Mitkä ovat tähänastisen elämäsi parhaat vuodet?

fnfn

Ja mitkä taas paskimmat? (Otsikoksi oli tarkoitus tulla kiinnostavampi "mitkä vuodet haluaisit elää uudestaan", mutta siinä olisi luvassa luultavasti jonkin verran otsikon-liian-kirjaimellisesti-ottamista, joten olkoon! Kyllä minä tiedän!)

PARHAAT VUODET
1999-2001: Fnfn 4-6 vuotta
- Lapsuus oli mukavaa aikaa
- Oli paljon kavereita ja kaikki sisarukset kotona
- Tykkäsin kaikista vuodenajoista yhtä paljon

2004-2005 ( 2006 kevät): Fnfn 9-10 vuotta
- Meillä oli maailman paras kaveriporukka tuolloin
- Oltiin silti vielä lapsia, mutta ihan tarpeeksi "itsenäisiä"
- Koulussa oli ihan parasta tuolloin myös, meillä oli kiva ope ja joka viikko 1 äikäntunti varattiin omien kirjojen lukemiseen ja 1 äikäntunti varattiin ilmaisutaitoon. Luokkahenki oli myös ihan mahtava.
- Maailman parhaat leikit: barbileikit, mielikuvitusleikit, leikkipuistohengailu

2010, 2011-2013: Fnfn 15-18 vuotta
- 2010 kesä oli ihana!
- Lukio oli mukavaa aikaa, tykkäsin koulunkäynnistä, opettajista ja olin hyvä niissä aineissa missä olin hyvä ja sain siitä myös tunnustusta ja olin ihan into pinkeänä saamassa palautetta. Näin siis nykyään kun muistelee :D
- Olin tyytyväinen itseeni ja ulkonäkööni, ja keskityin vain pitämään omasta itsestäni, välittämättä muista.
- En riidellyt paljoa vanhempien ja kavereiden kanssa
- Me saatiin meidän koira

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masennus on semmoinen perkele, etten enää muista, että elämässäni olisi ollut yhtään hyvää vuotta, vaikka varmasti niitä on joskus ollut. Nyt vain tuntuu siltä, että aina on ollut hemmetinmoinen väsymys ja ahdistus päällä.

      Lukiossa taisi minullakin olla ihan kivaa, nimittäin sen jälkeen kun päätin pitkittää opintoja. Kolmessa vuodess aolisin vain päässyt hengestäni. Kyllä siinä kohtaa tietää ottaneensa liikaa kursseja kun löytää itsensä koetta edeltävänä päivänä sairaalan päivystyksestä. No puoli vuotta opintoihin lisää ja panostuksen vähentäminen johti ihan hyvään lopputulokseen.

      Paskimpien vuosien ykköstilan vie tietysti se vuosi, jona sairastuin tähän niveljuttuun, jouduin lopettamaan rakkaan harrastukseni jnejnejne. On se kiva kun saa tietää, että joutuu elämään lopun ikäänsä näiden helvetin nivelkipujen kanssa. Että on koko ikänsä sairas, muttei niin sairas, ettei tarvitsisi töitä tehdä. Ehei, minun pitää selvitä samasta, mistä kaikkien muidenkin vaikka on päiviä, joina hädin tuskin pystyy kävelemään, kirjoittamaan ei pysty jne.

      Tämä vuosi on ollut kohtalainen. Alkuvuosi meni hyvin, oli vain aikaa ja oli kivaa. Pääsykokeet tietysti stressasivat vähän ja kokeiden jälkeinen morkkis on aina yhtä legendaarista. Sitten niitä tuloksia sai odottaa ihan liian kauan. Onneksi pääsin molempiin paikkoihin. Opiskelu on ollut liian rankkaa. 12-tuntiset päivät eivät ole olleet mitenkään harvinaisia ja ainakin kerran opiskelin 15 tuntia, mihin taukoja mahtui yhteensäkin alle tunnin verran. Väsyttää, mutta onneksi keväällä kursseja on sitten vähemmän. Olen kuitenkin aika ylpeä itsestäni ja melkein kaikesta olen pääsemässä läpi :D

      • "12-tuntiset päivät eivät ole mitenkään harvinaisia" - mitä, meillä enintään tunteja mahtuu kai päivään 10 tuntia D: Kaheksasta kuuteen. Mulla oli yhen intensiivisen kahden viikon kestävän kurssin ajan kerran tuntimäärät täynnä ja se oli ihan vitun raskasta. Ehkä pari kertaa vuodessa voin sellasta vetää, mutta vaan pari kertaa :D Mä yritän pitää sen tuntimäärän siinä 4-8 tunnissa, ehkä ihanne joku kuus. Olen niin laiska...


      • fnfn kirjoitti:

        "12-tuntiset päivät eivät ole mitenkään harvinaisia" - mitä, meillä enintään tunteja mahtuu kai päivään 10 tuntia D: Kaheksasta kuuteen. Mulla oli yhen intensiivisen kahden viikon kestävän kurssin ajan kerran tuntimäärät täynnä ja se oli ihan vitun raskasta. Ehkä pari kertaa vuodessa voin sellasta vetää, mutta vaan pari kertaa :D Mä yritän pitää sen tuntimäärän siinä 4-8 tunnissa, ehkä ihanne joku kuus. Olen niin laiska...

        No siis eihän niitä luentoja niin paljon ole (eikä niillä ole pakko käydä), mutta laskarien kanssa on monesti mennyt todella myöhään ja siksi sitä aikaa menee noin paljon.


    • 98fornever

      Olen 16 v ja koen eläväni tällä hetkellä parasta aikaa elämästäni.

    • morso1997

      Seiskaluokka eli vuos 2011 oli paskaa koska ei ollu ku pari kaveria ja mua kiusattii koulussa .____. Mut tää vuos lukiossa on ollu kivaa ^-^

    • motari

      D': yähhähhää!!!!!! mä en muista mun vuosii! emmuista ees viime viikkoo!!! :'( kids, don't do drugs!

    • poikafromeasttostadi

      Hyvät vuodet:
      2004-2005 lapsuus oli mahtavaa aikaa, leikittiin läheisessä puistossa bionigleillä ja leikittiin perus 2000luvun alun leikkejä, kuten kuka pelkää mustaamiestä ja hippaa ja yms. :)
      2007-2010 (paras oli 2009)
      3-5 luokat oli mahtavia! Leikittiin omia keksimiä leikkejä ja riehuttiin ja minulla oli elämäni ainoat parhaat kaverit! Opettajat oli tosiaan semi kivoja. Koulun konvat oli mukavia, kun pääsin pari kertaa tanssimaan jopa tytön kanssa! Leirikoulut oli jees!

      2014 muutin puolen tuhannen kilometrin päähän, lukioon helsinkiin. Sain kavereita. Pääsin eroon masennuksesta ja ahdistuksesta. Muutuin rohkeammaksi. Biletettiin. Pelattiin. Jonneiltiin. Seurustelin ekaa kertaa, erosin.

      Eli parhaat vuodet ovat olleet: 2005, 2009 ja 2014

      Huonot vuodet: 2011, menetin parhaat kaverit, koska he yksinkertasesti feidas mut. Vanhemmat eros. Menin yläasteelle, jossa oli mulkkuja tyyppejä, tappelin välillä. Kiusaaminen alkoi 2012 ja ahdistuin ja masennuin, muuttui vain vittuiluksi 2013.

      Ristiriitaiset vuodet: 2013 masennuksesta ja ahdistuksesta aloin päästä eroon kriparin myötä, koska oli hauskaa! Yksi elämäni parhaimmista kokemuksista! vittuilu jatkui syksyllä. Ensirakkaus loppusyksystä, ajattelen häntä vieläkin...

      Joo, et siinä on periaatteessa jo mun elämänkerta! :)

      • poikafromeasttostadi

        Muut vuodet ovat olleet aika neutraaleja, mitä en tuossa maininnut. Vaikka enhä mä muistakkaa kovin paljoo esim. 2000luvun alusta... Olin sen verran pieni.


    • boyzone

      Paskimmat vuodet oli ehdottomasti 5-6 luokan ajat,silloin mua kiusattiin koulussa,enkä vieläkään voi antaa anteeksi kiusaajille.Se oli elämäni paskinta aikaa.

      Ylä-asteelle mentyäni musta tuli luokan lemmikki,olinhan pienin ja kiltein.
      Kiusaaminen loppui siihen,eihän kukaan uskaltanut luokan lemmikkiä kiusata.
      Mutta kiusaam,inen oli tehnyt jälkensä,olin tosi ujo,enkä pystynyt esiintymään koulussa.

      Esiteltelmän teko oli ylivoimaista ja sitä ei suomen maikka ymmärtänyt.
      Yleensäkin esiintyminen oli ylivoimaista.

      Kaikki arvostelu numerot alkoi pudota,vaikka peruskoulussa olin parhaita luokallani.

      Sitten alkoi koulupinnaus ja varastelu muilta oppilailta ja kaupoista.
      Lopetin koulun 8 luokkaan,en vaan suostunut enää meneen ysille.

      Sitten alkoi tosi rötöstelen aika,huvilamurtoja autokeikkoja,alkoholia,rattijuomuksia.

      Kaikkea mitä ton ikäsen ajattelettomaan päähän sopii.

      Onneksi jäätiin ajoissa kiinni,oltiin kuulemma yhdessä kartanossa tehty sellaiset vahingot,sanoi isäntä,että vaikka kaikki tekisitte elämänne työtä,niiin ette pystyisi korvaamaan vahingoja.
      Meitä oli sentään neljä kundia,että aika paljon oon elämässäni antiikkia tuhonnut.;)
      No siitä selvittiin kartanon omistajan kättelyllä.paitsi mua se vaan taputti olalle

      Olis vaan arvannut,että mä olin se päätekijkä,muut oli mun käskyläisija,vaikka olin pienin,mutta olin älykkäin.

      Minä olin se joka järjesti murtautumisen,ja vielä niin,ettei edes poliisit tajunneet miten sinne mentiin.
      No aika yksinkertaista lasista sisään,sitten vaan vaihdettiin ehjä ikkuna paikalle.
      Siivottiin jäljet ja ok.

      No se meni niin kuin meni minkä sille mahdoin,kansaa tuli lisää kielsin taikka tahdoin.

      Parhaimmallaan siellä oli liki 15 kundii.

      Mutta sovittiin että me kolme vastataan kaikesta.Ensinnäkin me oltiin alle 15v,paitsi yks oli 16v.Yks olirikoksen aikana 14v,mutt käsittelyssä 15v mä olin 15v jo rikoksen tapahtuessa,eli syyntakainen.
      Tehtiin kuulustelu pöytäkirjat ja sitten mentiin kartanoon,jo kerroinkin kuin siellä kävi.

      Pienestä koosta viattomasta ilmeestä on paljon hyötyä....

      Sitä mä oon vieläkin käyttänyt meneksyäällisesti hyväkseni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe