Mies haluaa liikaa

fgggrrg

Moikka!

Yritin etsiä netistä keskustelua aiheesta mutta en löytänyt muita keskusteluita kuin että "nainen haluaa liikaa", "haluaako mies vain seksiä?" yms.

Miksei nainen voi haluta vain seksiä tai läheisyyttä ilman vakavaa parisuhdetta?
Itselläni on tilanne, että olen tavannut ihan mukavan miehen mutta nyt minua pelottaa että mies haluaa liikaa. Kerroin jo ensimmäisellä kerralla etten etsi parisuhdetta ja mies sanoi itse ettei ole valmis mihinkään vakavaan. Nyt kun ollaan muutamia öitä yhdessä vietetty, sanoin aamulla miehelle ettei hän minusta elämänsä rakkautta saa, vastasi hän vain että "eihän sitä koskaan tiedä vaikka naimisiin päädyttäisiin". Lisäksi hän on sanonut kaikkea "olen niin onnellinen että olet siinä" yms.
Mistä sen tietää, onko miehellä liikaa tunteita naista kohtaan? Tietenkin kysymällä mutta nyt minua pelottaa ettei mies uskalla sanoa suoraan jos hänellä onkin vahvempia tunteita. Olen koittanut kertoa etten halua parisuhdetta, tavata sukulaisia/kavereita, käydä treffeillä yms.

Pitäisikö minun vain katkaista välit häneen?

17

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensimmäiseksi sanoisin, että miehet ovat kykeneväisiä ihan yhtä monimutkaisiin ja kummallisilta vaikuttaviin tunteisiin kuin naisetkin. Tuntematta kyseistä ihmistä ollenkaan minulle tulee kuitenkin mieleen, että hän valehteli omista tarpeistaan ja ilmaisee niitä nyt sitten mukamas vaivihkaa. Toive on varmaan, että sinä vastaat samalla tasolla. Tällöin kysymys on hyvin selkeästä sopimusrikosta, ja minun mielestäni sinun pitäisi lempata se idiootti.

      On kuitenkin mahdollista, että kyseessä on astetta monimutkaisempi asia, joka ei suoranaisesti riko teidän kahden välistä sopimusta, mutta aiheuttaa ymmärrettävästi hämmennystä. Otetaan esimerkki minun omasta historiastani, jonka aikana olen tehnyt kaikenlaista kummallista. Noin 15 vuotta sitten olin hyvin samanlaisessa suhteessa naisen kanssa, joka ei halunnut parisuhdetta vaan pelkästään seksiä. Myöhemmin paljastui, että hän kaipasi myös enemmän kuin pelkkää fyysistä läheisyyttä ja seksiä, mutta se on ihan oma sotkuinen tarinansa.

      Alusta lähtien puhuimme avoimesti tunteistamme tai niiden puutteesta. Keskustelimme oikeastaan aika paljon erilaisista asioista seksin jälkeen, ja tutustuimme siinä ohella toisiimme. Minä jatkoin samaan aikaan vakavamman parisuhteen etsimistä ja hän taas oli liian kiireinen jaksaakseen seurustella kenenkään kanssa. Meillä oli hyvin selkeä sopimus, jonka mukaan seksisuhde katkaistaisiin välittömästi, jos toinen meistä haluaisi seksiä jonkun muun kanssa. Tämän seksisuhteen aikana ilmaisin kiintymystä tähän naiseen hyväilemällä, halailemalla ja kiinnittämällä huomiota hänen tarpeisiinsa. Minun mielessäni tässä oli selkeä raja. Emme koskaan puhuneet parisuhteen aloittamisesta, joten näin ei tulisi koskaan tapahtumaan. Nainen puolestaan ilmaisi myöhemmin hämmennyksensä käytökseni ja käymiemme varsin avointen keskusteluiden välillä. Seksisuhdetta kesti kuukaudesta toiseen, kunnes naiselta lipsahti yhden kerran kesken seksin sana "rakas". Tämä oli hyvin selkeä sopimusrikko, joten päätimme lopettaa seksisuhteen. Tämän jälkeen meidän välillämme tapahtui kaikenlaista sotkuista, joka ei ole olennaista tämän keskustelun kannalta.

      Olennainen asia on kuitenkin, että miehet pystyvät lokeroimaan tunteitaan ja tarpeitaan erittäin tehokkaasti. Voi olla, että nauttiakseen seksistä sinun kanssasi sen miehen täytyy oikeasti vokalisoida senhetkisiä tunteitaan. Tämä ei tarkoita, että hän on oikeasti hakemassa parisuhdetta kanssasi. Hän saattaa vain tarvita idealisoidun ajatuksen sinusta, jotta voi nauttia seksistä kanssasi. Käytös kuitenkin häiritsee sinua, joten asiasta kannattaa puhua.

      • really?

        sais rakkautta ja alkaakin nillittään jostain sopimusrikkomuksista..


      • really? kirjoitti:

        sais rakkautta ja alkaakin nillittään jostain sopimusrikkomuksista..

        No, tuota, näin 15 vuotta myöhemmin voin ihan rehellisesti myöntää olleeni teinivuosinani täysi idiootti. Onko tässä jotain ihmeellistä tai yllättävää? Käsittääkseni kaikenlaisten tyhmien ratkaisujen tekeminen kuuluu siihen ikään.


    • Hän haluaa enemmän

      Joo aika pahalle näyttää, että hän on sinuun lätkässä, jos tuolla lailla jo tunteilee.Jos itse et halua enempää, niin katkaise välit jo alkuunsa.

    • dsdsds

      No jaa. Miehenä voin sanoa, että me välillä sanotaan noita juttuja, vaikka ei niitä tarkoiteta. Minäkin olen sanonut nuo samat jutut, vaikka olen vain halunnut saada seksiä.

    • fgggrrg

      Kiitos mielipiteistä. Emme ole ns. "tehneet sopimusta" mistään sen vakavammin mutta mielestäni olen tehnyt hyvin selväksi etten tunne häntä kohtaan mitään syvempää.
      Toisaalta mietin juuri tätä että miehet (miksei naisetkin) tekevät/sanovat seksin toivossa melkeimpä mitä vain mutta hän sanoo näitä asioita yleensä aamulla kun olemme heräilemässä ja suutelee otsaa ym. Yksi aamu hän ihmetteli miksi me ei olla oikeastaan koskaan "hengailtu" yhdessä vaan pelkästään viettäneet yhteisiä öitä. Vastasin vain jotain epämääräistä että ehkä siihen on syynsä ja hän ei enää kommentoinut mitään.
      En vain haluaisi joutua tilanteeseen, jossa hän haluaa enemmän ja minun on tehtävä "valinta", joko emme enää näe tai sitten alamme tutustumaan syvemmin.
      Tämän vuoksi en ole halunnut suhdetta kenenkään kanssa, aina pitää miettiä liikaa!

      • mitä mieltä muut

        Minun olisi vaikea kuvitella, että minulla olisi pelkkä seksisuhde miehen kanssa. Minulla on parisuhde, joka kyllä perustuu hyvin pitkälle seksiin, mutta voisin kuvitella kyllä olevani miehen kanssa muutenkin joskus myöhemmin. En voisi kuvitella nauttivani seksistä jos en arvostaisi tai pitäisi miehestä myös muuten. Kuvittelen, että tuollaisesta tulee joka tapauksessa ongelmia kun jompi kumpi jossain vaiheessa haluaa enemmän tai löytää toisen ja silloin seksikumppani jää kuin nalli kalliolle. Eikö tuo ole vain toisen hyväksikäyttöä ilman maksua?


      • bimbelibombeli
        mitä mieltä muut kirjoitti:

        Minun olisi vaikea kuvitella, että minulla olisi pelkkä seksisuhde miehen kanssa. Minulla on parisuhde, joka kyllä perustuu hyvin pitkälle seksiin, mutta voisin kuvitella kyllä olevani miehen kanssa muutenkin joskus myöhemmin. En voisi kuvitella nauttivani seksistä jos en arvostaisi tai pitäisi miehestä myös muuten. Kuvittelen, että tuollaisesta tulee joka tapauksessa ongelmia kun jompi kumpi jossain vaiheessa haluaa enemmän tai löytää toisen ja silloin seksikumppani jää kuin nalli kalliolle. Eikö tuo ole vain toisen hyväksikäyttöä ilman maksua?

        Niin se on ilmeisesti sinun mielipiteesi, ei aloittajan. Meitä ihmisiä on erilaisia ja on varmasti mukavampaa tapailla seksin merkeissäkin samaa ihmistä kuin että raahaisi aina baarista uuden miehen/naisen mukaansa. Kumpi tuossa nyt käyttää hyväksi ja kumpaa? Jos molemmat haluaa harrastaa seksiä niin eikai se ole hyväksikäyttöä?


      • bimbelibombeli kirjoitti:

        Niin se on ilmeisesti sinun mielipiteesi, ei aloittajan. Meitä ihmisiä on erilaisia ja on varmasti mukavampaa tapailla seksin merkeissäkin samaa ihmistä kuin että raahaisi aina baarista uuden miehen/naisen mukaansa. Kumpi tuossa nyt käyttää hyväksi ja kumpaa? Jos molemmat haluaa harrastaa seksiä niin eikai se ole hyväksikäyttöä?

        Tämä menee nyt hieman aiheen vierestä, mutta olen samaa mieltä. Nyt vanhemmalla iällä seksisuhde tuntuu vieraalta ja kummalliselta ajatukselta. Nuorena poikana se taas tuntui erittäin loogiselta ja hyvältä ratkaisulta: ei ylimääräisiä parisuhdeongelmia, huomattavampi pieni riski saada jokin satunnainen sukupuolitauti ja säännöllistä seksiä.


      • fugjjlhkx

        Mulla oli ap vastaava tilanne. Vuodrn kuluttua kehitin itsekin tunteita ja nyt ollaan menossa naimisiin. Mies taas oli rakastunut heti, mulle se oli pelkkä seksisuhde. Neuvon ottamaan rauhassa, ehkä siitä tulee jotain, ehkä ei. Seksisuhde on mielestäni itseasiassa paras pohja muullekin suhteelle, eipä katoa kemia koskaan kuten ystävyyteen pohjaavissa "sielunkumppani"suhteissa.


    • Voi jösses taas!

      Just näin, jos kaikki alkaa mennä liian hyvin, kannattaa kehitellä itselle ongelma asiasta, jota ei varsinaisesti edes ole olemassa.

      Miksi tulkitset miestä ja miehen leikkimielisiä sanontoja liikaa? Olet kertonut, ettet etsi parisuhdetta ja jos mies sen on kuullut, on luultavasti ymmärtänytkin.

      • .murusia

        No mulla kans vastaava ja tavataan ainoastaan sekstailun merkeissä. Hän kans toisella kerralla kun annoin suuseksiä sanoi kullaksi. Kysyi saako ja sanoin et tottakai saa. Itsekin oon sanonut muruksi. Ei siitä ole haittaa voi hellitellä myös nimillä. Kumpikin tietää missä mennään.


      • .murusia

        No mulla kans vastaava ja tavataan ainoastaan sekstailun merkeissä. Hän kans toisella kerralla kun annoin suuseksiä sanoi kullaksi. Kysyi saako ja sanoin et tottakai saa. Itsekin oon sanonut muruksi. Ei siitä ole haittaa voi hellitellä myös nimillä. Kumpikin tietää missä mennään.


    • nai vain ja lähde

      Miehet on sikoja ja miehelle sä oket nyt haaste.Todellakaan älä usko mitä heittelee sillä heittoja ne vain on!

    • fgggrrg

      Olen kuullut miespuolisilta kavereilta tuosta, että miehet tykkäävät naisista joista on heille haastetta eivätkä ole liian helppoja. Mutta enkö minä nyt ole kuitenkin ollu ns. "helppo", kun en halua muuta kuin seksiä? Olen ainakin ymmärtänyt että tämä metsästysvietti ei ulottuisi ihan tunnetasolle asti että mies koittaisi saada naisen rakastumaan itseensä?

      Mutta ehkä otan asian esille seuraavalla tapaamisella ja joko loukkaan miestä ja hän ei halua nähdä enää ikinä tai sitten hän on samoilla linjoilla :)

    • 71 / 66

      Jospa sinun valmiutesi tarjontaan on liian vähäinen?

    • Yrjänäinen

      No jos se mies ei ole kertonut että hänellä on suurempia odotuksia tai valtavia tunteita, ja sinä olet ollut rehellinen ja suora, niin ei tarvitse katkaista suhdetta.

      Kerronpa kuitenkin oman tarinani... Minulla oli miehen kanssa satunnainen "kaveruus etuuksilla" suhde. Olin eronnut ja kahden lapsen äiti. Minä en halunnut enempää. En ollut valmis parisuhteeseen, enkä silloin uskonut, että mies olisi ollut minulle juuri se oikea. En oikeastaan edes halunnut ajatella että olisiko. Ei ollut suuria tunteita tms. Mies oli tietoinen tilanteesta. Hän oli herrasmies. Ystävällinen ja kiihkeä, ja kaveri kun tarvis. En odottanut häneltä mitään, eikä hänkään juuri tunteista puhunut. Ei mitää sitoutumista tms. Molemmat tapailimme treffien merkeissä myös muita siinä ajan saatossa. Jos oli intiimi juttu menossa jonkun muun kanssa, niin niinä aikoina emme juuri tavanneet, ainakin sängyssä... Joskus muistan kun mies laittoi viestiä suunnilleen että "Sinä olet seksikäs, kaunis, älykäs, arvomaailma kohdallaan jne... pistää miettimään... ;) " Mutta minä vastasin että "älä mieti!" =D Olin jopa ystävilleni sanonut, ettei minusta ja tuosta miehestä koskaan tule enempää, ja se on varma se.

      Mutta kuinkas kävikään! Me molemmat kiinnyimme yhä enemmän, ja lopulta tajusin rakastavani tuota miestä! Enkä edelleenkää voisi parempaa miestä itselleni kuvitellakaan.

      Me olemme asuneet yhdessä jo 7 vuotta, joista naimisissa 2. Varo vain, elämä voi yllättää...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe