psykologitiimi päämärän testit

testeissä hylätty

Olin ylläolevan firman pääsykokeissa lahdessa sh/monimuotoon.tänään saadut tulokset:hylätty en voi uskoa todeksi.psyk.haastattelu ja ryhmätilanne menneet hyvin mutta kirjallisista testeistä joku osio mennyt pieleen ja hylsy tuli.tätä pettymyksen tunnetta en voi sanoin kuvailla...yli 10vuotta hoitotyötä tehnyt...olenko näin tyhmä..alalle sopimaton...kyllä on niin paska fiilis..onko muita saman kokeneita???

15

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päämäärätön

      Kyllä on. Älä ota tuota niin rankasti, sinulla kävi huono tuuri. Kuten jo itsekin kerrot, niin jokin osa testistä mennyt pieleen ja tästä syystä hylsy, se ei siis kerro sinun soveltuvuudestasi yhtikäs mitään. Omakohtainen kokemus samaisen "firman" kokeista: ensiyrittämällä testistä todella alhaiset pisteet, toisella kerralla taas nappiosuma. Varsinainen Jekyll&Hyde ilmiö, tuon mukaanhan olisin kaksi eri persoonaa. Vinkiksi seuraavaa kertaa varten: älä vastaa kysymyksiin omana itsenäsi, vaan vastaa sitä mitä siinä testissä halutaan "kuulla". Sama juttu haastatteluosiossa.

      • hylätty

        tässä illan aikana olen ehtinyt miettiä yhtä ja toista.ajattelin jo hetki sitten sähköpostia päämäärällekin laittaa.kun kaikki olis ollu valmista, aito halu ja kiinnostus opiskeluun.työnantajan tuki,ihan kaikki ni sit se tyssää johki helvetin testin osuuteen..perhana.mä en pärjää tollasia testeis.lh-koulussakin aikanaan kaikki käytännön harjottelut 5 ja aineissa huonompi menestys.noh ei niitä psykologeja voi syyttää mutta kyllä ne testit läpäsee moni sellainenkin joka ei sit käytännössä pärjää ensinkään kun tulee harjotteluun mut noissa testeissä pärjää.todella monet myös kekeyttää koulun aika piankin alottamisensa jälkeen.ihmettelen miksi tuola lahdessa ei ollut opettajan haastattelua,luulis että he ois aika taitavia myös opiskejoita valitsemassa.noh tässä kiukun tilassa ihmeteltävää riittää ja kysymyksiä miksi.noh häntä pystyyn ja harkintaan vieläkö laitan uudestaan hakupaperit.mutta kiitos tsempistä


      • oppisop.?
        hylätty kirjoitti:

        tässä illan aikana olen ehtinyt miettiä yhtä ja toista.ajattelin jo hetki sitten sähköpostia päämäärällekin laittaa.kun kaikki olis ollu valmista, aito halu ja kiinnostus opiskeluun.työnantajan tuki,ihan kaikki ni sit se tyssää johki helvetin testin osuuteen..perhana.mä en pärjää tollasia testeis.lh-koulussakin aikanaan kaikki käytännön harjottelut 5 ja aineissa huonompi menestys.noh ei niitä psykologeja voi syyttää mutta kyllä ne testit läpäsee moni sellainenkin joka ei sit käytännössä pärjää ensinkään kun tulee harjotteluun mut noissa testeissä pärjää.todella monet myös kekeyttää koulun aika piankin alottamisensa jälkeen.ihmettelen miksi tuola lahdessa ei ollut opettajan haastattelua,luulis että he ois aika taitavia myös opiskejoita valitsemassa.noh tässä kiukun tilassa ihmeteltävää riittää ja kysymyksiä miksi.noh häntä pystyyn ja harkintaan vieläkö laitan uudestaan hakupaperit.mutta kiitos tsempistä

        "Työnantajan tuki", mainitsit. Valitse oppisopimuskoulutus, niin pääset varmemmin.


      • Mäkin haluisin
        oppisop.? kirjoitti:

        "Työnantajan tuki", mainitsit. Valitse oppisopimuskoulutus, niin pääset varmemmin.

        Voiko sairaanhoitajaksi päästä oppisopimuksella? Onko sellaista olemassa?


    • 4+14

      Täälläkin on 4 hylätty saanut ja yksi ''peruuntunut aloituspaikat ovat täynnä'' eli hylätty varmaa. Tämä on toinen kerta kun haen sairaanhoitajakoulutus ensimmäinen kerta en ole edes päässyt valintakokeisiin.
      Nyt mietin mitä jos hakisin lähihoitaja yo pohjainen tai avoimeisiin

    • 4+5

      Minä ajattelin soittaa kyseiseen firmaan ja tiedustella hieman tuloksista.
      Vastasin ihan omana itsenäni ja tuloksissa mainitaan vastaustyyliksi "tavoittelee sosiaalista suotavuutta". Olisin voinut tavoitella, mutta varta vasten en halunnut vastata niitä "toivottuja" vastauksia. Halusin aidon analyysin itsestäni, jotta voisin kehittää itseäni sen perusteella.

      Olisin päässyt kouluun, jos olisin vastanut toivotulla tavalla motivaatiokyselyyn ja sosiaaliset valmiudet kohtaan.

      Analyysi antaa osin ihan väärän kuvan minusta. En ole sellainen vässykkä joiltakin osin, mitä tulokset antaa ymmärtää. Toisaalta itse olen kyselyn tehnyt ja tulos on saatu niiden perusteella. Lienee jokin ajatusristiriita.

      Lisäksi tein huomion, että tälle alalle toivottava ominaisuus testin mukaan henkilössä on "Hallitseva, kilpailullinen, haluaa vaikuttaa ja johtaa." Tuo on mielestäni erikoista. Oman kokemukseni mukaan ihmiset, jotka haluavat kovin hallita ja johtaa, ovat kontrollifriikkejä ja hyvin jäykkiä kuuntelemaan muiden mielipiteitä. Tuon tyyppiset ihmiset tuntuvat aina osaavan ja tietävän muita paremmin, vaikka se ei pitäisi paikkansa. Nooh täytyy kysyä, niin ymmärtää mitä tässäkin kohdassa haettiin.

      • sisällä

        Ostatko sen laajemman testivastauksen.. Itse samaisessa kokeissa ja sisällä ollaan miinuspisteitä tuli just tossa johtaja asiassa, mutta se ei hylsyä aiheuta.. Mikä kohta sulla meni sitten täysin hylätyksi vai jäikö vain pisteistä uupumaan sisäänpääsy kouluun?


      • sisällä
        sisällä kirjoitti:

        Ostatko sen laajemman testivastauksen.. Itse samaisessa kokeissa ja sisällä ollaan miinuspisteitä tuli just tossa johtaja asiassa, mutta se ei hylsyä aiheuta.. Mikä kohta sulla meni sitten täysin hylätyksi vai jäikö vain pisteistä uupumaan sisäänpääsy kouluun?

        Siis ostitko?


      • 4+5
        sisällä kirjoitti:

        Ostatko sen laajemman testivastauksen.. Itse samaisessa kokeissa ja sisällä ollaan miinuspisteitä tuli just tossa johtaja asiassa, mutta se ei hylsyä aiheuta.. Mikä kohta sulla meni sitten täysin hylätyksi vai jäikö vain pisteistä uupumaan sisäänpääsy kouluun?

        Juu, ostin. Pääsin kyllä sisään, mutta en 1 vaihtoehtooni.
        Voi olla onnellinen, että pääsi edes toiseen vaihtoehtoon :)


    • pettynyt7

      Mullaki tuli ekasta kohdasta hylätty ja muutenkin aika huonot pisteet.. Oli kyllä erikoiset kokeet. Kiva ois tietää mistä se hylsy tuli. Minä kun luulin et ne kokeet meni hyvin :D

      • 1234567!?

        Kannattaa käydä siellä päämäärän sivuilla niillä tunnuksilla katsomassa mikä meni pieleen.. Siis se eka osio oli ne teoriat ja muut tuli sit siitä persoonallisuustestistä ja haastattelusta..


    • 1234567!?

      Mietin vaan, että kuinkakohan monella meni ajatus sekaisin siitä vastaa minua ja ei vastaa minua lainkaan ja ne numerot oli 1-7...et jos siis vahingossa laittoikin vaikka kysymykseen iloitsen kun toista sattuu ja vahindossa laittoikin vastaa minua niin siitä tuli varmaan heti automaattinen osion hylkääminen.. Eli on voinut omasta mielestään vastata oikein, mut täpälän värittää vahingossa väärään päähän...Ymmärtääköhän tästä mitään,mitä sepustin :) Mutta siis ajatuskatkoksilla saa herkästi hylsyjä jos laittaa väärin ne pallukat...

    • Florence Nightingale

      Päämäärästä voit tilata ilmaisen tulospalautteen. Näet palautteesta valintakokeen eri osioista saamasi pisteet ja arviot. Suppea palaute tulee maksutta kirjeitse kotiin. Laajempi palaute on maksullinen.

    • lähisairaanhoitaja

      Kerronpa nyt vinkin miten pärjää päämäärän sairaanhoitajan psyko-kokeissa. Näillä ohjeilla pääsin itse sisään.

      Ne etsivät ihmistyyppiä, joka on rento, ulospäinsuuntautunut, ryhmätyöhaluinen, hieman hulivili-hälläväli, ei ole kaavoihin kangistunut, uskaltaa ottaa riskejä, enemmän soveltaja kuin noudattaja, ei mene jäihin kovassa paikassa jne.

      Eli jos kysytään esim. oletko koskaan rikkonut lakia, niin yhdestä viiteen asteikolla laita raksi vähintään kolmoseen.

      Jos kystään haluaisitko lähteä soutuveneellä valtameren yli laita raksi viitoseen.

      Jos kystään onko sinulla kotona tavarat järjestyksessä laita raksi kakkoseen tai ykköseen.

      Jos kysytään tykkäätkö siivota laita raksi ykköseen tai kakkoseen. Siisti ihminen = pedantti = kaavoihin kangistunut = huono sairaanhoitaja.

      Jos kysytään haluatko nukkua sängyssä yksin vai jakaa sen viiden ihmisen kanssa niin laita vitonen.

      Ja samaa rataa. Valitse vastauksesi sen mukaan mikä kuvaa parhaiten supersosiaalista hulivili-hälläväli tyyppiä joka vihaa yksinäisyyttä ja tarkkuutta.

    • pettymys

      Toi on kyllä ihan älytöntä, mutta varmaan totta, itse päämäärän kokeissa olleena, vaikutan varmaan liian hiljaiselta, tylsältä vaikka olen hoitotyössä ollut jo vuosia ja tehtäväosio meni mulla pieleen matemaattiset ja logiikkajutut ei vaan onnistu. Miettimään laittaa kun tein kuitenkin parhaani kannattaako enää hakeakaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe