Työkkärin lausunto päin helevettiä

lausun sen kirjaimin

Tänään tuli työkkäristä lausunto joka sai päreeni palamaan:

" Sinulla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen ajalta 19.1-13.4 koska olet valehdellut tietojasi mol.fi sivuilla. Olet poistanut perustietoja ja antanut TE-toimistolle väärän puh.numeron"

Tälläinen lausunto tuli tänään. On totta että olen poistanut tiedoistani puh.numeron, mutta en mitään muuta mitä lausunto väittää. Saako siis karenssia siitä jos poistaa mol.fi sivuilla olevan puh.numeron?

19

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhtzxhh

      Nähtävästi. Miksi yleensä poistit yhteystietosi?

    • saapasnax

      Ei tietenkään saa karenssia puhelinumeron poistosta ja eihän päätösessä niin edes lue vaan siinä sanotaan jotain aivan muuta.

    • 167-176

      Laita se lausunto sinne helvettiin suoraan pääpirulle ja vaadi oikaisua.

    • heissuli

      Siirryit siis piilotyöttömäksi, kun poistit joitain tietoja ja yhteydet itseesi hö.

    • den andra

      Minulla TE-keskus omin päin poisti tietojani, mm. puhelinnumeron, jonka olin ihan selvästi laittanut sivulleni. En tajua miksi. No, korjasin "virheen", olisiko pitänyt lähettää ilkeä kirje paikalliseen toimistoon? Olisi!
      Nyt sieltä on poistettu soittoaika kokonaan, joka oli sovittu helmikuun puoleen väliin. Siihen en aio hakea korjausta, tulee sitten vaikka ongelmia. En ole heidän sihteerinsä.

      Siispä, tarkistakaa tietonne aika ajoin, ettei tule ylläreitä.

    • Nimetön pelkuri

      Tarkistakaa oikeutenne, ihan sairasta pelleilyä. Tottakai tämä lausunto tuli nimettömänä?

    • onpas nyt

      Öiekö trolli vai mitä on tapahtunut oikeasti.

      Ei puhelinta tarvi omistaa virallisesti. Hanki prepaid jolla soitat kaverisoitot älä anna muillenumeroa.

      • ymmyrkäinen

        Niin tarkoitushan ei ole saada työtä, vaan tukia. Itselle on muutaman kerran tapahtunut niin, että olisin halunut kutsua työnhakijan haatatteluun, mutta hän ei ole vastannut puhelimeen tai soittanut takaisin. Ei haastattulua, ei mitään mahdollisuutta saada työpaikkaa. Mutta kun on oikeus olla vastaamatta eikä tarvitse antaa numeroa kellekään. Eihän se työn saanti ole tärkeää.


      • työnantajiakin monek
        ymmyrkäinen kirjoitti:

        Niin tarkoitushan ei ole saada työtä, vaan tukia. Itselle on muutaman kerran tapahtunut niin, että olisin halunut kutsua työnhakijan haatatteluun, mutta hän ei ole vastannut puhelimeen tai soittanut takaisin. Ei haastattulua, ei mitään mahdollisuutta saada työpaikkaa. Mutta kun on oikeus olla vastaamatta eikä tarvitse antaa numeroa kellekään. Eihän se työn saanti ole tärkeää.

        Eikö ollut sähköpostiosoitetta? Nimittäin kun kaikilla ei välttämättä ole puhelinta jos entinen on mennyt rikki eikä uutta ole varaa hankkia. Ne työttömyystuet kun on aika pienet ainakin jos on työmarkkinatuella. Kyllä suurin osa haluaa töitä ja tuollaiset puheet on höpö höpöä. Tietysti jos tarjoo työtä jossa kaikki riistotyön kriteerit kuten niin pieni palkka, että menee jo alle tessin tai muut työn ehdot todella huonot kuten nämä nollatunti sopparit.


      • ymmyrkäinen
        työnantajiakin monek kirjoitti:

        Eikö ollut sähköpostiosoitetta? Nimittäin kun kaikilla ei välttämättä ole puhelinta jos entinen on mennyt rikki eikä uutta ole varaa hankkia. Ne työttömyystuet kun on aika pienet ainakin jos on työmarkkinatuella. Kyllä suurin osa haluaa töitä ja tuollaiset puheet on höpö höpöä. Tietysti jos tarjoo työtä jossa kaikki riistotyön kriteerit kuten niin pieni palkka, että menee jo alle tessin tai muut työn ehdot todella huonot kuten nämä nollatunti sopparit.

        Jotkut lukevat sähkopostejaankin vähän miten sattuu. Kyseessä oli vakituinen työ ihan työehtosopimuksen mukaisine palkkoineen ja etuineen. Olen sitä mieltä, että jos vakavissaan hakee, niin vastaa puhelimeen tai soittaa myöhemmin. Minun numeroni oli ilmoituksessa, joten voi hyvin tarkistaa, mistä soitetaan.


      • en halu syöpäää
        työnantajiakin monek kirjoitti:

        Eikö ollut sähköpostiosoitetta? Nimittäin kun kaikilla ei välttämättä ole puhelinta jos entinen on mennyt rikki eikä uutta ole varaa hankkia. Ne työttömyystuet kun on aika pienet ainakin jos on työmarkkinatuella. Kyllä suurin osa haluaa töitä ja tuollaiset puheet on höpö höpöä. Tietysti jos tarjoo työtä jossa kaikki riistotyön kriteerit kuten niin pieni palkka, että menee jo alle tessin tai muut työn ehdot todella huonot kuten nämä nollatunti sopparit.

        Itse sanon suoran, ettei minulla ole puhelinta eikä tule olemaan, sillä en halua saada säteilyä.


      • ölmöln
        ymmyrkäinen kirjoitti:

        Niin tarkoitushan ei ole saada työtä, vaan tukia. Itselle on muutaman kerran tapahtunut niin, että olisin halunut kutsua työnhakijan haatatteluun, mutta hän ei ole vastannut puhelimeen tai soittanut takaisin. Ei haastattulua, ei mitään mahdollisuutta saada työpaikkaa. Mutta kun on oikeus olla vastaamatta eikä tarvitse antaa numeroa kellekään. Eihän se työn saanti ole tärkeää.

        En vastaa tuntemattomiin numeroihinkin koskaan enkä yleensä soita takaisin edes tutuille. Ainoastaan, jos ovat soittaneet useamman kerran jolloin voin olettaa kyseessä olevan tärkeän asian. Kenenkään työnantajan on turha uskotella, että olisivat juuri minulle halunneet oikein puhelimitse tarjota työtä. Muutamaan sataan paikkaan on tullut vuosien varrella haettua ja aina on sähköpostilla se yhteydenpito hoidettu. Aina.


    • eyytnny

      Älä valehtele.

      • tras mi

        Noi sun jutut on ihan paska puhetta itse olet aiheuttanut jotakin ja nyt haet tukea täältä että sinua on kohdeltu väärin.Taidat olla aikamoinen pelle!


    • neuvot

      Jos kännykkään on tullut puhelu vieraasta numerosta, kannattaa miettiä ennen kuin soittaa takaisin. Kuluttajaviraston mukaan ulkomaisista numeroista tulleet, yhden kerran soivat puhelut saattavat olla huijausyrityksiä.
      Tavoitteena on herättää kuluttajan uteliaisuus ja saada hänet soittamaan takaisin. Soitto ei kuitenkaan kannata: numerossa ei vastaa kukaan, mutta siihen soittaminen maksaa. Maksu peritään puhelinlaskun yhteydessä.

      • ymmyrkäinen

        Joo, työkkäri soittaa aina ulkomaisesta numerosta, eikö niin?


    • Se Avarakatseinen

      Per-ke_le !

      NEHÄN ryhtyvät SINUTTELEMAAN kansalaisia !

      Nyt NE kyllä heittäytyvät liian tuttavalliseksi.
      Ryhdy vastatoimenpiteisiin!

    • muunneltu totuus

      Valheella on lyhyet jäljet.

    • asia1

      Työvoimatoimistoon ei ole pakko antaa puhelinumeroaan ja jos antaa niin voi pyytää että se on vaan heidän käytössään.Työvoimatoimisto hoitaa asiat myös sähköpostin kautta.Näin minulla ainakin on asiat TE-toimistossa sovittu.On myös totta että nykyään työvoimatoimiston virkailijat tekevät virheellisiä päätöksiä.Ota asiassasi ensin yhteyttä työvoimatoimistoon sähköpostilla ja säilytä ne jos asia ei siellä korjaannu niin valita päivärahan menetyksestä maksajalle, Kelalle tai liittoon,kumpi se sinulla onkin,sitä kautta päätöstä tutkitaan ja jommalta kummalta tulee asiasta tieto maksun päättymisestäja valitusoikeudesta myös.Työkkärin sivulla voit myös itse määrittää saako työkkäri antaa tietosi työnantajalle joten kysele myös tarkemmin mikä välheellinen tieto oli kohdallasi kyseessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe