Vettä tulee sisälle??

Optivisti

Kävin pesettämässä autoni(Octavia I) "pesukoneessa"ja huomasin yllättäen huuhtelun aikana,vettä vuotavan solkenaan kuskin jalkatilaan.Aiemmin olen pessyt aina itse autoni enkä ennen ole moista huomannut.Tämän vuodon jälkeen tuntuu huuruisuuttakin olevan hieman runsaammin etuikkunassa juuri kuskinpuolen alareunassa.En ole vielä ehtinyt tutkia vuotokohtaa,ja siksipä kysynkin onko muilla tapahtunut vastaavaa,eli siis onko olemassa jokin yksinkertainen ratkaisu pulmaan,vai rupeanko"sikaflexaamaan"autoani?

26

10870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KANATTASIKO

      tarkistaa ikkuna tiivist. harjakone voi rauttaa niita pesunaikana ,kato oven vesireijät onko tippoja siellä

      • Anonyymi

        Ei missään nimessä harjatonta pesua.
        Veden paine tunkee lukot täyteen vettä.

        nuori skodisti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei missään nimessä harjatonta pesua.
        Veden paine tunkee lukot täyteen vettä.

        nuori skodisti

        Ei kukaan sellaisesta puhunutkaan. Tyhmä


    • JOJ

      Tietoni mukaan tämän ei pitäisi olla Ocun ominaisuus, mutta kertaanpas kumminkin.

      Sisarmallien ovien alareunan veden poistoaukot olivat tukossa tiivisteen vuoksi oven ollessa kiinni. Ovi oli täyttynyt alaosastaan siihen asti kunnes lorottanut kuskin lattialle.

      Joku (olikohan volkkari) malli oli kussut vettä
      siitä syystä, kun ilmanottoaukon pohjan vesireiät
      oli ollu roskista tukossa ja raitisilman sisääntulon kautta tuli vettä sisään.

      Jos pääsisit painepesurin ja kaverin kanssa johonkin halliin, niin luulisi vuotokohdan selviävän. Toinen autoon lampun kanssa ja toinen pesurin varteen. Eikun iloisia vesileikkejä, niin ja muista kuivattaa auton lattia.

    • nakkey

      Itsellä molemmissa octavioissa vuotaa pesussa vedet takalasien keskellä olevien listojen yläosista. Eikä ole ihan pientä valumaa. Talvisin varsinkin pitää olla joku aina takapenkillä pitämässä paperia ettei penkitkin saa pesusta osakseen. Enkä käytä harjapesuja.

    • vedenpoistoaukot

      Joko raitisilmasuodin on väärin asennettu tai ilmanottokaukalon reunoilla olevat vedenpoistoaukot tukossa (lehtiä?) tai jäätyneet. Tyyppiongelma, joskin helposti vältettävissä. Vesi tulee jalkatilaan.

      • tukossa

        Se on ihan yleinen ongelma talvisin pesuissa käyvissä autoissa,merkillä ei ole väliä...eli jos lämmityslaite on päällä pesussa,vuotaa vesi jalkatilaan.Johtuu siitä, että vedenpoistoreiät ovat tukossa,todennäköisesti talvisin siis jäässä.


    • Kari

      Kysymyksessä täytyy olla tyyppivika, koska omassa ja tuttavani autossa vettä tulee pelkääjän oven alareunasta sisään aivan samasta kohdasta. Vettä on tullut sisään niin kesällä kuin talvellakin mikäli auto on ollut kovassa vesisateessa tai pesussa. Tällä palstalla on esitetty joitakin arvauksia vian aiheuttajaksi, mutta minulla oven vedenpoistoaukot eivät ole varmasti olleet tukossa. Oven tiivisteiden vuotaminen ei voi olla syy koska tiivisteet vuotavat aina, mutta vesi ei saa normaalisti päästä ohjaamon puolelle lasia. Tutkikaapa joku asia purkamalla oven sisustus. Itse en viitsi asiaa tutkia, koska olen jo tilannut Octavia II:n.

      • vettä oven sisään

        Itse arvelen (olen oikeastaan ihan varma), että vesi menee oven sisälle ikkunan vaakatiivisteen kohdalta. Tiivste jää hieman kaltavaan asentoon, joten vesi kerääntyy peilin puoleiselle reunalle ja valuu oven sisään.
        Sitten vesi etsii reitin oven alaosaan ja ovimuovin alasosa samoin kuin sen muovin alla oleva vaakatiiviste johdattaa vedet pelkääjän jalkatilaan ja ainakin oviaukon alatiivisteelle, kaiuttimen tienoille. Oven vesireijistä ei ole hyötyä, vesi kun ei "ehdi" alas asti. Tämä minun näkemykseni.


      • Samu-75
        vettä oven sisään kirjoitti:

        Itse arvelen (olen oikeastaan ihan varma), että vesi menee oven sisälle ikkunan vaakatiivisteen kohdalta. Tiivste jää hieman kaltavaan asentoon, joten vesi kerääntyy peilin puoleiselle reunalle ja valuu oven sisään.
        Sitten vesi etsii reitin oven alaosaan ja ovimuovin alasosa samoin kuin sen muovin alla oleva vaakatiiviste johdattaa vedet pelkääjän jalkatilaan ja ainakin oviaukon alatiivisteelle, kaiuttimen tienoille. Oven vesireijistä ei ole hyötyä, vesi kun ei "ehdi" alas asti. Tämä minun näkemykseni.

        ..on mitä todennäköisimmin oven sisällä olevassa harmaassa muovitiivisteessä. Jos siinä on reikä väärässä paikassa, vaikka kaiutinasennuksen tms. jäljiltä, niin vesi tulee takuuvarmasti sisään. Mulla 3 ovea, kaikki joihin jälleenmyyjän asiantuntematon huolto oli koskenut, vuoti kunnes niihin vaihdettiin uudet muovit. Maahantuojan edustaja kertoi että ko. muovit on aina uusittava, jos niihin täytyy jostain syystä kajota. Uudelleen paikalleen liimailu harvemmin onnistuu.

        Ko. muovi estää sadeveden ja kondensioveden pääsyn sisälle. Ne ikkunoiden huulitiivisteet eivät ole koskaan täysin pitäviä.


    • bobo

      Ilmanottokaukalon reunoilla olevat vedenpoistoaukot tukossa (lehtiä?) tai jäätyneet.

    • Kiitos vinkeistä

      Vastataanpa tähän ikivanhaan ketjuun.

      Mulla teki tuo vm.2001 octavia ihan samaa, eli sateella ja pesussa valui reilusti vettä kuskin puolen jalkatilaan.

      Tänään irrotin sen ilmanottokaukalon suojamuovit ja pyyhkijöiden varret. Siellä kaukalon pohjalla oli hurja määrä tavaraa. Useita kourallisia mutaa, lehtiä, neulasia ja vaikka mitä. Ei oravia sentään. Kaavin tavaraa pois ja sieltä todella paljastui poistoreiät vedelle kaukalon syvimmistä kohdista molemmin puolin autoa. Letkulla vettä rööriin ja lokarin alta valahti kyllä sellanen ruskea panos, ettei ole ihme kun on vedet tulleet sisälle.

      Putsailin paineilmalla ja vedellä hienoon kuntoon tuon kaukalon ja ainakaan nyt ei valuneet vedet jalkatilaan pienellä letkukokeilulla. Muutaman pisaran sain tulemaan kun heitin ämpärillä vettä lasiin. Ei se ihan pomminvarma tuo vedenpoistosysteemi tunnu olevan Octaviassa, mutta parempaan päin mentiin siivoamalla. Eikä tarvitse epäillä tuulilasin liimasaumaa enää.

      • autoa pitää huoltaa

        niinpä, vesireijät pitää pitää puhtaana. Monilla se jää hoitamatta.


      • kinks.
        autoa pitää huoltaa kirjoitti:

        niinpä, vesireijät pitää pitää puhtaana. Monilla se jää hoitamatta.

        ne on muuten reiät..


    • jepulis1

      Minulla on uutta mallia oleva Octavia vm 2013. Pelkääjän puolen jalkatilaan kumimatolle tulee joskus sateella vettä jopa puolisen litraa. Saavat tutkia huollossa kun sen aika koittaa. Missään muualla ei ole märkää, ihme homma.

      • heko heko

        voi teitä pellejä, että te jaksatte.. hankkikaa joku harrastus ja KASVAKAA aikuisiksi.


      • Anonyymi
        heko heko kirjoitti:

        voi teitä pellejä, että te jaksatte.. hankkikaa joku harrastus ja KASVAKAA aikuisiksi.

        nyt tuli sellainen syy etten etten kyllä tmmärrä yhtään mitään? pelle, aikuinen, siinä se ratkaisu tietty voi olla? jos sitte loppus veden tulo autoon.


    • hutiloiden kasattu

      monella skodat vuotaa mallista riippumatta,vuotokohtia on useita,googleta skodan vesivuodot,alkaa löytymään tiivistys ohjeita,jopa videoiden kera.

      • Anonyymi

        Skodan luxustason varustetasoon kuuluu vihreät kumiräpylät ja iso purkki tsekkiläistä saniteettisilikonia.


    • Anonyymi

      2300€ maksoi elekrtoniujka osat jotka kastui, joten ottakaa selvää pikimmiten vuotokohta!

    • Anonyymi

      Skoda on suunniteltu käytettäväksi Itä-Euroopan aroilla, eikä sitä pidä missään nimessä päästää kastumaan. Se lukee jo käyttöohjekirjassakin.

    • Anonyymi

      TROOOOLLL ! TRÖÖÖÖLLL ! ! RYS. . SÄN TAPPAJA TERRORISTI TEURASTAJIEN TROLLITEHTAAN DISSAUSTA . . TROLLITEHDAS ELÄÄ DISSAUKSESTA MIELIKUVITUS VIOSTA JA MIELIKUVITUS TARINOISTA VÄNKÄYKSESTÄ VASTAKKAIN ASETTELUSTA. . MUISTA. . TAPPAJA RYS. . SÄN TROLLITEHDAS JA 1 ETELÄ SUOMESSA ASUVA RYS. . SÄN MAALTA TULLUT NARSU LAITOSHOIDOKKI HUL. . LU KAIKEN TROLLAUKSEN TAKANA. ÄLÄ KOMMENTOI TAPPAJA TEURASTAJA SIKA RYS. . SILLE MITÄÄN. . KOSKAAN. .

      • Anonyymi

        Onko teurastaja huonekaverisi Niuvassa?


    • Anonyymi

      Eikös vieläkään ole asennettu pilssipumppuja?
      Tero@

    • Anonyymi

      Otan osaa mutta tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Älä osta.

    • Anonyymi

      Ehdottomasti kuivapesu Skodalle.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe