En ole kaunis poikaystäväni mielestä

pretty_woman

Poikaystäväni on lähes kaikinpuolin täydellinen. Hän pitää minusta huolta, auttaa rahallisesti (olen köyhä opiskelija, hän insinööri ja hyväpalkkaisessa työssä) ja meillä on todella hauskaa kahdestaan.

Ainoa asia, joka hiertää välejämme on se, että hän ei pidä minua kauniina. Luulin tämän olevan jotenkin itsestäänselvyys parisuhteessa, että kumppanit viehättyvät toistensa ulkonäöstä. Muistan kun hän sanoi minulle "et ole ruma, etkä kaunis... olet vain normaali". Lisäksi hän haluaa jatkuvasti muuttaa minua ja kutsuu minua "nukeksi". Hän vie minua salonkeihin ja meikkikursseille. Sitten näitä opittuja taitoja pitäisi olla harjoittelemassa jatkuvasti vapaa-ajalla, sillä hänen mukaansa kauneus vaihtelee tilanteen mukaan?? Hänen mielestään on siis kaunista, että minä yritän olla kaunis hänen vuoksensa. Eli pitäisi olla koko ajan vetämässä ylleen hänen valitsemiaan vaatteita, värjätä hiukset just tietyn väriseksi, läntätä ne saakelin tekoripsetkin silmiin kiinni ja vielä hengittääkin tietyllä tavalla, ettei vain leukalinja veltostu vanhetessa.

Toisaalta olen onnellinen, että hän ei ole pinnallinen, mutta silti haluaisin kuulla joskus olevani nätti ilman meikkikerrosta. Toivoisin, että hän hyväksyisi minut juuri sellaisena kuin olen ja pystyisi näkemään kauneuteni kaikkine virheineen. Hän ei kuitenkaan halua puhua kanssani asiasta ollenkaan.

30

1425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi14

      Ei se sun kanssa olis jos ei pitäis sua viehättävänä. Toisaalta pistää silmään toi, että kirjoitat ettei oo pinnallinen, mutta silti sun pitäis hengittää tietyl tavalla, että sun pää pysyis muodossa *reps*

    • 5+2

      Sulla on rehellinen poikaystävä, ei moni uskaltaisi sanoa noin vaikka todellakin ajattelisi noin.
      Miehet ei saa sellaista naista mitä haluaisivat vaan ottavat sen minkä saavat, toisin kuin naiset esim kuin sinä joka olet saanut täydellisen miehen..

      • Jätä se

        Rehellinen töksäyttelijä. Tuolle ei pitäisi arvoa antaa. Tuolla tavoin voi vedättää toista huonossa suhteessa vaikka kuinka pitkään. Olla rehellinen tavalla, joka epäoikeutetusti syö tosen itsetuntoa.

        Jätä se iljetys. Sillä on itsellään kaunista vain kuori, jos sekään lopulta.


      • 13+8
        Jätä se kirjoitti:

        Rehellinen töksäyttelijä. Tuolle ei pitäisi arvoa antaa. Tuolla tavoin voi vedättää toista huonossa suhteessa vaikka kuinka pitkään. Olla rehellinen tavalla, joka epäoikeutetusti syö tosen itsetuntoa.

        Jätä se iljetys. Sillä on itsellään kaunista vain kuori, jos sekään lopulta.

        Minkä mies sille voi että naiset hypergamioissaan kelpuuttavat vain itseä korkeampitasoisia miehiä jolloin miehet ei ikinä saa sellaisia naisia joita voisivat pitää kauniina? Pitäisikö miehen tämän lisäksi myös valehdella?


      • Pyhä yksinkertaisuus
        13+8 kirjoitti:

        Minkä mies sille voi että naiset hypergamioissaan kelpuuttavat vain itseä korkeampitasoisia miehiä jolloin miehet ei ikinä saa sellaisia naisia joita voisivat pitää kauniina? Pitäisikö miehen tämän lisäksi myös valehdella?

        Voi mies parkaa. Mistä muuten tiedät minkänäköinen mies aloittajalla edes on?


      • haha123456
        13+8 kirjoitti:

        Minkä mies sille voi että naiset hypergamioissaan kelpuuttavat vain itseä korkeampitasoisia miehiä jolloin miehet ei ikinä saa sellaisia naisia joita voisivat pitää kauniina? Pitäisikö miehen tämän lisäksi myös valehdella?

        Meinaat siis että vähemmän koulutetut kehuivat häntä enemmän xD


    • Kіs-kіsu

      Mies ei saanut koskaan nukkea lahjaksi pienenä, mutta ottaa nyt menetyksen takaisin. Mikäs siinä, jos hän maksaa kauneushoidot ja tyylikonsultit. Sinuna minä tinttaisin samalla punkkua ja soittelisin ystäville. Kun nuo muodonmuutokset ja miehen miellyttäminen hoituu ilman kognitiivista panosta.

    • "Toisaalta olen onnellinen, että hän ei ole pinnallinen"

      - anteeksi, kuinka?

      Toivottavasti tämäkin on vain provo.

    • pretty_woman

      Ei ole provo.

      Ehkä olisi tosin pitänyt jättää tuo "ei ole pinnallinen" kommentti pois. Ajatukset heittelee.

      Kiitos kuitenkin kommenteista. Yritän ottaa vähän rennommin tulevaisuudessa.

      • Jätä se

        Jätä se.


    • umppari 99

      Mä oon oppinut sen että on ennen kaikkea oltava itselleen rehellinen. Toisen miellyttäminen voi olla ihan hyvä juttu mutta kenenkään nukeksi ei pidä ryhtyä. Meikkaa oman pääsi mukaan, valitse itse omat vaatteesi, värjää hiuksesi sillä värillä millä itse haluat. Jos ei miestä miellytä niin voi voi.

    • -4900 -

      Todennäköisesti siedät tilannetta jonkun aikaa olosuhteiden pakosta esim. niin kauan kuin opiskelusi kestävät. Tiedän itse, että on tosi raskasta, jos toinen ei hyväksy minua sellaisena kuin olen.

      Hyvässä parisuhteessa pitäisi pystyä puhumaan ihan kaikesta etenkin asioista, joista ollaan eri mieltä. Voisitteko esimerkiksi sopia, että sinun pynttäytyminen tapahtuisi vain tiettyinä päivinä tai tiettyihin tapahtumiin (esim. kun menette paikkaan, jossa on miehen kavereita, joille mies haluaa esitellä sinua parhaimmillaan)? Melkein mistä asiasta vaan voi yrittää aikaansaada kompromissin.

      Miehet ovat visuaalisia olentoja ja jos asia ei ärsytä liikaa, niin miksipä et voisi silloin tällöin tehdä asioita miehen mieliksi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että asiat tehtäisi aina hänen halun mukaan. Sinunkin haluamisella on merkitystä.

      Entäs kun ikäännyt? Hyväksyykö mies sitä vai onko hän valmis maksamaan kauneusleikkauksia?

    • pretty_woman

      Kiitos vastauksistanne.

      Poikakaverini mielestä tilanne ja "asioihin" panostus tekee ihmisestä kauniin. Hymyni on kuitenkin hänen mukaansa tärkeintä. En pysty ymmärtämään hänen ajatuksiaan. Muuten kyllä tulemme täydellisesti toimeen, mutta tässä asiassa puhumme eri kieltä. Teenkö kärpäsestä härkäsen?

    • pretty_woman

      Joku mainitsi hypergamian. Siitä ei ole kyse.
      Erosimme kesällä (huom. Syynä ei pettäminen tai minun ulkonäköni). Tämä on toinen yrityksemme ja palasimme nimenomaan miehen aloitteesta yhteen.

    • ilman meikkiä

      Näin ulkopuolisena tuli tunne, että olet kuin esine, objekti. Onko miehellä ehkä joku päähänpinttymä tai pakkoajatus tai fetissi. Ihan tavalliselta tuollainen ei kuulosta. Ei kuulosta ainakaan rakkaudelta. Tuli mieleen ne tv-dokumentit, joissa mies lihottaa naista oman epänormaalin fetissinsä takia. Itse en ikipäivinä suostuisi tuollaiseen, että mies veisi minua jonnekin "korjaamolle" kunnostettavaksi ja kiillotettavaksi kuin jonkin auton. Tiedän, että miehen kuin miehen mielestä nainen on kauniimpi laitettuna. Silti mieheni ei koskaan, ei koskaan ole sanonut mitään ulkonäöstäni, vaikka en lastenhoitamiselta paljonkaan jaksa/ehdi laittautua. Hän suuttuu herkästi monista asioita, mutta koskaan hän ei ole loukannut ulkonäköäni. Jos joskus laitan hitusen meikkiä niin hän saattaa kommentoida, että kylläpä näytät tänään kauniilta. Ja olen miestäni vanhempi ja raskauksien "runnoma" enkä enää mikään kaunokainen. Mieheni on kivannäköinen varmasti monen naisen mielestä. Ja ulkonäöstäni huolimatta hän sanoo, että hän todella rakastaa minua. Rakkaudessa kun ei pitäisi olla kyse ulkonäöstä. Sinun pitää kelvata miehellesi ilman meikkiä, hiukset värjäämättöminä, verkkareissa ja t-paidassa...jos näin on, niin sen jälkeen kyllä voit omaksi iloksesi ja miehesi iloksi meikata ja pynttäytyä..mutta ei pakosta...ei sen takia, että kelpaisit.

    • Jätä se

      Hanki sille miehellesi se nukke. Lelukaupasta meikki- ja hiuspää. Sitä sitten voi laitella.
      Ihminen on enemmän kuin stailattava... Vain ammattistailaaja voi stailata asiakasta, joka on asiakas vapaaehtoisesti.
      Missä on itsetuntosi, kun suostut tuollaiseen? Missä on oma tahtoisi siinä kohtaa, mitä tahdot itse olla?
      Hae ammattiapua itsellesi. Mies vie sinua kuin aasia narussa. Etkö todellakaan kärsi?

    • Urjalan taikayö

      Ehkä mies on insinööriluonne, mitä se ikinä tarkoittaakin...
      Hän hajottaa ja kokoaa palasiksi sun ulkonäön ja yrittää pitää sitä jotenkin omissa hyppysissään?
      Se on ehkä suht okei luonteenpiirre, jos tykkää, että ulkonäköön panostetaan.
      Jossain vaiheessa sua voi tosissaan alkaa ketuttamaan ulkonäkömarionettina oleminen.
      Itseäni ärsytti suunnattomasti oman miehen viehtymys korkkareihin ja paljastaviin kuteisiin kun itse tykkään kulkea littanissa kengissä ja vähän rötky-vaatteissa. Sitten kokosin itseni ja ajattelin, että no eipä voi mittään jos miehellä on niin heikko potenssi, että tarvitsee alleviivattua seksikkyyttä eikä pysty näkemään kuinka nainen kuin nainen voi olla viehättävä ja seksikäs ihan vaan...olemalla nainen.

    • Järkyttävää käytöstä

      Olet napannut narsistin. Laita äkkiä takaisin kierrätykseen!!!!

      • 1ja13

        Olen viiskymppinen nainen. Kun luin aloittajan tekstin, nousi niskakarvat!

        Minun elämäni oli juuri tommoista narsistin kanssa. Alussa kaikki oli hyvin. Yhtäkkiä minun olisi pitänyt ostaa vaatteita, mitkä häntä miellytti, käydä samalla parturilla?!, hiusmallin ja värin hän halusi päättää.

        Siinä vaiheessa riitti mulle. Taidat aloittaja olla samanlaisen kanssa tekemisissä. Toivottavasti et asu hänen kanssaan, silloin alkaa todellinen helvetti.

        Pakene vielä kun voit!


      • Vai romantikko?
        1ja13 kirjoitti:

        Olen viiskymppinen nainen. Kun luin aloittajan tekstin, nousi niskakarvat!

        Minun elämäni oli juuri tommoista narsistin kanssa. Alussa kaikki oli hyvin. Yhtäkkiä minun olisi pitänyt ostaa vaatteita, mitkä häntä miellytti, käydä samalla parturilla?!, hiusmallin ja värin hän halusi päättää.

        Siinä vaiheessa riitti mulle. Taidat aloittaja olla samanlaisen kanssa tekemisissä. Toivottavasti et asu hänen kanssaan, silloin alkaa todellinen helvetti.

        Pakene vielä kun voit!

        Luin aloittajan tekstin ja sen alla olevia vastauksia. Järkytyin.

        Rakastettu henkilö hyväksytään sellaisena kuin hän on, ja silloin hän on paras mahdollinen / söpöin. Kun toista rakastaa, niin silloin ei pitäisi olla tarvetta muuttaa toista.

        Kirjoitin juuri hetki sitten tänne aloituksen, jossa pohdin narsismia ja hankalaa suhdetta. Täytyy todeta, että aloittajan teksti (ellei ole provo!) on kyllä täysin todella pahaa narsistia kuvaava.

        AP, neuvon sinua lähtemään suhteesta. Tuo kuulostaa jo liian ekstreme-menolta. Jätä tekoripset laittamatta ja meikkaa silloin, kun sinua huvittaa. Jollekin toiselle olet "lottovoitto". Kaikenlisäksi olet vielä nuori opiskelija, joten sinulla on hyvin aikaa etsiä uusi mukava poikaystävä.

        PS. mies joka vie sinua meikkikursseille ja neuvoo sinua ulkonäössä, niin on nimenomaan pinnallinen.


    • liuhu

      Tuota... Miten voit sanoa, että miehesi ei ole pinnallinen, vaikka hän koko ajan haluaa sinun meikkaavat, näyttävän tietynlaiselta yms? Eikös hän juuri silloin oli äärimmäisen pinnallinen?

      Se on varmasti totta, kuten monet täällä sanoo, että ei kaikki pidä omaa kumppaniaan erityisen kauniina. Ei tosin ehkä rumanakaan. Mutta eivät normaalit ihmiset pyri vaikuttamaan oman rakkaan ulkonäköön, vaan hyväksyvät hänet juuri sellaisena kuin hän on.

      Itse olisin jo häipynyt, jos olisin sinun tilanteessasi.

    • 20+3

      Anna miehen maksaa opiskelusi ja vaihda parempaan heti, kun löydät. Onhan toi nyt aivan löyhäpäistä touhua käyttää tyttöystävää nukkeleikkeihin. Ainakaan miehesi ei ole sinusta kiinnostunut vaan yrittää murentaa itsetuntosi.

    • narsisti mies?

      Aloittaja, googleta mitä oireita on narsistilla.. Kuulostaa juuri siltä! Jos rakastaa toista aidosti, ei tee mieli muuttaa toisen ulkonäköä. Tuo ei ole suhteessa normaalia/tervettä.

      On alistumista ja alistavaa antaa toisen määrätä ulkonäöstään.

    • Vaiettu tabu

      Harva mies pitää naistaan kauniina.

    • mammali

      Niin, olemme olleet vuosikymmeniä yhdessä ja tänä aikana on kehoni joka osa vuorotellen ollut arvostelun kohteena, korvista varpaisiin saakka, jopa puhumiseeni puututaan. Se vaan sattuu joka kerta. En tiedä miksi hän tekee niin, vaikka sanoo rakastavansa minua yli kaiken.

    • Jätä se. Olet kaunis sellaisena kuin olet.

    • pretty woman

      Helppo nakki ! Miehesi haluaa vain että pukeutuisit edes joskus hänelle eroottisesti hänen haluamallaan tavalla mutta verhoaa sen hömpötyksiin.... (voiko sinulle puhua suoraan?) Kuuntele...... sopikaa koska ja miten. Kyllä hän arvostaa sinua mutta sanat ovat vaikeita...

    • 16+10

      Luoja. Mun mies ei taas tajua mitä mä meikkaan ja laitan. Olen hänestä kaunis ihan luonnostani. Kauneimmilmani ilman mitään koristeita ja rihmankiertämää. Nauraa mun ripsiväreille ja pitää lyhyeksi leikattuja kynsiänikin kaikkein kauneinpina. Onhan se käsi pieni ja nätti hänen kädessään ilman raapivia kotkankynsiä. Hyväksyi sitten selityksen että meikkaan itseäni varten. Mutta on mun meikkaaminen vähentynyt pelkkään puuteriin ja ripsiväriin. Edellinen mies rakasti täysin plastista ja maalattua ulkonäköä. Silikoonitkin olis pitänyt hankkia ja ne hillittömät rakennekynnet. Ammatin vuoksi en voi hygieniasyistä. Onneksi. Kyllä jotain on vialla jos toinen ei kelpaa saunapuhtaana.

      • 16+10

        Ai niin. Ex oli siis ihan todistetusti narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivä. Mikä on outo sanapari kun ei hän mitenkään kärsi olla sairas ääliö. Seuraava muutoskohde oli katsottuna 3vk eron jälkeen. Naisparka.


    • Melina_86

      Poikaystäväsihän nimenomaan on pinnallinen ja yrittää muuttaa sinua mikä miellyttää häntä enemmän.
      Ihan kamalaa että hän ei pidä sinua kauniina! Mutta et tosiaan hänen mielestään ole rumakaan eli olet ihan ok... Mutta ei toista voi eikä pidä muuttaa mieleisekseen niin kun hän nyt tekee ja vielä suostut siihen. Ja tyydyt siihen että olet hänen mielestään ei nyt kaunis mutta ei rumakaan. Ei miehen takia nyt ihan kaikkeen pidä suostua! Jo tapailuvaiheessa kaikkien pitäisi ymmärtää että jos toinen ei miellytä sellaisena kun on niin antaa olla, ei koskaan pitäisi alkaa muuttamaan toista. Törkee ääliö! Ei pidä sinua kauniina ja yrittää muuttaa enemmän mieleisekseen. Miksi ihmeessä suostut moiseen pinnalliseen sontaan! Ja kun se sinua kerta häiritsee. Ota nyt hyvä nainen itseäsi niskasta kiinni ja lopeta tuo miellyttäminen. Itse en ainakaan moisen pinnallisen ääliön kanssa olisi... Okei kaikilla makunsa miesten suhteen mutta jotain rajaa. Tässä nähdään näitä pinnallisia ja pissi päähän nousseita idiootteja... Hoh hoh!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe