Parisuhde kariutumassa

KohtaSekaisin

Viisi vuotta ollaan oltu parisuhteessa, koettu ylä ja alamäkiä yhdessä käsikädessä.
Kaikki on ollut hyvin mutta nyt meinaa hajota ja aivan yhtäkkiä.
Vaimoke kun avasi suunsa ja kertoi asioita mitä ei olisi uskonut olevan kun ei sitä päälle päin nähnyt. On sanojen mukaan tylsää, puuttuu intohimo, ja yksin olo houkuttelee häntä enemmän, vaikka hetki sitten viellä oli kaikki tulevaisuuden suunnitelmat lähes kristallin kirkkaat.
Löysi uusia ystäviä, mutta ei oikein halua tutustuttaa minua heihin. Joukossa myös miehiä ja kaikki nämä asuvat yli 200 kilometrin päässä jossa hän nykyään vierailee vähän väliä josta olen äärettömän mustasukkainen koska joukossa on rutkasti muita miehiä. Uusi innostus, uudet kuviot ja hauska uusi meno houkuttaa häntä. Ja ajaa etäämmälle jatkuvasti. Kysyin ja rehellisesti, ainakin uskon niin kun pyysin, vastasi että kolmatta oaspuolta ei tähän liity. Sanoo kuitenkin rakastavansa minua mutta on parempi toisaalta olla ilman, kun ei ole intohimoa olla kanssani. En ole tehnyt mitään väärää, ja hän sanoikin että minussa ei ole mitään vikaa mutta kiinnostus puuttuu. Seksiä tekee harvoin mieli ja viime aikoina ei ollenkaan.
Yritin keskustella asiasta järkevästi ja rauhallisesti että mitä voisin tehdä jotta tilanne parantuisi mutta mitään selvää vastausta ei ole tullut muuta kun että "en tiedä mitä itse haluan"...
Kihloissakin ollaan ja vaimoke ihan itse rengasti.
Mitä tässä tilanteessa tehdä, parhaillaan hän on siellä uusilla ystävillään ollut jo kaksi päivää ja palaa viellä vasta kahden päivän jälkeen.
Olen erittäin vainoharhainen kun ei yhteyttä pidä ja jos viestiinkin vastaa niin tylysti ja lyhyesti.
Tämä saa mustasukkaisuuden päässäni nousemaan vielläkin korkeammalle.
Olo on kamala ja saa aikuisenkin miehen itkemään kurjuutta.
Rakastan häntä enemmän kuin mitään ja olen valmis tekemään mitä vain jotta saisi tilanteen palautettua takaisin.
En tiedä miten olla tai mitä tehdä ja ajatella.
Pitääkö vaan luottaa hänen sanoihin että hätää toisesta miehestä ei ole vaikka se kyseenalaistuu suuresti uuden kaveripiirin takia ja sen aiheuttamasta käytöksestä.
En halua menettää häntä mutta en voi pakottaakkaan olemaan varsinkin kun hän kallistuu eron suuntaan enemmän.
Voinko tehdä jotain, yrittää viellä korjata, saada sen intohimon heräämään taas.
Tämä tuli niin puskien takaanta että spyyke pettää kohta.

19

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussijussijussijussi

      Olen pahoillani, mutta keskustelu on ainoa asia jota voit tehdä. Voit yrittää ehdottaa pariterapiaan tai parneuvojalle (tai mitä näitä nyt on) menemistä. Keskustelu ammattiauttajan kanssa voisi avata uusia näkökulmia. Jos hän haluaa silti mennä, on sinun päästetävä irti. Mustasukkaisuus ja vainoharhaisuus sairastuttavat sinua. Et saa väkisin yrittää pitää kiinni, koska parisuhde ei ole vankila.

      Sinun pitää yrittää pitää itsesi kasassa noiden tunteiden kanssa. Parisuhteen loppuminen johtuu usein siitä, että kumpikin tai toinen ei koe parisuhdetta oikeaksi ja rakkaus puuttuu. Ero on aina raskas asia.

      Yrittäkää siis vielä keskustella, ja sopikaa mitä teette. Uusi yritys tai ero. Tuollaisessa epävarmassa tilanteessa on kaikken pahin olla. Kokemuksesta voin sanoa, että olo helpottuu kun tilanne selkiytyy. Sen jälkeen voit alkaa hoitamaan haavojasi tilanteen mukaan.

      • Qsef

        Se on ainakin selvää, että joku hänellä on kiikarissa näissä uusissa piireissä. Jotakin on meneillään. Tottakai hän valehteli.

        Hän haluaa saada varmaankin varmistuksen toisesta ja omista tunteista. Sitten, kun ovat tarpeeksi hieroneet vällyissä ja henkinen läheisyys tuntuu naisesta turvalliselta, hän lähtee.

        Tyhmä ei tarvi olla! Kyllä naisesi jo pettää sinua. Hän on itsekäs, kun pitää sua varalla.

        Neuvo: lähde suhteesta. Rakkaus vielä odottaa sinua :-)


      • miesvm_1967x
        Qsef kirjoitti:

        Se on ainakin selvää, että joku hänellä on kiikarissa näissä uusissa piireissä. Jotakin on meneillään. Tottakai hän valehteli.

        Hän haluaa saada varmaankin varmistuksen toisesta ja omista tunteista. Sitten, kun ovat tarpeeksi hieroneet vällyissä ja henkinen läheisyys tuntuu naisesta turvalliselta, hän lähtee.

        Tyhmä ei tarvi olla! Kyllä naisesi jo pettää sinua. Hän on itsekäs, kun pitää sua varalla.

        Neuvo: lähde suhteesta. Rakkaus vielä odottaa sinua :-)

        Erittäin samaa mieltä, peli on menetetty jo. Syvällinen keskustelu auttaa ehkä vuodeksi ja taas on sama tilanne käsillä, todennäköisimmin.


      • Jussijussijussijussi
        miesvm_1967x kirjoitti:

        Erittäin samaa mieltä, peli on menetetty jo. Syvällinen keskustelu auttaa ehkä vuodeksi ja taas on sama tilanne käsillä, todennäköisimmin.

        Oikeastaan samaa mieltä, että taitaa olla peli menetetty. Yleensä en kuienkaan halua antaa suoraa vastausta "eroa", koska taustalla voi olla jotakin sellaista, mikä ei välity. Yritin enemmän rohkaista olemaan roikkumatta suhteessa, jos ei kumppani halua suhdetta.


      • lehdokki1

        on se hienoo että Miehet pystyy puhumaa nuist asioist.....tota ..tota..tuohan on selevä juttu.....mustasukkaisuus EI kuulu mielestäni parisuhteeseen........olen elänyt sellaisessa liitossa.....tehnyt 3 lasta......eronnut .....koska en jaksanut sitä Helvettiä enää nyt lapseni ovat aikuisia......uus parisuhde mutta olen yksin....ja yksin!!!!!!!!!lehdokki


    • Nainen p-pohjanmaa

      Intohimoa ei ole, ja seksiä tekee harvoin mieli.

      Ehkä kihlattusi pohtii suhteen tulevaisuutta juuri tuon asian vuoksi eli että
      Teidän välillä ei ole aitoa intohimoa ollutkaan. Että olette olleet liikaa
      Kuin ystävät. Kestävään parisuhteeseen tarvitaan rakkautta JA intohimoa.
      Puhun kokemuksesta, oma avioliittoni kaatui juuri tähän.

      Jos naisystäväsi haluaa erota, älä syyllistä itseäsi. Muista, että on paljon
      Muitakin, joille ero tulee yllätyksenä. Hae kuotenkin ulkopuolista apua
      Itsellesi, kävi miten kävi.

    • miesvm_1967x

      Kuulostaa hyvin tutulta, minullekin kävi joskus nuoruudessa noin. Olen pahoillani mutta et voi tehdä oikeastaan mitään muuta kuin pitää itsestäsi huolta että pää pysyy kasassa. Arvelen että olet jo näet menettänyt pelin. Onhan se tuskallista kun sulla on vielä tunteet pelissä mutta kyllä se vuosien mittaan helpottaa. Minulle kävi juurikin noin vanhemman poikani äidin kanssa, ei siinä ollut mitään tehtävissä paitsi kärvistellä. Aika kuitenkin arpeutti sieluni haavat enkä moniin moniin vuosiin ole noita enää murehtinut :D Sulla alkaa uusi elämä, ajattele se näin. Minullakin alkoi ja paljon parempi kuin mitä se olisi ollut jos olisin yrittänyt jatkaa sitä suhdetta. Joskus on aika luovuttaa, irroittaa ja alkaa kaikki alusta, raskas prosessi mutta palkitsee lopulta. Tsemppiä mies!

      • miesvm_1967x

        Lisään vielä että se suhde kesti 9 vuotta joten olet vähän yli puolen välin vasta siinä mielessä.. nyt olisi hyvä aika keksiä muita harrastuksia kuin tuo naisesi.

        "Sanoo kuitenkin rakastavansa minua mutta on parempi toisaalta olla ilman, kun ei ole intohimoa olla kanssani"

        "Uusi innostus, uudet kuviot ja hauska uusi meno houkuttaa häntä"

        Jepjep, tuttuakin tutumpaa :)

        No mie meen tyhjentämään tiskikoneen, tiskaan käsitiskit ja siivoilen kotia. Sais toi vaimokin osallistua kunhan eilinen viinipottu haihtuu päästään ja kehtaa heräillä :D


      • sivuhuomautus
        miesvm_1967x kirjoitti:

        Lisään vielä että se suhde kesti 9 vuotta joten olet vähän yli puolen välin vasta siinä mielessä.. nyt olisi hyvä aika keksiä muita harrastuksia kuin tuo naisesi.

        "Sanoo kuitenkin rakastavansa minua mutta on parempi toisaalta olla ilman, kun ei ole intohimoa olla kanssani"

        "Uusi innostus, uudet kuviot ja hauska uusi meno houkuttaa häntä"

        Jepjep, tuttuakin tutumpaa :)

        No mie meen tyhjentämään tiskikoneen, tiskaan käsitiskit ja siivoilen kotia. Sais toi vaimokin osallistua kunhan eilinen viinipottu haihtuu päästään ja kehtaa heräillä :D

        Mä olen lukenut sun kommentteja paljonkin näillä sivuilla ja toivon todella, että sun naisesi tajuaa, että hänellä on aarre käsissään. Ihana mies olet. Mistä tuollaisia löytää? Kaikki hyvät on varattuja.


      • KohtaSekaisin
        sivuhuomautus kirjoitti:

        Mä olen lukenut sun kommentteja paljonkin näillä sivuilla ja toivon todella, että sun naisesi tajuaa, että hänellä on aarre käsissään. Ihana mies olet. Mistä tuollaisia löytää? Kaikki hyvät on varattuja.

        Aarre ja aarre, ehkä jollekkin, toisille ei sitten mikää vaan riitä.
        Kaipa nuita jostain aina sattumalta löytää. Kohta yksi enemmän.


    • sattuu se

      Noinhan paljolti menee edellä kirjoitetuilla tavoilla ikävä kyllä.
      Eihän aikuinen nainen noin monta päivää vietä pelkästään "kaveri" piireissä vietä vaan siellä on joku kiinnostavampi kohde.
      Ei siinä mitkään parisuhdeterapiat auta vaan annat eroa ja etäisyyttä ja ajatusmaailmalla kyllä se routa porsaan kotiin ajaa...tai sitten ei.
      Mutta hyväksytkö sen sitten ja annat anteeksi ennemmin tai myöhemmin sama voi toistua.
      Toivottavasti teillä ei ole lapsia ettei heistä tarvitse kiistellä.

    • BEM

      Olen pahoillani, mutta on siellä 97% todennäköisyydellä se kolmas. Ei naisesi sitä myönnä, koska se tekisi hänestä pettäjän. Hän haluaa lisäksi varmistua, että tuo kolmas on oikea ennen kuin lähtee kokonaan. Tai sitten tällä kolmannella on myö sitoumuksia, joista pitää päästä irti.

      Nuo aikaisemmat kommentit olivat hyviä. Et voi tehdä muuta kuin keskustella. Itse rupeaisin aloittelemaan omaa elämää. Jos satut olemaan tulojen suhteen paremmassa asemassa pistäisin rahahanat kiinni nyt.

      Hyvässä lykyssä, kun naisesi huomaa sinun menneen eteenpäin ja palailevan viikonlopun rilluuttelumatkoilta (vaikkapa laskettelemasta) hyväntuulisena "saaneen miehen aura" ympärilläsi, voi häntä ruveta kaihertamaan sinun uusi onni.

      Pahintamitä voit tehdä, on jäädä kärvistelemään ja nalkuttamaan ja rypemään itsesäälissä.

    • Parempaa uutta vuott

      Anna hänen mennä, ei toista ihmistä voi kahlita, on parempi itsesikin kannalta ettei sun tarvitse olla enää mustasukkainen ja miettiä syntyjä syviä sekä se myös selkeyttää omaakin elämääsi. Puolisosi on kertonut syyt miksi haluaa erota ja on varmasti niitä asioita siellä nytkin hakemassa. Kun et ole enää hänelle läsnä ja itsestäänselvyys, niin vasta sitten hän tietää, että mitä menetti.
      Vaikka sulla on se halu pelastaa suhteenne, niin sen halun pitäisi olla hänelläkin, mutta kun niin ei ole kirjoituksestasi päätellen.
      Olen tullut itsekin aikanaan jätetyksi ja se eheytyminen kestää oman aikansa, mutta vielä se päivä paistaa, vaikka nyt näyttääkin harmaalle. Muista syödä, nukkua ja liikkua. Hakeudu sulle rakkaiden harrastusten pariin ja ystävien seuraan, pura tunteitasi vaikka paperille tai ammattiauttajalle, mutta älä sorru muihin naisiin, ennen kuin olet siihen henkisesti valmis ja älä varsinkaan viinaan, sillä se ei ole lääke.

    • KohtaSekaisin

      Kiitoksia paljon hyvistä ja rehellisistä vastauksista.
      Niinhän se on että jos koittaa väkisin pitää suhdetta pystyssä niin siitä tulee loppujenlopuksi vaan pahempaa.
      Ei meillä onneki lapsia ole ehtinyt tulemaan, kämppä, koirat ja kalusteet on ainut mistä tapeltaisiin.
      En pettämisestä tiedä, sanoi että ei pettäisi minua niin kauan kun ei olla lyöty eroa varmasti voimaan, mutta kolmas osapuoli tässä melko varmasti on, niinkuin moni sanoikin.
      Ehkäisypillerithän tuo vaihtoi samoihin aikoihin kun alkoi kiinnostus häviämään, joihinkin 4 kertaa vahvempiin, kipujen takia mutta tuskimpa nekään niin paljon voi vaikuttaa että tähän asti päätyy.
      Etäisyyden/tauon pitämisestäkin oli puhetta mutta sanoin suoraan hänelle että minun korvissa ja mielessä "tauko" on vain lempeämpi tapa erota.
      Täytyt keskustella hänen kanssaan viellä kerran,kaikki solmut auki ja katsoa sitten onko mitään järkeä jatkaa suhdetta, ja onko mitään tehtävissä.
      Ymmärrän täysin että toimimattomassa parisuhteessa oleminen loppujen lopuksi vaan syö enemmän, mutta kun olen henkisesti erittäin herkkä tällaisissa asioissa että myönnän vaan yksinkertaisesti pelkääväni kuollakseni eroa, sitä rumbaa, ja ylipääsemistä varsinkin kun omat tunteet ovat viellä täysissä voimissa, mutta eihän siinä muu auta kun kohdata se jos eteen tulee ja yrittää selvitä.
      Aikaisempi eukko vaan jätti niin pahat arvet samankaltaisessa tilanteessa että pelottaa kohtaa se uudestaan.
      Ainut vaihtoehto on enään keskustella asiat halki, toivottavasti vaan on sitten täysin rehellinen niin ei tarvitse jälkeenpäin vastaanottaa totuuden laukauksia jonkun toisen suusta.

      • miesvm_1967x

        "olen henkisesti erittäin herkkä"

        Niin minäkin olin, pelkäsin sitä erokipua ihan vitusti joten meni ihme säätämiseksi. Ja olen herkkä vieläkin mutta eri tavalla. Ne on henkisiä kasvukipuja, niiden jälkeen huomaat olevasi ihmisenä ja miehenä vahvempi. Laiha lohtu NYT tässä hetkessä mutta muista tämä 10 vuoden päästä ;) Elämä kasvattaa, siperia opettaa tai jotain semmosta, tärkeintä on säilyttää asenne hyvänä ja uskoa tulevaisuuteen. Jos antaa paskavammasen asenteen raadella mielensä niin katkeroituu ja romahtaa. Älä toimi niin, vaikka ei se helppoa tule olemaankaan. Mutta sussa on selvästi potentiaalia helvetin hienoksi mieheksi, pidä siitä ote!!

        Edelleen, tsemiä!


      • miesvm_1967x
        miesvm_1967x kirjoitti:

        "olen henkisesti erittäin herkkä"

        Niin minäkin olin, pelkäsin sitä erokipua ihan vitusti joten meni ihme säätämiseksi. Ja olen herkkä vieläkin mutta eri tavalla. Ne on henkisiä kasvukipuja, niiden jälkeen huomaat olevasi ihmisenä ja miehenä vahvempi. Laiha lohtu NYT tässä hetkessä mutta muista tämä 10 vuoden päästä ;) Elämä kasvattaa, siperia opettaa tai jotain semmosta, tärkeintä on säilyttää asenne hyvänä ja uskoa tulevaisuuteen. Jos antaa paskavammasen asenteen raadella mielensä niin katkeroituu ja romahtaa. Älä toimi niin, vaikka ei se helppoa tule olemaankaan. Mutta sussa on selvästi potentiaalia helvetin hienoksi mieheksi, pidä siitä ote!!

        Edelleen, tsemiä!

        Niin ja pääasia että pysyt itse rehellisenä, aina, itsellesi ja muille. Elämää on helppo elää kun on täysin rehellinen kaikille.


      • KohtaSekaisin
        miesvm_1967x kirjoitti:

        Niin ja pääasia että pysyt itse rehellisenä, aina, itsellesi ja muille. Elämää on helppo elää kun on täysin rehellinen kaikille.

        Näinhän se on, ja kiitosta.
        Kissa nostetaan pöydälle ja asia myllätään läpi. Kävi miten kävi mut selvitettävä se on, eihän tässä ole muuten mitään järkeä.
        Kerrankin täältä sai asiallisia ja kunnollisia vastauksia ja mielipiteitä.
        Kiitosta vaan kaikille vastauksista suuresti.


    • oppiNainen

      Parhainta tuossa tilanteessa on olla tiukka. Sanoa suoraan toiselle, että tämä peli ei vetele koska se satuttaa sinua paljon. Sitten vain katkaiset kontaktin. Vaikka se tekisi kipeää, mutta tekeehän tuokin.

      Nyt minusta vaan annat hänelle loivan tuen eroon olemalla myötämielinen. Jos et halua eroa, niin sano se! Kerro se toiselle ja että tämä ei käy.

      Luulen, että joutuu vastatusten oman kriisinsä kanssa heti ja saattaapa olla niin että löytää suuremmalla todennäköisyydellä sun luokse kuin että oot ymmärtävä lapatossu.

      Anteeksi suorat sanat, mutta elämä on opettanut.

      • KohtaSekaisin

        Niin. Eniten mietityttää että josko tämä olisi hetken huuma uudesta ja vaihtelusta jo tuttuun ja turvalliseen verrattuna, sitä ei voi tietää.
        Sitä vaan että mitäs jos huuma laskeekin ja tajuaakin tehneensä virheen ja haluaisi takaisin, voi vaan olla jo myöhäistä siinä vaiheessa.
        Koskaahan sitä ei tiedä miten voi käydä, kohtalo ja aika sen näyttää mutta tällä hetkellä on tärkeintä saada puhuttua asiat halki perin pohjin ja toivottavasti myös rehellisin vastauksin heti sitten pohtia miten etenee. Saa varmasti hänkin enemmän rauhaa selvittää päänsä ja halunsa, virheen olen siinä itse tehnyt kun ollut mustasukkainen ja painostava ajaen näin häntä viellä kauemmas. Virhe sinänsä ja väärin mutta jotain vastauksia ja selkoa minäkin halusin saada, enkä vain odottaa ns. "Tuomiota".
        Tänään hän palaa ja täytyy yrittää saada asiallinen keskusteli aikasiksi mahdollisimman pian.
        Onneksi on jonkun verran ihmisiä jo tukena tässä. Jopa hänen omat vanhemmat ovat minun selkäni takana tukemassa, eikä hänen.
        Mielen rauhan ja hyvän olon haluan takaisin, kävi miten kävi, ja tiedän että se tulee olemaan henkisesti erittäin raskasta mutta tämäkin tilanne ajaa psyykkeen äärirajoille.
        Katsotaan miten käy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe