole Pohjois-Koreassa.


      • Mulle Heti Kaikki
        Menneet ovat menneit kirjoitti:

        Vuosituhannet, lainsäädäntö ja käytäntö varmaankin määrittelevät rajoittuneelle ja ahtaalle yksilölle mikä on luonnollista, mikä oikeaa ja mikä väärää?

        Karsinasta katsotaan taaksepäin, koska ahtaat karsinan rajat estävät näkymät eteenpäin. Muutokset ja uusiutuminen ovat kuitenkin portti tulevaisuuteen, jonne karsinaansa jämähtäneillä ei ole mitään asiaa.

        Heteroko katsoo karsinasta maailman muuttumista? Kaikkea sitä kuuleekin!
        Aiti-isä-lapsi asetelma ei ole karsinoitumista yhteen muottiin. Se vain on ollut ja tulee olemaan noin. Kaikki on hioutunut tuon ympärille ja hioutuu myös vieläkin kuten on aina tehnyt. Kuitenkin perusasetelma on sama, heterosuhde ja ehkä sen tuloksena perhe.
        Homoliitot eivät sitä muuta mihinkään. Homoavioliitto on sairas suhde, koska aviossa on kaksi geenipoikkevuutta edustavaa henkilöä.

        Jäämme odottelemaan mitä vaatimuksia homot alkavat seuraavaksi esittää jotta olisivat tasa-arvoisia avioliitossaan. Adoption lisäksi vaatimuksena voi olla sellaisia asioita, joita heteron mieleen ei tulisi vaikka kuinka yrittäisi ajatella asiaa homon kannalta. Ehkä jokin lohdutushuora yhteiskunnan varoilla jotta tasa-arvon nimissä aviossa olevat homot saisivat kokea vastakkaisen sukupuolen antamaa nautintoa.
        Jotain vaatimusta on kyllä tulossa, mutta mitä?

        Minkälaisen sukupuolisen nautinnon saa mies-mies suhteessa? Heterona kyllä ymmärrän kaverisuhteen ja saunomiset. Yhteiset seksiorgiot orgasmeineen eivät siihen kuulu. Rajaa homouteen ei ylitetä ja homous osataan pitää kaukana vaikka ei edes olisi koskaan kuullutkaan homotuksesta. Kaveri on kaveri eikä suhteessa ole mitään homoutta.
        Etelämpänä jolevissa maissa oleva tapa halata mies-mies, ei ole homoutta vaan kuuluu tapakulttuuriin myös niissä maissa joista homoudesta saa kuolemantuomion.

        Suomeenkin yritetään istuttaa halaavaa tapaamista ystävien ja sukulaisten kesken. Olen tätä kokeillut ja voin sanoa, että sellaisellekaan aika ei ole kypsä. Kättely ja käsivarsiote selkääntaputteluineen luontuu suomalaisille paljon paremmin ja luonnikkaammin kuin halailu.


      • Vuosi on 2014
        Mulle Heti Kaikki kirjoitti:

        Heteroko katsoo karsinasta maailman muuttumista? Kaikkea sitä kuuleekin!
        Aiti-isä-lapsi asetelma ei ole karsinoitumista yhteen muottiin. Se vain on ollut ja tulee olemaan noin. Kaikki on hioutunut tuon ympärille ja hioutuu myös vieläkin kuten on aina tehnyt. Kuitenkin perusasetelma on sama, heterosuhde ja ehkä sen tuloksena perhe.
        Homoliitot eivät sitä muuta mihinkään. Homoavioliitto on sairas suhde, koska aviossa on kaksi geenipoikkevuutta edustavaa henkilöä.

        Jäämme odottelemaan mitä vaatimuksia homot alkavat seuraavaksi esittää jotta olisivat tasa-arvoisia avioliitossaan. Adoption lisäksi vaatimuksena voi olla sellaisia asioita, joita heteron mieleen ei tulisi vaikka kuinka yrittäisi ajatella asiaa homon kannalta. Ehkä jokin lohdutushuora yhteiskunnan varoilla jotta tasa-arvon nimissä aviossa olevat homot saisivat kokea vastakkaisen sukupuolen antamaa nautintoa.
        Jotain vaatimusta on kyllä tulossa, mutta mitä?

        Minkälaisen sukupuolisen nautinnon saa mies-mies suhteessa? Heterona kyllä ymmärrän kaverisuhteen ja saunomiset. Yhteiset seksiorgiot orgasmeineen eivät siihen kuulu. Rajaa homouteen ei ylitetä ja homous osataan pitää kaukana vaikka ei edes olisi koskaan kuullutkaan homotuksesta. Kaveri on kaveri eikä suhteessa ole mitään homoutta.
        Etelämpänä jolevissa maissa oleva tapa halata mies-mies, ei ole homoutta vaan kuuluu tapakulttuuriin myös niissä maissa joista homoudesta saa kuolemantuomion.

        Suomeenkin yritetään istuttaa halaavaa tapaamista ystävien ja sukulaisten kesken. Olen tätä kokeillut ja voin sanoa, että sellaisellekaan aika ei ole kypsä. Kättely ja käsivarsiote selkääntaputteluineen luontuu suomalaisille paljon paremmin ja luonnikkaammin kuin halailu.

        Pyöritä nyt vielä muutama kilometri tätä kertomusta oman navan ympäri pyörimisestäsi, joka ei kerro mistään muusta kuin ahtaasta ajattelutavasta ja jälkeen jääneestä asenteesta.


      • ap.
        Vuosi on 2014 kirjoitti:

        Pyöritä nyt vielä muutama kilometri tätä kertomusta oman navan ympäri pyörimisestäsi, joka ei kerro mistään muusta kuin ahtaasta ajattelutavasta ja jälkeen jääneestä asenteesta.

        Minusta tuntuu, että täällä on joku oikein homofobinen, joka kirjoittaa muidenkin edestä?

        Luulen, en enempää.


      • Ihan 100 %:n varma
        äijä. kirjoitti:

        "Muija"..oletko aivan varma, että lapselle on aivan sama? Et tietenkään voi olla, mutu-tietoa textaat totuutena. Ei yhteiskunnan tarkoitus ole alkaa ehdoin tahdoin tuottaa isättömiä, ja/tai äidittömiä lapsia, on paljon, paljon tärkempiäkin tehtäviä pilvin pimein. Oikeasti.

        Älä puhu yhteiskunnasta ja sen tehtävien tärkeydestä samassa virkkeessä. Se on nimittäin osasyyllinen suurimaan osaan isättömistä ja äidittömistä tai kokonaan ilman vanhempia olevista lapsista, koska se ei osaa hoitaa niitä kaikista tärkeimpiä asioita, perustehtäviään, lainkaan.

        Siitä johtuen myöskin moni lapsi saa tahtomattaan lähdön tästä maasta ennen aikojaan. Niin 'hieno' juttu se palvomasi isä - äiti -liitto on, aikuisten ihmisten sekoamisen tähden lapsilta otetaan henki. Tarkista omat mutusi - ensin.


      • ???
        Ihan 100 %:n varma kirjoitti:

        Älä puhu yhteiskunnasta ja sen tehtävien tärkeydestä samassa virkkeessä. Se on nimittäin osasyyllinen suurimaan osaan isättömistä ja äidittömistä tai kokonaan ilman vanhempia olevista lapsista, koska se ei osaa hoitaa niitä kaikista tärkeimpiä asioita, perustehtäviään, lainkaan.

        Siitä johtuen myöskin moni lapsi saa tahtomattaan lähdön tästä maasta ennen aikojaan. Niin 'hieno' juttu se palvomasi isä - äiti -liitto on, aikuisten ihmisten sekoamisen tähden lapsilta otetaan henki. Tarkista omat mutusi - ensin.

        Taisi olla äijälle? Laita alkuun kelle, kun on kaukana ylhäällä.

        Juuri on kuin kirjoitat.


      • äijä.
        Ihan 100 %:n varma kirjoitti:

        Älä puhu yhteiskunnasta ja sen tehtävien tärkeydestä samassa virkkeessä. Se on nimittäin osasyyllinen suurimaan osaan isättömistä ja äidittömistä tai kokonaan ilman vanhempia olevista lapsista, koska se ei osaa hoitaa niitä kaikista tärkeimpiä asioita, perustehtäviään, lainkaan.

        Siitä johtuen myöskin moni lapsi saa tahtomattaan lähdön tästä maasta ennen aikojaan. Niin 'hieno' juttu se palvomasi isä - äiti -liitto on, aikuisten ihmisten sekoamisen tähden lapsilta otetaan henki. Tarkista omat mutusi - ensin.

        "Ihan 100%: n varma"....en viitsi jankuttaa; lue kunnolla 25.11 klo. 20.39 kirjoittamani...


      • Pelko painaa persuks
        Ihan 100 %:n varma kirjoitti:

        Älä puhu yhteiskunnasta ja sen tehtävien tärkeydestä samassa virkkeessä. Se on nimittäin osasyyllinen suurimaan osaan isättömistä ja äidittömistä tai kokonaan ilman vanhempia olevista lapsista, koska se ei osaa hoitaa niitä kaikista tärkeimpiä asioita, perustehtäviään, lainkaan.

        Siitä johtuen myöskin moni lapsi saa tahtomattaan lähdön tästä maasta ennen aikojaan. Niin 'hieno' juttu se palvomasi isä - äiti -liitto on, aikuisten ihmisten sekoamisen tähden lapsilta otetaan henki. Tarkista omat mutusi - ensin.

        Jooo, oli se "äijälle". Ja tämä myös: luin kunnolla, ymmärrän lukemani, mutta sinä et ymmärrä asiaa. Oletko koskaan miettinyt mitä se on sinulta pois, jos joku muu toteuttaa omaa (seksuaalista) viettiään ja suuntautumistaan omalla tavallaan ja haluaa olla toisen ihmisen kanssa yhteiskunnan perusyksikkö eli perhe? Kuulua meidän muiden joukkoon niin sanotusti.

        Kehoitan sinua perehtymään ja keskittymään omaan ko. aiheeseen kunnolla, koska omasta mielestäni homofobiasta kärsivällä on tässä aihealueessa jotain päin mäntyä, jota hän ei itse huomaa, hokaa eikä tiedosta. So. ei pelitä, ei toimi, ei onnaa, ei tunnu, ei osaa, ei taida ... Vai mikä h-n kumma se on mikä nyppii erilaisuudessa?


      • äijä.
        Pelko painaa persuks kirjoitti:

        Jooo, oli se "äijälle". Ja tämä myös: luin kunnolla, ymmärrän lukemani, mutta sinä et ymmärrä asiaa. Oletko koskaan miettinyt mitä se on sinulta pois, jos joku muu toteuttaa omaa (seksuaalista) viettiään ja suuntautumistaan omalla tavallaan ja haluaa olla toisen ihmisen kanssa yhteiskunnan perusyksikkö eli perhe? Kuulua meidän muiden joukkoon niin sanotusti.

        Kehoitan sinua perehtymään ja keskittymään omaan ko. aiheeseen kunnolla, koska omasta mielestäni homofobiasta kärsivällä on tässä aihealueessa jotain päin mäntyä, jota hän ei itse huomaa, hokaa eikä tiedosta. So. ei pelitä, ei toimi, ei onnaa, ei tunnu, ei osaa, ei taida ... Vai mikä h-n kumma se on mikä nyppii erilaisuudessa?

        Kerran vielä kiellon päälle: on kyse lapsen oikeudesta isään JA äitiin. Ota iisisti kuitenkin, niin minäkin teen.... :)


      • Revi siitä
        Pelko painaa persuks kirjoitti:

        Jooo, oli se "äijälle". Ja tämä myös: luin kunnolla, ymmärrän lukemani, mutta sinä et ymmärrä asiaa. Oletko koskaan miettinyt mitä se on sinulta pois, jos joku muu toteuttaa omaa (seksuaalista) viettiään ja suuntautumistaan omalla tavallaan ja haluaa olla toisen ihmisen kanssa yhteiskunnan perusyksikkö eli perhe? Kuulua meidän muiden joukkoon niin sanotusti.

        Kehoitan sinua perehtymään ja keskittymään omaan ko. aiheeseen kunnolla, koska omasta mielestäni homofobiasta kärsivällä on tässä aihealueessa jotain päin mäntyä, jota hän ei itse huomaa, hokaa eikä tiedosta. So. ei pelitä, ei toimi, ei onnaa, ei tunnu, ei osaa, ei taida ... Vai mikä h-n kumma se on mikä nyppii erilaisuudessa?

        Hyvin monelle lapselle olisi ollut todella hyväksi, että "isä JA äiti" olisivat olleet aivan jotain muuta. Monen heteron parisuhe on persheestä, siinä ei ole lapsen hyvä elää ja siinä voi lähteä taimeltakin henkikulta hemmettiin, kun "isä JA äiti" oikein sekoilevat ja sekoavat.


      • Ei sekoilla
        Revi siitä kirjoitti:

        Hyvin monelle lapselle olisi ollut todella hyväksi, että "isä JA äiti" olisivat olleet aivan jotain muuta. Monen heteron parisuhe on persheestä, siinä ei ole lapsen hyvä elää ja siinä voi lähteä taimeltakin henkikulta hemmettiin, kun "isä JA äiti" oikein sekoilevat ja sekoavat.

        Mikäs estää homo- tai lesboparin sekoamisen?

        Nehän on jo valmiiksi sekaisin. Niittenhän olis pakko tappaa lapsi, kun siinä ilmenis heterotaipumuksia, koska heidän mukaansa vain heidän näkemyksensä on oikein.

        Ja kuinka paljon onkaan heidän näkemyksiensä kannattajia heteroissakin...muka. He kun näyttävät, että kuinka paljon parempia he ovat, kun ovat niin suvaitsevia että. Jos oikeasti olisivat sitä mitä toitottavat, niin eivät sitten sukuaan jatkaisi, niin kuin ei homo- ja lesboparitkaan keskenään jatka.

        Mistäs ne homo- ja lesboparit sitten niitä lapsia saisivat? Heteroitten tekemiä ne on kai tai ainakin heterotavalla... niin no, jos homot ja lesbot risteytyisivät??

        Hulluja nuo roomalaiset; en tahdo tehdä lasta, eikun tahdon kuitenkin lapsen, mutta kun se on niin vastenmielistä, se alkuunsaattaminen, niin sitä en tahdo, mutta lapsen tahdon. Ja kun tahdon, niin yhteiskunnan on se minulle annettava!

        Minäkin tahdon paljon rahaa, mutta kun työn tekeminen (josta saa palkkaa) on niin inhoittavaa, niin yhteiskunnan on annettava minulle sitä rahaa yhtä paljon, kuin muutkin saavat tekemällä työtä tai vaikka luikuroimalla, niin kuin poliitikot. Mutta yhteiskunnan on annettava se raha minulle, kun kerran tahdon. Jos ei laki sitä tee mahdolliseksi, niin lakia on muutettava. Täytyy tehdä työneutraali rahanjakolaki.
        Ja tämähän on ihan oikeus ja kohtuus ja vieläpä tasa-arvoistakin. Ja meitä on paljon, ainakin kymmenen kertaa enemmän kuin homoja ja lesboja yhteensä.
        Pankaa nyt pian sitä rahaa tulemaan.


      • Mitä sitten sekoilet
        Ei sekoilla kirjoitti:

        Mikäs estää homo- tai lesboparin sekoamisen?

        Nehän on jo valmiiksi sekaisin. Niittenhän olis pakko tappaa lapsi, kun siinä ilmenis heterotaipumuksia, koska heidän mukaansa vain heidän näkemyksensä on oikein.

        Ja kuinka paljon onkaan heidän näkemyksiensä kannattajia heteroissakin...muka. He kun näyttävät, että kuinka paljon parempia he ovat, kun ovat niin suvaitsevia että. Jos oikeasti olisivat sitä mitä toitottavat, niin eivät sitten sukuaan jatkaisi, niin kuin ei homo- ja lesboparitkaan keskenään jatka.

        Mistäs ne homo- ja lesboparit sitten niitä lapsia saisivat? Heteroitten tekemiä ne on kai tai ainakin heterotavalla... niin no, jos homot ja lesbot risteytyisivät??

        Hulluja nuo roomalaiset; en tahdo tehdä lasta, eikun tahdon kuitenkin lapsen, mutta kun se on niin vastenmielistä, se alkuunsaattaminen, niin sitä en tahdo, mutta lapsen tahdon. Ja kun tahdon, niin yhteiskunnan on se minulle annettava!

        Minäkin tahdon paljon rahaa, mutta kun työn tekeminen (josta saa palkkaa) on niin inhoittavaa, niin yhteiskunnan on annettava minulle sitä rahaa yhtä paljon, kuin muutkin saavat tekemällä työtä tai vaikka luikuroimalla, niin kuin poliitikot. Mutta yhteiskunnan on annettava se raha minulle, kun kerran tahdon. Jos ei laki sitä tee mahdolliseksi, niin lakia on muutettava. Täytyy tehdä työneutraali rahanjakolaki.
        Ja tämähän on ihan oikeus ja kohtuus ja vieläpä tasa-arvoistakin. Ja meitä on paljon, ainakin kymmenen kertaa enemmän kuin homoja ja lesboja yhteensä.
        Pankaa nyt pian sitä rahaa tulemaan.

        Skrivaa nyt vielä toinenkin kilometri selventääksesi kunnolla, miten hyvin puurot ja vellit ovat menneet sulta sekaisin.


      • Ei sekoilla
        Mitä sitten sekoilet kirjoitti:

        Skrivaa nyt vielä toinenkin kilometri selventääksesi kunnolla, miten hyvin puurot ja vellit ovat menneet sulta sekaisin.

        Ei kaikkea saa, mitä tahtoo, paitsi homot ja lesbot. Näin se menee, jos eduskuntaa on uskominen.


    • mitäs tup

      Neuvostoliitossa miesten kielisuutelut olivat enemmän kuin tapa,

      • onkohan mulla sit jotain venäläistä verta
        kun tykkään miesten kanssa kielareista :)


      • no joo taas
        tiinainen kirjoitti:

        onkohan mulla sit jotain venäläistä verta
        kun tykkään miesten kanssa kielareista :)

        Miesten kanssa?
        Eikö oma aviomies enää riitäkään.


    • Mitä tekemistä asialla on onnen kanssa? Kysymys on joidenkin ihmisten periaatteista.

      Minulle on aivan samantekevää, mitä kaksi aikuista ihmistä tekee makuuhuoneessaan, kunhan se ei perustu ihmiskauppaan, pakottamiseen, väkivaltaan ja toisen hyväksikäyttöön.

      Meillähän on jo olemassa lainsäädäntö rekisteröidystä parisuhteesta, joka antaa suhteelle jo juridisen aseman kuten esim. perimysoikeuden, mutta ei oikeutta yhteiseen sukunimeen tai ulkoiseen adoptioon.

      Mikäli ko. henkilöt voivat solmia maistraatissa avioliiton rekisteröinnin sijaan,
      ainoa ero on tuo adoptio-asia ja sukunimi. Ja tuo ulkoinen adoptio on se hankala
      kysymys, sukunimen valinta on se ja sama. En pelkää, että adoptiolapsi saa sateenkaariperheessä huonomman elämän, mikäli seula lapsen saamiseksi on
      yhtä tiukka kuin heteroparilla. Ulkoisia paineita lapsella voi olla.

      Ihmetyttää, mikä hirveä hinku näillä ihmisillä on mennä avioliittoon, kun avioerotilastot ovat mitä ovat. Ei avioliitto ole mikään tae ikuiseen onneen.
      Mutta avioliitto on tärkeä yhteiskunnan kannalta, koska perhe, isä, äiti ja lapset, on tärkeä tukirakenne yhteiskunnan säilymisen kannalta. Se miten paljon siitä haluamme poiketa ei ole tasa-arvokysymys, vaan arvovalinta. Painostus on
      ainakin kova.

      Suurimmalla osalla homoseksuaaleista on taustallaan normaali perhe, isä ja äiti, isovanhemmat, muutenhan heitä ei olisi edes olemassa.

    • demeter1

      "Sukupuolineutraali avioliitto, mikä haitta sinulle? " kysyy aloittaja.

      Äkkiseltään ajatellen, siitä ei tuntuisi olevan mitään haittaa. Tarkemmin ajatellen siitä voisi olla paljonkin haittaa: jokin perinne, jokin ammoin sovittu järjestys järkkyisi ja sillä on yleensä ollut kauaskantoiset seuraukset.

      Rajoittunut ? Vuosikausia meillä on paheksuttu 60-luvun rajatonta, vapaata kasvatusta ja nähty sen aiheuttaneen monenlaisia ongelmia ja nyt pitäisi sitten rikkoa uusia rajoja aikuisten parisuhteessa.

      Lakialoite on nyt sen verran hyvässä nosteessa, niin hyvin propagoitu, että se menee taatusti läpi. Toisin ajattelijat leimataan taantumuksellisiksi ja rajoittuneiksi täällä ja muualla. "Näin on aina ollut ja näin on aina oleva"....

      • "demeter"

        Minäkin sit jatkan...
        Kun kerran hippailaan...

        Suku-puoli-neutraalisuus on yksinkertainen termi.
        Suku-puoleile miten haluat, kunhan et pane näppejäsi lapsi-asioihin koskaan,
        mitenkään.
        Ainoastaan lapsen-teko-elimiin.
        Ja niihinkin vain pinta-puolisesti.
        Kakka-puolelle saat tunkea mitä mieleen juolahtaa.
        Ja kuinka syvälle tahansa.
        Jopa teräviäkin esineitä.
        Sana-muodoista huolimatta teksti ei sinulle henkilö-kohtaisesti.

        Elämä on laatinut loistokkaan suunnitelman, jolla elämä edistyy luonnollisesti.
        Syntyy, ja kuolee kun sen aika on.
        Elämän väkisin-vääntäminen on aina kohtalokasta.

        Täällä jo mainittu Tasa-liitto saa riittää noille vääntäjille.
        Sanon minä, joka olen moraalia arvostava elämä-uskonnollinen.
        Toistan: ELÄMÄ-
        Hyväksyn myös raamatullisen moralismin.
        Ja monet muut asiaan liittyvät arvokkaat kirjat.
        Jumalani kuitenkin ovat ihan toisenlaisia.

        H.


    • Kumpi isä ja kumpi äiti?

      Me essolaiset olemme jo monien vuosien ajan pyrkineet selvittämään, kumpi puoliso sukupuolineutraalissa avioliitossa on isä ja kumpi äiti. Hetoroliitossa asia on helppo todistaa, kun katsotaan tarkasti, mitä sukupuoliyhdynnässä oikein tapahtuu. Isäksi voidaan perustellusti kutsua sitä puolisoa, joka laskee siemenensä toisen puolison eli äidin sisälle. Erehtymisen mahdollisuutta ei hetoroliitossa ole olemassa, koska toiminta on aina samanlaista.

      Homoliitossa asia on paljon kinkkisempi. Jos homoliitossa on kaksi miestä, henkilöt A ja B, niin silloinhan isäksi pitäisi kutsua sitä osapuolta, joka laskee siemenensä toisen osapuolen anukseen. Jos siis puoliso A tuuppaa puolisoa B anukseen, niin silloinhan A on tietysti isä ja B äiti. Jos taas seuravana päivänä puoliso B tuuppaakin puolisoa A anukseen, niin silloin vastaavasti B on isä ja A äiti. Jos tällaisessa homoliitossa on pieni lapsi, niin hän ei taatusti pysty tajuamaan sitä, kumpi hänen vanhemmistaan on oikea isä ja kumpi on äiti, koska me viisaat essolaisetkaan emme sitä vielä tiedä.

    • Homoaviolle EI!

      Tällaista se sitten on noiden poikkeavien kanssa!!!!!! Tämäkö on sitä normaalia tasapuolisuutta ja lasten etu?????

      http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288598254622.html

      http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288463534981.html

      http://www.iltalehti.fi/viihde/2014112218858349_vi.shtml

      Ihme hurskastelua poikkeavien liittojen ihanuudesta ja autuudesta lasten kannalta!!!

      Kukaan ei kiellä ihmisiä rakastamasta toisiaan, mutta miksi pitäisi siunata avioliittoon kaiken maailman perverssit liitot? Miksi se avioliitto on niin tärkeä heille? Eikös maailman tappiin porukat ole haukkuneet avioliittoa pelkäksi instituutioksi??
      Nyt siitä on tehty maailman tärkein instituutio homppeleille:/

      Monessa maassa saa homoilusta kuolemanrangaistuksen. Miksei siellä homot nouse barrikadeille? Täällä ulistaan kuin ruoka olis loppunut kun ei vihitä homppeleita avioliittoon.

    • Korppis*

      Tapaus 1. Mies ei halua häntä nimitettävän äidiksi vaan isäksi.

      Tapaus 2. Kaikissa avioliitoissa on ylä ja alamäet.

      Tapaus 3. Saman avioeron selvittelyä kuin tapauksessa 2.

      Esimerkeissäsi oli kysymys Transsukupuolisista ihmisistä. Kahdesta tapauksesta toinen Saksasta ja toinen Amerikassa. Nyt keskustelua käydään Suomessa ja suomalaisista.

      Montako heteroa maailmanlaajuisest eroaa avioliitosta?
      Moniko heteropari maailmanlaajuisesti taistelee avioeron jälkeen lapsista? Moniko heteromies maailmanlaajuisesti avioeron jälkeen ottaa vastuun huolehtiakseen lapsistaan?

      Kuolemanrangaistus homoille on joissakin islamilaisissa maissa, joissa myös
      Siat eli kristityt eivät ole ihmisiä ja joutavat kuolla.

      Näistä ketjun kommenteista päätellen voisimme harkita siirtymistä vaihoillisten takpajumaiden joukkoon. Islamin usko voitaisiin nostaa lestadiolaisen elämänkatsomuksen rinnalla Suomen pääuskonnoiksi.

      • ap.

        Kuinkahan syvälle olet lestadiolaisuuden uskon sisäistänyt.
        MInä erittäin hyvin.

        Muuta pahaa en heissä näe, kuin miesten liiallisen tupakanpolton, ja monien naisten väsymisen synnytyksiin.
        Toki sekään ei ole kaikkien ongelma, yhteydessä hekin ovat nykyaikaan.
        Toiset muita enemmän.


      • Korppis*
        ap. kirjoitti:

        Kuinkahan syvälle olet lestadiolaisuuden uskon sisäistänyt.
        MInä erittäin hyvin.

        Muuta pahaa en heissä näe, kuin miesten liiallisen tupakanpolton, ja monien naisten väsymisen synnytyksiin.
        Toki sekään ei ole kaikkien ongelma, yhteydessä hekin ovat nykyaikaan.
        Toiset muita enemmän.

        Ei he minulle mitään pahaa ole tehneet ja rakkaudessa uskollisia ja lapsirakkaita.

        Negatiivisessa mielessä he ovat naisen ja miehen tasa-arvon jarruja. Samoin kuin tasa-arvoisen avioliiton vastustajia.

        Täällä Korvessa, jossa lestadiolaisuus kukoistaa politiikot ovat varuillaan tekemisisään, että eivät meneta eduskunnan taivasosuuttaan.


    • Mielipide aloituksee

      Eihän siitä haittaa meille muille ole.
      Tulevat haitat ovat homojen lapsilla. Jossain vaiheessa lapsi kyselee mies-isiltään, että missä on minun äidit.
      Kumpaaka vanhempaa lapsi pitää isänään vai osaako pitää heitä kumpaakin isänään?.Tai sitten äiti-äiti naisparilta lapsi kyselee kumpi on minun äiti, sinä vai sinä, missä isä on? Miksi Pekalla on isä ja äiti? Jne...
      Jossain vaiheessa tarhassa muut lapsukaiset alkavat näitä samoja homoparin lapselta kyselemään. Homojen lapsi on siinä tosi kovilla. Kiusaamoinen voi alkaa pienemmästäkin syystä.
      Myös toinen homovanhempi voi alkaa oirehtimaan henkisen paineen alla. Painetta he näkevät kyllä on homoliitto sitten laillistettu tai ei. Aina tulee olemaan heteroja, jotka osoittavat homoille mieltään nähdessään homoparin. Aina he myös tuntevat olevansa b-luokan kansalaisia vaikka eivät mitenkään sellaisia olisikaan.
      Yhtenä esimerkkinä rekrytointitapahtuma. Jos homoa ei hyväksytäkään loppumetreillä palvelukseen, homo ilman muuta katsoo sen syrjinnäksi. Edessä saattaa olla käräjät kuten tapahtui erään lehden toimittajalle, Korhonen kai oli nimeltään. Sattui olemaan homo ja vetosi siihen. Sai mahtavat €-korvaukset....

      • ap.

        Lue, et luule.

        Homo/lesboparien lapsia on jo kauan tutkittu.
        Ihan normaaleja kansalaisia heistä kasvaa, ja nuo nimittelyt on sinunlaisiesi lapsien ilkeyttä, joille on tuputettu vanhempiensa ennakkoluuloinen elämänasenne.
        Huvittaa, kuinka moni täälläkin on takinkääntäjä, kai suosion puutteessa tai toivossa.


      • mylly jauhaa
        ap. kirjoitti:

        Lue, et luule.

        Homo/lesboparien lapsia on jo kauan tutkittu.
        Ihan normaaleja kansalaisia heistä kasvaa, ja nuo nimittelyt on sinunlaisiesi lapsien ilkeyttä, joille on tuputettu vanhempiensa ennakkoluuloinen elämänasenne.
        Huvittaa, kuinka moni täälläkin on takinkääntäjä, kai suosion puutteessa tai toivossa.

        Ei täällä tarvitse olla takinkääntäjä.
        Kaikki homoutta vastustavat mielipiteet poistetaan nopeasti.
        Kuinka monella on oma lehmä ojassa?

        Miehen ja naisen välinen avioliitto, perinteinen lapsiperhe ja muut vanhat arvot poljetaan surutta suohon.
        nykyään näyttää olevan niin "trendikästä" olla sukupuolisesti poikkeava.


      • ap.
        mylly jauhaa kirjoitti:

        Ei täällä tarvitse olla takinkääntäjä.
        Kaikki homoutta vastustavat mielipiteet poistetaan nopeasti.
        Kuinka monella on oma lehmä ojassa?

        Miehen ja naisen välinen avioliitto, perinteinen lapsiperhe ja muut vanhat arvot poljetaan surutta suohon.
        nykyään näyttää olevan niin "trendikästä" olla sukupuolisesti poikkeava.

        Itse ole ihan vanhanajan hetero, mutta elämän myrskyt ovat laanneet aalloille öljyä, ja ainakin minä olen oppinut näkemään jokaisen ihmisen ihmisyyden.
        Luoja on luonut kaikki meidät kuvakseen.
        Itse en ole poistoja havainnut, liekö niitä edes ollut.

        Mikä ihmeen perinteinen lapsiperhekään. Suomessa on perheessä keskimäärin 1,8 lasta. Kuinka pieneksi sekin luku mahtaa muuttua.
        Kaikki muuttuu.
        "Muodikasta"? Kai nyt uskalletaan puhua asiasta, joka ihan vasta oli laitonta.
        TV:n julkkuhomot ovat ihan eri asia kuin arkivastaavat.

        Kuka surutta mitään suohon polkee? Tasa-arvoa homot ja lesbot vain haluavat.


    • eppu2

      Rakkauden asia on aina parempi asia, kuin vihamielisyys.
      On vaan niin, että jos tälle planeetalle lapsia meinataan saada, siihen tarvitaan aina siittiö ja munasolu.
      Ymmärrän hyvin samaa sukupuolta olevien lapsenkaipuun, mutta entä, kun lapsi tajuaa, etteivät nuo ole voineet minua keskenään tehdä.
      Ketkä ovat oikeat. Entä koulukiusaaminen sitten.
      Monia kysymyksiä herää.
      Asioiden muuttaminen vatii aina useamman sukupolven.
      Luonnolakia, emme voi kuitenkaan eduskunnassakaan muuttaa.

      • ap.

        Eiköhän tuo ole ulkopuolisten tekemä pulma.


    • ap.

      Eipä kukaan vastaa kysymykseen, mitä asia sinua haittaa?

      • Korppis*

        Minua haittaa se, että homoavioliiton vastustajat näkevät homoissa vain seksuaalisuuden eivät kokonaisvaltaista ihmistä.

        Eilen katsoin mielenkiinnolla televisio-ohjelmaa, jossa kaksi äitiä olivat löytäneet toisensa. Kaksi lapsiaan rakastavaa äitiä.

        Tuo lapsiin vetoaminen on omaa pelkoa erilaisuutta kohtaan. Tunnen aikuisia lesboperheen lapsia. Ei heillä ole ongelmaa kahdesta äidistään, ongelmat tuntuvat olevan ulkopuolisilla.


      • Homobaarit,leffat..
        Korppis* kirjoitti:

        Minua haittaa se, että homoavioliiton vastustajat näkevät homoissa vain seksuaalisuuden eivät kokonaisvaltaista ihmistä.

        Eilen katsoin mielenkiinnolla televisio-ohjelmaa, jossa kaksi äitiä olivat löytäneet toisensa. Kaksi lapsiaan rakastavaa äitiä.

        Tuo lapsiin vetoaminen on omaa pelkoa erilaisuutta kohtaan. Tunnen aikuisia lesboperheen lapsia. Ei heillä ole ongelmaa kahdesta äidistään, ongelmat tuntuvat olevan ulkopuolisilla.

        Telkussa saisi myös olla tätä homoja ihannoivaa -tom of finland- tyyppisiä henkilöitä koppalakkineen. Heitä varmaankin on. Miksi siellä on aina tämä J.Toivola siistissä asussaan? Tai hyvinkoulutettu ja -käyttäytyvä lapsia rakastava naispari?
        Entä koppalakkiset homot tapaan -tom of finland-?
        Miten nämät voivatkaan olla homouden jaloja lähettiläitä?
        Miksi koppalakit?
        Miksi nahkavaatteet?
        Elokuvien homobaarit ovat osa totuutta? Onko ryhmäpanot vain hollywoodin tuotosta? kaikessa kuitenkin on osa totuutta kuten on tuossa -tom of finland- .
        Jos totuus on tämä, niin aika inhottavaa elämää he viettävät.

        Tottakait on ihan tavallisia -ei erottuvia- homoja jotka vain haluavat olla tavallaan normaalisti.


      • eppu2
        Homobaarit,leffat.. kirjoitti:

        Telkussa saisi myös olla tätä homoja ihannoivaa -tom of finland- tyyppisiä henkilöitä koppalakkineen. Heitä varmaankin on. Miksi siellä on aina tämä J.Toivola siistissä asussaan? Tai hyvinkoulutettu ja -käyttäytyvä lapsia rakastava naispari?
        Entä koppalakkiset homot tapaan -tom of finland-?
        Miten nämät voivatkaan olla homouden jaloja lähettiläitä?
        Miksi koppalakit?
        Miksi nahkavaatteet?
        Elokuvien homobaarit ovat osa totuutta? Onko ryhmäpanot vain hollywoodin tuotosta? kaikessa kuitenkin on osa totuutta kuten on tuossa -tom of finland- .
        Jos totuus on tämä, niin aika inhottavaa elämää he viettävät.

        Tottakait on ihan tavallisia -ei erottuvia- homoja jotka vain haluavat olla tavallaan normaalisti.

        ´Homobaarit,leffat´´

        Katso salkkareita.


      • demeter1
        eppu2 kirjoitti:

        ´Homobaarit,leffat´´

        Katso salkkareita.

        Aivan, eppu2. Tuntuu, että joka ohjelmassa on mukana "se pakollinen homo" - jopa meille ikäihmisille suunnatussa "Viimeinen tango Halifaxissa"...
        Ja siinäkin päähenkilön ennakkoasenne muuttui ihan ykskaks...
        Haluttiinko meille osoittaa, että "vanhakin" voi "kehittyä" ?


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Aivan, eppu2. Tuntuu, että joka ohjelmassa on mukana "se pakollinen homo" - jopa meille ikäihmisille suunnatussa "Viimeinen tango Halifaxissa"...
        Ja siinäkin päähenkilön ennakkoasenne muuttui ihan ykskaks...
        Haluttiinko meille osoittaa, että "vanhakin" voi "kehittyä" ?

        Lopetin salkkareiden katsomisen, koska jo puolet ajasta alkoi olla homorakkautta. Ei se vastaa oikeita prosentteja.
        Siitä vaan, mutta minua se ei kiinnosta.
        Halifaxia, en ole katsonut, ajatellut olen, että jos joskus, kun uusinta tulee, jos aika sopii.

        Ihmisenä minulla ei ole heitä vastaan mitään.
        Työkavereinakin on ollut sekä nais-, että miespuolisia.
        Eikä se työssä näy.

        Lasten asemaa vaan tulee mietittyä, onkohan vielä liian aikaista tälle adoptiotouhuille.

        Avioeroissakin aina painotetaan lasten etua.


      • demeter1
        eppu2 kirjoitti:

        Lopetin salkkareiden katsomisen, koska jo puolet ajasta alkoi olla homorakkautta. Ei se vastaa oikeita prosentteja.
        Siitä vaan, mutta minua se ei kiinnosta.
        Halifaxia, en ole katsonut, ajatellut olen, että jos joskus, kun uusinta tulee, jos aika sopii.

        Ihmisenä minulla ei ole heitä vastaan mitään.
        Työkavereinakin on ollut sekä nais-, että miespuolisia.
        Eikä se työssä näy.

        Lasten asemaa vaan tulee mietittyä, onkohan vielä liian aikaista tälle adoptiotouhuille.

        Avioeroissakin aina painotetaan lasten etua.

        Minä en ole katsonut Salkkareita koskaan, eppu2 Joskus vain ihmetellyt, että siitä puhutaan niin paljon ja annetaan aika pienten lastenkin sitä katsoa.

        Myös minulla homouden jatkuva esilläolo saa aikaan vastareaktion, EVVK, vaikka kaikki tuntemani homoseksuaalit ovat olleet sopuisia ja fiksuja henkilöitä - eivät ole suuremmin esitelleet suuntautumistaan, jos eivät ole sitä kätkeneetkään.

        Sukupuolineutraali avioliitto on minusta taas näitä outoja tavoitteita, jonka tärkeyttä en ymmärrä. Tuskin se asenteita muuttaa tai vauhdittaa niiden muuttumista.
        Mutta kuten sanottu, laki menee varmasti läpi, propaganda on ollut sen verran voimakasta.

        Lapsia tulee surku: ikään kuin maailma ei olisi jo tarpeeksi monimutkainen heille, lisää hämmennystä vain ...Kunhan
        aikuiset saavat lisää "oikeuksia"...


      • ap.
        eppu2 kirjoitti:

        Lopetin salkkareiden katsomisen, koska jo puolet ajasta alkoi olla homorakkautta. Ei se vastaa oikeita prosentteja.
        Siitä vaan, mutta minua se ei kiinnosta.
        Halifaxia, en ole katsonut, ajatellut olen, että jos joskus, kun uusinta tulee, jos aika sopii.

        Ihmisenä minulla ei ole heitä vastaan mitään.
        Työkavereinakin on ollut sekä nais-, että miespuolisia.
        Eikä se työssä näy.

        Lasten asemaa vaan tulee mietittyä, onkohan vielä liian aikaista tälle adoptiotouhuille.

        Avioeroissakin aina painotetaan lasten etua.

        @eppu2

        Et varmasti ole ainoa. Joskus tullut mieleen, onko sarja homofoobikkojen luoma.
        Miksi muuten se olisi ympätty homoutta täyteen.
        Ihan liian ylikorostettua.

        Kummallista, että esim. vammaisia ei taida olle missään sarjassa, vaikka maailma on heitäkin täynnänsä. Ei taitaisi olla mediasexikästä


      • Korppis*
        ap. kirjoitti:

        @eppu2

        Et varmasti ole ainoa. Joskus tullut mieleen, onko sarja homofoobikkojen luoma.
        Miksi muuten se olisi ympätty homoutta täyteen.
        Ihan liian ylikorostettua.

        Kummallista, että esim. vammaisia ei taida olle missään sarjassa, vaikka maailma on heitäkin täynnänsä. Ei taitaisi olla mediasexikästä

        Onhan Salkkarit olleet kautta aikojen kantaaottavia. Vammainen esiintyjä oli mukana muutama vuosi sitten.Oikein viehättävä nuori nainen joka esiintyi/esinttyy erilaisissa ystävissä. Vieläkö jatkunee se sarja en osaa sanoa.

        Minua on alkanut kiehtoa Salkkareiden Mariannen mielisairaus, joka on nyt johtanut siihen, että Sergei Kuula vietiin pakkohoitoon.

        Mariannen manipulointikykyä voi verrata lukemani Ikuinen Rakkaus kirjan stalkkaajaan.


    • Minä uskoisin että monet noi ylempänä esitetyt kysymykset esim. koulukiusaamisesta jne. saavat vastauksensa ilman mitään traumoja yhteiskunnan kehityksen mukana. Nuoremmasta polvesta melkein kaikki ovat jo myötämielisiä ja eivät näe asiassa mitään kummallista tai puitavaa; meidän sukupolvemme tulee väistymään uuden, valistuneemman sukupolven tieltä ja mistä me tiedetään jospa vaikka heterovanhempien tai kirkkoonkuuluvien tai samaan etniseen ryhmään kuuluvien vanhempien lapset joutuvat kiusatuiksi poikkeavina tai väärin kasvatettuina.

      Aiheesta hieman poiketen: ruotsalainen kansanedustaja vasemmiston Malin Björk suunnittelee protestoida paavin Ruotsin visiittiä laittamalla paidan päälleen jossa teksti ja kuva esittävät homojen ja lesbojen oikeuksia. Kohua on herättänyt paitsi hänen protestinsa se että se on osoitettu paavia kohtaan, joka on juuri modernisoimassa katoilista kirkkoa ja avaamassa ovia homoille ja lesboille ja oli juuri televisiossa ottamassa vahvasti kantaa ihmisoikeuksien puolesta. Islam on se uskonto joka kaikkein jyrkimmin suhtautuu samaseksipareihin ja homoseksuaalisuuteen, etenkin nyt kun roomalaiskatolinen kirkko on selvästi muuttumassa homoystävällisemmäksi.

      • peruste 7

        Siinä se nähdään, miten islamia hyssytellään ja protesti kohdistetaan ns. turvallisempaan suuntaan kuten paaviin.
        Ruotsalaisille ominaiseen tapaan selän takaa.


      • peruste 7 kirjoitti:

        Siinä se nähdään, miten islamia hyssytellään ja protesti kohdistetaan ns. turvallisempaan suuntaan kuten paaviin.
        Ruotsalaisille ominaiseen tapaan selän takaa.

        @peruste7

        ???
        Miten asiat liittyvät muuten toisiinsa, kuin vain perustelemaan sinun ruotsalaisvastaisuuttasi?

        Ei tänne ole tulossa kukaan islamin suuri pääpomo.

        Björkin protesti on tarkoitettu katoliselle kirkolle ja kaikille äärivanhoillisille. Paitsi että hän ei ollut ajan tasalla katolisen kirkon asenteesta homoseksuaalisuuteen.

        Kyllä ruotsalaiset ovat ottaneet reippaasti kantaa ja rohkeastikin, muistapa vaikka ne sateenkaarikynnet jotka saivat Putinin hermostumaan.


      • peruste 7
        Paloma.se.co kirjoitti:

        @peruste7

        ???
        Miten asiat liittyvät muuten toisiinsa, kuin vain perustelemaan sinun ruotsalaisvastaisuuttasi?

        Ei tänne ole tulossa kukaan islamin suuri pääpomo.

        Björkin protesti on tarkoitettu katoliselle kirkolle ja kaikille äärivanhoillisille. Paitsi että hän ei ollut ajan tasalla katolisen kirkon asenteesta homoseksuaalisuuteen.

        Kyllä ruotsalaiset ovat ottaneet reippaasti kantaa ja rohkeastikin, muistapa vaikka ne sateenkaarikynnet jotka saivat Putinin hermostumaan.

        En allekirjoita väitettä omasta ruotsalaisvastaisuudesta, vaikka pidänkin osaa sveduista naiveina.
        Mitä tulee niihin sateenkaarikynsiin, niin se oli lapsellista politikointia urheilukilpailuissa.
        Saa nähdä, mikä kauhistelu Ruotsissa on perjantaina, kun Suomi äänestää homoliitoista eduskunnassa.


    • karju kokemus!

      Minä taas uskon, että homous/lesbous on vain muoti-ilmiö. Halutaan kokeilla miltä tuntuu mies ja mies ja miltä nainen ja nainen. Odotan jos joku nainen kirjoittaa, että on ollut sian kanssa (oikea sika) sillä tavalla. Varmaan sitten tulevaisuudessa menisivät avioliittoonkin. Tosin ei taida olla sika niin pitkäikäinen, mutta aina syntyy uusia!

      • Ei h-i !

        Ehdotan, että sulkeudut kammioosi jos elämän aiheet sekoittavat pääsi noinkin pahasti. Minusta homous tai lesbous eivät ole yhtään sen pahempi vika kuin sinunkaan vikasi.


    • olkaa hyvillänne

      Näin olemme menossa kohti tasa-arvoa.
      Niin naisetkin ovat aina vaatimassa, äänioikeuden saivat 1906 joten saisivat olla tyytyväisiä kun miehet suostuivat.

      • ap.

        Onneksi useimmilla miehilläkin on aivot, kunhan he ne löytävät.


    • bessie*

      Ne jotka tuntevat vetoa eläimiin, tuntevat sitä ilman tasa-arvoista avioliittolakiakin. Se, että avioliittolaki kohtelee kaikkia liittoja yhdenvertaisesti ei suinkaan tasoita tietä perversioille tai ohjaa ihmisiä parittelemaan ja pariutumaan eläinten kanssa.
      Tuntuuhan sinuakin kiehtovan mielikuva naisesta ja siasta vaikka meillä ei vielä olekaan tasa-arvoista avioliittolakia.

      Oma kantani on, että tietenkin kaikkien ihmisten on oltava lakien edessä tasa-arvoisia. Homoliittoja ei mielestäni pitäisi kutsua avioliitoksi, koska se tuntuu joitakin niin kovasti loukkaavan. Tasa-arvoinen pariliittolaki, ja parit kutsukoon omaa liittoaan miten haluavat, mieluummin kuitenkin niin että avioliitolla tarkoitettaisiin vain miehen ja naisen pariliittoa.

    • ap.
      • - sama

        Luovutaan koko avioliitosta. Määrätään tarvittava määrä tuomareita, joiden edessä yhteen aikovat kättelevät toisiaan. Tuomari kirjoittaa todistuksen, ja lähettää siitä tiedon rekisterinpitäjille.
        Eroon pääsee toisistaan, kun repii todistuksen, ja laittaa tuomarille sähköpostia.

        Säästyy moni pari suurenkin pankkilainen ottamiselta, kun niin moni leikkii prinsessahäitä.

        http://www.iltalehti.fi/perhe/2014112718869086_pr.shtml


      • Dildovyö

    • €--

      Avioliitto ei pelasta mitään, koska se on kahdenvälinen, kestävälläpohjalla ollessaan se takaa perheelle lapsineen hyvän pohjan.
      Sekaliitot mun puolesta vaikka 5 minuutin pika-avioliittoja ei hetkauta.

      • ap.

        Hypätään risuluudan yli, kuin ennenkin. Mitä muuta tarvitaan.


    • järjetön.

      Älytön laki, sinkku voi adoptoida, homopari ei.

    • lukiluck

      Voi, että ihan koskee tuo homorummutus tasa-arvoisesta avioliitosta.
      Kysyn vaan, että mihin turmioon lapset joutuu?
      Ruotsissa pidetään mielenosoituksia Suomen homojen ja lesbojen puolessta, joita järjestää suomalaiset lesbiittifemakot.

      • ,,,,,

        Sure sinä alko/huumeperheiden lapsia.


    • siinä tasa-arvo

      Tasa-arvo
      Työkkärissä savolainen kysyi onko teillä hommoo, ruotsalainen kuuli tämän ja huusi mulle kanssa hommoo

      • ,,,,-----

        Ymmärsiko svenski suomoo?


      • ---,,,,
        ,,,,----- kirjoitti:

        Ymmärsiko svenski suomoo?

        Ja mitä se työkkärissä teki? Ruotsalainen.


    • eppu2

      Kansanäänestys tästä asiasta olisi pitänyt järjestää.
      Tuloksen lisäksi, äänestysprosentti olisi kovin mielenkiintoista nähtävää.

    • nyt PARRIKAADEILLE

      koko hetero kansa , muu ei nyt auta,-




      eppu 2

      erittäin hyvä huomio,
      KOKO kansan äänetsy on paikallaan, sillon nähtäisiin TOTUUS suomen kansan mielipiteestä asiasta,
      suurin osa kasatamme on normaaleja heteroita,
      vain pieni ryhmä homoja on nostanu hirvittävän metelin asiasta,
      kai niitä h ä v e t t ä ä oikeesti kun ovat seksuaalisesti poikeavsati käyttäysyvää
      sakkia,
      nykyinen laki JO antaa nille tasa-arvoisen elämän verrattuna normaaliin hetero-liitoon
      siis kuinka sana AVIO LIITTO muutaisi niitten asemaa, sitä ei kukaan täysijärkinen voi ymmärtää,
      yhtä suuri metakka pitäisi nyt notaa tavallinen koko kansan ,
      nyt pitää ottaa vastuu suureen ääneen normaalista miehen ja naisen välisestä avioliittosta lasten takia,

      • ap.

        Et tainnut korvaasi lotkauttaa päivän keskustelulle.

        Siinähän selvisi, että lukemattomat lastensuojelujärjestyt ovat lakimuutoksen puolella. Eikö se kerro sinulle mitään.

        Äläkä taas ala tapasi mukaan Huutamaan.


    • AVIOLIITON RAISKAUS

      Koko avioliitto on pilattu jo pelkästään keskustelulla homojen oikeudesta avioliittoon:(

      Ei tuota enää lainkaan sellaisia suloisia mielikuvia toisiinsa rakastuneen miehen ja naisen välisestä lupauksesta rakastaa toisiaan, ja jotka ovat päättäneet perustaa perheen. Kotona miehekäs mies ja naisellinen nainen. Se on ollut ainutkertainen kokemus naisella ja miehellä.
      Homot ovat vain kateellisia heteroille.
      Pelkästä kateudesta tässä on kysymys, ei mistään muusta!!!

      Antaisitko lapsesi jos joutuisit antamaan lapsesi adoptoitavaksi, kahdelle koppalakkihomolle?

      Nyt on kaikki liattu ja pilattu! Jos homoavioliittolaki tulee voimaan niin en arvosta koko avioliittoinstituutiota lainkaan. Koko avioiittopaperi on sen jälkeen vain likaisen vessapaperin arvoinen.

      • Pirre*

        Taitaa ne avioliitot romuttua ihan muista syistä kuin tästä uudesta avioliitolaseita, höpsistä pussiin AVIOLIITON RAISKAAJA.


    • Miksi miksi

      Tänään Aamulehdessä etusivun homojuttu: 3-vuotiaan ei tarvitse sitten enään selitellä miksi vanhemmat ovat parisuhteessa eivätkä aviossa ja miksi on kaksi äitiä...
      3-vuotias on ylpeää kun on äiti, mami ja isä ja kaverit kadehtivat....
      Kuvassa on naispari jakakru. Luulin mieheksi kuvan perusteella tuota toista naista kun on niin maskuliininen. Miksi homoilla toinen on maskuliininen ja toinen naismainen? Esimerkkinä ministerimme ja puoliso. Miksi myös toinen homoista on aina väkivaltainen? Onko heillä sänkyroolit koska muutenhan seksielämä on hyvin yksipuolista.
      .

      • ++..

        Sinun pitää varmaan kysyä asiaa homoilta, tai pyytää audienssia asian johdosta.

        "Miksi myös toinen homoista on aina väkivaltainen? ?

        Mistähän olet tuon saanut päähäsi?


    • homolauluja

      Tässä musaa viikonlopulle.

      http://www.youtube.com/watch?v=hpWP8aRmSH4

      http://www.riemurasia.net/video/Miitta-täti-homolaulu/67019

    • Ei sillä ole mulle mitään väliä. Heille kaiketi suuri väli, onko lain edessä samat oikeudet kuin meillä heteroilla. Esim. jos puoliso sairastuu, tai kuolee. Lainaa hakiessa, verotus, Kela-asiointi... kaikki ne ovat aivan erilaiset jos puhutaan avioliitossa olevista tai yhdessä asumisesta.

      Ja on se myös tavallaan lasten oikeus. Kuka tahansa voi saada lapsen missä tahansa liitossa. Ei siihen lakia tarvita. Sanotaan vaikka että lesbopari asuu yhdessä, ja toinen heistä hankkiutuu raskaaksi. Silloinhan se lapsi kasvaa siinä perheessä ja oppii rakastamaan aikuisia kuin kaksi äitiä tai kahta isää tai mitä tahansa. Jos biologinen äiti kuolee, mitä tapahtuu lapselle? Aivan, hän joutuu lastensuojelun piiriin. Vaikka hänellä onkin toinen äiti vielä elossa.

      • kuutare

        Lääkäreitä ei voi pakottaa lailla eikä muilla sanktioilla tekemään inseminaatiota lesbopareille. On heilläkin omatunto ja mielipiteen vastaista toimintaa ei tarvitse hyväksyä.
        Toiseksi mitä ne lesbot miehiä siihen asiaan vaivaavat, kun juuri ovat halunneet meistä päästä eroon - oikein lain voimalla.


      • kuutare kirjoitti:

        Lääkäreitä ei voi pakottaa lailla eikä muilla sanktioilla tekemään inseminaatiota lesbopareille. On heilläkin omatunto ja mielipiteen vastaista toimintaa ei tarvitse hyväksyä.
        Toiseksi mitä ne lesbot miehiä siihen asiaan vaivaavat, kun juuri ovat halunneet meistä päästä eroon - oikein lain voimalla.

        Voihan lapsia saada muutenkin kuin lääkärin käden kautta, itse asiassa taitaa olla yksi vähän yleisempi tapa :D

        Tuo miehinen logiikka ei istu nyt mun päähäni. Eikö se ole ihan sama valitseeko nainen toisen miehen tai jonkun naisen kuin sut? Ethän säkään varmaan kaikkia naisia kelpuuta puolisoksi?


    • Siksisiksiksiksiksi

      Tuo viimeinen -kuutare-n tekemä kommentti tiivisti kaiken totuuden yhteen lauseeseen:
      "mitä lesbot miehiä siihen asiaan vaivaavat, kun juuri ovat halunneet meistä miehistä päästä eroon- oikein lain voimalla".
      Sama koskee mieshomoparia.
      Miksi siis haluta lapsia laisinkaan?

      Lapsella ei ole kuin yksi biologinen äiti. Lesboparissakin. Tottakai lapsi kiintyy kaikkiin ihmisiin joiden kanssa kasvaa. Isovanhempiinkin.Siinä ei lapsi katso ja kysy missä suhteessa sitä virallisesti ollaakaan.

      Minä en ainakaan aidosti osaisi olla iloinen ja tyytyväinen jos lapseni menisi homoparina naimisiin. Tuskin kukaan muukaan....aidosti.

      • Totuuksia on monia kukin ottaa omana totuutena ne viestit, jotka myötäilevät omaa näkemystäsi. Lesbot ja homot tarvitsevat siinä kuin heterotkin erilaisia ihmisiä ympärilleen. Eivät he halua eroon vastakkaisista sukupuolista, he eivät kuten et sinäkään mene naimisiin ja halua lisääntyä ilman rakkautta.

        "Tuskin kukaan muukaan....aidosti"

        Sinä et olisi aidosti onnellinen oman lapsesi onnesta. Moni on aidosti onnellinen. He rakastavat lapsiaan sellaisina kuin he ovat, aidosti.

        Kirjoitat ristiriitaisesti. Totesit jo, lapsi ei kysy missä suhteessa vanhemmat virallisesti elävät. Pieni lapsi kiintyy ja rakastaa vanhempiaan ja isovanhempiaan. Teini-iässä kaveripiiri vetää voiton mummin kanelipullista..

        Olisitko mukana lapsenlapsesi elämässä isoisänä/isoäitinä jos lapsenlapsi ei olisi sinun henkilökohtaisten geeniesi jatke?


      • kysyn vaan?
        korppis kirjoitti:

        Totuuksia on monia kukin ottaa omana totuutena ne viestit, jotka myötäilevät omaa näkemystäsi. Lesbot ja homot tarvitsevat siinä kuin heterotkin erilaisia ihmisiä ympärilleen. Eivät he halua eroon vastakkaisista sukupuolista, he eivät kuten et sinäkään mene naimisiin ja halua lisääntyä ilman rakkautta.

        "Tuskin kukaan muukaan....aidosti"

        Sinä et olisi aidosti onnellinen oman lapsesi onnesta. Moni on aidosti onnellinen. He rakastavat lapsiaan sellaisina kuin he ovat, aidosti.

        Kirjoitat ristiriitaisesti. Totesit jo, lapsi ei kysy missä suhteessa vanhemmat virallisesti elävät. Pieni lapsi kiintyy ja rakastaa vanhempiaan ja isovanhempiaan. Teini-iässä kaveripiiri vetää voiton mummin kanelipullista..

        Olisitko mukana lapsenlapsesi elämässä isoisänä/isoäitinä jos lapsenlapsi ei olisi sinun henkilökohtaisten geeniesi jatke?

        Useinhan erotilanteessa tulee lapselle uusioperheen mukana useampi mummo ja ukki.

        Entäs jos lapselle tulisikin parisuhteessa oleva mummopari tai ukkipari?


      • ???
        kysyn vaan? kirjoitti:

        Useinhan erotilanteessa tulee lapselle uusioperheen mukana useampi mummo ja ukki.

        Entäs jos lapselle tulisikin parisuhteessa oleva mummopari tai ukkipari?

        Mitä haittaa siinä olisi??


      • korppis kirjoitti:

        Totuuksia on monia kukin ottaa omana totuutena ne viestit, jotka myötäilevät omaa näkemystäsi. Lesbot ja homot tarvitsevat siinä kuin heterotkin erilaisia ihmisiä ympärilleen. Eivät he halua eroon vastakkaisista sukupuolista, he eivät kuten et sinäkään mene naimisiin ja halua lisääntyä ilman rakkautta.

        "Tuskin kukaan muukaan....aidosti"

        Sinä et olisi aidosti onnellinen oman lapsesi onnesta. Moni on aidosti onnellinen. He rakastavat lapsiaan sellaisina kuin he ovat, aidosti.

        Kirjoitat ristiriitaisesti. Totesit jo, lapsi ei kysy missä suhteessa vanhemmat virallisesti elävät. Pieni lapsi kiintyy ja rakastaa vanhempiaan ja isovanhempiaan. Teini-iässä kaveripiiri vetää voiton mummin kanelipullista..

        Olisitko mukana lapsenlapsesi elämässä isoisänä/isoäitinä jos lapsenlapsi ei olisi sinun henkilökohtaisten geeniesi jatke?

        Korppista pitää tässä kompata, väkisinkin. Sellainen rakkaus joka tulee ilman ehtoja, se on kaunista, upeeta. Ja juuri sitä on mun mielestä tärkeää jakaa lapsille. Sellainen perusturva, että teitpä mitä vain, sinä olet silti minun kaunis lapseni.

        Ei sellaista varmaan helpolla voi antaa kuin lapsille, puolisoa kohtaan kun tahtoo aina olla vähän suuremmat odotukset kuin että hän pärjäisi elämässä ja löytäisi onnen.


    • Hommoapuu naapurist

      Liityisköhän tuo Ruottin Kallen vierailu mitenkään äänestettyyn homoasiaan?

      • ap.

        Voitan tykönäsi luulla ja luulla, sehän on monien tämän palstan kirjoittajien ainoa harrastus.


    • Homotus saa loppua!

      No niin. Pieni agressiivinen vähemmistökansalaispiiri rakkauspropagantoineen ja agitaatioineen saivat mitä halusivatkin. Nyt sitten ollaan tasa-arvoisia kaikki ihan laillisesti.
      Toivottavasti sen myötä loppuu tämä jum#laton homotus mediassa ja kaduilla. Homojen on tyydyttävä sitten osaansa olla meluamatta poikkeavuudestaan.
      Emmekä me heterot suvaitse enään niitä julkisia kaapista tuloja joissa julkkikset ja tuntemattomat tavikset julistavat olevansa homoja. Ei homous meistä ole hienoa. Miksi sitä homouttaan enään pitää edes julkisesti julistaa? Emme me heterotkaan julista luonnollista asiaamme.
      Eläkää homot "luonnollisesti" sillä tavallanne mihin vain te kykenette (härkäpari) ja me heterot olemme omalla luonnonmukaisella tavallamme.Tarkoitan sillä, että sukup.suuntaustaan EI tarvitse julkisilla paikoilla esittää muille läsnäoleville.

      Tuo Kaarle Kustaan vierailu oli ovelasti ajoitettu ja varmaankin monen päättäjäpoliitikon oli myönnyttävä äänestämään homolain puolesta. Jopa maskuliiniset Ilkka Kanerva ja A.Stubb sallivat homolain. Puolueista RKP taas sai ajettua jotain omia muita etujaan päätännässä myötäillessään pääministeripuoluetta.
      Aletaanko nyt vaatimaan heterokeskeisiä 2n eri sukupuolen mainoksia poistettavaksi tasa-arvon nimissä? Mitä muuta homot alkavat nyt jankkaamaan kuin adoptio- ja lapsensaantioikeutta tavalla tai toisella.

      • "Emmekä me heterot "
        "Emmekä me heterot suvaitse" Ketkä te?

        "Eläkää homot "luonnollisesti" en usko, että homot näitä vanhusten horinoita lukee.

        "Kaarle Kustaan vierailu" salaliittoteoria ; DD

        "maskuliiniset Ilkka Kanerva ja A.Stubb sallivat homolain". Oliko yllätys.


      • k/k
        korpikirjailija kirjoitti:

        "Emmekä me heterot "
        "Emmekä me heterot suvaitse" Ketkä te?

        "Eläkää homot "luonnollisesti" en usko, että homot näitä vanhusten horinoita lukee.

        "Kaarle Kustaan vierailu" salaliittoteoria ; DD

        "maskuliiniset Ilkka Kanerva ja A.Stubb sallivat homolain". Oliko yllätys.

        Tuli mieleen et valittiin Urpo Leppänenkin joskus Suomen seksikkäämmäksi mut et stuppikin ja vanha ukko Taivassalosta.
        Niin tekis mieli härnätä näit kohkaajia mut olkoon.
        Joks sä heta oot saanu selvän mitä sukupuolt olen?


      • tsik tsik
        korpikirjailija kirjoitti:

        "Emmekä me heterot "
        "Emmekä me heterot suvaitse" Ketkä te?

        "Eläkää homot "luonnollisesti" en usko, että homot näitä vanhusten horinoita lukee.

        "Kaarle Kustaan vierailu" salaliittoteoria ; DD

        "maskuliiniset Ilkka Kanerva ja A.Stubb sallivat homolain". Oliko yllätys.

        Joku kuulemma kävi Hollannissakin paikallisessa
        homobaarissa.
        Oliko yllätys?


      • ap.
        tsik tsik kirjoitti:

        Joku kuulemma kävi Hollannissakin paikallisessa
        homobaarissa.
        Oliko yllätys?

        Minäkin haluaisin käydä, muttei taida olla kuin satojen kilsojen takana.


      • k/k kirjoitti:

        Tuli mieleen et valittiin Urpo Leppänenkin joskus Suomen seksikkäämmäksi mut et stuppikin ja vanha ukko Taivassalosta.
        Niin tekis mieli härnätä näit kohkaajia mut olkoon.
        Joks sä heta oot saanu selvän mitä sukupuolt olen?

        Olen heteronainen, miksi kysyt?


      • Fiksuus kunniaan

        @Homotus saa loppua!

        Niin saiskin! Paras olisi että kipittäisivät takaisin kaappiinsa ja palattaisiin vanhoihin rauhallisiin aikoihin! Kukin tekis mitä haluais ja kenen kanssa haluais, mutta pitäis suunsa kiinni! Ei ole normaalia toitottaa sukupuoliasioitaan kaduilla ja toreilla sekä netissä yms julkisuudessa !


      • miksi väärin
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olen heteronainen, miksi kysyt?

        Lue kysymys uudelleen?


      • ap.
        Fiksuus kunniaan kirjoitti:

        @Homotus saa loppua!

        Niin saiskin! Paras olisi että kipittäisivät takaisin kaappiinsa ja palattaisiin vanhoihin rauhallisiin aikoihin! Kukin tekis mitä haluais ja kenen kanssa haluais, mutta pitäis suunsa kiinni! Ei ole normaalia toitottaa sukupuoliasioitaan kaduilla ja toreilla sekä netissä yms julkisuudessa !

        Tuo minusta onkin inhoittavinta, monella meistä heteroista on omat mielikuvitukseen perustuvat perusteettomat kuvitelmat homoseksistä.
        Ällöstellään siis omia kuvitelmia - harhakuvitelmia.

        Muutenkin liika miettiminen naapurien sängyn narinasta, narisuttelivat siellä homot tai heterot, ei ole fiksuutta.


      • pirkkop
        ap. kirjoitti:

        Tuo minusta onkin inhoittavinta, monella meistä heteroista on omat mielikuvitukseen perustuvat perusteettomat kuvitelmat homoseksistä.
        Ällöstellään siis omia kuvitelmia - harhakuvitelmia.

        Muutenkin liika miettiminen naapurien sängyn narinasta, narisuttelivat siellä homot tai heterot, ei ole fiksuutta.

        Pirkkokin on siis poikkeava.


    • Opintomatkalle

      Korpikirjailijalle: Me heterot tarkoittaa sanansa mukaisesti heteroita. Moni hetero sallii alentuvasti homoille touhunsa samalla pitäen kuitenkin itseään heidän yläpuolellaan. Eli on parempi ihminen kuitenkin ja tavallaan säälii tuota ressukkaa.
      Rakkausperusteinen suhde on sokea. Tässä tilassa kaikki ovat harkintakyvyttömiä eikä realiteetteja osata arvioida. Siinä myös voidaan käyttää hyväksi toista koska rakkauspsykoosi on lamaannuttanut arviointikyvyn omasta itsestä ja toisesta. Rakastuneena tehdään paljon tyhmyyksiä joita myöhemmi kadutaan
      .
      Stubb suuressa epätoivossaan kykypuolueensa menestyksestä nousi barrikaadeille homojen puolelle. Kaikki on tarkkaan laskelmoitua alkaen Kataisen erosta nyt suureen homomyönteisyyteen. Vaalimenestys huolettaa.

      Täytyypä mennä Hollannin homobaareihin katselemaan aitoa homokulttuuria. Siellä ehkä selviää minkälaista elämä homoilla on kun se oikein lain voimalla on sallittua ja häpeilemätöntä.
      Ainakin elokuvissa noiden baarien touhu on kuvottavaa. Toivottavasti totuus on toinen. Muuten koko homotouhu menee yli hilseen.

      • Minä en tykkää katsella elokuvia. Televisiotakin vain hyvin harvoin. En opettele siis elävänkuvan kautta elämää vaan menen paikanpäälle katsomaan kuten siellä Hollannissakin menin sinne sateenkaariravintolan terassille joka muuten oli niin tännä iloisia ihmisiä. Hyvin pukeutuneita ja käyttäytyviä ihmisiä. Siellä oli myös TV:n porukkaa haastattelemassa asiakkaita. Naiseksi pukeutunut iso mies oli haastatteluvuorossa.

        Kuvottavaa voisin harrastaa mielikuvituksissani matkaa naapuriheterojen makuuhuoneeseen ja miettiä mitä kaikkea siellä tapahtuu ja tapahtuuhan siellä. Mutta ihan oikeesti ei kiinnosta. Inhottaa kun yöllä herää ja yläkerrassa naidaan niin, että lamppu heiluu ja korvatulppia pitää tunkea korviin, jotta saisi uudestaan unen päästä kiinni..

        Me heterothan pidämme oikeutenamme harrastaa kaikkea kivaa mm. anaaliseksiä, mutta sellainen homma pitää tapahtua vain naisen ja miehen välillä, vai kuinka? Kuvottavaa niinhän?


    • Kokemus puhuu

      ...ja kaikki niin ihanan luonnollista....noissa Hollannin homobaareissa.
      Ylläoleva kirjailija on ilmiselvästi homo.
      Anaaliseksi on homojen asia ja varmaan jokakertaista härkäparille. Ilmeisesti he ovat kuvitelmissaan alitajuntaisesti heteropari naiden muka naisen tavaraan. Saattavat arpoa kumpi on tällä kertaa se ottava osapuoli anuksineen.
      Kyllä moni hetero on antanut anaaliseksiä vaimolleen kokeilumielessä mutta kuinka moni heteromiespari on sitä keskenään harjoittanut? Varmaan hyvin harva ja näin heteron kannalta ajateltuna ja ajatauskin on vastenmielinen ja sairas. En ymmärrä mikä siinä olisi kiihottavaa ja miten siitä voisi saada nautintoa.
      Heteromiehen vaimolleen antama anaaliseksi on jäänyt ainakin meidän osaltamme yhteen kertaan. Kokeilla nuorena piti ja se vaan tuntuu väärältä paikalta harrastaa seksiä.Ei tuntunut hyvältäkään. Eikä sitä naiset ole vaatineetkaan. Naisen fysiikan päälle moinen tapa käy kaikessa luonnottomuudessaan. Ihan aito pimppi on se kaikkein paras ja luonnonmukaisin.
      Luulisi homomiehen tarvivan vaippoja koska anuspaikat väljistyvät kovasta rassauksesta. Itse miehen vehkeenhän voi tunkea vaikka puunkoloon mutta anus onkin jo toinen juttu. Se on vain kuonanpoistoaukko sekä miehellä että naisella, eikä se ole sukupuolielin.
      Jos kysyt naisen pimpan ja miehen anuksen paremmuutta homomieheltä, niin hän suorastaan inhoaa naisen seksuaalielintä. Homoille se on inhottava.
      Kaiken muun lisäksi homorakastelu on aika suttuista puuhaa.

      • --,,---

        Minusta liika keskittyminen homoihin ei ole normaalia.


      • Tiesitkö, että anaaliseksiä kutsutaan toisaalla kreikkalaiseksi tavaksi harrastaa seksiä.

        Tuttavallani, joka nai kreikkalaisen miehen, oli aluksi vaikeuksia tottua tapaan, mutta ajan oloon hänkin sopeutui.


      • A. Naali
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tiesitkö, että anaaliseksiä kutsutaan toisaalla kreikkalaiseksi tavaksi harrastaa seksiä.

        Tuttavallani, joka nai kreikkalaisen miehen, oli aluksi vaikeuksia tottua tapaan, mutta ajan oloon hänkin sopeutui.

        Kiinnalaisten ja intialaisten sitä pitäis harrastaa jatkuvasti niin eivät lisääntyisi niin julmetusti. Kukahan kävis niille opettamassa?


      • kondomikotka
        A. Naali kirjoitti:

        Kiinnalaisten ja intialaisten sitä pitäis harrastaa jatkuvasti niin eivät lisääntyisi niin julmetusti. Kukahan kävis niille opettamassa?

        Voisihan heille maailma lahjoittaa ranskalaisia kirjekuoria.


      • Hieman historiaakin
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tiesitkö, että anaaliseksiä kutsutaan toisaalla kreikkalaiseksi tavaksi harrastaa seksiä.

        Tuttavallani, joka nai kreikkalaisen miehen, oli aluksi vaikeuksia tottua tapaan, mutta ajan oloon hänkin sopeutui.

        Luultavasti tuolla tuttavallasi ei ole ollut kovinkaan mukavia tapoja rakastella "kreikkalaisittain". Antautuisitko itsekään moiseen? Säälin sellaista miestä joka pakottaa naisensa siihen. Naista säälin enemmän...

        Kerronpa tässä aitoa kokemustani:
        Näin oli vielä 1973, jolloin olin vuoden ajan YKn rauhanturvaajana Kyproksella. Tuskin siitä tapakulttuuri kovin on muuttunut.
        Kreikkalaiset nuoret sotilaat harrastivat tätä anus-huvittelua paremman aidon tavaran puutteessa. Turkkilaisilla oli sama tapa. Tämä ei kuitenkaan ollut osoitus siitä, että nuo nuorukaiset olisivat olleet homoja vaan aitoja heteroita kovassa naisen puutteessaan.
        Noissa etelän maissa kuten Kreikka, sitä anukseen naintia harrastetaan jossakin määrin joka taas johtuu siitä, että tyttäriä vahditaan niin peekeleesti.

        Noita kotoa poistettuja maksullisia tyttäriä oli kreikkalaisen puolen ns Ziki-kujalla ja kapakoissa viskihaukkoina. Sossuturvaa ja muuta ammattia oli aika vaikea saada. Heiltä olen kuullut monet jutut perhetyttöjen ja omakohtaista kertomusta isän antamasta kohtelusta jotka jäivät kiinni suhteesta poikaan (=heterosuhde) joka vei tyttären neitsyyden, tai pani paksuksi tai josta perhe ei sattunut pitämään. Itsekin poikkeilin saamassa aitoa naisentavaraa heiltä. Perhetyttöjäkin oli piirityksessäni.
        Kotiolot olivat tytöille ankarat. Tytär voitiin ajaa kadulle pois kotoa jos hairahtuu tai menettää neitsyytensä. Siksi oli oltava peevelin varovainen seurustelussa sellaisen kanssa.
        Eräs palvelustoveri joutui liriin koska tytär poksahti paksuksi. Hänen oli suoranainen pakko mennä naimisiin. Henki olisi muuten lähtenyt. Suhde päättyi Suomessa aika pian ja Rauhanturvaaja sai pelätä perheen kostoa täällä Suomessakin. Tytär palasi saarelle lapsensa kanssa. Nyt en muista oliko kyseessä aron mustalaisleirin- krekujen vai turkkilaisten tytär.
        Näillä asioilla arvoisa -korpikirjailija-, ei ole mitään tekemistä homouden kanssa vaikka rakastelutapa saattaa olla samanlainen. Anuslihas väljänä siis.


      • Hieman historiaakin kirjoitti:

        Luultavasti tuolla tuttavallasi ei ole ollut kovinkaan mukavia tapoja rakastella "kreikkalaisittain". Antautuisitko itsekään moiseen? Säälin sellaista miestä joka pakottaa naisensa siihen. Naista säälin enemmän...

        Kerronpa tässä aitoa kokemustani:
        Näin oli vielä 1973, jolloin olin vuoden ajan YKn rauhanturvaajana Kyproksella. Tuskin siitä tapakulttuuri kovin on muuttunut.
        Kreikkalaiset nuoret sotilaat harrastivat tätä anus-huvittelua paremman aidon tavaran puutteessa. Turkkilaisilla oli sama tapa. Tämä ei kuitenkaan ollut osoitus siitä, että nuo nuorukaiset olisivat olleet homoja vaan aitoja heteroita kovassa naisen puutteessaan.
        Noissa etelän maissa kuten Kreikka, sitä anukseen naintia harrastetaan jossakin määrin joka taas johtuu siitä, että tyttäriä vahditaan niin peekeleesti.

        Noita kotoa poistettuja maksullisia tyttäriä oli kreikkalaisen puolen ns Ziki-kujalla ja kapakoissa viskihaukkoina. Sossuturvaa ja muuta ammattia oli aika vaikea saada. Heiltä olen kuullut monet jutut perhetyttöjen ja omakohtaista kertomusta isän antamasta kohtelusta jotka jäivät kiinni suhteesta poikaan (=heterosuhde) joka vei tyttären neitsyyden, tai pani paksuksi tai josta perhe ei sattunut pitämään. Itsekin poikkeilin saamassa aitoa naisentavaraa heiltä. Perhetyttöjäkin oli piirityksessäni.
        Kotiolot olivat tytöille ankarat. Tytär voitiin ajaa kadulle pois kotoa jos hairahtuu tai menettää neitsyytensä. Siksi oli oltava peevelin varovainen seurustelussa sellaisen kanssa.
        Eräs palvelustoveri joutui liriin koska tytär poksahti paksuksi. Hänen oli suoranainen pakko mennä naimisiin. Henki olisi muuten lähtenyt. Suhde päättyi Suomessa aika pian ja Rauhanturvaaja sai pelätä perheen kostoa täällä Suomessakin. Tytär palasi saarelle lapsensa kanssa. Nyt en muista oliko kyseessä aron mustalaisleirin- krekujen vai turkkilaisten tytär.
        Näillä asioilla arvoisa -korpikirjailija-, ei ole mitään tekemistä homouden kanssa vaikka rakastelutapa saattaa olla samanlainen. Anuslihas väljänä siis.

        Olet juuri kertonut taustaa ja vahvista kuulemani. Raskaaksi tulemisen pelossa esiaviolliset suhteet hoidettiin myös " perhetyttäjen" kanssa kreikkalaisella tavalla rakastella. Tuttavani on asuntut ja ollut naimisissa jo yli 30-vuotta samaisen kreikkalaisen miehen kanssa. Miehen, jonka kanssa ehkäisyä hoidettiin aluksi juuri kertomallasi tavalla. Homoudestahan en kertonut vaan kreikkalaisesta tavasta rakastella heterosuhteessa.


      • ranskalaiset korot
        korppis kirjoitti:

        Olet juuri kertonut taustaa ja vahvista kuulemani. Raskaaksi tulemisen pelossa esiaviolliset suhteet hoidettiin myös " perhetyttäjen" kanssa kreikkalaisella tavalla rakastella. Tuttavani on asuntut ja ollut naimisissa jo yli 30-vuotta samaisen kreikkalaisen miehen kanssa. Miehen, jonka kanssa ehkäisyä hoidettiin aluksi juuri kertomallasi tavalla. Homoudestahan en kertonut vaan kreikkalaisesta tavasta rakastella heterosuhteessa.

        Eikö siellä tunneta ranskalaisia kirjekuoria?


      • Enpä antaisi
        korppis kirjoitti:

        Olet juuri kertonut taustaa ja vahvista kuulemani. Raskaaksi tulemisen pelossa esiaviolliset suhteet hoidettiin myös " perhetyttäjen" kanssa kreikkalaisella tavalla rakastella. Tuttavani on asuntut ja ollut naimisissa jo yli 30-vuotta samaisen kreikkalaisen miehen kanssa. Miehen, jonka kanssa ehkäisyä hoidettiin aluksi juuri kertomallasi tavalla. Homoudestahan en kertonut vaan kreikkalaisesta tavasta rakastella heterosuhteessa.

        Näitä (sairaita ja luonnottomia tapoja harrastaa seksiä heterosuhteessa) ei voi verrata ja pitää homoseksinä. Homoseksi on anusseksiä härkäparin kesken ja luonnotonta. Tuo kreikkalainen tapa on korvike aidosta heteroseksistä. Sitä jotkut harrastavat pelossaan ja puutteessaan. Koko kansakunnan asia se ei ole.
        Tuskin tuo kreikkalainen pari siitä anusjutusta niin paljoa piti että sitä harrastettiin aviossa ollessakin. Ainakin ottava osapuoli, nainen, kärsii paikkojen väljistymisenä ja kipuna mutta mieheen se ei vaikuta mitenkään.
        Onneksi suomalaisilla ei ole sellaista tapakulttuuria. Siksi homoilukin tuntuu vastenmieliseltä.


      • Korppis*
        Enpä antaisi kirjoitti:

        Näitä (sairaita ja luonnottomia tapoja harrastaa seksiä heterosuhteessa) ei voi verrata ja pitää homoseksinä. Homoseksi on anusseksiä härkäparin kesken ja luonnotonta. Tuo kreikkalainen tapa on korvike aidosta heteroseksistä. Sitä jotkut harrastavat pelossaan ja puutteessaan. Koko kansakunnan asia se ei ole.
        Tuskin tuo kreikkalainen pari siitä anusjutusta niin paljoa piti että sitä harrastettiin aviossa ollessakin. Ainakin ottava osapuoli, nainen, kärsii paikkojen väljistymisenä ja kipuna mutta mieheen se ei vaikuta mitenkään.
        Onneksi suomalaisilla ei ole sellaista tapakulttuuria. Siksi homoilukin tuntuu vastenmieliseltä.

        Kaksi lasta synnyttäneenä en usko, että paikat ovat yhtä piukat kuin ennen synnytyksiä. Entäpäs ne, äidit jotka synnyttävät kymmenen lasta?
        Suomalaiset naiset pääsääntöisesti synnyttävät alakautta, yleismaailmallista tapakulttuuria.


    • ap.

      Uusi avioliittolaki meni läpi suuressa valiokunnassa.

    • ******

      Voi sitten myöhemmin lapsenlapsi kysyä homoparilta että kumpiko heistä sitten lienee mummo.

      • rölli-pölli

        Onkohan nuokaan mietteet enää monenkaan päänvaiva?

        Monellako yksinhuoltajan tai moninkerroinnaineen parin mummot on lapsella tiedossa
        Moniko heitä osaa edes kaivata?
        Elämä muuttuu, ei enää asuta luolissa tai pöllimajoissa.


    • Tulipa tässä mieleeni sellainen asia, että monikohan heteropari on epäonnistunut täydellisesti lastenkasvatuksessa. Luonnonmenetelmällähän lapsia saavat myös ihmiset, joilla ei ole mitään edellytyksiä vanhemmiksi, halua hoitaa, huolehtia ja kasvattaa.

      Minusta ennen vihkimistä pitäisi kaikki pistää vanhemmuuskoulutukseen ja loppukokeeseen. Ne, jotka eivät pääsisi kokeesta läpi, sterilisoitaisiin. Tuolla kaduilla kävelee liikaa lapsia, joista jo päälle päin näkee, ettei kukaan pidä heistä
      huolta, eikä ole koskaan pitänytkään.

      Ja vielä kun saataisiin aikuiset ihmiset kasvamaan sillä lailla vastuullisiksi, etteivät erotilanteessa kostaisi toisilleen lasten kautta, vaan aina olisi etusijalla lapsen etu.

      Ja vielä kun katoaisivat maailmasta ne ex-puolisot, jotka eivät kestä liiton loppumista, vaan vainoavat entistä perhettään. Hekin ovat henkisesti keskenkasvuisia ihmisiä.

      Joten sukupuolineutraali avioliitto ei ole ainut vaikea asia maailmassa. Arkkipiispa olisi voinut pitää suunsa kiinni, tai puhua asioista, jotka ovat
      paljon suurempia näinä aikoina.

      Ja nyt tulee turpiin, arvaan etukäteen.. :-))

      • Sterilisoitaisiin? Oletko ihan tosissasi? Etko usko ihmisen kykyihin muuttua?

        On näet niitäkin entisiä kadulle sylkijöitä ja pikkurikosten tekijöitä, jotka ovat muuttuneet lapsen syntymän jälkeen. Eräs nuori mies, alkoi opiskelemaan on juuri suorittanut sähköteknikon ammattitutkinnon. Isä parhaasta päästä.

        Eräs nuori nainen, jolla oli villi sekoilunuoruus on nyt hyvin menestyvä yrittäjä, naimisissa ja asuu komiassa omakotitalossa miehensä ja poikansa kanssa.

        Näitä on tappauksia pilvin pimein.

        Eiköhän nyt jo toettaisi yli-ihmisinä olemisesta ja palattaisi arkeen.


      • Ettäs tiedätte!

        Tottakai lapsenkasvatuksessaan kaikki onnistujat ja epäonnistujat ovat heteroparien aikaansaamia. Ihan luonnollisista syistä nääs.
        Naurettavaa vedota tähän argumenttiin.
        Kokemuksia homoparien lastenkasvatuksesta ei kai liene ainakaan Suomen osalta olemassa. Ja mitenkähän he ovat onnistuneet muissa maissa?

        Noiden homojen kiintymys lapseensa saattaa olla kyseenalaista. Toinen heistä kun on ulkopuolinen. Lapsessa ei ole kuin toisen homoparin perimää. Adoptiotapauksessa kumpikin on ulkopuolinen kuten heteroadoptiossakin. Silti heterosuhteessa parisuhde nainen-mies on luonnollinen olotila adoptiolapselle. Siksi adoptio ei ole suotavaakaan homoille. On otettu huomioon myös lapsen etu.

        Varmasti homous geeneissä voi periytyä jälkeläiselle mutta onneksemme luonto on tehnyt sen mahdottomaksi. 2 samaa sukupuolta ei saa lasta aikaiseksi luonnollisella tavalla vaikka kuinka piehtaroisi lakanoissaan.
        Siten luonto estääomin keinoin luonnottomuuden jatkumisen seuraaville sukupolville.


      • ap.
        Ettäs tiedätte! kirjoitti:

        Tottakai lapsenkasvatuksessaan kaikki onnistujat ja epäonnistujat ovat heteroparien aikaansaamia. Ihan luonnollisista syistä nääs.
        Naurettavaa vedota tähän argumenttiin.
        Kokemuksia homoparien lastenkasvatuksesta ei kai liene ainakaan Suomen osalta olemassa. Ja mitenkähän he ovat onnistuneet muissa maissa?

        Noiden homojen kiintymys lapseensa saattaa olla kyseenalaista. Toinen heistä kun on ulkopuolinen. Lapsessa ei ole kuin toisen homoparin perimää. Adoptiotapauksessa kumpikin on ulkopuolinen kuten heteroadoptiossakin. Silti heterosuhteessa parisuhde nainen-mies on luonnollinen olotila adoptiolapselle. Siksi adoptio ei ole suotavaakaan homoille. On otettu huomioon myös lapsen etu.

        Varmasti homous geeneissä voi periytyä jälkeläiselle mutta onneksemme luonto on tehnyt sen mahdottomaksi. 2 samaa sukupuolta ei saa lasta aikaiseksi luonnollisella tavalla vaikka kuinka piehtaroisi lakanoissaan.
        Siten luonto estääomin keinoin luonnottomuuden jatkumisen seuraaville sukupolville.

        Jo on sullakin pyhäpuheet, homous perinöllistä? Aina sitä on ollut, aina tulee olemaan.
        Ole sinä mitä mieltä tahansa.


    • :-)

      Äläkä saata meitä kiusaukseen,
      vaan päästä meidät pahasta.
      Pääasia että saa föörpiikin lenssattua :D

      • ap.

        Eikö siihen riitä Nyrkki-Kyllikki?


    • LT Suomen Turusta

      Homoseksuaalisuuden syistä ei valitettavasti ole ollut asiantuntijakeskustelua ollenkaan. Keskusteluissa on ollut vain poliitikkojen ja julkihomojen väliset mielipiteet.
      Edes homoseksuaalien keskustelut ja perustelut mediassa ei tuonut esille muuta kuin tasa-arvon, rakkauden ja ihmisoikeuden. Ruutuun on tuotu onnellisessa suhteessa eläviä homoseksuaaleja. Itse syyt homouteen jäivät heiltäkin selvittämättä samoin kuin eduskunnaltamme. On vain otettu esille tasa-arvo, rakkaus ja oikeus. Tasa-arvo, rakkaus ja ihmisoikeus eivät ole lääketieteelisiä termejä.

      Lääketieteen alalla >30 vuotta olleena osaan jotain asiasta kertoa.
      Noin 30 ? vuotta sitten kokoontui korkean tason lääketieteen (mm. biotekniikka, genetiikka, fysiatria, geriatria, kirurgia, neurologia, psykiatria, hematologia yms.) alan korkea-arvoisia oppineita käsittelemään aihetta homoseksuaalisuus ja syitä siihen. Valtiota missä kokous oli en nyt tähän hätään osaa sanoa. Geenitutkimus oli jo silloin pääsyt vauhtiin ja mukana oli myös geenitekniikan osaajia.
      Homoseksuaalisuuden syyn aiheuttajaksi päädyttiin vahvoin syin GEENI- ja KROMOSOMIpoikkeavuuteen.

      Silloin myös päätettiin, että homoseksuaalisuutta aiheuttavaa syytä ei käsitellä sairautena. Syynä sairaudeksi luokittelemattomuus johtuu yksinomaan taloudellisista syistä. Homoseksuaali ei saa siten sairauteen perustuvaa hoitoa eikä sitä huomioida sairauslomien perusteena. Monta muutakin sairauteen perustuvaa korvausperustetta jää siten saamatta.

      Homoseksuaali yksilönä tuntee olevansa fyysisesti ja psyykkisesti olevansa terve sekä pitää suuntautumistaan luonnollisena aivan samoin kuin hetero pitää sukupuolista suuntautumistaan luonnollisena. Päältäpäin ei osaa sanoa kumpi on kyseessä.
      Ongelmat johtuvat hänen homoseksuaalisuuden ilmentämisessään ja yhteiskunnan taholta saatavasta palautteesta. Kaikissa yhteiskunnissa sitä ei hyväksytä ja homoutta pidetään luonnottomana ja jopa rangaistavana.

      Hieman taustaa:
      KASVUIÄSSÄ on kaikilla BI-seksuaalisia taipumuksia. Voimakkaat mieltymykset eli ystävyyssuhteet samaan sukupuoleen on yksi niistä. Tämä on aivan normaalia. Näin syntyvät läpi iän kestävät "kaverisuhteet" samaan sukupuoleen. Erotiikkaa niissä ei ole.

      MURROSIÄSSÄ bi-seksuaalisuus muuttuu kiinnostukseksi vastakkaista sukupuolta olevaa kohtaan jolloin henkilö on hetero. Erotiikka astuu mukaan.

      AIKUISIÄSSÄ henkilön bi-seksuaalisuus geeni- tai kromosomivirheen vuoksi säilyy voimakkaana kohdistuen (edelleen) samaan sukupuoleen. Erotiikka ja seksuaalisuus on mukana. Hänestä on tullut homoseksuaali. Jossain vaiheessa hän ajautuu homoseksuaalisiin suhteisiin. Se on hänestä aivan luonnollista. Syntyy vahva eroottinen suhde vaikka lisääntyminen ei ole biologisesti mahdollista.
      Homoseksuaali voi olla myös eroottisessa suhteessa vastakkaiseen sukupuoleen.

      Toivottavasti tämä hieman selventää väärille raiteille ja väärin perustein olevaa keskustelua tästä aiheesta.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe