Kunnon tappelu tiedossa Yle tv1 A-studio Talk klo 21.05

sölaföaskld

Vieraina Eero Lehti (KOK), Dan Koivulaakso (Vas), STTK:n puh. johtaja Antti Palola, Elina Lepomäki (KOK)

Aiheena: DUUNARIT KYYKKYYN yhteiskuntasopimuksella?

126

656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cekko

      Dan Koivulaakoso, miksi se p a s k a p ä ä on tuolla?

      • ovkk

        Porvaria kiusaamassa, ja hyvin onnistui sinunkin kohdallasi.


      • ilmoitanko solvaukse

        Se paskapääksi nimmittiämäsi on puolet vähemmän yhteiskunnan tukiejn kuppari,kuin noi kokoomuslaiset tuolla studiossa. Oksennan, jos olen joutunut edes välilllisesti verovaroilla rahoittamaan Elina Lepomäen palkkatyössä olemista.


      • Vasuri loisii

        Sillä ei ole muuta tekemistä. On mukavaa loisia verovaroilla.


      • dgfdfgfdzdfgfd
        ilmoitanko solvaukse kirjoitti:

        Se paskapääksi nimmittiämäsi on puolet vähemmän yhteiskunnan tukiejn kuppari,kuin noi kokoomuslaiset tuolla studiossa. Oksennan, jos olen joutunut edes välilllisesti verovaroilla rahoittamaan Elina Lepomäen palkkatyössä olemista.

        Ai kokoomuslaisetko ne yhteiskunnan tukia kuppaa? Minä kun aina luulin että niitä kuppaa lähinnä köyhät vasemmistopummit, joita kokoomuslaiset elättävät :D


      • Kokkeliloiset
        dgfdfgfdzdfgfd kirjoitti:

        Ai kokoomuslaisetko ne yhteiskunnan tukia kuppaa? Minä kun aina luulin että niitä kuppaa lähinnä köyhät vasemmistopummit, joita kokoomuslaiset elättävät :D

        Luulit väärin.


      • fsdfdssfdssfsdf
        Kokkeliloiset kirjoitti:

        Luulit väärin.

        Tuskinpa vain, pummi! :D


      • ilmoitanko että mitä
        dgfdfgfdzdfgfd kirjoitti:

        Ai kokoomuslaisetko ne yhteiskunnan tukia kuppaa? Minä kun aina luulin että niitä kuppaa lähinnä köyhät vasemmistopummit, joita kokoomuslaiset elättävät :D

        Minusta vaan kuppaavat kokomuslaiset enemmän, koska kun kerran niiden mielestä julkinen sektori on nin kamala ja liian suuri ja muuta, on aika ristiriitaista, että puolet näistä kokoomustyypeistä, yrityksistään puhumattakaan, on eniten tunkemassa julkisen sektorin elätettäviksiki yritystuilla ja palkollisiksi... Luulis että olis toisinpäin, että jos ja kun kaikilla mielipiteillään osoittamallaan kerran vihaavat vahvaa hyvinvointivaltiota ja pyrkivät julkisen sektorin karsimiseen, eivät sitten itse olisi ensimäisinä kuppaamassa viroissa taviksilta rahoja, mukaan lukuen - sori nyt vaan- nämä Lepomäki jne . lukuisaaat muut, jota esim. ei ole kukaan äänestänyt eduskuntaan, mutta istuu siellä silti.

        Näytä mulle kokoomuslainen, joka ei haluaisi yhteiskunnalta yritykselleen tukea tai itse ollla hyvässä virassa yhteiskunnan maksamamana, jopa kiipien.:D Ei toki mitään vastaan yrittäjiä, jotka sitten elävätkin sen ideologiansa mukaan, eli että yritys pärjää itse ja valtiolta almuja anelematta ja että ei tartte yhteiskunnan elättää mitään kokoomuslaista yrittäjäperhettä, esimerkiks vaikka siten, että kokoomulaslainen akka yhteiskunnan hyvässä virassa maksaa sen, että ukolla on pulju ja pääomatulot kasvaa. Vasemmistolaiset toimittajat on eniten onnistuneet kaiken maailman hyh hyh - korruptio- ja nepotismijuttuja paljastamaankin...


      • vanhan linjan vasuri
        ovkk kirjoitti:

        Porvaria kiusaamassa, ja hyvin onnistui sinunkin kohdallasi.

        Koivulaakso ei tiedä eikä liioin välitä tietää duunarin asioista yhtikäs mitään.

        Vasemmistoliitto ei ole ollut enää vuosikausiin työväenpuolue vaan seinäntöhrijöiden, anarkistipelleporukan ja eräiden "vähemmistöjen" puolustaja. Työkansasta se ei välitä pätkääkään.


      • Paras selitys
        vanhan linjan vasuri kirjoitti:

        Koivulaakso ei tiedä eikä liioin välitä tietää duunarin asioista yhtikäs mitään.

        Vasemmistoliitto ei ole ollut enää vuosikausiin työväenpuolue vaan seinäntöhrijöiden, anarkistipelleporukan ja eräiden "vähemmistöjen" puolustaja. Työkansasta se ei välitä pätkääkään.

        Vassarit eivät ole koskaan oikeasti olleet työläisten asialla, vaan Leninin ohjeiden mukaisesti on tehty työn teettäminen niin kalliiksi että valtio menee konkkaan kun työllistävät firmat karkaavat ulkomaille, pois sosialisti-tyranniasta.


      • Juutalaistietäjä

        Elina PeltoMÄKI.

        Jos joku miettii mikä tätä akkaa vaivaa, niin se on juutalaisuus. Mitä nämä yrittäjät yrittävät saada aikaan on se, että palkat kupattaisiin veronmaksajien taskusta eli kyseessä on siis parasiittikapitalismi. PeltoMÄEN mukaan Suomessa ei ole riisto-ongelmia, koska sosialiturvajärjestelmä estää sen, mutta sekin on jokaiselta suomalaiselta riistämistä yrittäjien ahneuden tähden.

        Kannattaisi alkaa suomalaisten pikkuhiljaa heräämään. Häikäilemättömät rosvot ajavat lakeja, jotka laillistavat voittojen repimisen veronmaksajien selkänahasta.


      • tympääntynyt
        ilmoitanko että mitä kirjoitti:

        Minusta vaan kuppaavat kokomuslaiset enemmän, koska kun kerran niiden mielestä julkinen sektori on nin kamala ja liian suuri ja muuta, on aika ristiriitaista, että puolet näistä kokoomustyypeistä, yrityksistään puhumattakaan, on eniten tunkemassa julkisen sektorin elätettäviksiki yritystuilla ja palkollisiksi... Luulis että olis toisinpäin, että jos ja kun kaikilla mielipiteillään osoittamallaan kerran vihaavat vahvaa hyvinvointivaltiota ja pyrkivät julkisen sektorin karsimiseen, eivät sitten itse olisi ensimäisinä kuppaamassa viroissa taviksilta rahoja, mukaan lukuen - sori nyt vaan- nämä Lepomäki jne . lukuisaaat muut, jota esim. ei ole kukaan äänestänyt eduskuntaan, mutta istuu siellä silti.

        Näytä mulle kokoomuslainen, joka ei haluaisi yhteiskunnalta yritykselleen tukea tai itse ollla hyvässä virassa yhteiskunnan maksamamana, jopa kiipien.:D Ei toki mitään vastaan yrittäjiä, jotka sitten elävätkin sen ideologiansa mukaan, eli että yritys pärjää itse ja valtiolta almuja anelematta ja että ei tartte yhteiskunnan elättää mitään kokoomuslaista yrittäjäperhettä, esimerkiks vaikka siten, että kokoomulaslainen akka yhteiskunnan hyvässä virassa maksaa sen, että ukolla on pulju ja pääomatulot kasvaa. Vasemmistolaiset toimittajat on eniten onnistuneet kaiken maailman hyh hyh - korruptio- ja nepotismijuttuja paljastamaankin...

        hei hei hei. sä unohdit että kun tarpeeksi parjaa eduskunnassa julkista sektoria kuten kok. sdp. niin pääsee 3-4 kauden jälkeen kivaan virkaan jonnekkin valtion byrokraatiksi johtopallille jossa mukavat edut sekä muut. vaikka valtion pankkiin, kevaan, EK hon, brysseliin tai jopa presidentiksi.


      • Juutalaistietäjä
        Juutalaistietäjä kirjoitti:

        Elina PeltoMÄKI.

        Jos joku miettii mikä tätä akkaa vaivaa, niin se on juutalaisuus. Mitä nämä yrittäjät yrittävät saada aikaan on se, että palkat kupattaisiin veronmaksajien taskusta eli kyseessä on siis parasiittikapitalismi. PeltoMÄEN mukaan Suomessa ei ole riisto-ongelmia, koska sosialiturvajärjestelmä estää sen, mutta sekin on jokaiselta suomalaiselta riistämistä yrittäjien ahneuden tähden.

        Kannattaisi alkaa suomalaisten pikkuhiljaa heräämään. Häikäilemättömät rosvot ajavat lakeja, jotka laillistavat voittojen repimisen veronmaksajien selkänahasta.

        Siis LepoMÄKI, en tiedä mistä tuon pellon tuohon repäisin. Ehkä haluaisin heittää hänet PELLOLLE SUOMALAISTEN ASIOIDEN HOITAMISESTA!


      • noh,
        tympääntynyt kirjoitti:

        hei hei hei. sä unohdit että kun tarpeeksi parjaa eduskunnassa julkista sektoria kuten kok. sdp. niin pääsee 3-4 kauden jälkeen kivaan virkaan jonnekkin valtion byrokraatiksi johtopallille jossa mukavat edut sekä muut. vaikka valtion pankkiin, kevaan, EK hon, brysseliin tai jopa presidentiksi.

        Itse jos olisin kansanedustaja, kuolisin häpeästä, jos parjaisin palkanmaksajaani, kuten jotkut kokoomuslaiset.:) En käytä sanaa "loinen", mutta melkein se tulee mieleen kaikista niistä kansanedustajista, joiden mielestä kansalaisten ei pitäisi saada yhteiskunnan tukia.


      • kfhugtuhithy67ju
        Vasuri loisii kirjoitti:

        Sillä ei ole muuta tekemistä. On mukavaa loisia verovaroilla.

        "Se", "se" "se", sanoo nimetön kirjoittaja Suomi24-palstalta...


      • kdfhdguhfnhuufgth
        Paras selitys kirjoitti:

        Vassarit eivät ole koskaan oikeasti olleet työläisten asialla, vaan Leninin ohjeiden mukaisesti on tehty työn teettäminen niin kalliiksi että valtio menee konkkaan kun työllistävät firmat karkaavat ulkomaille, pois sosialisti-tyranniasta.

        Oletko venäläinen, meillä Suomessa ei ole tuollaisia ajatuksia, vaiko kentiss amerikkalainen, tai epäsopeutunut maahanmuuttaja, jona mielestä leipäjonot ovat rikkaus, kun suomalaisten mielestä leipäjonot omassa maassa ovat häpeä? Minusta ainakin on ihan sama, jos työllistävät firmat karkaavat ulkomaille: lista vaan niistä nettiin, niin jokainen suomalainen voi välttää yhdenkään tuotteen ostamista niiltä puoskareilta - myykööt niille Suomesta karanneet firmat, joita suosivat ja joita palkkaavat, mutta ei kiitos takaisin tuloa konkan jälkeen Suomeen, eikä kiitos mitään maksettavaa taakkaa yrittäjien toiminnasta kansalle.


      • Homot roskiin
        kfhugtuhithy67ju kirjoitti:

        "Se", "se" "se", sanoo nimetön kirjoittaja Suomi24-palstalta...

        Ota homo siltä suihin.


      • isdyiesfrgrugyt
        dgfdfgfdzdfgfd kirjoitti:

        Ai kokoomuslaisetko ne yhteiskunnan tukia kuppaa? Minä kun aina luulin että niitä kuppaa lähinnä köyhät vasemmistopummit, joita kokoomuslaiset elättävät :D

        Näytä mulle kokoomuslainen, joka olisi "elättänyt" minua.:DDD Päivän vitsi tollanen vihapuhe... Tää yhteiskunta ei ole koskaan elättänyt mua sentilläkän, vaan mun kuluni on maksettu ihan oman perheni työssä käymisellä, veroista, ja sen verran vähän olen suhteessa ikääni koskaan saanut yhteuskunnan tuia, ett se mitä minun omat sukulaiseni on veroja maksaneet, tasan niiden rahoista on mun kulut maksettu, eikä yhteiskunnan ole juuri puolella puupennilläkään tähän menessä tarttetunut osallsitua, mitä nyt laissa olvat minimituet on velvollisia maksamaan. Sori jos olen mielestäsi ihan kamala, kun minä olen sitä mieltä, että jokainen iiiiisooo yritysvelallinen kokoomuslainen on ihan s*tanan paljon suurempi yhteiskunnan tukikuppari kuin vaikkapa minä yhteiksunnan tavis mikään minä, joka en koskaan toimisi siten, että menettäisin luottotiedot tai ökykuluttaisin. Voit nauraa minulle, kun asun vuokralla ja ei ole autoa eikä ajokorttia eikä muutakaan maallista mammonaa, mutta en ole ainakaan pässi, jolla olisi velkarahalla rakennettu joku p*skan ökypalatsi ja jolla olis 500000 asuntolainaa ja siinä vielä odottelisi, että sori mun yritys vähän kaatii, muta kyllä mä kohta kekkasen jotakin, hyi stana. Ne rahat epäonnistuneisiin yrityksiin otetaan Suomessa tavisten, PALKKATYÖLÄISTEN, selkänahasta ja siihen pitää tulla muutos. Jos nyt jotakin sanon, ja älä tule vainoharhaiseksi: ikinä en olisi niin utelias,että haluaisin saada tietää, keiden kanssa täällä Suomi24- foorumilla olen keskustellut, koska kusipäät on ylipäätään mielestäni vastenmielisiä.

        Ja ehkä joku normaalikin on kirjoittanut, kiitos empatian tajuisille. Muille sylkäisy.


      • dfgdfjgtyhyu
        Homot roskiin kirjoitti:

        Ota homo siltä suihin.

        Hullu.


      • Viikon aivopieru!
        Juutalaistietäjä kirjoitti:

        Elina PeltoMÄKI.

        Jos joku miettii mikä tätä akkaa vaivaa, niin se on juutalaisuus. Mitä nämä yrittäjät yrittävät saada aikaan on se, että palkat kupattaisiin veronmaksajien taskusta eli kyseessä on siis parasiittikapitalismi. PeltoMÄEN mukaan Suomessa ei ole riisto-ongelmia, koska sosialiturvajärjestelmä estää sen, mutta sekin on jokaiselta suomalaiselta riistämistä yrittäjien ahneuden tähden.

        Kannattaisi alkaa suomalaisten pikkuhiljaa heräämään. Häikäilemättömät rosvot ajavat lakeja, jotka laillistavat voittojen repimisen veronmaksajien selkänahasta.

        Että valtion ja veronmaksajien pitäisi maksaa osa palkasta kun yrittäjää ei huvita???!!!

        Ja töissä pitäisi käydä ihan vaan työn ilosta ja harrastuksena, samalla kun muut korjaavat potin kotiin tekemästäsi työstä.

        Mitä tekee työllisyydellä joka ei elätä ketään vaan ajaa ihmiset sossun luukulle.


        Täällä ei ole pula kuin palkanmaksuhaluisista yrittäjistä ja yrityksistä!!!


    • Keskustelua

      Katselen sitä tässä koko ajan.

    • epäkiinnostava aihe,

      Oikeasti kiinnostavaa: Kenen tuella Elina Lepomäki sai ensimäisen merkittävän yhteiskuntaviransa? Ajattelis, että kyseessä on perusnarsku, joka on tunkemasaa itrseään joka paikkaan tyyliin yliopistopoliitiikkaan ja kaikkiale, mutta rehtiä olis sanoa, KUKA tota ihmistä rahoittaa.

      • asdfsdfksjl

        Elina Lepomäki on Nallen suojatti.


      • epäkiinnostava aihe,
        asdfsdfksjl kirjoitti:

        Elina Lepomäki on Nallen suojatti.

        Ahm, ymmärrän ja arvasinkin. Se onkin juuri niin. Kyllä tietysti joku kokoomuslainen ideologia täytyyykin olla, että sellaisia puhuu, mutta jopa kokoomuslaisissakin on sekä maltillisia järkityppejä että kiihkoilijoita. Käy sääliksi tuota Lepomökeä: mitä hikeä ja tuskaa se on ajatuspaja Liberan toimistossa kokenutkaan, kun persaukseen on hiostaneet kokoomuspamput ja pitänut kirjoittaa muka "tieteenä"silkkaa markkinointisoopaa, ei käy kateeksi.:/ :D


      • oikealta ohi

        Onko Lepomäki jopa ääri-oikeistolaisempi kuin Susanna Koski?


      • asfaskl
        oikealta ohi kirjoitti:

        Onko Lepomäki jopa ääri-oikeistolaisempi kuin Susanna Koski?

        Lepomäki on vaarallisempi koska on vähän terävämpi kuitenkin kuin Koski.


      • anteex ku kerroin
        asdfsdfksjl kirjoitti:

        Elina Lepomäki on Nallen suojatti.

        Nalle varmasti käynyt painamassa LepoMÄKEÄ joka kuoppaan, kun hyvin tietää LepoMÄEN AHNEUDEN. Yleensä heilutellaan tervehdykseksi kättä, mutta LepoMÄKI heilutteli Nallelle häpyhuuliaan, koska tiesin miten ISO ja PAKSU lompakko Nallella on.


    • heh...

      kukaan ei puhu ulkolaisesta halpatyövoimasta joka vie työt suomalaisilta??

    • kainulainen1

      Anarkisti Koivulaakso pitää tuomita yhteisvastuullisena maksamaan korvauksia yrittäjille?

      • Painukoon hiiteen

        Mokoma mielisairas kommarimaanpetturi pitäisi karkottaa Suomesta ja riistää pskalta kansalaisuus.


      • epäkiinnostava aihe,

        Koivulaakso ei ole mitään anarkistista puhunut, ihan reaali- ja järkipoliitikko. Enemmän se minunkin oikeuksia ajaisi, kuin joku Lepomäki. Sinusta ja tän palstan kirjoittajista en tiedä.


    • Suomi nousuun

      Eero Lehti on tämän keskustelun voittaja, vaikka Kokkareita en tule seuraavissa vaaleissa äänestämäänkään. Jos pienyrittäjät voisivat palkata helpommin työvoimaa jakamaan usein ylivoimaista työtaakkaansa, niin koko yhteiskunta hyötyisi. Mm nuorisotyöttömyys aiheuttaa pitkän ajan ongelmia koko maalle. Palkkaamisen kynnyksen madaltaminen työehtosopimusten tarkistuksilla hyödyttää kaikkia. On idioottimaista olla kateellinen jollekin pienyrittäjille, joka tekee vuorokauden ympäri töitä oman yrityksensä pärjäämiseksi usein pelkkien unelmien motivoimana ja samalla kantaa kortensa koko yhteiskunnan menestymisen eteen.

      • ei kokkari

        Taas meni kokomukselta tuhansia ellei kymmeniä- ääniä Lepomäen ansioista. Ei kokoomusta äänestänyt esim. sairaanhoitaja hyväksy tuollaista asiantuntemattomuutta.


      • epäkiinnostava aihe,

        Minä en ole koskaan tiennyt ketään, jota olisi "kateellinen" pienyrittäjille. Enkä ole koskaan tuntenut ketään, joka kahdehtisdi yrittäjiä. Työntekijöille taas millään muulla asialla tuskin on mitään suurempaa merkitystä, paitsi työajalla ja jos työ vaatii suurempaa älyllistä panostusta, myös muilla työehdoilla. Uskon siihen asiaan,että vaikka ihminen joka haluaa siivota työkseen, sellainen ihminen on varmasti ihan tyytyväinen jos saa siivota säännöllisesti 40 tuntia viikko samalla muuttumattomalla kohtuullisella työntekijän itsensä & työehtosopimusten mukaisella tuntikorvauksella ja että jos pitää mennä nopeasti töihin vaikka pyhäpäivänä, niin siitä sitten maksetaan tuplapalkkaa, mutta toisin kuin kokoomuslaiset, minun mielestäni esimerkisi siivoojan sangen epäkehittävää rutiinityötä kunnollisesti ja rehdisti tekevän ihmisen ei pidä tyytyä työsopimukseen, missä saa työnajatajan määrittämän viikkotyöajan milloin sattuu tai alle sen 40 tuntia viikko tuntipalkassa. Koska se nyt vaan on niin, että - esimerkiksi- siivoojan palkalla ei elä mikään ihminen Suomessa,. jos työtunteja on vaikka viisi viikossa tai kaksikymmentä. Sama asia iha kaikkien muidenkin töiden osalta.


        Ja nepotismi ja perhemuotosyrjintä työelämästä pois: törkeintä on aina ne tapaukset, missä joissakin firmoissa maksetaan samasta työstä eri työntekijöille erilaista palkkaa samalla työnvaativuudella tai missä jonkun äitiysloman sijaiseksi palkataan vuodeksi tai kahdeksi joku toinen joka tekee hiki päässä tulosta ja sitten sinne toimistoon yhtäkkiä lyllertää töysin pihalla oleva tyyppi, joka on viis tai seitsemän vuotta ollut lastenhoitovapaalla ja kikkasee sen osaavan vekka... EI sellaista. Kun puhutte tukikuppareista, niin jos oikein ilkeä olisin, niin minusta on törkeää loisia lastenhoitovapaalla tyyliin kymmeniä vuosia. Aletaanko laskea, onko niitä tyyppejä 400000 vaiko kuinka paljon ( no ei, ei ny sentään).. Joka tapauksessa naurettavan ja sikamaisen törkeää, että miten täällä haukutaan vaikka tilapäisesti työttömiä tällä foorumilla Suomi24 ja muuta, kun jos alettais laskea, niin ei vidu mikä summa se on, minkä se tekee, että monet pikkulasten äidit viettää kolme vuotta per kakara kotona - sentään 1980-luvunkin lopussa ennen edellistä täydellistä lamaa oli toisin, ei juuri kukaan mainostanut kotiäitiyttä ammattinaan. Joskin en mä niitä köyhiä naisia syytä, joiden on pakko tehdä muksuja ja olla kotona, vaan oikeasti SE mikä on ärsyttävää, on se asia, että siitäkin on tehty bisnes, eli että niitä kotihoidonmitälie- pikkupennnunhoitamiskuluja on voinut vaikka kumminkaimalle ohjata, tai yrityskassaan ja muuta. Yähs.


      • Ent yrittäjä

        ??? onpas taas joku kokkareitten aivopesemä idiootti kommentoimassa, yrittäjillä ei ole oikeasti minkäänlaista ongelmaa palkata porukkaa töihin jos niin tahtoo ja puhun kokemuksesta. Ensinnäkin tämä maa on täynnään yksityisiä työnvälitysfirmoja, ei tarvitse kuin tilata henkilö tekemään töitä ihan se jakso kuin haluaa. Toiseksi: Nykyään voi hakea vaikka päivän hommiin suoraan palkaten, ei ole mitään estettä. Kolmanneksi: minimipalkat ovat mitättömiä, jos ei edes niitä pysty maksamaan, ei lisäporukkaa työpaikalleen tarvitse.

        Sinä et raukka tiedä palkkaamisesta/työehtosopimuksista paskan vertaa, joten lopeta tuo kokoomuksen mantran hokeminen.


      • tympääntynyt
        epäkiinnostava aihe, kirjoitti:

        Minä en ole koskaan tiennyt ketään, jota olisi "kateellinen" pienyrittäjille. Enkä ole koskaan tuntenut ketään, joka kahdehtisdi yrittäjiä. Työntekijöille taas millään muulla asialla tuskin on mitään suurempaa merkitystä, paitsi työajalla ja jos työ vaatii suurempaa älyllistä panostusta, myös muilla työehdoilla. Uskon siihen asiaan,että vaikka ihminen joka haluaa siivota työkseen, sellainen ihminen on varmasti ihan tyytyväinen jos saa siivota säännöllisesti 40 tuntia viikko samalla muuttumattomalla kohtuullisella työntekijän itsensä & työehtosopimusten mukaisella tuntikorvauksella ja että jos pitää mennä nopeasti töihin vaikka pyhäpäivänä, niin siitä sitten maksetaan tuplapalkkaa, mutta toisin kuin kokoomuslaiset, minun mielestäni esimerkisi siivoojan sangen epäkehittävää rutiinityötä kunnollisesti ja rehdisti tekevän ihmisen ei pidä tyytyä työsopimukseen, missä saa työnajatajan määrittämän viikkotyöajan milloin sattuu tai alle sen 40 tuntia viikko tuntipalkassa. Koska se nyt vaan on niin, että - esimerkiksi- siivoojan palkalla ei elä mikään ihminen Suomessa,. jos työtunteja on vaikka viisi viikossa tai kaksikymmentä. Sama asia iha kaikkien muidenkin töiden osalta.


        Ja nepotismi ja perhemuotosyrjintä työelämästä pois: törkeintä on aina ne tapaukset, missä joissakin firmoissa maksetaan samasta työstä eri työntekijöille erilaista palkkaa samalla työnvaativuudella tai missä jonkun äitiysloman sijaiseksi palkataan vuodeksi tai kahdeksi joku toinen joka tekee hiki päässä tulosta ja sitten sinne toimistoon yhtäkkiä lyllertää töysin pihalla oleva tyyppi, joka on viis tai seitsemän vuotta ollut lastenhoitovapaalla ja kikkasee sen osaavan vekka... EI sellaista. Kun puhutte tukikuppareista, niin jos oikein ilkeä olisin, niin minusta on törkeää loisia lastenhoitovapaalla tyyliin kymmeniä vuosia. Aletaanko laskea, onko niitä tyyppejä 400000 vaiko kuinka paljon ( no ei, ei ny sentään).. Joka tapauksessa naurettavan ja sikamaisen törkeää, että miten täällä haukutaan vaikka tilapäisesti työttömiä tällä foorumilla Suomi24 ja muuta, kun jos alettais laskea, niin ei vidu mikä summa se on, minkä se tekee, että monet pikkulasten äidit viettää kolme vuotta per kakara kotona - sentään 1980-luvunkin lopussa ennen edellistä täydellistä lamaa oli toisin, ei juuri kukaan mainostanut kotiäitiyttä ammattinaan. Joskin en mä niitä köyhiä naisia syytä, joiden on pakko tehdä muksuja ja olla kotona, vaan oikeasti SE mikä on ärsyttävää, on se asia, että siitäkin on tehty bisnes, eli että niitä kotihoidonmitälie- pikkupennnunhoitamiskuluja on voinut vaikka kumminkaimalle ohjata, tai yrityskassaan ja muuta. Yähs.

        se oli katsos se viime "lama" joka teki taas kotiäitiydestä muotia. edellisen kerran tais olla oliko 5-60luvulla. nyt 2010 luvulla. ja trendikkäästi mäkättäen kaikesta muusta kuin työelämästä. ja värisävy sekä uskontopohja pitää ollan joka mortilla, mohammedilla, jasmiinilla, jaanalla, liulla.....


      • tympääntynyt
        Ent yrittäjä kirjoitti:

        ??? onpas taas joku kokkareitten aivopesemä idiootti kommentoimassa, yrittäjillä ei ole oikeasti minkäänlaista ongelmaa palkata porukkaa töihin jos niin tahtoo ja puhun kokemuksesta. Ensinnäkin tämä maa on täynnään yksityisiä työnvälitysfirmoja, ei tarvitse kuin tilata henkilö tekemään töitä ihan se jakso kuin haluaa. Toiseksi: Nykyään voi hakea vaikka päivän hommiin suoraan palkaten, ei ole mitään estettä. Kolmanneksi: minimipalkat ovat mitättömiä, jos ei edes niitä pysty maksamaan, ei lisäporukkaa työpaikalleen tarvitse.

        Sinä et raukka tiedä palkkaamisesta/työehtosopimuksista paskan vertaa, joten lopeta tuo kokoomuksen mantran hokeminen.

        kuullostat 0 sopimus, kutsutaan kun tarvitaan, koita kestää yrittäjältä. ai niin entiseltä yrittäjältä koska kukaan ei pysty elämään sun ehtojes alaisuudessa. näet päiväunia että vuokraduunarilla pirisis puhelin kuin julkisella hutsulla. keikkaa pukkaa, keikkaa pukkaa.


      • Entistenyrittäjien
        Ent yrittäjä kirjoitti:

        ??? onpas taas joku kokkareitten aivopesemä idiootti kommentoimassa, yrittäjillä ei ole oikeasti minkäänlaista ongelmaa palkata porukkaa töihin jos niin tahtoo ja puhun kokemuksesta. Ensinnäkin tämä maa on täynnään yksityisiä työnvälitysfirmoja, ei tarvitse kuin tilata henkilö tekemään töitä ihan se jakso kuin haluaa. Toiseksi: Nykyään voi hakea vaikka päivän hommiin suoraan palkaten, ei ole mitään estettä. Kolmanneksi: minimipalkat ovat mitättömiä, jos ei edes niitä pysty maksamaan, ei lisäporukkaa työpaikalleen tarvitse.

        Sinä et raukka tiedä palkkaamisesta/työehtosopimuksista paskan vertaa, joten lopeta tuo kokoomuksen mantran hokeminen.

        Menikö konkurssiin, vai eikö pää kestäny jatkaa?


      • Late Lapista.

        Kyllä Eero Lehti meni toisten päällehuutamisessa jopa edelle benis ZyskoVITSIN, se on kokoomurottien tyyli jotta, ei anna toisten puhua, vaan huutaa heidät hiljaisiksi!
        Lehti oli ylivoimainen toisten puhujien häiriköinnissä!
        Ja mitä niihin yhteiskunnan tukiaisiin tulee, köyhällä ei ole edes minkäänlaisia mahdollisuuksia nostaa yhtä suuria tukiaisia, kuin näillä kokoomusyrittäjillä on!


        Puolueavustuksesta yhteensä 17 910 000 euroa on tarkoitettu puolueiden poliittisen toiminnan tukemiseen, mistä 10 prosenttia on käytettävä naisten poliittiseen toimintaan ja samansuuruinen osuus piirijärjestöjen toimintaan. Lisäksi 15 920 000 euron osuus on tarkoitettu puolueiden tiedotustoiminnan ja viestinnän tukemiseen. Ahvenanmaan osuus poliittiseen toimintaan sekä tiedotustoimintaan on yhteensä 170 000 euroa.

        Puolueet, paikkamäärät suluissa ja myönnetyt avustukset yhteensä (avustukset poliittiseen toimintaan sekä tiedotustoimintaan ja viestintään):

        Kansallinen Kokoomus r.p. (44) 7 480 000€


        Late Lapista. SSSS Ry!


      • Ent yrittäjä
        tympääntynyt kirjoitti:

        kuullostat 0 sopimus, kutsutaan kun tarvitaan, koita kestää yrittäjältä. ai niin entiseltä yrittäjältä koska kukaan ei pysty elämään sun ehtojes alaisuudessa. näet päiväunia että vuokraduunarilla pirisis puhelin kuin julkisella hutsulla. keikkaa pukkaa, keikkaa pukkaa.

        Ethän sinä raukka edes ymmärtänyt mistä oli kyse, säälittävä ruikuttaja. Kyse ei ole nollasopimuksesta idiootti, vaan määräaikaisesta työsuhteesta ja sen saa sopia vaikka päiväksi, mikään laki ei estä, toisaalta aputyövoimaa saa työnvälitysfirmoilta kuten totesin.
        Siis lepomäki puhuu tyypillistä kokoomuspaskaa, samoin kuin siitä ettei yksin toimivat pienyrittäjät (ammatinharjoittajat) uskalla palkata väkeä työehtosopimusten jäykkyyksien takia. Sehän on täyttä paskaa, suurin osa yksinyrittäjistä nimenomaan haluaa tehdä yksin töitä, päättää mihin aikaan minnekin menee ja mitä tekee, tai jättää tekemättä, se on sitä yrittämisen vapautta. Ei ne halua palkata itselleen riippaa, jolle pitäisi töitä keksiä, korkeintaan reppufirmoilta, mutta siinä vaiheessa onkin jo kiireavusta kysymys.
        Huvittavaa oli myös vetoaminen Ruotsin käytäntöön, Ruotsissa ensimmäinen sairaspäivä on karenssia, kuten lepomäki sanoi, mutta jätti tarkoituksellisesti mainitsematta että ruotsalaiset saavat olla kolme päivää sairaslomalla ilman lääkärintodistusta. Siellä siis riittää pelkkä oma ilmoitus työnantajalle kipeänä olemisesta. Asioilla on aina puolensa, varmaan Ruotsin malli sopisi suomalaisille, mutta tuskin pelkästään niiltä osin mitkä ovat yrittäjille sopivia?

        Suomessa yrittäjillä meni hyvin vielä vuoteen 2009 saakka ja sen jälkeen työvoimakustannukset eivät ole nousseet käytännössä olenkaan ja yritysverotus on keventynyt, kelamaksu poistunut, joten ei ole olemassa mitään logiikkaa tai perustetta nyt yrittäjien valittamiselle ja duunarin ja häntä edustavien järjestöjen kimppuun hyökkäämiselle.
        Eikä pitäisi lepomäen lähteä kyselemään millä mandaatilla ammattiyhdistysliike toimii, kun omakin mandaattinsa on vain reilut 17% (kok). Jos lepomäen kaltaisia olisi enemmän typerine puheineen, pian ylisi yleislakko tässä maassa.Sekö on sitten se yrittäjän etu?


      • Ent yrittäjä
        Entistenyrittäjien kirjoitti:

        Menikö konkurssiin, vai eikö pää kestäny jatkaa?

        Uralla on yksi konkurssi, kiitos kokoomuksen, 90 luvulla. Todellakin pää on ollut kiukusta punaisena aika ajoin kokoomuslaisille.
        Kokoomuksessa on joitakin asiansa osaaviakin, mutta eilinen kaksikko oli aivan pihalla, aivan pihalla, ei noin asiat lähde etenemään, yleislakkoonhan tuollaiset lepomäen puheet johtaa.


      • dfhyrguthyugth
        tympääntynyt kirjoitti:

        se oli katsos se viime "lama" joka teki taas kotiäitiydestä muotia. edellisen kerran tais olla oliko 5-60luvulla. nyt 2010 luvulla. ja trendikkäästi mäkättäen kaikesta muusta kuin työelämästä. ja värisävy sekä uskontopohja pitää ollan joka mortilla, mohammedilla, jasmiinilla, jaanalla, liulla.....

        Viime lamassa ei ollut kotihoidontukia, ne luotiin 1990-luvulla. Joskin kotiäitien eduksi on luettava se, että todella pieni prosentti on kotona kolme vuotta per jokainen syntynyt lapsi peräjälkeen, eli on nekin veronmaksajia. Joskin sellainen ihmisryhmä, että pakko lapsettomana naisena ihmetellä, miten jotkut niistä kehtaa vaatia vielä lisää.


    • sdfsdfsdfsdffds

      Lepomäki ja Lehti olivat ainoa järjen ääni koko keskustelussa.

    • Kommari=Loisapina

      Mikseivät kommari pskiaiset perusta yrityksiä???

      • sdfsdfsdfds

        Heistä on mukavampaa loisia.


      • Pärjänytpienyrittäjä
        sdfsdfsdfds kirjoitti:

        Heistä on mukavampaa loisia.

        Päinvastoin kommarit jotka eivät perusta yrityksiä, ovat niitä järjen ääniä tässä yhteiskunnassa ja viisaita itselleen, sillä he tietävät valistamattakin, että pienyrittäjyys on ihmisen tuho, useinmiten.


      • Marx jälkijunassa
        sdfsdfsdfds kirjoitti:

        Heistä on mukavampaa loisia.

        Eikös kommarin oppien mukaan omaisuus ole varkautta?


      • pöö

        Miksei kokkaripaskiaiset ala tekemään töitä alle minimipalkan tai heittäydy kokonaan tukien varaan, jos se on niin kadehdittavaa?


      • asjdfösödk

        Tuomiojan isoäiti (Hella Wuolijoki) perusti ison bisnesryppään.


      • kxdjhdgiugtfihggfhy

        No minä ainakaan en siksi, että minusta olisi vastenmielistä myydä ihmisille mitään ja pitäisin huoraamisena toimintaa, missö minun pitäis myydä tuotteita. Koko osaamisalueeni on älyllinen ja siten täysin riipounaton sinun tyyppistesi nettivihasta vasemmiston vihaaja: en minä kuule tässä ala mitään pilipaliyritystä laittaa pystyyn tai välttämättä koskaan mitään. Ja kerro kuule yrityksesi: takaan, etten koskaan osta sinulta tuotteen tuotetta, nynny haukkuu vasemmistolaisia palstoilla, ei kelvata edes potentiaalisiksi ostajiksi, vittu ootte hulluja netissä vasemmisto haukkujat.

        Näytä nyt se hilseilevä amiksen päänahkasi, että tämä tässä väittää kommunisteiksi Suomen poliittista vasemmistoa, kaiva oikein hikikkkeliäsi ja kerro siihen perään vielä, että olet niin tyhmä, että jo peruskoulussa sinut melkein laitettiin apukouluun ja kun et edes sinne päässyt, sitten olet innolla ollut internnetissä vihaamassa vasemmistoa koko toimintarmollasi, pässi.


      • miks olet mulkk

        Aika sairasta. Jonkun mielestä siis palkkatyötä tekevät ovat loisia?:) Sä pelle olet jos olet Suomessa koulus käynyt, voinut ihan pikkupennusta asti valita _ihan itse_, että oletko tyhmä ja saat peruskoulusta alle kahdeksaisen keskiarvon, oletko imbwsilli joka ei pääse yliopistoon mikä mahdollistaa edes valtion virkojen tavoittelemisen, vaiko että oletko olut kattoon räkijä, joka on kateellinen niille, jotka nyt vaan on älykkäitä, mutta jotka ehkä ei halua perustaa mitään yritystä.


        Kun tässä maassa niin kovasti nyt tuota yrittäjyyttä puoliksi pakotetaan melkein kaikille, kun suuryritysten porsaat vie kansalaisten verovarat tuissa peruspalveluista yksityisille yrittäjille ja kunh yrittäjät eivät kommunistisesti ilman valtion tukia halua pakkata ketään sukunsa ulkopuolista vaituisesksi monissa paikoissa jne., en itse ainakaan olis valmis alkamaan yrittäjäksi tai välttämättä ikinä. Arvostan ihan todella paljon vaikka kaikkia pienyrittäjiä: minusta on hienoa, jos joku osaa jotakin ja ylpeydellä myy tuotteitaan. Koska en ole itse vielä keksinyt mitä se voisi olla, missä minä voisin olla yrittäjä, en ole koskaan edes harkinnut yrittäjyyttä. Minusta ei olwe oikeudenmukaista se, että jos joku siivoaa vaika vessoja tyyliin kuuraa tolulla vesanpyttyjä, että sen vuoksi jos suuryritys ei halua maksaa eläkekustannuksia, että sellaisen jonkun pitäisi alkaa siivota niitä samoja vessoja toiminimellä. Johan sen sanoo järkikin, että ei ole kansantaloudellisesti tuottavaa, mutta sanopas se ahneuden sokaisemille.


        Sen voin sanoa, että jos minä koskaan ikinä perustaisin minkään yrityksen, KIELTÄYTYISIN myymästä kaltaisillesi k*sipäille, jotka puhuvat " kommaripaskiaisina" ihmisistä, jotka eivät ole yrittäjiä.


        Ja jos mikään älyvammanen perustaa yrityksen, missä haluaa tehdä nettipelejä tai jotakin segmementeissä marginaalia, niin toivottavasti veronmaksajien rahoja ei mene sellaisiin huuhaasoopa-asiaoihin. Ikävä nimittäin, että jos vaika joku sotaveteraanipappa tai mummo ei saa hoitoa siksi, että joku pässi halua kehitellä räsikintäpelejä valtion tuilla. Suomen kansantalous nousis varmaan ainoastaan jollakin erittäin merkittävällä innovaatiolla: ei millään teknisillä laitteilla eikä pässien idealla muuttaa Suomi kehitysmaaaksi tekemällä maksullinen koulutus, vaan jollakin sellaisella asialla, joka on tän kansakunnan suuri sivistyksellinen erityistieto. En tiedä mikä sellainen asia olisi, mutta ei ole ainakaan se, että jos hakataan metsät ja kurjistetaan kansa ja myydään osaaminen kiinalaisille. Jos jotakin en ymmärrä, niin sitä en ymmärrä, miksi maani Suomi ei ole osannut markkinoida matkailualalla: jos mä ajattelen, että kuinka outoa ja jännää tai eksoottista minusta on vaikka kulttuuri Japanissa tai jossakin kaukana, niin Suomi on täysin unohtanut sen asian, että muualla tämä maa on todella eksoottinen. Siitä vois valtio ottaa lisää rahaa, ja yrittäjät. Minä tosin en tiedä, mutta jos jotakin.


    • parannus

      Lehti halua valtion eli yritysten yhdessä tukevan sellaisia, jotka eivät ole riittävän tuottavia töissään. Valtion tuella taattaisiin jokaiselle työehtosopimuksen mukainen minimipalkka. Tämähän ei toteudu Suomessa nyt alkuunkaan erinäisissä TE- ja harjoitteluvirityksissä.

    • parannus

      Lepomäki esittää, että töitä on saatava tehdä alle työehtosopimusten minimiehtojen. Tämä on aivan arkipäivää Suomessa.

      • dfdsdfsdsfdfs

        Jos joku haluaa niin tehdä, niin miksi ay-liike haluaa estää sen?


      • parannus
        dfdsdfsdsfdfs kirjoitti:

        Jos joku haluaa niin tehdä, niin miksi ay-liike haluaa estää sen?

        Kolmikanta (mukana ay-liike) on jo sopinut monta keinoa teettää työt alle TES-minimien. Ay-liike ei ole vastustanut.


      • trerteertret
        parannus kirjoitti:

        Kolmikanta (mukana ay-liike) on jo sopinut monta keinoa teettää työt alle TES-minimien. Ay-liike ei ole vastustanut.

        Juurihan Lepomäki kertoi esimerkin ystävästään, joka ei saanut mennä töihin alipalkalla vaikka olisi halunnut.


      • yritttjä

        siis mulle vois maksaa työnantaja 4 euroo tunnissa ja yhteiskunta loput, jotta saavutettaisiin minimipalkka.


        herää kysymys kuinkahan moni pien yrittäjä olisi vamis palkkaamaan osa-aika eläkeläisen tai heikkokuntoisen,joka kuitenkin joutuisi olemaan sairaslomilla pitempiäkin aikoja.-------

        voiko joku vakituinen terve työntekijä saada kenkää .jotta tilalle saataisiin palkkatukea saava työntekijä ei kai,


      • tutkijaa
        trerteertret kirjoitti:

        Juurihan Lepomäki kertoi esimerkin ystävästään, joka ei saanut mennä töihin alipalkalla vaikka olisi halunnut.

        ..nniinnno, mietipä vähän, jos haluaa mennä alipalkalla töihin, on oltava päässä vikaa. Ilmeisesti valkotakkiset haki pakkohoitoon. Minusta on hyvä että mielenvikaiset seuloontuu tuossa vaiheessa pois työmarkkinoilta.
        Lepomäen jutut olivat persees´tä ja syvältä sieltä.


      • rsfgtreawfeerrte
        tutkijaa kirjoitti:

        ..nniinnno, mietipä vähän, jos haluaa mennä alipalkalla töihin, on oltava päässä vikaa. Ilmeisesti valkotakkiset haki pakkohoitoon. Minusta on hyvä että mielenvikaiset seuloontuu tuossa vaiheessa pois työmarkkinoilta.
        Lepomäen jutut olivat persees´tä ja syvältä sieltä.

        Alipalkalla töihin menevä voi haluta saada vaikka kokemusta alalta, tai sitten hän voi olla vaikka opiskelija, joka haluaa tienata ylimääräistä rahaa.

        Taidat itse olla mielenvikainen kommari kun tuollaisia mielenvikaisia juttujasi kirjoittelet.


      • asfasldjkf
        trerteertret kirjoitti:

        Juurihan Lepomäki kertoi esimerkin ystävästään, joka ei saanut mennä töihin alipalkalla vaikka olisi halunnut.

        Olisi mennyt 9 euron päiväpalkalla, se on täysin laillista Suomessa.


      • khrugtfughubhtghb
        rsfgtreawfeerrte kirjoitti:

        Alipalkalla töihin menevä voi haluta saada vaikka kokemusta alalta, tai sitten hän voi olla vaikka opiskelija, joka haluaa tienata ylimääräistä rahaa.

        Taidat itse olla mielenvikainen kommari kun tuollaisia mielenvikaisia juttujasi kirjoittelet.

        Mielenvikaiset kirjoittelijat, kuule, täällä Suomi24:a ei ole vasemmistolaisia. Ja se on ihan taivaan tosi.:D Mitä, oikeistolainen kirjoittaa yritysten palkkauksesta työntekijöille, että "saada ylimääräistä rahaa", kukas sen onkaan kommari - palstan oikeistolaiset!:DDDD Luuletsä ihmeen ääriporvari kenties valtion olevan joku tukiautomaatti, että jos työntekijöille ei makseta kunnollista palkkaa, että sitten on se "ylimääräinen" työntekijälle olemassa niinkuin itsestään, että jos yritys maksaa alipalkkaa? Pikkusen niinku tajua lisää hei...

        Uskon ihan hyvin, että joku opiskelija voi olla tyytyväinen tehdessään töitä vaikka alipalkalla jos saa arvostettavaa työkokemusta, mutta sitten kun sellainen opiskelija alkaa miettiä, että millaista halpaduunin käytännössä vailla normaalia palkkaa tekeminen olisikin ilman tämän niin oikeistolaisten mielestä "kamalan" julkisen sektorin tukia, niin taitaisi sormi mennä suuhun, jos palkka olis 200 euroa koko kuukaudelta, eikä mitään opintotukea tai valtion opiskelijaetuksia päälle ja saattaisi muuttua mielipiteet. Minä muistan, kun tein ns. paskaduunia 1990-luvun lopulla: työnkuva ja firma oli kamala ja arvojeni täysin vastainen, siitä saatu palkka ei olis riittänyt edes vuokramurjussa asumiseen, puhumattakaan ruoasta, mutta koska sain asua kotona, selvisin ihan siedettävästi. Muistan ikuisesti yhden työkaverin, joka kertoi - oli aikana ennen nettiä ja suurinpiirtein kännykätkin vasta tulleet-, vieneensä esimerkiksi kellonsa panttilainaamoon, että sai leipää. V*ttu ei käynyt kateeksi.


        Se nyt vaan on niin, että jos yritykset haluavat sitoutunutta porukkaa, ei ne voi palkata ihmisiä kovin huonolla palkalla. Ainakaan minusta hymyilemistä missään miltään työntekijöiltä ei voi vaatia, jos työntekijän pitäis tehdä työtä mistä ei pidä, mikä ei vastaa omia lahjoja ta osaamista ja millä ei edes elä. Tehkööt itse työnsä ne firmat, joille työntekijät on vain kulu!

        Ja mene hoitoon: sinä joka näet muka kommunismia joka paikassa osoittaen vihaasi.


      • öaskdjföasdklj
        dfdsdfsdsfdfs kirjoitti:

        Jos joku haluaa niin tehdä, niin miksi ay-liike haluaa estää sen?

        Ehkä Ay-liikkeellä on niin hullu ajatus että orjatyö ei saisi olla sallittua, eli palkalla pitäisi pystyä tulemaan toimeen. Tiedän, kuulostaa tosi hullulta...


      • Ay loiset
        dfdsdfsdsfdfs kirjoitti:

        Jos joku haluaa niin tehdä, niin miksi ay-liike haluaa estää sen?

        Ay liike on kaikkien vihollinen. Se on pelkkä homoklubi.


    • parannus

      Lehti haluaa kohentaa Suomen kilpailukykyä palkkamaltilla. Jäi vähän epäselväksi, miten Lehti kuvittelee kilpailijoidemme reagoivan kilpailukykymme kohenemiseen? Kai muut seuraavat sivusta, kun kaappaamme niiltä markkinoita.

    • Tyypillinen koknuori

      Lepomäki on ääri-uusliberalisti kiihko oikeistolainen.

      • parannus

        Hän on vain aivan liian nuori ajatellakseen omin päin.


      • öklalskjdfös

        Parinkymmenen vuoden päästä saa selitellä nykyisiä mielipiteitään... Hävettää varmaan silloin itseäänkin.


    • joittain olis

      tehtävä.

      Vasemmistolaiset ja Vihreät ovat aina haalimassa vain kaikenlaisia tukimaksuja. Mieluummin ei kukaan tee työtä, vaan makaa kotona ja hakee sosiaalitoimistosta tukirahat.

      Valittaa joku, että ulkolaiset vie työpaikat. He suostuvat tekemään työtä hieman pienemmällä palkalla mieluummin kuin olla sosiaaliluukulla.

      Suomalainen, jos ei saa vaatimaansa palkkaa, jää mieluummin kotiin. Eikös tämä jo osoita, että olisi hyvä hieman alentaa palkkoja ja siten saada työllistettyä mahdollisimman monta ihmistä. Olisi se mielen- terveyden kannalta parempi kuin olla jouten ja masentua.

      Kyllä Lepomäki ja Lehti olivat oikeassa. Jotainhan olisi tehtävä, että ihmiset voisivat mennä töihin.

      • parannus

        Ei niin kovin kauan sitten yksi tuulivoimayritys sanoi, emme tee mitään ilman valtion tukiaisia. Ohjelmassakin sanottiin, että tukirumban pyörittäminen työllistää Suomessa noin 5000 henkilöä. Suoria yritystukia jaetaan miljardeja ja epäsuoria aivan tolkuttomasti. Mm. työeläkeyhtiöiden sijoituksia pidän yritystukina.


      • ent yrittäjä

        Lepomäki ja lehti pitäisi viedä saunan taakse...


      • ewrweewweerw
        ent yrittäjä kirjoitti:

        Lepomäki ja lehti pitäisi viedä saunan taakse...

        Jos olet entinen yrittäjä, niin eikös juuri ne Lepomäen ja Lehden vastustajat sinne saunan taakse kuuluisi viedä? Ne vastustajathan kapuloita yrittäjien rattaisiin ovat laittaneet


      • Surkimustenpuolue
        ewrweewweerw kirjoitti:

        Jos olet entinen yrittäjä, niin eikös juuri ne Lepomäen ja Lehden vastustajat sinne saunan taakse kuuluisi viedä? Ne vastustajathan kapuloita yrittäjien rattaisiin ovat laittaneet

        Ainakaan pienyrittäjien puolue kys. ei ole. Pakkoyrittäjyyttä varmaan ajavat kyllä.


      • tympääntynyt
        Surkimustenpuolue kirjoitti:

        Ainakaan pienyrittäjien puolue kys. ei ole. Pakkoyrittäjyyttä varmaan ajavat kyllä.

        no. mutta. siitä vain ajamaan asiaa ja pien/keskisuuren yrittajan puoluetta eduskuntaan. ai niin joo. on kivempaa marista kulisseissa sohvan nurkassa ja repiä rahat duunarien selkänahasta. miettiä kuinka sais kusetettua verottajaa ja sais 9 e orjilla tai vuokraduunareilla vaihdettua vakinaisen työhön motivoituneen ja jatkuvasti marisevan vaki duunari väen. sitten ois auvoista koska kun homma menis miinukselle vois myydä puljun ja painua pattijoelle pettämään akkaa. tyypillinen korkkari. tiedätkös muuten kun putsaa persun päältä p.askan niin sieltä paistaa maansa myynyt kiristitty kokoomuslainen. suomen maalais puolue soini. kalpea irvistys johannes virolaisesta.


      • TYMPÄÄNTYNYT

      • TYMPÄÄNTYNYT

      • TYMPÄÄNTYNYT

      • Ent yrittäjä
        ewrweewweerw kirjoitti:

        Jos olet entinen yrittäjä, niin eikös juuri ne Lepomäen ja Lehden vastustajat sinne saunan taakse kuuluisi viedä? Ne vastustajathan kapuloita yrittäjien rattaisiin ovat laittaneet

        Ei suinkaan, lepomäen vastustajat ovat ainoita jotka edes alkeellisesti ymmärtävät mistä yrittämisessä on pohjimmiltaan kysymys, amerikkalaiset ovat tämän aina ymmärtäneet. Yrittämisessä on ymmärrettävä että asiakas on kuningas, koska hän maksaa kaiken, aivan kaiken, kuin myös päättää mistä maksetaan, ei yrittäjä.
        Tällaisena aikana asia vielä korostuu kun kasvu on haettava kotimarkkinoilta.

        Suomalainen yrittäjä vihaa asiakastaan, viha suorastaan huokuu esim lepomäestä. Ei noin businekset pyöri pitkän päälle.


      • Danko Dinko
        Ent yrittäjä kirjoitti:

        Ei suinkaan, lepomäen vastustajat ovat ainoita jotka edes alkeellisesti ymmärtävät mistä yrittämisessä on pohjimmiltaan kysymys, amerikkalaiset ovat tämän aina ymmärtäneet. Yrittämisessä on ymmärrettävä että asiakas on kuningas, koska hän maksaa kaiken, aivan kaiken, kuin myös päättää mistä maksetaan, ei yrittäjä.
        Tällaisena aikana asia vielä korostuu kun kasvu on haettava kotimarkkinoilta.

        Suomalainen yrittäjä vihaa asiakastaan, viha suorastaan huokuu esim lepomäestä. Ei noin businekset pyöri pitkän päälle.

        Kokoomuslainen tupperwareporoporvari usein edustaa päällepäsmärityyppiä, joka on vaikkapa mytomaani tai avoin narsisti. Nämä piirteet on lapsellisen helppo tunnistaa ja niitä voi asiaatunteva käyttää helposti hyväkseen. Lamaoloissa kähminnästä tulee, niin läpinäkyvää, että sitä on vaikea peitellä peliteorian käsitteillä (syntyy win-win-tilanne). Lehden toteamus lottoamisesta vahvistaa tämän nousukasmaisen mammonan palvonnan olevan voimissaan, mutta se ei voi toimia, kun edessä on pitkä lasku.


      • Valtio varastaa
        Ent yrittäjä kirjoitti:

        Ei suinkaan, lepomäen vastustajat ovat ainoita jotka edes alkeellisesti ymmärtävät mistä yrittämisessä on pohjimmiltaan kysymys, amerikkalaiset ovat tämän aina ymmärtäneet. Yrittämisessä on ymmärrettävä että asiakas on kuningas, koska hän maksaa kaiken, aivan kaiken, kuin myös päättää mistä maksetaan, ei yrittäjä.
        Tällaisena aikana asia vielä korostuu kun kasvu on haettava kotimarkkinoilta.

        Suomalainen yrittäjä vihaa asiakastaan, viha suorastaan huokuu esim lepomäestä. Ei noin businekset pyöri pitkän päälle.

        Asiakas ei halua maksaa pummipoliitikkojen loisintaa ja loisvirkailijoiden varastamaa palkkaa.


      • kghdfgugthygh

        En ole koskaan tuntenut tai tiennyt yhtäkään vasemmistolaista, joka olisi saanut sosiaalitoimistosta lainmukaisessa määrin tukia. Itse olen vasemmistolainen, enkä kaipaa maahan sellaista järjestelmää, missä yksittäiset ihmiset määrää saako toinen pysyä hengissä vaiko ei.


      • sudegyfrgtygty
        parannus kirjoitti:

        Ei niin kovin kauan sitten yksi tuulivoimayritys sanoi, emme tee mitään ilman valtion tukiaisia. Ohjelmassakin sanottiin, että tukirumban pyörittäminen työllistää Suomessa noin 5000 henkilöä. Suoria yritystukia jaetaan miljardeja ja epäsuoria aivan tolkuttomasti. Mm. työeläkeyhtiöiden sijoituksia pidän yritystukina.

        Minusta loukkaavaa on, jos mikään yritys saa yhteiskunnan tukia yksityiseen terveysbisnekseen. Vaikka onkin köyhä maa, niiin joidenkin asioiden pitäisi olla pyhiä.


      • aiwannn
        Valtio varastaa kirjoitti:

        Asiakas ei halua maksaa pummipoliitikkojen loisintaa ja loisvirkailijoiden varastamaa palkkaa.

        totta ja pahimpia varkaita ovat "lepomäet" ja "lehdet"


      • Surettaa

        Esimerkiksi rakennusalalla on nykyään niin paljon virolaisia ym. muita halpatyöntekijöitä, ettei suomalaisille enää riitä töitä. Nämä saavat pientä palkkaa
        Suomen mittapuun mukaan, mutta kotimaassaan sillä summalla jopa rikastuu. Mitä voi tehdä enää suomalainen duunari, jonka asuntovelat kaatuvat päälle tässä kalliiden elinkustannusten maassa, josta ehkä onneton on muuttotappioalueelta erehtynyt asunnon ostamaan..


      • lseifhtuihuy
        Surettaa kirjoitti:

        Esimerkiksi rakennusalalla on nykyään niin paljon virolaisia ym. muita halpatyöntekijöitä, ettei suomalaisille enää riitä töitä. Nämä saavat pientä palkkaa
        Suomen mittapuun mukaan, mutta kotimaassaan sillä summalla jopa rikastuu. Mitä voi tehdä enää suomalainen duunari, jonka asuntovelat kaatuvat päälle tässä kalliiden elinkustannusten maassa, josta ehkä onneton on muuttotappioalueelta erehtynyt asunnon ostamaan..

        Ei ne virolaiset saa pientä palkkaa: ne saa Suomen Kelasta sen puuttuvan osuuden, mitä SUOMALAISET yksityisyrittäjät jotka ei ainakaan normaalipalkalla halua oman maansa kansalaisia palkata, mitä jättää maksamatta yrittäjät ottaen kommmunistisesti valtiolta. Luuletteko oikeesti, että siellä on täydet laivalastilliset innokkaita virolaisia tulemaan Suomeen alipalkalla: ei ne siksi tule vaan siksi, että ne tietää että jos ne tietyn ajan Suomessa työskentelee, ne saa SUOMEN sosiaaliturvan. Ikävä vaan, että kohta loppuuu ne veronmaksajat, jos Suomen pitää elättää verovaroista sekä oman kansansa, että yrittäjät, etttä vielä virolaisten sosiaaliturva hoitaa ja varmaan kohta Viroon muuttaineden yrittäjienkin sosialiturva.


      • however

        Kuinka paljon näitä masentuneita maahan tarvitaan.
        Kyllä alipalkkaus ainakin on hyvä ja asiaa edistävä keino.
        Vai mitä luulet, jos päivästä toiseen joudut miettimään näitä alati ylöspäin kohoavia pakollisia elinkustannuksia, joiden rahoittamiseen ei työnteko yksinkertaisesti riitä, harmaa talousko siihen on otettava avuksi.
        Täällä on nyt reilut parikymmentä vuotta hoidettu voitot sinne, missä on maksukykyä ennestäänkin ja tappiot sosialisoitu juurikin sinne, missä sitä maksukykyä ei ole.
        Ja mitä koko maata ajatellen voisi nostetta tuoda, niin se taikasana ei ole alipalkkaus, vaan kohtuullistetut voitot vai onko ajatus se, että kulutuksen lisäämiseen riittää, kun nostetaan pelkästään pakollisia kustannuksia ja poistetaan työnantajavelvoitteet kokonaan?


    • viel yks sana tähän

      Potkut sille Yleiradion toimittajlle, joka väittää vasemmistoliiton edustajaa anarkistiksi teksti-tv:ssa, kiitos! Vai onko tämä joku Unkari tämä maa? Jos tässä maassa aletaan puhua rikollisvihauksin rehellisistä, tämöä ei eroa mitenkään totalitaristisista maista. Ja jos Suomen joskus tule eritäin ikävä poliittinen tilanne tai jos Euroopassa syttyy sota, toivon että ne ei nuku hyvin, jotka palkkaa vastaan tlelebisiossa väittää anarkisteiksi ihmisiä jotka eivät sitä ole.

      • Kkjjhhgg

      • khfgutht7
        Kkjjhhgg kirjoitti:

        Tässä Punikkianarkisti jää kiinni paskapuheesta suorassa lähetyksessä. Tyypillisä vassaritouhua. Kaiiki on muiden syytä...http://m.youtube.com/watch?v=okF9t9mOBKY

        Joku persläpi laittaa vihavideoita youtubeen., hyi.


    • Turhaa jorinaa

      Oli mitäänsanomaton keskustelu.

    • SAK tuhoaa Suomen

      Tunnetusti sitä saa mitä tilaa. Eipä tarvitse ihmetellä miksi yritykset siirtävät toimintojaan ulkomaille.

      Suomi on tilastoissa "kilpailukykyinen" huippumaa yrittäjille ja lehmät lentävät.

      Kun kerran ammattiyhdistysliike ei ymmärrä puhetta niin mennään sitten "pohjakosketuksen" kautta.

      Suomen talouden kehitys seuraa kahdenkymmenen vuoden takaista uraa pois lukien devalvaatio.

      Työttömyys kasvaa rajusti lähivuosina mutta sitä kai SAK haluaakin.

      • fdjghrugtyfh

        Ammatiyhdistusliike on ainoa asia, joka estää orjatyön.


    • loihesanomaan

      Ja Suomen suurin duunaripuolue loisti poissaolollaan.
      Eikö Yle pyytänyt??
      Millähän perusteella anarkistipäälikkö Koivulaakso siellä oli??
      Ylen hyvä kamu?

    • veicco

      Syyllistyikö Koivulaakso toistuviin Perussuomalaisten puoluetoimiston ikkunoiden hajottamiseen?

    • ajattelemisen aihett

      Ihmetyttää, että mikä SOPIMUS se sellainen olisi, missä nämä kovan linjan kokoomuslaiset sanelisivat, mitä tehdään eli lisätään työaikaa, vähennetään palkkoja ym. Mikseivät he aloita esim. sanomalla, että suurituloiset vähentävät nyt ensin palkkaansa niinjaniin paljon, mitä työntekijät ovat valmiita tekemään?

      Ja mitä tulee lepomäen kommentteihin "Sinähän voisit sitten alkaa yrittäjäksi" vastaisin: Miksei lepomäki ja muut samanmieliset ala tekemään töitä alle minimipalkan tai peräti työttömyystuella, jos se heidän mielestään on ihan ok? Mitä jos tehdäänkin sellainen yhteiskuntasopimus, että kaikki, johtajista duunareihin tekevät työnsä 9€/h?

      • niinpäniin

        Niin Lepomäellähän oli pilvinpimein niitä tutuja jotka tekisivät halvemmalla, mutta kun se yleissitovuus.

        Varmaan joku kotona asuva nuori tai hyvätuloisen puolison tuloilla elävä voisi vähän taskurahaa käydä jossain hankkimassa, mutta tuskin sillä kukaan rupeaisi itseään elättämään vuosikausia.

        Ja mitenköhän ne jotka ei halua tehdä alle minimi palkan pystyisi siitä käytännössä kieltäytymään? Sossutuet ja Kela rahat puolittuisi varmasti jos menisi mistä tahansa tarjotusta työstä kieltäytymään.

        Ja sitten siitä pikkupalkastakin osan pitäisi maksaa yhteiskunnan, että saadaan työntekiöiden tuottavuudesta kilpailukykyinen.

        Entäs verotuksen keventäminen, jos palkatkin maksetaan verorahoilla ?


      • öalsdjkf
        niinpäniin kirjoitti:

        Niin Lepomäellähän oli pilvinpimein niitä tutuja jotka tekisivät halvemmalla, mutta kun se yleissitovuus.

        Varmaan joku kotona asuva nuori tai hyvätuloisen puolison tuloilla elävä voisi vähän taskurahaa käydä jossain hankkimassa, mutta tuskin sillä kukaan rupeaisi itseään elättämään vuosikausia.

        Ja mitenköhän ne jotka ei halua tehdä alle minimi palkan pystyisi siitä käytännössä kieltäytymään? Sossutuet ja Kela rahat puolittuisi varmasti jos menisi mistä tahansa tarjotusta työstä kieltäytymään.

        Ja sitten siitä pikkupalkastakin osan pitäisi maksaa yhteiskunnan, että saadaan työntekiöiden tuottavuudesta kilpailukykyinen.

        Entäs verotuksen keventäminen, jos palkatkin maksetaan verorahoilla ?

        Epäilen kyllä vahvasti että tolla Lepomäelle olisi pilvin pimein tuttuja jotka tekisivät orjapalkalla töitä. Hänen tuttunsa ovat ihan varmasti pääosin erittäin hyvin toimeentulevia henkilöitä. Lukekaa vaikka Lepomäen taustasta netistä ja vetäkää siitä omat johtopäätöksenne.


      • aöksdjfös

        Onhan nyt jo monia, jotka tekevät toitä 9e palkalla per päivä.


    • pysytään kovana

      Lepomäki on aikamoinen kissa, kyllä sitä ....

      • öasjdfks

        Miksei, kunhan ei vain puhu poitiikkaa samalla...


    • parannus

      Moni yrittäjä on siirtänyt firmansa ulkomaille, mutta tekee kauppaa Suomeen, koska kauppa yrityksen kotimaassa tuottaa huomattavasti huonommin. Silti nämä vaativat suuna päänä palkka-alea ja lisää yritystukia Suomeen. Suomen media ei juurikaan uutisoi, ketkä suomalaiset ovat mukana hämärissä Suomeen sijoittavissa sijoittajaryhmissä.

    • Reaganisteja?
    • heh...

      uskokaa jo vain persuja äänestämällä voitte enää vaikuttaa??

    • Sirppi&vasara

      Aina tuo typerys Dan Koivulaakso pyydetään puhumaan työväen puolesta. YLE käyttää Dania jonkinlaisena "valtakunnan johtajana" jonka voi aina pyytää ohjelmaan koko kansan naurettavaksi.

      • asiat hukassa

        samanlaisia kaikki,ei yhtään selkeämpää sanaa. turhia selitelmiä koko tunti.
        taas meni harakoille.


      • Vasurihomopummit

        Varmaan joku homokaveri ylessä.


    • samoja

      vanhoja selityksiä vailla yhtään uutta konkretiaa,kuten aina. syvällä mennään ja haisee.

      koska saadaan selkeät uudet "tarjoukset",vaiko ei koskaan.

    • ei huva

      Populistinen sottapyttyjen ja yhteiskuntarauhaa häiritseviä huligaanijengiä kannustava puolue, uusien elättien Suomeen hamtraajia. Ihan sama, puhuuko niitten pää vai perä.

    • aöskfasfjöasskjf

      Yrityksiä on nykypäivänä niin erilaisia, pienyrittäjät ja suuret yritykset elävät täysin eri maailmoissa.

      Pienten yrittäjien asemaa pitäisikin helpottaa.

      Pienten yrittäjien asemaa eivät tekee tukalaksi vain Ay-liike vaan myös suuret yritykset usein polkevat pienempiä yrityksiä alleen.

      • Sutenööri

        Juu, pienyrittäjät saavat paljon vähemmän tukia.


      • justttttjustttt

        no voi viddu, miten ay liike tekee pienyrittäjien toiminnan tukalaksi??? Ihme mutinaa, eihän pienissä yrityksissä ole edes luottamusmiestä, eikä niissä politikoida. pienelle yrittäjälle on vaan etu kun saa potkaista milloin tahansa duunarin lomautukselle, yhteiskunnan elätettäväksi, kiitos ammattiliittojen. Eikä kuukauden irtisanomisaika ole yhdellekään yritykselle ongelma, kuukausi on todela lyhyt aika yritysmaailmassa markkinoiden arvioimiseksi, se pitäisi onnistua tyhmemmältäkin yrittäjältä.
        "Tuotannolliset ja taloudelliset syyt", sillä lauseella saa laillisesti kenet tahansa pihalle.
        Ainoat mitkä ovat jokseenkin turhia, ovat pekkaset, muuta niitäkin voi laillisesti kiertää sopparissa, pekkanen koskee vain 40 tunnin työviikkoa, jos tarkkoja ollaan.


      • Jaska RI
        Sutenööri kirjoitti:

        Juu, pienyrittäjät saavat paljon vähemmän tukia.

        Voivathan ne mennä Viroon.


      • anonymous0
        justttttjustttt kirjoitti:

        no voi viddu, miten ay liike tekee pienyrittäjien toiminnan tukalaksi??? Ihme mutinaa, eihän pienissä yrityksissä ole edes luottamusmiestä, eikä niissä politikoida. pienelle yrittäjälle on vaan etu kun saa potkaista milloin tahansa duunarin lomautukselle, yhteiskunnan elätettäväksi, kiitos ammattiliittojen. Eikä kuukauden irtisanomisaika ole yhdellekään yritykselle ongelma, kuukausi on todela lyhyt aika yritysmaailmassa markkinoiden arvioimiseksi, se pitäisi onnistua tyhmemmältäkin yrittäjältä.
        "Tuotannolliset ja taloudelliset syyt", sillä lauseella saa laillisesti kenet tahansa pihalle.
        Ainoat mitkä ovat jokseenkin turhia, ovat pekkaset, muuta niitäkin voi laillisesti kiertää sopparissa, pekkanen koskee vain 40 tunnin työviikkoa, jos tarkkoja ollaan.

        Ja ekstrana edelleenkin valtion ja kuntien palkollisia, asia johon ei ole mitenkään haluttu puuttua saatikka, että siitä edes keskusteltaisi.


    • kunmikääneiriitä

      Tuntuu hassulta, kun sellaiset ihmiset valittaa eniten, että miten pielessä kaikki on suomessa, joilla on hirveästi massia. Leipäjonossa seisovat ihmiset ovat hirveän tyyyväisiä, että saavat edes vanhaa leipää ja parhaat päivänsä nähneitä eineksiä kassillisen. Raha ei näköjään tee onnelliseksi, koska rikkaat on hirveitä kitisijöitä.

      • perzkutarallaa

        Minullekin on ihan mysteeri, miten joku wahlroos tai leponiemi, jolla ei ole itsellä minkäänlaista pulaa rahasta, voi niin paljon kadehtia pienipalkkaisia työntekijöitä tai mitättömien sosiaalitukien saajia. Ei tee rikkaus onnelliseksi näköjään ei. Aina pitäisi enemmän saada.


      • Onni on...
        perzkutarallaa kirjoitti:

        Minullekin on ihan mysteeri, miten joku wahlroos tai leponiemi, jolla ei ole itsellä minkäänlaista pulaa rahasta, voi niin paljon kadehtia pienipalkkaisia työntekijöitä tai mitättömien sosiaalitukien saajia. Ei tee rikkaus onnelliseksi näköjään ei. Aina pitäisi enemmän saada.

        Onnea voi olla veteen keitetyn puuron kanssa pari lauantaimakkaraleipää, minkä jälkeen voi painaa tyytyväisenä päänsä tyynyyn ja nukahtaa, kun taas toisaalla joku monimiljonääri voi kieriskellä tuskaisena ja onnettomana vuoteessaan, miettien, että miten hitossa saisi tehtyä vielä muutaman millin lisää.


    • difhdfiutfhyhtyu

      Aika alhainen moraali tän foorumin omistajilla, kun kerran asiallinen keskustelu saitin tasosta poistatetaaan, mutta voitte lukea, mitä aloituksia on palstallla... Onneksi en itse kuulu sikoihin.

    • VVVPPPP

      Dan puhui asiaa, työväen on äänestettävä vasemmisto/demarit, muuten porvarit vievät köyhiltä kaiken.
      Elina on naurettava kiihkoilija ja Lehti monimiljonääri, köyhiltä ja työttömisltä veisivät kaiken,se on kokomuksen politiikkaa ja EK:n herrat tukevat tätä.
      Maassa on suurtyöttömyys ja nämä sanovat, että työttömyyskorvauksia pitää leikata, itse tein töitä yli 40 vuotta ja potkittiin ulos, ensi vuonna ikää 60 v ja kukaan ei työllistä ja näiden kokoomuslaisten mielestä minulta pitää ottaa pieni päiväraha pois!!!!
      Lekalle on Töitä !!
      Tämäkään Elina ei ole päivääkään tehnyt oikeaa työtä, hyvin ylimielinen nainen ja ei vastaa työttömille kun kysyvät fasistipuheistaan

      • mitta täys

        Olin 32 vuotta töissä, reilu vuosi sitten työsuhde päättyi. Olen koko ikäni harrastanut liikuntaa ja pitänyt huolta myös henkisestä hyvinvoinnistani. Nyt on edessä pakko-osallistuminen kuntouttavaan työtoimintaan, koska te virkailijan mielestä tarvitsen sellaista, vaikka olen 54 vuoden iästäni huolimatta varmasti paremmassa kunnossa kuin moni parikymppinen. Miten ihmeessä kymmeniä vuosia töitä tehneitä ja veroja maksaneita ihmisiä voidaan nöyryyttää näin.


      • anonymous0

        Ainoa hyvä puoli asiassa on, että ovat kohta vieneet kaiken, ei enää oo mistä ottaa. Ketäs sitten haukutaan?


    • rehellinen nainen

      Katsoin äsken areenasta tuon A-talkin, ja kyllä pitää ihan tulla tänne erikseen kommentoimaan, että kyllä on sekä kaunis että älykäs nainen tämä Elina Lepomäki! Hyvä tavaton sentään. Että on naista siunattu!

      Varmasti on paljon kateellisista ihmisistä joutunut matkan varrella kärsimään, ja silti on ystävällinen ja hillitty ulosanniltaan. Ottakaa opiksi kaikki, varsinkin nuoret naiset!

      • aksjföalskf

        Ystävällinen? Aika kovalta ja tunteettomalta vaikuttaa mielestäni kyseinen henkilö.

        Älykäs hän varmaan on. Jos lukee artikkelin:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Elina_Lepomäki

        niin älykkyydestä ei varmasti epälystä. Eli CV on ikäisekseen todella kova.

        Hänellä vain tuntuu olevan kovasti ideologinen asenne AY-liikettä kohtaan eli hirveän kova vastustus jo ihan periaatteen vuoksi. Tämä on juuri tyypillistä ääriliberalismin kannattajille.

        No toki sosiaaliturvan ja työn tekemisen yhdistäminen pitäisi tehdä paljon nykyistä joustavammaksi, siinä Lepomäki on ihan oikeassa ja samoin pienyrittäjyyden helpottamisessa.

        Mutta suomalainen Ay-liikehän on aika pehmeä nykyisin. Esim. yksi Aasian taloustiikereistä eli Etelä-Korea, siellä on Suomea huomattavasti vahvempi AY-liike ja esim. suuret yritykset Etelä-Koreassa eivät käytännössä juuri koskaan irtisano ihmisiä, siis eivät JUURI KOSKAAN!!!!!!!!!! Kolikon toinen puoli on tietysti se, että työntekijän pitää sitten todella uhrautua ja antaa kaikkensa yrityksen menestyksen eteen.

        Omasta mielestäni tuossa keskustelussa STTK:n Palola oli tosi fiksu.


      • SAKtuhoaaSuomen
        aksjföalskf kirjoitti:

        Ystävällinen? Aika kovalta ja tunteettomalta vaikuttaa mielestäni kyseinen henkilö.

        Älykäs hän varmaan on. Jos lukee artikkelin:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Elina_Lepomäki

        niin älykkyydestä ei varmasti epälystä. Eli CV on ikäisekseen todella kova.

        Hänellä vain tuntuu olevan kovasti ideologinen asenne AY-liikettä kohtaan eli hirveän kova vastustus jo ihan periaatteen vuoksi. Tämä on juuri tyypillistä ääriliberalismin kannattajille.

        No toki sosiaaliturvan ja työn tekemisen yhdistäminen pitäisi tehdä paljon nykyistä joustavammaksi, siinä Lepomäki on ihan oikeassa ja samoin pienyrittäjyyden helpottamisessa.

        Mutta suomalainen Ay-liikehän on aika pehmeä nykyisin. Esim. yksi Aasian taloustiikereistä eli Etelä-Korea, siellä on Suomea huomattavasti vahvempi AY-liike ja esim. suuret yritykset Etelä-Koreassa eivät käytännössä juuri koskaan irtisano ihmisiä, siis eivät JUURI KOSKAAN!!!!!!!!!! Kolikon toinen puoli on tietysti se, että työntekijän pitää sitten todella uhrautua ja antaa kaikkensa yrityksen menestyksen eteen.

        Omasta mielestäni tuossa keskustelussa STTK:n Palola oli tosi fiksu.

        Vasemmiston edustajat elävät menneessä ja he ovat myös syyllisiä jättityöttömyyteen.

        Jos yrittäminen ei kannata nykyaikana kovan kilpailun vuoksi niin eikö olosuhteita kannata muuttaa jotta työpaikkoja saadaan luotua.

        Valtion tempoileva veropolitiikka ja työväestön laittomat lakot haittaavat investointien saamista Suomeen.

        Kaikki muistavat miten Finnprotein ajettiin konkurssiin viime keväällä SAK:n määräyksestä ja seuraavaksi Suomesta taitaa lähteä ABB.

        Ammattiliitot nöyrtyvät ennemmin tai myöhemmin kuten nähtiin Paperiliiton yrittäessä pullikoida kymmenen vuotta sitten.

        Olemme osa maailmantaloutta ja kilpailu kovenee jatkuvasti. Kyse on vain siitä että haluammeko olla häviäjiä kansakuntana vai ei.


      • Opittetuntemaan
        aksjföalskf kirjoitti:

        Ystävällinen? Aika kovalta ja tunteettomalta vaikuttaa mielestäni kyseinen henkilö.

        Älykäs hän varmaan on. Jos lukee artikkelin:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Elina_Lepomäki

        niin älykkyydestä ei varmasti epälystä. Eli CV on ikäisekseen todella kova.

        Hänellä vain tuntuu olevan kovasti ideologinen asenne AY-liikettä kohtaan eli hirveän kova vastustus jo ihan periaatteen vuoksi. Tämä on juuri tyypillistä ääriliberalismin kannattajille.

        No toki sosiaaliturvan ja työn tekemisen yhdistäminen pitäisi tehdä paljon nykyistä joustavammaksi, siinä Lepomäki on ihan oikeassa ja samoin pienyrittäjyyden helpottamisessa.

        Mutta suomalainen Ay-liikehän on aika pehmeä nykyisin. Esim. yksi Aasian taloustiikereistä eli Etelä-Korea, siellä on Suomea huomattavasti vahvempi AY-liike ja esim. suuret yritykset Etelä-Koreassa eivät käytännössä juuri koskaan irtisano ihmisiä, siis eivät JUURI KOSKAAN!!!!!!!!!! Kolikon toinen puoli on tietysti se, että työntekijän pitää sitten todella uhrautua ja antaa kaikkensa yrityksen menestyksen eteen.

        Omasta mielestäni tuossa keskustelussa STTK:n Palola oli tosi fiksu.

        Älykästä ei voi valjastaa mammonan palvojien käsikassaraksi, paremminkin laskelmoivan ahne ja piittaamaton.


      • dfnvgtkbhmiy

        Minä ainakaan en koskaan koe "kateutta", jos joku tuntematon elinalepomäki yhtäkkiä paukahtaa eduskuntaan edes vaaleilla valitsematta ja jos jotakin täysin keskiarvoälykästä yhtäkkiä siteerataan talousosaajana kaikissa maan merkkimedioissa, vaan inhoa, koska siinä on useimmiten syynä se, että suhteilla on edennyt... Minulla ei ole mitään Elina Lepomäkeänne kohtaan, mutta veikkaan sen olleen fuksivuonnaan ihan samanlainen arka inisijä kuin muutkin, ja jos millään alle kolmikymppisellä on tän päivän Suomessa kova meriitti CV-listalla, sellaisista yhdeksän kymmenestä ei ole omilla ansioillaan työpaikkojaan saanut, vaan joko rahasukujensa avukstuksella tain muuten suhteilla. Ällöttää, että jotkut määrittelee älykkyyttä sillä perusteella, että miten paljon tai mitä tutkintoja ihmisillä on. Koska jos yhtään mitään akateemistenkaan maailmasta käsittää, tietää, etä "älykkään tittelit" saaneissa on kyllä ihan laidasta laitaan melkein idiooteista joihinkin oikeasti omia ajatuksiakin omaaviin.


        Ärsyttää lähinnä se, että miksi noi yhteiskunnan "elinalepomäet" on niin kertakaikkiaan älyllisesti epärehellisiä: Miks kaikki sellaiset tunkee mediohin puhumaan siitä, miten ja millä hinnalla pientuloisten pitäisi suostua tekemään töitä? Arvostaisi sellaisiakin enemmän, jos kertoisivat rehellisesti, että ajavat rikkaimpien oikeuksia, että saavat itse siitä palkkansa että ajavat rikkaimpien etuja ja että heillä ei ole kilin p*seen käsitystä siitä, millaista on pienituloisten elämä. Sellaiset asiat kun kuitenkin muutenkin näkyvät arvomaailmassa.


        Kerro mulle, että miten voi kadehtia tyyppiä, josta ei ennen viime kesää ollut edes kuullut? Ja nyt se istuu eduskunnassa. Tavikset ei mene medioihin vaikka olis kansanedustajiakin jos ei ole rahaa, paitsi ilkeiltäviksi ehkä joutuvat tai "pääsevät". Tollasia elinalepomäkiä jotkut raharikkaat rahoittaa.


        Ja tiedoksi vielä, että en ole katsonut kyseistä ohjelmaa. Luulen, että mun psyykeni ei olisi kestänyt sitä katsoa.:) Tähän ketjuun otin osaa, koska täällä haukuttiin vasemmistolaista, jota arvostan. Haukkujina varmaankin samat jotka puolustaa köyhille örjatöitä.


      • joooopppajooop
        SAKtuhoaaSuomen kirjoitti:

        Vasemmiston edustajat elävät menneessä ja he ovat myös syyllisiä jättityöttömyyteen.

        Jos yrittäminen ei kannata nykyaikana kovan kilpailun vuoksi niin eikö olosuhteita kannata muuttaa jotta työpaikkoja saadaan luotua.

        Valtion tempoileva veropolitiikka ja työväestön laittomat lakot haittaavat investointien saamista Suomeen.

        Kaikki muistavat miten Finnprotein ajettiin konkurssiin viime keväällä SAK:n määräyksestä ja seuraavaksi Suomesta taitaa lähteä ABB.

        Ammattiliitot nöyrtyvät ennemmin tai myöhemmin kuten nähtiin Paperiliiton yrittäessä pullikoida kymmenen vuotta sitten.

        Olemme osa maailmantaloutta ja kilpailu kovenee jatkuvasti. Kyse on vain siitä että haluammeko olla häviäjiä kansakuntana vai ei.

        "Jos yrittäminen ei kannata nykyaikana kovan kilpailun vuoksi niin eikö olosuhteita kannata muuttaa jotta työpaikkoja saadaan luotua."
        ---kuules, se kilpailu on kotimarkkinoilla, pienillä yrityksillä keskenään. Miten muuttaisit kilpailua? kieltäisit sen kenties? Tietänet kai että ne työpakat syntyvät näihin pieniin yrityksiin, jos ovat ylipäätään syntyäkseen, pienet yritykset eivät juurikaan vie, käytännössä koko vientimme lepää alle kymmenen suuren yrityksen varassa. Kaksi merkittävää alaa on lähes poistunut tältä vientisektorilta ja kummassakaan tapauksessa ay liike eikä vasemmisto ole ollut syypäänä ja nämä ovat elektroniikkateolllisuus (ylimpänä nokia), sekä paperiteollisuus, sellunkeitto paperille ei ole ollut tässä maassa kannattavaa, koska esim eukalyptussellutonnin hinta on niin alhainen että sama määrä suomalaista kuitupuuta jo maksaa enemmän tehtaan portille tuotuna ja siitä pitäisi vielä tehdä se sellu.

        Lakkoilu Suomessa on huomattavasti vähäisempää kuin esim Saksassa, ei siis ole este investointeihin tänne, eikä varmaankaan "tempoileva" veropolitiikka kun se on "tempoillut" viime aikoina yrittäjien hyväksi (yhteisöveron alennus).

        Paperiteollisuuden kustannusrakenteesta sinulla ei näytä olevan edes aavistusta, kuten tuolla ylempänä sellun hinnalla osoitin ja lisäksi: paperiteollisuuden palkkakulut kokonaisuutenaan, johtajat mukaan lukien, ovat vain noin 7% kaikista menoista, siitä on sitten otettava vielä erikseen ne lattiamiehet joita sinä ilmeisesti syyttelet, vaikka ne tekisi ilmaiseksi työnsä, ei kilpailukyky riittäisi nykytilanteessa.


      • Luonnekuvaus10
        Opittetuntemaan kirjoitti:

        Älykästä ei voi valjastaa mammonan palvojien käsikassaraksi, paremminkin laskelmoivan ahne ja piittaamaton.

        Tää pätee ainakin työpaikan pikkupomoihin hyvin!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe