Oon tällä hetkellä sanoisiko hieman hukassa, ja kaipaisin kovasti viisaita neuvoja.
Käyn ekaa vuotta lukiota ja tulevaisuus on täysin auki. Jos olis ollu joku mielenkiintonen paikka, niin ilman muuta oisin lähteny sinne lukion sijaan. Tällä hetkellä koulu sujuu jotenkin, mutta silti tuntuu et se ei oo paikka mua varten ja et se on hyödytöntä! Ja voi hyvinkin olla, et viimestään vuoden päästä se tökkii ja pahasti.
Multa varmaankin puuttuu pahasti jotain, se elämänilo ja innostus kaikkeen. Tulevaisuus vaan on tuolla jossain hämärän peitossa, jos on. Ja onhan mulle tietty sanottu, että mulla on väärä asenne kaikkeen. Mikä on kyllä totta, oon kai liian negatiivinen.
Ja kun kattoo kaikkia mun kavereita, kaikilla on joku tietty juttu minkä ne osaa, laulaa, soittaa, urheilla, esiintyä tms. Ite en oo ainakaan löytäny itestäni mitään lahjakkuutta, jotain minkä osaisin hyvin.Niillä on tulevaisuus.
Jonkinsortin taiteellinen luonne kai oon, niin mulle on ainakin joskus sanottu. Taide. Missä päin Suomea ois kouluja tälle alalle?
Jos joku on samassa tilanteessa ni vastailkaa...
Eipä mulla muuta. Kiitos ja kumarrus jos edes joku jakso lukea tän jahkailun loppuu. =)
Tulevaisuus.
3
188
Vastaukset
- Sebastian84
ensiks aijon sanoa että et kyllä ole ainoa jolla on toi ongelma, mullakaan ei mitään hajua minne mä tahtoisin mennä lukion jälkeen. Töihin ? ja minne ? vai opiskelemaan ? ja vielä mitä ? mä oon tavallaan kiinnostunut kaikesta. näkee vaa noita kavereita jotka tietää jo minne mennä skolen jälkeen, vähä kyllä potuttaa ku ite ei tiedä....
Täytyy vaan toivoa että hoksaa sen ajoissa mitä haluaa tehdä ?? Huokaus, tälläistä tää ekämä on. : ) Jos olet mahdollisesti kiinnostunut kuvaamataidosta niin Espoossa sijaitsee tälläinen lukio kuin Kaitaan Lukio, käy sivulla www.edu.espoo.fi ja etsi sieltä jos haluat enemmän tietoa asiasta.
Toivotan onnea !!! - Opiskelija
Aika pitkälti samalta itsestäni tuntui lukiossa, kävin sen kuitenkin loppuun, joka kannattaa.
Koska muuten ei voi hakea korkeakouluihin/yliopistoihin jotka sen tulevaisuuden kannalta ovat todella ratkaisevia.
Itse lukion jälkeen en päässyt sisälle, menin armeijaan , armeijan jälkeen luin ja pääsin sisälle lukemaan valtiotieteitä, lukiossa en olisi koskaan tullut ajatelleeksi moista.
Muuten olen hakemassa tänä vuonna myös Taideteolliseen korkeakouluun jonka nyt voisi pitää minun kohdalla unelmana mutta kannattaa yrittää, se on todella paikka johon jos olet taiteellisesti suuntautunut johon kannattaa hakea.
Toinen on Lahden Muotoilukoulu joka on AMKK.
Muita kouluja on Rovaniemellä on yliopistolla uusmedia linja, vähän liian kaukana ehkä.
Turussa on taidehistoriallinen linja... mutta jos noista pitää valita kyllä toi Taideteollinen(Taik) olis ihan liian hyvä mesta.
Ja mitä lahjakkuuden löytämiseen tulee, ennemmin tai myöhemmin kyllä löydät sen mikä sinua kiinnostaa.- Oona
Kiitoksia. Nyt ainakin oon vähän taas viisaampi ja tiiän missä päin on ko. kouluja. Kyllä kai tämä tästä pikkuhiljaa suttaantuu...Eipä tästä nyt pääse enää kuin ylöspäin. Hyvät jatkot teille! *hymyilee*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama837371Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1136052Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1364185Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2222898Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.782846Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?352808Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta842550Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl902298- 1842152
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko431686