Halonen kertoo jatkoaikeistaan torstaina?

Suomi24toimitus

Presidentti Tarja Halonen pitää torstaina tiedotustilaisuuden Mäntyniemessä, kertoo STT. Presidentin kanslia ei ole kertonut tiedotustilaisuuden aihetta.

Haloselta on odotettu jo pitkään ilmoitusta siitä, aikooko hän pyrkiä toiselle kaudelle. Ylen teettämän tuoreen gallupin mukaan Halonen on ehdottomasti suosituin ehdokas seuraavaksi presidentiksi.

Lue uutinen torstaisesta tiedotustilaisuudesta:
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/vasen/id11862.html

Ylen teettämän mielipidetiedustelun tulokset:
http://www.yle.fi/uutiset/oikea/id11839.html

Aikooko Halonen lähteä toiselle kaudelle? Äänestäisitkö sinä Halosta presidentiksi jo ensimmäisellä kierroksella? Onko istuvalla presidentillä varteenotettavaa kilpailijaa tulevissa vaaleissa?

79

7742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Justusjuu

Toivottavasti ei lähde enää yrittämään, koska ei tule pärjäämään. Ylen gallupeilla ei ole mitään arvoa.

• Justus muu

Justusjuu ja juustossa löytyy !
        Ei yksi sota yhtä justusta kaipaa !!

• Tustus
        Justus muu kirjoitti:

Justusjuu ja juustossa löytyy !
        Ei yksi sota yhtä justusta kaipaa !!

Pelottaako homoväkeä tarjan häviö, vai mitä muulehmä riekut,prööt sulle:) halonen muuten HÄVIÄÄ.:)))

• hushus
        Tustus kirjoitti:

Pelottaako homoväkeä tarjan häviö, vai mitä muulehmä riekut,prööt sulle:) halonen muuten HÄVIÄÄ.:)))

Puhutko moukka itsestäsi ?
        ....samat sulle :)
        Muut ehdokkaat häviää senhän jo lapsikin
        ymmärtää :)))

• Töihin vaan

Toivottavasti Halonen näyttää esimerkkiä eläkeiän nostamisessa. Hän olisi kallis eläkeläinen ja on jo oppinut tuon siistin sisähomman. Kolmatta eläkepressaa ei tarvita

• MAURI AALTO

Olen päättänyt etten anna ääntäni Haloselle.Syystä kun hän osallistui noihin voiton juhliin Moskovassa.Teki pilkkaa sotaveteraaneista tuolla teollaan.Mitkä voiton juhlat ne meille olivat?

• Lauri sotaorpo
        MAURI AALTO kirjoitti:

Olen päättänyt etten anna ääntäni Haloselle.Syystä kun hän osallistui noihin voiton juhliin Moskovassa.Teki pilkkaa sotaveteraaneista tuolla teollaan.Mitkä voiton juhlat ne meille olivat?

Kyllä minä annan ääneni Tarja Haloselle.
        Mitäs siitä olisi syntynytkään kun olisi jättänyt ne väliin ?
        Parempi olla muiden mukana .
        Hän ei todellakaan pilkkaa sotaveteraaneja
        kyllä se on nuorempi polvi kun sitä tekee jos
        yleensäkään ketään kehtaa tuolaista tehdä .

Ei siinä juhlittu muiden maiden voittoa yleensäkään.

• maukka56
        Lauri sotaorpo kirjoitti:

mä annan ääneni itse, en muiden mukaan.eli ei ääntä Haloselle vaan Niinistölle!

• Mauri Aalto
        Lauri sotaorpo kirjoitti:

Minä teen päätökseni itse enkä muiden mukaan.Minulla on omat ajatukset ehdokkaista.PS.SUOMI OLI SYYTÖN SOTAAN!

• Tornivartio

Tietenkin Darja tähtää toiselle kaudelle.
      Olin yksi sangen suuresta joukosta suomalaisia, joka ei äänestänyt häntä viime vaaleissa.
      Enkä äänestä nytkään vaikkei vaihtoehdoissa olekaan hurraamista.

• Sakke

Samoin minä kuuluin siihen suomalaisten enemmistöön, joka ei Tarja Halosta äänestänyt.
        Enkä äänestä häntä seuraavallakaan kerralla.

• vexi&päpe

Tarja on paras! Me ei vaihdeta Tarjaa mihinkään!

• Vahingosta viisastunut
        vexi&päpe kirjoitti:

Tarja on paras! Me ei vaihdeta Tarjaa mihinkään!

Tunnustan mokani: äänestin kissoja Mäntyniemeen. Mitäänsanomaton asenne, huonosti peitelty halu päästä parempiin hommiin ulkomaille ja tympeyskin vieroittivat kyllä nopeasti. Kalliossa ja muissa aisankannattajien enklaaveissa kyllä tykätään...

• Electry

toivottavasti lähtee sillä Tarja on paras pressa jonka Suomi voi saada! Niinistön kanssa Suomi menis suoraan Natoon ja alkaisi muka "puolustamaan muita maita sodissa ja niin Suomi joutuis terroristikohteeksi! Vanhanen saattaisi myös olla painostuksen jälkeen Naton kannalla ja eikä siitä ole pressaksi.

• Ounaaja

Tottakai Halonen pärjäisi ,jos lähtisi mukaan kisaan.Luulen kuitenkin ,että Halonen jättäytyy kisan ulkopuolelle ,iän takia.Itse äänestin kyllä Halosta ja äänestäisin edelleenkin jos ehdolle asettuisi.

• SAMAA MIELTÄ

NIINISTÖKIN ON ANTANUT NIIN ITSEVARMOJA KOMMENT-
        TEJA JO LEHDISSÄ.TARJAAKIN ON AINA HAUKUTTU
        ULKOMUODOSTA,MUTTA MIKÄ HARVAHAMMAS,ORAVAHAMMAS
        SEKIN NIINISTÖ ON!

• Strait

Epäilen Halosen jatkoa...

• Markku

Toivon että Presidentti Tarja Halonen jatkaa !!

• pressa

että ei !!!

• jännittävät

En ole koskaan kokenut Halosta suomen presidenttinä ja vielä vähemmän omana presidenttinäni.

Hänessä ei mielestäni ole mitään presidentillistä.

En kyllä hirveästi innostu muistakaan ehdokkaista, en ainakaan niin paljoa, että sortuisin äänestämään ja rikkomaan tapani olla äänestämättä yhtään ketään mihinkään ja milloinkaan.

Suomalaisten älykkyyden tuntien ennustan, että presidentiksi valitaan ylen ja helsingin sanomien kansalle valitsema ehdokas riippumatta siitä onko hän Halonen vai Halme.

• Paavo

On jo nähty mihin Tarjan taidot riittää. Tarjaa ei kiinnosta Suomen talousasiat. Aivan huuhaata hänen touhunsa.

• superpup

Mitäs sitten valitat jos et edes äänestä? Valitusoikeus on niillä jotka asian eteen jotain tekevät, eivätkä vaan flegmaattisena makaa sohvan pohjalla.

• jännittävät
        superpup kirjoitti:

Mitäs sitten valitat jos et edes äänestä? Valitusoikeus on niillä jotka asian eteen jotain tekevät, eivätkä vaan flegmaattisena makaa sohvan pohjalla.

Missä kohtaa minä olen valittanut?

Mikä valitusoikeus on niillä jotka äänestävät?

Miten esim. sinä olet käyttänyt kyseistä valitusoikeuttasi? Onko valitukseesi tullut tai tiedätkö kenenkään muun valittaneen saaneen valitukselleen kielteisen tai myönteisen ratkaisun?

• Tilulii!!!!!!!

Halonen ei lähde ehdokkaaksi, nyt on sopiva aika lopettaa kun kansansuosio, ei enää tulevaisuudessa!
      Tää oli "vitsi"! He!

• Jussi

Kertoo, että Pentti ei anna enää, eikä nää hommat muutenkaan kiinnosta.

• Jaana

minulla on 100% varma tieto siitä, että Tarja aikoo pyrkiä toiselle kaudelle. Tuskin minua uskotaan, että uskallan siksi tämän "julkaista" ;)

• vaihtoehtoja

...mutta onneksi Suomen kansa saa vapaissa
      vaaleissa päättää kuka on presidentti.
      kansa kyllä tietää että Tarja pärjää toisenkin
      kautensa hyvin,eikä vie Suomea onneksi NATOON.

• suomalainen vanhus

Tarja pressaksi, hän on meidän tavallisten
        suomalaisten arjen sankari eikä mikään hienostelija

• Marita
        suomalainen vanhus kirjoitti:

Tarja pressaksi, hän on meidän tavallisten
        suomalaisten arjen sankari eikä mikään hienostelija

Täysin samaa mieltä olen !

Ei Rullaluistele niinkuin tuo Sauli .

• neljävitonen
        Marita kirjoitti:

Täysin samaa mieltä olen !

Ei Rullaluistele niinkuin tuo Sauli .

tavallinen suomalainen,mutta kun ei ole.Täysin naurettava pelle..säälittävä.

• Taiska
        neljävitonen kirjoitti:

Mitäs pellejä ne muut ehdokkaat ovat ?
        Sauli leikkii rullalauiseilla, Vanhasella nämä
        suhde ongelmat ja niin edellee....??

Että sillee ??

• Taiska
        neljävitonen kirjoitti:

Sauli leikkii rullaluisteilla ja nuo naisjutut?
        , Vanhasella nämä naissuhde ongelmat ja niin edellee....??

Että sillee ??

• MAUKKA 55
        Taiska kirjoitti:

Sauli leikkii rullalauiseilla, Vanhasella nämä
        suhde ongelmat ja niin edellee....??

Että sillee ??

Ei naisia näihin hommiin,PRESIDENTTI JA PUOLUSTUSMINISTERI.Naisille sopii sosiaaliministeri ja kulttuuriministerin hommat.

• punapää

Tarja pääsee jatkoon, jos haluaa. Hyvälle ihmiselle on käyttöä kyllä muuallakin maailmassa.

• 1337crew

TAARJA HAALONEN, TARJA HALONEN, TAARJA HAALOONEEN, TARJA HALONEN!!!!!!!!!!

• Tiina

Hän ON HYVÄ IHMINEN viisaudessaan !

• homo
        Tiina kirjoitti:

Hän ON HYVÄ IHMINEN viisaudessaan !

tyhmyydessään.

• awd
        1337crew kirjoitti:

äänestäkää saulii se paras

• lassi
        1337crew kirjoitti:

äänestäkää saulii se paras..

• Timo

sai ääneni edelliskerralla, mutta ei saa enää. Saamaton nahjus.

Halonen eläkkeelle ja Suomi NATO:on

• Wisdom

sulta unohtu että "ja Suomi terroristikohteeksi"! Natossa ei ole mitään hyvää!

• ihmettelijä

Pressamme Tarja on on sukupuolisesti poikkeavien ylin ymmärtäjä ja puolustaja!
      Hän ymmärtää nimenomaan homoja joka sekin nuorten thaimaalaispoikien hyväksikäyttäjä on.

Onkohan mahdollista että presidenttimme myönteinen suhtautuminen kaikenlaisiin sukupuolisesti poikkeviin olisi rohkaissut myös afrikkalaisia antamaan vallan mieliteolleen kulttuuriinsa kuuluvaan pedofiiliaan?

Miksei tarja ota edes mitään kantaa maahanmuuttaneiden rikoksiin ja lasten hyväksikäyttöön?
      tarja ilmeisesti hyväksyy sen ja huolehtii ainoastaan ettei näitä lastenraiskaajia kohdella "rasistisesti".

• taina

äly hoi! ymmärrys älä jätä!
        Takaisin peruskoulun penkille siitä.
        Ennen kuin sanot jotain noin typerää ja lapsellista, mieti ensikerralla toiseenkin otteeseen.

• rasisti

Olet lahjakas väärinymmärtäjä

• ehdokkaista

Toiset tekis senkään vertaa .
        Niillä kun on vaan omat naisjutut mielessä
        kun eroavat ja karkailevat ? !
        Ei noita juttuja noteerais yhtään !!

• Pressan vaihtaja

Niin tosiaan sukupuolidsesti poikkeavat (siis sairaat epänormaalit) on pressatädin suosikkeja, Karjala takaisin ei uskalla sanoa Suomen todellisista asioista mitään. Työttömyydestä puhui niin lämpimästi vaalien alla mutta nyt kun valtaa olisi niin kissojen kanssa vaan lyllertää ja sössöttää puheissaan. Kyllä presidentin pitää pystyä puhumaan selkeästi ja osata ärräkin sanoa, pitää opetella. Vaihetaan nuorempaan ja tyylikkäämpään sekä maan kannalta aikaansaavampaan.

• Oikeisto

Halosen oma asia on päättää jatkoaikeistaan. Äänestän kyllä ilomielin jotakin muuta ehdokasta kuin nykyistä presidenttiä. Toivottavaa on, että vaaleista tulee mahdollisimman tiukat.

• kova porvari

Tässä on mun ranking:
      1. Sauli Niinistö
      2. Matti Vanhanen
      3. Timo Soini
      4. Kristillisten ehdokas (Kallis, Räsänen)
      5. RKP:n ehdokas (Lax, Biaudee)
      6. Tarja Halonen
      7. Heidi Hautala

Ensimmäisellä kierroksella äänestän listan ylintä henkilöä ja toisella kierroksella ylintä jäljelläolevaa. (Perussuomalaisten, RKP:n ja kristillisten keskinäinen järjestys ei oo mulle selvä, mutta kaikki menevät sosialististen (Halonen, Hautala) ehdokkaitten edelle.

• mutta ei pressa

Tosi hienot rullaluistimet kyllä ja tulis
        varmaan iloiseksi valinnasta nyt kun Tanjakin
        jätti !??

Mutta EI sovi presidentiksi !

• Janne

Toivotaan tietenkin että jatkaa
      ehdottomasti PARAS vaihtoehto ! JES !!!

• Nuorennusta

on jo kuudenkympin ja kuoleman välissä.Parempi kun vielä ymmärtää lähteä pressan tehtävistä pois,ettei tarvi laittaa.Näkeehän sen nytkin..Halonen senkun matkustelee sillä aikaa kun Ahonen ajaa Suomen lamaan.

• noniinnoniin

muumimamma hiuksista vittuun..

• niinon

taidat olla munaton?

• samuli

äänestäisin kyllä tarjaa. mitä muka joku muu tekee siellä paremmin tai jättää tekemättä?? asiat on silti samalla tolalla, miksi vaihtamaan kun on ihan kohtuu hyvä pressa??

• kannatan

....juuri näin on !!
        sitä minäkin!

• pressa

ettei setalainen enää tuu pressaks

• myötätunto

sääli ,sinäkin olet vain vähemistö.

• Tarjaa

Ihan mukavan tuntuinen persoona, mutta ei oikein sovi presidentiksi. Presidentin pitäisi olla edustava (kaunis/komea ja tyylikkäästi pukeutuva). En tosin ole mikään paras sanomaan, mutta siksi en havittelekaan pressan paikkaa. Tarjalla on lisäksi lievä puhevika. Olen myös kuullut Suomea monesti pilkattavan ulkomailla ko. presidentin vuoksi.

• Työ tekijän mukaan

Naulan kantaan - tyylitaju heittelehtii liikaa,ja edustushahmolla sellaista kuitenkin pitää riittää.
        Amerikkalaiset risteilyvieraat kyselivät aiemmin vakavissaan onko presidenttinne transvestiitti...

Puhevikaiset tuntuvat keskittyvän vasemmistolle - eikö niitä joudeta vai osata nykyäänkään korjata?

• alivaltiosihteeri

saadaan torstaina 19.05.2005 tiedoitustilaisuudessa.
      Voipihan olla , että asia koskee aivan jotain muuta, kun presidentiehdokkuutta?
      Vanhan kehäketun arvaus; Iloinen perhetapahtuma tiedossa?

• kevät

Uskon,että haluaa jatkaa.Ei jätä puoluettaan pulaan.

• Oikeudenmukaisuus

Halonen tukee kaikkia ihme dikt..... esim oli venäjällä juhlistamassa paikallista epäoikeudenmukaisuutta. Antaa tukensa putinille. joka laittaa mielivaltaisesti porukkaa istumaan!. Venäjällä vaalit on fiaskoja.
      Onneksi olen suomalainen ja saan sanoa mielipiteeni.

• nimetön munkki

Täällä munkki,
      Olen Mäntyniemen ulkopuolella tarkkailemassa.
      Nyt nousee Mäntyniemen piipusta vaaleanpunaista savua.
      Tämä merkitsee, että nykyinen presidentti ilmoittaa olevansa käytettävissä myös jatkossa.
      ....

• Hilaus

Eipä siellä taida olla paljon äänestettäviä, tai vaikka niitä onkin - niin turhan vähän saavat kannatusta. Äänestän Halosta, kuten aikaisemminkin jos hän vain lähtee mukaan!?!
      Vanhanen puolisonsa kanssa olisi ollut ehkä tällä kertaa yliveto mielestäni, mutta se avioero teki tenän!!!!

Halonen saattaa silti yllättää, eikä lähdekään.... kohta nähdään. Toisaalta Tarja Halosen tyyliin kuuluvat yllätykset, eikä ihme jos häneltä tulisi joku kommentti valtakunnassa vallitsevan paperiteollisuusalan lakkoon. Kommentti, joka ei syytä kumpaakaan osapuolta, vaan toivoo kansantaloudellisten tappioiden vetoamista kumpaankin osapuoleen. Nähdään....kuullaan...

Tarja on hyvä ehdokas, mutta saisi kyllä ryhtyä rajoittamaan maahanmuuttajia. En ole rasisti, mutta täällä Suomessakin on niin paljon köyhyyttä ja surkeutta. Töitä olisi, mutta ei rahaa työn tekijöiden palkkaamiseksi???

• asasasas

juu poka

• ÄÄNESTÄN SINUT PRESSAKSI

KUN AIKA TULEE.HYVÄ KUN JATKAT.PARAS PRESSA MITÄ MEILLÄ ON OLLUT!

• Tilhi

Meillä on siis naispuolinen presidentti myös seuraavat kuusi vuotta!
      Halosella ei ole yhtään varteenotettavaa kilpailijaa. Muut ovat höyhensarjalaisia Halosen rinnalla!

En voisi olla tyytyväisempi.
      Eläköön Tarja Halonen!

• .........

että presidentti on naispuolinen? Minä kun luulin, että tasa-arvo tarkoittaisi myös sitä, että sukupuolella ei ole merkitystä tuollaisissa asioissa.

• hyvä tarja,hyvä,HYVÄ,FANTAS...

AINUT JA OIKEA PRESIDENTTI JEEEE!

• Ovi käy

Demarikoneisto ei vallan kahvasta koskaan luovu; ilmoituksen ajoituskin tähtää vain mediapeittoon.
        Rouva sinänsä sieltä fiksuimmasta päästä, mutta kyllä äänioikeutetut joutuvat taas vastuuseen...

• arvostan

Ehdottomasti äänestäisin heti Suoraan Tarja Halosta, vaikkakin tällä kerralla huom! tällä kerralla on mukana vain fiksuja kandidaatteja.

• ,kalle

äänestä saulia se on parempi mies. tarjasta aijotaan julkaista hirvittäviä kuvia vaalien jälkeen.

• riittää

Voi ei!! Kyllä 6 vuotta Halosta pressana olis saanu riittää, eihän sitä muumimammaa kestä kukaan katsoa!

Ja on muutenkin mielipiteiltään niin 70-lukulainen, ja globaaleista (lue: kehitysmaista, hyi!) kiinnostunut, mutta oman maan asiat jää paitsioon.

Suomeen tarvittaisiin presidentti joka on ennenkaikkea kiinnostunut oman maan kansalaisten hyvinvoinnista, ja on ajatusmaailmaltaan 2000-luvulla!

• SE SITTEN

MAHTAIS OLLA SE SINUN KANSALAISIA AJATTELEVA
        PRESSA,OIKEISOLAINENKO?KYLLÄ TARJAMME ON AJATEL-
        LUT OMANKIN MAAN KANSALAISIA,HÄN ON HYVIN EMPAATTINEN IHMINEN.

• köyhälle eläkeläiselle
        SE SITTEN kirjoitti:

Halonen ei ole auttanut ottamalla kantaa suomalaisten oikeuslaitoksen aiheuttamiin kurimuksiin maassamme. Hän huolehtii vain toisten valtioiden virkamiesten aiheuttamista kurimuksista. Käy toisten apajilla, omat levällään.

• pojamutalainen
        SE SITTEN kirjoitti:

Lespolandiaan lespotantta on paras!
        Suomen pohjamudan ehdoton ehdokas!

• jeeee

ilman muuta äänestän Tarjaa, aivan mahtava pressa !

• Stadin fiksu friidu

Homojen ja epänormaalien suosijaa ja sössöttäjää sekä ärrävikaista vanhaa ämmää ei tarvita noin vaativalle paikalle. Uus pressa ja äkkiä kans!!!!

• !!!

Tarja on hippi. karkotetaan se ahvenanmaalle

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      39
      5191
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      67
      4185
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      78
      3726
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      74
      2750
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      162
      2586
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      65
      2412
    7. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2306
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      79
      2209
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      139
      1746
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1578
    Aihe