Karpela takaisin töihin

Suomi24toimitus

Tanja Karpela palasi kolme viikkoa kestäneeltä sairaslomalta tänään takaisin töihin. Luuletko, että Tanjan terveys kestää jatkossa ministerin työnpaineet ja julkisuuden kirjoittelut?

36

7163

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tanja on sitkeä

peräänantamaton ja monessa lipeässä keitetty
      taistelija luonne!
      HYVÄ TANJA!!!!!!

• Elämää nähnyt

Kyllä Tanja kestää paineet.Fiksu nainen.
        Jalat maassa oleva.
        Tanjakin on ihminen ja voi sairastua kuin kuka tahansa.Ei hänenkään tarvitse sairaana olla töissä.
        Toivon,että Tanja tulevaisuudessa kaiken kokeneena ajaa enemmin sairaiden ja vähäosaisten asoita,nyt heidät on UNOHDETTU.

• kylttyyri-immeinen

Kun meillä on missi media(kulttuuri??)-ministerinä niin onpahan jonninjoutavalla lehdistöllä mistä kirjoittaa. Uskon kuitenkin että hyöty on tässä tapauksessa molemminpuolinen, Karpela on coolista ulkomuodostaan ja käytöksestään huolimatta laskelmoiva ja hyvin nämä arvot tiedostava julkkis. Mielestäni on aika erikoista sekin, että opistotasoisen sosiaalialan koulutuksen saanut ihminen voi johtaa kokonaista sivistykseen ja kulttuuriin painottuvaa ministeriötä. Mutta julkisuus, olipa se huonoa tai hyvää takaa paikan jatkossakin - niin jos ensi vaaleissa kävisikin heikommin. Toisaalta, onhan meillä sähköasentaja Ahde päässyt ties minne istumaan korkeillekin palleille... joskus sopivan lipevä käytös riittää pätevyydeksi tässä maassa, näköjään.

• maallikko

Minusta politiikon koulutustaso ei määrittele hänen pätevyyttään. Olen tavannut erittäin monta hyvin oppinutta korkeassa asemassa olevaa henkilöä joilla ei ole heinäntekojärkeä nimeksikään. Minusta hyvä politiikko on aikaansa seuraava ja asioihin maallikkotasolla kantaa ottava henkilö. Virkamiehet ovat oppineita pykälänpyörittäjiä ja pilkunviilaajia joiden tietämys on ministereiden käytössä. Kauhulla ajattelen sitä että politiikot omaksuvat saman asenteen ja tavat kuin virkamiehetkin. Valitaan vaan jatkossakin käytännön asiantuntijoita eduskuntaan niin saadaan virkakoneisto rullaamaan. Tanja on mielestäni tehnyt tehtävänsä siinä kuin muutkin ministerit.

• sinisirkku

on ollut ajattelematon alkaessaan seurustelun kahden "työtoverinsa" kanssa.Ministeritasolla ollaan muutakin kuin julkkiksia,esikuvia hyvästä käytöksestä on vähintä mitä odottaisi.
        Mitäpä muuta voisikaan odottaa kulttuuriministeriltä jonka taustalla on misseys!
        Toivoisi kvalifioituja ihmisiä ministeritasolla.

• maallikko
        sinisirkku kirjoitti:

on ollut ajattelematon alkaessaan seurustelun kahden "työtoverinsa" kanssa.Ministeritasolla ollaan muutakin kuin julkkiksia,esikuvia hyvästä käytöksestä on vähintä mitä odottaisi.
        Mitäpä muuta voisikaan odottaa kulttuuriministeriltä jonka taustalla on misseys!
        Toivoisi kvalifioituja ihmisiä ministeritasolla.

Karpela on tietämykseni mukaan seurustellut yhden kolleegan kanssa ja kaikki muut on olettamusta ja takanapuhumista, hyi. Olen itse naimisissa oleva mies ja työni takia työkavereina on pääsääntöisesti naisia joiden kanssa esim kokousmatkoilla puhutaan iltamyöhään joskus jopa hotellihuoneessa työ ja muista asioista. Ei ole tullut mieleenikään että olisin uskoton tai tekisin jotain joka vahinkoittaisi minun tai työtovereitteni avioliittoa. Silloin kun työyhteisössä on hyvä henki ei joka sanan tarvitse olla työtä vaan voidaan välillä keventää toistemme muitakin murheita. Toivon että media ja muut ahnaat tuomitsijat puhuisivat ainoastaan siitä minkä nitse voivat sanoa todeksi.

• Toist puolt jokkee

Puhumattakaan Mauno Koivistosta, joka oli nuoruudessaan satamassa töissä.

• kylttyyri-immeinen
        maallikko kirjoitti:

Minusta politiikon koulutustaso ei määrittele hänen pätevyyttään. Olen tavannut erittäin monta hyvin oppinutta korkeassa asemassa olevaa henkilöä joilla ei ole heinäntekojärkeä nimeksikään. Minusta hyvä politiikko on aikaansa seuraava ja asioihin maallikkotasolla kantaa ottava henkilö. Virkamiehet ovat oppineita pykälänpyörittäjiä ja pilkunviilaajia joiden tietämys on ministereiden käytössä. Kauhulla ajattelen sitä että politiikot omaksuvat saman asenteen ja tavat kuin virkamiehetkin. Valitaan vaan jatkossakin käytännön asiantuntijoita eduskuntaan niin saadaan virkakoneisto rullaamaan. Tanja on mielestäni tehnyt tehtävänsä siinä kuin muutkin ministerit.

Ei kai se riittävä muodollinen koulutus (määrittelykysymys?) ketään pahenna, olipa tehtävä mikä tahansa - loput riippuu ihmisestä itsestään. Eduskunnassa tulee minunkin mielestäni olla kattava otos kaikista nk. yhteiskuntaryhmistä, erilaisia ihmisiä eri koulutustaustoilla. Karpelan tapauksessa tarkoitan nyt vain sitä, että poliitikkonakin hänen meriittinsä olivat ennen kansanedustajaksi valintaa aika kyseenalaisia. Eiköhän se keskustapuolue aikoinaan valinnut hänetkin eräänlaiseksi mannekiiniksi etsiessään uutta imagoa vanhahtavalle entiselle maalaisliitolle. Ministerin työtä hoitavan pitäisi siis olla kaikinpuolin pätevä ja uskottava. Ei siihen riitä pelkästään se, että on kiinnostunut ja valveutunut hoitamaan toimeansa. Eihän lääkäriksikään valita sellaista henkilöä joka on kiinnostunut lääketieteestä, muttei ole päivääkään asiaa opiskellut...
        Mitä vielä ministerin asemassa olevan henkilön käytökseen tulee, siinä on todellakin vain kestettävä julkisuuden tuomat paineet. Turha ihan kaikista töppäilyistä on syytellä lehdistöä. Tasan niin paljon pääsee julkisuuteen kun asianomainen itse haluaa, ainakin Tanjan tapauksessa näin on.

• huru -ukolle
        maallikko kirjoitti:

Karpela on tietämykseni mukaan seurustellut yhden kolleegan kanssa ja kaikki muut on olettamusta ja takanapuhumista, hyi. Olen itse naimisissa oleva mies ja työni takia työkavereina on pääsääntöisesti naisia joiden kanssa esim kokousmatkoilla puhutaan iltamyöhään joskus jopa hotellihuoneessa työ ja muista asioista. Ei ole tullut mieleenikään että olisin uskoton tai tekisin jotain joka vahinkoittaisi minun tai työtovereitteni avioliittoa. Silloin kun työyhteisössä on hyvä henki ei joka sanan tarvitse olla työtä vaan voidaan välillä keventää toistemme muitakin murheita. Toivon että media ja muut ahnaat tuomitsijat puhuisivat ainoastaan siitä minkä nitse voivat sanoa todeksi.

Oletpa naivi "mies" ,vai että on sulla tietämys
        Karpelan sulhoista ja yöelämästä !!!????

Haloo...oletko ollut listoilla ?

• jokainen ihminen on...

Voiskohan joku ehkä joskus edetä ihan oman järjen ja taitojen takia! Kateelliset ajattelevat heti, että kyse on pyrkyreistä, kun joku kaunis tai vähemmän koulutettu menestyy. Ei koulutus aina ole viisauden, varsinkaan sydämen viisauden, tae!

• Äänestäjä

Kyllä kansa tietää ja saa mitä tilaa :[
        Jos itsestä ja omista sekä perheen asioista huolehtiminen kärsii, olisi hyvä, että kyseiset henkilöt laittaisivat ne etusijalle eivätkä yrittäsikään hoitaa yhteisiä asioita.

• Timi

Onko tuo nyt kumma ja ihmeellinen asia jos joltakin ihmiseltä loppuu s-loma.Keksikää vähän järkevämpiä aiheita.

• ihmettelee

kyllä kaikki on joskus sairaita ja jollain voi olla anoreksia tai anemia ja joku on poissa töistä krapulan takia mutta mitä väliä ihminen se karpelakin on antaa ihmisen sairastaa rauhassa ja pääasia että nyt on terve ja töissä

• töihin vaan

Riippuu muun muassa sinusta herra/rouva Suomi24:n toimitus!

• Viinanen ja lomaromanssi

Karpela jäi sairauslomalle toukokuun puolivälissä. Hän kärsi anemiasta ja hänelle tehtiin verensiirto alhaisen hemoglobiiniarvon takia. Karpela yritti ensin vakuuttaa ihmiset, että sairasloman syy on vellova mediakohu hänen ja Vanhasen suhteesta.. taas nähtiin, että nämä entiset tuomitut rattijuopot ja bimbot puhuvat mitä sattuu..

Toivottavasti Karpela poistuu takavasemmalle ja tilaa tulee joku fiksu toinen nainen, jolla ei ole epäilyttäviä romanssisuhdehuhuja eikä tuomioita rattijuoppoudesta.

• Lehdenlukija

Tanja on nähtävästi suggeroinut itseään kolme viikkoa peilin edessä voidakseen uskottavasti viestittää hovitoimittajansa Iltalehden kautta, että hän on "työkunnossa", "osaa suhtautua armollisesti hikipinkouteensa" ja "ottaa huumorilla itsensä".

Kysyn vaan, missä Tanjan uutteruus on näkynyt tähän asti ja miksi hän malttaa jäädä jo parin viikon päästä kesälomalle, jos "töitä on ruuhkaantunut mielettömästi" ja missä se huumorius näkyy tosi paikan tullen eli kun arvostelua tulee, niin miksi pitää kolme viikkoa hautoa kotikolossa ylimääräiset höyryt pois vihantunteista?

• Inga

tulla vaikkapa puhdas pulmunen Antero Kekkonen (sd.) muitakin hyviä olisi. Heinäluomakin (sd.)on oikein ylioppilas ja haaveilee pääministerin postista.

• Ansku

Kannattaa pitää mielessä että kukaan ihminen ei ole duracell.Jokainen voi joskus olla sairasloman tarpeessa.Jopa ministerimme ja muut maamme päättäjät!Hekin ovat ihmisiä ja tekevät arvokasta ja tärkeää työtä maamme johdossa.Eikö meidän tehtävä olisi tukea ja rohkaista Tanjaa ja muita maamme päättäjiä haastavassa tehtävässään sensijaan että arvostelemme heitä? Itse olen tosi kyllästynyt lukemaan iltapäivälehtien lööpeistä arvosteluja ja juoruja maamme johtohahmojen yksityiselämästä!!Ei meidän tavallisten tallajienkaan elämää ruodita joka päivä lehdissä ja sitä paitsi olen varma että moni muu tallustelija "mokailee" yhtä lailla kun julkkiksetkin.Mitä ne yksityiselämän kuviot meille kuuluvat, pidetään me huoli vain omasta elämästämme ja siitä että johtotasolla työt sujuvat ja tuetaan heitä siinä!!

• Veronmaksaja

Tuollaisen lässytyksen voi kirjoittaa vain joku KANSAN EDUSTAJA itse! "Arvokasta työtä..."jne.
        Tuen Tanja Karpelaa - mutta kansanedustajat ovat järjestään ahneita oman edun tavoittelijoita - tai he tulevat sellaisiksi, vaikka menisivät eduskuntaan "puhtain purjein". Omia palkkojaan nostavat vähän väliä, vaikka Suomi menee kohti syvää lamaa kovaa vauhtia! Kaikenmaailman lisärakennuksia ja uusia hissejä jne. hankitaan - hei haloo!!! Kuka maksaa??? Sinä, joka luet tätä, siinä kuin minäkin, joka tätä kirjoitan!

• rakkauden mies

pyrkyri on vähän kuin iilimato,lyöttäytyy sellaisten ihmisten seuraan joista luulee/tietää hyötyvänsä eniten.Sauli,Matti,who"s next?

• söpö mimmi

Just olen kanssasi samaa mieltä!
        Ei tommoset ex-missit viitti sen alemmas enää alentua. Ihan huuhaa muide tääkin on, melke kun entinen 'Taabe Slioor' tää Urkin sala..., ei Matista kuiteskaan mitään pressaa onneks tuu.
        Miks tämmösii joku äänestää?? Tai se on sit poliitikoiden ääniharavatavaraa vaan ja siihenhän kelpaisin vaik minä! Mäkin haluan ton palkankorotuksen ja kaikki avustajat ym poliittiset rakastajat, ilmaismatkat, täh?? Miksei se styylaa Ilen kanssa, siin ois kova pari!
        E

• nimetön

Johan jälleen uutinen,et osaa olla uutisköyhämaa tää Suomi.T:E.V.V.K

• tanjalle

iski....,oliko puute

• Tanja kestää kaiken!

Ja me tuemme Tanjaa joka hetki jaoka minuutti ja sekuntti.

• Työrauha

Tanja Karpelalle niin median, kuin muidenkin puolesta! Kuinka moni n.s. mieskään olisi kestänyt sellaista irvipanettelua ja jatkuvaa ilkeyttä, kuin Karpela on joutunut kestämään?
      Ja VAIN SIKSI, että on joskus nuorena tyttönä ollut "missi"!
      Moniko ex-myymälävaras, koulukiusaaja jne. saa ihan kaikessa rauhassa tehdä(muka tehdä) kansan EDUSTAJAN työtä?? Ja mimmoisella palkalla!!!
      Suomalaiset ovat kateellisia ja ilkeitä ja piiloutuvat massaan!
      Toivon Tanja Karpelalle voimia ja siunausta! Ilkiöt vaietkoon ja keskittyköön esim. herra Horsmaan - eiku Ka....vaan!

• "kopsaajaplagioitsija

Kukaan ei kyseenalaista näitä mieshenkilöitä jotka oikeesti törppöilee kuten Kanerva(sekstitekstailut...),Lipponen (möläytykset valeet), Vilen (omaan gradun valmiin "toisen tekstin kopsaaminen) jne...

Muistenette myös bämä muutamat naiskorppikotkat,jotka silloin kun Tanjaa kiivaimmin kivitettiin, niin muistenette heidän ivakuoroon ryhtymisen?
        Häpeä naiset! Eikös naisia olisi paikallaan tukea eikä puukottaa selkään? Toisin sanoen...kateellisia taitavat hekin vain Tanjan menestyksestä olla.

• Nimetön

On yks hailee mitä ministeriksi nimitetty todella osaa. Avustajat ja ministeriän virkamiehethän ne hommat hoitaa. Riittää kun ministeri ei aivan sammokoita päästele. karpelan kohdalla yhdestä asiasta olen todella kiitollinen varsinais-suomalaisille kepulaisille. Saitte Liisa Hyssälän peruspalveluministeriksi. Ilman teidän määrätietoista toimintaa Karpela olisi peruspalvleuministeri. Näin olen ollut lukevinamni lehdistä. Vähiten Karpelasta on haittaa kulttuuriministerinä.
      Kestääkö terveys vai ei? Samalla tavalla siibnä käy seuraavan henkisen koetuksen kohdalla, kun on jo kirjoitusten mukaan missiaikoinaan reagoibnut samalla tavalla stressaavissa tilanteissa. Kestää aikansa ja sitten tulee romahdus.

• Ei surkioita ministeriksi

Turha on Tanjan tai kenenkään muunkaan syytellä mediaa tai mitään muutakaan siitä että on vähän paha olla. Itse ovat hommansa valinneet, jos ei kelpaa niin pyytäkööt eroa. Kyllä tilalle aina löytyy sellainen, joka kestää paineet.

• Hemppa

Hyvä Tanja ! Olet parasta ykköslaatua oleva kultuuri ministeri, Tanja jos kukaan osaa suomen kulttuuri asiat sekä tekee oikeita päätöksiä niin urheilutukirahoista, kuin muustakin älyllisestä ministerin työstä. Hyvää työpäivää Tanja terveisin Hemppa

• Lehtiä lukenut

Mistähän johtuu, että niin moni sairastaa niitä verisairauksia nykyisin? Ehkä koko kansalle pitäisi vaihtaa veri.

• TosiVanha

Oletteko todella ajatelleet onko Karpela hyvä esimerkki nuorille 15-35 v. ikäisille.

Onko ihannepainossa vai onko esimerkiksi anorektikko.
      Onko sellainen miestenvaihto tavoiteltavaa elämää.

Minä en tietysti tiedä mitään jälkimmäisestä, kun olen löytänyt puolisoni 25 vuoden ikäisenä ja vieläkin 68 vuotiaana taivalletaan yhdessä.

Mutta kertokaapa minkälaista rakkaustarinaa tai montaako sellaista haaveilette elämäänne.

• heips

Mahdollisimman montaa tietenkin. Siihenhän nykyajan meno nuoret opettaa. Kaikki minulle heti, ja mielellään vielä monta kertaa. Jos siinä muutama sydän mennessä särkyy niin mitä siitä. Kunhan itsellä on kivaa.

• mallia
        heips kirjoitti:

Mahdollisimman montaa tietenkin. Siihenhän nykyajan meno nuoret opettaa. Kaikki minulle heti, ja mielellään vielä monta kertaa. Jos siinä muutama sydän mennessä särkyy niin mitä siitä. Kunhan itsellä on kivaa.

seuratkoon perässä ken pystyy ja sitten vaan perhearvoista ja moraalista keskustelemaan !!

• käynnissä

luottotoimittajien avulla. Tanja kääntää taas median puolelleen ja saa positiivisista kirjoituksista lisävoimia hoitaa vaativaa ministerin virkaansa. Onhan hänellä lisäksi miehiä tukenaan politiikan huipulta.. Toiset osaa pelata, toiset ei.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      81
      5509
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      109
      4525
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      136
      4105
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      216
      2847
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      78
      2826
    6. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      32
      2696
    7. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      83
      2534
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      89
      2280
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      182
      2103
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      1666
    Aihe