Elämän eliksiiri

hapanleipää

Onpa erikoista touhua, en tänne kirjoittelisi jos ei alkaisi asia jurppimaan. Henkilökunta käyttäytyy (osa) todella töykeästi meitä persaukisia kohtaan. Jos on noin turhautunut toimintaan, niin eikö pitäisi laittaa hanskat tiskiin ?. Tässä taannoin antoi sen johto henkilöstöön kuuluva mies komennon antaa kolehtia purkkiin ja jos ei tipu, niin menkää kauppaan ostamaan kassinne. Olisko reilumpaa ilmoittaa avustuskassin hinta, ennen kuin alkaa kaikkia syyllistämään hyväksikäyttäjiksi ja lusmuilioiksi, mersulla ajaviksi väärinkäyttäjiksi.
Kirjoitin meidän, persaukisten puolesta S K:n mielipidesivulle, mutta sitä ei koskaan ole julkaistu. Kertokaapa te muutkin kokemuksianne kyseisestä avustusjärjestöstä.

Kunnioitan suuresti heidän toimintaansa, mutta jossain menee persaukisellakin raja, kuinka meitä kohdellaan.

78

5721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulostaa paskalle

      Eikös tällaiset järjestöt saa itse ILMAISEKSI ne jakamansa tuotteet? Millä vitun oikeudella niistä veloitetaan jos kaupat antaa ne ilmaiseksi köyhille jaettavaksi?

      • hapanleipää

        Kyllä he tekevät pyyteetöntä työtä, ja saavat tavarat ilmaiseksi. Mutta se tyyli millä komennettiin köyhää antamaan almunsa heidän vapaaehtoistyön hyväksi ei mielestäni enään ole hyvän maun rajoissa. Kerrottiin, että kuinkas sitte suu pannaan kun me emme enään täällä jaa leipää. "emme mekään täällä viitsi ilmaiseksi seisoa" ja jakaa ruokaa. Tällainen on jo persaukisen loukkausta. Meitä oli kymmeniä "kohtalotovereitani" kuulemassa tätä paasausta viime perjantaina, emmekä olleet kukaan oikein perillä KETÄ komento oikein tarkoitti.
        Kyseinen järjestö kyllä paistattelee otsikoissa, niin Porin sanomissa kuin S K: n sivuilla hyväntekiänä, kuten ovatkin, mutta ei kait meitäi ns: ei uskovaisiakaan voi kohdella ihan miten huvittaa ?

        Eniten minua jurppii se, että ollaan olevinaan niin hyväntekiää että, mutta sitten kuitenkin oletetaan että ns: vakio asiakkaat alkavat kantamaan kolehtia kirstuun. Se ei okein mahdu ajatusmaailmaani.

        Olisiko se reilua, että ilmottaa ruokakassin hinnaksi x € ja satunnaisella käviällä 0 €


      • ellun puolesta
        hapanleipää kirjoitti:

        Kyllä he tekevät pyyteetöntä työtä, ja saavat tavarat ilmaiseksi. Mutta se tyyli millä komennettiin köyhää antamaan almunsa heidän vapaaehtoistyön hyväksi ei mielestäni enään ole hyvän maun rajoissa. Kerrottiin, että kuinkas sitte suu pannaan kun me emme enään täällä jaa leipää. "emme mekään täällä viitsi ilmaiseksi seisoa" ja jakaa ruokaa. Tällainen on jo persaukisen loukkausta. Meitä oli kymmeniä "kohtalotovereitani" kuulemassa tätä paasausta viime perjantaina, emmekä olleet kukaan oikein perillä KETÄ komento oikein tarkoitti.
        Kyseinen järjestö kyllä paistattelee otsikoissa, niin Porin sanomissa kuin S K: n sivuilla hyväntekiänä, kuten ovatkin, mutta ei kait meitäi ns: ei uskovaisiakaan voi kohdella ihan miten huvittaa ?

        Eniten minua jurppii se, että ollaan olevinaan niin hyväntekiää että, mutta sitten kuitenkin oletetaan että ns: vakio asiakkaat alkavat kantamaan kolehtia kirstuun. Se ei okein mahdu ajatusmaailmaani.

        Olisiko se reilua, että ilmottaa ruokakassin hinnaksi x € ja satunnaisella käviällä 0 €

        Eliksiirin työntekijät ovat mukavia ihmisiä. Katsopa vaan ja juttele kun menet jakolinjalle. He tekevät iloisena työtään ilmaiseksi teidän hyväksenne.
        Pyydän että kohdistatte kritiikin oikeisiin henkilöihin jos on aihetta. Työntekijät ovat hyvää väkeä eivätkä anna kellekään mitään lausuntoja.
        Kyseessä on kristillinen yhdistys,mutta ihmisiä siellä vaan on töissä.
        Jos joku sanoo tuollaista,on keskusteltava hänestä,ei työntekijöistä.
        Muistetaan kuitenkin että tilat ovat kalliilla vuokralla,autoja on monta jolla tavaraa kuljetetaan,polttoaine on kallista,kylmävarastointi on kallista.
        Ollaan suvaitsevaisia. Joskus jokaiselta lipsahtaa. Toki avustuskassi on ilmainen,mutta ei ole väärin jos haluaa tukea toimintaa ja turvata omalta osaltaan toiminnan jatkuvuutta.


      • huono on mainos
        ellun puolesta kirjoitti:

        Eliksiirin työntekijät ovat mukavia ihmisiä. Katsopa vaan ja juttele kun menet jakolinjalle. He tekevät iloisena työtään ilmaiseksi teidän hyväksenne.
        Pyydän että kohdistatte kritiikin oikeisiin henkilöihin jos on aihetta. Työntekijät ovat hyvää väkeä eivätkä anna kellekään mitään lausuntoja.
        Kyseessä on kristillinen yhdistys,mutta ihmisiä siellä vaan on töissä.
        Jos joku sanoo tuollaista,on keskusteltava hänestä,ei työntekijöistä.
        Muistetaan kuitenkin että tilat ovat kalliilla vuokralla,autoja on monta jolla tavaraa kuljetetaan,polttoaine on kallista,kylmävarastointi on kallista.
        Ollaan suvaitsevaisia. Joskus jokaiselta lipsahtaa. Toki avustuskassi on ilmainen,mutta ei ole väärin jos haluaa tukea toimintaa ja turvata omalta osaltaan toiminnan jatkuvuutta.

        Joskus järjestelmässä on joukossa henkilö/henkilöitä,jotka voisivat vähän miettiä mitä suustaan päästää.
        Ehkä tällaisen voisi ottaa puheeksi vastaavalle päällikölle,joka varmasti ymmärtää ettei tuollainen kielenkäyttö ole soveliasta.
        Hänet voi siirtää muihin tehtäviin pois asiakaspalvelusta aivan hyvin,jollei osaa käyttäytyä. Tai sitten pihalle.
        Huonoa mainosta kristilliselle yhteisölle.


      • Jaron
        ellun puolesta kirjoitti:

        Eliksiirin työntekijät ovat mukavia ihmisiä. Katsopa vaan ja juttele kun menet jakolinjalle. He tekevät iloisena työtään ilmaiseksi teidän hyväksenne.
        Pyydän että kohdistatte kritiikin oikeisiin henkilöihin jos on aihetta. Työntekijät ovat hyvää väkeä eivätkä anna kellekään mitään lausuntoja.
        Kyseessä on kristillinen yhdistys,mutta ihmisiä siellä vaan on töissä.
        Jos joku sanoo tuollaista,on keskusteltava hänestä,ei työntekijöistä.
        Muistetaan kuitenkin että tilat ovat kalliilla vuokralla,autoja on monta jolla tavaraa kuljetetaan,polttoaine on kallista,kylmävarastointi on kallista.
        Ollaan suvaitsevaisia. Joskus jokaiselta lipsahtaa. Toki avustuskassi on ilmainen,mutta ei ole väärin jos haluaa tukea toimintaa ja turvata omalta osaltaan toiminnan jatkuvuutta.

        Hyväjess. Tykkään. Kolehtihan on vaan toivomus heille jotka voi vähistä varoista jotain antaa että saavat pidettyä autot liikkeellä. Iso ryhmä pyyteettömiä ihmisiä mukana ja täysin vapaaehtoistoiminnalla. Normaalisti ruokakassien jako Pe 10.00-11.30 ja kesäkuukausina myös Ti. Seuratkaa ilmoituksia Porilaisessa...


      • Rääväsuine

        Olen satunnaisesti käynyt ja kyllä minulle ja perheelleen on oltu ystävällisiä ja jopa pienelle lapsenlapselleni ja tulen käymään jatkossakin kun saan autoa lainaksi että pääsee Poriin kun laviasta ei kävellen tulla !


      • viisileipää
        Rääväsuine kirjoitti:

        Olen satunnaisesti käynyt ja kyllä minulle ja perheelleen on oltu ystävällisiä ja jopa pienelle lapsenlapselleni ja tulen käymään jatkossakin kun saan autoa lainaksi että pääsee Poriin kun laviasta ei kävellen tulla !

        Eliksiirin toiminta on parasta mitä Porissa tänäpäivänä tarvitaan. Toivotan siunausta jokaiselle työntekijälle siellä ja olen kiitollinen jokaisesta ruokakassista jonka olen sieltä saanut. Taivaan Isä antakoon voimia jokaiselle.


    • im a maami

      Milloin suomen islamilaiset seurakunnat alkavat tekemään samaa?

    • sain tarpeekseni

      Elämän eliksii saanee avustusta kaupungin sosiaalipuolelta. Valita sinne myös. Elämän eliksiirillä otetaan kyllä mielellään ilmaista ei-uskonnollista avustusta kaikilta ihmisiltä mutta oma toiminta onkin sitten ihan hanurista. Jos peli on samanlaista kuin vielä joitakin vuosia sitten, koko lafkan toiminnan saisi kieltää.

      • oikeaan osoitteeseen

        He tekevät hyvää työtä. Yksi suunpieksäja ei muuta sitä tosiasiaa. Tehkää valitus hänestä.ei yhdistyksestä


      • meitä on monta
        oikeaan osoitteeseen kirjoitti:

        He tekevät hyvää työtä. Yksi suunpieksäja ei muuta sitä tosiasiaa. Tehkää valitus hänestä.ei yhdistyksestä

        Yksi? Aika monta luulen ma. Ei ole tarkoitus pitää yllä eliksiirin pakkouskonnollista toimintaa verovaroin.


    • ....................

      JOKAISELLA on pari euroa laittaa kolehtia!

      Ostaa sit senverran vähemmän kaljaa ja tupakkaa!

      Sitä paitsi ei ne eliksiirin autot pelkällä pyhällä hengellä liiku mutta sitä ei taas taliaivot voi millään käsittää!

      • hapanleipää

        Itse en tupakoi, kuten viesteistä voi lukea, kaljaa en kaupasta osta. Joten on melko väärin sanoa, että jokaisella on kaksi euroa laittaa likoon. Meillä kaikilla on omat menot, mutta kaksikin euroa on pirun iso raha kun sitä rahaa ei vain ole.
        Ei tää järjestö nyt kyllä ihan omakustanneishintaan pyöri, sitä on turha selitellä.
        He saavat tarvittavat varat toiminnan pyörittämiseen (polttoaineet kylmä ketjut yms ) seurakunnan varoista. Kaikki muu tulee plussana lisänä rokkaan.

        Jos mulla vain olisi se vitonen, jonka voisin lahjoittaa täälle yhdistykselle, antaisin sen ilomielin, mutta kun ei ole ei. Siksi ylipäätään haen avustuskassia näiltä järjestöiltä.
        P-S Eivät kaikki jonossa seisoskeliat ole alkoholisteja tai entisiä narkkareita.


      • ei katkera
        hapanleipää kirjoitti:

        Itse en tupakoi, kuten viesteistä voi lukea, kaljaa en kaupasta osta. Joten on melko väärin sanoa, että jokaisella on kaksi euroa laittaa likoon. Meillä kaikilla on omat menot, mutta kaksikin euroa on pirun iso raha kun sitä rahaa ei vain ole.
        Ei tää järjestö nyt kyllä ihan omakustanneishintaan pyöri, sitä on turha selitellä.
        He saavat tarvittavat varat toiminnan pyörittämiseen (polttoaineet kylmä ketjut yms ) seurakunnan varoista. Kaikki muu tulee plussana lisänä rokkaan.

        Jos mulla vain olisi se vitonen, jonka voisin lahjoittaa täälle yhdistykselle, antaisin sen ilomielin, mutta kun ei ole ei. Siksi ylipäätään haen avustuskassia näiltä järjestöiltä.
        P-S Eivät kaikki jonossa seisoskeliat ole alkoholisteja tai entisiä narkkareita.

        Täällä myös yksi, joka ei hae ruoka-avustuskasseja noilta kummaltakaan järjestöltä.
        Elämän eliksiirissä kävin joskus vuosia sitten ja mielestäni siellä oli niin töykeää käytöstä, etten ole sen jälkeen käynyt. Rahaa osattiin vaatia ja jos ei antanut, syyllistettiin.
        Elämän leivältä sai vuosia sitten käydessäni usein niin pilaantunutta ja homeista leipää yms, että kotona sai kaiken heittää roskiin.
        Ennemmin kituutan alle 50e/kk rahalla, joka jää ruokaan työmarkkinatuesta vuokran, lääkkeiden ja laskujen jälkeen.
        Alkoholia en käytä ja en polta.
        Ennemmin kärsin, kuin näytän enää nokkaani leipäjonoissa. Kai se ylpeys pitää minut sieltä viime kädessä poissa ja en halua tavata tuttujani siellä.


      • hapanleipää
        ei katkera kirjoitti:

        Täällä myös yksi, joka ei hae ruoka-avustuskasseja noilta kummaltakaan järjestöltä.
        Elämän eliksiirissä kävin joskus vuosia sitten ja mielestäni siellä oli niin töykeää käytöstä, etten ole sen jälkeen käynyt. Rahaa osattiin vaatia ja jos ei antanut, syyllistettiin.
        Elämän leivältä sai vuosia sitten käydessäni usein niin pilaantunutta ja homeista leipää yms, että kotona sai kaiken heittää roskiin.
        Ennemmin kituutan alle 50e/kk rahalla, joka jää ruokaan työmarkkinatuesta vuokran, lääkkeiden ja laskujen jälkeen.
        Alkoholia en käytä ja en polta.
        Ennemmin kärsin, kuin näytän enää nokkaani leipäjonoissa. Kai se ylpeys pitää minut sieltä viime kädessä poissa ja en halua tavata tuttujani siellä.

        Tässä on myös erittäin paljon totta, jota (ei katkera) kirjoittaa. Olen itsekin useasti joutunut viimeistään kotona heittämään roskiin jo valmiiksi pilalla olevat tuotteet joita kuitenkin siellä jonottaessa lyödään kassiin. Ei kait me persaukiset nyt niin kolmannen luokan kansalaisia olla, että meille voi heittää kuin luun koiralle ja silti nostetaan omaa profiilia hyväntekiänä.
        Eliksiiristä esim: lähes järkiään annetaan kassiin viinirypäleitä tomaatteja juureksia ym jotka suoraan joutaa roskiin koska ovat homeessa jo annettaessa, mitä järkeä on tällaisessa ? Söisitkö itse tällaista ruokaa ?


      • Valakka

        Hyvää työtä seillä tehdään. Suurin osa lähes sanattomia puurtajia. Tilat, sähköt, autot, vakuutukset, ym maksavat maltaita. Ilman niitä jakelu kuitenkan ei onnistu. Mitähän hyvää kaupoista toisinaan tulee kun Eliksiirin valkoinen auto käy välityhjennyksellä Outokummun tietämillä? 7.4. Murtosenmutkan remonttityhjennys piti käyttää Outokummun kautta ennen hallille menoa. Iso mälli jäi matkalle.


      • pyhäpöllö
        hapanleipää kirjoitti:

        Itse en tupakoi, kuten viesteistä voi lukea, kaljaa en kaupasta osta. Joten on melko väärin sanoa, että jokaisella on kaksi euroa laittaa likoon. Meillä kaikilla on omat menot, mutta kaksikin euroa on pirun iso raha kun sitä rahaa ei vain ole.
        Ei tää järjestö nyt kyllä ihan omakustanneishintaan pyöri, sitä on turha selitellä.
        He saavat tarvittavat varat toiminnan pyörittämiseen (polttoaineet kylmä ketjut yms ) seurakunnan varoista. Kaikki muu tulee plussana lisänä rokkaan.

        Jos mulla vain olisi se vitonen, jonka voisin lahjoittaa täälle yhdistykselle, antaisin sen ilomielin, mutta kun ei ole ei. Siksi ylipäätään haen avustuskassia näiltä järjestöiltä.
        P-S Eivät kaikki jonossa seisoskeliat ole alkoholisteja tai entisiä narkkareita.

        Itse uskon,ett jokaisella on varmasti pistää 2e kun ruokaa hakee,se on vain selittelyä,ettei ole,voi selittää mutta minulle ei kannata puhua,koska en usko.


      • näinajatellen
        pyhäpöllö kirjoitti:

        Itse uskon,ett jokaisella on varmasti pistää 2e kun ruokaa hakee,se on vain selittelyä,ettei ole,voi selittää mutta minulle ei kannata puhua,koska en usko.

        Jos minulla olisi pari euroa , hakisin sillä kaupasta ruokaa enkä ruokakassia.
        Jos aletaan puhumaan sävyyn että kassista tulisi maksaa pari euroa, niin kaikin mokomin. Mutta silloin pitää lopettaa puheet ruokakassien jakamisesta ja puhua totuudenmukaisesti. Että myydään edullisesti kauppojen hyväntekeväisyyteen luovuttamia elintarvikkeita joiden päiväykset ovat menneet umpeen tai juuri menossa. Silloin ei ole kyse hyväntekeväisyydestä kun rahaa pyydetään vastineeksi, vaikka summa ei olisikaan kuin kaksi euroa. Silloin tehdään kauppaa vanhentuneilla lahjoitetuilla elintarvikkeilla, joita ei elitarvikelainsäädännön mukaan saa enää myydä. Lisäksi keskiviikon ruokakasseja ei jaeta vaan annetaan korvaukseksi siitä jos ottaa ensin osaa eliksiirin jumalanpalvelukseen.
        Kahdella eurolla saa vaikka lidlistä tuoreen maksalaatikon a70 senttiä,pari tuoretta banaania 45 sentillä, litran tuoretta maitoa 69 sentillä. Niillä jo nälkä kummasti helpottaa eikä tarvitse heittää pois kassissa alimmaiseksi pakattuja liiskaantuneita jugurttipurkkeja jotka sotkee koko kassin sisällön.
        Pikku vinkkinä, kun pakkaa ne herkästi rikkoontuvat jugurttipurkit viimeisenä kassin pintaan niin säästyy melkoiselta siivoamiselta.
        .


    • ....................

      nimimerkki "hapanleipää" tarttis näköjään vielä ilmaisen ruuan lisäksi perseennuolennan päälle!

      Vittu mitä paskaa!!!

      • hapanleipää

        Kannattaisko sinunkin oikeasti miettiä mitä kirjoittelet. Jos ihminen ei kykene tuon älykkäämpään keskusteluun, niin helposti tulee mieleen että mitä varten ylipäätään tällaisessa foorumissa kirjoittelet ? Oletko itse kyseisten palveluiden käyttäjä ? vai vittuiletko täällä ihan vain huviksesi. Ei varmaan kukaan pakota lähettelemään mitään tollaista sontaa. Tässä puhutaan sentään ihan oikeista asioista ja ihmisten hädästä. Mieti pariin kertaan ennen kuin painat sitä enteriä seuraavan kerran.


      • mieti ite
        hapanleipää kirjoitti:

        Kannattaisko sinunkin oikeasti miettiä mitä kirjoittelet. Jos ihminen ei kykene tuon älykkäämpään keskusteluun, niin helposti tulee mieleen että mitä varten ylipäätään tällaisessa foorumissa kirjoittelet ? Oletko itse kyseisten palveluiden käyttäjä ? vai vittuiletko täällä ihan vain huviksesi. Ei varmaan kukaan pakota lähettelemään mitään tollaista sontaa. Tässä puhutaan sentään ihan oikeista asioista ja ihmisten hädästä. Mieti pariin kertaan ennen kuin painat sitä enteriä seuraavan kerran.

        Eliksiirin porukalle tuntuu olevan kovin vaikeaa ottaa kritiikkiä vastaan. Ei teidän ole pakko jakaa vanhaa ruokaa kenellekään, lopettaakaa se homma ja seurustelkaa siellä kokouksissanne ihan keskenänne. Tosin yhteiskunnan tuki jää kyllä saamatta sillä pelillä.


    • päätalo

      Ensinnäkin teidän valittajien kannattaisi ensin selvittää tiettyjä asioita ennenkuin alatte jakelemaan viisaita neuvoja yhtään mistään . Ensinnäkin , ehdotuksenne kassin laittamisesta maksulliseksi , voi voi , ettekö ymmärrä että sellainen on kaikenkaikkiaan vastoin kaikkia sääntöjä,niin kauppoja kohtaan jotka ruoan lahjoittavat ja myös ihan yksinkertaisesti "minkä lahjana saat,sen lahjana annat" Te varmaan luulette että kaupat lahjoittaisivat tuotteitaan edelleen myytäväksi...Haloo !

      • hapanleipää

        Kyllä se kuule sinuakin alkais vituttamaan, kun huudellaan, että tänne tullaan hienoilla mersuilla kassia hakemaan eikä anneta kolehtia, tai höpistään että asustellaan komiassa rivitalossa. Ensinnäkin, minulla ei ole mersua eikä muutakaan hienoa autoa ja jossain ihmisen on pakko asustaa, oli se sitten kerros tai rivi tai omakotitalo, oma tahi vuokrattu niin aina maksaa joka kuukausi.
        Mitä tulee tuohon lausumaan, että mulla on varaa soittaa eliksiiriin, tuo lähentelee kyllä mautonta ilmaisua. Puhelinlaskuni hoituu verkkopankin kautta ei siinä käteistä heilutella.

        Kannattaisko nyt sinunkin miettiä ja lukea tämän ketjun kirjoitukset ihan alusta asti, ei mulla ole mitään sitä vastaan että annettaisiin almuja kyseiselle yhdistykselle, mutta se tyyli jolla kyseinen herra asiaa toitotti on perin epämukava.
        Kaikilla nyt vain ei ole sitä käteistä jota sinne purkkiin heittäisi, kun ei ole rahaa muutenkaan. Ja kyllä tuolla kun jonossa seisoskelee, niin näkee ettei suinkaan suurin osa henkilöistä tuhlaa rahojaan kaljaan tai muihin päihteisiin.

        Pointtihan tässä kaikessa on, että ei sitte kannata enään tehdä tuollaista vapaaehtoistyötä, johon kuitenkin itse ryhtynyt vapaaehtoisesti, jos se alkaa jurppimaan noin kovasti , kuten aloituksestani selviää.


      • hapanleipää

        Jäi vielä sanomatta, että mistä se äijä joka näitä älyttömyyksiään laukoi, mistä hän voi tietää jos vaiika olisin jo roponi laittanut heidän avustustililleen. Avustustilinumero on heidän verkkosivullaan. Kannattaisi ensin miettiä mitä suustaan laukoo.


      • Pappa

        Olen käynyt Eliksiirissä vuosia, yhtää pahaa sanaa ei minulle ole sanottu, eikä euroakaan pyydetty rahaa. Nämä valittajat jotka täällä rutisevat voivat pysyä sieltä pois, ei heitä kukaan sinne pakota tulemaan, hakekoon leipänsä muualta niin kukaan ei komentele, turha on täällä rutista vaivojansa.


    • päätalo

      Ja hapanleivällä on kyllä varaa soitella eliksiiriin vaikkei lanttia kolehtiin löydy ???

    • mistä ruokaa?

      Mistä saa hakea ruokakassin ilman että joutuu syyllistytetyksi kun tilillä ei ole rahaa ja vatsa kurnii?
      Kävi niin iloisesti että oli pakko maksaa huikeankokoiset laskut juuri ennen joulua eikä rahaa jäänyt mihinkään.
      Emme me nälkään kuole, on pari purkkia hernekeittoa aina kaapin perällä siltä varalta jos tällaista sattuu,ja sattuu kyllä kun työkkärikorvaus ei riitä.

      En tiedä mistä hakisi kassin kun en ole ennen käynyt.

      • hapanleipää

      • eloksiiri
        hapanleipää kirjoitti:

        http://elamaneliksiiri.fi/fi-FI/

        Kannattaa kysysella myös puhelimitse josko vastaavat.

        Olen eliksiiriläisiä ja myönnän että parin ihmisen kanssa on ongelmia. Nimenomaan käyttäytymisen kanssa. Mutta,se on johdon asia,haluaako olla huonoissa väleissä ihmisten kanssa vai ei.


      • On oikeaa
        eloksiiri kirjoitti:

        Olen eliksiiriläisiä ja myönnän että parin ihmisen kanssa on ongelmia. Nimenomaan käyttäytymisen kanssa. Mutta,se on johdon asia,haluaako olla huonoissa väleissä ihmisten kanssa vai ei.

        Jospa alkaisitte toimia Porissakin Jumalan seurakuntana.
        Tulisin täältä Ulvilasta mukaan.

        Olen käynyt Jumalan seurakunnan sivuilla ,
        http://www.Jeesus-on-Herra.com


      • hapanleipää
        eloksiiri kirjoitti:

        Olen eliksiiriläisiä ja myönnän että parin ihmisen kanssa on ongelmia. Nimenomaan käyttäytymisen kanssa. Mutta,se on johdon asia,haluaako olla huonoissa väleissä ihmisten kanssa vai ei.

        Kunnioitan suuresti antamaasi palautetta (eloksiiri) Olen tosiaankin odotellut mielipiteitä jotka antavat todellisen kuvan toiminnasta. En halua syyllistää yhtään eliksiirin henkilöä, haluan vain tuoda ne epämiellyttävät asiat esiin joista kirjoitin aloituksessani.
        Mekin, jotka jonossa seisomme kerrasta toiseen olemme ihmisiä, herkkiä ja tunteellisia. Se että tällä hetkellä olen persaukinen ei tarkoita ettenkö jonain päivänä vielä näkisi valoa tunnelin päässä.Toivon että meitä kohdeltaisiin ihan kuin ihmisiä ainakin. Vaikka nyt ruikutammekin köyhäinapua eliksiiriltä.

        Kiitos myös kaikille muille jotka olette vaivautuneet antamaan palautetta asiasta. Nyt rupeaa olemaan aihetta kasassa jo sen verran, että voin alkaa lähettelemään eliksiiriin postia. Aiheesta voi antaa vieläkin palautetta.


      • ihmekös tuo
        hapanleipää kirjoitti:

        Kunnioitan suuresti antamaasi palautetta (eloksiiri) Olen tosiaankin odotellut mielipiteitä jotka antavat todellisen kuvan toiminnasta. En halua syyllistää yhtään eliksiirin henkilöä, haluan vain tuoda ne epämiellyttävät asiat esiin joista kirjoitin aloituksessani.
        Mekin, jotka jonossa seisomme kerrasta toiseen olemme ihmisiä, herkkiä ja tunteellisia. Se että tällä hetkellä olen persaukinen ei tarkoita ettenkö jonain päivänä vielä näkisi valoa tunnelin päässä.Toivon että meitä kohdeltaisiin ihan kuin ihmisiä ainakin. Vaikka nyt ruikutammekin köyhäinapua eliksiiriltä.

        Kiitos myös kaikille muille jotka olette vaivautuneet antamaan palautetta asiasta. Nyt rupeaa olemaan aihetta kasassa jo sen verran, että voin alkaa lähettelemään eliksiiriin postia. Aiheesta voi antaa vieläkin palautetta.

        Miksi Eliksiiriä mollaat.Elämänleipähän on paljon pahempi.Onko oikein se.että yhdistys.joka on Helluntai seurakunnan alainen jakaa ruuat toisiin helluntaiseurakuntiin.Parhaat palat löytyy Pastorin ja Holmin suvun pöydältä.Ruoka on tarkoitettu jaettavaksi Porilaisille.eikä pitkin maakuntia.Ei mulla vastaan tuota ruuan vientiä ole.mutta muissa kunnissa voisivat hyödyntää kauppoja ja avata jonkun ilmaus jaon.siten.ettei Helluntaikirkko ole kaiken takana.


      • silleen että
        On oikeaa kirjoitti:

        Jospa alkaisitte toimia Porissakin Jumalan seurakuntana.
        Tulisin täältä Ulvilasta mukaan.

        Olen käynyt Jumalan seurakunnan sivuilla ,
        http://www.Jeesus-on-Herra.com

        Eliksiiri on tiettävästi ainoa paikka Porissa jossa evankeliumin työtä tehdään.Helluntaissa Herroina hallitaan ja on hajannusta.Elämänleipä oli ok.siihen asti kun oli vielä yhteiskristillinen.Helluntailaisuus etenkin elämänleivän hallitus teki tuhoa.Sielä poss marjanne elää haureudessa eikä helluntai moksiskaan.vaan antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.Ei silti kukaan huviksi hae ruokaa.kun tarpeeseensa.Täytyy saada muita tahoja rahoitamaan toiminta.eikä köyhiltä vaatimaa rahaa.Olin siirissä jokukerta.Olet oikeassa.kyllä asiallista käytöstä tarvitaan.Anna mennä toisesta korvasta ulos.äläkä menetä yöuniasi


      • suomitsekki
        On oikeaa kirjoitti:

        Jospa alkaisitte toimia Porissakin Jumalan seurakuntana.
        Tulisin täältä Ulvilasta mukaan.

        Olen käynyt Jumalan seurakunnan sivuilla ,
        http://www.Jeesus-on-Herra.com

        Mene hyvä ihminen lääkärin vastaanotolle niin hän kirjoittaa jotakin lääkettä sinulle.
        Tai jopa lähetteen huilaamaan.


    • ....................

      Tarttis vissiin olla tuoretta kalaa ja lihaa (sisäfilettä ym.) ja sitten kysyä jokaiselta että mitähän armon rouvalle ja herralle saisi tänään olla lihaa,kalaa vai kenties molempia?

      Ja perseennuolenta tietysti samaan kauppaan!

      • nautintalisääntyy

        Olishan tuo jo aika hyvää palvelua, jos perseennuolennan lisäksi saisi vielä mulkun imennän.
        Erityisruokavaliota tarvisevat kans huomioon.


      • kasvakaa

        Tosi kristillistä tekstiä.


    • Valakka

      Hienoa työtä Eliksiirissä tehdään. Ei yksi äkeilijä yöuniani vie. Enemmän ihmetyttää se, että Eliksiirin valkoinen koppa-auto koukkaa välityhjennykselle Outokummun tietämissä. Valintatalon remonttityhjennys kuorma koukkasi myös Outokummun suunnalla ennen hallille ajoa. Oliko liian hyvää nälkäisille annettavaksi?

      • Jaron

        Autojen parkkipaikka on siellä kummun laidalla. Että näin...


    • 818

      Eliksiirissä tehdään hyvää työtä lähinnä tämän yhden lobbaajan mielestä. Kritiikki tulee vaientaa, eikä siitä saa kirjoittaa vaan hyssytellä. Ihmettelen miksi tuollaisille lafkoille annetaan suoraa yhteiskunnan tukea. Tuki tulisi jakaa työttömille ja vähävaraisille, joista sitten ne jotka näiden lafkojen palveluja käyttävät, voisivat antaa tukensa puolestaan näille huono-osaisille huono-osaisten kyykyttäjille niin halutessaan. Eli suomeksi: se joka noita "palveluja" käyttää maksakoot siitä, me muut jotka emme koe saavamme niistä muuta kuin huonoa palvelua ja homeista sapuskaa, käytämme varamme muihin kohteisiin.
      Tässä siis pikku vinkki sosiaalitoimelle.

    • älä_marise

      EE tekee tärkeää työtä köihien hyväksi.

      • Jaron

        Hyväjess. Tykkään. Vapaaehtoistyötä eli ilman palkkaa. Vain osa ryhmästä uskonnollisen vakaumuksen omaavia. Kenellekkään ei uskoa väkisin tyrkytetä vaan ihmisiin suhtaudutaan omina itsenään.


    • Theancient1

      Olen ollut töissä tuolla hetken, Kuskit vetää eka priimalihat ja omaa mahaa miellyttävät herkut kuormasta, sitten muut työntekijät tekee saman, loppu jaetaan hakijoille, ja jo itse perustaja Pekka-vainaaltahan tämä että kaikki rahat vaaditaan ja käsketään jopa lompakko näyttämään taitaa olla lähtöisin.
      Ja kehtaavat viellä tämän jälkeen mainostaa olevansa herran asialla, ainakin juuri vanhaan aikaan.

      • kumpaaedustaa

        Kyllä hyvää työtä tehdään, ja toki työntekijöilläkin on oikeus saada ruokakassinsa kun vapaaehtoistyötä tekevät ilman palkkaa. Toiset maksavat kuluja että tulevat paikalle joka päivä. Joten ei kadehdita. Työ on kiireellistä ja kovaakin välillä. Samoja elintarvikkeita kasseihin jaetaan. Nyt valitetaan turhasta. Kateutta vai pahantahtoisuutta?


      • Theancient1

        Siis olen tosiaan ollu tuolla itse töissä ja tätä samaa tehnyt silloin. Kaikki parhaat lihat ja herkut menee päältä työntekijöille ja jämät kasseihin hakijoille.
        Ei siinä mitään takana kunhan totuuden vain kerron. Ja kaikki ketä käy tietää että hajikoilta rahat vaaditaan ja näyttämään lompakkoakin välillä..


      • Jaron
        kumpaaedustaa kirjoitti:

        Kyllä hyvää työtä tehdään, ja toki työntekijöilläkin on oikeus saada ruokakassinsa kun vapaaehtoistyötä tekevät ilman palkkaa. Toiset maksavat kuluja että tulevat paikalle joka päivä. Joten ei kadehdita. Työ on kiireellistä ja kovaakin välillä. Samoja elintarvikkeita kasseihin jaetaan. Nyt valitetaan turhasta. Kateutta vai pahantahtoisuutta?

        Hyväjess. Tykkään


    • kristillisetyhdistykset

      Jumalan kansaa on maan päällä harvakseltaan ja heitä ei ole paljon. Maailma on täynnä kirkkoja ja katedraaleja ja uskovaksi itseään nimittäviä. Jumalan kansaa on harvakseltaan ja ripoteltuna maailmalle sinne tänne. Se tekee vähän ymmärrettävämmäksi Raamatussa mainitun pelastuvien lukumäärän, 144 tuhatta. Luku on todella vähäinen, mutta antaa ymmärtää oikein. Heitä ei ole paljon, Jumalan valittua kansaa. Monet ovat kutsutut mutta harvat valitut. Ja Jumala valitsee omikseen juuri niitä, jotka eivät maailmassa mitään ole, saattaakseen viisaat häpeään. Sana sanoo näin. Ja sanaan on uskominen. Onnellinen hän jolla on tieto.

    • oiram

      Ihmettelen suuresti teitä ihmisiä,jos jotain saa ilmaiseksi,niin miksi hakea jos luonnolle käy,ja siitä syystä sit haukutaan toisia jotka omalla ajallaan tekee hommia,itse olen hakenut vanhat leivät sun muuta eläimille,jottei kaatopaikalle mee.ja olen kyllä antanut muutaman euron jos on. Just niitten omia autokuluja huomioden.Joo kyllä sielä on värikästä porukkaa niinkuin jokapaikassa,jos yksi on väärällä jalalla noussut ei se tee kaikista ilkeitä.Ja tähän on turhaan sekoittaa kaiken mailman Jumalia,ei oo kuin yksi joka rakastaa se on taivaan Jumala,kun antoi poikansa,jotta me syntiset,epäkiitolliset,rikkaat ja köyhät saataisiin tyytyväinen elämä.Mieti sitä ruoka kassia jonka saat,ja se määrä joka on pilalla niin voit vieläkin kiittää siitä hyvästä mikä ei ole pilalla. leipäkin maksaa pari euroo kaupassa,ei ruokaa mistään ilmaseksi saa näin.Mutta joo ymmärrän aloittajan asian,huom,sielä on niin sanottuja ei uskovaisiakin avussa,kun haluavat olla,ensi kerralla jos sulle ollaan töykeitä ,kysy suoraan miksi puhuu niin ja jos jatkaa kait sielä joku pomo on jolle voit puhua,mä olen ollut Pekan aikana vaan sielä en tiiä tän hetkistä tilannetta.

      • Jaron

        Hyväjess. Tykkään...


    • jaron

      Eihän se uskonnollinen vakaumus kenestäkään tee ystävällistä tai epäystävällistä. Itse olen mielelläni toiminnassa mukana koska kukaan ei tyrkytä omaa uskontoaan. Selvyyden vuoksi mainittakoon että itse en usko muuhun kuin alkuräjähdykseen ja evoluutioon. Tärkeetä ja antoisaa vapaaehtoistyötä tehdään.

      • pilakko

        Siinä alkuräjähdyksessä vasta uskomista onkin. Sen keksijähän on jo aikoja sitten todennut laskelmissaan olleen pahan virheen. Alkuräjähdystä ei ole minkään teorian mukaan koskaan ollutkaan. Evoluutioteoria on kehitelty rahan puutteessa jossakin pienellä luotoryhmällä keskellä aavaa merta kuninkaan rahakirstun raottamiseksi. Havaintojen tekoaikakin oli häviävän pieni hetki maailman kaikkeudessa. Lajistokin kovin vähälukuinen ja johtopäätökset aivan höhliä. Kaikki kehittyvät tavallaan. Evoluutioteorian mukaan maailma olisi täynnä mitä eriskummallisimpia otuksia ja kasveja. Mutaatioita mutaatioiden perään. Vain harvat olisivat kehittyneet suotuisaan suuntaan ilman ohjausta. Usko pois.


    • hiiheehihheli

      Hihhulointihan vasta järkevää on.

    • EX-ruoanjakaja

      Olen ollut ruoanjakelutyössä palkattuna ja myös vapaaehtoisena.
      Olen tehnyt havainnon että kaikkein ahneemmat valittavat eniten.
      Mikään ei tahdo kelvata.Todellisessa tarpeessa olevalle on kelvannut kaikki mitä vain voi saada.

    • kiitoskaikesta

      Hienoa työtä tekevät. Kiitos kaikille osallistujille ja voimia.Teillä on hyvä sydän ja hyvä tahto lähimmäisen auttamiseen.Herra palkitkoon ihanan vaivannäkönne.

    • Porin-Mies

      Mulla tulee pilin päästä elämän eliksiiriä.

    • UskovaMies_

      Ehdottomasti Elämän Eliksiiri tekee hyvä työtä.
      Siunausta työllenne.

    • Kolehti_

      Kolehti on täysin vapaaehtoinen.Jos siihen ei halua mitään laittaa niin se on ihan ok.Ne laittaa jotka haluavat laittaa ja ne jotka ei niin sitten eivät laita.

    • okoo23

      Kyllä ihmiset siellä tosi törkeitä jotka jakaa ruokaa ei mitään inhimilisyyttä toisia kohtaan ?ja se että edäs pääjehu vie kasvihuoneen kadulle kaikki paremmat ruuat mitä on omalle vanhalle äidillee joka ei varmaan syö laatkkiko kaupalla ruokaa tämä ihminen kehuu kun iso pakkastin täynnä kun tyttär tuo paistit .eli kaksi valkoista laatikkoa aina tänne sukulaiselle ja sieltä porukka hakee paistit onko oikein ?nälkää näkevä työtön

    • ookoo23

      Herätkää ihmiset tähän touhuun !

    • Porinvaari

      Hyvää työtä siellä tehdään.Autetaan köyhiä ja kyllä Porissakin köyhiä on paljon.
      Hyvä että edes joku tahtoo auttaa.

    • vippiveikko

      Sitä en ymmärrä miksi sitä ruokaa myydään maakuntaan ja kirjotellaan tekaistuja kuitteja kirjanpitoon?

      • NalleBalle

        Oliskos?
        Mitä isot edellä, sitä pienet perässä?


      • mistäonkyse

        Mitä siellä oikein touhutaan?


    • Päre22

      onkos joku vetänyt herneen nenään kun joutuu maksamaan kuormastaan minkä hakee?

    • uskiksetvalehtelee

      Kommentit, joissa kehutaan miten eliksii tekee "hienoa työtä", tuskin ovat vastine kritiikkiin. Nähdäkseni kritiikki on ihan aiheellista.

    • Anonyymi

      Jokaisella ei ole todellakaan sitä 1-3e edes. Olen itse ollut useasti siinä tila teessa että ihan oyöreät 0e koko kuukauden ajan kun kela ei ole myöntänyt toimeen tuloa esim.ja se että kehitat ostamaan vähemmän tupakkaa tai kaljaa niin ei päde kaikkiin asiakas ryhmiin. Sillä useat ovat ihan absomutistejakin jotka siellä käyvät. Onse ihme kun nykymaailman ihmisillä on tuollainen putkimainen ajatus tapa ja tuollaiset oletukset. :/

    • Anonyymi

      Köyhien puolella pitäisi olla. Sitä Jeesus korosti... myykää ja antakaa köyhille............................

    • Anonyymi

      Jo aloitus josta eteenpäin Luin unohtui, mutta kommentoin. Tätä ketjua lukiessani ja itse ollen ns. ulkona kaikesta voin yhtyä ,että näin on.? ! Hapanleipää esim. on asiallisesti asiaa. Mä kävin jonossa eu ja pe pari kertaa noin vuosina 2019-20 vaikka olin töissä. Yksin velkoja ja halusin kokea ottaa osaa todellisuuteen joilla ei ole työtä ja toimeentuloa kuin itsellä. Kohtasin ,kuulin jonossa esim. jolla 2v asuntovelkaa ja jonossa ja tuttu kertoi ,että saat kinkun NO sai kinkun ihmeellisesti joulun aikaan ja jotenkin ymmärsin ennaltajärjestelyn ? Itse olin siis tutkimusmatkalla. Toisella kerralla koin jo kun astuin tietämättäni väärään suuntaan huutoa ja sanoin etten tiedä eka kerta oli huuto naisella että niin ne kaikki sanoo ja oli pakko tokaista että on täällä ainakin yksi rehellinen. Huom. Kävin jonoissa eu ja pe pari kertaa kokemassa ja olin työssä eikä niin pakko, mutta minkä kirjoitan on koettua. Tämä oli alkua joka jatkuu eikä ole tyyli muuttunut mitä tulee ketjuun. Ehkäpä pahentunutkin. Luin että kristillinen kirkko ?? Joku mättää ainakin tässä ruokajaossa, kun kristitty uskova on uhka ?! Nimim. X

      • Anonyymi

        jaa nii mitä että???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jaa nii mitä että???

        Kuka laitto sitä ainetta kahviin jotta niin


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe