AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  / luokalle jääminen

luokalle jääminen

35 Vastausta 4 807 Lukukertaa
Kuinkas monta nelosta pitää olla todistuksessa että jää luokalle..
Ihan jo pelottaa ajatella...

luokalleko

yhdestä jos et suorita ehtojasi....

Kaiken kokenut

Yhdestä jää

kolme nelosta

kolme koska mun sisko sai kolme nelosta ja se jäi lukalle se sano mulle et aikoo parantaa tulostaan

1

yks,mutta sen yhen jälkeen tulee siitä aineesta semmoset ehdot,et pitää suorittaa joku koe ja jos siitä ei saa yli 4 ,niin jää luokalle =)

ehdot

niin se on nykyään et jo yhdestä jää ellei suorita ehtoja

niin?

esim. Jos sä saat väli todistuksessa 8. Ja sitte yhestä kokeesta 4 vaikka musiikista niin tuleeko se todistukseen nelosena?
Riippuu opettajasta.

Jos hän antaa todistukseen numeron kokeen perusteella, niin nelonen siellä tulee olemaan.

Jos hän taas katsoo kurssin kokonaisuutta, niin se ei välttämättä tarkoita nelosta.

Periaatteessa...

luokalleen voi jäädä vaikkei olisi yhtään nelosta todistuksessa, jos koulu ja huoltajat yhdessä katsovat, että luokan kertaaminen on parempi vaihtoehto kuin ylemmälle luokalle siirtyminen.
Muussa tapauksessa tavallisessa koulussa yleensä vaaditaan kevättodistuksessa olleen nelosen korotus ennen syyslukukauden alkua. Oppilas voidaan kuitenkin siirtää ylemmälle luokalle erityisestä syystä, vaikka todistuksessa nelonen olisikin.
Nykyään ei ole sellaisia ehdottomia sääntöjä kuin ennen oli. Kuntakohtaisia eroja tietysti voi olla siinä, miten asiaa sovelletaan käytännössä!
opettaja haista sinä paska

moi

Ei nykyään tuollai jätetä luokalle ei opettaja/ rehtori tai muu koulun henkilökunnasta sitä loppunjenlopuksi päätä ,vanhemmat sen päättävät

wut?

haluasin kysyä että voiko valinnaisesta aineesta jäädä luokalle?

luokalle jääminen

Lapsemme on kaksikielinen, hän kuitekin puhuu suomea äidinkielinä ja kotona kuuntelee puheen toisella kielellä, mutta vastaa suomeksi. Tästä johtuen suomen kielinen sanavarasti jäi vajaaksi.
Kun lapsemme oli eskarilla, hänelle tehtiin kielitestiä, joita minun mielestäni ei saisi soveltaa kaksikielisille, koska minullakin oli ongelmia noissa testissä. Olen kuitenkin akateemisesti koulutettu ja suoritin tutkintoni Suomessa.

Tunsin komission painostuksen ja ne lähettivat lapseni starttiluokalle. Starttiluokasta oli kerrottu kun kysyin minkälainen luokka se on- että se on tavallinen epu, mutta siinä on vaan pienempi ryhmä ja kaksi opettajaa. No, nyt keväällä muutamaa viikko ennen koulun päättämistä opettaja kertoi että lapsi jää luokalle!!! Olimme sitä vastaan, koska kotona lapsi suoritti mainiosti itsenäisesti kotitehtäviä ja muutenkin on aika älykäs ja todella hyvä monissa aiheessa, esim. matikassa. Valitemme opettajalle päätöksestä, mutat sen mielestä lapsen kielikehitys ei ole riittävä päästäkseen toiseelle ja sen lisäksi tulikin ilmi että starttiluokka ei ole epu, vaan nollaluokka ja ohjelma oli erilainen.
Kaiken lisäksi yritimme puhua opettajalle missä tarkalleen lapsi ei ole edistynyt, sillä voisimme kouluttaa hänet kotona ennen syksyä, opettaja kielsi antamasta lapselle lisäkoulutusta/tukea. Samoin koulun rehtori käyttäytyi samalla tavalla kuin se opettaja. Opettaja ja koulu vastaan vanhempien tahtoa tekivät päätöksen lapsen luokalle jäämisestä ja siitä, että minä, huoltajana startille siirtyessä sain harhaanjohtuvie tietoja ja painostusta - sitä väheksyttiin ja rehtorin mielestä se ei ole tärkeä mikä on luokka vanhemien mielikuvassa... olen asiasta tosi ymmällään........ todella pettynyt suomaliseen koulujärjestelmään. ;( Mikä voisi olla ratkaisu?
Ei muuten päätä. Käytä aivojas
Juu vanhemmat tod! Mistä näitä reppanoita tulee? Vanhemmat eivät kyllä tuollaisesta asiasta päätä, valitan.
Äiti ilmotti eile sanoneesa opettajalle että minä voin kerrata seiskan ku opettaja kysy äitiltä mieli pidettä.

taitaa kuntien budjetti kusta..

Nykyään kunnilla on niin pirun tiukka budjetti koulujen suhteen, ettei niillä ole varaa pitää oppilaita koulussa normaalia pidempään. Joten eiköhän siinä jotain kehitellä, että saadaan nappulat pois koulusta tai siirtymään ylemmälle luokalle. Kyl se vaan näin on.
matikasta on tullu kaksi kertaa 4.
oo äm gee ihg daa
sain kokeesta 6puolen ja yksi nelonen mikä numero vois olla todistuksessa
vastatkaa nopeesti
ku mulle tuli 6 ja 4 nii onko todistuksessa 4
jos sie lasket 6+4=10

10/2=5

onko vitonen vitonen vai nelonen hä??

Ei siis ole.
ei .. taino riippuu miten oot tunnilla ja teetkö tehtävät ;)
Se voi olla 5 tai 4, riippuu oletko ollut tunneilla, teetkö tehtävät jne.
vittu saatana en osaa matikkaa O.o
Harjottele sitä , käy tukiopetuksissa kysy opettajalta voitko saada tukiopetusta
;)
12
Luokalle ei jää , Jos tekee läksyt, lukee kokeisiin hyvin,on aktiivinen luokassa.
Jos esim : saat matematiikan kokeesta 6 nii se on todistuksessa 7 tai voi olla 6 jos ei tee läksyjä eikä ole aktiivinen tunnilla. Se on tärkeintä että on aktiivinen koulussa . Ei katota aina kokeen numeroa (sis. kyllä sitäkin katotaan) mutta myös tunnilla olemista katsotaan. Mutta lukalle jää vain jos on monta 4 ja joutunut monta kertaa luokasta ulos kun on häirinnyt toisten työrauhaa tai jos ei oo aktiivinen tunnilla. Ite en oo hyvä koulussa mutta silti ei oo tullu 4 yhtään . Vaikka itekkin pelkään että jään luokalle enkä pääse ylä-asteelle joten ei huolia etjää luokalle ! jos sulla on seiska kokeesta niin se on hyvä numero ja jos on 6 nii mieti vaan että luet ensi kerralla paremmin. Mieti että luen hyvin ja palkitsen itseni ;)
ps.. ei tarvi mikää supermegahikke olla tainoniin
Sinut olisi suotavaa jättää ainakin toviksi kertaamaan kirjoittamista.

7 ei todellakaan ole peruskoulussa hyvä numero.
seiska on ihan hyvä numero.
Mitä sä haluut 7 on keskiverto suoritus eli ihan hyvä!!! Just oon seiskalla ja oon saanu pari seiskaa ja opet sano et se on hyvä :E
No siis luokalle jättäminen on oppilsslle itsellee kaikkein pahin ja virheellisin asia mitä voidaan tehdä. sitä ei pitäisi edes harkita, jos oppilaalla on ongelmia vain yhdessä aineessa ja pärjää muissa virlä kohtalaisesti.

luokalle jättämistä pitäisi harkita vasta kun oppilaalla on ongelmia monessa aineessa ja jää todella paljon jälkeen muita. Sen siis tosiaan pitäisi olla viimeinen ratkaisu
Itte jäin 3lk!
Mää palkään että jään itte luokalle :/
jos saa todistuksee 4, ni se tarkottaa et jää luokalle :( Tietenki jotku opet voi sit antaa jotai lisätyötä yms. et pääsis läpi :)
 /   /  / luokalle jääminen

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku
EXIT-hanke

Onko aikuinen yrittänyt ostaa sinulta tai kaveriltasi seksipalveluita?

Katso video

Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta