"Syrjäytyneiltä nuorilta" tonneittain ravintolaruokaa roskiin

Kalliit turhakkeet

Sunnuntai iltapäivä Kotipizzassa:

Pöydälle on jätetty lautaselle melkein kokonainen pizza. Yksi pieni pala puuttuu.
"Syrjäytyneet nuoret" asialla.

Keskiviikko yö Burger Kingissa:

Pöydälle on jätetty kolmet ranskalaiset ja iso muki colaa.
"Syrjäytyneet nuoret" asialla.

Nämä tällaiset nk. "syrjäytyneet nuoret" nimimerkillä en mä jaksa, ei mua kiinnosta ovat ojennuksen tarpessa kotikasvatus.

"Syrjäytynyt nuori" syö sinunkin lautaselta...

9

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+1

      Tosiasiassa syrjäytynyt saa olla onnellinen jos on a) varaa b) rohkeutta / voimia käydä ravintolassa, kahvilassa ja muissa vastaavissa.

      Miksi sinussa on niin paljon ihmisvihaa ja purat sitä toistuvasti mm köyhiin ja syrjäytyneisiin?

    • Helmiä sioille

      Liian monella nuorella on todistettavasti(katso aloitus) ongelma.

      Ongelma on että ei ymmärretä/osata hoitaa omaa henkilökohtaista taloutta.

      Kun ruokaa ja vieläpä ravintolaruokaa heitetään tuolla tavalla roskiin kuin hiekkaa näillä nuorilla on iso ongelma.

      Kertoo paljon muustakin. Ei osata käyttää rahaa, ei ymmärretä rahan arvoa ja työn arvoa!

      Ei se ruoka, ei edes pikaruoka ilmesty siihen eteen nappia painamalla. Sen eteen on nähty helvetin paljon työtä ja siihen sidottu paljon aikaa ja rahaa. Alkaen maanviljelyksestä, teurastamolta...keittiöön. Heikosti palkattu työntekijä on sen valmistanut pikaruokalassa toiselle heikosti palkatulle nuorelle. Missä kunnioitus?

      Miksi mennä ravintolaan tilaamaan ruokaa ellei aio syödä?

      Aivan vittumais_a välinpitämättömyyttä ja sikailua.

      Eikö juomat pysy kädessä kun niitä on levitelty joka puolelle ympäriinsä.

    • 16+8

      Itse olen syrjäytynyt nuori eikä minulla ole varaa heittää edes ainuttakaan leipäpalaa roskiin. Ravintolassa ei todellakaan ole varaa käydä ikinä.

      Nämä pikaruokaloiden sikailijat taitavat olla ennemminkin niitä pilalle hemmoteltuja teinikakaroita joilla pappa betalar. Tosin tulevaisuuden syrjäytyneitä varmaankin kun huomaavat ettei elämässä kaikki menekään aina niin kuin haluaisi.

      • 16+8

        tosin leipäkin on jo juhlaruokaa kun normaalisti rahat riittää vain halvimpaan lidlin puurohiutaleisiin. kiitos työvoimapoliittiset lausunnot, karenssit yms. byrokratiamoska.


    • Ei enää työtön

      Aika rankasti syyllistät. Ruokia ei ole jättänyt oikea syrjäytynyt nuori. Oikea syrjäytynyt nuori näkee nälkää, eikä varmasti jätä saamaansa ruokaa syömättä. Itsekin nuorena syrjäytymisen, työttömyyden ja karenssin aikoinaan kokenut.

      • ongelmia on

        Syrjäytynyt ei välttämättä ole aina työtön.

        Itse olen sairauseläkkeellä. Syrjäytynyt vanhempiini kohdistuneen poliittisen vainon vuoksi, joka tuhosi lapsuuteni, sai aikaan masennuksen/väsymyksen, mielenterveys ongelmia ja lopulta AMK:n kesken jätön.

        En jaksa mitään ja olen tietokoneriippuvainenkin. Pakenen todellisuutta.

        Tulen kuitenkin kohtalaisen hyvin toimeen tuillani. Välillä on toki tiukkaa, mutta tuhlailuyhteiskuntaan syntyneenä käytän rahaa liiankin usein turhuuksiin. En kuitenkaan juo tai polta. Se onkin varmaan suurin syy, miksi rahatilanteeni on ok.

        No tämän pitkän tilannekatsauksen jälkeen kerron, että olen jättänyt ruokaa lautaselle pizzeriassa. Ongelmanani kun on usein ahmiminen/herkuttelu ja diabetes. Tämä yhdistelmä saa minut usein voimaan todella pahoin ja ruoka jää syömättä. Minulla on myös melko raskas lääkitys jatkuvasti päällä.


    • talvel pakkaseen?

      Ok, olit siis kyttäämässä juuri näitä jämiä. Mitenkäs muina päivinä?

    • JeHazzz

      Et voi oöla tosissasi.. Mistä päättelet, että kaikki jätetyt ruuat/juomat ovat syrjäytyneiden nuorien jäljiltä? Ja miksi luulet ettei heitä kiinnosta tai huvita tms mitä kirjoituksessasi väläyttelet? Oletko ikinä pohtinut mistä syrjäytyminen johtuu? Aika harvaa päättää vapaaehtoisesti joutua muiden ihmisten vihaamaksi ja arvostelemaksi, pahimassa tapauksessa ilman perhettä, ystäviä tai kotia, ilman mitään normaalin elämän perusedellytyksiä, joka sitten puolestaan saa masentumaan/ahdistumaan niin pahasti ettei töitä enäö jaksa hakea. Ja apua tilanteeseen on hyvin vaikea saada täällä meidän pahoinvoivia ihmisiä täynnä olevassa hyvinvointivaltiossamme. Jos ei tukiverkostoa ole omasta takaa, ei sitä myöskään löydy. Ja kun olet muiden hyljeksimä ja romahduspisteessä ittensä kanssa, ei varmaan tuu ensimmäisenä mieleen et "ahaa, käytänpäs vähäiset rahani ylihintaiseen ja mauttomaan pizzaan, josta kuitenkin mielenosoituksena syön vain palan.."!!! Toivon, ettet ole töissä Kotipizzassa, koska jos palveluasenteesi on lähelläkään yleistä asennettasi kohtaan asioista, joista et selvästi nitään tiedä, Kotipizza todennäköisesti kärsii melkoisesta asiakaskadosta, koska kukaan ei halua vuoksesi tulla toista kertaa. Kyllä ne on jotkut ihan muut kuin nuoret, jotka ruuastaan tai rahoistaan luopuu tuolla tavalla.
      Ennen kuin seuraavan kerran arvostelet ja lokeroit ihmisiä, toivon, että voisit ajatella hieman useammalta kannalta asioita ja olla nostamatta itseäsi muiden yläpuolelle, koska siellä tuskin olet. Jos olisit, et joutuisi haukkumaan muita.

      • Anonyymi

        Tuo samainen välinpitämättömyys jatkuu monella parkkipaikalla, kun mäkkäriheimoon
        kuuluvat ajavat sinne ja syytävät ranskalaisien ruoantähteet sekä paperiroskat
        ulos auton ikkunoista maahan . Eli elävät kuin porsaat pahnoillaan.
        Miten heistä voisi tulla vastuuta kantavia ja kunnollisia aikuisia.
        Vai tuleeko heistä nimenomaan niitä syrjäytyneitä vätyksiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2062
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1604
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe