P..leen Onnibus!

Lähettämäni reklamaatio:

"Tänään klo 7.05 ajoin 8-tietä Mynämäen motellin kohdalla ja ohituskaistan jo päätyttyä (keltaisen viivan kohdalla), kiilasi bussinne väkisin ohitseni pakottaen minut pois ajouralta.

Oli todella lähellä, etten joutunut totaaliseen sivuluisuun ja kääntynyt kylki edellä takanani ajaneen rekan eteen!

Toisen vaarallisen ohituksen bussinne teki Mynämäen keskustan kohdalla vaikka vastaantulijat olivat jo lähellä. Tuolloinkin joutui ohitetuksi tullut jarruttamaan nopeasti liukkaalla tiellä, jotta bussinne pääsi palaamaan omalle kaistalleen.

Näistä älyttömistä ohituksista bussinne "hyötyi" n. 10 metriä ollen tuon verran meidän ohitettujen edellä 30 km:n päässä liikennevaloissa. Näissä liikennevaloissa bongasin myös bussin rekisterinumeron; RLF-250. Bussin kyytiin ei tällä matkalla noussut ketään, mitä en lainkaan ihmettele. En olisi itsekään ainakaan toista kertaa mokoman matkaan mennyt. Todellakin euron arvoista kyytiä!

Lisäksi kuskinne "unohti" näyttää vilkkua poistuessaan liikenneympyrästä (vai eikö Onnibussien tarvitsekaan?) ja hän ajoi myös parikymmentä km/h ylinopeutta työmaa-alueella, jossa oli voimassa 50 km:n nopeusrajoitus lukuisien liikenteen seassa liikkuvien työkoneiden ja ihmisten vuoksi.

Nettisivuillanne mainostatte kuskienne kokemusta ja koulutusta. Olikohan aamuisen bussin kuskilta jäänyt koulutukset käymättä, järki kotiin vai onko niin puupää, ettei oppi ole mennyt perille? Olisiko jatkokoulutuksen tai asennemuutoksen aika?"

Ja saamani vastaus:
​"Hei

Kiitos yhteydenotostasi ja palautteestasi. Välitän viestisi eteenpäin, jotta asiaan voidaan kiinnittää huomiota.

Turvallinen ajotapa on toki yksi kuljettajiemme tärkeimmistä ominaisuuksista. Jos tässä ei onnistuta, pitää asiaan toki puuttua.

Ystävällisin terveisin
Piipe"

Siis reklamaatioihin heillä vastaa PIIPE! Onko se se rakkikoira jonka kuva on bussin persiissä? Vai mikä/kuka? Olisin kyllä odottanut asiallisempaa vastausta, tuosta diipadaapasta ei kukaan varmaankaan ota opikseen. No, tarkkailu jatkukoon.

72

2998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta seuraaja

      Taidat narrata,ettet vaan ite töpeksiny siellä liikenteessä!!!

    • saihe1

      Edes tämä blondi ei pysty töpeksimään suoralla tiellä jonossa ajettaessa, turvaväliäkin oli ja vauhdin määräsivät edelläajavat.

      Olisikin vain pahaa unta koko tapahtuma.

    • 80 km/h

      Ehdottomasti parasta ja turvallisinta on vaihtaa julkisiin kulkuneuvoihin
      huonoilla keleillä, se kun muiden jaloissa pyöriä alinopeutta ajaen. Taustapei-
      liin vilkaistessa huomaa jos on jonoa takana, jos on jonoa, niin tieliikennelaki
      velvoittaa väistämään takaatulevaa nopeampaa liikennettä esim. pysähtymällä
      turvalliseen kohtaan.

      • kyykyttäjä?

        Toisaalta kun suomalaiseen ajokulttuuriin kuuluu edellä ajavaan kiinni ottaminen ja ns. pääkallon saaminen, oli se edellä ajavan nopeus sitte vaikka 50 km/h yli rajoituksen? pankaas vaikka seuraten


    • satunnainen matkaili

      Eihän tuollainen ajotapa ole kovinkaan fiksu, jos kirjoittamasi pitää paikkansa. Itse matkustan usein kaukoliikenteen busseilla ja olen huomannut useasti monien henkilöautojen ajavan pitkään linja-auton edessä paljon tienopeutta hitaammin. Monet kuljettajat myös ovat kertoneet tämän olevan yleistä ja vaikeuttavan aikataulussa pysymistä. Eräs kuljettaja kertoi myös näiden samaisten autojen estävän linja-auton ohituksen ohituskaistalla ja ohituskaistan loputtua taas hidastavan nopeuttaan. Olisiko tässä ollut sittenkin kysymys tällaisesta?

    • On se kumma

      Niin Saatana sellasia ne perkeleen pussikuskit ovat PERKELE. Ihan saatanan sama onko ne onnipussin tai muun yhtiön kuskeja. Kyllä perkele pitää tolokku saada niiden ajamisiin.
      Kyllä jumalauta jämpti on niin SAATANA!

      • Gorilla King Kong

        Yhdyn edelliseen puhujaan. Jämpti on niin.


      • Niin kyllähän alottaja kuvasi tyypillisen henkilöautoilijan ajotavan maantiellä hiukan vielä väruttäen itselleen edulliseksi...


      • bussikuski

        Kyllä täysin samaa mieltä, jämpti on näin.


    • halvalla ei saa hyvä

      Sama pätee työmarkkinoillakin mutta jonkun sairaan poliittisen kähminnän seurauksena meille ollaan synnytetty sekä halpa yhtiöt että halpatyövoima markkinat. Veronmaksajilla maksatetaan sitten korjaukset kun eräät vuolee kermat päältä..

    • saihe1

      Tapausta en mitenkään värittänyt, kyse oli todellisesta vaaratilanteesta.
      En myöskään ota syytä liikenteen haittaamisesta koska kaikki ajoimme pitkässä jonossa joka kulki melko tarkalleen 80 km:n nopeutta. Keli oli huono ja tie nykyiseen tapaan hoitamaton.
      Voi olla, että aikataulun kanssa teki tiukkaa, mutta siitä saa syyttää ennemmin kurjaa tienhoitoa (=Destiaa!) kuin muita kanssakärsijöitä.

      Ja onko kiire mielestänne tarpeeksi hyvä syy ajaa ylinopeutta tietyömaalla? Mitä tulee vilkun käyttämättäjättämiseen liikenneympyrästä poistuttaessa, niin siinähän ko. bussikuski syyllistyi toisen matkan hidastamiseen kun nämä eivät uskaltaneet tulla ympyrään.

      • mä itte täs mee

        Mikset väistänyt oikealle ajoradan reunaan ja helpottanut bussin ohitusta,
        toiminnasta olisit saanut bussikuskin kiitoksen hätävilkkujen väläyksellä,
        se olisi ollut sitä muiden huomioonottamista joustavaa liikennettä.
        Kaltaisesi, jonon etummaiset alinopeutta-ajavat ovat alttiita onnettomuuksille
        johtuen ohitustarpeesta.


      • ääliöt !!!!!!!
        mä itte täs mee kirjoitti:

        Mikset väistänyt oikealle ajoradan reunaan ja helpottanut bussin ohitusta,
        toiminnasta olisit saanut bussikuskin kiitoksen hätävilkkujen väläyksellä,
        se olisi ollut sitä muiden huomioonottamista joustavaa liikennettä.
        Kaltaisesi, jonon etummaiset alinopeutta-ajavat ovat alttiita onnettomuuksille
        johtuen ohitustarpeesta.

        Just näin, kun itte ei pysty keliolosuhteesta johtuen pitämään rajotustenmukaista
        vauhtia ja huomaa takanatulevan, ammatikseen tiellä työtätekevän ammattilaisen,
        ohitukseen pitää antaa mahdollisuus, heillä on aikataulu paikasta A paikkaan B.


    • liikkuva3

      Mitenkä mittasit työmaa-alueen nopeuden ? Ajamalla myös ylinopeutta vai !!!!

    • Kaikenlaisia sitä on

      Minä ajoin toyota corolla merkkisellä vm2014 autollani onnipbussin edessä, mittarini mukaan 65km/h. Mittarini ei valehtele sen on vävypoikani ammatiltaan poliisi todistanut oikeaksi, lisäksi minulla on autossani navikaattori joten tiedän kyllä kuinka kovaa autoni milloinkin kulkee.
      Ajan aina maksimissaan 70km/h jos rajoitus on 80km/h tai enempi, matalammalla rajoitusalueella ajan määrättyä nopeutta. Tosin turvallisuustekijät huomijoiden nopeuteni on usein alempi kuin liikennemerkissä osoitettu nopeus.
      Koska liikennemerkki osoittaa vain suurimman sallitun nopeuden niin ajaessani alempata nopeutta en syyllisty rikokseen. Jos linja tahi muu auto yrittää ohittaa minut niin tietysti silloin nostan nopeuteni suurimmaksi sallituksi. Koska minulla ei ole näin eläkeläsenä mihinkään kiire niin ei tarvitse linja-autonkuljettajallakaan olla.
      Viimeksi ajoin onnibussin etessä 50km/h ja tien rajoitus oli 80km/h. Tämä röyhkeä muka ammattimies ajoi aivan takapuskurissani kiinni ja vilkutteli valoja, taisi soittaa äänimerkkiäkin. Vaimoni joka istui etupenkillä soitti jo poliisille tuosta teittemme ritarista joka ohittaessaan näytti jotain sormea minulle, ja joka ohituksen jälkeen palasi välittömästi kaistalleni takaisin niin että joutuin jarruttamaan rajusti välttääkseni törmäyksen onnibussin kanssa

      • Anonyymi

        Teiten tukko oot. Pysy kotonas


    • ei vakuuta onnibus

      On omakohtaisia kokemuksia Onnibussin liikennekäyttäytymisestä, tämä tapahtui 2012, ajoin kuorma-autolla Hämeenlinnaväylä kohti Helsinkiä, 80 km/h. Onnibussi lähti ohittamaan ja ohitettuaan tuli suoraan nokan eteen, ei jättänyt montaa metriä väliä, vaikka oikea kaista oli tyhjä ja bussi ajoi minua huomattavasti kovempaa, että olisi voinut ajaa oikeaa kaistaa pidempää ja palata vasemmalle kaistalle, kun autojen välimatka olisi ollut turvallinen.

    • saihe1

      "mä itte täs mee
      14.1.2015 13:30
      Mikset väistänyt oikealle ajoradan reunaan ja helpottanut bussin ohitusta,toiminnasta olisit saanut bussikuskin kiitoksen hätävilkkujen väläyksellä, se olisi ollut sitä muiden huomioonottamista joustavaa liikennettä. Kaltaisesi, jonon etummaiset alinopeutta-ajavat ovat alttiita onnettomuuksille johtuen ohitustarpeesta. "

      Ootko yksinkertainen?
      En todellakaan ollut jonon ensimmäinen kuten tuolla jo moneen kertaan olen todennut. Onnipussi ohitti minut ohituskaistan päättymisen jälkeen ja todellakin hidastin ja väistin oikeaan reunaan heti kun huomasin sen älyttömän teon! Pussiparka kun vaan ei ehtinytkään ohitseni kun jo tuli vastaantulijoita ja kiilasi siten minut penkkaan saakka.

      Terveisin reippaasti mutta turvallisesti ja ennakoiden ajava blondi jolla kilometrejä takana jo pari miljoonaa (ilman kolareita).

      • ammattimiäs

        Jos taitosi itselläsi ei riitä ohittamiseen ja muut siihen pystyy, niin tee
        tilaa väistämällä, nopeutta laskemalla, ja kaikkesi tehden että ohitus
        sujuu itsellesi ja ohittajalle turvallisesti.
        2 milliä mittarissa eikä mitään oppinut joustavasta ajotavasta.
        ( vaihda julkisiin )


      • plondi (harmaa)
        ammattimiäs kirjoitti:

        Jos taitosi itselläsi ei riitä ohittamiseen ja muut siihen pystyy, niin tee
        tilaa väistämällä, nopeutta laskemalla, ja kaikkesi tehden että ohitus
        sujuu itsellesi ja ohittajalle turvallisesti.
        2 milliä mittarissa eikä mitään oppinut joustavasta ajotavasta.
        ( vaihda julkisiin )

        Kaks milioonaa kilsaa jaettuna 40 tuhannella km/ per.vuosi tekee 50 vuotta.
        Suomalainen yksityisautoilia ajaa keskimäärin 25.000 km. Jos plondi on
        kuitenkin erikoistapaus ja ajaa lähes tuplan kilometrejä, hänen ikänsä
        lienee yli seitsemänkymmentä vuotta. Tällä ikää kaikki toiminnot huononevat
        ja yleisesti suositellaan vaihtaa julkisen liikenteen käyttäjäksi.


    • mä pois

      Kun kaiken liiottelee, varmaan keskustelun aloituskin liioteltua !

    • rtk461

      on tämä kumma maa!. täällä on tiet tehty ja niillä ei saa ajaa. vertaan muuhun EU-alueeseen. olen rekka kuski. tanska,saksa,ranska,belgia,ym. saa mennä niin lujaa kuin auto kulkee 88-92km/h ja briteissä 97km/h ei mikään ongelma. ja jos ajat hitaammin (ei ruuhka) poliisi ottaa sivuun ja antaa maksullista ajo-opetusta.

      esim: tietyö alue saksassa nopeusrajoitus 60km/h päivällä ja yöllä kun eivät työskentele ajetaan normaalisti, työmaa saa sakot jos jättävät työmaa nopeusrajoitus kyltit näkyviin kun eivät työskentele.

      ihmisten pitää pystyä liikkumaan ja tavaran, jumittaminen maksaa valtiolle ja yrityksille.

      kamera valvontaa lisätään....???. keskelle metsää, oikeesti haloo.

    • MJ701

      Tutulta kuulostaa. Lapin alueella liikennöivä Eskelisen Linjat kiilaavat samalla tavalla eli ajavat takaluukussa kiinni ja lähtevät ohittamaan vaikka vastaan tulee autoja. Viime kesänä lähellä Sodankylää jouduin kunnolla jarruttamaan kys. tilanteessa kun bussikuski lähti takaa ohittaan ja kiilasi sit suoraan eteeni. Onko tommoset kuskit muka ammattilaisia? HAH, sanon mä!!

    • Tänään viimeksi ysitiellä roikkui 80km/h alueella onnibussi pitkään puskurissa,nyki ja koukki siellä takana yrittäen että ajaisin kovempaa vaikka nopeuteni oli jo 90km/h navin mukaan.Sitten kun alko satkun rajoitus ja kaksi kaistaa niin pakkohan sen ohi oli päästävä siihä hirveessä loskassa joka oli ohituskaistalla vaikka nopeuteni tietenkin minäkin nostin 110km/h mutta hyvin tuntu bussi kulkevan kun meni heittämällä ohi varmaan yli 130km/h.
      Siinä se sitten parin kilometrin päässä törötti samoissa valoissa.
      Näissä pitkänmatkan busseissa ei taida mitään rajoittimia olla kun useasti painavat reilusti yli satasta vaikka niillä ei lujempaa saiskaan ajaa.

      • näin voi käydä

        Kyllä se reimajunttikin oppii kun kokeilee seuraavan kerran ysitiellä tuota. Sopii toivoa etten ole silloin ratissa. Minä nimittäin huomatessani reimaurpon kiihdyttävän rinnalla vedän niin sanotusti sisään, ja silloin reimaurpolle tulee oikeasti kiire kun näkee n 14,6 metriä linja-auton kylkeä vierellään joka lähenee ja lopuksi osuu. Siinäpä on meidän reimaurpo ihmeissään kun kerää tojotanpalasia ja navikaattoria ojasta jos nyt on enään mitä kerätä saatikka kerääjääkään.


      • tosikuski
        näin voi käydä kirjoitti:

        Kyllä se reimajunttikin oppii kun kokeilee seuraavan kerran ysitiellä tuota. Sopii toivoa etten ole silloin ratissa. Minä nimittäin huomatessani reimaurpon kiihdyttävän rinnalla vedän niin sanotusti sisään, ja silloin reimaurpolle tulee oikeasti kiire kun näkee n 14,6 metriä linja-auton kylkeä vierellään joka lähenee ja lopuksi osuu. Siinäpä on meidän reimaurpo ihmeissään kun kerää tojotanpalasia ja navikaattoria ojasta jos nyt on enään mitä kerätä saatikka kerääjääkään.

        oikeaa puhetta


      • törppöö

        Kyllä tämä reimajuntti nyt toiminnallaan vaaransi, mahdollisesti
        yli kahdeksankymmenen linja-autonmatkustajan hengen.
        Kehtaa vielä elvistellä toiminnallaan.


      • jukni 69

        Hmmm. Reimajulonen vaikka bussi,rekka tai mikä tahansa kuljin kulkee enemmän kuin laki sallii niin et saa kuitenkaan hankaloittaa heidän kulkemista !!! Sinulla ei ole poliisi valtuuksia eikä tuomarin tointa ei valtuuksia rangaista ketään. Mikäli koet joidenkin liikkumisen kanssa autoilijoille vaaralliseksi niin poliisi on sitä varten jotka tutkiva ja rankaisevat mikäli aihetta on... ...mutta usein rangaistuksen saanut tämä ns.ilmiantaja.


      • julonenreima
        jukni 69 kirjoitti:

        Hmmm. Reimajulonen vaikka bussi,rekka tai mikä tahansa kuljin kulkee enemmän kuin laki sallii niin et saa kuitenkaan hankaloittaa heidän kulkemista !!! Sinulla ei ole poliisi valtuuksia eikä tuomarin tointa ei valtuuksia rangaista ketään. Mikäli koet joidenkin liikkumisen kanssa autoilijoille vaaralliseksi niin poliisi on sitä varten jotka tutkiva ja rankaisevat mikäli aihetta on... ...mutta usein rangaistuksen saanut tämä ns.ilmiantaja.

        MINUA EI OHITETA!!! MIKÄ SIINÄ ON VAIKEAA YMMÄRTÄÄ???

        M I N U A E I O H I T E T A.

        Nyt joudun taas hakkaamaan vaimoni kunhan pääsen töistä kotiin.


    • et kyllä mee ohi

      Ei tainnu reimajuloselle tulla mieleen antaa tilaa ohitukselle, kun näki että
      toisella on kiirus. Kaikissa raskaan liikenteen autoissa on rajoittimet.
      Taisi mennä liiottelun puolelle tässäkin tapauksessa nopeuden arviointi.
      " nopeuteni ninäkin nostin 110 km/h " kaltaisiasi kiusantekiöitä kaikki
      jotka poraatte näillä palstoilla. Poliisi kun näkisi tekemäsi koiruuden
      niin kortti lähtis.

      • reima on reima

        Minun korolla kulkee navikaattorin mukaan 110km/h ja perkeleen onnipussi kiilaa ohitse saatana


      • on se reimaa
        reima on reima kirjoitti:

        Minun korolla kulkee navikaattorin mukaan 110km/h ja perkeleen onnipussi kiilaa ohitse saatana

        Tein valituksen onnipussille ja vittuilivat vastauksessaan. Mihin voin vielä valittaa? Kyllä perkeleen pussikuskit pitää saata kuriin. Vaimonikin sanoi että olen pelkkä aisuri. Saatana onnipussikuskit käyvät tauoillaan ajamassa vaimoani ja minä pääsen vaan liukkaille.


      • talkoo-taavetti
        on se reimaa kirjoitti:

        Tein valituksen onnipussille ja vittuilivat vastauksessaan. Mihin voin vielä valittaa? Kyllä perkeleen pussikuskit pitää saata kuriin. Vaimonikin sanoi että olen pelkkä aisuri. Saatana onnipussikuskit käyvät tauoillaan ajamassa vaimoani ja minä pääsen vaan liukkaille.

        Mikä oli sen palautteeseen vastanneen nimi? Siellä on meinaan ainakin yksi torvi vastaamassa ihan mitä sylki suuhun tuo. Suojatyöpaikka varmasti sillä.


    • Parta-Jugi

      Hah kyllä oli hauskaa kun onnipussi tuli takaluukkuun kiinni kaidealueella ysitiellä. Hidastin viiteenkymppiin. Sitten se alko vilkutella valojaan. No minä pysäsin siihen ja menin kysyyn että onko joku hätä vai miksi valojas vilkuttelet. Kuski sano että kova kiire ja että aja lujempaa. Mää sanoin että mulla taas ei oo mitään kiirettä. Että aja kaiteen läpi punasella romullas ja ohita sitä kautta vaikka. Lähdin liikeellee taas ihan kaikessa rauhassa. Vyötä kiinnittelin pari minuuttia ja navigaattorinkin säädin uudelleen. Ja ajelin lepposaa viittäkymppiä kunnes kaidealue loppui. Sitten se bussinromu kiihdytti 100:sen ja koitti ohi. Mää nostin nopeuden 120 kmh ja eihän se rytöläjä ohi päässyt. Ei edes rinnalle. Siellähän ajeli takana niska bussin värisenä. Aika pienellä sitä loppujen lopuksi oman päivänsä saa pelastettua.

    • masa headhill

      Jopas on erityinen silmätikku tämä Onnibus joillekkin....Ettei vaan taas olisi kilpailevien yrityksien maksulliset trollit , tai yrityksen omat miehet kun täällä kirjoittelee!
      Onkohan Onnibussissa ajoneuvokamerat kojetaululla, niin voivat nämä turhat kirjoitukset/valitukset laittaa suoraan mappi ööhön.
      Ovat saaneet hyvän kilpailun Suomessa aikaiseksi, johon on pakko mennä muidenkin mukaan! Tämä kilpailun herääminen vaikuttaa ihan mihin tahansa muuhunkin alaan, missä hinnoilla voi kilpailla. Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta!

    • Ehias

      Saihea ei ohiteta. SAI-HE-A EI O-HI-TE-TA! PER-KE-LE!!!!!!!!!!

      Mikä tuossa lauseessa on vaikea ymmärtää?

      Joku PIIPE vielä vittuilee kaupan päälle. Ei saatana, kuluttaja-asiamies, Euroopan ihmisoikeusasiamies, Iltalehti, Iltasanomat ja Kirkko ja Kaupunki asialle!

      Jos Saihe vielä tulevaisuudessa ohitetaan, saihe kirjoittaa suomi 24-palstalle sen sijaan että opettelisi ajamaan liikenteessä jäämättä ammattimiesten jalkoihin.

    • saihe1

      Onpa tämän palstan taso alhainen. Iso osa kirjoittajista tuntuu olevan täysin idiootteja. Minut saa kyllä ilomielin ohittaa ja annan siihen reilusti tilaa. Ja mitä tulee ajokilometreihini, niin ajan reilut 60000/vuosi, ikäni 50-vuotta ja näköni kunnossa (mitä vielä pohdittiinkaan...). Tuolle Onnibussin idioottikuskillekin yritin tilaa antaa hidastamalla heti kun huomasin hänen ryöhäävän ohitseni keltaisen viivan kohdalla, mutta ei auttanut enää kun oli jo vastaantulijoita edessä. Ihmettelen edelleen, miten autoilijat sietävät ja jopa kehuvat tuollaisia pöljiä "ammattikuskeja".

      • jämpti on näin

        Kyllä mielestäni idiootti on se joka tällaisen alotuksen palstalla aloittaa.
        Ammattilainen joka ajaa 8-10 tuntia päivässä tienpäällä, tuntee tiet
        ja tietää auton suorituskyvyn, ei lähde ohituksiin jos se on riski.


      • justjoohan
        jämpti on näin kirjoitti:

        Kyllä mielestäni idiootti on se joka tällaisen alotuksen palstalla aloittaa.
        Ammattilainen joka ajaa 8-10 tuntia päivässä tienpäällä, tuntee tiet
        ja tietää auton suorituskyvyn, ei lähde ohituksiin jos se on riski.

        Aika usein, mielipiteestäsi huolimatta, ovat ne raskaat ajoneuvot osapuolina onnettomuuksissa...


      • MJYGV
        justjoohan kirjoitti:

        Aika usein, mielipiteestäsi huolimatta, ovat ne raskaat ajoneuvot osapuolina onnettomuuksissa...

        Ovat osallisina henkilöautojen törttöilyn vuoksi, mutta harvoin syyllisiä onnettomuuksiin.


      • Anonyymi
        justjoohan kirjoitti:

        Aika usein, mielipiteestäsi huolimatta, ovat ne raskaat ajoneuvot osapuolina onnettomuuksissa...

        Viron ja senegalin lahjat siellä suomen tavaraliikenteessä, onko bussikukseja muita kuin virolaisia ja nekruja? Ei voi vaatia suomalaista insinöörimäistä sääntöuskovaisuutta jos on ajellu mossella ja uazilla puolet elämästä kolhoosin ja tallinan heinätorin väliä, tai jos on asunut savimajassa ja ainut kulkupeli on ollut aasi tai kameli ja on vihreät pimut kärrääneet suomeen bussia suhailemaan kehitysmaasta jossa ainoat autot on keravalta kärrätyt demarien vanhat carinat jotka varustettu aseilla jotta naapurikylä voidaan tuhota kun halutaan sotia välillä..ei näiltä voi vaatia kun ei ole älyä eikä osaamista muuhun kun sotimiseen ja tupakan polttamiseen(jokainen virolainen ketjupolttaja) ja nekruilla viis puhelinta whatsapit laulaa kun puhelua ajon aikana botswanaan ja wolttikeikaa sivussa.siinä ne Nellin ja Annun vegepastat kulkee samalla yliopiston kampukelle että pimut saa syödä.


    • saihe1

      Vaan kun ei näyttänyt olevan tietävän/tuntevan/ymmärtävän!!

      On se nyt hitto, että ohitettavaa syyllistetään kun joku tekee hengenvaarallisia ohituksia. JONOSSA JONKA KESKIVAIHEILLA AJOIN liikuttiin tasan 80 km/h nopeutta ja TIE OLI PEILIJÄÄSSÄ. Miten minä siinä olisin voinut jotain tumpeloida? Edessä ainakin toistakymmentä autoa.

      Koittakaa nyt vaan karvaperseiset tosiammattilaiset saada myönnettyä, että tämä kuski ei ollut mikään teiden sankari vaan TÄYSTOHELO! Joka sitten parilla hengenvaarallisella ohituksella hyötyi sen 10 metriä 30kilometrin matkalla. Johan oli sankari ja oikein ammattilainen sellainen. Pitäisikö tuota tolloa nyt kumartaa ja arvostaa?

      • tosi2

        Ei muuta kun linja-auton mentävä väli oman ja edelläajavan väliin.
        Itse teet ohituksen vaaralliseksi, et väistä.


      • jaajoo
        tosi2 kirjoitti:

        Ei muuta kun linja-auton mentävä väli oman ja edelläajavan väliin.
        Itse teet ohituksen vaaralliseksi, et väistä.

        Oletko lukutaidoton?


    • saihe1

      Oli parinkin linja-auton mentävä väli edessäni, mutta tämä tollo ei siihen väliin kerennyt!
      MITEN MINÄ sen ohituksen vaaralliseksi tein? (hiljensin vielä lisää, jopa jarrutin, mutta kun ei ehdi niin ei ehdi)

      • s.ankari

        Olet sankari...ni OOOHHH


    • rekkanainen

      Älä sure aloittaja, täällä kirjoittelevat vain kaljamahaiset 5-6-kymppiset tollot jotka kuvittelevat itsestään liikoja. Työttömiäkin lienevät kun päivät täällä roikkuvat.
      Kyllä se vaan pojat on niin, että naiset ja tytöt pärjäävät nykyään rekan tai linjurinkin ratissa poikasia paremmin. Tytiskää kaljamahat.

      • konttorihiiri

        Uuh Olen aina haaveillut tosi rekkanaisesta. Sellainen nainen kun sitoisi kuormaliinoilla ja ottaisi aisasta kiinni.

        Uuuuhhhhh kyllä nyt meni kalsarit vaihtoon.


    • pääkipeä

      bussikuskille kiitoksia kun jaksa kestää tollaisia pellejä liikenteessä.

      tsemppia bussi kuskille, hänellä on oikea ja turvallinen ajotyyli vaikka blodi yritti kaikin keinoin häiritä bussi kuskin työntekoa.
      röyhkeyden huippuna vielä reklamaation kirjoittaminen, tää on tyypillistä, pitihän purkaa oma pahaoloa johonkin.

      • blonditar1

        Pää sulla varmaan onkin kipeänä jos oikeasti pidät kiilaamista ja keltaisen viivan kohdalla ohittamista turvallisena ajotyylinä. Toivottavasti tajuat pysyä pois auton ratista!


    • saihe1

      Edelliselle toivotan samanlaista kohtelua Onnipussin suunnalta, ehkä sitten sinäkin opit jotain (lienet tuollainen edellä kuvattu kaljamaha täydellisyys).

    • äityli11

      Kaikki tuo edellä kirjoitettu vahvistaa käsitystäni siitä, että ammattikuskit eivät enää ole oikeita ammattialaisia.

      Mitä sitten, vaikka joku ajaisikin hieman alle SUURIMMAN sallitun nopeuden? Hyvä se vaan on, ettei yliarvioi kykyjään kuten nämä muka ammattilaiset, jotka eivät sitten ohituksen jälkeen ehdikään omalle kaistalleen muuta liikennettä vaarantamatta.

      Kiire on järjestelykyvyn puutetta, kuski on saattanut polttaa tupakan vielä ennen lähtöään, vai pettikö laskutaito vaihtorahojen annossa?
      Jos aloittajan kertomaa tilannetta oikeasti jonkun mielestä voi perustella kiireellä, niin pyytäisin Onnibussia lisäämään reitin kestoon tuon 2 sekuntia, ettei kanssa-autoilijoiden henkeä tarvitsisi vaarantaa.
      Vai onko firman mottona, että pois alta blondit, juuri ajokortin saaneet, punaiset pikkuautot... täällä tulee nyt Ammattikuski Ison Bussin ratissa ja Mulla on kuule Kiire?

    • Täytyy ihmetellä

      Kaikilla yhtiöillä on kuljettajina näitä hosujia ja kaahareita. Missä on ammattimiehet? Nykyisin ei enää ole kuin harvassa on ne kuljettajat jotka osaa ajaa nopeasti hosumatta. Täysiä tumpeloita joita ei kukaan palkkaisi jos ei olisi pulaa ammattitaitoisista kuljettajista. Ainoat kriteerit palkkauksessa on että on tarpeeksi tyhmä ja ahkera eikä osaa pyytää palkkaa vaan ajaa ajamisen ilosta.

    • ohivaikkaporolla

      Reiman Porollalle kaikki yli 60 km tunnissa ovat vaarallista, samaan kategoriaan Nisse- Nissan-Datsun melkein kuljettajat.

      • psykoloki3

        Onhan tämä aloittaja varsinainen, 60.000 tonnin vuosikilometreillä
        ei voi olla henkilökohtaista elämää,30 vutta tienpäällä, vanhapiika,
        joka alan ammattilaisten niskaan hyökkää tällä tavalla.


      • onpatyhmäpsykologi

        ei kai nyt sentään ihan 60 000 000?


    • pekkapoika

      -voi sua raukkaa ! Kuinka sua koitellaan? Otan osaa.
      Yritä kestää kaiken kaaoksen keskellä!
      ps. ajele varovasti.

    • hehhe

      Turvaväli on kuskin äo (älykkyysosamäärä) muutettuna metreihin!

    • Bussissa

      Nopea halpa ja luotettava... Niin no siis on halpa ja noppee mutta kaikkea muuta kun luotettava. Tällä hetkellä kaahataan hirveetä kyytiä Onnibussin kyydissä Helsingistä kotia kohti, ja ollaan kyllä ohitettu niin täpärästi monta rekkaa, ajettu 20 metrin päässä yhen rekan persiistä kymmenisen kilometriä putkeen ja täysin tyhjällä tiellä pilkkopimeässä huristettu suurimaksi osaksi ilman pitkiä valoja että voin sanoo etten tähän kyytiin enää heti lähe, ainakaan pimeällä. Aikaisemmat kokemukset on ollu hyviä, mutta nyt joku kahjo ratissa. En menis koko Onnibussin mainetta mustaamaan, mutta kyllä tämän kuskin ajotapa on säälittävä ja ennen kaikkee vaarallinen. Järjestäkää meille nätit hautajaiset jos kohta rysähtää! Valehtelisin jos väittäisin ettei pelota.

      • Onnikuski

        Kerrotko millä linjalla olit ja mikä oli lähtöaikasi?


    • linjaautofobiajollakin

      Hei urpo.Älä mene krapulassa kyytiin jos noin pelottaa.Pelkäät varmaan omaa varjoasikin vai kuinka?

      • Alavaihdettu

        Niin millähän tekin poloiset kulkisitte jos ei busseja olisi ja omaan autoon ei ole varaa saati sitten taitoa saada ajolupaa sen kuljettamiseksi ?
        Olkaa kiitollisia että sentään löytyy porukkaa jotka suostuvat tekemään kellonympäripäiviä ja öitä saamatta kunnolla muta kuin haukkumisia palkakseen.
        Niin ja vielä kuljettamaan ja sietämään moisia pelkureita ja valittajia !!!


    • hmmmmmn

      Ammattikuskien olisi syytä ymmärtää, että henkilöautot ovat sen verran kevyempiä, että niiden on jopa pakko huonolla säällä, kuten loskakeli, jäinen tie jne. ajaa hieman hiljempaa, jotta ajettavuus säilyy. Bussit ovat niin painavia, ettei se säätila niihin vaikuta paljoa.

      Kummasti ne realiteetit katoaa ja edessä nähdään vaan hidastelijoita.

      • WTTY

        Keskikesällä tuskin on jäätä ja loskaa? Pikkuautot saavat tottakai ajaa hitaammin, mutta jos henkilöautoilija on riittävän fiksu hän myös huomioi takaa tulevat ajoneuvot. Valitettavasti useimmat heistä eivät ole.


    • aamenia

      Tämä ketju paljastaa mainiosti, kuinka tyhmiä bussikuskit ovat.

    • Mäajanvaan

      Taidat olla aamenia juuri se alinopeutta ajava kusipää teiden tukko joka aiheuttaa vaaratilanteita ihan omaa tyhmyyttään ammattiautoilijoille. Vauhtia löytyy kyllä siinä vaiheessa kun ammattiautoilija menisi ohi.

    • Anonyymi

      100km/h ajettiin tänään moottoritietä ja onnibussi painoi ohi aika reilua ylinopeutta. Loskaa tiellä ja ambulanssikin tienpekalla jota väistettiin mutta mikään ei vaikuttanut bussin vauhtiin ohituskaistalla.

      • Anonyymi

        Bussit eivät kulje yli 100 km/h, niissä on nopeudenrajoitin, eli ajoit itse alle satasta.


      • Anonyymi

        Bussit eivät kulje yli 100 km/h, niissä on nopeudenrajoitin, eli ajoit itse alle satasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bussit eivät kulje yli 100 km/h, niissä on nopeudenrajoitin, eli ajoit itse alle satasta

        Kyllähän tuo nopeudenrajoitin on ohitettavissa, mutta en jaksa uskoa, että KA-yhtymässä tuollaista harrastettaisiin. Siellä oli takavuosina tapana, että vaikka auto oli katsastettu 100 km/h nopeuteen, rajoitin asetettiin arvoon 90 km/h säästösyistä.


      • Anonyymi

        Jaa, minun ohi ei ole ajanut yksikään linja-auto tai kuorma auto enkä vedä letkaa perässäni, lappu lattiaan ja menoksi, autot on ajettaviksi ei körölteltäviksi, näkeehän tuon kun ajellaan kuin muumilaaksossa muumimammat egr venttiilit jumitaa, imusarjat tukossa pari vuotta vanhoisa autoissa ja kutosen vaihteella 30km/h sillä hakunilan hummerilla ajellaan reiman koneen lippalakki päässä joka aamu kaupalle kello 9.11 ettei traditio kärsi ja mummo istuu apparin puolella josta ei näy mitään kuin venyvä käsi kattohantaakissa kiinni ja seppo vetää niskat köyryssä..vanhukset on syvältä liikenteessä ja sääntösepot jotka usein insinöörejä on virkaniilona veronmaksajien kupparina niin ajavat pilkuntarkasti sillä octavialla kun eivät muulla voi ajaa vag tuote nääs insinööri ei saa livetä linjasta voi joku kyseenalaistaa sepon vakaumuksen. Insinöörit ja muut vanhukset pois tukkimista liikennettä skodillakeilla tai kuskailla.


    • Anonyymi

      Takavuosina kabussin polkimen alle pistettiin tappi ettei poljin menen liian pohjaan ettei ajella ylinopeutta ja vaijerikytkin, käykääs ajamassa automiehet ja naiset semmoisella vehkeellä, rockwellerin ja gardnerin akselia ja loottaa sekä cummins konetta ja se vaijerikytkin sekä ajoasento...kyllä tiesi ajaneensa Kuopio-Helsinki välin.
      Bussimatkustajat on jännää väkeä, toisten mielestä koivarilla voi joku kuljettaja kaahata(mahdottomuus alitehoisella kabussilla) ja toisten mielestä ajetaan liian hiljaa..Koettakaas matkustajat päättä?? Siksi on yksityisauto jolla painelen menemään vauhdilla ja ohitan köröttelevät kabyyssit ja muut popniitti härvelit.
      Bussilla matkustaa vain opiskelijat ja nekrut jotka loisivat suomessa ja kyttäävät nuoria naisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe