mielen osoitus

Eilen osallistuin ensimmäistä kertaa mielenosoitukseen ja vain siksi että tuo päivä oli ainoa mahdollinen töissäolemisen vuoksi. Olisin mielelläni osallistunut poliisien toimintaa turvaavaan mutta se oli arkena. Kokemus oli positiivinen. Paikalla ei ollut paljoa porukkaa mutta sensijaan asiaa oli ja yksi puheista oli todella hyvä ja ytimekäs. Eli mentiin asiallisissa merkeissä. Olin hiljainen kuuntelija ja keskityin oikeastaan kokonaan vain puheita kuuntelemaan.Aihe oli EU vastaisuus ja olen sitä mieltä ettei EU ole onnistunut siinä missä sen kerrottiin onnistuvan.

32

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-yrittäjänä ja nykyisin pienessä maahantuontiliikkeessä työtä tekevänä näen että EU on sillä saralla tarpeellinen. Jos se olisi ihan samantekevää, ostaako Itävallasta vai Kiinasta, niin arvaa mistä ihmiset ostaisi. Ja sieltä mistä ostamme, sitä maata tuemme.

      Luulen että sellaista systeemiä ole olemassa, joka palvelisi kaikkia, ja että kun jotain otetaan käyttöön tai johonkin liitytään, löytyy aina ihmisiä jotka näkevät ne huonot puolet.

      • laskdjfh

        Sinulle EU on siis vain kauppaliitto? Se puoli asiasta olisi saatu hoidettua kauppasopimuksinkin ilman EU-jäsenyyttä.
        Mutta kun olemme EU:ssa niin kannamme vastuuta muiden veloista ja hyväksymme omat lakimme ylittävät lait. Suomi on itsenäinen enää nimellisesti, juuri sen verran että voidaan pitää yllä itsenäisyysjuhlia ja muistella vanhoja.


      • laskdjfh kirjoitti:

        Sinulle EU on siis vain kauppaliitto? Se puoli asiasta olisi saatu hoidettua kauppasopimuksinkin ilman EU-jäsenyyttä.
        Mutta kun olemme EU:ssa niin kannamme vastuuta muiden veloista ja hyväksymme omat lakimme ylittävät lait. Suomi on itsenäinen enää nimellisesti, juuri sen verran että voidaan pitää yllä itsenäisyysjuhlia ja muistella vanhoja.

        Ei se nyt mulle pelkkä kauppaliittokaan ole, vaikka nyt sen puolen toin esille toimivana. Siihen kuuluu myös yhteinen valuutta, mikä voisi olla hankala toteuttaa ilman EU:ta.

        Onhan siinä huonoja puoliakin, en mä sitä väitä ettei olisi. Mutta minusta ehkä ihminen noin yleensä on luonteeltaan muutosvastainen, varsinkin tämä ikäryhmä. Ihan kaikissa asioissa elämässä on hyvä ja huono puoli. Se on sitten enemmän valinta tai persoonallisuuskysymys kumpaa haluaa tuijottaa. Ja valittaako vain, vai yrittääkö tehdä jotain asian eteen.


      • hmp.f kirjoitti:

        Ei se nyt mulle pelkkä kauppaliittokaan ole, vaikka nyt sen puolen toin esille toimivana. Siihen kuuluu myös yhteinen valuutta, mikä voisi olla hankala toteuttaa ilman EU:ta.

        Onhan siinä huonoja puoliakin, en mä sitä väitä ettei olisi. Mutta minusta ehkä ihminen noin yleensä on luonteeltaan muutosvastainen, varsinkin tämä ikäryhmä. Ihan kaikissa asioissa elämässä on hyvä ja huono puoli. Se on sitten enemmän valinta tai persoonallisuuskysymys kumpaa haluaa tuijottaa. Ja valittaako vain, vai yrittääkö tehdä jotain asian eteen.

        -säestän hmp.f:ää...ja näin Itsenäis.pvän jälkilöylyissä huomautan, et mm. sen vuoksi silloin idän suuntaan sodittiin, et saisimme me itse päättää omista asioistamme...ja liityimme eu:n, mikä on oikein ja loogista...


      • vesi.m kirjoitti:

        -säestän hmp.f:ää...ja näin Itsenäis.pvän jälkilöylyissä huomautan, et mm. sen vuoksi silloin idän suuntaan sodittiin, et saisimme me itse päättää omista asioistamme...ja liityimme eu:n, mikä on oikein ja loogista...

        No toi oli muuten hyvä pointti... ilman EU:ta, kun ollaan ilman NATOa, missä olisimme. Finlandian vois unohtaa, meistä tulisi Fukraina ;)

        Noin yleensäkin, tuli tässä vaan mieleen, ihminen tekee niin kuin aina kävi mun entisessä elämässä - mä en tätä halunnut (niinku esmes siivousta) joten saat tehdä sen ihan ite! Ja sitten istutaan pyllylleen ja ollaan vaan tiellä. Ihan samalla tavalla ihmiset noin yleisesti toimivat politiikassa. Ollaan vastaan, sen sijaan että antaisi sitä rakentavaa kritiikkiä, joka rakentaisi huonosta toimivan.

        Tosin se on minusta kunnioitettavaa mitä Vantaannainen teki, että jos sitten päättää että tämä ei ole mun juttu, niin sitten tekee asialle jotain.


      • ....
        hmp.f kirjoitti:

        No toi oli muuten hyvä pointti... ilman EU:ta, kun ollaan ilman NATOa, missä olisimme. Finlandian vois unohtaa, meistä tulisi Fukraina ;)

        Noin yleensäkin, tuli tässä vaan mieleen, ihminen tekee niin kuin aina kävi mun entisessä elämässä - mä en tätä halunnut (niinku esmes siivousta) joten saat tehdä sen ihan ite! Ja sitten istutaan pyllylleen ja ollaan vaan tiellä. Ihan samalla tavalla ihmiset noin yleisesti toimivat politiikassa. Ollaan vastaan, sen sijaan että antaisi sitä rakentavaa kritiikkiä, joka rakentaisi huonosta toimivan.

        Tosin se on minusta kunnioitettavaa mitä Vantaannainen teki, että jos sitten päättää että tämä ei ole mun juttu, niin sitten tekee asialle jotain.

        Hyvin on sinutkin peloteltu. Mutta aina osa kansasta panikoituu kun iltapäivälehdet revittelee.


      • .... kirjoitti:

        Hyvin on sinutkin peloteltu. Mutta aina osa kansasta panikoituu kun iltapäivälehdet revittelee.

        Niin on! Oot ihan oikeassa. Koko elämäni olen nauranut kun ihmiset ovat väittäneet että uhka tulee idästä, että pitää olla tahallaan pahanilmanlintuja! Mutta pitää se myöntää silti, että hulluja nuo venäläiset.. eikös olekin?

        Vielä tuohon itse aloitukseen, ja lisämietteitä vesi.miehen kirjoitukseen.. mitä sitten jos Suomi ei olisi liittynyt EU:hun? Missä tilassa tämä maa olisi tänä päivänä? Olisiko paremmin asiat? En usko. Luulen vähän muutenkin että meillä ei oikein ollut vaihtoehtoja, oli pakko liittyä, ja että paluuta tässä asiassa ei ole.


      • Tilata voi mistä maasta haluaa, työvoimaa käytetään missä maassa halutaan jne.. ei siinä EU paljoa sanele. Se on totta että sitä tuemme kenen tuotteita ostamme.
        On hyvä että löytyy niitä jotka näkevät myös huonot puolet. Se on ainoa keino parantaa asioita ja korjata.


      • .....
        hmp.f kirjoitti:

        Niin on! Oot ihan oikeassa. Koko elämäni olen nauranut kun ihmiset ovat väittäneet että uhka tulee idästä, että pitää olla tahallaan pahanilmanlintuja! Mutta pitää se myöntää silti, että hulluja nuo venäläiset.. eikös olekin?

        Vielä tuohon itse aloitukseen, ja lisämietteitä vesi.miehen kirjoitukseen.. mitä sitten jos Suomi ei olisi liittynyt EU:hun? Missä tilassa tämä maa olisi tänä päivänä? Olisiko paremmin asiat? En usko. Luulen vähän muutenkin että meillä ei oikein ollut vaihtoehtoja, oli pakko liittyä, ja että paluuta tässä asiassa ei ole.

        Pakko mennä ja olla, ei vaihtoehtoa. Samoin ajattelivat juutalaiset kun niitä kärrättiin uuneihin.


      • vantaannainen kirjoitti:

        Tilata voi mistä maasta haluaa, työvoimaa käytetään missä maassa halutaan jne.. ei siinä EU paljoa sanele. Se on totta että sitä tuemme kenen tuotteita ostamme.
        On hyvä että löytyy niitä jotka näkevät myös huonot puolet. Se on ainoa keino parantaa asioita ja korjata.

        Tilata voi, ja nykyisin varsinkin. Silloin joskus EU-päätösten edeltävänä aikana homma oli kuule vaikeaa. Nyt maailma on pienentynyt. Silti, on paljon helpompaa ostaa Euroopasta, ei tarvi olla edelleenmyynnissä mitään valuuttaklausuuleja. Ei tulleja.

        Se on totta että on hyvä että väessä ja mielipiteissä on kirjoa, näin syntyy tasapainoa eikä kaaduta diktatuurin syliin. Miten sen sitten tekee onkin toinen asia. Moni ei edes ota asioista selvää, vaan taistelee vain omilla "mutu"-tunteillaan. Tai ei kuunnella tai suostuta näkemään sitä hyvää mitä jossain on, vain periaatteiden takia. Sitä mä ehkä tässä eniten vastustan.


      • Keisarin vaatteet
        ..... kirjoitti:

        Pakko mennä ja olla, ei vaihtoehtoa. Samoin ajattelivat juutalaiset kun niitä kärrättiin uuneihin.

        Näinhän se on. Kannattaa katsoa ja lukea teksti jos ei osaa amerikkaa:
        https://www.youtube.com/watch?v=Ogv_84lQepA
        Näin on meilläkin. Vaan onko se hyvää ja oikein?


    • 19+18

      Oikeastaan kaikki uhkakuvat joita EU:un liityttäessä pidettiin esillä ovat toteutuneet, ainoastaan sota jossa muut sen aloittavat mutta Suomi joutuu siihen silti mukaan puuttuu.
      Maamme tulevaisuus on synkkääkin synkempi mutta itseppä olemme omat valintamme tehneet.

      • sitroen.

        Emme ole itse valintaa tehneet. Ei meidän anneta valita mitään muutakaan. Paitsi esimerkiksi kaupassa niitten tuotteitten joukosta, jontka joku muu on jo valinnut.

        Eikä se sotakaan kaukana ole. Maailman rikollinen valejuutalainen eliitti sitä koko ajan lietsoo ja siihen valmistautuu. Ja rahoittaa useampia osapuolia. Kuten aina ennenkin.


      • fkykyk
        sitroen. kirjoitti:

        Emme ole itse valintaa tehneet. Ei meidän anneta valita mitään muutakaan. Paitsi esimerkiksi kaupassa niitten tuotteitten joukosta, jontka joku muu on jo valinnut.

        Eikä se sotakaan kaukana ole. Maailman rikollinen valejuutalainen eliitti sitä koko ajan lietsoo ja siihen valmistautuu. Ja rahoittaa useampia osapuolia. Kuten aina ennenkin.

        Jos kuluttajat ostaisivat kaupasta vain kotimaista, niin tuskin siellä kovin kauan aikaa olisi ulkomaista tarjolla.


      • sitroen.
        fkykyk kirjoitti:

        Jos kuluttajat ostaisivat kaupasta vain kotimaista, niin tuskin siellä kovin kauan aikaa olisi ulkomaista tarjolla.

        Jos kotimaisessa olisi hinta-laatu -suhde edes suunnilleen kohdallaan, niin todennäköisesti suomalaiset tuotteet kävisivät paremmin kaupaksi. Yhtenä alueena vaikkapa kengät ja tekstiilit.
        Kotimaiset Sievin jalkineen ja Jalaksen tuotteet ovat tunnettuja kehnoista pohjistaan. Hajoavat omia aikojaan jo vaatekaapissa. Samaan eivät ulkomaalaiset tuotteet pysty, vaan ne kestävät ja kestävät ja kestävät.
        Taannoin ostin kotimaiset sandaalit. Viikossa oli pohjat poikki.
        Taannoin ostin kotimaiset TopMan'in pyhäkengät. Samalla viikolla kävelin niillä vesirapakosta jolloin pohjat irtosivat. Lähempi tarkastelu osoitti, että välipohja oli tehty kovalevystä. Kuivauksen jälkeen liimasin pohjat kontaktiliimalla ja pysyivät kiinni käyttöikänsä loppuun.
        Kotimaisena myydyn Rukka -yhtiön Kaira -ulkoilupuvun vuorikangas on lumppua. Hajoaa jo vähäisellä käytöllä. Kotimaisten tuotteitten vetoketjut hajoavat melkein uutena oli ne sitten vatteissa tai kengissä.
        Kotimaiset BlackHorse -alusvaatteet eivät kestä käyttöä ollenkaan, halpamerkit kestää.
        Olisin ostanut itselleni Reinot, mutta eihän ihmisen jalka ole sen mallinen mille ne on tehty! Nyt pärjään kerrostalon lämpimällä lattialla sukkasillani.
        Taannoin perheessämme oli kaksi autoa ja ostin niihin kolme sarjaa Nokian renkaita eli yhtensä 12 kpl. Kymmenestä hajosi vyö kesken ikänsä, yksi hajosi muuten (en muista miten) ja vain yksi näistä kahdestatoista kesti ajaa kulutuspinnan sallittuun 1,6 milliin asti. Muissa auton renkaissa on hajonnut vain kaksi Uniroyalia: kulutuspinnan liitos aukesi. Takuu korvasi Uniroyalit.
        Laadun parantaminen lisäisi kysyntää, mutta siihenhän ei haluta panostaa. Koreaan pakkaukseen ja älyttömään mainontaan mieluummin. Ja jos jotakin tehdään kunnolla, sen valmistus myydään pilkkahintaan ylikansalliselle sijoittajalle. Esimerkkejä ei puutu.
        Ja missäs sitä rakennetaankaan maailman kalleinta rakennusta jonka valmistumisesta ei ole mitään takeita?


      • Alter ego
        sitroen. kirjoitti:

        Jos kotimaisessa olisi hinta-laatu -suhde edes suunnilleen kohdallaan, niin todennäköisesti suomalaiset tuotteet kävisivät paremmin kaupaksi. Yhtenä alueena vaikkapa kengät ja tekstiilit.
        Kotimaiset Sievin jalkineen ja Jalaksen tuotteet ovat tunnettuja kehnoista pohjistaan. Hajoavat omia aikojaan jo vaatekaapissa. Samaan eivät ulkomaalaiset tuotteet pysty, vaan ne kestävät ja kestävät ja kestävät.
        Taannoin ostin kotimaiset sandaalit. Viikossa oli pohjat poikki.
        Taannoin ostin kotimaiset TopMan'in pyhäkengät. Samalla viikolla kävelin niillä vesirapakosta jolloin pohjat irtosivat. Lähempi tarkastelu osoitti, että välipohja oli tehty kovalevystä. Kuivauksen jälkeen liimasin pohjat kontaktiliimalla ja pysyivät kiinni käyttöikänsä loppuun.
        Kotimaisena myydyn Rukka -yhtiön Kaira -ulkoilupuvun vuorikangas on lumppua. Hajoaa jo vähäisellä käytöllä. Kotimaisten tuotteitten vetoketjut hajoavat melkein uutena oli ne sitten vatteissa tai kengissä.
        Kotimaiset BlackHorse -alusvaatteet eivät kestä käyttöä ollenkaan, halpamerkit kestää.
        Olisin ostanut itselleni Reinot, mutta eihän ihmisen jalka ole sen mallinen mille ne on tehty! Nyt pärjään kerrostalon lämpimällä lattialla sukkasillani.
        Taannoin perheessämme oli kaksi autoa ja ostin niihin kolme sarjaa Nokian renkaita eli yhtensä 12 kpl. Kymmenestä hajosi vyö kesken ikänsä, yksi hajosi muuten (en muista miten) ja vain yksi näistä kahdestatoista kesti ajaa kulutuspinnan sallittuun 1,6 milliin asti. Muissa auton renkaissa on hajonnut vain kaksi Uniroyalia: kulutuspinnan liitos aukesi. Takuu korvasi Uniroyalit.
        Laadun parantaminen lisäisi kysyntää, mutta siihenhän ei haluta panostaa. Koreaan pakkaukseen ja älyttömään mainontaan mieluummin. Ja jos jotakin tehdään kunnolla, sen valmistus myydään pilkkahintaan ylikansalliselle sijoittajalle. Esimerkkejä ei puutu.
        Ja missäs sitä rakennetaankaan maailman kalleinta rakennusta jonka valmistumisesta ei ole mitään takeita?

        Pisteet tälle, samaa mieltä. Mietinpä vain että missä se syy on kun suomalainen tuote onkin kehnompaa? Onko se siinä, että valmistettavan tuotteen tarveainekset ostetaan halpismaista, jolloin niistä ei saa huolellisestikaan tehtynä laatua? Tulisiko kenkäpari tavattoman kalliiksi jos kenkäparin tarveaineiden koko elinkaari olisi Suomesta?


      • ...
        Alter ego kirjoitti:

        Pisteet tälle, samaa mieltä. Mietinpä vain että missä se syy on kun suomalainen tuote onkin kehnompaa? Onko se siinä, että valmistettavan tuotteen tarveainekset ostetaan halpismaista, jolloin niistä ei saa huolellisestikaan tehtynä laatua? Tulisiko kenkäpari tavattoman kalliiksi jos kenkäparin tarveaineiden koko elinkaari olisi Suomesta?

        Palkat.

        Työvoimakulujen takia kai melkein kaikki kotimainen tuotanto on ulosliputettu. Kotimaisen energian ja materiaalin puute, ne erittäin tärkeitä myös.

        Ei kukaan pysty kilpailemaan kotimaassa kotimaisen työvoiman palkkakuluilla vinkuintiaanimaitten palkkoja vasaan. Sitä se hyvin vointi teettää.

        Ja tämä energia ja materiaalien puute nyt vaan on tosiasia. Ei meillä ole öljyä, ei kumia, mineraalejakin vain rajallisesti. Puuta ja vettä löytyy, rajallinen määrä tuotteita, mitä niistä voi tehdä.

        Ongelmat alkaneet pahasti näkyä muuten elintarvikepuolellakin. Pottuja ja maitoa piisaa, kenelläkään vara palkat karjakoita tai potun noukkijoita. Yksi satokausi, pitäis tuottaa mahdottomasti mahdollisimman laadukasta kamaa koneilla. No ei se niin mene. Satoja siltikin vain yksi ja koneet maksavat älyttömästi nekin. Lannoitemateriaalit paljolti tuontikamaa, ei meillä ole fosforikaivoksia jne. Loita siinä olla vakuuttunut, kun olet kaupassa ostamassa laadukkaita, läpimätiä rupipottuja, kun vieressä edullisia, terveellisiä ja etenkin maukkaita hedelmiä, vihanneksi lihaa, ties mitä, ulkomailta.

        Maa kun on susirajan takana keskellä tundraa ja löyhä luonnonvaroiltaan, mutta vauras ahneitten asukkaittensa hyvinvoinnin turvaamiseksi, tällaistahan tämä on.

        Tohon kenkä komenttiin. Itellä tullut vähän sama mielipide kotimaisiin kenkiin, mieluummin halvempia, laadukkaampia ja ulkomaisia. Nokia-merkkisiä renkaita en suostu ostamaan ja kännykkä on aivan varmasi jokin tunnettu ja laadukkaaksi todettu, ei jollaa mulle, nokia oli jo tarpeeksi kehno kokemus aikanaan.

        Mutta polttopuut kelpaa kotimaasta, samaten mämmi tai fiskarssin kirves(varauksin). Jos jotain ostan, en pane paljoakaan painoa kotimaisuudelle. Monesti mainostetaan jotain kotimaisuudella, mutta tosiasiassa kyse on jonkin ns. kotimaisen brändin ulkomaisista materiaaleista ulkomailla tehdystä halparojusta, joka vaan on kalliimpaa, kuin laadukas ulkomainen tavara.

        =DW=


      • jakolasku
        fkykyk kirjoitti:

        Jos kuluttajat ostaisivat kaupasta vain kotimaista, niin tuskin siellä kovin kauan aikaa olisi ulkomaista tarjolla.

        Aika laihaksi tarjonta kutistuisi jos pelkkää kotimaista ostettaisiin ajatellen ruokapuolta.


      • Joo ja mukaan piti mennä niidenkin jotka olivat vastaan.


    • mitäkä mies

      Eu ja se mitä suurvalta mimeltä saksa on yrittänyt on onnistunut tavoitteessaan lähes täydellisesti,siis euroopan hallinnassa.Pakolla ei saanut se tuuhea viiksinen diktaattori maailman herruutta,mutta houkuttelemalla ja hyvillä lupauksilla pääsee aina pidemmälle,sen tietää poliitikko.Mun järjen mukaan demokratia on sitä että kansa päättää tai valitsee päättäjät.Enemmistö saa tahtonsa läpi kuitenkin ja on päivän selvää se ettei suomi ole enemmistö.Eu on kai enemmän monarkia kun demokratiaa.Kaikesta huolimatta onvtuomittavaa toimintaa tuhota toisten omaisuutta mielenosoiruksessa ja epäilen vahvasti et joukossa taas tyhmyys tiivistyi ja vandalismi kukoisti tämänkin asian tekosyyllä..On meitä moneen junaan ja ei uskoisi että normaali ihminen käyttäytyy kuin alkuasukas kun provosoituu riehumaan.Onneksi olen kaukana noista apinoista""

      • Jatka itse listaa

        "Enemmistö saa tahtonsa läpi kuitenkin".
        Miten kävi pakkoruåtsin kanssa?
        Entä homoliittojen?
        Entä NATO:n?
        Miten oli ministeriviinat?
        Entä autoverot, jotka aluksi oli ylellisyysveroja mutta sitten muutettiin väliaikaiseksi autoveroksi?


      • mitäkä mies
        Jatka itse listaa kirjoitti:

        "Enemmistö saa tahtonsa läpi kuitenkin".
        Miten kävi pakkoruåtsin kanssa?
        Entä homoliittojen?
        Entä NATO:n?
        Miten oli ministeriviinat?
        Entä autoverot, jotka aluksi oli ylellisyysveroja mutta sitten muutettiin väliaikaiseksi autoveroksi?

        Kyllä noissa kaikissa on kyse hallituksen enemmistön päätöksestä.Homokiintiö,pakolaiskiintiö.Näistä pidetään kiinni et kaikki näyttäisi fiksulta ulkomaailmaan päin,kun ei voida eikä uskalleta olla erilaisia ja suvaitsemattomia.Väliaikainen autovero osoittautui niin tuottoisaksi että ehän mikään firma luopuisi noin hyvästä tuloksesta,ei edes valtio.Ei kansan enemmistö tietysti ole sama kuin päättäjien,kun puolueiden yhteen lyöttäytyminen ja asoista etukäteen sopuminen on enemmän sääntö kuin poikkeus.Äänestäminen on sinäänsä turhaa koska lopputulos on lähes sama aina..Rikkaat rikastuu ja köyhät klyhtyy ja näin tietysti jokainen tekisi,siis itselle pinkka kuntoon.Ei politiikka ole mikäön kutsumusammatti..Vaan työ ja työssä pitää saada mahdollisimman hyvä liksa.En jatka listaa kun kaikki on joki suomen hallituksen tai eu:n enemmistön päätöstä.


      • jakolasku
        mitäkä mies kirjoitti:

        Kyllä noissa kaikissa on kyse hallituksen enemmistön päätöksestä.Homokiintiö,pakolaiskiintiö.Näistä pidetään kiinni et kaikki näyttäisi fiksulta ulkomaailmaan päin,kun ei voida eikä uskalleta olla erilaisia ja suvaitsemattomia.Väliaikainen autovero osoittautui niin tuottoisaksi että ehän mikään firma luopuisi noin hyvästä tuloksesta,ei edes valtio.Ei kansan enemmistö tietysti ole sama kuin päättäjien,kun puolueiden yhteen lyöttäytyminen ja asoista etukäteen sopuminen on enemmän sääntö kuin poikkeus.Äänestäminen on sinäänsä turhaa koska lopputulos on lähes sama aina..Rikkaat rikastuu ja köyhät klyhtyy ja näin tietysti jokainen tekisi,siis itselle pinkka kuntoon.Ei politiikka ole mikäön kutsumusammatti..Vaan työ ja työssä pitää saada mahdollisimman hyvä liksa.En jatka listaa kun kaikki on joki suomen hallituksen tai eu:n enemmistön päätöstä.

        Homojen asiat on olleetkin tärkeitä mutta unohdettu on vanhukset, sairaat, vammaiset, työttömät, yksinhuoltajat....listaa piisaa.


      • mitäkä mies
        jakolasku kirjoitti:

        Homojen asiat on olleetkin tärkeitä mutta unohdettu on vanhukset, sairaat, vammaiset, työttömät, yksinhuoltajat....listaa piisaa.

        Täysin samaa mieltä ja menköön suhteeseen vaikka imurin kanssa mut ei tarvi siihen aikaa ja varoja käyttää.


      • jakolasku
        mitäkä mies kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä ja menköön suhteeseen vaikka imurin kanssa mut ei tarvi siihen aikaa ja varoja käyttää.

        Kiitos päivän parhaasta, aiheutti naurua...


      • Erittäin hyvä kirjoitus.
        Ja todella sääli oli että mielenosoitukseen ilmaantui myös tätä joukkoa
        jotka tulivat vain rikkomaan, he rikkoivat myös aiheen!


    • hytinä

      Eriävä mielipide. Erinomaisesti on EU onnistunut. Kaikki EU maiden kansalaiset voivat vapaasti etsiä työtä toisesta EU maasta, nuoret voivat opiskella muissa EU maissa. Kaupankäynbti Euroopan maissa on helpottunut kuten matkustelu. Sananvapaus on aivan erilaista Sodn uhka eri Euroopanvaltioiden välillä on minimoitunut.
      Missä asiassa EU ei ole onnistunut ?

      • mitäkä mies

        Kyseesä on enemmänkin se että kuka hyötyy eu:hun liittymisestä,ei ainakaan tavallinen kadun tallaaja.En löydä ainuttakaan asiaa mikä olisi paremmin.Säännökset mitä eu suoltaa,on sopimattomia ja turhampäiväisiä ja niiden pohtimisajan voisi käyttää todellisten ongelmien miettimiseen.

        Välillä tuntuu et direktiivi sanan voisi lisätä suomenkieliseen kirosana listaan ja siin tapaiksessahan ko.sana näkyisi täällä tähtipisteinä..Kaiken kaikkiaan me maksetaan enemmän kuin saadaan.Ei tarvitse kuin käätää päätä hiukan ja katsoa meidän länsinaapuria.Miten siellä ruotsissa nyt tullaan toimeen kun ei ole eu ta eikä euron valuuttaa.Näin suurta ostovoiman heikennystä ei ole ihan lähimenneisyydessä.Ymmärrän että vesi vaakakupissa tasoittuu kun on köyhiä maita mukana,mutta miksei samalla liitetä kaikki kehitysmaat eu,hun ja silloin näiden maidenkin kansalaisien olot paranisi.Jaa,mitä se vaikuttaisi meidän elämään,senkö et voisimme vapaasti mennä työhön ja matkustella kehitymaissa.Niinhän ollaan aiemminkin tehty kun on halpaa.


      • att2
        mitäkä mies kirjoitti:

        Kyseesä on enemmänkin se että kuka hyötyy eu:hun liittymisestä,ei ainakaan tavallinen kadun tallaaja.En löydä ainuttakaan asiaa mikä olisi paremmin.Säännökset mitä eu suoltaa,on sopimattomia ja turhampäiväisiä ja niiden pohtimisajan voisi käyttää todellisten ongelmien miettimiseen.

        Välillä tuntuu et direktiivi sanan voisi lisätä suomenkieliseen kirosana listaan ja siin tapaiksessahan ko.sana näkyisi täällä tähtipisteinä..Kaiken kaikkiaan me maksetaan enemmän kuin saadaan.Ei tarvitse kuin käätää päätä hiukan ja katsoa meidän länsinaapuria.Miten siellä ruotsissa nyt tullaan toimeen kun ei ole eu ta eikä euron valuuttaa.Näin suurta ostovoiman heikennystä ei ole ihan lähimenneisyydessä.Ymmärrän että vesi vaakakupissa tasoittuu kun on köyhiä maita mukana,mutta miksei samalla liitetä kaikki kehitysmaat eu,hun ja silloin näiden maidenkin kansalaisien olot paranisi.Jaa,mitä se vaikuttaisi meidän elämään,senkö et voisimme vapaasti mennä työhön ja matkustella kehitymaissa.Niinhän ollaan aiemminkin tehty kun on halpaa.

        Kyllä Ruotsi on EU jäsen ja jäsenmaksu on korkea, ei Eurossa koska on maita jotka ovat lähes aina olleet konkurs.

        Maailma on täynnä auttajia ex YK ja muut järjestöt rahan keräyksillä joka kokonaisuudessa tekee kaikki vain huonommaksi, sillä vain rikastalous tienaa tällä.


      • mitäkä mies
        att2 kirjoitti:

        Kyllä Ruotsi on EU jäsen ja jäsenmaksu on korkea, ei Eurossa koska on maita jotka ovat lähes aina olleet konkurs.

        Maailma on täynnä auttajia ex YK ja muut järjestöt rahan keräyksillä joka kokonaisuudessa tekee kaikki vain huonommaksi, sillä vain rikastalous tienaa tällä.

        Niin onkin..Olin väärässä.Vaikka ruotsi on mitäänsanomaton minulle,on silti rikas valtio.Jostain syystä..


      • Tosiaan eriävä :)


    • Itse Päinen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe