Mielipide tasa-arvoisesta avioliittolaista?

Otsikko ^

Pidetään keskustelu asiallisena.

33

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfdfdfds

      Vaikea ymmärtää, miksei tasa-arvo ole jokaiselle yksilölle itsestäänselvä asia.

      • Niin. > Pedofiilit ja murhaajat on sitä alasakkaa. Ainakin ne jotka tekee sitä mitä tahtoo.


    • homot kuuhun

      Kauheaa paskaa, homot ovat sairaita vaikka eiväthän he itse sitä myönnä. Kohta aletaan varmaan sallia pedofiilienkin meno naimisiin alaikäisen kanssa. Järjetöntä.

      • Pedofiilit ovat sairaita. On sairasta tuntea vetoa henkisesti todella paljon nuorempaan yksilöön. Ei ole mikään sairaus tuntea vetoa samaan sukupuoleen. Oletko koskaan kiintynyt omaan sukupuoleen? Joitakin se kuvottaa, mutta on ihmisiä jotka ihastuvat/rakastuvat omaan sukupuoleen ja se on yhtä normaalia kuin heterous.


    • jumalankiitos

      Erittäin, erittäin hyvä asia

    • paskaapaketissa

      Paskaa!! Koht saa varmaa mennä kaiken elollisen kans naimisii....

      • DFDFDFS

        Jos se elollinen pystyy selkeästi ilmaisemaan halukkuutensa ja ymmärtää tilanteen, niin miksi ei?


      • Ihmiset ovat ihmisiä ja eläimet eläimiä. Eläimiin ei koe sallaista vetoa. Kuten eivät karhutkaan koe mitään vetoa hirviin.


      • Flutttershy.
        suolistohomoraippari kirjoitti:

        Ihmiset ovat ihmisiä ja eläimet eläimiä. Eläimiin ei koe sallaista vetoa. Kuten eivät karhutkaan koe mitään vetoa hirviin.

        Karhu voi kokea vetoa karhuun, kumpaa sukupuolta vain, tosin yleensä vastakkaista, mutta karhu ei voi millään kokea vetoa hirviin, ellei sille ole syötetty 20 pilleriä ekstaasia, tosin tuskin silloinkaan.


      • Flutttershy.
        Flutttershy. kirjoitti:

        Karhu voi kokea vetoa karhuun, kumpaa sukupuolta vain, tosin yleensä vastakkaista, mutta karhu ei voi millään kokea vetoa hirviin, ellei sille ole syötetty 20 pilleriä ekstaasia, tosin tuskin silloinkaan.

        Siis olen samaa mieltä raipparin kanssa.


      • dsfdfddf
        Flutttershy. kirjoitti:

        Karhu voi kokea vetoa karhuun, kumpaa sukupuolta vain, tosin yleensä vastakkaista, mutta karhu ei voi millään kokea vetoa hirviin, ellei sille ole syötetty 20 pilleriä ekstaasia, tosin tuskin silloinkaan.

        Onhan tuota lajien välistäkin parittelua, mutta ei siinä mistään rakkaudesta, saatika avioitusmistoiveista on kyse.


    • yritänpuhuujärkee

      Maailmas on tärkeämpiäkin asioita ja täällä jayuhetaan jostain homoavioliitto ongelmasta, hei haluu, nyt vaan pakko tottua ja 60 vuoden päästä ne varmasti on jo normaali asia, jos haluatte jotain oikeaa mietittävää nii miettikää tota ukrainan tilannetta.

      • sdfsdfdfs

        Tasa-arvoko ei sitten ole tärkeä asia? Tämäkin asia oltaisiin voitu hoitaa jo aikoja sitten, mutta minkäs teet, nyt mentiin vaikeamman kautta.

        Jos aletaan hoitamaan asioita tärkeysjärjestyksessä, niin menee vielä jokunen tovi, että aletaan "miettimään tota Ukrainan tilannetta". Ei Suomen ole mitään ideaa alkaa sitä konfliktia vatvomaan ykkösasiana.


    • tehkääjtnjärkevää

      oikeastaan se ei ole ukrainan koflikti vaan venäjä, ja koska venäjä on meidän agressiivinen rajanaapurimme niin se on tärkeämpi asia, tai koittaa nostaa suomi lamasta

      • FSFDDFSDSF

        Oikeastaan se kyllä on Ukrainan konflikti. Ja vaikka Venäjällä on kiistämättä näppinsä pelissä, mutta ei se Venäjä ole tilanteessa se ainoa kusipää, niinkun moni kuvittelee.

        Ja vaikka Venäjä on naapurimme ja Ukrainan tapahtumat ovat ikäviä, ei ole Suomen asia alkaa tilannetta ratkomaan, ja vaikka olisikin, niin ei tämmöisellä pikkuvaltiolla ole sananvaltaa tai valmiuksia alkaa muiden kriisejä ratkomaan. Kytllä tästä Suomessakin pitää puhua, mutta tämä ei tosiaan ole tällä hetkellä Suomen kannalta se tärkein juttu.


    • ...nolikset

      pakotan homoi ottaan mun ison kullin niiden suuhun ja tukehdutan ne mällillä yks kerrallaa nii ne kuolee

      • dfsdfdfssd

        Yritin tätä jo vesimeloonien kanssa, mutta ei auttanut. Edelleen on kauppojen hyllyt täynnä.


      • ...nolikset
        dfsdfdfssd kirjoitti:

        Yritin tätä jo vesimeloonien kanssa, mutta ei auttanut. Edelleen on kauppojen hyllyt täynnä.

        mut mä oonkin mä, mult tulee kaamee suihkulähde


    • ...nolikset

      minun mielestäni ES:lle kuuluu samat ihmisoikeudet kuin kaikille

      • xcxzcxzc

        Onhan se väärin, että jonnet imee ES:ät kuiviin vailla minkäänlaista katumusta.


    • ...nolikset

      niin on, oon ihan samaa mieltä XD

    • Hyvä, että sukupuolineutraaliavioliittolaki meni läpi. Tasa-arvoa kaikille. Ja ne jotka tulevat pätemään, lukekaa avioliiton ja rekisteröidyn suhteen eroavaisuudet, niin ymmärrätte, miksi tästä nousi näin iso kohu.

    • 5+16

      Huomaa että näillä palstoilla liikkuvat lähinnä lapset ja jälkeenjääneet. = aika ahdasmielisiä kakaroita.

      No, mutta miksi vaivautua siis jonkun näitä lapsia vanhemman ja viisaamman laittaa tänne viestiä? Jaa-a. Eihän tuollaisista luusereista mitään ikinä tule kuitenkaan, turha niitä on edes opettaa.

      • sateenkaaren puolella

        Itse olen todella iloinen, että tasa-arvoinen avioliittolaki meni läpi. :3 sanon tähän nyt jo alkuun, että olen itse hetero. Mutta minusta tämä on todella hienojuttu, että suomalaisetkin alkavat pikkuhiljaa tajuamaan, että tasa-arvoinen avioliittolaki olisi jossakin vaiheessa jokatapauksessa mennyt läpi.

        Toisekseen.. KAIKILLE niille jotka tätä kaujistelevat/kritisoivat. Raamattu on vaan vanhoollinen ja rasistinen kasa paskaa.. ja pelkkää SANAHELINÄÄ!! Jos Jumala kerran on hyvä ja ns. "Laupias. Suvaitsevainen ja muuta paskaa mitä väitetään... niin miksi se ei anna ihmisten rakastaa?

        Homous ei todellakaan ole sairaus. Ja mielestäni sitä on aivan turha alkaa vertaamaan pedofiliaan. Joka taas on mielenterveys ongelma... ensinnäkin... ihminen ei voi itse vaikuttaa kumpaan sukupuoleen rakastuu tai siihen, onko jän homo vai hetero. Koska jompaan kumpaan kastiin synnytään. Geenit määrittelevät sen jo äidin kohdussa... joten siihen on turha alkaa paskaa vääntämään että se olisi sairaus.

        Lisäksi... miten se on heteroilta/keneltäkään pois jos homot saavat mennä naimisiin? Ei keneltäkään!! Asia joka mua vituttaa suuresti on se, että heterot vinkuvat homoista yms. Niin olkaa vaan vittu iloisia, että teille jää enemmän naisia...

        Kaikilla on oikeus rakastaa ja tulla rakastetuksi! eikä mielestäni toisten rakkauden tai onnen tiellä pitäisi seisoa kenenkään. Ei eden "Jumalan" ja eikös raamatussa sanota, että "kohtele muita niin kuin toivoisit itseäsi kohtelevan" mitenkäs jos käännettäis osat eli heterot eivät saisi mennä naimisiin? Niin.. yhtäpaljon heterot taistelisivat oikeuksistaan päästä avioon.

        Ja kaikki kusipäät.. miettikää omalle kohdallenne. Jos te löydätte unelmienne kumppanin, ettekä vois mennä naimisiin..

        Eipä mulla muuta.


      • sateenkaaren puolella kirjoitti:

        Itse olen todella iloinen, että tasa-arvoinen avioliittolaki meni läpi. :3 sanon tähän nyt jo alkuun, että olen itse hetero. Mutta minusta tämä on todella hienojuttu, että suomalaisetkin alkavat pikkuhiljaa tajuamaan, että tasa-arvoinen avioliittolaki olisi jossakin vaiheessa jokatapauksessa mennyt läpi.

        Toisekseen.. KAIKILLE niille jotka tätä kaujistelevat/kritisoivat. Raamattu on vaan vanhoollinen ja rasistinen kasa paskaa.. ja pelkkää SANAHELINÄÄ!! Jos Jumala kerran on hyvä ja ns. "Laupias. Suvaitsevainen ja muuta paskaa mitä väitetään... niin miksi se ei anna ihmisten rakastaa?

        Homous ei todellakaan ole sairaus. Ja mielestäni sitä on aivan turha alkaa vertaamaan pedofiliaan. Joka taas on mielenterveys ongelma... ensinnäkin... ihminen ei voi itse vaikuttaa kumpaan sukupuoleen rakastuu tai siihen, onko jän homo vai hetero. Koska jompaan kumpaan kastiin synnytään. Geenit määrittelevät sen jo äidin kohdussa... joten siihen on turha alkaa paskaa vääntämään että se olisi sairaus.

        Lisäksi... miten se on heteroilta/keneltäkään pois jos homot saavat mennä naimisiin? Ei keneltäkään!! Asia joka mua vituttaa suuresti on se, että heterot vinkuvat homoista yms. Niin olkaa vaan vittu iloisia, että teille jää enemmän naisia...

        Kaikilla on oikeus rakastaa ja tulla rakastetuksi! eikä mielestäni toisten rakkauden tai onnen tiellä pitäisi seisoa kenenkään. Ei eden "Jumalan" ja eikös raamatussa sanota, että "kohtele muita niin kuin toivoisit itseäsi kohtelevan" mitenkäs jos käännettäis osat eli heterot eivät saisi mennä naimisiin? Niin.. yhtäpaljon heterot taistelisivat oikeuksistaan päästä avioon.

        Ja kaikki kusipäät.. miettikää omalle kohdallenne. Jos te löydätte unelmienne kumppanin, ettekä vois mennä naimisiin..

        Eipä mulla muuta.

        Sateenkaaren puolella on onnellista olla. Toisen onni ei ole toiselta pois. Päinvastoin jaettu onni on kaksinkertainen.

        On ihmisiä, jotka pitävät Raamattua totena ja haluavat elää sen mallin mukaan. Näihin ihmisiin kuuluu myös niitä, jotka ihan aidosti ja oikeasti ovat sitä mieltä, että kahden ihmisen samaa sukupuolta olevan rakkaussuhde on ok ja sille täysi tuki. Monet Raamatun homouteen viittaavat kohdat eivät sisällä sitä ymmärrystä ja ajatusta, mitä tänä päivänä käsitetään parisuhteesta. Osa on täysin kulttuurisidonnaista toisten ihmisten alistamista.

        Siinä olet täysin oikeassa, että Raamatussa todellakin käsketään tekemään toiselle, mitä toivoisit itsellesi tehtävän. Se on kultainen sääntö, joka palvelee kaikkia. Siihen liittyy niin heterot ja homotkin, läheiset, rakkaat ja jopa vihamiehetkin.

        Nettisaapas /Henna, Helsinki


    • Ei oo iha se mun juttu toi... Ei mitää homoi/lesboi vastaa.

    • Tällainen123

      Itse en kannata. Ei mulla ole mitään homoja tai lesboja vastaan, mutta mielestäni avioliitto on miehen ja naisen välinen asia. Homoseksuaaleille saisi tosin antaa täysin samat oikeudet kuin avioliitossa oleville, jos he ovat rekisteröidyssä parisuhteessa. Mutta eipä tämä asia minua henkiläkohtaisella tasolla koske, enpä juurikaan välitö koko asiasta joten olkoot miten on :)

      • fdsffd

        Täysin samat oikeudet, kunhan ovat rekisteröidyssa parisuhteessa, tätä vissiin meinasit. Muuten hyvä idea, mutta se kusee jo heti alkuun. Samat oikeudet = kaikille 100% samaa, ei eri nimillä, eri muodoissa, vaan täysin, 110% samaa = tasa-arvo.


      • Tällainen123
        fdsffd kirjoitti:

        Täysin samat oikeudet, kunhan ovat rekisteröidyssa parisuhteessa, tätä vissiin meinasit. Muuten hyvä idea, mutta se kusee jo heti alkuun. Samat oikeudet = kaikille 100% samaa, ei eri nimillä, eri muodoissa, vaan täysin, 110% samaa = tasa-arvo.

        Niin no, noinhan se ehkä olisikin. Tosin niin kuin mainitsin, eipä suuremmin tämä asia hätkähdytä. Hyvä vaan se vissiin on että tämä laki laitettiin läpi :)


    • ...mahtavat

      Olen samaa mieltä timo soinin kanssa tästä ei keskustella

    • eikä

      en kannata. avioliitto on musta naisen ja miehen välinen ja piste. jos he nytjonkinlaisen liiton välttämättä haluisivat solmia niin sen liiton nimi ei todellakaan pitäisi olla sitten avioliitto. Jumala on luono miehen ja naisen mieheksi ja vaimoksi. Lisäksi en voi myöskään sisäistää sitä että he saavat adoptoida lapsia, ei siinä, voivat antaa monelle rakastavan ja hyvån kodin mutta ulkoiset paineet ja tekijät tekevät todennäiköisesti lasten elämästä helvettiä.

      • 7j6k5l

        Niin ja jos ois vaan homoja niin miten ihmiset lisääntys?


    • Oon aika pirun tyytyväinen jos sitä joskus pääsis naimisiin jonku kivan tytyn tai jätkän kans, kumman vaa, eikä mun tarvis tyytyy jätkään jos joskus naimisiin satun haluamaan. Bi seksuaali ko kuiten olen.

      Ja onhan se kiva, jos jonkun ihanan tytyn satun löytämmään ja se tahtoo naimisiin, nii toteuttaa se sen toive.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe