Parisuhde kariutumassa 2

KohtaSekaisin

Aikaisemmin täällä puhuin jo asiasta, http://keskustelu.suomi24.fi/node/13106742

Otan asian nyt taas esille ihan vaan helpottaakseen omaa kurjaa oloa.
Puhuttiin asiat halki ja juteltiinkin pitkä tovi, miettimällä kaiklta kannoita asiaa eikä edes riidelty samalla, onnistuttiin siis keskustelemaan rauhallisesti.
Homma päätyy nyt siihen että ero on tällä hetkellä ainut vaihtoehto, vaikken itse sitä missä nimessä haluaisi.
Vaimoke sanoi että häntä tällä hetkellä ahdistaa olla kotona ja minun kanssa, hän ei tiedä minkä takia näin, (5v kriisi?), hän sanoo että haluaa olla yksin ja pohtia mitä tulevaisuudessaan haluaa. Tämä tilanne on siis hänellä ollut päällä jo useamman kuukaude, kesän lopulta asti, ei kertonut siitä heti koska ajatteli että uudet ehkäisy pillerit elämän tilanne ja muu vaikuttaa siihen ja että se voisi olla ohi menevää.
Ekan kerran siis puhuttiin asiasta pari viikkoa takaperin ensimmäistä kertaa. Harmittaa pirusti tässä vaiheessa se että en ole ollut aikaisemmin tietoinen asiasta vaan oletin että kaikki on hyvin kun se siltä vaikutti ja näytti. Osaan vaan kuvitella kuinka hänen on ollut paha olla ajatustensa kanssa.
Kolmatta osapuolta ei tässä ole, ollaan saatu jopa pieni huutomyräkkä aikaiseksi siitä kun en meinaa sitä uskoa, ja me miehet kun ollaan tämmöisiä, mustasukkaisia ja aina on ajatuksena se että on toinen.

Hän on nyt monta kertaa sanonut saman, että haluaa olla yksin, riippumaton, ja katsoa miten saa omaa päätään selvitettyä. Ero siis on hänelle tällähetkellä ainoona vaihtoehtona. Aikoo muuttaa vähän matkan päähän, lähemmäs kohta alkavaa koulua.
Ymmärrän siis kai nyt sen minkä takia hän haluaa nähdä jatkuvasti sitä uutta kaveriporukkaansa koska voi olla etäämpänä minusta ja olo on parempi.
Monta kertaa tivasin että onko tässä toinen, onko tässä toinen. Hän kokoajan sanoo että ei ole, ja ei vaan ole, että tällä hetkellä hän ei halua ollenkaan minkäänlaista sen suuntaista läheisyyttä keneltäkään, eikä kiinnostustakaan ole ketään kohtaan.
Perhanan vaikeaa se on silti uskoa, varsinkin kun onnistuin vahingossa näkemään muutamia kuvia joissa se on erään miespuolisen läheisyydessä ja kerran kainalossa istumassa. Henkilö on kuulemma vaan kaveri eikä hän ajatellut asiaa siltä kannalta. Olihan heitä samalla sohvalla monia ja ahdasta oli, niinkuin myös 4 vaiko 5 henkilöä nukkuivat samassa sängyssä ja hän sen saman hepun vieressä mutta kuitenkin tekemättä mitään...
Hankala tällasta on uskoa mutta kovasti väittää kokoajan olevan niin ja alkaa jo suuttumaan kun en usko, kaivanko itselleni kuoppaa vaan kun kyseenalaistan kaikkea ja jankutan.
Tähän ei nyt oikeasti taida olla enään vaihtoehtoa kuin erota, ja katsoa rupeaako haluttaa palata takasin vai ei, koska nyt hänen on erittäin paha olla kanssani koska ei tiedä mitä tahtoo.
En aijo jäädä rannalle ruikuttamaan siis ja odottamaan, joko nyt, joko nyt tyylillä.
Hauan antaa hänelle aikaa ja hänen mennä vaikka se vie samalla sydämmeni ja kaiken, koska rakastan häntä niin pirusti viellä enkä millää haluaisi erota, mutta eihän näinkään ole hyvä.
Erittäin kipeä tilanne minulle joka särkee miehen ja saa minut vollottamaan kuin pienen lapsen.
Yhdessä oloa siis 5 vuotta ja hän on nyt 20 ja minä täytän 24, nuoria tietenkin ollaan mutta elettiin asiallisesti eikä ikä mietityttänyt.

Huoah, tässä ei siis vaihtoehtoja vaan tullu olevan ollenkaan kuin kohdata vaan tilanne. Erittäin kipeetä se tulee tekemään, varsinkin minulle ja tiedän että siitä selviäminen tulee olemaan todella, todella rankkaa..

En tiedä enää mitä sanoa tähän.
Suruttaa niin että järki lähtee ja sydän on risa.

13

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BEM

      No ne erot harvemmin on molemmille osapuolille helppoja.

      Minä en uskoisi naisesi vakuutteluja syyttömyydestään, kun sinulla on sentään todisteet, että hän on maannut jonkun kanssa samassa sängyssä ja totta hel.vetissä hän on tullut ajatelleeksi, ettei se ole oikein. Ihan varma tosin en ole nykynuorten ajatusmaailmasta.

      Sinänsä lopputuleman kannalta asia on ihan sama sinulle. Naisesi haluaa eron ja sillä hyvä. Naisellesi sillä on merkitystä, koska kyseessä on hänen maineensa, ja samalla hän ehkä ajattelee, että pieni paluun mahdollisuus on jos homma uuden kanssa menee puihin.

      Nyt vaan lopetat roikkumisen ja kuljet pää pystyssä auringonlaskuun. Itket sitten itkut uudessa elämässäsi

    • Nainen p-pohjanmaa

      Olis melkeen parempi, että paljastuis, että vaimokkeellasi on ollut joku toinen. Nimittäin se sais
      Sinussa aikaan vihan, ja vihan voimalla on paljon helpompi erota.

      Vaikuttaa siltä, että avopuolisosi on ruvennut miettiin , että tuli sitouduttua liian nuorena. Että hän
      Vielä haluaa nauttia nuoruudesta ja vapaudesta ennen lopullista sitoutumista. Voi siis haluta
      Joskus takaisinkin - eri asia on, otatko sinä hänet takaisin.

      Joka tapauksessa, rankkaa on, mutta yritä säilyttää suhteellisuudentaju: ette olleet naimisissa eikä
      Oo lapsia. Monelle tulee yllätysero, kun on naimisissa ja pahimmassa tapauksessa pieni lapsi/lapsia
      Perheessä. Näin oli itsellänikin, mies rakastui toiseen ja ero tuli. Neljä vuotta meni, että selvisin.

      Missään nimessä ei kannata alkaa ex- puolisolle miksikään ystäväksi. Monet jättäjät toivoo semmosta.
      Se vaan ylläpitää sun tunteita ja pitkittää sun toipumista. Eli välit poikki vaan ja uusia tuulia kohti.
      Selviät kyllä, siinä missä muutkin.

      • näin o

        Ei toi selviä, se on menoa nyt.


      • KohtaSekaisin

        Niinhän se on, olen koittanut kokoajan saada kaivettua esille tiedon toisesta, ehkä sitä ei vaan sit ole, kun ei sillä ole mitään menetettävää vaikka kertois.
        Olisi kiva saada jokin parempi syy tähän kun tuo nykyinen.
        Sattuu niin helvetisti, voi se johtua nuoruudestakin, en tiedä. Aika tietysti näyttää miten käy. Palaako vaiko eikö, odottamaan en kyllä jää ettei pety taas jos odottaa turhaan.


      • t'ÄÖliku
        KohtaSekaisin kirjoitti:

        Niinhän se on, olen koittanut kokoajan saada kaivettua esille tiedon toisesta, ehkä sitä ei vaan sit ole, kun ei sillä ole mitään menetettävää vaikka kertois.
        Olisi kiva saada jokin parempi syy tähän kun tuo nykyinen.
        Sattuu niin helvetisti, voi se johtua nuoruudestakin, en tiedä. Aika tietysti näyttää miten käy. Palaako vaiko eikö, odottamaan en kyllä jää ettei pety taas jos odottaa turhaan.

        No kyllä teidän keissi on varsin selkeä: olette olleet yhdessä niin nuorestas, ettei ainakaan avokillasi ole ollut muuta elämää aikuisella iällä. Nyt on siis lähdössä opiskelemaankin - joten on varmaankin alkanut miettiä elämäänsä enemmänkin ja se on saanut hänet ahdistumaan ja panikoimaan, että no tässäkö tämä nyt olikin... Ehkä kuitenkin parempi miettiä asioita nyt kuin esim. 10 vuoden kuluttua, kun teillä olisi ehkä pari lasta, joiden elämän toisen vanhemman henk.koht. kriisi sekoittaisi. Voi olla toinen mieskin kuviossa, mutta yhtä hyvin voi olla olematta. Sen voin sanoa omasta kokemuksesta, että kaikenlainen tivaaminen ja kovistelu silloin, kun ei oikein itsekään tiedä, mikä mättää, lisää vain ahdistusta ja pahaa oloa. Kun kaiken pitäisi periaatteessa olla hyvin, mutta ei kuitenkaan tunnu siltä... Se saa ajatukset sekaisin.


    • seörl

      Ikäviähän ne erot ovat aina, molemmille. Ei kukaan ala suhteeseen erotakseen, jokainen toivoo, että se kestää sellaisena kuin itse sen haluaa.

      Rakasta itseäsi niin paljon, että haluat elää suhteessa, jossa kumppanisikin rakastaa sinua ja haluaa jakaa elämäänsä kanssasi. Voimia sinulle, opettele ensin olemaan yksin, olemaan onnellinen yksinkin ja rakastamaan itseäsi eron jälkeen, se voi viedä pari kolmekin vuotta tai vähemmän, käytä se aika minkä tarvitset ja huomaat sitten, että olet valmis taas rakastumaan ja rakastutkin kun tapaat ihanan ihmisen.

    • öööööööxxx

      sanoit että' nukkui jonku "mieskaverin" vieressä.
      sori mutta jos välittäisi sinusta niin ei nukkuisi jonkun miehen vieressä vaikka olisinkin ollut riennoilla kaveriporukan kanssa. varmaan jotain sutinaa sen hepun kanssa ei sitä muuten toiseen kainaloon hakeuduta. voi hakea lohtua muualta kun ero edessä eikä kestä sitä yksin.

      veikkaan että tavannut uuden tyypin kavereiden kautta.

    • KohtaSekaisin

      Hirmu surkeaahan tämä on ja eroaminen tuntuu mahdottomalta ajatukselta. Mutta minkä minä sille enään mahdan, jos hän haluaa mennä niin kädestä pitäminen vaan pahentaa tilannetta.
      Rehellisyys on minulle ollut aina tärkein asia elämässä ja tällä hetkellä on vahva tunne siitä että se rehellisyys ei ole täysin läsnä, mikä sitten harmittaa vaan enitistä enemmän.
      Nautin vaan tästä suhteesta niin kovasti koko sen ajan mitä ehdittiin olla ja touhuta että tämä tilanne tuntuu pirun raskaalta mutta vaihtoehtojakaan ei ole. Ihmeitä kun harvemmin tapahtuu.
      Eteen päin sano mummo ojassa, vaikka jalat tuntuukin olevan poikki jo.

      • miesvm_1967x

        Joo, toi on meidän herkkien miesten paska kuoppa, että kun vielä olis tunteita ja tahtois pitää siitä kädestä kiinni mutta tajuaa että se on mahdotonta, väkisin ei saa hyvää aikaiseksi.. kuten jo aiemmin kertoilin niin ihan kuule samassa tilanteessa olen ollut. Vitutti ja satutti ja useamman kuukauden se kesti, uni ei tule, pyörit levottomana kun punkasta puuttuu puolet, ei ole se lämpöinen ja pehmeä enää siinä. Tyhjyyttään koliseva asunto. Katsot ympärillesi ihan uudella tavalla, näet kaiken eri tavalla.

        Mutta edelleen haluan lohduttaa että kyllä se tunne menee ohi. Et ehkä usko jos sanon mikä mua helpotti.. otin siivousvehkeet esiin ja siivosin koko kämpän, jalkalistoja myöten pesin kaiken. Oli tekemistä ja lopputulos oli hyvä. Uusi puhdas koti :) Hullua mutta toimi mulla :D Ja nyt jatkan joulusiivousta, lattioiden pesua ;) Sitte onkin hyvä pistää kinkku uuniin, on sulamasa jääkaapisa ja tiistai-iltana menee uuniin 7,5kg. Näin se elämä etenee ja soljuu.


      • miesvm_1967x
        miesvm_1967x kirjoitti:

        Joo, toi on meidän herkkien miesten paska kuoppa, että kun vielä olis tunteita ja tahtois pitää siitä kädestä kiinni mutta tajuaa että se on mahdotonta, väkisin ei saa hyvää aikaiseksi.. kuten jo aiemmin kertoilin niin ihan kuule samassa tilanteessa olen ollut. Vitutti ja satutti ja useamman kuukauden se kesti, uni ei tule, pyörit levottomana kun punkasta puuttuu puolet, ei ole se lämpöinen ja pehmeä enää siinä. Tyhjyyttään koliseva asunto. Katsot ympärillesi ihan uudella tavalla, näet kaiken eri tavalla.

        Mutta edelleen haluan lohduttaa että kyllä se tunne menee ohi. Et ehkä usko jos sanon mikä mua helpotti.. otin siivousvehkeet esiin ja siivosin koko kämpän, jalkalistoja myöten pesin kaiken. Oli tekemistä ja lopputulos oli hyvä. Uusi puhdas koti :) Hullua mutta toimi mulla :D Ja nyt jatkan joulusiivousta, lattioiden pesua ;) Sitte onkin hyvä pistää kinkku uuniin, on sulamasa jääkaapisa ja tiistai-iltana menee uuniin 7,5kg. Näin se elämä etenee ja soljuu.

        No on vaimokin auttanut joulusiivouksissa mutta hänelle tuli toinen tehtävä joten lattioiden pesu jää mulle enkä kuulemma saa livetä, hehe :D Tulee kohta tarkastamaan oonko hoitanu pitini että ei auta muu kuin alkaa hommiin ;)


    • get on babe ..

      Vieläkin jaksat jauhaa? Aloita elämä uusin silmin ja näe virheesi ja anna anteeksi itsellesi ja myös toisellekiin.

      • miesvm_1967x

        No, äläpä sinäkään ole turhan ylpeä. Elämä voi katos potkasta sunkin nilkkaan ja lopulta se viimeistään tekee sen. Että älä huutele paskaa toisten silmille, osasi tulet saamaan :D


      • KohtaSekaisin

        Tietenkin jaksan jauhaa, kun saman katon alla ollaan vielläkin. Pirun hankalaa tämä on ja kun ei tässä heti pysty kaikkea kappaleiksi repimään. Per**le sentään.
        Varsinainen piste tähän tarinaan olis kiva saada mutta kun kaikki tuntuu olevan vielläkin auki, eikä tässä tiiä mitä ajatella taas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1255
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1176
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe