Nopeusrajoitin

Tietoa janoava

Kun nyt tuo nopeusrajoitin tuli noihin isoihin pakuihin pakolliseksi, niin mites tuo ohitus onnistuis? Auto on Jumpperi -05..

42

26826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reksa

      Ei todellakaan ole pakettiautoissa nopeudenrajoitin pakollinen!

      Nopeudenrajoitin on oltava ainoastaan kuorma-autoissa ja siinä on se vissi ero..

      Eipä taida ohittaminen onnistua kotikonstein, koska nykyiset rajoittimet ovat osa moottorin tietokoneohjattua ohjausjärjestelmää.

      • lastuttaja

        Totta on, että vaikeeta on. Virilastulla saa rajoittimen pois, mutta katsastuksella pitää olla, koska muuten narahtaa OBD:ssa.


      • Jumperi
        lastuttaja kirjoitti:

        Totta on, että vaikeeta on. Virilastulla saa rajoittimen pois, mutta katsastuksella pitää olla, koska muuten narahtaa OBD:ssa.

        Nopeudenrajoittimesta eroon pääseminen maksaa tasan 6600 euroa ja lisäksi vuosittain käyttömaksun.

        Se on kuorma-auton ja pakettiauton hintaero. :)


      • kuitunen heksa
        Jumperi kirjoitti:

        Nopeudenrajoittimesta eroon pääseminen maksaa tasan 6600 euroa ja lisäksi vuosittain käyttömaksun.

        Se on kuorma-auton ja pakettiauton hintaero. :)

        Aika suolainen hinta 100 km/h nopeudesta.

        Vielä hurjemmaksi hintaero repeää, jos ostaa sen 14 kuution pakun 9 hlön pikkubussina, jolloin pitää maksaa täysi autovero, mutta sittenhän saakin ajaa moottoritielläkin 120 km/h. Niin se turvallisuus vain lisääntyy, kun veroja maksetaan..

        Mutta täytyy muistaa, että liikenneturvallisuus on pääasia. Kuorma-auto on aina kuorma-auto! :)


      • duunari
        Jumperi kirjoitti:

        Nopeudenrajoittimesta eroon pääseminen maksaa tasan 6600 euroa ja lisäksi vuosittain käyttömaksun.

        Se on kuorma-auton ja pakettiauton hintaero. :)

        pitää olla rekisteröity 3 4 ja kahdeksaakymppiä ei viitsi körötellä.


      • Jumperi
        duunari kirjoitti:

        pitää olla rekisteröity 3 4 ja kahdeksaakymppiä ei viitsi körötellä.

        Eikös pakettiautoissakin saa olla lisäistuimia?

        Tavaratilan koko täytyy vain olla suurehko, jottei joudu maksamaan täyttä autoveroa. Edellytetty tilavuus on jotain lyhyen Hiacen luokkaa.

        Niissä pakuissa, joissa on istuimia on enemmän kuin yhdessä rivissä on dieselvero sama kuin henkilöautoissa.

        Toinen vaihtoehto on rekisteröidä auto henkilöautoksi ja maksaa autovero, joka on jotain 16 tonnia. :)

        Siinä on sitten vain pohdittava, paljonko on vapaasta nopeudesta valmis maksamaan..


      • pikku-dee
        duunari kirjoitti:

        pitää olla rekisteröity 3 4 ja kahdeksaakymppiä ei viitsi körötellä.

        Rekisteröi pakusi linja-autoksi. Ei autoveroa, ei käyttömaksua eikä edes dieselveroa. Saa ajaa bussikaistoilla ja löytyy kaupunkien keskustoista ilmaisia pysäköintipaikkoja. Penkkejä saat lisätä ja poistaa mielesi mukaan.

        Pikku-D ajokortin hankkiminenkaan ei autokouluissa kovin paljoa maksa.

        Sitten vain satasta ajelemaan.. :)


      • nmm
        pikku-dee kirjoitti:

        Rekisteröi pakusi linja-autoksi. Ei autoveroa, ei käyttömaksua eikä edes dieselveroa. Saa ajaa bussikaistoilla ja löytyy kaupunkien keskustoista ilmaisia pysäköintipaikkoja. Penkkejä saat lisätä ja poistaa mielesi mukaan.

        Pikku-D ajokortin hankkiminenkaan ei autokouluissa kovin paljoa maksa.

        Sitten vain satasta ajelemaan.. :)

        Ja muistathan pitää linjurisi kunnossa, sehän pitää katsastaa kaksi kertaa vuodessa...


      • sorkkarauta
        nmm kirjoitti:

        Ja muistathan pitää linjurisi kunnossa, sehän pitää katsastaa kaksi kertaa vuodessa...

        Bussissa pitää myös olla 6 kg:n jauhesammutin, ensiapulaukku ja raivausvälineet.

        Raivausvälineiksi ainakin katsastusinssin mukaan riittää sorkkarauta ja kenttälapio. :)


      • Pientä tarkennusta
        sorkkarauta kirjoitti:

        Bussissa pitää myös olla 6 kg:n jauhesammutin, ensiapulaukku ja raivausvälineet.

        Raivausvälineiksi ainakin katsastusinssin mukaan riittää sorkkarauta ja kenttälapio. :)

        Jotta saa rekisteröityä penoislinja-autoksi, tulee olla kuljettajan lisäksi vähintään 9 jakkaraa. Ei näissä pikkubusseissa mitään sorkkarautoja tarvita. Sen sijaan varauloskäynnit pitää olla joka penkiltä ja ensiapuvälineet. Piirturista en ole ihan varma. Ilmeisesti yksityiskäytössä se pitää olla, mutta käyttöpakko kaiketi puuttuu. Kaikki Saksasta tuodut ei mene noin vain läpi katsastuksessa. Hankintahinta on edullinen, koska ei makseta autoveroa. Samoin käyttö ilman veroja. Jotta saa D1 ajokortin, tulee olla vähintäin vuoden vanha C pitkäaikainen ajolupa. Tämmöinen auto on siitä mukava, ettei tarvii kortin takia yleensä lainata naapureille. Niin ja sit vielä, jos ajelee C-kortilla, niin ei matkustajia kyytiin paitsi huoltomies jakoavain kädessä. D1E- ajolupa on sitten taas jo oma lukunsa, jos kärryä mielii.


      • EI SAA
        pikku-dee kirjoitti:

        Rekisteröi pakusi linja-autoksi. Ei autoveroa, ei käyttömaksua eikä edes dieselveroa. Saa ajaa bussikaistoilla ja löytyy kaupunkien keskustoista ilmaisia pysäköintipaikkoja. Penkkejä saat lisätä ja poistaa mielesi mukaan.

        Pikku-D ajokortin hankkiminenkaan ei autokouluissa kovin paljoa maksa.

        Sitten vain satasta ajelemaan.. :)

        "Penkkejä saat lisätä ja poistaa mielesi mukaan."


        Elä poistele. Linja-autossa oltava penkit paikoillaan.


      • Pirupark
        pikku-dee kirjoitti:

        Rekisteröi pakusi linja-autoksi. Ei autoveroa, ei käyttömaksua eikä edes dieselveroa. Saa ajaa bussikaistoilla ja löytyy kaupunkien keskustoista ilmaisia pysäköintipaikkoja. Penkkejä saat lisätä ja poistaa mielesi mukaan.

        Pikku-D ajokortin hankkiminenkaan ei autokouluissa kovin paljoa maksa.

        Sitten vain satasta ajelemaan.. :)

        Eipä taida olla sen "pikkubussikortin" (=D1) hankkiminen niin halpaa. Tietääkseni Helsingissä hinta on jotain 1200e plus viranomaismaksut. Minulla on ollut moottoripyöräkortti vuodesta -72 ja ABC-kortti vuodesta -74. Henkilöauton ammattiajoluvan eli taksin ajoluvan Helsingissä majapaikkaansa pitävälle taksille sain tänä vuonna. Haluan sen D-1 - kortin, mutta missä voin saada sen alle 1200e?


      • WWv
        Pientä tarkennusta kirjoitti:

        Jotta saa rekisteröityä penoislinja-autoksi, tulee olla kuljettajan lisäksi vähintään 9 jakkaraa. Ei näissä pikkubusseissa mitään sorkkarautoja tarvita. Sen sijaan varauloskäynnit pitää olla joka penkiltä ja ensiapuvälineet. Piirturista en ole ihan varma. Ilmeisesti yksityiskäytössä se pitää olla, mutta käyttöpakko kaiketi puuttuu. Kaikki Saksasta tuodut ei mene noin vain läpi katsastuksessa. Hankintahinta on edullinen, koska ei makseta autoveroa. Samoin käyttö ilman veroja. Jotta saa D1 ajokortin, tulee olla vähintäin vuoden vanha C pitkäaikainen ajolupa. Tämmöinen auto on siitä mukava, ettei tarvii kortin takia yleensä lainata naapureille. Niin ja sit vielä, jos ajelee C-kortilla, niin ei matkustajia kyytiin paitsi huoltomies jakoavain kädessä. D1E- ajolupa on sitten taas jo oma lukunsa, jos kärryä mielii.

        D1 korttia saa mennä suorittamaan kunhan omaa B-kortin mutta kortin saa vasta 21 täytettyä.. maksaa noin 1000€tai vähän yli... riippuen suoritus paikasta..
        Aken sivuilta löytyy lisää tietoa..


      • WWv
        Pirupark kirjoitti:

        Eipä taida olla sen "pikkubussikortin" (=D1) hankkiminen niin halpaa. Tietääkseni Helsingissä hinta on jotain 1200e plus viranomaismaksut. Minulla on ollut moottoripyöräkortti vuodesta -72 ja ABC-kortti vuodesta -74. Henkilöauton ammattiajoluvan eli taksin ajoluvan Helsingissä majapaikkaansa pitävälle taksille sain tänä vuonna. Haluan sen D-1 - kortin, mutta missä voin saada sen alle 1200e?

        se oli tossa viime syksynä kun kyselin kurssin hintaa autokoulusta sieltä vastattiin 1000€ ne viranoimais kulut yms..


    • arde

      miksi pitää ohittaa jos kys auton rajoitus on 80 km/h osta pakulla saa ajaa 100 km/h ei kuorma autolla

      • tietoa janoava

        Siksi piti ostaa kuorma-autona, kun tavaraa pitää mahtua paljon. Ei kai 12 neliön koppia saa muutaku kuorma-autona..


      • röh
        tietoa janoava kirjoitti:

        Siksi piti ostaa kuorma-autona, kun tavaraa pitää mahtua paljon. Ei kai 12 neliön koppia saa muutaku kuorma-autona..

        Varastomalli isosta on shitikalla kuorma-auto, tehdastilauksena saa vaikka erikoiskorotetun 14 kuution pakun (34500 kulut). Koska kuorma-autossa ei ole autoveroa, jää hinta 6-8.000 egeä alle vastaavan pakun. Siihen nähden ajelen mielelläni pari kymppiä hiljempaa... tietysti joku nassikka, joka ajaa firman autolla ajattelee asiaa eri kantilta. (Pizzalähetit saa ajaa kahtasataa:)


      • lastuttaja
        tietoa janoava kirjoitti:

        Siksi piti ostaa kuorma-autona, kun tavaraa pitää mahtua paljon. Ei kai 12 neliön koppia saa muutaku kuorma-autona..

        Ivecolla on malli, jossa pakettiautona 18m3, jotta silleen. En tosin suosittele jos ei ole kokemusta kuorma-autosta. On nimittäin peräylitystä ja tuulipintaa niin paljon, että voi yllättää...


    • tietoa janoava

      Jees, täytyy sitte ajella tota rajotinvauhtia, vaikka kulkua olis muillekkin jakaa asti.. :) (147 hv) yks hyvä juttu ainaki on! Ei kulu naftaa liikaa! :)

    • uusisa vai kaikkissa?

      tuo nopeuden rajoitin pitäkö se olla kaikkissa vai vain uudessa paketti/k-autossa?

      • www.nopeudenrajoitin.com

        ja takautuvasti lähes kaikissa 1.10.2001 jälkeen rekisteröidyissä kuorma-autoissa.
        Mm. Citroen jumper, Fiat ducato,Peugeot boxer, Mercedes sprinter, Chevy silverado ja Hummer kuuluvat näihin.


      • Rajoittamaton Hummeri..
        www.nopeudenrajoitin.com kirjoitti:

        ja takautuvasti lähes kaikissa 1.10.2001 jälkeen rekisteröidyissä kuorma-autoissa.
        Mm. Citroen jumper, Fiat ducato,Peugeot boxer, Mercedes sprinter, Chevy silverado ja Hummer kuuluvat näihin.

        Tuo nopeuden rajoitin siis pakollinen YLI 3500kg kuorma-autoihin. Esim. Hummerin H2 saat kilvitettyä alle 3500kg, eli ei rajoitinta. Onhan noita liikenteessä jo reippaasti.

        Yleensä noita ei ostella kantavuuden tms. takia ja ovat kuorma-autoja vain koska sillä säästää veroissa.. Tottahan dieselillä säästää "diesel-verossa", mutta bensa padallla aivan sama onko 3450kg vaiko esim. 3550kg..


      • Anonyymi
        Rajoittamaton Hummeri.. kirjoitti:

        Tuo nopeuden rajoitin siis pakollinen YLI 3500kg kuorma-autoihin. Esim. Hummerin H2 saat kilvitettyä alle 3500kg, eli ei rajoitinta. Onhan noita liikenteessä jo reippaasti.

        Yleensä noita ei ostella kantavuuden tms. takia ja ovat kuorma-autoja vain koska sillä säästää veroissa.. Tottahan dieselillä säästää "diesel-verossa", mutta bensa padallla aivan sama onko 3450kg vaiko esim. 3550kg..

        Bensakuorma-autossa ajoneuvovero 0e esim siinä yli 3500kg Hummerissa. Hummerissa alle 3500kg henkilöautona aika paljon enemmän.


    • john jockey

      omistan 04 mallisen citroen jumpperin jossa rajoitin
      tyomatkalle lahden silla marseilleen kohta ja ei huvittais ajaa autobahnia 90 kymppia,,euroopan halki,onko tietoa kuka ohjelmoisi kyseisen auton taas normaalilisti kulkevasksi,,,merkkikorjaamossa eivat kykene tai halua....
      kiitoksia
      t j jockey

    • jonaz__

      Itsellä -04 jumperi. Rajoitus ohjelmoitu moottorinohjaukseen. Irroita nopeusanturin liitin vaihdelaatikon kyljestä niin taas kulkee. Ainoa vaan ettei nopeusmittarikaan toimi, mutta näkeehän sen nopeuden navigaattoristakin. ;) Ajattelin tosin kokeilla, saisiko nopeussignaalin jotenkin syötettyä pelkälle nopeusmittarille. Sillä mitä se moottorinohjaus sillä tiedolla tekee.

      • hanaa1234

        osaan auttaa asiaan(jos hinnasta sovitaan :)), jos teillä on jälkiasennettu rajoitin. Siis ei silloin jos on moottoriohjaus boksiin Deltalla ohjelmoitu rajoitin.

        [email protected]


    • jka1

      jos moottorinohjaukseen ohjelmoitu rajoitus
      irrota mittaristo ja siitä keskimmäinen liitin
      pura liitin. halkeaa kahteen osaan. sinisestä puolikkaasta toinen ylemmistä johdoista poikki, en muista ulkoa kumpi mutta kokeile.

      • katkaisialla

        Tosiaan jos on Vdo:n jälkiasennettu rajoitin ja haluat siitä eroon juuri silloin kun haluat, (katkaisialla) vaikka kesken ohitustilanteen niin ota yhteyttä.

        Voin asentaa kytkimen tai neuvoa miten sen laitat!


        [email protected]


      • kk--ll--kk
        katkaisialla kirjoitti:

        Tosiaan jos on Vdo:n jälkiasennettu rajoitin ja haluat siitä eroon juuri silloin kun haluat, (katkaisialla) vaikka kesken ohitustilanteen niin ota yhteyttä.

        Voin asentaa kytkimen tai neuvoa miten sen laitat!


        [email protected]

        niin itsellä on 06 ducato ja soitin deltalle ja ne sanos että ei onnistu rajoittimen poistaminen kuin uudella moottorinohjausyksiköllä..(800€)
        tarkotus rakentaa K-A ---> matkailuauto


      • täma

        Onnistuuko tämä sama kepponen uusi koppasessa (2007-2009)Ducatossa/Jumpperissa/Boxerissa?


      • vitun rajoitin
        katkaisialla kirjoitti:

        Tosiaan jos on Vdo:n jälkiasennettu rajoitin ja haluat siitä eroon juuri silloin kun haluat, (katkaisialla) vaikka kesken ohitustilanteen niin ota yhteyttä.

        Voin asentaa kytkimen tai neuvoa miten sen laitat!


        [email protected]

        onnistuuko sama 04.vm transit 2.4l
        t:[email protected]


    • ducatomies

      Jeesatkaapa hiukan... 07 ducato ja pitäis saada rajotin pimeeks.. riittääkö jonkin sulakkeen irroitus????

      • Canis Lupus

        ei, se on ohjelmallisesti toteutettu ja sitä ei voi ohjelmoida uudelleen.


      • dddfdfdfdf
        Canis Lupus kirjoitti:

        ei, se on ohjelmallisesti toteutettu ja sitä ei voi ohjelmoida uudelleen.

        ohjelmoidaan se uusiksi . vaikka rajoitin napin taakse.


    • 87k

      Töihin hankittii puoli vuotta sitten vuoden 2003 irtokorillinen Fiat Ducato, joka on ollut kuorma-autona ennen.

      Autossa luonnollisestikin oli piirturi ja rajoitin, ja auto katsastettiin pakuksi, tuli toki hieman maksuja, mutta pienin näistä maksuista oli rajoittimen poista, josta paikallinen autoliike otti 40€

      Piirturia ei otettu pois, koska ei siitä haittakaan siellä ole

    • HYVIÄ PUOLIA

      KANNTTAA MUUTEN MUISTAA ETTÄ 3510 KILOINEN JUMPPERI ON PAREMPI KUIN 3500 KILOINEN JUMPPERI MYÖS SIINÄ MIELESSÄ ETTÄ TÄLLÄ 3510 KILOISELLA SAA AJAA KESÄT TALVET KESÄRENKAILLA, KOSKA EIHÄN SE KUMI OSAA KALENTERIA LUKEA JA TIEDÄ KOSKA PITÄÄ OLLA PITÄVÄ JA KOSKA EI.

      JOS TAASEN AJAA 3500 KILOISELLA JUMPPERILLA JOULUKUUSSA KESÄRENKAILLA SULALLA KELILLÄ, NIIN SE ONKIN HENGENVAARALLISTA JA 12 PÄIVÄSAKON ARVOINEN TEKO

    • Pate8

      kuinka saisin tehoja ruoholeikkuriini?

    • vitun rajotin

      osaaks joku sanoo miten saa rajoittimen pois 04.vm transitista 2.4l moottori

      • vitun rajoitin

      • remppamies.

        Sama juttu tarttis päästä rajottimesta(ohittaa)ransiitissa 06-2.4 nimimerkki neuvosta kiitollinen.


    • dsdfdsf

      Mulla on kuorma.auto. 500hv ja rajoitin aina vain katsastuksessa. Kulkee 200km/h helposti.

      • PK999

        Kerro mikä kuorma-auto? Joku avolava jenkki tms. voi sen kulkeakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe