Hyvästi...ei tarvi enää veronmaksajien kattoo mua

syrjäytynyt nuori

En jaksa enää kuunnella työssäkäyvien minulle suunnattua parjaamista ja syyllistämistäni. En ole halunnut sairauttani. Miten joku voi kadehtia sairasta ja pienillä tuilla elämistä? Minua on kohdeltu lähes koko elinikäni kaltoin, haukuttu ja poljettu maahan. Töitä ei ole ollut kahteen vuoteen ja kukaan ei edes minua halunnut sen jälkeen töihin, vaikka motivaatiota, oppimishalua ja intoa riittäisi ja olen osoittanut sen. No nyt siihen tulee pian loppu. Olen vakavasti harkinnut tekeväni lopullisen päätöksen. En jaksa enää tätä tuskaa. Ylhäiset veronmaksajat, en taida enää kauaa olla taakkananne, ei siis huolta.

25

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+16

      Niin. Elämä on helvettiä. Kuin olisi liekeissä kokoajan. Ei vakavaa ahdistusta voisi paremmin kuvailla. Sitten kun on turhautunut, lukossa, ei ole mitään paikkaa minne mennä, tulee tänne epätoivoisesti, saadakseen vain kokea senkin kuinka tämäkin paikka on saastunut. Kokoajan paha olo, eikä mihinkään voi mennä. Sitä ymmärtää niitä, jotka käpertyy ja alkaa vain keinumaan. Haluaa mennä jonnekin, päästä pois, mutta mihinkään ei pääse.

    • xmmb

      Parjaajat ja syyllistäjät on pelkkiä kusipäitä. Niiden mielipiteillä ei ole mitään arvoa.

      • intj87

        Näitä parjaajia ja syyllistäjiä on vaan sitä enemmän mitä huonommin Suomella menee taloudellisesti. Kaikki kaadetaan masentuneiden niskaan. Itse olen yrittänyt tehdä mulle myönnetyt orjatyöt aina niin hyvin kuin pystyn, mutta ei se ole poikinut tähän päivään saakka palkallista työtä, koska en ole tarpeeksi hyvä kehumaan itseäni.


    • intj87

      Samat mietteet täälläkin. Oon funtsinut että ens joulun vois viettää ruumishuoneella maaten. Varmaan aiheuttaa muutamalle ihmiselle tuskaa, mutta suurin osa ei huomaa katoamistani, koska olen jo nyt lähes totaalisen syrjäytynyt. Ompahan yhteiskunnalle yksi loinen vähemmän.

      • Niin sekin maksaa

        Kuoleminenkin maksaa ihan järkyttävästi.


    • talvinenmies

      Älä ota niin raskaasti näitä trolleja ne ovat todella pieni osa kansasta joka oikeasti ajattelee näin ja hekin vain tietämättömyyttään, harmi että ovat niin äänekkäitä.

      Suurin osa meistä työssäkäyvistäkin ihmisistä toivoisi että tehtäisiin enemmän teitä masentuneiden auttamiseksi, useilla kuten minulla on ihmisiä lähipiirissä jotka sairastavat tai ovat olleet kosketuksissa elämässään joskus mielenterveyspotilaiden kanssa. Ei kukaan läheisistään pahaa tahdo niin tai haluaisi että he jollain tavalla poistuisivat rasittamasta yhteiskuntaa.

      Tässä ehkä taas tulee se näkökulma juttu mieleen, minä voin tästä kirjottaa vaikka kirjan mutta se ei muuta sitä miten näet asiat. Ja se on ihan ok, tunnen kuitenkin että on tärkeätä että on ihmisiä jotka kertovat myös sen toisen totuuden.

      Hyvää joulun odotusta.

    • Syrjäytynyt nuori 2

      Taidan minäkin kohta tappaa itseni kun elämä on jo muutenkin tarpeeksi raskasta ilman että jotkut trollit vielä kiusaa jatkuvasti. Mutta jos sen teen niin en toki pelkästään trollien takia.

    • Joo.

      Kandee työllistää itse itsensä, niin ei ole muiden riesana. Joo.

      Ei maailmasta ole työt loppuneet, eikä lopu koskaan, se on valittajien valitusta.

      • Lastchrismasdream

        Mä kanssa voisin viettää seuraavan joulun mullan alla. En saa tukiakaan kun ei ollut voimia niiden hakemiseen. Sinänsä hienoa ettei mene verorahoja hukkaan. En usko, että kuoleman jälkeen on mitään. Ei ainakaan ole loinen sitten enää.

        Muistakaa niitä lähimmäisiä keillä menee huonosti. Itsellä ei ole ketään kuka tietää tilanteestani tai välittää.


      • Darwin saattoi
        Lastchrismasdream kirjoitti:

        Mä kanssa voisin viettää seuraavan joulun mullan alla. En saa tukiakaan kun ei ollut voimia niiden hakemiseen. Sinänsä hienoa ettei mene verorahoja hukkaan. En usko, että kuoleman jälkeen on mitään. Ei ainakaan ole loinen sitten enää.

        Muistakaa niitä lähimmäisiä keillä menee huonosti. Itsellä ei ole ketään kuka tietää tilanteestani tai välittää.

        olla oikeassa.


      • eletään kuitenkin
        Lastchrismasdream kirjoitti:

        Mä kanssa voisin viettää seuraavan joulun mullan alla. En saa tukiakaan kun ei ollut voimia niiden hakemiseen. Sinänsä hienoa ettei mene verorahoja hukkaan. En usko, että kuoleman jälkeen on mitään. Ei ainakaan ole loinen sitten enää.

        Muistakaa niitä lähimmäisiä keillä menee huonosti. Itsellä ei ole ketään kuka tietää tilanteestani tai välittää.

        Ei ole teidän syy, jos olette tuossa tilanteessa. Nuo rikkaat ja päättävissä elimissä ja viroissa elät nostavat älyttömiä ja palkkoja ja vielä eläkkeelläkin tekevät töitä ja saavat etuisuuksia.
        Teillä on oikeus elämään ihmisinä. Trolleista ei kannata välittää. Jumala on teidän puolellanne kaikesta huolimatta.


      • MÄ VÄLITÄNN
        Lastchrismasdream kirjoitti:

        Mä kanssa voisin viettää seuraavan joulun mullan alla. En saa tukiakaan kun ei ollut voimia niiden hakemiseen. Sinänsä hienoa ettei mene verorahoja hukkaan. En usko, että kuoleman jälkeen on mitään. Ei ainakaan ole loinen sitten enää.

        Muistakaa niitä lähimmäisiä keillä menee huonosti. Itsellä ei ole ketään kuka tietää tilanteestani tai välittää.

        Minäpä välitän !
        Nyt ainakin mä tiedän tilanteestasi, kun nyt kirjoitit tähän.


      • NIIIIIIIIIIIIIIIIIII

        No voi vitun vittu ku kukaan ei ota töihin ni mitä voi ? Vaikka olisi töitä niin ei kukaan ota!? Tajuatteko te idiootit koskaan, että vaikka töitä olisi niin mitä jos kukaan ei vaan halua sinua saatana töihin kun olet aina vain liian huono! Jopa saatana siivojaksi!


      • Syrjäytynyt nuori 2
        Lastchrismasdream kirjoitti:

        Mä kanssa voisin viettää seuraavan joulun mullan alla. En saa tukiakaan kun ei ollut voimia niiden hakemiseen. Sinänsä hienoa ettei mene verorahoja hukkaan. En usko, että kuoleman jälkeen on mitään. Ei ainakaan ole loinen sitten enää.

        Muistakaa niitä lähimmäisiä keillä menee huonosti. Itsellä ei ole ketään kuka tietää tilanteestani tai välittää.

        Niin että Hyvää Joulua vaan teille paremmille ihmisille. Voi olla etten ole enää Jouluna hengissä.


    • oppia ikä kaikki

      Sulla ei ole sitä sisua, käy ny edes lähtiäisiksi vaikka laittaan nappi
      ottaan edes yhdellekään näistä tämänkin palstan sairaiden ihmisten
      syyllistäjistä ja vasta sitten ittelles, jos niin olet päättänyt omalta osaltas
      toimia.

      Tuolla tavalla toimien saat edes pienen pienokaisen verran tätä
      maailmaa hieman paremmaksi paikaksi.
      Opetat samalla näille todellisille mielisairaille, että jo valmiiksi
      sairaita ihmisiä ei kannata tulla tännekään lisää syyllistämään,
      lyömään jo lyötyä.

      • Ahdistunut mies

        Niin kyllähän sitä sitten samantien kannattaa tehdä laajennettu itsemurha ja viedä muutama kusipää mukanaan helvettiin.


    • Ei o syy sinussa

      Ihan tekee mieleni käyttää sanontaa 'osanottoni' aloittajalle ja muillekin. Sanoisin, että aloittajalla on todella huono tsäkä, kun sattuu ympäristöön tuollaisia ihmisiä, jotka eivät laajemmin tajua tilannetta yhteiskunnassa! Ihan hirveää, että teille joillekin puhutaan tuollai osoitellen kuin omaksi syyksi tilannetta! Hyi!

      Todella, laittakaa omaan (tyhmään!) arvoonsa tuollaiset ihmiset, jotka osoittelevat. - Ihminen sinänsä on arvokas ja tarkoituksellisesti tänne luotu, oli työssä tai ei.

      Itse olen nyt joitakin vuosia ollut eläkkeellä. Työikäni ajan kärsin kovin masennuksesta ja muistakin oireista, mutta selvisin jotenkin. Myös 90-luvulta lähtien koin työttömyysjaksoja vuorotellen määräaikaisuuksien kanssa. En voi kuvitella, että aika on näin muuttunut, kuin mitä tässä kirjoitatte, kovaksi on tullut! Itse en kokenut sen kummoisempaa huomauttelua, 90-luvun lama oli jotensakin uutta vielä.

    • ' '' ' ' '

      Olethan sinäkin veroja maksanut ja maksat!

    • pääätöksen tehnyt

      Teitkö lopullisen päätöksen mennä töihin?

      • olet typerä trolli

        Hei trolli! Onko hauskaa olla säälittävä paskahousu, joka parjaa masentuneita? Hanki elämä!


    • tttssss

      Kuulehan, voit aina laittaa jauhot suuhut koska sinäkin olet veronmaksaja. Ruuasta menee alvit, kaikista menee veroja...

      Ja tuollaisilla haukkujilla on vinksahtanut maailmankuva. Ne on jotenkin muka hurjan fiksuja ja viisaita, mutteivat kuitenkaan osaa asettaa asioita suurempaan kuvaan.

      Sinä et heidän verovaroillaan syö. Verokikkailijat, isot yritykset, pankit... valtion huonot taloudelliset päätökset, niihin tulisi puuttua! Se on jännä, miten helppoa tuntuu olevan syyllistää uhreja, kuin puuttua oikeisiin syyllisiin.

      Myös moni "ylhäinen veronmaksaja" tekee ja teettää pimeitä hommia, ihan surutta. Älä sinä sellaisten kaksinaismoralistien puheista piittaa.

      Voisin tästä aiheesta enemmänkin paahtaa... Kyllä mun verovaroilla saa "lusmuilija" elää, koska jossain vaiheessa voi olla niin, että osat kääntyy ja joudun itse tukien varaan kun taas joku masentunut on voinut parantua ja päästä työelämään.

    • saadf324sfdasfd

      pffftt... kasvata... kasvata.. niin rahaongelmat haihtuu
      itse hankin ns duunista kenkää, tyhmät muille työskentelee.
      näinä päivinä tässä lapsellisessa ja kilahtaneiden suunnittelemassa muurahaiskeko yhteiskunnassa nimenomaan kannattaa olla ns syrjäytynyt eli pysyä noista kaheleista mahdollisimman kaukana.
      tai tässä se toinen esimerkki... herää räntäsateeseen joka aamu klo 7, pakkohymyilee jokaiselle psyko kyrpänaamalle koko päivän, saa siitä sen palkkalapun joka meni asuntolainan lyhennyksiin tai muuhun vielä seuraavat 25 vuotta. feikkaa hymy ja hermostu jos naapuri saa enemmän velkaa kuin sinä ja siten hienomman näköiset setit.
      vittu toi niinsanottu yhteiskunta se vasta typerä on ja jokainen puoliksi järkevä siitä pysyy erossa. sitä ei tarvitse kuin yhden hyvän frendin muutenkin.

    • Merman

      Itse jo pitempään työkyvyttömyyseläkkeellä eläneenä olen myös törmännyt valitettavan usein kateuteen ja parjaamiseen.. no, kadehtijoille sanoisin, että eläisivätpä viikonkin siinä taloudellisessa sekä emotionaalisessa ahdingossa missä me syrjäytyneet taikka mieleltämme järkkyneet elämme, ja ehkä he tulisivat toisiin ajatuksiin. Älä välitä heistä, älä välitä nyt kenestäkään tai mistään muusta kuin itsestäsi!
      Jos nyt menet itsesi tappamaan, et koskaan saa tietää kuinka helvetin hienoa elämäsi olisi voinut olla. Monet maailman mahtavimmista tyypeistä ovat ponnistelleet tiensä juuri niistä kaikkein huonoimmista lähtökohdista.
      Ja nämä ns. "veronmaksajat" jotka sinua kiusaavat? Joka kerta kun SINÄ ostat kaupasta ruokaa, maksat veroa!
      Paljon tsemppiä sinulle, älä anna periksi!

    • 15+14

      Kirjoituksesi pätisi muuten minuunkin mutta olen työelämässä ja hieman päälle 30vee. Ensimmäisen kerran muistan kun ajattelin itsaria oli kun olin neljännellä luokalla. Mua kiusas niin oppilaat kun yksi opettajakin. Ei siihen silloin juuri puututtu. Olin jostain kuullut että lääkkeitä syömällä kuolee ja söin suruissani purkillisen äitin "lääkkeitä" kun en tiennyt että ne oli kalkki tapletteja eikä niistä edes mitään haittaa ole. En kuollu yllätys sinällään mutta sain haukut äitiltä koska olin tyhjentänyt sen purkin. Syytä en koskaan ole kenellekään kertonut.
      Itsarin ajatteleminen on mulla edelleen lähes päivittäistä tai se on jotenkin kroonistunut kun tunnen vaan itseni niin huonoksi ihmiseksi.
      Sulla ehkä työttömyys ja rahattomuus tuo huolia mutta mulla ei sellaista ole koskaan ollut. Olen säästänytkin kymmeniätuhansia euroja mutta ei edes se tuo iloa elämääni.
      Hiljan oli juttua erityisherkistä ja tunnistin itseni sellaiseksi. Ajattelen paljon ja otan joka ainoasta sanomisesti niin pahasti itseeni että saatan yhtä mulle sanottua kielteistä asiaa pohtia päivä tai viikkokausia.
      Mut tässä mä vaan oon. En suoraansanottuna uskalla tappaa itseäni eli olen huono siinäkin niin hauskalta kun se kuullostaa. En edes tolkun humalassa joten täällä mennään ja kärsitään siihen asti kun sairaus tai vanhuus vie pois.
      Se mua harmittaa että puhutaan aina syrjäytyneistä nuorista tai vanhuksista mutta hei on meitä yksinäisiä syrjäytyneitä keski ikäisiäkin ja kärsitään tasan yhtäpaljon.

    • Paras tapa pysyä

      ja pahentua hulluna on syödä ssri-myrkkyjä.

      Ihan vaan tiedoksi....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe